به زودی نسخه‌های اتوماتیک یواز پاتریوت راهی بازار کشورمان خواهد شد

0 817

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که شرکت سروش دیزل مبنا به دنبال آن است که شاسی‌بلند آفرودر یواز پاتریوت را در نسخه‌های اتوماتیک در بازار کشورمان عرضه کند.

این خودرو از سال ۱۳۹۸ در نسخه‌های دنده دستی در کارخانه سروش دیزل مبنا مونتاژ شده و در بازار کشورمان عرضه می‌شود و حالا نوبت به نسخه‌های اتوماتیک آن رسیده تا پای خود را به جاده‌های ایران باز کنند.

پاتریوت تنها محصول غیرچینی بازار کشورمان در گروه خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی محسوب شده و به همین جهت نیز محبوبیت بالایی در میان آفرودسواران دارد.

براساس تصاویر منتشر شده نسخه‌های اتوماتیک یواز پاتریوت هم‌اکنون نیز در کشورمان به سر برده و به زودی مراحل مونتاژ آن‌ها آغاز خواهد شد. حتی شایعاتی نیز شنیده می‌شود که یواز پیکاپ هم به جعبه دنده اتوماتیک مجهز خواهد شد.

یواز پاتریوت اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

نسخه اتوماتیک یواز پاتریوت پیشرانه‌ای مشابه با نسخه دنده دستی داشته و از یک موتور ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این قوای محرکه می‌تواند ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

در نسخه دنده دستی یک جعبه دنده ۵ سرعته خودرو را همراهی کرده و در نسخه دنده اتومات احتمالا سیستم انتقال قدرت، از نوع اتوماتیک ۶ سرعته AT ساخت کمپانی پانچ خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده مصرف سوخت نسخه اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر در حدود ۲ لیتر کمتر خواهد بود.

از جمله امکانات یواز پاتریوت در نسخه دنده دستی می‌توان به شیشه‌های جلو و عقب برقی، کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه‌ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، رهیاب ماهواره‌ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، یخ‌زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان و ژیروسکوپ دیجیتال اشاره کرد.

سروش دیزل مبنا هنوز به صورت مستقیم اعلام نکرده است که در چه تاریخی و با چه بهایی نسخه اتوماتیک یواز پاتریوت را در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد اما با توجه به بهای تمام شده نسخه دنده دستی، احتمال می‌رود نسخه اتوماتیک بهایی بالاتر از یک میلیارد تومان داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.