از ریرای ایران‌خودرو نخستین کراس‌اوور ملی چه می‌دانیم؟

0 1,112

مراسم رونمایی از ریرا کراس‌اوور ایران‌خودرو به‌تازگی با حضور وزیر صمت برگزار شده است. ریرا نخستین کراس‌اوور ملی و دومین خودروی مبتنی بر پلتفرم IKP1 به حساب می‌آید که ظاهری شیک و امروزی دارد.

ریرا کراس‌اورر کلاس B پلاس بوده و با بدنه جمع‌وجور، هم‌ردیف با نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3XR قرار می‌گیرد. مطابق با گزارش‌های قبلی، این خودرو در محدوده قیمت ۶۰۰ میلیون تومان و در اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود که البته دلیل اصلی این قیمت پایین، ایرانی بودن قطعات به‌کاررفته در ریرا است.

چه اطلاعاتی از ریرا در دسترس است؟

حین رونمایی از ریرا کراس‌اوور ایران خودرو مشخصات متعددی از این ماشین افشا شد. به‌عنوان مثال، دو پیشرانه متفاوت برای ریرا در نظر گرفته شده است؛ یکی از آن‌ها از نوع +TU5 بوده که در نسخه پایه مورداستفاده قرار می‌گیرد، و دیگری از نوع +TC7 بوده که مخصوص مدل فول آپشن است.

پیشرانه ۱٫۶ لیتری +TU5 می‌تواند قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر تولید کند. سیستم انتقال نیرو شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک می‌شود که به چرخ‌های جلو متصل شده است.

ولی پیشرانه قوی‌تر، با حجم ۱٫۶۴۵لیتر از نوع توربوشارژ بوده و حداکثر ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نیز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده که نیرو را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

ریرا به‌عنوان رقیبی برای کراس‌اوورهای موجود در بازار، دارای امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانورامای برقی، چراغ‌های LED، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، سنسور فشار باد تایرها، اتوهلد، رادار نقطه کور و غیره اشاره کرد.

ریرا با نام دیگر K125 نیز شناخته می‌شود و طبق وعده ایران‌خودرو، نسخه برقی آن در راه است. همچنین خودروساز وطنی قول داده در آینده نزدیک، خانواده پیشرانه سه سیلندر را روی ریرا نصب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.