چه خودروهای کوپه‌ای ممکن است وارد کشور شوند؟

0 2,689
واردات خودرو از دی‌ماه و با ورود اولین محموله خودروهای کیا جلوه حقیقی به خود گرفته است. به‌تازگی بنرهایی در سطح شهر تهران دیده می‌شود که نویدبخش عرضه خودروهای وارداتی کوپه و دودرب به بازار کشور هستند.

خودروهای خارجی مطابق با شروط قیدشده در آیین‌نامه حق ورود به کشور را دارند. این شروط شامل سقف قیمت ۲۰ هزار یورو، وجود نمایندگی فعال در کشور، انتقال تکنولوژی و … می‌شوند. حال که تبلیغات متعدد با محتوای عرضه خودروهای کم‌مصرف و دودرب در سطح شهر دیده شده، چندین گزینه احتمالی را می‌توان برای واردات خودروهای دودرب در نظر گرفت.

لیست خودروهای وارداتی کوپه با توجه به شرایط آیین‌نامه، شامل خودروهای سوزوکی سوئیفت (Swift)، جیلی جئومتری ام ۲ (Geometry M2)، اسمارت ای‌کیو فورتو (EQ ForTwo) و چری EQ1 می‌شوند. این ماشین‌ها ظاهر جذاب و جدیدی در بازار خودرو ایران دارند و بدون شک به‌محض عرضه، مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.

سوئیفت ژاپنی یک کوپه کم‌مصرف است که از موتور ۱.۲ لیتری استفاده می‌کند و قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۸۳ اسب بخار و ۱۰۷ نیوتن‌متر می‌رسد. این ماشین ابعاد نسبتا کوچکی دارد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۱۲.۲ ثانیه اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از خودروهای وارداتی کوپه جیلی جئومتری ام ۲ نام دارد که در دسته خودروهای برقی قرار می‌گیرد. این ماشین در دو نسخه متفاوت با موتورهای ۲۷ و ۴۱ اسب بخاری مجهز است و حداکثر سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری به‌کاررفته در این خودروها حداکثر ۳۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از محدوده پیمایشی ۲۸۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کند.

گزینه بعدی EQ ForTwo کوپه تمام برقی متعلق به شرکت اسمارت است که علیرغم جثه کوچک، ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. پیشرانه برقی این ماشین، انرژی خود را از طریق باتری لیتیوم یونی ۱۷.۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌کند که بُرد پیمایشی آن ۱۸۰ کیلومتر است.

چری EQ1 نیز می‌تواند در لیست خودروهای وارداتی کوپه قرار گیرد. این ماشین در حقیقت نسخه برقی ام‌وی‌ام ۱۱۰ است که حدود ۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری ۳۰.۶ کیلووات ساعتی به‌کاررفته در این خودرو، با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.