اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی نیسان سانی وارداتی؛ سدان جذاب ژاپنی معین خودرو را بیشتر بشناسید

نیسان سانی ۲۰۲۳ سدانی اقتصادی است که قرار است با موج جدید خودروهای وارداتی به بازار عرضه شود. این سدان مقرون‌به‌صرفه و کوچک، از زبان طراحی جدید نیسان بهره می‌برد و به لطف امکانات خوب و برند باسابقه نیسان، می‌تواند رقابت در بازار سدان‌های میان‌رده را جذاب‌تر کند. با ما در کارنامه همراه باشید تا نیسان سانی ۲۰۲۳ وارداتی را زیر ذره‌بین بگیریم.

معرفی نیسان سانی ۲۰۲۳

اولین نسل نیسان سانی در سال ۱۹۶۶ عرضه شد و به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد بودن، به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ژاپن تبدیل شد. حالا با گذشت زمان و عرضه چندین فیس لیفت، نسخه ۲۰۲۳ سانی قرار است وارد بازار ایران شود. معین خودرو اروند و جهان نوین آریا، دو واردکننده اصلی نیسان سانی ۲۰۲۳ هستند؛ اما نسخه وارداتی جهان نوین آریا، ظاهری کاملا متفاوت و نسبتا قدیمی دارد. ما در این مطلب نیسان سانی معین خودرو را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات ظاهری نیسان سانی

نیسان سانی سدان بزرگی نیست و با ۴.۵ متر طول، ۱.۷ متر عرض و ۱.۴ متر ارتفاع، ابعادی شبیه به سوزوکی سیاز وارداتی و هیوندای اکسنت ۲۰۱۵ دارد. وزن سانی هم کمی بیشتر از این دو خودرو است.

جدول ابعاد دقیق نیسان سانی ۲۰۲۳ را ببینید:

مشخصات ظاهری
طول ۴,۴۹۶ میلی متر
عرض ۱,۷۴۰ میلی متر
ارتفاع ۱,۴۵۵ میلی متر
فاصله محوری ۲,۶۱۸ میلی متر
وزن ۱,۲۰۰ کیلوگرم

نیسان، یک طراحی اسپرت‌ با خطوط و لبه‌های تیز را برای سانی انتخاب کرده است. سانی با جلوپنجره کرومی وی‌موشن (V-Motion) جدید نیسان، بسیار شبیه به برادران گران‌قیمت خود یعنی آلتیما و ماکسیما شده است. به نظر می‌رسد نسخه‌های فول‌آپشن سانی برای واردات انتخاب شده‌اند، بنابراین می‌توانیم شاهد چراغ‌های جلو فول LED باشیم که گرافیک بسیار جذابی دارند و نمونه آن را قبلا در آریزو ۶ پرو دیده بودیم.

 

در بین خودروهایی که اخیرا بررسی کرده‌ایم، نیسان سانی یکی از ساده‌ترین طراحی‌های نمای جانبی را دارد. هیچ نوار کرومی یا خطوط حجیمی در این قسمت دیده نمی‌شود و حتی دستگیره‌ها نیز هم‌رنگ بدنه هستند. البته نمای جانبی به‌هیچ‌وجه زشت یا قدیمی نیست! رینگ‌های نمونه وارداتی، ۱۶ اینچی هستند که شاید کوچک به نظر برسند، اما لاستیک فاق بلندی دارد که می‌تواند روی بهبود کیفیت سواری تأثیر بگذارد.

نمای عقب سانی کاملا شبیه نمای عقب نیسان ماکسیمای جدید است و طراحی بومرنگ‌شکل بسیار جذابی دارد. در این نما هم خبری از تزئینات کرومی نیست و تنها المان خاصی که دیده می‌شود، یک دیفیوزر نسبتا بزرگ با رنگی مشابه بدنه است.

نیسان سانی ۲۰۲۳ طراحی ساده اما جذابی دارد و مطمئناً نگاه‌ها را به‌سمت خودش برمی‌گرداند.

مشخصات فنی سانی ۲۰۲۳

زیر کاپوت نیسان سانی ۲۰۲۳ یک موتور کوچک ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که با گیربکس CVT جفت شده است. این پیشرانه حدود ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد.

بیایید ابتدا نگاهی به جدول مشخصات فنی بیندازیم:

مشخصات فنی
پیشرانه ۴ سیلندر
گیربکس CVT
حجم موتور ۱.۶ لیتر
قدرت ۱۱۸ اسب بخار
گشتاور ۱۴۹ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر

 

عملکرد نیسان سانی همانی است که از یک سدان کوچک و اقتصادی باید انتظار داشته باشید. این خودرو از لحاظ اعداد و ارقام تا حد زیادی شبیه سوزوکی سیاز وارداتی عمل می‌کند. ۱۱ ثانیه شتاب صفر تا صد و ۱۸۵ کیلومتر حداکثر سرعت، همان چیزی است که در سدان‌های کامپکت و اقتصادی متداول بازار ایران می‌بینید. با وجود این،‌ کیفیت سواری در نیسان سانی خوب است و فاق لاستیک مناسب، عملکرد متوسط سیستم تعلیق نیمه‌مستقل در محور عقب را پوشش می‌دهد.

بازار ایران همیشه از خودروهایی با استهلاک پایین و قابلیت اطمینان بالا استقبال کرده است؛ بنابراین موتور تنفس طبیعی این خودرو که نام نیسان را یدک می‌کشد، خیال خریداران را از این بابت راحت می‌کند. مصرف سوخت نیسان سانی هم بسیار خوب است و به‌صورت ترکیبی تنها ۶ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

امکانات کابین و طراحی داخلی

کابین نیسان سانی جادار و راحت است و کیفیت کابین برای یک سدان ارزان‌قیمت (قیمت جهانی) مناسب است. اجزای کابین طوری طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها راحت باشد و همه‌چیز در دسترس راننده باشد. کیفیت جنس موادسازنده در سانی، جزء نقاط قوت این خودرو نیست، چراکه همه‌جا پلاستیک خشک دیده می‌شود؛ اما تریم دورنگ کابین زیباست! فرمان Dکات، دریچه‌های گرد تهویه مطبوع و نوار کرومی مات دور آن‌ها در کنار صفحه نمایش ۸ اینچی و کلاستر نیمه‌دیجیتال سبب می‌شود، نمای داخلی تا حدی مدرن به نظر برسد.

فضای داخلی به لطف فاصله محوری و طول مناسب، خوب است و صندلی‌ها هم نشیمن خوبی دارند. با وجود این، جنس صندلی‌ها پارچه‌ای است که با توجه به فول‌آپشن بودن نمونه وارداتی، کمی عجیب به نظر می‌رسد. در مجموع نیسان سانی چه از لحاظ کیفیت مواد سازنده و چه از لحاظ طراحی داخلی، بسیار شبیه سوزوکی سیاز است و پشت سر سدان‌های میان‌رده چینی قرار می‌گیرد.

 

​آپشن‌های رفاهی و ایمنی سانی

نیسان سانی، آپشن‌ها و امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد. البته یک نکته مهم وجود دارد؛ سانی در ۳ تیپ متفاوت تولید می‌شود و هنوز مشخص نیست کدام تیپ‌ یا تیپ‌های آن قرار است در بازار کشورمان عرضه شود. به‌هرحال خریداران سانی می‌توانند آپشن‌هایی مانند استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و خط خوان، شارژر وایرلس و سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی را در خودروی خود ببینند. متأسفانه آپشن مهمی مثل سانروف در هیچ‌کدام از نسخه‌های وارداتی نیسان دیده نمی‌شود و این موضوع می‌تواند بر تصمیم بسیاری از خریداران ایرانی درباره خرید این خودرو تأثیرگذار باشد.

جدول امکانات رفاهی نسخه فول‌آپشن نیسان سانی (SL) را مشاهده می‌کنید:

آپشن‌ها و امکانات رفاهی
کنترل پایداری دارد
کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل کشش دارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد
ریموت استارتر ندارد
استارت دکمه‌ای دارد
ورود بدون کلید دارد
سنسور جلو و عقب دارد
سنسور تصادف ندارد
سنسور نور و سنسور باران دارد
رادار نگه‌دارنده بین خطوط ندارد
رادار نقطه کور دارد
رادار حرکت بین خطوط دارد
دوربین ثبت وقایع ندارد
ترمز ضدقفل دارد (ABS+EBD)
حالت‌های رانندگی ندارد
ترمز پارک برقی ندارد
اتوهلد ندارد
چراغ مه‌شکن جلو دارد
دی لایت دارد
اتولایت دارد
نوربالا اتوماتیک دارد
فرمان برقی دارد
دنده پشت فرمان ندارد
دوربین ۳۶۰ دارد
دوربین جلو و عقب دارد
دوربین جانبی دارد
ایربگ ۲ کیسه هوا
ورود بدون کلید دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
صندلی‌ راننده دستی
صندلی سرنشین جلو دستی
گرمکن صندلی ندارد
سرد کن صندلی ندارد
ماساژور صندلی ندارد
شارژر وایرلس ندارد
سیستم تهویه مطبوع تک کاناله
سانروف ندارد
سقف پانوراما ندارد
آینه جانبی با تنظیم برقی دارد

 

قیمت و رقبای نیسان سانی

نیسان سانی هنوز به‌صورت رسمی قیمت‌گذاری نشده است. به‌محض اعلام قیمت رسمی آن از سوی معین خودرو، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد. به‌دلیل مشخص نبودن قیمت نهایی سانی، هنوز زود است رقیبی برای آن معرفی کنیم اما همان‌طور که در این مطلب متوجه شدید، یکی از رقبای اصلی این خودرو، سوزوکی سیاز وارداتی است که از لحاظ عملکرد، کیفیت ساخت، آپشن‌ها و ابعاد بسیار شبیه هم هستند.

 

سخن آخر

نیسان سانی، سدان جذابی است که در کنار کیفیت ساخت خوب و عملکرد راضی‌کننده، امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد. در نهایت همه‌چیز به قیمت‌گذاری این سدان ژاپنی بستگی دارد. اگر واردکننده قیمتی رقابتی برای خودرو تعیین کند، سانی به‌راحتی می‌تواند بازار سدان‌های چینی بازار را تحت تأثیر قرار دهد. نظر شما چیست؟ آیا نیسان سانی می‌تواند انتظارات ما از برند نیسان را مرتفع کند؟ نظرات و سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

/blog/nissan-sunny/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید