مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ است

0 1,238
چندی پیش رییس شورای رقابت اعلام کرد که احتمالا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی پس از شش ماه افزایش خواهد یافت و این افزایش قیمت بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی تعیین شده» خواهد بود. حالا اما کمیسیون صنایع مجلس  مخالفت خود با افزایش قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ را اعلام کرده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در خصوص این افزایش قیمت گفت: از آخرین‌باری که شورای رقابت به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داد تاکنون نرخ ارز یا قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید، افزایشی نداشته، افزون بر این، حتی توافق نامه ایران و چین بر ثبات بازار اثر مثبت داشته است، بنابراین اجازه افزایش قیمت خودرو در کارخانه بدون اینکه عوامل اثرگذار در قیمت تمام شده تولید تغییری داشته باشد، محلی از اعراب ندارد.

سال گذشته خودروسازان به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه چندین‌بار خواستار افزایش قیمت خودروها شدند و حالا اما با توجه به شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد که دلیلی برای افزایش مجدد قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ وجود داشته باشد و مخالفت مجلس منطقی به نظر می‌رسد.

شورای رقابت باید از مصرف‌کننده هم حمایت کند

حجت اله فیروزی همچنین ضمن انتقاد از موضع شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودروها اضافه کرد: شورای رقابت باید همان‌گونه که به دنبال حمایت از تولیدکننده است، از حقوق مصرف‌کننده نیز دفاع کند. موافقت با گرانی بی‌ضابطه، نه تنها خدمت به تولید نیست بلکه ضرر به تولیدکنندگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.