اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

دنیای خودروها دنیایی جذاب و دوست‌داشتنی است. خواه یک ماشین‌باز حرفه‌ای باشید یا یک فرد عادی، بعید به نظر می‌رسد با دیدن یک ماشین سریع و زیبا از خود بیخود نشوید. اما نظرتان درباره نادرترین خودروهای دنیا چیست؟ دوست دارید بدانید کدام ماشین‌های دنیا هستند که در تعدادی محدود تولید شده‌اند و فقط چند نفر در جهان صاحب آنها هستند؟ پس با ما همراه باشید تا با ۱۰ تا از خودروهایی آشنا شوید که بسیار ارزشمندند و هر کسی نمی‌تواند آنها را داشته باشد.

۱. فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲

شرکت خودروسازی فراری، ماشین‌های زیادی را به بازار عرضه کرده است که از بس که با ارزش‌اند نمی‌توان رویشان قیمت گذاشت، اما از بین همه آنها این یکی واقعا نوبر است! این مدل در سال ۱۹۶۲ ساخته شد و فقط هم ۳۹ تا بود! به همین دلیل یکی از نادرترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

می‌گویند انزو فراری (Enzo Ferrari)، خودش تعیین کرد که چه کسانی شایستگی دارند صاحب این خودرو باشند.

حتی در دهه ۱۹۶۰ هم قیمت این ماشین بسیار سنگین بود. به هر روی، در سال ۲۰۱۸ یک مدل ارجینال و کاملا نو از این ماشین با قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد.

۲. مرسدس ۳۰۰SL Gullwing مدل ۱۹۵۵

این خودرو یکی از نادرترین و گران‌ترین مرسدس‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. ماشینی بسیار زیبا و فوق‌العاده از خودروسازی که از دهه ۱۹۵۰ تاکنون، هر ساله ده‌ها خودروی جدید روانه بازار کرده است. ۳۰۰SL خودش یک گزینه عالی برای افرادی است که کلکسیون خودرو درست می‌کنند، حالا حساب کنید گالوینگ ۳۰۰SL چقدر هیجان‌انگیزتر است. در سال ۱۹۵۵، این ماشین دو سرنشین مانند یک جواهر درخشان با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. با اینکه مرسدس همچنان تا به امروز شهرتش را برای خودروهای بی‌نظیرش حفظ کرده است، با این حال اگر از ماشین‌بازها بپرسید، به شما می‌گویند که این مدل برجسته‌ترین دستاورد این شرکت آلمانی بوده است.

۳. پورشه ۹۱۷ مدل ۱۹۷۰

درباره پورشه همیشه نظرات متفاوتی وجود داشته است. این برند آلمانی از یک طرف آن حسن‌شهرت و ظرافت رمانتیک همتایان ایتالیایی‌اش یعنی فراری و لامبورگینی را ندارد، اما تعدادی از موفق‌ترین خودروهای مسابقه‌ای با بهترین عملکردها را روانه بازار کرده است. برای مثال، همین مدل ۹۱۷ که در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه شد، توانست اولین پیروزی‌اش را در رقابت‌های اتومبیلرانی ۲۴ ساعته لمانز به دست آورد، افتخاری که سال بعد هم دوباره به آن دست یافت. بعد از آن هم حضور این خودروی فوق‌العاده در فیلم لمانز با بازی درخشان اسطوره سینما، استیو مک‌کویین، باعث شد به پرفروش‌ترین و نادرترین پورشه در دنیا تبدیل شود. فقط چند عدد از این خودرو در جهان موجود است.

۴. وکتور M12 سال ۱۹۹۶

شاید کمتر کسی درباره این ابرخودرو قدرتمند که در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۱۹۹۶ رونمایی شد چیزی شنیده باشد. این خودرو که بر اساس لامبورگینی دیابلو (که آن هم جزو خودروهای کمیاب است) ساخته شده است، یکی از قدرتمندترین خودروهای ساخته‌شده در آن زمان بود و با موتور دارای ۵۰۰ اسب بخار قدرت، می‌توانست در ۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ مایل در ساعت و موتور آن همان موتور V12 دیابلو بود. متأسفانه سوءمدیریت شرکت مادر وکتور باعث شد این خودروی خارق‌العاده خیلی زود از بازار خارج شود و به این ترتیب به یک خودروی کمیاب و تقریبا فراموش‌شده تبدیل شد.

۵. فورد GT40 سال ۱۹۶۴

این خودرو یکی از مشهورترین خودروهای دهه ۱۹۶۰ است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. این مدل سرانجام توانست فراری را که در آن زمان سلطان بلامنازع مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بود شکست دهد، چیزی که به‌سرعت این خودرو را به شهرتی جهانی رساند و طرفدارانی از سرتاسر دنیا را جذب کرد.

طراحان این ماشین کارول شلبی (Carroll Shelby) و کن مایلز (Ken Miles) بودند. این ماشین نه‌تنها در آن زمان بسیار سریع بود، بلکه از نظر ظاهری هم با فراری رقابت می‌کرد، ظاهری تیز و ترسناک که بازتاب خودروهای عضلانی و قوی ساخت ایالات متحده بود.

۶. فراری ۲۵۰ GT California SWB Spider سال ۱۹۶۱

این خودرو در آن زمان (دهه شصت میلادی) یک ماشین جذاب خارق‌العاده به حساب می‌آمد، برای تأیید این گفته همین بس که دو نفر از بزرگترین طراحان ایتالیایی بدنه خودرو در آن زمان، اسکالیتی (Scaglietti) و پینینفارنیا (Pininfarina) طراح استایل این خودرو بودند. اما نه فقط ظاهر خوب که موتور قدرتمند آن با سرعتی فوق‌العاده هم از نقاط قوت این خودروی زیبا بودند.

تنها ۱۶ عدد از این خودرو تولید شد. بنابراین می‌توانید تصور کنید که قیمت این خودرو چقدر گران بوده است.

۷. مک لارن F1 LM سال ۱۹۹۵

زمانی که مک لارن این مدل را در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه کرد، چیزی شبیه ماشین‌های فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسید. کمک‌فنرها، دریچه‌های هوا، کابین سه‌نفره در جلو (راننده وسط است) و نظایر آنها، باعث شد این ماشین پیشگام ابرخودروها در آن دوره باشد. مهندسی منحصربه‌فرد در عملکرد این ماشین باعث شد مک لارن به یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان خودروهای مسابقه در جهان تبدیل شود. در سال ۲۰۱۹، یکی از این خودروها به قیمت باورنکردنی ۱۹.۸ میلیون دلار فروخته شد، قیمتی عالی برای این ابرخودروی فوق‌العاده کمیاب و فوق‌سریع.

۸. جگوار C-Type سال ۱۹۵۱

شاید قبلا درباره جگوار E-Type که یکی از برجسته‌ترین و زیباترین خودروهای دهه ۱۹۶۰ است، چیزهایی شنیده باشید، با این حال شاید ندانید که مدل C این ماشین هم وجود دارد. این ماشین که بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ به فروش می‌رفت، استاندارد عملکرد و طراحی را در داخل و خارج از پیست اتومبیل‌رانی تعیین کرد. با طراحی زیبا و محفظه جادار موتورش که در آن زمان نشان برتری خودروهای انگلیسی بود، یکی از بهترین مدل‌های جگوار به شمار می‌رود. یکی از نادرترین جگوارهای نوع C که فقط ۵۳ عدد از آن تولید کردند و فقط ۴۳ تا از آنها به خریداران خصوصی فروخته شد، مدل XK120-C است. امروزه این جگوار جزو نادرترین ماشین‌های موجود در دنیاست.

۹. بوگاتی La Voiture Noire سال ۲۰۱۹

این مدل بوگاتی گرانقیمت‌ترین خودرو از نسل جدید است که در سال ۲۰۱۹ به فروش رفت. این ماشین عملکردی منحصربه‌فرد دارد و کاملا شبیه ماشین بتمن به نظر می‌رسد. La Voiture Noire که به فرانسوی به‌معنای «خودروی سیاه» است، برای جشن ۱۱۰ سالگی برند بوگاتی طراحی شد و در همان مراسم آن را به افتخار میراث فرانسویِ آن نامگذاری کردند. خریداری ناشناس آن را به قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار خرید.

فقط یک عدد از این خودرو تولید شده است، به همین دلیل نادرترین خودروی جهان است.

۱۰. استون مارتین DB4 GT Zagato سال ۱۹۶۲

همه استون مارتین‌های کلاسیک، گران‌قیمت‌اند و برای افرادی که کلکسیون ماشین دارند، مطلوب هستند. اما این یکی واقعا خارق‌العاده است. نسخه ۱۹۶۲ این خودرو را که اساسا نسخه بازسازی شده از مدل DB4 زیبا و شیک بود، در اختیار طراحان ایتالیایی بدنه خودرو زاگاتو قرار دادند تا ظاهر آن را اصلاح کنند. بعد چند اسب بخار به موتور آن اضافه کردند و این مدل بی‌نظیر و قدرتمند متولد شد. تنها ۲۵ عدد از این خودرو تولید شده است و به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند صاحب آن باشد.

کدام یک از این خودروها شما را تحت‌تأثیر قرار داد؟ اگر امکانش برایتان فراهم دوست داشتید صاحب کدام یک از آنها باشید؟

/blog/rarest-cars-world/amp/
دنیای خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید