ریزش قیمت خودروهای وارداتی و رکود بی‌سابقه بازار

0 1,527

بررسی‌های بازار خودرو نشان می‌دهد که ریزش قیمت خودروهای وارداتی در طی مدت اخیر کساد بی‌سابقه‌ای را به ارمغان آورده است. تنها در طی ۲ ماه گذشته قیمت خودروهای وارداتی بین ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد تومان کاهش یافته است.

جالب است بدانید انتظارها برای کاهش قیمت همچنان ادامه دارد و مشتریان خودروهای خارجی و مونتاژی و حتی داخلی به انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند.

البته در طی ۱۰ روز گذشته با ثبات نرخ دلار روند کاهش قیمت خودروهای خارجی متوقف شده و شاهد آن بوده‌ایم که قیمت‌ها بدون تغییر به روند خود ادامه داده‌اند.

حتما بخوانید: محاسبه افت قیمت خودرو و عوامل موثر بر آن

در حال حاضر هر دستگاه سانتافه (شاسی‌بلند هیوندایی کره جنوبی) صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ حدود ۱.۸ میلیارد تومان قیمت دارد و برچسب قیمتی لکسوس NX به ۲.۷ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که پیش از این لکسوس NX با بهایی برابر با ۳.۵ میلیارد تومان دادوستد می‌شد.

ریزش قیمت خودروهای وارداتی

دیگر خودروهای وارداتی بازار نیز کاهش قیمت را در طی ۲ ماه گذشته تجربه کرده‌اند. به عنوان نمونه هر دستگاه پاسات صفر کیلومتر (محصول فولکس‌واگن آلمان) که تا چندی پیش ۳.۲ میلیارد تومان قیمت داشت، در حال حاضر در بازه قیمتی ۲ میلیارد تومان نیز خریدار ندارد. تیگوان به عنوان دیگر محصول فولکس‌واگن از ۳.۴ میلیارد تومان به قیمت ۲ میلیارد تومان رسیده است.

حتما بخوانید: عوارض خودرو و آشنایی با نحوه محاسبه و پرداخت آن

به عقیده کارشناسان اگر دولت در سال آینده واردات خودرو را آزاد کند، حتی با در نظر گرفتن دلار ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی نیز مجددا شاهد ریزش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود. در حال حاضر قیمت‌ها همچنان حبابی است و اگر دلار به بهای ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان برسد که شاهد ریز قابل‌توجهی خواهیم بود.

جالب است بدانید ریزش قیمت خودرو به بازار داخلی نیز راه پیدا کرده است و قیمت‌ها در حال حاضر به صورتی است که در تعدادی از مدل‌های ارائه شده از جانب بخش خصوصی بهای بازار آزاد خودرو از بهای کارخانه کمتر است.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.