اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بازگشت قیمت خودرو به سایت‌های اینترنتی؛ قانونی که اثر نکرد

پس از ۸ ماهه ممنوعیت از روز پنج شنبه ۱۸ دی ماه شاهد بازگشت قیمت خودرو به سایت‌ها و پلتفرم‌های مجازی هستیم.

اردیبهشت ماه امسال بود که دادستانی با هدف کنترل قیمت‌ها دستور داد درج قیمت در سایت‌های فروش ملک و اتومبیل ممنوع شود که البته این دستور به خصوص در طولانی مدت چندان اثربخش نبوده است، چراکه از زمان اجرایی شدن تاکنون قیمت خودرو در حدود ۳۵ افزایش یافته است.

البته نباید ابن نکته را نیز نادیده گرفت که در ابتدای زمان اجرا این قانون تاثیر مثبتی بر بازار گذاشت، اما با گذر زمان تاثیر این موضوع با کاهش مواجه شد.

نظر مخالفان و موافقان ممنوعیت درج آگهی در سایت‌های خرید و فروش خودرو

در زمان تصمیم‌گیری تصور می‌شد که فضا مجازی محیط مناسبی برای دلالی و واسطه‌گری عده‌ای سودجو شده و برداشته شدن قیمت خودرو از سایت‌ها و پلتفرم‌های مجازی سبب خواهد شد که بساط این افراد برچیده شود. همانطور که گفتیم این ممنوعیت در ابتدای زمان اجرا سبب کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان از بازار خودرو شد اما گذر زمان سبب شد که اثربخشی این قانون از بین برود.

حتما بخوانید: محاسبه افت قیمت خودرو و عوامل موثر بر آن

مخالفان این طرح عنوان می‌کردند که در هر صورت دلالان قانون را دور زده و به طریقی قیمت‌ها را افزایش خواهند داد و برداشته شدن قیمت خودرو و مسکن از پلتفرم‌های مجازی سبب خواهد شد که مردم عادی به دردسر بیفتند.

به هر روی از روز پنج شنبه ۱۸ دی ماه شاهد بازگشت قیمت خودرو بر روی سایت‌ها و پلتفرم‌های مجازی هستیم و امید می‌رود به زودی و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته قیمت مسکن نیز به سایت‌های خرید و فروش برگردد.

/blog/reinsert-car-prices/amp/
اخبار قیمت‌ خودروهااخبار مقررات جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید