اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کارنامه؛ تجربه یک معامله مطمئن و لذت‌بخش

چنانچه تا به حال خودرویی معامله کرده‌اید حتما خودتان به چشم دیده‌اید که این کار چه چالش‌هایی را در پی دارد. اگر قصد خرید داشته اما فردی آشنا به پیچیدگی‌های این کار نبوده‌اید، احتمالا بعد از خرید خودروی دلخواه‌تان پشیمان شده‌اید و یا اگر چنین نبوده، حتما خیلی خوش‌شانس بوده‌اید!

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

چرا کارشناسی خودرو مهم است؟

خیلی صادقانه بگوییم که از مرحله انتخاب تا بررسی و در نهایت معامله و سند زدن خودرو، می‌تواند برای شما مملو از ریسک باشد و هر لحظه ممکن است سرتان کلاه برود. چون احتمالا اطلاعات دقیقی درباره‌ بخش‌های فنی، قطعات تعویضی، تعمیرات بدنه، رنگ‌شدگی بدنه، نقص مدارک، نقص تجهیزات و آپشن‌ها و… ندارید. یعنی ممکن است رنگ‌شدگی ماشین موردنظرتان به قدری حرفه‌ای انجام شده‌ باشد که تا مدت‌ها بعد از آن هم متوجه‌اش نشوید.

اصلا ممکن است ماشینی که خریداری کرده‌اید چپی بوده و شما به ذهن‌تان هم خطور نکرده باشد. و یا حتی ایرادی در سند و انجام مراحل قانونی آن پیدا شود که شما از آن غافل بوده باشید.

احتمالا می‌دانید که تصادف‌های بزرگ به طرز چشمگیری باعث افت قیمت خودرو می‌شوند. یک لکه رنگ بدنه، می‌تواند باعث کاهش قیمت چند میلیون تومانی باشد. صافکاران و رنگ‌کاران نسبت به چند سال قبل بسیار ماهرتر شده‌اند و تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم و بدون ابزارهای حرفه‌ای و تجربه، سخت است. از طرفی این روزها در رنگ خودروهای گران‌قیمت حتی رنگدانه‌ها را نیز با رنگ اصلی خودرو مطابقت می‌دهند تا تشخیص رنگ‌شدگی کاری دشوارتر از قبل شود.

در نتیجه اگر خودرو تصادف جدی داشته باشد و شما متوجه آن نشوید، ممکن است در آینده تهدیدی برای سلامت خانواده و پول شما باشد. فراموش نکنید خودرویی که یک بار تصادفِ جدی داشته یا چپ کرده، دیگر ایمنی سابق را ندارد. این‌ مورد فقط یکی از فریبکاری‌های بازار خودروهای دست دوم است. هرچه خودرو به‌روزتر و پیشرفته‌تر باشد نیز، موضوع کارشناسی پیچیده‌تر می‌شود.

البته نیازی نیست که بترسید، بلکه کافی است برای انجام معامله خودرو قبل از این کار حسابی آن را کارشناسی کرده باشید. این کار صرفا به دست یک طرف سوم ماهر که حسابی در این زمینه توانمند و حرفه‌ایست، قابل انجام است.

اگر قصد خرید خودرو از بستگان و دوستان خود را دارید باز هم با یک کارشناس مشورت کنید؛ چرا که ممکن است آنها هم از وجود مشکلات و معایب خودروی‌شان بی‌خبر باشند.

اگر فروشنده هستید، نیز باید بدانید که مشورت با یک کارشناسِ بی‌طرف می‌تواند ضمانتی برای ادعاهای شما باشد و به سرعت فروش کمک کند. همچنین کارشناسی خودرو باعث ایجاد اعتماد در معامله خواهد شد. یک خرید و فروش شفاف، نتیجه‌ی یک کارشناسی دقیق و معتبر است.

این دقیقا همان خدمتی است که سرویس کارنامه ارائه می‌دهد؛ کارشناسی حرفه‌ای خودرو برای انجام یک معامله مطمئن و بی‌دردسر و البته ثبت یک خاطره خوب!
اینکه دقیقا کارنامه چه می‌کند تا تجربه یک معامله مطمئن و لذت‌بخش برای شما فراهم کند، موضوعیست که در همین نوشته می‌خوانید.

کارنامه چه خدمتی عرضه می‌کند؟

فرض کنید از میان آگهی‌های دیوار یک خودرو نظر شما را به خود جلب کرده است. شما برای ثبت درخواست کارشناسی خودرو کارنامه از طریق تلفن و سایت اقدام می‌کنید. متخصصان کارنامه در کمتر از نیم ساعت برای اعزام کارشناس به محل، با شما تماس گرفته و اقدام خواهند کرد. بله دقیقا در هر جایی که بخواهید و با خریدار یا فروشنده احتمالی ماشین هماهنگ کرده‌ باشید، کارشناسان کارنامه حضور خواهند داشت.

آنها سپس خودروی مورد معامله شما را از ۴۳۵ منظر بررسی کرده و گزارش کاملی از ویژگی‌ها و عیوب آن ارائه می‌کنند.

گزارشی که کارنامه به شما ارائه می‌کند شامل ۷ بخش مجزا و آیتم‌هایی چون بدنه، لاستیک‌ها، فضای داخلی و تجهیزات، موتور و انتقال قدرت، تعلیق، فرمان، ترمز، آپشن‌ها و اسناد و مدارک، خواهد بود. در این گزارش تصاویر دقیقی از خودرو تهیه می‌شود تا مشتری بتواند تمام زوایای خودرو به ویژه مشکلات بدنه خودرو مثل خراشیدگی‌ها و رنگ‌شدگی‌ها را ببیند.

همچنین گزارش کارنامه علاوه بر اینکه گزارشی جامع، دقیق و قابل فهم از وضعیت سلامت خودرو بوده، شامل حداقل و حداکثر قیمت خودرو نیز هست که چه فروشنده باشید و چه خریدار مزنه خوبی برایتان خواهد بود.

اگر فروشنده باشید دیگر مجبور نیستید به سوالات تک‌تک خریداران جواب دهید، چون گزارش کارنامه به همه این سوالات پاسخ خواهد داد. حالا می‌توانید راحت‌تر مشتری هدفتان را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که مشاوره قیمت کارنامه با توجه به دقت و کیفیت آن می‌تواند برگ برنده شما در معامله باشد.

اگر خریدار خودرو نیز باشید باز هم می‌توانید درخواست کارشناسی خودرو را ثبت کنید. با این کار و با دریافت این گزارش، قطعا شما خرید مطمئن‌تر و دقیق‌تری دارید. کارشناسی کارنامه به شما کمک می‌کند که خودرویی با مشکلات پنهانِ فنی و بالاتر از قیمت بازار نخرید و پولتان را هدر ندهید. و البته نیازی به بازدید از خودرو نخواهید داشت، چرا که همه اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت و با وسعت دید بیشتری می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

احتمالا چیزی که نمی‌دانید این است که کارنامه کار کارشناسی خودرو را ضمانت می‌کند و در صورت بروز هرگونه خطایی،‌ خسارت مشتری را جبران خواهد کرد. چرا که کیفیت کار کارشناسان کارنامه بزرگترین سرمایه آن است. خوب است بدانید کارشناسان کارنامه از بین افراد با تجربه برگزیده شده‌اند و در «آکادمی کارنامه» زیر نظر اساتید برتر حوزه خودرو آموزش دیده‌اند. و پس از این مراحل، دوره‌ای تخصصی را برای کسب دانش روز خودروهای پیشرفته در دانشگاه صنعتی شریف سپری کرده و پس از موفقیت در این دوره نیز، وارد دوره آزمایشی کارهای عملی، پیش از ارائه خدمات به مشتریان می‌شوند.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

ما چه کنیم؟

تنها کاری که برای خرید خودرو باید انجام دهیم این است که حواسمان باشد گنجشک رنگ کرده را جای قناری به ما نفروشند؛ البته این امر امکان‌پذیر نیست جز با بهره‌گیری از خدمات کارشناسان خبره و ماهر یک سرویس کارشناسی خودرو.

اگر هم تصمیم به فروش خودرو داریم، می‌توانیم با انتشار گزارش کارشناسی کارنامه پای آگهی فروش خود، خودروی‌مان را به بهترین قیمت و کمترین دردسر بفروشیم.

/blog/safe-and-enjoyable-shopping-experience/amp/
آشنایی با کارنامه
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید