سهمیه بنزین اسنپ و نکاتی که باید بدانید

0 11,716

راننده‌های فعال در اسنپ می‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند. سهمیه بنزین اسنپ از سوی نهادهای دولتی به رانندگان تعلق می‌گیرد. دریافت این سهمیه شرایطی دارد و به تمام رانندگان داده نمی‌شود. اگر راننده اسنپ هستید و می‌خواهید با شیوه و شرایط دریافت این سهمیه آشنا شوید یا هنوز به ناوگان اسنپ نپیوسته‌اید و می‌خواهید شرایط را بررسی کنید، بهتر است که این مقاله را بخوانید.

سهمیه بنزین اسنپ چیست؟

اگر از رانندگان فعال اسنپ باشید به شما سهمیه‌ای برای دریافت سوخت داده می‌شود. اما منظور از راننده فعال چیست؟ رانندگان مشمول این سهمیه کسانی هستند که ماهانه دست‌کم ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند.

این سهمیه به‌ شکل لیتری در اختیار رانندگان قرار نمی‌گیرد و به‌طور اعتباری در کارت بانکی آنها واریز می‌شود. این وجه نقد که برای تأمین بنزین در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، قابل‌برداشت نیست. مبلغی که در کارت قرار می‌گیرد، فقط در جایگاه‌های سوخت امکان استفاده دارد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

promotion banner

ثبت‌نام رانندگان برای دریافت سهمیه بنزین اسنپ چگونه است؟

اگر قصد استفاده از سهمیه سوخت ویژه رانندگان را دارید، باید در اپلیکیشن اسنپ مخصوص رانندگان ثبت‌نام کنید. مراحل کار به چه ترتیب است؟

  • به نشانی https://snapp.ir/driver-app/ مراجعه کنید.
  • اطلاعات کاربری‌تان را در اپلیکیشن وارد کنید.
  • برای تکمیل اطلاعات کاربری، لازم است بخش‌های اطلاعات راننده، گواهینامه و اطلاعات شناسایی خودرو را تکمیل کنید.

اطلاعاتی که لازم است، در اپلیکیشن رانندگان وارد کنید، شامل موارد زیر است:

  • شماره تلفن همراه
  • شماره ملی راننده
  • نوع گواهینامه
  • شماره گواهینامه
  • تاریخ صدور گواهینامه
  • مدت اعتبار گواهینامه
  • مدل و پلاک خودرو
  • شماره VIN خودرو
  • شماره بیمه‌نامه راننده
  • تاریخ اعتبار بیمه‌نامه راننده

با وارد کردن اطلاعات خود در اپلیکیشن، یکی از شروط دریافت سهمیه را پیدا می‌کنید.

شرایط دریافت سهمیه سوخت اسنپ چیست؟

برای دریافت سهمیه سوخت باید در اپلیکیشن مخصوص رانندگان ثبت‌نام کرده باشید و میزان پیمایش خودروی شما هم در ماه ۲۰۰ کیلومتر یا بیشتر باشد. اگر این شرایط را داشته باشید، اسنپ اطلاعات‌تان را در اختیار نهادهای مربوطه قرار می‌دهد تا به شما سهمیه ویژه بدهند.

شاید بپرسید که اسنپ چطور می‌تواند میزان پیمایش هر خودرو را محاسبه کند. باید بدانید پیمایش راننده از زمانی که سفری را قبول می‌کند تا رساندن مسافر به مقصد ثبت می‌شود. این اطلاعات از سوی اسنپ به‌طور دوره‌ای و بدون تأخیر در اختیار نهادهای مسئول قرار داده می‌شود.

حتما بخوانید: کاهش مصرف سوخت با ۱۶ روش کاربردی و جدید

سهمیه بنزین اسنپ چقدر است؟

سهمیه سوخت اسنپ هم به خودروهایی تعلق می‌گیرد که سوخت بنزینی دارند و هم خودروهایی که دوگانه‌سوز هستند. برای محاسبه بیشترین میزان از اعتباری که در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، باید سقف پرداخت در نرخ قیمت بنزین سهمیه‌ای ضرب شود.

سهمیه خودروهای بنزینی

اگر خودروهای بنزینی ماهانه ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۸٫۷۵ لیتر بنزین دریافت می‌کنند. سقف پرداخت بنزین سهمیه‌ای برای خودروهای بنزینی، حداکثر ۳۰۰ لیتر است. سهمیه خودروهای بنزینی که قابلیت دوگانه‌سوزشدن دارند، حداکثر ۱۸۰ لیتر می‌شود. بیشینه سهمیه پرداختی به این خودروها با در نظرگرفتن بنزین ۱۵۰۰تومانی مساوی با ۴۵۰ هزار تومان می‌شود (۳۰۰ لیتر در ۱۵۰۰ ضرب شده است).

سهمیه خودروهای دوگانه‌سوز

خودروهای دوگانه‌سوز هم به‌شرط پیمایش دست‌کم ۲۰۰ کیلومتر در ماه می‌توانند به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۵٫۲۵ لیتر بنزین دریافت کنند. سقف پرداخت به آنها هم ۱۸۰ لیتر است. بیشینه سهمیه پرداختی به این خودروها با در نظرگرفتن بنزین ۱۵۰۰ تومانی مساوی با ۲۷۰ هزار تومان می‌شود (۱۸۰ لیتر در ۱۵۰۰ ضرب شده است).

استعلام سهمیه سوخت اسنپ چگونه است؟

سهمیه سوخت رانندگان بعد از بررسی‌های لازم و براساس شماره ملی‌شان به حساب بانکی آنها واریز می‌شود. در واقع، این سهمیه به‌طور وجه اعتباری به حسابی واریز می‌شود که مشخصات آن با شماره ملی‌ راننده هم‌خوانی دارد.

برای استعلام وضعیت سهمیه و دیدن مقدار آن می‌توانید به سایت سماس مراجعه کنید. در این سامانه، اطلاعات زیر درباره سهمیه سوخت بنزین اسنپ در اختیارتان قرار می‌گیرد:

  • مشاهده مانده اعتبار سوخت
  • تاریخچه واریز و برداشت اعتبار
  • عملیات مربوط به رمز کارت

نشانی سامانه سماس:

  • https://samas.moi.ir/

برای استعلام سوخت در سامانه سماس باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد سایت شوید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.
  • کد ملی و عبارت امنیتی موجود در سایت را وارد و گزینه استعلام را انتخاب کنید.
  • خدمات مختلف را در این سامانه مرور کنید.

برای مشاهده هریک از بخش‌های سامانه باید رمزی را وارد کنید. رمز به‌طور پیش‌فرض، ۴ رقم آخر شماره ملی‌تان است.

حتما بخوانید: چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

شیوه استفاده از سهمیه بنزین اسنپ چگونه است؟

برای استفاده از سهمیه فقط می‌توانید از دستگاه‌های پرداخت قرمز (پایانه‌های پرداخت بهای سوخت) در جایگاه‌های سوخت‌گیری کمک بگیرید. تنها این دستگاه‌ها هستند که می‌توانند مبلغ سوخت را از اعتبار موجود در کارت‌تان برداشت کنند.

یادتان باشد که می‌توانید از این سهمیه هم برای خرید بنزین معمولی استفاده کنید و هم بنزین سوپر. با کارت اعتباری‌تان هزینه سوخت را از دستگاه قرمز موجود در ایستگاه‌های سوخت‌گیری بپردازید.

زمانی که می‌خواهید مبلغ را بپردازید، باید گزینه «اعتباری» را انتخاب کنید که روی نمایش‌گر دستگاه پرداخت ظاهر می‌شود. بعد هم رمز کارت را وارد می‌کنید و پرداخت با موفقیت انجام می‌شود. امکان استفاده از وجه اعتباری برای مقاصد دیگر وجود ندارد.

زمان پرداخت سهمیه سوخت اسنپ چه‌موقع است؟

یادتان باشد که زمان پرداخت سهمیه‌های ماهانه به شرکت اسنپ ارتباطی ندارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این سهمیه با کمی تأخیر در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. در هر حال، اسنپ مسئول رسیدگی به این موضوع نیست و فقط فهرست رانندگان واجد شرایط و اطلاعاتشان را در اختیار نهادهای مسئول قرار می‌دهد. این اطلاعات ماهانه تسلیم مراجع می‌شوند اما اینکه چه زمانی سهمیه رانندگان در حسابشان قرار بگیرد، آنچنان مشخص نیست و روند مرتبی ندارد. برای باخبرشدن از سهمیه می‌توانید سامانه سماس را بررسی کنید.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

در آخر

اگر راننده اسنپ هستید یا قصد پیوستن به رانندگان این مجموعه را دارید، داشتن اطلاعات درباره سهمیه بنزین اسنپ برایتان مفید خواهد بود. با پیمایش دست‌کم ۲۰۰ کیلومتر در هر ماه، واجد شرایط دریافت بنزین سهمیه‌ای می‌شوید. این سهمیه در قالب وجه اعتباری در کارت بانکی‌تان واریز می‌شود و فقط می‌توانید با دستگاه‌های قرمز مخصوص موجود در ایستگاه‌های سوخت‌گیری آن را برداشت کنید. اگر تجربه دریافت این سهمیه را داشته‌اید و نظری در این زمینه دارید، حتما با ما درمیان بگذارید. چنانچه پرسشی درباره سهمیه بنزینی اسنپ در ذهنتان شکل گرفته هم حتما نظر و سؤالتان را مطرح کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.