توقف تولید وانت نیسان تکذیب شد؛ نیسان آبی همچنان در خط تولید

1 4,785

خبر توقف تولید وانت نیسان به دلیل عدم موفقیت این خودرو در کسب استاندارد یورو ۵ در حالی به گوش می‌رسد که پیش از این نیز بارها این موضوع مطرح شده و پس از گذشت کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام لغو می‌شد.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجبار خودروسازان برای رعایت استانداردهای یورو ۵ گفت:

طی امسال برخی مجوزهای مشروط برای شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴ صادر شده است که تنها حدود پنج درصد از خودروهای تولیدی سال جاری را شامل می‌شود بنابراین مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو ۵ در کشور اجرایی شده است.

از جمله خودروهایی که موفق به کسب استاندارد یورو ۵ نشده است نیسان وانت گروه زامیاد است. این موضوع به معنای آن است که این وانت پرحاشیه و قدیمی با چالش تولید مواجه شده است و احتمال اینکه دیگر تولید نشود مطرح است. البته بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که گروه خودروسازی زامیاد پیش از این با قرار دادن این محصول تولیدی خود در طبقه‌بندی کامیونت‌های سبک‌وزن تلاش کرده است تا با دور زدن قوانین، حداقل مجوز تولید نسخه دیزلی این خودرو را نگه‌دارد.

توقف تولید وانت نیسان

آنچه که مسلم است اعلام خبر توقف تولید وانت نیسان زامیاد از سوی دبیر کمیته فنی محیط زیست به معنای تایید قطعی این موضوع نیست و صد البته که نهادها و مسئولین دیگر نیز باید به این موضوع ورود پیدا کنند. به‌علاوه آنکه هنوز مشخص نیست که توقف تولید نیسان وانت گروه زامیاد تنها شامل نسخه‌های بنزینی است یا تمامی نسخه‌ها را در برمی‌گیرد.

حتما بخوانید: ۱۰ نقص در خودرو که می‌تواند در رانندگی حادثه‌ساز شود

واقعیت آن است که با توجه به سوابق خودروسازان به خصوص در بخش دولتی و گروه‌های زیرمجموعه آن اصلا دور از انتظار نیست که در نهایت توقف تولید این خودرو نیز منتفی شود. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که کشمکش بر سر تولید یا توقف تولید این وانت کهن‌سال تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و سرانجام آن چگونه خواهد بود.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

تولید وانت نیسان همچنان ادامه خواهد یافت [به‌روزرسانی]

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم وانت نیسان به دلیل عدم موفقیت این خودرو در کسب استاندارد یورو ۵ با خطر توقف تولید مواجه شد که البته به نظر می‌رسد سازمان حفاظت از محیط زیست به جهت انجام تعهدات در قبال مشتریان به زامیاد اجازه داده است تا پایان سال جاری به تولید این خودرو ادامه دهد. در همین راستا زامیاد مجوز دارد تا پایان سال جاری تولید نیسان آبی با موتور Z24 را ادامه دهد.

گفتنی است زامیاد موفق شده است گواهینامه تایید آلایندگی یورو ۵ + EOBD برای وانت نیسان با موتور Z24NI را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و نیز شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست کسب کند. هنوز مشخص نیست که زامیاد چگونه موفق شده است با چنین سرعتی مجوزهای لازم برای ادامه تولید نیسان جونیور را کسب کند. وانت نیسان که با نام نیسان آبی شناخته می‌شود بیش از ۵۱ سال است که در خط تولید قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حمید
    حمید می گوید

    واقعا حیفه از خط تولید خارج بشه تقریبا نیمی از بار کشور بر دوش این نازنین آبی رنگ است

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.