توقف طرح توقیف موتورسیکلت‌ها

0 1,659

سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران با اشاره به توقف طرح توقیف موتورسیکلت‌ها عنوان کرد که طرح موتوریار جایگزین طرح قبلی خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص توضیح داد: «در طی پنج دهه گذشته موتورسیکلت‌سواران تخلفات مختلفی را انجام داده و در تمام طول این مدت نیز پلیس به دنبال آن بوده است که با اجرای طرح‌های بازدارنده از آمار تخلفات بکاهد.»

حتما بخوانید: جلوگیری از سرقت خودرو؛ چه خودروهایی بیشتر دزدیده می‌شوند؟

وی ادامه داد: «تا پیش از این در برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف وسیله‌نقلیه آن‌ها متوقف شده و به پارکینگ اعزام می‌شد. اما به تازگی پلیس با هماهنگی و اخذ مجوز از مقام قضایی و نیز با در نظر گفتن نظرات مختلف مدیران بیمه تصمیم گرفته است که از طرح جایگزین موتوریار استفاده کند.»

اجرای طرح موتوریار چگونه است؟

حمیدی ضمن اشاره به تخلفاتی نظیر تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه، تردد از محل ممنوعه، انجام ‌حرکات نمایشی و … گفت: «از این پس مامور پلیس با مشاهده تخلفات مذکور از طرح موتوریار استفاده خواهد کرد. بر این اساس مامور پلیس از فرد متخلف سوال می‌پرسد که بین توقیف موتورسیکلت و طرح موتوریار که مجازات جایگزین است کدام را انتخاب خواهد کرد. اگر مجازات جایگزین انتخاب شود یک کاور به فرد متخلف داده شده و مامور پلیس مجاز است این فرد را از یک دقیقه تا ۱۲ ساعت در تامین نظم و امنیت به کار بگیرد که در حال حاضر حدود این زمان ۲ ساعت است که در صورت تکرار تخلفات مذکور از جانب فرد متخلف حدود این زمان افزایش خواهد یافت.»

حتما بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: «هدف از توقف طرح توقیف موتورسیکلت ها و استفاده از طرح موتوریار اثرگذاری در حوزه فرهنگی است. در حال حاضر این طرح در ۶۰ نقطه تهران به شکل پایلوت اجرا شده است و به زودی در سراسر تهران اجرایی خواهد شد. تمامی مشکلات و حواشی مرتبط با این طرح بررسی شده و در زمان اجرایی شدن طرح مذکور در صورت برخورد با مشکل و حاشیه جدید، پلیس نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد کرد.»

گفتنی است که موتورسیکلت‌های مجرم مشمول طرح موتوریار نشده و مطابق با قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.