اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

راهنمای قدم‌به‌قدم ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۲

در سال‌های گذشته بیمه رانندگان تاکسی دغدغه مهمی برای دولت نبود. با این حال، رانندگان هم به‌اندازه بقیه به خدمات درمانی نیاز دارند و همین موضوع دلیلی شد تا سازمان تاکسیرانی کشور برای اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی اقدام کند. در حال حاضر همه رانندگان تاکسی فعال و معتبر علاوه بر بیمه پایه تأمین اجتماعی، مشمول بیمه تکمیلی هستند. در این مقاله از کارنامه قصد داریم تا زمان و شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۲ را به تفصیل بررسی کنیم و نحوه ثبت‌نام در سامانه را قدم‌به‌قدم توضیح دهیم؛ با ما همراه باشید.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چیست؟

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی مانند هر بیمه تکمیلی، هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی را پوشش می‌دهد. این بیمه مجموعه‌ای از رانندگان اعم از رانندگان کامیون و ناوگان عمومی مانند اتوبوس و تاکسی در داخل و خارج شهر را پوشش می‌دهد. رانندگان متقاضی این بیمه باید گواهینامه معتبر رانندگی و همچنین دفترچه کار (کارت هوشمند) داشته باشند. بیمه تکمیلی تاکسیرانی در دو طرح ارائه شده است که طرح اول و پایه آن رایگان است اما متقاضی می‌تواند با انتخاب طرح دوم و پرداخت مابه‌تفاوت آن، اعضای خانواده خود را هم بیمه کند.

سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا بیمه تکمیلی شامل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم می‌شود؟ توجه داشته باشید که برای دریافت بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی به ارائه کارنامه تاکسیرانی نیاز دارید، بنابراین نمی‌توان به‌طور قطع گفت که تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند برای این بیمه اقدام کنند.

 

مزایا و پوشش‌های بیمه تکمیلی تاکسیرانی

بیمه رانندگان تاکسی مزایای متعددی را برای رانندگان فراهم می‌کند و شامل بازپرداخت هزینه‌های پزشکی، عمل جراحی و موارد مشابه است. رانندگان تاکسی در چند سال گذشته با مشکلات متعددی از جمله استهلاک قابل‌توجه وسایل نقلیه غیراستاندارد، نداشتن بیمه و درآمدِ کم دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. با وجود تلاش‌های متعدد در طول سال‌های گذشته دولت نتوانسته شرایط مناسبی را برای این مشاغل ایجاد کند. اما رانندگان تاکسی می‌توانند از بیمه تکمیلی برخوردار شوند تا بخشی از مشکلاتشان حل شود.

همان‌طور که گفتیم دو طرح بیمه تاکسیرانی ارائه شده است که طرح رایگان ممکن است محدودتر باشد، اما هزینه‌های پزشکی، دارو، عمل جراحی و سایر موارد مشابه را پوشش می‌دهد. همچنین رانندگان تاکسی می‌توانند میزان پوشش و افراد تحت پوشش در خانواده را با استفاده از طرح شماره دو افزایش دهند.

در جدول زیر شرح خدمات پوششی بیمه درمان تکمیلی تاکسیرانان را می‌بینید:

جدول پوشش خدمات بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

شرایط و مدارک لازم برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

به‌طور کلی رانندگان تاکسی برای ثبت نام در سامانه و دریافت بیمه تکمیلی تاکسی باید پیش‌نیازهای زیر را داشته باشند:

  • ارائه کارنامه تاکسیرانی (یا پروانه معتبر)؛
  • گواهینامه معتبر و موردنیاز برای وسیله نقلیه مورد استفاده؛
  • کارت هوشمند برای رانندگان خودروهای برون‌شهری؛
  • نداشتن بیمه از سایر ارائه‌دهندگان خدمات بیمه؛
  • ارائه شماره موبایل با مالکیت راننده تاکسی (لینک ثبت‌نام به این شماره ارسال خواهد شد).

برای ثبت‌نام و دریافت بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، باید شرایط بالا را داشته باشید. اگر حتی یکی از این شرایط را نداشته باشید، از لیست حذف می‌شوید.

هزینه بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی برحسب استان و شهر ممکن است متفاوت باشد، اما شرایط دریافت بیمه تکمیلی تاکسی در سراسر کشور یکسان است.
داشتن بیمه پایه (بیمه تأمین اجتماعی) برای ثبت‌نام در بیمه تکمیلی راننده تاکسی الزامی نیست؛ یعنی اگر بیمه تأمین اجتماعی ندارید هم می‌توانید برای دریافت بیمه تاکسیرانی اقدام کنید.

نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی به چه صورت است؟

سامانه ثبت نام بیمه رانندگان تاکسی

برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی راننده‌های تاکسی وارد سایت مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به آدرس https://taxi.tehran.ir/ شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کمی به پایین اسکرول کنید و بیمه درمان تکمیلی را انتخاب کنید.
  • روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید:
ورود به سامانه ثبت نام بیمه رانندگان تاکسی
  • شماره موبایل‌تان را وارد کنید و روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  • کد تأییدی را که برایتان ارسال شده است، وارد و گزینه ادامه را انتخاب کنید.
فرم ثبت نام بیمه تاکسیرانی
  • در ادامه صفحه‌ای شامل اطلاعات شما مثل جنسیت، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کلمه عبور از شما خواسته می‌شود. این اطلاعات را کامل کنید تا وارد صفحه ورود شوید.

  • در صفحه ورود رمز عبوری را که در هنگام ثبت‌نام انتخاب کرده‌ بودید، به‌همراه شماره تلفن‌تان وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید.

  • صفحه جدیدی باز خواهد شد که حاوی اطلاعات و مشخصات شماست. اگر اطلاعات صحیح و موردتأییدتان بود، گزینه تأیید و ادامه را انتخاب کنید.

  • صفحه جدیدی نمایش داده خواهد شد که از شما نام بانک و شماره شبا را می‌خواهد، اطلاعات را وارد و تأیید را انتخاب کنید.

  • در ادامه دو طرح از بیمه برای شما نمایش داده می‌شود که طرح شماره یک رایگان است اما در صورت تمایل می‌توانید طرح شماره دو را هم اضافه کنید.

  • در مرحه بعد اگر قصد دارید برای افراد تحت تکفل‌تان بیمه تهیه کنید، گزینه بله و در غیر این صورت گزینه خیر را انتخاب کنید.

  • درصورتی‌که گزینه بله را انتخاب کنید، باید شماره ملی و تاریخ تولد افراد تحت تکفل خود را وارد کنید.

  • در مرحله بعدی نام، شماره شناسنامه، جنسیت و سایر اطلاعات فردی را که می‌خواهید بیمه کنید، وارد کنید.

  • سپس نسبت افراد تحت تکفل را مشخص کنید و تأیید را بزنید.

  • بعد از تعیین طرح بیمه و فرد تحت تکفل، مبلغ بیمه تکمیلی مشخص می‌شود. همچنین می‌توانید افراد تحت تکفل بیشتری را هم اضافه کنید که در این صورت مبلغ پرداختی هم بیشتر می‌شود.

  • در نهایت، اطلاعات طرح بیمه و مبلغ پرداختی نمایش داده خواهد شد. پس از تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری به شماره متقاضی ارسال می‌شود.

زمان ثبت نام بیمه تکمیلی تاکسیرانی ۱۴۰۲

هر ساله مهلت خاصی برای ثبت نام بیمه تکمیلی تاکسیرانی در نظر گرفته می‌شود و رانندگان تاکسی فقط در این مدت، مجاز به ثبت نام جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی خواهند بود. سال گذشته ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی از سوم آذرماه آغاز شد و یک ماه به طول انجامید، البته هنوز تاریخ دقیقی برای سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است. رانندگان تاکسی باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و دریافت این بیمه نامه اقدام کنند. پس از این مدت، تنها تولد فرزند یا افزایش تعداد اعضای خانواده در مواردی مانند ازدواج می‌تواند امکان ویرایش اطلاعات را میسر کند.

حق بیمه رانندگان تاکسی چقدر است؟

طبق اعلام سازمان تاکسیرانی و باشگاه رفاه تاکسیرانان میزان حق بیمه برای رانندگان به شرح زیر است:

  • رانندگان درون شهری: ۸۱۴،۵۰۰ تومان با یارانه دوتی و ۱،۶۲۹،۰۰۰ تومان بدون یارانه دولتی
  • رانندگان بین شهری با خودروی سبک: ۸۸۸،۶۰۱ تومان با یارانه دولتی و ۱،۷۷۷،۲۰۲ بدون یارانه دولتی
  • رانندگان بین شهری با خودروی سنگین: ۱،۱۱۱،۰۰۰ تومان با یارانه دولتی و ۲،۲۲۲،۰۰۰ بدون یارانه دولتی
رانندگان ماشین سنگین برای بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه تکمیلی باید حتما در سامانه ثبت شوند.

سؤالات متداول

۱. نحوه استفاده از بیمه تکمیلی تاکسیرانی چگونه است؟

شرایط و نحوه استفاده از این بیمه مانند سایر بیمه‌های تکمیلی است. یعنی ممکن است برخی از مراکز درمانی به‌صورت آنلاین از بیمه استفاده کنند و در برخی از مراکز هم نیاز است ابتدا هزینه را پرداخت کنید و بعدا مبلغ پرداختی تحت پوشش خود را از بیمه دریافت کنید.

۲. فرزندان تا چه سنی تحت پوشش بیمه تکمیلی تاکسیرانی هستند؟

در صورتی‌که فرد با استفاده از طرح شماره دو اعضای خانواده را تحت پوشش بیمه قرار دهد، فرزندان پسر تا زمان فارغ‌التحصیلی و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش بیمه خواهند بود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که نیاز بود درباره بیمه رانندگان تاکسی و نحوه ثبت‌نام بدانید، تشریح کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود، درنهایت اگر سؤال یا نظری دارید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

/blog/taxi-insurance/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید