افزایش قیمت خودرو در فروردین ۱۴۰۰ موقتی است

0 1,306

بر اساس گفته‌های کارشناسان صنعت خودروسازی افزایش قیمت خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۰ موقتی خواهد بود و این نوسانات در اثر جو روانی ناشی از صحبت‌های رئیس شورای رقابت به وجود آمده‌‌اند.

چندی پیش رضا شیوا اعلام کرد: شورای رقابت خواستار افزایش قیمت خودروها در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ است و این افزایش قیمت نیز براساس تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

بازار خودرو آرامش نسبی خود را پس از گفته‌های رئیس شورای رقابت از دست داده اما احتمالا روند افزایش قیمت خودرو در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ موقتی خواهد بود.

کارشناسان معتقد هستند که بیانات شیوا اثر روانی داشته و به همین جهت نیز دارندگان خودرو امید به افزایش قیمت خودروی خود بسته و منتظر هستند تا آن را با قیمتی بالاتر در بازار بفروشند. در همین راستا نیز فروشندگانی که تا پیش از این و در زمان نزول قیمت‌ها در بازار به دنبال خریدار بودند این روزها تا حدودی عقب‌نشینی کرده‌اند.

در حال حاضر بازار آرام است و تقاضای کاذب که همه خریدار باشند و فروشنده کم باشد، نیست. از طرف دیگر اما تقاضا برای فروش خودرو نیز کاهش یافته است و دیگر نه خریداری به دنبال خرید خودرو است و نه فروشنده‌ای متمایل به خریداری خودرو است. همچنین تقاضای کاذب ناشی از نوسانات ارزی نیز از بین رفته است.

با وجود آنکه هفته اول سال سپری شده اما هنوز بازار چندان رونق نگرفته است و صبحت‌های رئیس شورای رقابت نیز سبب شده که بازار رونق سابق خود را نیز از دست بدهد.

محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار چه قیمتی دارند؟

در محصولات گروه سایپا: پراید ۱۳۱ در محدوده ۱۰۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۶ میلیون تومان، پراید وانت (۱۵۱) حدود ۱۱۴ میلیون تومان، تیبا ۱۲۳ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۱۳۳ میلیون تومان و ساینا ۱۴۱ میلیون تومان است.

در محصولات ایران‌خودرو نیز: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۵ میلیون تومان و تیپ ۵ آن ۲۵۰ میلیون تومان، سمند LX  حدود ۱۹۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ در محدوده ۱۸۴ میلیون تومان، دنا ۲۶۶ میلیون تومان و دناپلاس ۳۱۲ میلیون تومان قیمت دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.