بهترین خودروهای چینی در ایران که ارزش خرید دارند

6 379,457

ورود خودروهای چینی از به ایران سال‌های اول دهه هشتاد شروع شد. خودروسازی در چین صنعتی قدیمی و باسابقه طولانی نیست. اما مانند دیگر صنعت‌های این کشور باوجود ضعف‌های جدی در ابتدای کار، به سرعت پیشرفت کرد. خودروهایی که در سال‌های ابتدای قرن بیست و یکم، هیچ جایی در بازارهای جهانی نداشتند و حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند، به مرور مسیر پیشرفت را در پی گرفتند و حدود ده سال بعد، حرف‌های بسیاری در این صنعت برای گفتن داشتند. این خودروها به فراخور بهبود وضعیت در بازارهای جهانی در ایران نیز شرایط بهتری پیدا کردند. اما با ایجاد محدودیت برای صنعت خودروسازی ایران و توقف واردات خودرو، بازار مونتاژ چینی‌ها در ایران نیز رونق خوبی گرفت و اکنون شاهد تنوع بسیاری از محصولات سرزمین اژدهاها در کشور هستیم. به‌طوری که نام برخی از آن‌ها حتی برای بسیاری ناشناخته است. اکنون قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم.ضمنا شما میتوانید آخرین تغیرات قیمت خودرو را در لیست قیمت خودرو کارنامه مشاهده کنید.

چرا خودروی چینی می‌خریم؟

برتری کلی خودروهای چینی را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد. مواردی وجود آن‌ها باعث می‌شود اقبال عمومی نسبت به یک خودرو در بازار بیش از باقی نمونه‌های مشابه باشد. این موارد شامل

  • طراحی جذاب و به‌روز‌تر بدنه
  • طراحی خوب و ارگونومیک کابین
  • امکانات رفاهی متعدد
  • خدمات پس از فوش مناسب
  • بازار خرید و فروش پررونق به‌خصوص در نمونه‌های کارکرده

این موارد معمولا آن چیزی هستند که در خودروهای داخلی شاهد نیستیم. همین امر نیز اقبال نسبت به برخی چینی‌ها را حتی با وجود افزایش قیمت غیرمنطقی بیشتر کرده است. ارائه طرح‌های فروش سیال و متنوع نیز می‌تواند در این اقبال موثر باشد که برخی از مونتاژ کننده‌های ایرانی برگزار می‌کنند. یکی دیگر از نکات مثبت برخی از برند‌های چینی نیز، همکاری آن‌ها با برند‌های اروپایی و داشتن پشتوانه نام خوش این کمپانی‌ها در کنار محصولات‌شان است. وجود چنین حمایتی موجب می‌شود خودروهای این برند‌ها مورد اعتمادتر به‌نظر برسند.

حتما بخوانید:

استعلام خلافی خودرو؛ چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

ارزش دربرابر خرید مهم‌ترین اصل در این بحث

در بررسی بهترین خودروها، با هر شاخصی که باشد، معمولا چند مورد بیش از باقی نکات مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال ممکن است به بررسی بهترین شاسی‌بلند‌های بازار یا بهترین سدان‌های اسپرت بپردازیم. اما در تمام این بررسی‌ها کیفیت ساخت، بازده فنی، دوام ساخت و فنی، تعدد امکانات رفاهی، امینی خودرو و تجهیزات تامین کننده ایمنی آن، خدمات پس از فروش و هزینه و شرایط نگهداری مورد توجه هستند و تجزیه و تحلیل می‌شوند. جمع‌بندی این بررسی‌ها و مقایسه آن با خودروهای مشابه، در کنار قیمت خودرو ارزش دربرابر خرید آن را مشخص می‌کند. درواقع ممکن است خودرویی در معرفی بهترین‌ها برتری‌های بسیاری داشته باشد اما به دلیل قیمت‌گذاری غیرمعقول ارزش خرید چندانی را به خود اختصاص ندهد. گاهی نیز خودرویی ارزان در لیست قرار بگیرد، اما شرایط نامناسبش باعث شود آن را حتی دربرابر مبلغی ناچیز ارزنده ندانیم. به همین دلیل توجه به مجموع این‌ها اهمیت دارد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

promotion banner

بهترین خودروهای چینی در ایران

بازار خودروهای چینی در کشور بسیار گرم است. با نبود محصولات وطنی باکیفیت و خالی‌شدن بازار از حضور کارخانه‌های برتر دنیا به‌دلیل تحریم‌های رنگارنگ، چینی‌ها در بازار خودروی داخلی یکه‌تاز هستند. هرچند که درباره کیفیت بسیاری از محصولات وارداتی چین تردیدهایی وجود دارد اما برخی از آنها هم گزینه‌های بسیار خوبی هستند که در سطح بین‌المللی مورد قبول هستند. آشنایی با بهترین خودروهای چینی بازار ایران می‌تواند راهنمایی برای خرید و انتخاب از میان گزینه‌های موجود باشد. با بهترین‌ها آشنا هستید؟

بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

خودروهای شاسی‌بلند در ایران طرفداران زیادی دارند. در این سال‌ها، شاسی‌بلندهای چینی هم از محبوب‌های پرفروش بوده‌اند اما بهترین‌ها از میان آنها کدام موارد هستند؟

KMC K7

یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند چینی همین کی‌ام‌سی است. این خودرو با ظاهری جذاب و لوکس و اتاقکی جادار و راحت توانسته توجه ایرانی‌ها را به‌سمت خود جلب کند.

kmc k7آپشن‌های این خودرو از جمله سیستم تک‌لمسی شیشه‌ها، سیستم صوتی قوی با ۱۰ بلندگو و کروز کنترل از ویژگی‌های شاخص آن هستند. موتور کی‌ام‌سی ۱٫۵ لیتری است و گیربکس اتوماتیک ۶ساعته دوکلاچه‌ای دارد. با وجود چنین سیستمی، تعویض دنده بسیار نرم و روان انجام می‌شود.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

چری تیگو ۸ پرو

چری تیگو هم از بهترین خودروهای چینی بازار ایران است. این خودرو هم با آپشن‌های متنوع و فضای جادار توانسته از محبوب‌های بازار خودروهای شاسی‌بلند چینی باشد. حجم موتور چری تیگو ۸ پرو در حدود ۱٫۶ لیتر است و ظاهر لوکس و جذابی دارد.

تیگو 8 پرواین خودرو از دسته محصولات چینی است که در سال‌های اخیر طراحی بسیار مناسب و به‌روزی دارد. چری تیگو از کراس‌اوورهای باکیفیت بازار است که مصرف سوخت نسبتاً مناسبی (۷ لیتری) دارد و از نظر فنی هم با وجود ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک می‌تواند در دسته بهترین‌ها قرار بگیرد.

بهمن موتور دیگنیتی

دیگنیتی در واقع خودرویی چینی است که گروه بهمن موتور آن را با نامی تازه روانه بازار کرده است. این خودرو همان دانگ فنگ ix5 است. این خودرو ابعاد بزرگی دارد و جادار است. پیشرانه آن ۱٫۵ لیتری است و قیمتش نسبت به بهترین خودروهای چینی موجود در بازار مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.

دیگنیتیاین خودرو ظاهری اسپرت دارد و حجم موتورش تقریبا ۱٫۵ لیتر است. فضای کابین بهمن موتور دیگنیتی زیاد است و طراحی داخل آن هم کیفیت خوبی دارد. سواری با این خودرو تجربه خوبی برای راننده و مسافران به‌همراه می‌آورد.

بهمن موتور فیدلیتی

فیدلیتی هم مانند دیگنیتی از محصولات چینی است که بهمن موتور در ایران عرضه می‌کند. این خودرو همان جتور x70 چینی است که با وجود آپشن‌های متعدد، طراحی درونی و بیرونی مطلوب و کیفیت فنی مناسب توانسته در شمار بهترین خودروهای چینی بازار ایران قرار بگیرد.

فیدلیتیبهمن موتور فیدلیتی هم جادار و بزرگ است و موتوری قوی با حجم ۱٫۶ لیتر دارد. مصرف سوخت این خودرو هم نمره قبولی می‌گیرد. در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت این خودرو در حدود ۷٫۵ لیتر است. آپشن‌های فیدلیتی پرشمار هستند و از جمله آنها می‌توان به سیستم فرمان برقی، سنسور پارک عقب و سیستم تشخیص نقاط کور اشاره کرد.

حتما بخوانید: مقایسه فیدلیتی با KMC K7

جک S5 فیس لیفت

این کراس‌اوور پرفروش چینی هم از محبوب‌های پرفروش در بازار ایران است. شتاب و قدرت خوبی که فیس لیفت جک s5 دارد، آن را در شمار بهترین‌ها قرار می‌دهد. این خودرو پیشرانه دولیتری توربو و گیربکسی اتوماتیک دارد.

جک اس5 فیس لیفتطراحی جک s5 بی‌شباهت به محصولات نسل قبلی هیوندا نیست. از آپشن‌ها و امکانات خودرو باید به کروز کنترل و دی لایت اشاره کنیم. سنسورهای پارک عقب و جلو یا سیستم استارت و ورود بدون کلید هم از امکانات جانبی این فیس لیفت جک s5 هستند.

هاوال H2

هاوال از محصولات یکی از بهترین برندهای چینی است. این خودرو با طراحی شکیل و کیفیت ساخت بالا توانسته از خودروهای محبوب و موفق بازار ایران باشد. این خودروی شاسی‌بلند چینی آنچنان بزرگ و حجیم نیست.

هاوال h2سواری نرم و راحت و ایمنی بالایی که دارد، از آن گزینه مناسبی برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌سازد. این خودرو پیشرانه‌ای ۱٫۵ لیتری دارد و طراحی داخلی‌اش ساده و مینیمال است.

لاماری ایما

این خودرو هم از محصولات چینی مطلوبی است که با قیمت نسبتاً مطلوبی به بازار عرضه می‌شود. طراحی لاماری تاحدی شبیه KMC K7 است و نمای داخلی زیبایی دارد. حجم موتور این خودرو ۱٫۵ لیتر است و از آپشن‌های موجود در آن می‌توانیم به کروزکنترل، ترمز ضدقفل و سنسور عقب اشاره کنیم.

لاماری-ایمادر آزمون‌های رانندگی معروف دنیا، لاماری توانسته ۵ ستاره دریافت کند و از نقطه‌نظر ایمنی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار بگیرد. ظاهر این خودرو از شاخصه‌هایی است که باعث شهرت و محبوبیتش در بازار داخلی شده است.

هایما S7 پلاس

شاید طراحی هایما S7 پلاس نسبت به موارد دیگر موجود در این فهرست آنچنان جدید نباشد اما ویژگی‌هایی مانند قیمت مناسب و خدمات پس از فروش گسترده باعث می‌شود که از گزینه‌های قابل‌توجه موجود در بازار باشد.

هایما اس7 پلاساین خودرو حجم موتوری در حدود ۱٫۸ لیتر دارد و مجهز به سیستم ترمز ضدقفل و سیستم کمک‌ترمز است. سیستم تعلیق آن هم عملکرد خوبی دارد و گیربکس آن به‌خوبی کار می‌کند. در شرایط رانندگی مختلف، تعویض‌های خوبی از سوی این خودرو انجام می‌شود.

حتما بخوانید: از شایع‌ترین معایب خودروی هایما و مدل‌های آن چه می‌دانید

بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران (غیرشاسی‌بلندها)

از میان خودروهای غیر شاسی معروف در بازار ایران هم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. بهترین خودروهای چینی بازار ایران در این دسته‌بندی شامل چه مواردی می‌شود؟

  • چری آریزو ۵ توربو
  • چری آریزو ۶
  • بسترن B30
  • ام جی ۳۶۰
  • برلیانس H330

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

چری آریزو ۵ توربو

این خودرو از بهترین گزینه‌های چینی است که در بازار ایران به فروش می‌رسد؛ اما چرا؟ کابین بزرگ و فضای جادار، عملکرد مطلوب جعبه‌ دنده در کنار شتاب خوبی که چری آریزو دارد، باعث می‌شود که در شمار بهترین‌ها جایی برای خود پیدا کند.

چری آریزو 5 توربومصرف سوخت چری هم مطلوب و در حدود ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این سدان خوش‌قیافه امکانات و آپشن‌های مختلفی مانند کروز کنترل هوشمند، سنسور عقب و کنترل ایستایی در سربالایی هم دارد.

چری آریزو ۶

این خودروی چینی با حجم موتور تقریبی ۱.۵ لیتر و آپشن‌های پرتعدادی که دارد در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد و پرطرفدار است. از تجهیزات جانبی آن می‌توانیم به سانروف، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه دیجیتال و کروز کنترل اشاره کنیم.

چری آریزو 6چری آریزو ۶ ایراداتی هم دارد، برای مثال عملکرد کولرش آنچنان مطلوب نیست. با این حال، امکانات و ویژگی‌های خوبش مانند طراحی خوب کابین، شتاب مناسب و عملکرد مطلوب گیربکس از آن گزینه خوبی برای خرید می‌سازند.

بسترن B30

این خودرو هم از خودروهای چینی خوبی است که قیمت تقریبا مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. برای این سدان اقتصادی امکانات مطلوبی در نظر گرفته شده است؛ کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل در سربالایی، کروز کنترل، فرمان برقی و… .

بسترن b30بسترن با پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری و گیربکس ۶ساعته خودرو عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. یکی از جذابیت‌های این خودرو برای خرید، گستردگی خدمات پس از فروش آن است.

ام جی ۳۶۰

از بهترین خودروهای چینی بازار ایران باید به ام جی ۳۶۰ هم اشاره کنیم. این خودرو ایمنی خوبی دارد. شتاب مناسب و فرمان‌پذیری مطلوبش هم از امتیازاتی است که باعث شده در این فهرست قرار بگیرد.

ام جی 360باید بدانید که پیداکردن قطعات این خودرو کار ساده‌ای نیست اما طراحی داخلی و خارجی خوب، شتاب عالی و موتور قوی آن باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای خرید باشد.

برلیانس H330

برلیانس هم از سدان‌های چینی است که در ایران مونتاژ می‌شوند. حجم موتور این خودرو در حدود ۱.۵ لیتر است و طراحی بیرونی قابل‌قبولی دارد. شاید ظاهر برلیانس آنچنان مطابق معیارهای روز و خودروهای بسیار باکیفیت جهانی نباشد اما در مقایسه با تولیدات داخلی متنوع‌تر و زیباتر است.

برلیانس h330امکانات و آپشن‌های این خودرو هم قابل‌اعتنا هستند. در آن، سیستم صوتی با چند اسپیکر، دوربین عقب، سنسور پارک و سانروف وجود دارد. برلیانس خودروی جمع‌وجوری است و می‌تواند در رقابت با هم‌تایان داخلی‌اش برنده شود.

در آخر

خودروهای چینی در سال‌های اخیر حضور قابل‌توجهی در بازار داخلی داشته‌اند. به‌رغم اینکه معمولاً خودروهای تولید این کشور خوش‌نام نیستند اما خودروهای باکیفیتی هم از بازار چینی در کشور به فروش می‌رسد که در این مقاله به آنها اشاره شد. برای خرید بهترین خودروهای چینی بازار ایران می‌توانید نگاهی به فهرست این مقاله داشته باشید. انتخابتان از میان گزینه‌های مطرح‌شده چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. مهدی
    مهدی می گوید

    ببخشید اما h30 cross رو جا انداختین متاسفانه

  2. علی
    علی می گوید

    آیا فونیکس آریزو ۶ پرو خوبه و می ارزه به قیمت بالای یک میلیارد؟

  3. رضا
    رضا می گوید

    جای اچ سی کراس خالیه واقعا

  4. مهرداد
    مهرداد می گوید

    هیچ کدوم به این قیمت‌ها نمیرزه همین پول رو بده ماشین دسته دوم ژاپنی بخر ماشین چینی فقط ظاهر داره استقامت و دوام نداره

  5. سالار
    سالار می گوید

    KMC k7 واقعا عالیه، کیفیتش فوق العادس، در حال حاضر بهترین کیفیت رو توی ماشینای چینی داخل ایران داره

  6. نام
    نام می گوید

    هیچ خودروی چینی ارزش خرید ندارد مخصوصا اگر متوجه بشید که با قیمتی حدود ۱۲ برابر قیمت وارد کننده دارید میخرید!!!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.