اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

علائم خرابی سنسور دریچه گاز و نحوه عیب‌یابی آن

یکی از اجزای تشکیل‌دهنده اصلی در قسمت موتور خودروهای انژکتوری، سنسور دریچه گاز است. سنسور دریچه گاز (Throttle Position Sensor) در کنار استپر موتور (Stepper) عملیات گاز خوردن خودرو را انجام می‌دهند. این سنسور با کم یا زیاد بودن مصرف سوخت نیز ارتباط مستقیم دارد و در صورت خرابی، باعث گاز خوردن بی‌دلیل خودرو و به دنبال آن مصرف بالای سوخت می‌شود.

حتما بخوانید: علل برق دزدی ماشین؛ چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست؟
امروزه تقریباً تمامی خودروهای وارداتی و چندین مدل خودروی داخلی از مدل دریچه گاز برقی بهره می‌برند. در این مدل‌ها، سنسور مربوطه داخل خود محفظه‌ای که دریچه در آن قرار دارد تعبیه شده است. در برخی خودروهای داخلی ازجمله پژو ۲۰۶، سمند، دنا و یا رانا از مدل دریچه گاز برقی استفاده شده است.

اما غالباً در تمامی خودروهای تولیدی شرکت سایپا از دریچه گاز معمولی استفاده شده است که سنسور دریچه گاز آن‌ها بر روی خود دریچه گاز نصب شده است. در ادامه‌ مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد عوامل و علائم خرابی سنسور دریچه گاز، نحوه عملکرد آن، طریقه عیب‌یابی آن و … ارائه کنیم.

سنسور موقعیت دریچه گاز چیست؟

سنسور موقعیت دریچه گاز یک مقاومت متغیر است. این سنسور روی دریچه گاز و نزدیک به استپر موتور قرار دارد و توسط یک میله به پولکی که درون دریچه گاز وجود دارد متصل می‌شود. با باز و بسته شدن پولکی، سنسور، اطلاعاتی را به‌صورت ولتاژ برای کامپیوتر ارسال می‌کند. کامپیوتر با توجه به اطلاعات دریافتی میزان سوخت و هوا رو تنظیم می‌کند تا عملیات احتراق و پاشش سوخت به‌درستی در موتور خودرو انجام شود. اگر بخش‌هایی که بر عملکرد سنسور تأثیرگذار هستند هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند، میزان مصرف خودرو در حد استاندارد خواهد بود. در شرایطی که سنسور عملکرد درستی داشته باشد، خودرو در دور آرام بدون مشکل حرکت کرده و به اصطلاح کپ نمی‌کند.

عملکرد سنسور دریچه گاز

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر راجع به عملکرد این سنسور بدانیم، بهتر است اجزای اصلی آن را بشناسیم.

سنسور دریچه گاز شامل ۳ پین مختلف است:

پین ۱: مثبت ۵ ولت

پین ۲: سیگنال

پین ۳: اتصال منفی

زمانی که راننده سوئیچ را باز می‌کند اطلاعاتی از پین ۱ یعنی پین مثبت ۵ ولت و پین اتصال منفی برای سنسور ارسال می‌گردد. هنگامی‌که خودرو روشن است و راننده پای خود را روی پدال گذاشته و گاز می‌دهد، مقاومت متغیر، میزان باز شدن دریچه گاز توسط پولکی را به ولتاژ تبدیل می‌کند. این ولتاژ توسط پین ۲ برای کامپیوتر خودرو ارسال می‌گردد.

سنسور دریچه گاز در مصرف سوخت تأثیرگذار است. هنگامی‌که راننده به خودرو گاز می‌دهد وضعیت باز و بسته بودن، ولتاژ و زاویه سنسور تغییر می‌کند. در این شرایط کامپیوتر مقدار هوای ورودی به منیفولد را توسط سنسور مپ (سنسور فشار و دمای هوای ورودی) اندازه‌گیری کرده و میزان پاشش بنزین را تنظیم می‌کند.

در خودروهای پراید از چهار مدل مختلف استفاده می‌شود. در حالی که در خودروهایی همچون پژو ۴۰۵، پارس و سمند از دو مدل شاخک‌دار و همچنین سیستم مدل ساژم استفاده شده است. در مجموع باید گفت که در تولید اکثر خودروهای داخلی سنسور دریچه گاز شاخک‌دار به کار برده می‌شود. این مدل سنسور، خرابی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.

سنسور‌های دریچه گاز بر اساس نوع کامپیوتر بر روی خودرو نصب می‌شوند. در هر مدل کامپیوتر باید مدل مخصوص به همان خودرو را مورد استفاده قرار داد؛ در غیر این‌صورت نصب مدل دیگری بر روی خودرو جوابگو نخواهد بود و مشکلات متعددی ازجمله ریپ زدن خودرو را به همراه خواهد داشت.

عوامل خرابی سنسور دریچه گاز

عوامل متعددی می‌توانند در خرابی سنسور دریچه گاز تأثیر داشته باشند. در لیست زیر مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد خرابی در این سنسور می‌شوند را به صورت خلاصه به شما گوشزد خواهیم کرد.

– یکی از عوامل خرابی سنسور دریچه گاز، آب خوردن به سنسور است. رانندگانی که خودرو خود را به کارواش برده و موتور آن را شستشو می‌دهند حتماً باید سوکت تمام سنسورها از جمله سنسور دریچه گاز را توسط باد خشک کنند. معمولاً کارواش‌های جدید به دستگاه مربوطه برای این مورد مجهز هستند.

– دیگر عاملی که در خرابی این سنسور تأثیرگذار است فشار آوردن بیش‌ازحد معمول و گاز دادن زیاد به خودرو است. دور موتور خودرو را تا حد کاتاف (زمانی که سوپاپ ورودی موتور به خاطر فشار ناگهانی و بیش‌ازاندازه بسته شده و ورود هوا یا سوخت به داخل پیستون برای لحظاتی متوقف می‌شود) بالا نبرید تا آسیبی به سنسور دریچه گاز وارد نشود. با توجه به کیفیت پایین اجناس موجود در بازار، نباید فشار زیادی به ماشین وارد شود تا قطعات فابریک خودرو خراب نشوند.

– کثیف بودن محفظه دریچه گاز و کثیف ماندن به مدت طولانی نیز باعث خراب شدن سنسور دریچه گاز می‌شود. اگر محفظه داخل دریچه گاز به مدت طولانی کثیف بوده و جرم گرفته باشد، باعث باز ماندن پولکی می‌شود. اگر پولکی باز باشد، به دنبال آن سنسور دریچه گاز نیز باز شده و به‌اندازه ۱ یا ۲ درجه تغییر زاویه پیدا می‌کند. زاویه داشتن طولانی‌مدت مقاومت متغیر را دچار خرابی خواهد کرد. در چنین حالتی، حتی با شستن و تمیز کردن محفظه داخل دریچه گاز، سنسور به حالت قبل خود بازنمی‌گردد و باید تعویض شود.

حتما بخوانید: ۱۵ اشتباه رایجی که به سلامت ماشین‌تان ضربه می‌زند

علائم خرابی سنسور دریچه گاز

  • بالا ماندن دور موتور

شایع‌ترین عیبی که در صورت خراب بودن سنسور به وجود می‌آید گاز خوردن خودرو هنگام خلاص بودن است. متأسفانه اکثر مردم وقتی می‌بینند خودرو در هنگام خلاص بودن نیز بدون دلیل گاز می‌خورد، اقدام به تعویض استپر موتور می‌کنند. درصورتی که این ایراد می‌تواند از خراب بودن سنسور دریچه گاز باشد.

  • کپ کردن خودرو در دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰

در هنگام گاز دادن اگر می‌بینید دور موتور بین دورهای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بوده و خودرو به درستی گاز نمی‌خورد و خفه می‌کند، به این معنی ا‌ست که سنسور دریچه گاز خراب است.

  • تأخیر در گاز خوردن خودرو

اگر ولتاژ سنسور دریچه گاز کمتر از حد استاندارد باشد خودرو دیر گاز می‌خورد. به دلیل آنکه چند ثانیه طول می‌کشد تا ولتاژ به حد استاندارد برسد تا خودرو شرایط مناسب برای گاز خوردن را پیدا کند.

  • تأخیر در پایین آمدن گاز خودرو

اگر بعد از رها کردن پدال گاز، درجه دور موتور با تأخیر به حالت نرمال برگردد، ایراد از سنسور دریچه گاز است. در چنین شرایطی سنسور حالت فنری بودن خود را از دست‌ داده است و چندثانیه‌ای زمان خواهد برد تا به حالت اولیه بازگردد.

  • افزایش مصرف سوخت

هم‌زمان با گاز خوردن خودرو یا تأخیر در برگشت دور موتور به حالت عادی، کامپیوتر تشخیص می‌دهد که دریچه گاز باز است. در این حالت، ورودی دریچه گاز باز می‌ماند و پاشش سوخت قطع نمی‌شود. این مسئله عاملی برای افزایش مصرف سوخت خواهد بود که عموم مردم از آن اطلاعی ندارند.

  • خاموش شدن خودرو در هنگام سرد بودن

اگر خودرو سرد باشد و شما اقدام به گاز دادن خودرو کنید و خودرو خاموش شود، به احتمال خیلی زیاد نشان از مشکل داشتن سنسور دریچه گاز دارد.

نحوه عیب‌یابی سنسور دریچه گاز

قبل از انجام هر کاری ابتدا سوکت سنسور را جدا کنید. توسط یک لامپ تست پین‌های سوکت را بررسی کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم پین‌های سوکت دارای برق ۵ ولت، سیگنال و اتصال منفی است. با استفاده از لامپ تست نمی‌توانید از سالم یا قطع بودن پین سیگنال مطمئن شوید. قطع یا وصل بودن این پین را باید با استفاده از دیاگ و مقدار پارامترهای آن تشخیص دهید.

برای عیب‌یابی سنسور دریچه گاز با استفاده از دیاگ، ابتدا باید وارد قسمت خواندن کد خطا شوید. با توجه به موقت یا دائم بودن کد خطا، اقدام به پاک کردن کد خطا کنید. اگر خطا موقت باشد به‌راحتی پاک می‌شود، اما اگر خطا دائم باشد پاک نمی‌شود. در بعضی موارد خطای سنسور در کامپیوتر ثبت نمی‌گردد و کد خطا نشان داده نمی‌شود. در این صورت باید در قسمت پارامترهای دستگاه به دنبال پیدا کردن عیب سنسور دریچه گاز باشید.

حتما بخوانید: انواع صدای ماشین و ۱۲ مشکلی که می‌تواند دردسرساز شود

برای عیب‌یابی صحیح مراحل زیر را قدم‌به‌قدم انجام دهید:

۱. ابتدا باید وضعیت دریچه گاز را بررسی کنید. اگر وضعیت در حالت بسته باشد مشکلی وجود ندارد. اما اگر در حالت باز باشد یعنی سنسور خراب است.

۲. در مرحله بعد باید زاویه دریچه گاز را مورد بررسی قرار دهید. تمام خودروهایی که سنسور دریچه گاز دارند، زاویه دریچه گاز آن‌ها باید صفردرجه باشد. اگر زاویه از صفردرجه بیشتر باشد باید ابتدا از سالم بودن سیم گاز مطمئن شوید. در شرایطی که سیم گاز سالم باشد و زاویه دریچه گاز بیشتر از صفردرجه باشد یعنی سنسور خراب است و می‌بایست آن را تعویض کنید.

۳. آخرین مرحله برای عیب‌یابی، بررسی کردن میزان ولتاژ دریچه گاز است. ولتاژ استاندارد دریچه گاز عددی میان ۴۰۰ تا ۶۰۰ است. اگر ولتاژ کمتر از ۴۰۰ باشد باعث دیر گاز خوردن خودرو می‌شود. اگر ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ باشد به احتمال زیاد سنسور خراب است. اما اگر ولتاژ عدد ۴۹۰۰ را نشان داد معمولاً یکی از سیم‌های متصل به سوکت قطع است. در این شرایط اگر سیم‌ها قطع نباشد، سنسور نیاز به تعویض دارد.

اگر بعد از عیب‌یابی متوجه شدید سنسور دریچه گاز خودرویتان خراب است و می‌خواهید آن را تعویض کنید، توصیه می‌کنیم ویدیوی زیر را حتما ببینید و با نحوه آن آشنا شوید.

جمع‌بندی

سنسور دریچه گاز یکی از قطعات مصرفی و بسیار کاربردی در خودرو است. این سنسور قابل تعمیر نیست و در صورت خراب شدن باید تعویض گردد. این سنسور در صورت خرابی علائم متنوعی دارد که در زمان عیب‌یابی باید به نکات ذکرشده توجه کرد. سعی کنید موتور خودرو را شستشو ندهید و یا اگر مجبور هستید موتور خودرو را شستشو دهید، بهتر است این کار را به یک کارشناس بسپارید. اگر بدون توجه به این موضوع اقدام به شستشوی موتور کنید، می‌توانید خیلی راحت باعث خراب شدن و از کار افتادن سنسورها شوید.

ما در این مقاله از وب‌سایت کارنامه سعی کردیم تا شما را با خصوصیت‌های سنسور دریچه گاز آشنا کنیم. فراموش نکنید که این سنسور یکی از مهم‌ترین قطعات داخل یک خودرو به حساب می‌رود و خرابی آن نه تنها باعث از کار افتادن خوردو می‌شود، بلکه می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیگر قطعات از جمله موتور منجر شده و شما را متحمل هزینه‌های سنگین کند. پس با مطالعه دقیق نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید اطلاعات مفیدی از این قطعه به‌دست آورده و با علائم و نشانه‌های مربوط به خرابی آن آشنا شوید تا در آینده و درصورتی که با چنین مشکلی رو‌به‌رو شدید، با اطلاعات کافی به سراغ عیب‌یابی رفته و اقدامات لازم برای پیش‌گیری از وقوع مجدد این مسائل را نیز به‌موقع انجام دهید.ضمنا میتوانید اطلاعات کامل مربوط به قیمت انواع مدل های پراید را در صفحه لیست قیمت پراید صفر و کارکرده کارنامه مشاهده کنید.

اگر شما هم در این زمینه تجربه دارید آن را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

/blog/throttle-position-sensor-failure-symptoms/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (425)
نظر بدهید
  • رضا

    سلام سنسور دریچه گازاگه کثیف باشه باجی تمیزبشه خوبه؟؟

    • کارنامه

      سلام
      با اسپری شست و شوی انژکتور

  • مهدی

    معمولا در دور موتور ۲۵۰۰ کپ داره ۲۰۶ تیپ دو . معمولا مثلا سر پیچ از دنده سه به دو میام حالت خفگی و کپ داره

  • محمد

    سلام بنده پراید مدل ۹۷ دارم در دور آرام ماشین کپ می کند و گاها به صورت ناگهانی گاز می خورد حالت ریپ دارد و در دنده کشی هنگام گرفتن کلاج گاز اضافی می خورد و دور موتور با کمی تاخیر پایین می آید.چند مکانیک و باطری ساز بردم و خرج های زیادی هم کردم سنسور اکسیژن رو تعویض کردم و چند کار دیگر . و وقتی دیاگ میزنم هیچ خطایی بالا نمی آد
    سوالم اینه آیا این مشکلاتی که گفتم از سنسور دریچه گاز است؟با تشکر از عوامل سایت?

    • behnam.haji198160

      دیاگ رو توسط نمایندگی مجاز بزنید که برنامه تنظیم و رسیدگی به سنسورهای دریچه گاز و استپر رو داشته باشه.
      بعد از سالم بودن و یا خرابی با همون دیاگ تنظیمات لازم روش انجام میشه.

    • محمد

      سلام
      وقتی ماشین سرده هر چی گاز میدم گاز نمیخوره و کپ میکنه میتونه مشکل از سنسور دریچه گاز باشه؟

      • معين

        سلام پراید مدل ٨٣ انژکتور دارم صبح وقتی استارت میزنم ماشین روشن نمیشه باید چند بار پا رو گاز بگیرم و استارت بزنم تا بعد چند بار استارت روشن شود یا اینکه صبح برای استارت حتما باید پدال گاز رو فشار بدم تا روشن بشه ممنون

    • سیدمجید

      احتمال۹۹درصد از سنسور دریچه گاز است ،اگر همینطور است و با تعویض سنسور درست شده ممنون میشم به منم خبر بدهید؟!؟

  • Mm

    خیلی واضح و مبهم … !

    • مبین

      سلام من ماشینم پراید مدل ۸۵ ماشینم تو دور پایین بد گاز میخوره بعد اگه تا ته پدال گاز رو فشار بدم گاز میخوره علائم که واسه دریچه گاز نوشتین شبیه نبود من حتی شمع و وایر پمپ بنزین تعویض کردم دو دفه شستشو انژکتور دادم حتی رینگ پستون عوض کردم اما بازم همینطوریه تو حالت درجا لرزش زیاد داره اما خاموش نمیکنه واقعا موندم دیگه چیکار کنم

      • محمد

        صافی بنزین ماشین رو عوض کن

      • محمد

        سنسور ضربه باید باشه امتحان کن

    • رضا

      باسلام یک ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۲ فرانسوی دارم ک گاهی اوقات خاموش میشود و دوباره استارت ک میزنی باید گاز روی کمی نگه داری تا روشن شود و این موضوع بیشتر در ترافیک و موقعی ک کولر گرفتم اتفاق میافتد دوباره اگر نیم ساعت ماشین خاموش باشد و استارت بزنی مثل ساعت کار میکند و دوباره توی ترافیک همون مشکل تکرار میشه،تا حالا ۴ تا سوزن انژکتور ،شمع وایر و استپر موتور تعویض کردم و بنزین سورپر زدم هیچ فرقی نکرده

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        کویل ها و برق خودروتون رو باید چک کنید مشکل تز برق خودروتون هست.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Mohsen

    سلام، واقعا آفرین خیلی خوب توضیح دادی، بخدا دیوونه شدم سال ۹۵ یه ۱۱۱ خریدم تا الان ۵ بار عوض کردم، یه هفته پیش استپر خریدم نصب کردم باز همون علائم سر جاشه رفتم استپر ژیا گرفتم دستی تنظیم میشه هنوز گاز می خوره بخصوص در حالت سکون، سوخت ماشین به شدت بالا رفته، بعد پامو از پدال گاز بر میدارم دور موتور رو صفحه کیلومتر خیلی دیر بر می گرده الان خوندم گفتم ببرم این مورد رو چک کنم سیم گازو چک کنم بخدا تعمیر کار درست نداریم اینجا، ممنون بخاطر کمکت

  • mehdi

    سلام اگه دور موتور ببین دو پانصد تا سه باشه گپ میکنه حالت خفه گی بهش دست میده بعد با تعویض دنده از سه به چهار خوب میشه علائم سنسوره دریچه گازه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دور موتور هم میتواند باشد باید در کل با دستگاه عیب یاب دساگ چک شود تا مشخص شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • سعید

      ماشین ۲۰۶ منم همین طور بود ولی ربطی ب دنده نداره که میری تو ۴ درست میشه شما تو همون دنده پدال گاز رو ول کنی و دوباره بگیری درست میشه.مشکل ماشین من سنسور چراغ ترمز زیر پدال بود عوض کردم خوب شد

  • سیاوش

    سلام
    باتشکر از مطالب مهمتون
    من دوو ماتیز دارم وقتی پا رو از رو گاز برمیدارم کمی گاز میخوره و دیر برمیگرده
    و وقتی پا رو روی گاز میذارم تکون میده تقه میزنه مثلل اینکه مثلا دریچه گاز یهو باز میشه…
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور و دریچه گاز رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    دریچه گاز برقی سنسور دارد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بابک

    با سلام خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ دارم به محض برداشتن پا از روی پدال گاز دور موتور حالت عادی پایین نمیاد و افت شدید شتاب دارد.
    و با دوباره گاز دادن کله میزنه و توی دنده یک خیلی بیشتر کله میزنه به نظرتون مشکل از کجاست.البته شستشوی انژکتور و تعویض شمعها و تعویض سنسور اکسیژن پایین انجام شده و توی دیاگ هم همه المانها عالیه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از فلایویل خودروتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • طاهر

      مشکلتون حل شد؟
      منم مشکل شمارو دارم
      اگە کە حل شدە راهنمایی بفرمایید

  • shams

    با سلام
    من ماشین دنا مدل۹۶ دارم حدود چند ماهه وقتی کولر میگیرم بعد از حدود ۳۰ دقیقه اگر بخوام سرعتم کم کنم یا دنده عوض کنم به محض گرفتن کلاچ ماشین خاموش میشه دریچه گاز برقی شستشو دادم شمع ها با وایر عوض کردم بازم همون مشکل دارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دریچه گاز معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هدایتی

    سلام
    خودروی رانا مدل ۹۴ دارم، در برخی مواقع وقتی به مانعی میرسم و می‌ایستم و یا در حین حرکت پا روی کلاج گذاشته و ماشین آزاد می‌شود به یکباره دور موتور میافته و ماشین خاموش میشه. به هنگام استارت زدن هم مشکلی ندارم. دلیل خاموش شدن ماشین چیه؟؟ در ضمن دریچه گاز و سنسورها و انژکتورها تمیز شده و شمع ها تعویض شدن ولی عیب همچنان پابرجاست. در بسیاری مواقع در پیچ ها، سر تقاطع ها که ماشین برای لحظه ای آزاد میشه، من رو توی دردسر انداخته. ممنون میشم اگر پاسخ بدین.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون ایراد سیم کشی داره با توجه به توضیحاتتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • علیرضا

      داداش منم همین مشکل رو دارم ایرادشو پیدا کردی؟

      • علی

        هیوندا همین مشکل رو داشت با اکتان بوستر حل شد

  • سعید

    سلام
    موقعی ک ماشینم کاملا سرده واسه روشن شدن مشکل دارم یا باید چندبار استارت بزنم ک هی روشن میشه ولی جون نداره گاز بخوره یا باید پامو بزارم روی پدال گاز روشن بشه اونم تا چند دقیقه بد کار میکنه بعدش صاف میشه میخواستم ببینم ایرادش از چی میتونه باشه
    ماشینم سمند ای اف سون هستش ممنونم راهنمایی کنید?

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن دریچه گاز و سنسور دمای اب رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سکوت

    عالی توضیح دادید.

  • اسماعیل

    سلام.موتور پراید رو استارت میزنم ۲دقیقه اول انگار قطع و وصل میشه گاز.بعد موتور گرم میشه خوب میشه.علت چیه؟استیپر عوض شده.انژکتورها سرویس شده.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن هست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی اصغر اسماعیلی آذر

    سلام.ماشین بنده سمند با موتور tu5 هست.در حالت روشن هرچه به پدال گاز فشار میدم گاز نمیخوره تا اینکه خاموش روشن میکنم درست میشه.دلیلش چیه؟ممنون از شما.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      پتانسیومتر دریچه گاز معیوب است
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احمدی

    سلام ممنون از نکاتی که فرمودین، الان سه ماهه، پژو slx, م این مشکل رو داره هر مکانیکی بردم متوجه مشکل نشدن با این که حدود سه ملیون هزینه کردم همین کپ کردن رو داره، خدا خیرتون بده الان دیگه فهمیدم مشکل چیه.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر، واقعا اطلاعات فنی مفیدی کسب کردم و سپاسگذارم. مطالب زیادی خونده بودم ولی مطلب شما از همه مفیدتر بود. لطفا راهنمائی کنید سنسور دریچه گاز با کیفیت برای پژو پارس مدل ۸۲ تک سوز چه برندی بگیرم و چه قیمته.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • omid

    سلام من یک ۴۰۵دارم صبح ها کە روشن میکنم دور موتور ماشینم روی ۳میاد وپایین نمیاد بردم گفتن استپر موتور تعویض کردم فرقی نکردە ممنون میشم جـواب بدید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      نیاز به بررسی توسط دستگاه دیگ رو دارید و خرابی از سنسور دمای آب خودروتون هم میتونه باشه
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام.بنده ماشینم در سرعت پایین تقه و یکدفعه سرعت کم میشه یا کپ میشه،و وقتی گاز میدم و بعدش گاز ول میکنم باید با گرفتن نیم کلاژ گاز بدم و برم.تواهش میکنم هر کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم.سنسورم عوض کردم،

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی نودهای ایسیو هم میباشد باید توسط دستگاه دیاگ و تعنیرکار متخصص عیب یابی انجام نشد.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی اکبریان

    سلام من خودرو سمند ملی دارم و استپر رو ظرف یک هفته تا یک ماه خراب می‌کنه.
    سه روز پیش استپر رو عوض کردم ولی دوباره خراب شده.
    در زمان توقف دور موتور میاد پایین و خاموش میشه.
    لطفا راهنمایی کنین دیگه خسته شدم.ایا از دریچه گازه یا استپر….چیکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی و کثیفی دریچه گاز هم وجود داره به علاوه اینکه استپر رو هم اصلی و از نمایندگیهای مجاز خریداری کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیرعلی

    با سلام بسیار عالی بود پژو ۴۰۵ دارم صبحها وقتی ماشین سرده وقتی روشن میکنم دور موتور بالا میاد و دوباره پایین میره زیر ۱ و گاز نمیخوره و با گاز دادن خاموش میشه استپر عوض کردم شمع و دیاگ بردم سر در نیاورد .لطفا کمک

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور دمای آب وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید یه پراید مدل ۸۳دارم روی گاز ال پی جی خود به خود گازمیخوره دور موتور از روی ۳۰۰۰پایین ترنمیاد میتونید کمک کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتورتون رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام خسته نباشید دور موتور ماشین بعضی وقتا ها درجا و تو حال حرکت گاز میخوره…

    وقتی هم استارت میزنی خیلی طول میکشه که بیاد زیر یک یا حتما باید باش رانندگی کنی تا پایین بیاد…
    مشکل سوختم هم ندارم
    ماشین رانا ۹۱
    استوپر رو تمیز هم کردم یکم بهتر شد ولی باز همون شد

    از استوپره به نظرتون؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استوپرتون رو با نمونه اصلی تعویض کنید .
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • رضا

      باسلام یک ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۲ فرانسوی دارم ک گاهی اوقات خاموش میشود و دوباره استارت ک میزنی باید گاز روی کمی نگه داری تا روشن شود و این موضوع بیشتر در ترافیک و موقعی ک کولر گرفتم اتفاق میافتد دوباره اگر نیم ساعت ماشین خاموش باشد و استارت بزنی مثل ساعت کار میکند و دوباره توی ترافیک همون مشکل تکرار میشه،تا حالا ۴ تا سوزن انژکتور ،شمع وایر و استپر موتور تعویض کردم و بنزین سورپر زدم هیچ فرقی نکرده اگر میشه راهنمایی کنید

      • منوچهر

        سلام وقت بخیر
        مشکل از فشار پمپ بنزین هست.
        صافی بنزین و پمپ بنزین رو بررسی کنید.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من ۴۰۵دارم بعد از حدود نیم ساعت که داخل شهر کار می‌کنه لحظه حرکت ماشین شروع می‌کنه به لرزش شدید ممنون میشم بگید مشکلش چی می‌تونه باشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحه خودروتون نیاز به تعویض داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • ارش

        سلام وقت بخیر من سمند دوگانه موتور ملی دارم دریچه گاز دیروز عوض کردم امروز باز چراغ چک روشن شد و هنگام عوض کردن دنده بخصوص در دنده یک و دو دور موتور دیر میاد پایین دلیل چی میتونه باشه لطفاً راهنمایی کنید

  • مهدی

    jسلام من سمند مدل ۸۳با کامپیوتر ساژم دارم الان سه روز درگیر خطای پایدار دریچه گازم، پیش چند کارشناس بردم هر کدوم یک قطعه مثل خود سنسور، سوکتش، سیم کشیش، دیود کامپیوتر همه تعویض شده تازه سیمها رو هم مستقیم از کامپیوتر گرفتن ولی هنوز خطاش پاک نمیشه و دود میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور مپ رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سیامک

    با سلام.بنده پراید ۸۵ دوگانه دستی دارم.مشکل بنده فقط روی حالت گاز بوجود میاد.روی دور پایین که یهویی دور به زیر ۱۰۰ میاد همزمان چراغ روغن روشن شده و میخواد خاموش کنه که با گاز دادن جبران میشه.لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      رگلاتور و ریل سوخت گاز رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسینی

    سلام
    با تشکر از توضیحات عالی شما
    ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هستش یه مدته بعضی از علایمی رو شما گفتید مثل گاز خوردن اضافی و افزایش مصرف سوخت رو داره, ولی علاوه بر این مشکلات بعضی وقتها کلا گاز نمیخوره و بی دلیل فن هم روشن میشه, جدیدا هم تو دور کم موتور یعنی وقتی پدال گاز رو فشار نمیدم یه صدایی شبیه صدای رله ی بخاری از قسمت کامپیوتر زیر فرمان میاد و ماشین برای یک لحظه خاموش و روشن میشه البته این حالت موقع سرد بودن ماشین بیشتر اتفاق میفته!

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون رو با دستگاه دیاگ چک کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام بسیار سپاسگذارم بابت مطالب مفیدتون و اینکه با حوصله و محبت زیاد پاسخ همه رو میدید خدا قوت
    بنده پراید مدل ۸۵ دارم مدتیه زمانی که روشنه دور موتور یهو پایین میاد و چراغ زرد رنگ روشن میشه و پس از چند ثانیه چراغ خاموش میشه سوال بنده اینه آیا بجز مورد سنسور دریچه گاز ممکنه ایراد از پمپ بنزین یا فیوز باشه؟ سپاسگذارم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      این خطا مربوط به سنسور اکسیژن خودروتون هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احمدرضا

    سلام ممنون ازمطالب مفیدتون.فیات سینا دارم که مدتیه نوسان دورموتورشدید داره به نحوی که اگه پارو از روی گاز بردارم خاموش میشه ضمنا خیلی استارت میخوره تا روشن بشه و چراغ چک هم دائم روشنه مصرف سوخت هم بالاست سوزن انژکتور وسنسور دور موتور روعوض کردم بی فایده بود ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا خودروتون رو با دیاگ چک کنید ببیند کدوم سنسورها معیوب هستند و بعد از اون در صدد تعویض کردن سنسورها بیایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام. لطفا راهنمایی کنید.
    من تیبا۹۸ دارم از اول بد استارت میخورد کپ میکرد مخصوصا دنده دو. الان دیگه خیلی شدید شده به نحوی که ماشین یه مرتبه وایمیسه واگر دنده یک نیام بعد چندثانیه شدید ریپ میزنه یه صدام از تو موتور میاد.
    بعد کلی جا که بردم یکی گفت باید ریمپ کنی ای سی یو. ریمپ کرد یکم بهتر شد ولی هنوز هنگام شتاب گرفتن کپ داره. میگه ای سی یو کلا باید عوض بشه.اخه پس چرا بقیه تیباها اینطور نیست؟
    خواهشا یه راهنمایی بکنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار ریل سوختتون ر حتما بررسی کنید همینطور فشار پاشش انژکتورها و زمان بندیشون رو .
      گزینه تعویض ایسیو آخرین مرحله است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ناصر حیدری

    سلام ماشین فولکس گل هستش در مواقعی هوا خیلی سرده صبح ها با یک استارت روشن میشه بعد دور موتور میاد پایین و خاموش میشه و بعداً باید ۶ و۷بار استارت بزنم تا روشن بشه بنظرتون می‌تونه از دریچه گاز باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      سنسور دمای مایع خنک کننده رو هم چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابراهیم سعیدی

    بسیار عالی سپاس

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    ماشینم ال نود هست که از حدود سه ماه پیش گازش رو حالت خلاص می‌رفت بالا و تا حدود سه هزار می‌رسید کلی قسمت های مختلف رو عوض کردم البته غیر از سنسور دریچه گاز حالا اتفاقی که افتاده گاز بالا نمیره خیلی پایین اومده و اگه گاز ندم به ماشین تو حالت درجا گازش نوسان میکنه و در نهایت خاموش میشه
    اگه فرمون رو بچرخونم این حالت تشدید میشه
    کارهایی که از سه ماه پیش تا الان انجام دادم
    دوبار تعویض استپر
    تعویض اورینگ های دریچه گاز و واشر های منی فولد
    تعویض شمع و وایر
    تعویض ای سی یو
    تعویض واشر سرسیلندر
    تعویض سنسور اکسیژن

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بیشترین علل خرابی ای که توضیح میدید مربوط به استپر و سنسور فشار هیدرولیک میباشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رحیم

    با سلام و درود
    ماشین من slx tu5 تو حرکت (سرعت های ثابت مثلا ۸۰ یا هر سرعتی که باشه) موتورماشین یه لحظه خاموش روشن میشه صبح که هوا سرد تک استارت روشن میشه ولی بعد از تقریبا ۱دقیقه خاموش میشه و دوباره تک استارت روشن میشه چند جا بردمش ولی مشکلش بر طرف نشد.
    ماشین تو حرکت خیلی جون داره ولی متأسفانه این قطع شدنش کلافم کرده
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اتصالات بدنه خودروتون رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقتی میخوام دنده عوض کنم گاز که میدم دور موتور رو ۳ که میاد همونجا گیر میکنه و تا چند ثانیه و حتی شده تا چند دقیقه هم گیر و میکنه بعد میاد پایین.بیشتر وقتا هم تو حرکت گاز نمیدم دیگه رو سرعتی که میخوام میارم و پامو از رو گاز برمیدارم خودش میره واسه خودش ?.استپر رو عوض کردم یه بار درست نشده هنوز.سنسور دریچه گاز رو عوض کنم درست میشه؟
    ۴۰۵ مدل ۹۶.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • علی اکبر‌امینی

      دقیقا مشکل من .چکار کردید درست شد.لطفااا جواب بدید پدر منم دراورده پژو ۴۰۵ ۹۶ دقیقا با همین مشکل البته گیر کردن در حد نیم ثانیه

  • SD

    سلام عرض ادب پرشیا مدل ۸۲ دارم مشکلش اینه که بعضی وقتا میخوام ماشینو استارت بزنم روشن میشه ولی بعد چن ثانیه خاموش میشه باز استارت میزنم روشن میشه گاز که میدم پرت پرت میکنه حالت خفه شدن خاموش میشه،یکم وایمیستم استارت میزنم روشن میشه (این مشکل هر چن وقت یک بار پیش میاد ) ضمنأ احساس بوی خام سوزی بنزین هم میکنم البته این بو خیلی ساله که هست
    تازه معاینه فنی هم بودم قبول شدم همه پارامتراهم درست و تنظیم بود.
    شمع ها عوض کردم،وایر عوض کردم،کویل تست کردم سالم بود برق قوی آبی رنگ میداد،پمب بنزین عوض کردم،روغن و تمامه فیلترها هم همیشه سر وقت عوض میشه هر پنج هزارتا.استپر هم باز کردم تمیز کردم البته زیادم کثیف نبود،دریچه گازم باز کردم تمیز کردم که اونم آنچنان کثیف نبود .نه مشکل بعد استارت خوردن دارم،نه مشکل تنظیم نبودن دور موتور دارم،نه مشکل لرزش دارم،نه مشکل شتاب همه چی درسته فقط بعضی وقتا میخوام روشن کنم،روشن میشه بعد چن ثانیه خاموش میشه اگه چن بار استارت بزنم حالته خفه میکنه که طبیعیه چون بنزین زیاد میاد سر انژکتورها،چن ساعت ولش میکنم بعد که میایم استارت میزنم مثل ساعت کار میکنه واقعأ ممنونتون میشم یه پاسخ واض بدین و راهنمایی کنید سپاس

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل توی زمان بندی ایسیو خودروتون وجود داره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام
    خودرو بنده زمان روشن کردن اولیه و سرد بودن موتورباید با فشردن پدال گاز تا یک دقیقه پر گاز باشد تا موتور گرم شود ،پس از چند دقیقه حرکت و گرم شدن گاز زیاد می‌خورد و آمپر دور موتور وگاز بالاتر از استاندارد وگاز بیشتری می‌خورد، آیا مشکل من سنسور دریچه گاز است؟؟؟
    خیلی ممنونم.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتور خودروتون معیوب است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسینی

    سلام من ال ۹۰ اتومات دارم که چراغ گیربکس روشن و خاموش میشه و وقتی روشن میشه ماشین خوب گاز نمیخوره
    آیا دریچه گاز قابل تعمیره یا باید تعویض بشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      قابل تعمیر هم هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام
    من ۲۰۶ خریدم وقتی شتاب میگیرم دور موتور تا ۲ به صورت ریپ زدن بالا میره و دیر هم شتاب میگیره
    اما به محض این که دور موتور از ۲ بالا میره ریگه هیچ گونه ریپ مشاهده نمیشه
    خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      انژکتورهاتون رو مورد بررسی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام
    من ۲۰۶ دارم
    وقتی میخوام شتاب بگیرم دیر شتاب میگره و تا دورموتور ۲ ریپ میزنه
    بعد که دور موتور بالاتر از ۲ میره دیگه ریپ نمیزنه و شتابش هم درست میشه
    از اگزوز هم بوی حالت دود سیاه میاد
    خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      انژکتورهاتون رو مورد بررسی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • بابک

    سلام،من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم،یه مدت چراغ چک روشن میشد ماشین گاز نمیخورد و خاموش میشد،دریچه گاز رو عوض کردم اوکی شد،ولی بعد یه مدت چراغ چک باز روشن میشه ولی اتفاق خاصی نمیافته،بعضی وقتا بعد از چند ساعت خودش خاموش میشه،دیاگ زدم فقط خطای پدال گاز میده،تقریبا بالای ۶ جا بردم هیشچکس نفهمیده چیه،سیم کشی پدال گاز،منیفولد،چندین بار ریمپ و دیاگ ولی درشت نشد و همچنان بعد از چند روز چراغ چک روشن میشه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      از سلامت سنسورهای اکسیژن مطمعن شوید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی بهادر

    سلام پراید ۸۹ دوگانه کارخونه دارم روی گاز که هست جند دقیقه که با سرعت ۹۰ یا ۱۰۰ حرکت میکنی وقتی که وایمیستی یا پا رو از پدال گاز برمیداری شروع به پت پت کردن میکنه قبلا خاموش میشد سنسور مپ رو تمیز کردم بهتر شد الان خاموش نمیکنه ولی پت پت رو داره روی گاز که هست این مشکل رو داره ولی روی بنزین موقع ۳ به ۲ یا ۴ به ۳ که دنده میخوای بدی کپ داره یا با تاخیر گاز میخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ابتدا خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید.
      فشار هوای منیفولد رو در حالت خاموش و روشن چک کنید و سپس سیستم پاشش و جرقه زنی رو مورد ارزیابی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Morteza

    سلام
    ماشین من سمند ال ایکس مدل ۸۹ هستش
    صبح ها استارت میزنم،دور موتور میره بالای یک اما سریع خاموش میشه،باید با پدال گاز بازی کنم تا گاز بخوره و گاز رو نگه دارم تا گرم بشه و خاموش نشه،بعدش هم رو بنزین ،در حال ساکن ماشین گاز میخوره و خوبه اما در حال حرکت ماشین کپ میکنه و خفه میکنه خوب گاز نمیخوره،سوزن ها تعویض شده،استپر موتور تعویض شده،سنسور دریچه گاز انداختن واسم ماشین گاز میخورد دیاگ زدن درست نشد،سنسور قبلی رو گزاشتن دوباره،رو گاز ال پی جی،زیاد کپ نمیکنه،اما رو بنزین کپ میکنه ودر حالت ساکن بودن ماشین،موتور میلرزه،نظرتون؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی سر سیلندر و نزدیک شدن به سوختن سوپاپ های دود هم میباشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سالار

    سلام سمند موتور ملی دارم مدل ۹۷
    ماشین من گاز نمیخوره دور موتور رو یک هس موقع روشن کردن
    بعضی اوقات هم که گاز میخوره موقع سرعت زیاد هم یهو گاز نمیخوره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور دریچه گاز و انژکتورهاتون رو مورد بررسی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رامین

    فقط می خواستم تشکر کنم.
    عالی. احسنت به این همه اطلاعات درست.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام خسته نباشید
    پراید مدل ۸۷ دارم دوگانه فابریکه
    یه مدته ماشین هی خطای دائمی دور موتور میده و چراغ چکش روشنه عوض کردم رفع نشد بازم خطا میده و دور موتورش از دور ۳ به بعد سرفه میزنه و کیپ میشه و بالا نمیره که فقط مشکلش رو بنزینه و روی گاز مشکلی نداره.الانم جدیدا موقع استارت خودرو یک ثانیه بعد روشن شدن خاموش میشه میرم استوپر رو خارج میکنم روشن میشه و مشکلی نیس.توی حرکت هم اگه بزنم روی بنزین ماشین خاموش میشه فقط باید با گاز برم.ممنون میشم کمکم کنین واقعا دارم دیوونه میشم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی سوییچ ریل سوخت هست.
      خودروتون باید با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بگیره و عیب یابی دقیق و میدانی برای رفع ایراد انجام بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علیرضامحمدی

    سلام من پراید مدل ۹۰دارم انژکتور موقع حرکت بیشتر روی دنده یک و دو و کمی هم روی سه که وقتی پامو از روی پدال گاز بر میدارم ماشین کپ میکنه مثل این میمونه که یه لحظه نیش ترمز کرده باشم ممنون میشم بگید مشکل ازچیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل از برق خوذروتون هست
      سیستم جرقه زنی رو کاملا مورد بررسی قرار بدهبد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام من ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم صبح ها راحت استارت میخوره روشن میشه به محض گاز دادن خاموش میشه، بعد ۲ دقیقه که گرم میشه مشکل حل میشه
    خواستم ببینم علت چیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دریچه گاز خودروتون رو شستشو بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی درچه

    سلام دمتون گرم که اینقدر معرفت دارین.
    ماشین سمند ال یکس ۸۶ دارم .چند وقتی که ماشین بد کار میکنه ایستاده یکم لرزش داره هی گاز کم و زیاد میشه.تو سرعت کم هی کپ میکنه .تو تعویص دنده هم اولش کپ میکنه گاز نمیخوره.فرمون ماشین صفت میشه انگار هیدرولیکم از کار میفته بدبختی اینکه میبرم تعمیر گاهم میگه مشکلی نداره هیچ خطایی نداره سر شمع هارا که نگاه میکنم هر شمع جرقه هاش کم زیاده .

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خربی در بخش کویل خودروتون وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    ماشین من تیبا ۹۶ که چهار ماهه دوگانه شرکتی کردم، بعضی اوقات وقتی روشن میکنم خودش گاز میخره میره رو۲ و بعضی اوقات اکثرا صبح هنگامی که رو گازه خلاص میکنم خاموش میشه باید همیشه پدال گاز رو فشار بدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ریل سوخت گاز و رگلاتور گاز رو باید بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Milad

    سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    ماشین در حالت خلاص کمی
    گاز میخوره و وقتی شروع ب حرکت در حالت خلاص میکنم دور موتور روی۲.۵ می ایسته.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتور و انژکتورتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Milad

    سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    ماشین در حالت خلاص کمی
    گاز میخوره و وقتی شروع ب حرکت در حالت خلاص میکنم دور موتور روی۲.۵ می ایسته. جون ماشین بسیار کم شده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتور و انژکتورها رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علیزاده

    سلام خسته نباشید بنده وقتی درحال حرکت هستم فرق نمیکنه کدوم دنده باشه دور موتور که میخواد نزدیک ۳۰۰۰ بیاد وقتی پامو از روی پدال گاز به آرامی برمیدارم چراغ چک روشن میشه ودیگه ماشین اصلا گاز نمیخوره باید ماشینو خاموش وروشن کنم تا گاز بخوره وبازم همین مشکل پیش میاد.ممنون از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام برای من خطای پتانسیومتر دریچه گاز – سیگنال خیلی بالا میده یعنی چی؟ پژو ۴۰۵والئو

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم. ورودی دریچه گاز رو از نظر قطعی و اتصالی چک کنید
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • آرمان

    سلام وقت بخیر
    من روا معمولی مدل۸۵ دارم چند روز پیش واشر پولکی عوض کردم انژکتور و سوکت ها باز شده ولی باطری ماشین وصل بوده الان که ماشینو جمع کردم روشن نشد ماشین فکر میکنم چون باطری وصل بوده و سوکت ها باز شده ارور داره الان که برق تا شعم ها دارم سوخت هم موجود هست ولی متاسفانه روشن نشد با سپاس از وقتی که برای ما گذاشتید بفرمایید که بدون بردن به تعمیرگاه از چه راهی باید ریست کنم که بتونم روشن کنم دسترسی به تعمیرگاه ندارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا از سلامت ریل سوخت و صحیح بودن پاشش سوخت اطمینان حاصل نمایید و سپس سراغ سیستم جرقه زنی بروید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس

    با عرض سلام وخسته نباشید توضیحاتتون واقعا عالی بود بنده پراید۸۹دارم مشکلی که داره وقتی که ماشین گرمه و در حال حرکته یه موقعی که به سرعت گیر میرسم کلاج رو که میگیرم دنده عوض کنم یا میخام ماشین رو متوقف یا پارک کنم یا پشت چراغ قرمز وایسم دور موتور بدون اینکه موتور افتی داشته باشه بیش از حد نرمال میاد پایین دوباره میره بالا و یه مشکل دیگه اینه که ماشین تو سرعت ۸۰ تا به بالا آمپر آب میاد کف کف . یه مشکل دیگه اینه که پدال گاز لرزش داره به اندازه ای که وقتی پیاده میشم انگار پام خوابیده.وایر شمع چند ماهه عوض شده استوپر هم تازه عوض شده ترموستات هم پارسال عوض کردم تسمه تایم عوض شده.لطفا راهنمایم کنید بردم دیاگ زدم میگه هیچ خطایی نداره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون مشکل برقی داره وبه علاوه اینکه افت و شتاب ناگهانی مربوط به خرابی فلایویل میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس

    باسلام من ماشین پراید مدل۸۴ دارم تو بنزین دور موتور زیاد میشه و وقتی میزنم گاز خوب کار میکنه ولی وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه تو گاز، استپر عوض کردم فرقی نکرد ولی سوکت دریچه گاز رو شستشو دادم چند روز خوب کار کرد ولی دوباره به حالت اول برگشت ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز رو به صورت اصولی و کامل شستشو بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی خسته

    سلام خسته نباشید
    ماشینم پرایدمدل ۹۷ هستش
    زمانی که ماشین کلا سرده وچندساعتی خواب بوده وقتی روشنش میکنم ومیخوام حرکت کنم ماشین جون نداره واصلا حرکت نمیکنه واینکه پاروپدال گاز میذارم کپ میکنه و دل دل میکنه ولی خاموش نمیشه حداقل ی ۷ هشت دقیقه ای باید صبرکنم موتور که گرم شد شروع ب حرکت کنم
    واینکه ۳ باراستپرعوض کردم ولی هربار بعد یکی دوروز دوباره گاز میخوره وقتی یجا می ایستم دورگاز رو۳ میمونه وپایین نمیاد
    شمع و وایر،استپر،شستشوی انژکتور اینارم عوض کردم دیگ کلافه شدم ۳ ملیون خرجم شده هنوزدردش مشخص نیست لطفا کمک کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو هم بررسی کینید لطفا.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فریدون

    با سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ هست.وقتی صبها روشن میکنم اولش خوب روشن میشه بعد ۳۰ ثانیه که ماشین تازه میخاد گرم شه شروع میکنه با لرزش کار میکنه حالت ریپ میزنه ولی گرم ک شد کلا خوب میشه( اینا همه در حال ت درجا کارکردن هست)

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی گرمکن سنسور اکسیژن وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن بیگدلو

    سلام وقت بخیر من پراید مدل ۸۸ دارم موقع استارت زدن دور موتور تاعدد ۳ بالا میره ماشین گاز میخوره و بعد پایین میاد علت چی میتونه ماشین موقع استارت که نباید گاز بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      علت خرابی استپر موتور میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام واقعا دمت گرم پارس ۱۴۰۰دارم دقیق همین مشکلات داره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام بنده پراید کاربراتی مدل ۸۳دارم. دنده ۱ و ۲ و۳ ماشینم رو دور پایین ریپ میزنه ماشینو ک گاز میدم کَن کَن میکنه سرعت ک بالا میره خوب میشه. یا صب ک ماشینم سرده اصلا رو دور پایین یا ب اصطلاح درجا کار نمیکنه خاموش میشه ولی یکم ک گرم میشه باز دور موتور خیلی پایینه. خاهشن راهنمایم کنین. ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کارباتور نیاز به تعمیر اساسی داره و سوزن ها وساسات باید تعویض بشن.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام بنده پراید کاربراتی مدل ۸۳دارم. چرا وقتی ماشینم سرده درجا کار نمیکنه. یا دنده ۱ و۲وقتی گاز میدم ماشین کپ میزنه یا کَند کَند میکنه دور موتورم تکون میخوره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید کاربراتور خودروتن رو تعمیر اساسی انجام بدین همینطور برق خودرو رو هم مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد بهزادی

    باسلام و احترام‌ بنده پراید مدل ۹۰ دارم ماشین گاز می‌خورد رفتم دیاگ زدم گفت استپرت مشکل داره استپر اصلی وشرکت انداختم مشکل گاز خوردن حل شد ولی دور موتور نوسان داره ،دوباره رفتم پیش میکانیک چند تا استپر دیگه روش امتحان کرد ولی بازم دور موتور نوسان داره در حالت درجا کسی متوجه نمیشه ،میشه بگید باید چیکار کنم مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دریچه گاز رو هم مورد بررسی قرار بدید و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید .
      به علاوه اینکه حتما دریچه گاز رو شستشو بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • داود

      به خود سیمکشی ها دقت کن،من ماشینم اینطور بود بعد سوکت سولفاته زده بود و تعمیرکارم نفهمید و تعویض کرد و مشکل حل نشد و بعدا خودم فهمیدم ایرادش رو،کلا در قطعات خود سیمهای رابط هم مهمه که قطعی یا اتصال ضعیف نباشن

  • محسن

    سلام
    ماشنم ۲۰۷ اتومات مدل ۹۷ هست. منیفولد اگزوز سرخ میشه. کوئل و کاتالیزر عوض کردم درست نشد. ممکنه از سنسور اکسیژن یا خرابی کابل باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از جنس خود منیفولد هم امکان داره باشه
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام
    ماشین من ۲۰۶ هست موقعی که که خلاص میشه دور موتور میاد پایین و خاموش میشه
    دیاگ زدن سنسور دور موتور رو عوض کردم مشکلم حل شد
    الان بعد از ۲ ماه دوباره همین مشکل رو دارم
    نظر شما چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مجددا همون سنسور احتمال خرابی اش وجود داره ولی باید ابتدا خودروتون با دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه تا اطمینان حاصل کنید از خرابی.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام من نیسان وانت مدل ۹۶ دارم ماشینم مدتی که گاز میخوره هم درجا و هم در حرکت موقع کلاج گرفتن تمام سنسورها .اب .استپر .سنسور دریچه گاز. .انژکتور سوزنها شمع و…ولی باز هم گاز میخوره اطفاذراهنمای کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با یک استپر یالم دیگه امتحان کنید به احتمال زیاد همان خرابی استپر موجب گاز خوردن بیش از حد می شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    با سلام توضیحات جامعی دادین.بسیار عالی.ولی من یه مشکلی دارم که من ماشین در حالت عادی کار میکنه ولی یه لحظه ماشین کپ میکنه و حالت خاموش پیش میاد بلافاصله روشن میشه ولی دور موتور میره روی ۱۲۰۰ دور.بعدش نه گاز میخوره نه توان حرکت داره.بعد حدود دو دقیقه میاد پایین ولی فن دور تند روشن میشه و تا سر باطری رو برای چن دقیقه جدا نکنم به حالت عادی برنمیگرده.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا باید خودروتون رو با دستگاه دیاگ بررسی کنید و از سلامت سنسور دور موتور و اییسیو و سیم کشی خودروتون اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر
    من پراید مدل ۹۷دارم
    دور موتور تا وقتی که زیر ۲هست ماشین همش حالت دل زدن وریپ زدن داره با دنده یک و دو و اکثرا تو ترافیک
    وقتی سرعت میره بالاتر و دور موتورو از ۲بالاتر میبرم مشکل برطرف میشه ،دستگاه دیاگ زدم چندجا همشون گفتن که مشکلی نداره
    میشه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گازتون رو شستشو بدین و از سلامت شمع و وایر ها اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عادل

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    من پراید ۸۸ ساده دوگانه دستی دارم
    پدال گاز ماشینم سفت هستش گاهی پای راستم درد میکنه از بس گاز را با زور فشار میدم و خوب و با شتاب گاز نمیخوره وقتی که گاز را ول میکنم و دوباره میخوام گاز بدم انگاری پولکی داخل دریچه گاز گیر میکنه و باید با ضربه و مخکمتر پدال گاز را فشار بدم
    بعضی ها میگن تعمیر میشه
    بعضی ها میگن دریچه گاز را کامل عوض کنم
    راه حل لطفا

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا از سلامت سیم اطمینان حاصل کنید سپس در صدد تمیر یا تعویض دریچه گاز بر بیایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سامان

    با سلام خدمت شما ، پراید مدل ۸۵ دارم ، وقتی موتور ماشین سرد هست ریپ نمیزنه یا خیلی کم ریپ میزنه ولی وقتی با ماشین ۲ ساعت رانندگی میکنم ماشین حالت خفگی داره به خصوص در سربالایی ماشین دیگه گاز نمیخوره ، ممنون میشم کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزیتون بر اثر کارکرد افت میکنه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سید علیرضا حسینی

    سلام باتشکر از راهنماییتون واقعا دستتون درد نکنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدی

    سلام ممنون بابت توضحایت خوبتون .نیسان مدل ۸۹ صبح ها بد روشن میشه استارت زیاد می خوره بعد که روشن میشه موتور لرزش شدید داره بصورت تک کار می کنه بخوای گاز بدی خاموش میشه.استپر.شمع و وایر نو انداختم .فیلر زدم .خطای در دیاگ نشان نمی ده .دریچه گازم تمیز کردم.بعد گرم شدن دیگه مشکل ندارد.سوزنارو هم شستن.میگن شاید سوزنا نشتی داشته باشد .ممنون میشم کمک کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن سنسور اکسیژنتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • برزویدی

    سلام ببخشیدپراید۸۴ نیمه انژکتور دارم بدروشن میشه پاروبایدروی پدال گازبزارم تاروشن بشه بعضی وقت هام اصلا روشن نمیشه دورموتورم بالامیره.!مال دریچه گازواستپرموتورمیشه باشه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور خودروتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ من گاهی چراغ چکش روشن می شه و در حرکت یکباره گاز نمی خوره ، با توقف و خاموش روشن کردن ، چراغ چک خاموش میشه و گاز خوردن عادی میشه ، دیاگ زدم خطای پدال گاز و دریچه گاز میده ، گفتند باید کل سیم کشی را تعویض کنی ، نظر شما چیست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      نیازی به تعویض سیم کشی نیست.
      درصدد رفع خطاها با تعویض سنسورها بربیایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید یحیی پور

    سلام ماشین بنده سمند se xu7 مدل ۹۱ می باشد بعضی از صبحها که ماشین سرده استارت می خوره ولی روشن نمیشه رله دوبل و سوییچ اینرسی و سنسور دور موتور عوض کروم ولی هنوز مشکل پابرجاست علت از چی می تونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فیوز کالسکه ای رو مورد بررسی قرار بدید لطفا.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    سلام وقت شما بخیر.ممنون از اینکه با حوصله پاسخ میدهید
    من پژو ۴۰۵ tu5 دارم صبح ها که ماشین سرده استارت میزنم دور موتور بی دلیل بالا میره وموقع حرکت هم بین تعویض دنده دور موتور زیاد وکم میشه. دو بار تعمیرکار سیار اومد دیاگ زد چیزی نشون نداد استپر اصلی عوض کردم ودریچه گاز هم شستشو دادم درست نشد ولی خاموش وروشن میکنم درست میشه.ممنون از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد از استپر موتور هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا ب

    سلام وقت بخیر من پراید دوگانه دستی دارم مدل ۸۹
    ماشین روی بنزین مشکلی نداره ولی روی گاز در حالت درجا دور موتور بالا پایین میره ودر حال حرکت هم موقعی ک می ایستم خاموش میشه ماشین
    استپر رو عوض کردم خوب نشده چند جا هم بردم فایده ای نداشته عیبش رو متوجه نشدن
    ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ریل سوخت گاز خودروتون مشکل داره و نیاز به بررسی و تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • قاسم

    سلام و خدا قوت
    پراید ۹۶ دارم که تو گاز خوردن الکی بگیر نگیر داره،یه وقتاییاز اول گاز میخوره یه وقتایی هم حرکت البته بیشتر تو ترافیک،استپر عوض کردم فایده نداشت،ممنون میشم تو این گرونی اجرت مکانیک ها راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون خرابی میتونه فقط از دریچه گاز و استپر موتور باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • شاهین

    سلام ۲۰۶ تیپ دو دارم مدل ۸۷ تو روزای برفی و بارونی وقتی میرونم نمیدونم به کجاش اب میخوره ماشین مشکل پیدا می‌کنه گاز نمیخوره و فن تو دور تند کار میکنه چراغ چک روشن میشه میبرم دیاگ میزنن مشکل دریچه گاز نشون میده بنظرتون مشکل از کجاس ممکنه تو سیم کشی اشکال داشته باشه یا مشکل از دریچه گازه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نظرم مشکل توی سیم کشی هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Sajad

    سلام خسته نباشید ،یه پراید مدل ۸۳ انژکتور دارم، چند روز پیش سنسور دریچه گازش رو عوض کردم ، ازون موقع ماشین معمولا پنج دیقه بعد از حرکتش چه دنده ۱ و ۲ و… دور موتور بالای ۲ میره تقه میزنه دور موتور میپره واس خودش ، بعد چند دیقه درست میشه یساعت بعد باز شانسی همونطوری میشه ، ممنون میشم کمک کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید احتمال خرابی سنسور وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام. خداقوت.
    من ساینا اس مدل ۱۴۰۰ دارم.ماشین روشن میکنم و کار میکنه بع از ۱۰ دقیقه پدال گاز خیلی سفت میشه و به سختی گاز میخوره.تا جایی سفت میشه که پدال میچسبونم به ته تا گاز بخوره و حرکت کنه. دریچه گاز هم برقیه. علت چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا پتانسیومتر دریچه گاز خودروتون معیوب است و باید به نمایندگیهای مجاز برای رفع ایراد مراجعه فرمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    ماشین هنگام کارکرد بوی سوخت خام میده یعنی زیر پارکینگ نمیشه یه دیقه وایستی چند جا بردم میگن مشکلی نداره ولی همچنان بوی سوخت خام میده ممنونم اگر راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون امکان خرابی کاتالیست و عدم وجود آن وجود دارد .
      لطفا مدل و کیل.متر خودروتون رو همینجا کامنت کنید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن گشول

    سلام وقت تون بخیر پژو ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم تا دور موتور ۳ هزار شتابش خوبه ولی وقتی از ۳ هزار بالاتر می‌ره کپ‌ می‌کنه میخواستم بدونم مشکل چیه؟
    و اینکه اگه دریچه گازش رو با دریچه گاز نیسان عوض کنیم مصرف سوخت پایینتر میاد و روی سرعت و شتاب تاثیر داره یا نه؟ ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مصرف سوختتون ارتباطی به تعویض دریچه گاز با یه خودروی دیگه نداره و خودروتون رو باید با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید تا از سلامت سیستم پاشش و جرقه زنی اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    باسلام خودرو من x22 هست. ماشین بعد از گرم شدن ریپ میزنه و بصورت لحظه ای گاز نمیخوره میتونه از سنسور میل سوپاپ باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون باید با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بگیره تا کاملا مشخص بشه ایراد از کدوم قسمت هست .
      امکانش وجود داره که سنسور میل سوپاپ هم معیوب باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسام

    سلام من یه ۲۰۷ دارم بعضی وقتا زمانی که پام رو از پدال گاز برمیدارم کله میکنه و افت شتاب میکنه که تو ترافیک خیلی اذیت میده دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابدا خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید و سپس در صدد رفع ایراد بربیایید.
      با توجه به توضیحاتی که ارایه کردید امکان ایراد از بسیاری موارد مانند سیستم پاشش سوخت و سیستم جرقه زنی وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mazyar

    توضیح کامل و جامع بود …….باید در نظر داشته باشیم علائم خرابی سنسورها بسیار به هم شباهت دارند …….همیشه قبل از تعویض یک سنسور ،به وسیله دستگاه و بررسی علایم از خرابی سنسور اطمینان حاصل کنیم تا دچار هزینه اضافه نشیم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی قطعا همینطور هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام وقت بخیر یه ۲۰۶دارم. شمع وایر سنسور اکسیژن اورینگ انژکتور سنسور کیلومتر همه رو عوض کردم درست نشد ماشین ب دور موتر س نمیرسه کپ میکنه خفه میشه کله کله میزنه دور موتور هم خلاص میکنم ماشینو بالا میمونه .هرجا میبرم سر در نمیارن درضمن سیم کشی ماشین تعریفی نیس. امکان داره از سنسور دریچه گاز باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی از سیم کشی محتمل تر هست ابتدا باید اون رو برطرف کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام ماشینم بد کار میکرد بردم شمع وایر.اورینگ سوزن. سنسوراکسیژن سنسور دور موتور همشو عوض کردم.باز ماشین از دور ۲۵۰۰تا ۳۰۰۰حس خفگی داره ماشین گاز نمیخوره میخواد خاموش بشه تو سربالایی هم دور موتور از ۱۵۰۰بالاتر نمیره حالت کله کله ماشین حرکت میکنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کویل خودروتون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ارش

    با سلام ماشین من پراید مدل ۸۷هست روی بنزین نیم کالج که میگیرم ماشین یکم گاز میخوره و عقربه دور موتور دیر بر میگرده. تا حالا هم کلی خرج کردم استور عوض کردم .دریچه گاز و شستم و اینکه دیاگ که میزنی نشون میده.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از صحت و سلامت پاشش سوزن های انژکتور اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن محمدی

    سلام، بسیار جامع و کاربردی
    من یه ۲۰۶ تیپ۲ دارم
    مشکل گاز خوردن داشت وقتی میخواستی سبقت بگیری‌کم میاورد میترسیدی ماشین از روبرو برسه بهت و بیخیال میشدی تو دور پائین کپ میکرد خیلی زیاد و در مواقع سرد بودن گاها خاموش میشد
    من ماشینم بردم ریمپ‌کردم، یه دست شمع انداختم باکیفت خوب، یه محلول ووفر هم ریخت که بقول خودش تکمیل کننده ریمپ بود
    مشکل شتاب ماشین کم شد سرحالتر شده اما کپ کردن و خاموش شدن همچنان بود
    مجدد رفتم پیش استادکاره، شمع آب رو عوض کرد یه استپر انداخت که هیچکدوم خطایی تو دیاک نداشتند،فقط استپر رو که باز کرد جدا زد به دستگاه گفت یه خطا داره اما ماشین من نوسان دور موتور نداشت
    یه محلول دیگه هم ریخت (هر محلولش ۳۰۰ تومن آب میخوره) دریچه گاز رو هم با انژکتور شو شستشو دادیم
    اما بازم کپ حل نشد دوباره میخوام برم پیشش
    سنسور در یچه گازم تو دیاک خطا نشون نمیده اما الان که مقاله شما رو خوندم احتمال میدم از این باشه
    نظر شماچیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و امکان خرابی ایسیو هم حتی میتونه باش.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام و درود بر شما
    اول اینکه توضیحی که دادید عالیه و قابل تحسینه دس خوش دارید
    ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هستش و ایرادی که داره رو دور ۳۵۰۰ یه کپ میکنه و رد میشه به بالاو قدرت متور ینی همون شتابش کمه ینی با دنده ۲ بعد دست انداز خاموش میشه یا خفه میکنه
    و سومین ایراد که تو اتوبان کفی بیشتر از ۱۴۰ تا نمیره هر کاریش کردم دیاگ زدم سنسور دور موتور اصلی انداختم و برنامشو دوباره نصب کرد ول نشد اگه میشه راهنماییم کنید
    با سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      نسبت به مدل خودرو امکان افت قدرت در اثر استفاده طولانی مدت وجود دارد.
      خودروتون مشکل برقی هم دارد و از لحاظ سیم کشی حتما باید بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • افشین

    پراید یوروچهار مدل ۹۷ دارم هر وقت ماشین سرد با یک استارت روشن میشه ولی وقتی گاز میدم گاز نمیخوره و حالت خفگی دست میده بعد یدفعه ای گاز میخوره یعنی ده دقیقه دیگه درجا کار کنه درست میشه منظور از سرد مثلا بعد کارکردن با ماشین بعد یکساعت که میرم دوباره باهاش کار کنم هر سری اینکارو تکرار میکنه حتی روزای گرم و نصف پر شدن امپر آب و اینکه هر از گاهی هم موقع معکوس به دنده دو که میخوام گاز بدم یک لحظه مکس میکنه بعد گاز میخوره بعدش حل میشه (این مشکل همیشه نیست و از ده بار پنج بارش اینجوریه) و دیاگ زدم هیچی نشون نداد همه سنسورهارو اوک نشون میداد و خطایی وجود نداشت انژکتورها شستشو دادم و شمع و وایر هم عوض کردم مشکل حل نشد و هیچ مکانیکی هم تا الان نتونسته مشکلشو پیدا کنه و همه میگن پراید یوروچهار این مشکل داره کاریش نمیشه کرد لطفا راهنماییم کنید چیکار میتونم انجام بدم تا مشکلش حل بشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      عوامل متععدی میتونه تو این خرابی نقش داشته باشه از سی کشی خودرو گرفته تا نودهای داخلی ایسیو ؛ پیشنهاد من به شما اینه که برای رفع ایراد به نمایندگیهای مجاز و معتبر مراجعه نمایید و از مراجعه به تعمبرکاران غیر متخصص و ماهر اجتناب کنید چون خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام وقت بخیر
    من ماشینم اچ سی کراس هست گاز که میدم بعضی اوقات دور موتور و سرعت دیگه بالا نمیرند با خاموش روشن درست میشه هر جا میبرم کسی سر در نمیاره
    ارور سنسور پدال کاز میده
    دربچه گاز رو چک کردن سیم کشی و تمامی سوکت ها بازدید شده ولی هنوز عیب برطرف نشده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد از نود های داخلی ایسیو هست و باید مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • سعید

      سنسور پدال ترمز رو عوض کن درست میشه

  • بابك

    با سلام و خدا قوت:
    خودرو رانا مدل ۹۵ دارم و در هنگام حرکت و اغلب در زمان خلاص نمودن دنده،خودرو خاموش میشه و با یک استارت مجددا روشن میشه و دور موتور هم استاندارد هست. ممنمون میشم علت این اتفاق رو که پیاپی صورت میگیره رو بفرمایید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز رو باید مورد شستشو و بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مبین

    سلام خودروی لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ مدل۹۲دارم که دور موتور آن خودبه‌خود بالاپایین میرفت وگاهی وقتها نیز دور موتور بالای ۲۵۰۰میمونددر نمیایندگی دریچه گاز _سنسوردور موتور_سیم کشی قسمت موتور_ سنسور کیلومتر تعویض شدندکه ماشین در نهایت۲۴ساعت درست کار کرد که باز هم همان عیب‌ها پیداشدن این سری که به تعمیرگاه بیرون بردم بعداز دیاگ وپاک کردن خطاهاوکارهای دیگه‌ماشین حالاگاز نمیخوره ومثل اینکه تک کار میکنه و در این حالت چراغ چک روشن میشه وخطای هیچ سنسور یا قسمتی رو نشون نمیده
    ممنون میشم که راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی خودروتون ایراد داره و قطعا یکی از نود های ایسیو هم دارای خللی در ارتباط هست.
      لطفا به تعمیرکار ماهر و فقط به نمایندگیهای مجاز برای رفع و پیدا کردن مشکل مراجعه نمایید و از پرداخت هزینه های اضافی به افراد غیر متخصص خودداری نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام.من ماشین ۴۰۵ slx دارم چند وقت پیش موقع تعویض شمع و وایر ماشین گرفتن دریچه گاز و استپر موتور رو باز کردن و با انجکتور شور تمیز کردن از اون موقع گاهی اوقات وقتایی که مثلا روی دست انداز سرعتمو کم میکنم و کلاچو میگیرم ماشین خاموش میشه دیاگم زدم خطایی نداره حتی استپر موتور هم تعویض کردم اما بازم همونجوره لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این خرابی فقط میتونه مربوط به سنسور دریچه گاز و یا استپر موتور باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام وقت بخیر
    بنده ی پراید ٩۵ دارم
    وقتی یکساعتی باهاش رانندگی میکنم و کولر ازش میگیرم بعدش کولر گرم میشه و چراغ چک روشن میشه رفتم دستگاه زدم گفت سنسور دریچه گاز هستش ک تعویض کردم درست شد اما بعد گذشت یک ماه بازم داره چراغ چک روشن میشه باد کولر گرم ماشینم بعضی اوقات ریپ میزنه راهنمایی کنین ممنون میشم??

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید و امکان خرابی بسیاری از سنسورها وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • اسماعیل

    سلام وقت شما بخیر
    ممنون از توضیحات کاملتون
    بنده زانتیا دارم دور موتور ماشینم یکم دیر پایین میاد و یکم نوسان دور دارم استپر عوض کردم فرقی نکرده ممکنه اشکال از سنسور دریچه گاز باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میرمحمد

    سلام روز بخیر
    رانا مدل ۹۳ دارم
    بعد از شستشوی انژکتور و تعویض شمعها و سنسور دریچه گاز که تو دیاگ ایراد گرفته بود این مشکل بوجود اومده
    همیشه سر گاز موتور ریپ میزنه و کم میاره مخصوصا تو سر بالایی خودشه نشون میده و وقتی چند بار گاز میدم موقتا درست میشه. بعد از نیم ساعت رانندگی و کار کردن هم تا حدودی بر طرف میشه. متاسفانه دیاگ هم چیزی نشون نمیده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از اصلی بودن شمع و وایری که تعویض کردین و پاشش انژکتورها توسط دستگاه الترا سونیک اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام من تیبا ۲مدل ۹۳ دارم یکی از مشگلات اساسی خودروی من ،بعضی مواقع وقتی کلاچ میگیرم وپا رواز گاز یرمیدارم دور موتور پایین میاد وخاموش میکنه ،خصوصا توی ترافیک تا می‌ایستم ماشین خاموش میشه یعضی مواقع سر پیچ ها هم همینطور .
    کلا هروقت سرعت ماشین کم میشه یا ترمز میگیرم این حالت پیش میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور خودروتون رو تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Ali

    سلام من یه پارس tu5دارم که توی شتاب و همه چیز عالیه فقط وقتی پام ثابت رو گاز میگیرم سرعت ثابت دارم ماشین هی کپ میکنه ‌انگار هی ماشین لک میزنه دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید پارامترهای پاشش و جرقه زنی رو توسط دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بدید تا مشخص بشه که مشکل از کدام قطعه است چون میتونه قطعات بسیاری رو شامل بشه .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرعلی_پارسا

    سلام وقت بخیر
    بنده تیبا۲ دارم مدل ۹۵ الان دو هفته است که گاز بی دلیل میخوره دور موتور در حالت سکون رو ۲۰۰۰ و ۱۵۰۰ نوسان داره مصرف سوختم بالا رفته و…. به نظرتون از سنسور دریچه گاز هست یا قطعه آیی دیگه است البته کولر گرفتم دور موتور رو ۱۰۰۰ ثابت میشه.سنسور دریچه گاز تا الان عوض نشده فابریکه

  • علی

    سلام وقت بخیر.
    پرایدمدل۹۰دارم وقتی روشن میکردم خیلی گازمیخوردبعضی وقتاهم توحرکت سرپیچ مثلادنده از۳میارم به۲ماشین خاموش میشد.بردم تنظیم موتورسرویس کامل انجام دادشمع وایراهم عوض کردالان رویه cngاصلاروشن نمیشه ممنون ازسایت خوبتون

  • حامد

    باسلام. خودرو من اچ سی کراس مدل ۹۷ اتومات هستش. خودرو در تعویض دنده از ۱ به ۲ و یا ۲ به ۳ یکدفعه گاز زیر پا خالی میکنه و به قولی کله میکنه و دیگه گاز نمیخوره و دور موتور از ۱۰۰۰ بالاتر نمیره و باید جهت رفع ایراد حتما پا از روی پدال گاز برداشته و دوباره گاز داد تا یه معکوس بده و موتور دور بگیره . چراغ خطا هم پشت آمپر روشن نمیشه . با دیاگ هم ایرادی دیده نمیشه . این ایراد فقط در زمان حرکت دیده میشه و در حالت خلاص و توقف ماشین هیچ مشکلی نداره . ممنون میشم راهنمایی فرمایید .

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • حامد

    باسلام. خودرو من اچ سی کراس مدل ۹۷ اتومات هستش. خودرو در تعویض دنده از ۱ به ۲ و یا ۲ به ۳ یکدفعه گاز زیر پا خالی میکنه و دیگه گاز نمیخوره و دور موتور از ۱۰۰۰ بالاتر نمیره و باید جهت رفع ایراد حتما پا از روی پدال گاز برداشته و دوباره گاز داد تا یه معکوس بده و موتور دور بگیره . چراغ خطا هم پشت آمپر روشن نمیشه . با دیاگ هم ایرادی دیده نمیشه . این ایراد فقط در زمان حرکت دیده میشه و در حالت خلاص و توقف ماشین هیچ مشکلی نداره . ممنون میشم راهنمایی فرمایید. با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام وقتتون بخیر کوییک اس دارم دریچه گاز برقی ماشین دیر گاز میخوره تاخیری داره سنسور دور موتور عوض کردم بازم همینجوریه امکانش هست از سنسور دریچه گاز باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش وجود داره ولی کلا دریچه از برقی نسبت به دریچه گاز سیمی تاخیر دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Shakib

    سلام پراید‌نود هشت دارم ماشین ریپ میزنه بعد که کلاج میگیرم دور موتور میره حد کاتاف دوم اینکه ماشین وقتی دنده میدم دور موتور بالا میره باز و خیلی دیر پایین میاد
    سنسور هارو عوض کردم سیم کشی سنسور اسپر و درجه گازم عوض کردم درست نشد برنامه دانلود کردن درست نشد ایا راه حلی برای ای مشکل پراید های جدید وجود داره یا نه کسی میتونه کمک کنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل یا از نود های ایسیو هست یا از خود استپر موتور این دو مورد رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام استاد گرامی
    من یه ۴۰۵ tu5 مدل ۹۶ دریچه گاز برقی دارم .یه مدتی که تو سرعت کم یا زیاد یهو ماشین کپ میکنه و می ایسته چراغ چک روشن میشه و بد کار میکنه .بعد خاموش روشن کردن درست میشه .دستگاه دیاگ زدم خطای دریچه گاز میده.بعضی وقتا ماشین تا یک ماه دیگه اینجوری نمیشه. چراغ چک خودش بعد یک روز خاموش میشه.و ماشین تا مدتی هیچ مشکلی نداره.یه تعمیر کار گفت مشکل از سوکت دریچه گاز میتونه باشه .ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حتما اتصالات رو چک کنید امکان خرابی سنسور دریچه گاز هم وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام و درود بر شما.. من یه کوییک با ۱۰ هزار کارکرد دارم که خیلی بد کار میکنه شتاب نداره تو حرکت انگاری که بنزین بهش نمیرسه کپ میکنه و جون نداره حالت بنزین نداشتن یا قطع و وصل برق.. دل میزنه و شتاب نداره.. دیاگ هم میزنم فقط خطای متناوب درچه گاز میزنه.. ممنون از شما

  • سعید سلیمانی

    سلام من ماشین ریو دارم ، ماشین من وقتی خلاصه بیخودی گاز میخوره و وقتی بصورت شلاقی پا رو از روی پدال بر میدارم ، درست میشه ، در ضمن من دریچه گاز رو هم دادم باز کردن ، وقتی دریچه رو به سمت نور میگیری ، یه مقدار نور رد میکنه ،
    ممنون میشم راهنماییم کنید .

  • حمید

    سلام تشکر میکنم بابت توضیحات مفیدتون ؛پیرو اشاره های برق کار وتوضیحات تکمیلی جنابت،دریچه گاز باید عوض شه

  • طاهر

    سلام
    Slx مدل ۹۰ دریچه گاز برقی هست سیستم بوش
    وقتی پا رو از پدال گاز برمیدارم(در زمان کم) در انتهای گاز ماشین انگار یهو ترمز میزنی و بعدش نرمال میشه.
    وقتی هم گاز میدام ابتدای پدال کله میکنه.
    ای سی یو تعویض کردم. کویل نو انداختم، شمعها و سچزن هارو چک کردم، دریچه گاز رو تمیز کردم، سوکت پدال گاز رو تمیز کردم. تو دیاگ هیچ اروری نداره.
    مشکل دیگه ای نداره غیر این
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  • علی

    سلام تیبا مدل ۹۵ دارم یک مشکل داره منو روانی میکنه وقتی ماشین موتورش سرد راحت و نیش استارت روشن میشه ولی وقتی موتور گرم میشه اگه خاموش کنم و مدتی بمونه مثلا نیم ساعت تا ۷ ۸ ساعت و بعد بیام روشن کنم بد روشن میشه و انگار خفست دور موتور اروم اروم میاد بالا و بیشتر استارت میخوره ولی وقتی موتور داغ اگه خاموش کنم و تا ۱۰ دقیقه بعدش باز بیام روشن کنم راحت استارت میخوره ، استپر تعویض شده ، دریچه گاز سرویس شد ، فشار پمپ بنزین بررسی شد و مشکلی نداشت سنسور اکسیژن هم تعویض شد میتونه از این سنسور دریچه گاز باشه مشکل؟

  • مجید

    سلام خسته نباشید آخر مطلبی که تو نظراتتون خوندم دقیقا مشکل ماشین منم هست ماشین ۴۰۵ مدل ۹۰ موتور tu5 دریچه گاز برقی
    به این صورت که چراغ چک روشن میشه ماشین گاز نمیخوره ماشینو خاموش روشن که میکنی مشکل حل میشه حتی یه ماه هم شده بدون مشکل کارکرده. به تازگی ماشین توی دور موتور ۳۵۰۰ که ثابت کار می‌کنه یه کپ خیلی کمی داره دریچه گاز هم به تازگی عوض کردم یه متخصص ECU ماشین هم بود که می‌گفت توصیه میکنم عوض نکنی چون امکان داره با کامپیوتر ماشینت همخونی نداشته باشه دقیقا هم همینطوری شد کلا دیگ کلافه شدم نمی‌دونم باید چیکار کنم اسیر شدم اگه نظری راهنمایی داری لطفاً راهنمایی کن

  • محمود

    سلام وقت بخیر
    پراید ۸۴ دارم حالش خوبه تا وقتی که شب بشه و چراغها روشن بشن بعد از گذشت ۱۵ دقیقه تقریبا بالا رفتن دور موتور تو خلاص رو شاهد هستم.
    بنظرتون از سنسور دریچه گازه؟وقتی چراغاش خاموشه مشکلی نداره

  • عارف

    سلام من یه پراید نیمه انژکتور دارم وقتی کولر میگیرم ماشین خاموش میشه ایراد از استپرشه یا سنسور دریچه گاز ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • محسن

    سلام وقت بخیر
    ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ موقع حرکت یک دفعه دور موتور بالا نمیره و وقتی گاز میدیم دیر دور موتور بالا می‌ره و تقریبا حرکت نمیکنه بعد از خاموش روشن کردن درست میشه ولی دوباره خراب میشه دریچه گاز هم تعویض کردم دو هفته خوب بود دوباره همون طوری شد ممنون میشم راهنمایی کنید

  • علی

    سلام من دنا دارم مدل ۹۷ زمانی که تو ترافیک هستم ماشین کلا گاز نمیخوره ولی خاموش نمیشه دور موتور کلا میفته لطفا راهنمایی کنید

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید . من یه ۲۰۶ تیپ دو مدل ۸۲ دارم زمانی که پامو از پدال گاز برمیدارم ماشین دور موتورش پایین میاد خاموش میشه استوپر موتور عوض کردم بهترین برند اندازم بازم فایده ای نداشت باطری ساز نگا کرد گفت سنسور دریچه گاز و دور موتورت سالمه . به نظرتون از چی میتونه باشه . کل دریچه گازو بخوام عوض کنم به نظرتون درست میشه ؟

  • فردوسی پور

    سلام.من ال۹۰ دارم مدتی است تو جاده وقتی تو ترافیک یا سربالائی می رم کمی آمپر آب بالا می ره وبغد ماشین درجا وبا برداشتن پا از روی پدال گاز خاموش میشه.استپر موتور را تعویض کردم و دیاک زدم و رادیاتور را هم دادم شستشو داده ولی گاز ماشین بعد از گرم شدن وکولر گرفتن کم وزیاد میشه مشکل کجاست؟

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید ماشینم پرایده و زمانی ک گرم میشه توی دنده ۲ کپ میکنه و ریپ میزنه و پامو روی پدال میذارم با تاخیر گاز میخوره همه چی هاشم نو کردم اما دریغ از اینکه درست بشه مشکلم فقط همینه ک با تاخیر یهو گاز میخوره

  • ارسلان

    با سلام و خسته نباشید من ی پراید مدل۹۵ دارم مدتیه وقتی ماشین یخه و استارت میزنم ماشین گاز نمیخوره باید پام رو روی پدال نگه دارم تا بعد چهار پنج ثانیه ماشین گاز بخوره حتی وقتی هم ماشین گرم میشه وقتی معکوس سه به دو میدم بازم حالت گاز نخوردن دست استوپر رو عوض کردم ولی باز درست نشده ممنون میشم راهنماییم کنید

  • عباسی

    سلام ۲۰۶ تیپ ۵ دارم اکثر مواقع که موتور ماشین داغ هستش چه موقع استارت زدن یا پشت ترافیک ماشین حالت خفگی داره گاز به ماشین ندم خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • محسن

    با سلام
    پراید ۹۲ دارم ، ماشین با استارت طولانی روشن میشه و وقتی هم روشن میشه اگه گاز ندم، دور موتور روی ۵۰۰ میمونه و ماشین میخواد خاموش بشه ولی روی همون دور ۵۰۰ هم روشن میمونه به سختی، به محض اینکه یکم گاز بدم عادی میشه و دیگه مشکلی نداره…
    البته اگه خاموش کنم و بلافاصله استارت بزنم، با تک استارت روشن میشه و بدون گاز دادن هم دور موتور عادی میشه (ولی باز هم اون غرش اولیه رو نداره ، توی ماشین های دیگه دیدم موقع استارت ماشین جون دار روشن میشه، انگار خود ماشین ها یه گاز میخورن اولش)
    سه مدل استپر گذاشتم، باز‌ هم همین مشکل رو داره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    (گاهی هم وقتی مثلا توی اتوبان هستم و سرعت رو‌ کم میکنم که از روی سرعت گیر عبور کنم، و میام دنده دو، بعد از عبور از سرعت گیر‌که میخوام گاز بدم ، ماشین کپ میکنن و گاز نمیخوره ، بعد یهو گاز میخوره و عادی میشه …
    فقط وقتایی که سرعت داشته باشم و سرعت رو‌کم‌کنم و فقط توی دنده ۲ این حالت پیش میاد، توی سرعت معمولی و توی شهر ، از ۳ بیام ۲ مشکلی نداره)

  • علی

    سلام.ماشین دوو سی یلو بنده تویه ترافیک گاز و ول کردنی کله میکنه وبعد میخای گاز بدی تقه میزنه.امکان کثیفی سنسور دریچه گاز یا خرابی هست؟

  • سپنتا

    سلام
    ماشینم سورن مدل۸۷
    چندوقتیه موقع شتاب گدری ماشین ریپ میزنه ودورموتورکه بالامیره دیگه ریپ نمیزنه
    یکی دوروزهم هست که حین رانندگی بعشی مواقع وقتی سرعت پایینه ومیخوام گازبدم ماشین دل میزنه وپاروازروپدال گازکه برمیدارم وآروم آروم پدال فشارمیدم دیگه دل نمیزنه,همیشگی نیست بعضی مواقع اینجوری میشه ولی ریپ زدنش همینطورکه توضیح دادمه که چندوقتیه بصورت مداوم اینجوری شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز خودروتون رو شستشو بدین و شمع و وایر رو هم بررسی کنید اگر نیاز به تعویض داره حتما تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صبوریان

    سلام وقت بخیر من ۲۰۶تیپ پنج ۸۴دارم ماشینم خطای سنسور اکسیژن میده سنسور رو عوض کردم ایسیو رو هم چک کردن اما باز هم خطا رو میده ماشین کپ میکنه یا وقتی پا از رو گاز برمیدارم تقه میکنه هر جا رفتم جواب نگرفتم راستی سیم کشی رو هم نگاه کردن میگن سیم کشیش مشکل نداره چکار کنم ممنون میشم اگر راهنماییمکنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل توی دریچه گاز حودروتون هست و در اون قسمت دنبال عیب خودروتون باشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صابر

    سلام .
    مهندس ماشین من ۲۰۶ اتومات با دریچه گاز برقی هست و سنسور موقعیت دریچه گاز و استپر نداره ، ماشین یکی در میان بد روشنی می‌کنه و حالت ساسات رو هم کلا حس نمیکنم توی ماشین . فشار بنزین چک شده ‌درست بوده ولی حتی سیفون تعویض شده،کویل و وایر و شمع هم کامل عوض شده ، روغن ماشین خارجی ریخته شده .انژکتور ها سرویس شده.برنامه ریزی ایسیو چندین بار با ورژن های مختلف جایگزین شده . خود دریچه گاز در آوردیم و با اسپری شستشو دادیم .سنسور دمای آب هم تعویض کردیم. ماشین در کارد هیچ مشکلی نداره،تاخیر دریچه نداره. بالا و پایین رفتن دور موتور نداریم و در حالت ایده آل کار می‌کنه . موتور تعمیر کامل هم شده که قبل و بعد از تعمیر در رفتار روشن شدن خودرو تغییری ایجاد نشده . مشکل از کجاست ؟ از داخل خود دریچه گاز نیست به نظرتون ؟ این بدروشنی ربطی به دما ، صبح ، شب ، زمستون ، تابستون ، بالارفتن آمپر آب ، طی مسافت زیاد و غیره نداره

    • سهند

      من هم این مشکل رو دارم و نتونستم درستش کنم . پنج شیش ساله همینطوری از ماشین استفاده میکنم .۲۰۶ تیپ پنج با ایسیو بوش ۷.۴.۴ و دریچه برقی فلزی بوش ، فشار بنزین در گرمترین حالت از ۳/۵ بار پایینتر نمیره . ماشین صاف کار می‌کنه و هیچ دردی نداره ،سیستم حرفه و سوخت رو سرویس کردم . سرسیلندر باز کردم و سوپاپ ها رو آببندی کردم و استکانی هم تعویض کردم . همین بد روشنی نمی‌دونم چیه افتاده به جون ماشینم . کاش سنسور موقعیت دریچه گاز می‌داشت یا استپر می‌داشت که دوتا دوتا عوض میکردم

  • مسعود

    با سلام من پژو ۴۰۵ slx دارم بعضی وقت ها چراغ چکش روشن میشه دیگع گاز نمیخوره فرقی هم نمیکنه تو جاده باشم یه در جا کار کنع با چند بار روشن و خاموش کردن ماشین حتی اگع چراغ چک خاموش نشه دوباره گاز میخوره (با روسن شدن چراغ چک گاز از کار میفته ولی بعد از خاموش روشن کردن ماشین بدون هیچ ارتباطی با چراغ دوبارع گاز میخوره لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      پاسختون رو در کامنت قبلی خدمتتون ارسال کردم.

  • مسعود

    با سلام من پژو ۴۰۵ slx دارم بعضی وقت ها چراغ چکش روشن میشه دیگع گاز نمیخوره فرقی هم نمیکنه تو جاده باشم یه در جا کار کنع با چند بار روشن و خاموش کردن ماشین حتی اگع چراغ چک خاموش نشه دوباره گاز میخوره (با روسن شدن چراغ چک گاز از کار میفته ولی بعد از خاموش روشن کردن ماشین بدون هیچ ارتباطی با چراغ دوبارع گاز میخوره (درجه گازشم در حالت سکون زیر ۱ هستش) لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو در ابتدا با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قراربدین و سپس از سلامت استپر موتور نیز اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    ممنون بابت توضیحات خوبتون من پراید مدل ۹۴ دارم پام رو ک از روی گاز برمیدارم ماشین ی تقه میخوره و گاهی هم دور موتور ب آرامی پایین میاد میشه کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون امکان خرابی فلایویل هم وجود دارد.
      متعلقات جلوبندی رو هم چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • محسن

        سلام خسته نباشید
        من یک ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ دارم
        وقتی سرده ماشین شتابش فوق العادس بعد ۱۰ دقیقه شتابش کم میشه دریچه گازم سیمیه امروز دقت کردم‌فهمیدم‌وقتی سرده خوب گاز میخوره گرم میشه دقیقا انگار دریچه گاز برقی داره با تاخیر و گرفتکی دور موتور بالا میره
        کوئل شمع وایر پمپ‌بنزین دیسک و صفحه همرو عوض کردم ماشین صاف صاف کار میکنه تو دیاگم چیزی مشخص نیست ولی این مشکلو داره
        ممنون میشم کمک کنید خیلی جاها نشون دادم

  • فخر

    سلام.خودرو سمند EF7مدل ۹۵ در جا گاز میخورد و مدام خطای سنسور دریچه گاز می‌دهد.جدیدا خطای سنسور اکسیژن هم می‌دهد. با تعویض سنسور عیب برطرف میشود؟

  • محمد

    سلام
    پراید ۱۳۱ دارم مشکل گاز داشت دیاگ زدم خطای سنسور دریچه گاز داد تا الان ۲بار تعویض کردم
    مجدد بعد از کمی حرکت چراغ چک روشن میشه اما مشکلی نداره ماشین و حرکت میکنه
    مجدد که دیاگ زدم همین خطا رو میده ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • ایرانی گرفتار

    سلام ۴۰۵مدل۹۷دارم تودنده ۱.۲وبعضی وقتا۳وقتی باسرعت پایین رانندگی میکنم بعد دست انداز میخام حرکت کنم پدال گازقطع میشه ماشین روشن وگاز نمیخوره باید پامو ازروگازبردارم دوباره فشار بدم یاکلاج بگیرم تا ماشین دوباره گاز بخوره درضمن بعضی وقتا هم میخام پرگاز برم انگار یه چیزی جلوگاز خوردن کامل رو میگیره ونمیزاره پرشتاب بره وبعد از چند ثانیه یهو کامل گاز میخوره من سنسوردریچه گاز. شمع. وایر. دیسک صفحه. تست پمپ بنزین. سنسوردورموتورهمه روانجام دادم بازم درست نشدجان عزیزتون اگه کسی میتونه راهنمایی کنه بیچارم کرده

  • روح اله

    عالی بود تشکر

  • امیرمهدی

    سلام خسته نباشید ماشین من سمندxu7 مدل ۸۸ ماشین گاز هرز میخوره وقتی ماشینو خلاص میکنم دور موتور میره رو ۲۵۰۰،۳۰۰۰ و پایین نمیاد استخر عوض کردم حل نشده گفتن از سیم کشی موتور هست سیم کشی رو ترمیم کردم ماشین بعد ۱ یا ۲ ساعت بعد از کار کردن یه ۲،۳ بار همین کار رو انجام میده بعد به کل مشکلش حل میشه میخواستم بدونم مشکل از کجاست؟

  • امیرمهدی

    سلام خسته نباشید ماشین من سمندxu7 مدل ۸۸ ماشین گاز هرز میخوره وقتی ماشینو خلاص میکنم دور موتور میره رو ۲۵۰۰،۳۰۰۰ و پایین نمیاد استپر عوض کردم حل نشده گفتن از سیم کشی موتور هست سیم کشی رو ترمیم کردم ماشین بعد ۱ یا ۲ ساعت بعد از کار کردن یه ۲،۳ بار همین کار رو انجام میده بعد به کل مشکلش حل میشه میخواستم بدونم مشکل از کجاست؟

  • رنجبری

    باسلام ماشین وینگل ۵ دارم مدل ۹۳ هنگامی که ماشین روشن میکنم حالت خفگی کار میکنه سوکیت سنسور دریچه گاز در میارم خوب کار میکنه تا الانم۵بار سنسور دریچه گاز عوض کردم

  • محمدرضا

    علت سفت شدن پدال گاز زیرپا در کثیفی گاز سیمی می باشد.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    پارس tu5 مدل ۹۷ دارم وقتی ماشین رو روشن میکنم تا چند بار رو دور کم ماشین خاموش میشه استارت میزنم سریع روشن میشه استپر موتورم عوض کردم ممکنه سنسور دریچه گاز خراب باشه فقط رو دور کم خاموش میشه دور بالا مشکلی نداره

  • سیامک

    سلام
    ۲۰۶ مدل ۹۹ تیپ ۵ دارم
    چراغ چک روشن میشه خطایی هم که میده دریچه گازه
    ولی ماشین هیچ ایرادی پیدا نمیکنه نه شتاب نه قدرت نه ریپ زدن و…
    نمایندگی آپدیت ecuو تعویض دسته سیم موتور هم انجام داده
    ولی باز روشن میشه
    علت چی میتونه باشه
    ممنون

  • بهزاد

    سلام پژو ۲۰۶ sd یک دفه ماشین از دور میفته خاموش نمیشه ولی دیگه گاز نمیخوره دیاگ زدم دریچه گازو نشون میده ماشینو خاموش میکنم موقت درست میشه ولی کمی بعدتر همان مشکل پبش میاد تو اون لحظه پت پت میکنه وگاز نمیخوره

  • Naeem

    وقت بخیر
    ماشینم پارسه بعضی اوقات ماشین تو حرکت یا پشت چراغ گاز نمیخوره و خاموش میشه و ده دیقه بعد باز روشن میشه
    دیاگ زدم خطایه سوخت میده

  • محمد

    سلام
    خسته نباشید
    ی کوییک دارم وقتی از روی دست انداز رد میشم عمدتا روی دست اندازها اتفاق میوفته اینطور که بعدش میخوام گاز بدم ماشین گاز نمیخورهو یا گاز میخورهم دور موتور رو ۲۵۰۰ گیر میکنه بالاترم نمیرهو دل دلم میزنه پا از روی پدال برمیدارم دوباره گاز میدم خوب میشه ی جا بردم گفت بخاطر بخار بنزینه والا نمیدونم دیگه … بضی وقتهام خلاص میکنم دور موتور میاد رو ۲۰۰۰ باز گاز میدم ول میکنم خوب میشه امکان داره بخاطر سنسور دریچه گاز باشه ؟؟

  • علیرضام

    سلام وقتتون بخیر … خودرو من ای اف سون دوگانه سوزه مشکلی ک داره اینه ک در حین حرکت یا گاهی اوقات در هنگام روشن کردن چراغ چک روشن میشه و ماشین با کپ کار میکنه و دور موتور ارام بالا میره و سرعت بالاتر از مثلا ۱۱۰ نمیره یا ب سختی میره علاوه برین که شتاب پایین میاد البته در مواردی با روشن خاموش کردن برطرف ولی بعد مثلا یرب باز برمیگرده …یکبار این مشکلرو باز داشت سال گذشته ک کوئل و دسته سیم کوئل رو عوض کردم البته خیلی سه کار میکرد بعد متوجه شدم دینامم مشکل داره ک تعویض کردم و مشکل کاملا حل شد و دیگه نه چک و نه افت شتاب تا اینکه چند وقت پیش شمع داخل موتور در حرکت شکست بعد درست کردنش باز در حین حرکت چک و افت شتاب و با خاموش روشن درست و دیاگم ک مشکل سنسور دریچه گاز و پدال گاز میده ….کویل و شمع تعویضی هم مکانیک چک کرد مشکل نداشت ….لطف کنید راهنمایی کنید..دوستان هرکسی مورد مشابه داشت راهنمایی کن

  • حسام

    سلام
    من ۲۰۶ اس دی مدل ۹۶ دارم
    در سرعت های بالا و سربالایی(مهم نیست شیب سربالایی چند درجه ست) کلا ناک میزنه
    مشکل از کحا میتونه باشه؟
    شمع ها چک شده
    دیاگ هم میزنم فایده نداره اروری نشون نمیده

  • شهریار

    سلام منم ۲۰۶مدل۱۴۰۱تیپ دو تازه تحویل گرفتم ولی دریچه گازم مشکل داشت عوضش کردن بازم موقع گاز دادن کپ میکنه چند بار بردم نمایندکی سر در نمیارن چیکارض کنم لطفا راهنمایی کنین

  • سجاد

    سلام خسته نباشید من ۴۰۵ tu5 دارم با دریچه گاز بقی و سنسور ۴ پین . ماشین در حالت درجا بد کار می‌کنه و بعضی اوقات خاموش میشه وقتیم گاز میدی ول میکنی ماشین میخواد خاموش بشه دیاگ زدم چیزی نداشته ممنون میشم راهنمایی کنید

  • احسان

    با سلام پراید ۸۷ دوگانه فابریک دارم . دور موتور بالا میرفت استپرو عوض کردم خوب شد ولی بعد ۲ روز باز اینطوری دور موتور ک استارت میزنم بالا رو ۲ گیر میکنه .. روی گاز تقریبا اینطوری نمیشه ولی بنزین اینطوری میشه .. البته چند روز پیش روی گاز تو اتوبان زیاد بهش فشار اوردم و بعد از ائن قضیه این مشکل باز شروع شد

  • ساجد

    باسلام
    بنده ۲۰۶ تیپ۳ مدل ۸۵ دارم مشکلی که ماشین من داره اینه موقع تعویض دنده (مستقیم یا معکوس فرقی نداره) وقتی پا از رو کلاج برداشته بشه و گاز بدم یه لحظه میگیره و ول میکنه(کپ میکنه) و بعدش مشکلی نیست تا دنده بعدی یا معکوس زدن البته تو دنده های سبکتر که سرعت ماشین میره بالا و دور موتور بالاست این زیاد محسوس نیست و همچنین موقعی که ماشین خنک باشه خیلی کمتره این موضوع ولی موقع گرم کردن و توترافیک محسوس و اعصاب خورد کن.روشن شدن ماشین خیلی عادی و با یک استارت و مصرف سوختش هم تقریبا طبیعی ممنونن میشم اگه راهنمایی کنید.

  • حجت

    سلام.۲۰۶تیپ دو دارم .سر صبح بعضی وقتا استارت که میزنم دور موتور میاد رو‌دو باز خاموش میشه.ی چند بار ک استارت میزنم درست میشه .دیاگ هم زدم خطای جرقه زد .کوییلم عوض کردم درست نشده.لطفا راهنمایی کنید

  • علی زارعی

    سلام ماشین من پراید معمولی مدل ۸۶ هست ال پی جی هم هست روی گاز خیلی راحت بدون هیچ مشکلی کار میکنه ولی وقتی میندازم روی بنزین مسافت ۵۰۰متر که میره اول ریپ میزنه وبعد خاموش میشه مغزی پمپ بنزین وصافی وانژکتور ها ومسیربنزین از باک تا موتور هم هوازده و رله دوبل هم بایه ماشین دیگه تعویض شده ولی پمپ بنزین فقط وقتی سویچ باز میشه کار میکنه بعدش توی حرکت دیگه کار نمیکنه لطفا راهنمایی کنید که مشکل حل بشه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی پمپ بنزین رو چک کنید حتما.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • کوروش

    باسلام مطالبتون عالی بود ماشین من توی دنده ۲ توی سرعتگیر سرعت ماشین کم میشه انگارکه میخواد خاموش شه حتما باید کلاچ بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع ووایر خودرو و سیستم انژکتور باید مورد بررسی قرار بگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مرتضی

    سلام
    کوییک مدل ۹۹ دارم ماشین گاز خلاصی دارد استپر هم تعویض کردم درچه گاز هم شست و شو دادم چند روز درست بود دوباره این ایراد برگشت بیشتر مواقع دور موتور از ۳ که بالا تر میره دیگه تا مدتی در حالت خلاص گاز میخوره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سعی کنید از برند معتبر و شرکتی استپر موتور استفاده کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • رضا

    سلام بنده پراید یورو ۴ دارم وقتی میخام یهو شتاب بگیرم یهو ک گاز میدم چراغ چک روشن میشه و ماشین گاز نمیخوره بعد با تاخیر گاز میخوره بعد پامو از پدال گاز برمیدارم چراع چک خاموش میشه بعد چن بار اینجوری میشه و چراغ چک به حالت چشمک زن در میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دریچه گاز رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • آریا سورانه

    سلام و عرض ادب خدمت شما استاد یه ۴۰۵ متورxu7دارم که وقتی گاز. می دم تا دور ۵۵۰۰خوب میاد از اون به بعد کپ داره و اصلا کپ به هر حال کاتاف هم نمی خور به نظرتون مشکل چیه

    • سیدمحمد

      سلام من ۲۰۶ اس دی دارم چراغ چک اش دائما روشنه. گاز که میدم بعضی وقت ها ماشین گاز میخوره اما شتاب نمیگیره . در حین حرکت یهو شتاب خودرو کاهش پیدا میکنه مجبورم سوئیچ رو ببندم و دوباره باز کنم تا مشکل برطرف بشه . عیب کار کجاست . از دریچه گاز هست؟

  • مجیدی

    با سلام
    بنده الان یک ماهه ماشینم که پراید مدل ۸۴انژکتور هست.درجا گاز میخوره ولی تو حرکت و سر بالایی هر چقد پدالو فشار میدی میچسپه به کف و قدرتی نداره.سنسور اکسیژنش ۶۳میندازه با دستگا چک کردن میگن باید ۹۰به بالا باشه این پارامتر.کامپیوترم چک کردن گفتن سالمه.پمپ بنزین چک شده.سنسور اکسیژن چک شده.ماشین چهار سیلندرش با کمپرس سنج چک‌ کردن هر چهار تا ۱۵۰.سوخت پاش سالمه.واشر سر سیلندر تازه عوض شده.سوپاپها عوض شده.کف تراشیو آب بندی شده.میل سوپاپ چک‌شده..هیچ خطایی نمیاره با دیاگ.یعنی هر موردی بگید چک کردن نمیدونن چرا گاز نمیخوره و پدالو میچسپونی به کف ماشین اصلا هیچ‌شتاب و‌سرعتی نداره و صدای سوپاپش بلند میشه.ببخشید مطلب زیاد شد خواستم کامل نوشته باشم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • حسن

    باسلام من اریو دنده ای دارم هنگام حرکت اولیه ماشین بادنده یک باید پدال گاز و تا اخر فشاربدهی تا موتور دور بردارد بعدفشار پاتو از گاز کم کنی علت چیست.باتشکر

  • عادل

    سلام پراید ۸۶ دوگانه فابریک دارم روی بنزین که کار بکنه و در حال حرکت و پام روی پدال باشه گاز نوسان پیدا میکنه و بالا و پایین میشه و باید پامو از گاز بردارم و وایسم ده ثانیه درجا که کار بکنه خوب میشه سنسور دور موتور . استپر . سنسور دریچه گاز رو عوض کردم شستشو انژکتور و دریچه گاز رو هم انجام دادم ولی فایده ای نداشت

  • حامد

    سلام
    موقعی کولر گیری مخصوصا دنده ۲ موتور دل می زند . سمند سورن پلاس مدل ۹۹
    شمع تعویض شد
    دریچه گاز سرویس گردید
    ریمپ شد
    سنسور اکسیژن تعویض گردید
    فیلتر بنزین تعویض شد
    بنظرت دلیل اصلی کجاست لطفا راهنمایی فرمایید .
    چندین استادکار بردم . یکی میگه دریچه گاز خراب است باید تعویض شود و یکی دیگه میگه کوئل است کلی وقت و هزینه گذاشتم ولی تا حالا نتیجه نگرفتم .
    باتشکر

  • سینا

    سلام من یه پژو آردی مدل ۸۳دارم انژکتوری گاهی اوقات وقتی بیشتر از سه ساعت رانندگی میکنم ماشین گاز نمیخوره و هی باید سویچو بازو بسته کنم تا حرکت کنه وقتی ماشینو خاموش روشن میکنم درست میشه و بعد از چند دقیقه دوبارع اینطوری میشه میشه مشکلو بگین

  • مصطفی

    با سلام
    یه رانا ۹۵ دارم چراغ چک حین حرکت گاها روشن میشه و اگر خلاص باشه یه وقتا گاز میخوره خودبخود و چراغ چک روشن میشه ایراد از چیه به نظرتون؟

  • اسماعیل

    سلام ،باتشکر از مطالب مفید من پراید مدل ۹۰ دارماشین در دور آرام وهنگام ترمز کردن خاموش میشه آمپر دور موتورهم در هنگام درجا کردن خودرو از روی دور ۱به نزدیکی ۰میرسه ودر همین حالت نوسان داره دیاگ زدم سنسور میل بادامک نشون داد سوکتشو جداکردم دوباره جا زدمخطاش رفت ولی مشکل باقیست نظر شما چیه؟

  • پاني

    سلام وقت بخیر من ٢٠۶ تیپ ٢ ١۴٠٠ دارم بعضی اوقات مثلا در این ١ سال چهار مرتبه رخ داده از دنده ٢ به ٣ ماشین در حال حرکت ناگهان ترمز میگیره چرخهای جلو قفل میشه و گاز نمیخوره و یک ضربه محکم از پشت به ماشین وارد میشود چندتا نمایندگی بردم تشخیص ندادن
    این اتقاق هر از گاهی رخ میده و بسیار خطرناک وسط اتوبان ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر از سایت خوبتون.

  • رضا

    سلام پرشیا ۸۷ ساژم موقع شتاب گیری اولیه زیر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کپ می‌کنه توی دور بالا این مشکل رو نداره چک روشن نمیشه دیاگ تخصصی هم بدون خطا میرنه اشکال دریچه گازه؟

  • رضا

    پرایددوگانه ۹۴ دارم چراع گاز خودرو بعد ده دقیقه نوسان می زند وبعد مدتی کلا از صحفه ناپدید می شود وقتی خاموش روشنش می کنم درسن میشه ولی سایر چراغ ها از جمله بنزین اینا تغییر نمی کنه به امپر ساز بردم ایرادی نداره حتی سنسور گار دست می کنه کسی می دونه دلیلش چیه
    ممنون میشم

  • فرید

    ماشین tu5 موقعه که کاملا سرد میشه روشن میکنم بعد ۱۰ ساعت ۲۰ ثانیه خوب کار میکنه بعدش یواش یواش به پد پد میفته تا ۲ دقیقه بعد ۲ دقیقه دوباره خوب کار میکنه علتش میتونین بگین پیشه هر می بردن نتونستن بفهمن

  • امیر حسین

    سلام و عرض خسته نباشید تیبا مدل ۹۸دارم. سنسور دریچه گازشو تعویض کردم ولی سنسور قبلی رو ندارم این جدیده هم کار نمیکند خراب است پیشنهاد میشود دریچه گاز برای تیبا صندوق دار مدل ۹۸چیست لطفاً کمک کنین

  • رضازاده

    سلام .من سمن ۸۳ دارم ساژم.وقتی در دنده ۱ و ۲ پارو از رو پدال بردارم اکثر مواقع تقه داره اگر کولر بزنم بدتر هم میشه .استپر و پتانسیومتر عوض کردم اما خوب نشده.امکان داره راهنمایی بفرمایید.ممنون‌

  • وحید

    سلام وقت بخیر خودروی دنا مدل ۹۹دارم موقع روشن کردن تا۱/۵و گاها تا ۳گاز میخوره هنگام حرکت هم موقع دنده عوض کردن تا۱دور موتور گاز میخوره چند تا تست موتور بردم میگه هیچیش نیست میشه راهنمایی بفرمایید چکار کنم

  • هاشم مساح

    باسلام ، ماشین من سمند ۸۴ ساژم است ، به هنگام حرکت ماشین دنده ۴ یا ۵ موقع گاز دادن و شتاب گیری ، با تأخیر گاز میخوره و حین گاز دادن ریپ زده و تکان میخوره علت چیه؟ با سپاس

  • آراد

    با سلام من سمند موتور ملی دارم ایسیو بوش دریچه گاز برقی ماشین وقتی در حالت درجا کار میکنه دور موتور نوسان داره به حدی که ماشین میلرزه دوباره بالا میره و تو ترافیک هم بعد رها کردن پدال گاز دور موتور پایین میاد بعد برمیگرده زیر یک و نوسان داره علتش چی هستش

  • Miladsm

    سلام وقت بخیر ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ دارم ماشین تا دور موتور ۳ هزار بیشتر گاز نمیخورد دیاگ زدیم و خطا سنسور دریچه گاز بود بعد از تعویض سنسور خطا حذف شد ولی ماشین اگثر مواقع گاز نمیخوره و دور موتور از یک تکون نمیخوره ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر از سایت خوبتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خطا مجددا امکان داره از همون دریچه گاز خودروتون باشه و باید محل قرار گیری سنسور و اتصالات آن رو بررسی کنید تا در سر جای خودش قرار گرفته باشد و لقی و قطعی نداشته باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام خسته نباشید من پراید ۸۵دوگانه کارخونه دارم هنگامی که باگاز حرکت میکنم شتاب نداره وگاز نمیخوره باتاخیردورموتور بالامیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      روی گاز طبیعی هست که مقداری از قدرت خودرو کاسته بشه ولی اگر میزان قابل توجهی هست شما حتما باید ریل سوخت گاز و رگلاتور گاز رو سرویس کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • پیمان

    سلام.وقتتون بخیر و شادی.
    مگان ۱۶۰۰ دارم.موقعی که کلاچ میگیرم مثلا میخوام پشت چراغ توقف کنم یا توی ترافیک دور موتور که میاد پایین،کلا رو حالت خلاص که میره دور موتور از حالت عادی ۷۵۰ یه کم پایین تر میره(حدود ۶۰۰) و دوباره خودش تنظیم میشه.ماشین این موقع لرزش هم داره.علت چیه بنظرتون؟و فکر میکنم موقعی که ماشین گرم میشه اینجوریه.واشر منیفولد و پکپ بنزینم درست کردم.سنسور اکسیژنم نو کردم هردوتاشو.اگر میشه راهنمایی بفرمایید.ممنون.

  • محمد

    سلام وقتتون بخیر
    من پراید مدل ۸۹ دارم
    چند وقته صبح ها روشنش میکنم گاز میخوره
    گازم بهش بدی بیشتر میشه
    خواهش میکنم اگه راهنمایی کنین
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپرموتور رو از سلامتش اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر من ماشینم وقتی گاز میدم کپ میکنه همه جا بردم حتی کامپیوتر هم عوض کردم ولی باز هم کپ میکنه الان چند روزی خهست چراغ چک روشن شد و خطای میل سوپاپ و سنسور دریچه گاز میده دیگه نمیدونم چیکار کنم ساینا ۱۴۰۰ هست ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امیر

    سلام ماشین من پراید مدل ۹۶ هستش ریپ میزنه ممکنه سنسور دریچه گاز باشه! اخه پولکی دریچه گاز هم بالا و پایینش نور میاد وکاملا کیپ نیست ممکنه از پولکی باشه؟

  • وحید

    باسلام ،
    بنده اچ سی کراس مدل ۹۶ دارم حدودا ۶۵۰۰۰ کیلومتر کارکرده ، الان مشکلی که دارم در حرکت ، زمانی که پا را از روی گاز برمیدارم ماشین هی گاز میخوره و RPM تا ۲۰۰۰ بالا میرورد و دوباره میاد پایین ، این کار چند بار و هر بار ۴-۵ ثانیه تکرار میشود . شمع ها ، کوئل ، سنسور مپ را تعویض کردم ولی مشکل حل نشد .

  • محمد

    سلام ی پراید مدل ۹۸ دارم صبح ها وقتی استارت میزنم دور موتور می‌ره یک دفعه بالا رو دوهزاروپانصد ولی وقتی که هوا گرمه یا مثلاً یک خط آمپر آب میاد بالا خوب میشه استپر سه باز عوض کردم با سنسور دریچه گاز فشنگی آب هم سالمه سنسور اکسیژن شمع و وایر هم سالمن الان مشکل گاز خوردن صبح ها مال چی می‌تونه باشه در ضمن صبح ها نوسان دور هم داره

  • jojo

    سلام. پدره منو این ماشین دراورده. پراید مدل ۸۸.شکل همه ادمهایی ک اینجا مشکلشنو گفتن وشما حدث زدید همه کار کردیم اما نشد. اما ازاونجایی ک خودم ادم سمجی هستم بیخیالش نشدم. اقا این ماشین درجا گاز نمیخوره. میرسی به سرعت گیر کلاچ میگیری یاشل میکنی مجدد میخوای حرکت کنی دوره موتور میافته. همه کارم کردم. اما یسری کار مونده ک میخوام انجام بدم. این ماشینا من فکر میکنم عیبشون از سنسور کیلومتره یاسیم کشیشه. چون ماشین تو حرکت خلاص گاز میخوره. بعدم من سنسور کیلومترو ک در میارم ماشین میزون میش اما دوره موتور از ۳بالانمیره.اونایم ک ماشینشون سرده بد روشن میش مشکل فشنگی ابشونه. اینم بگم من کلی خرج کردم اما یه مشت بیسواد داخل ایران شدن مکانیک و تکنسین ک فقط پاس میدن اینور اونورو با حدث و گمان میگن فلانکارو کنید. حالم بهم میخوره ازاین همه افتضاح به اسم خودرو و تکنسین

  • محمد

    با سلام و احترام ، پژو پارس مدل ۸۳ معمولی دارم اول صبح با تک استارت روشن میشه ولی تا گاز میدم خاموش میشه مجبورم با حوصله و آرو آرم راه بیوفتم . ضمنا در حالت حرکت هم بعضی وقتها وقتی پدال گاز را رها می کنم خودرو ضربه می زنه ( حالت کله کردن، مکث کردن ) لطفا راهنمایی بفرمائید . بسیار ممنونم.

  • حامد

    با سلام
    ماشینم پارس elx سال ۸۵،زمانی که هوا سرده به خصوص صبح ها باید چند دقیقه استارت بزنم تا روشن بشه و موقع پارک بودن یا پشت چراغ قرمز نوسان دور موتور داره یه وقتایی تا جایی پایین میاد که برای یه لحظه چراغ stop و روغن روشن میشه ولی دوباره دور موتور میره بالا و نمیزاره خاموش شه.چندین بار هم موقع کم کردن سرعت و یا دور زدن ماشین خاموش میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • Balal

    سلام
    ماشین پارس xu7 مدل ۱۳۹۹ خریدم
    ۴۰هزار کارکرده
    ماشین جون و شتاب نداره…
    خودم را کشتم ۱۳۰تا بیشتر نمیره
    دیر شتاب ورمیداره
    مصرفش بالاس
    چیکار کنم؟

  • حامد

    با سلام بنده ماشین پراید مدل ۹۰ دارم هی گاز می‌خورد بردم دیاگ زدم استپر عوض کردم دریجه گاز رو شستشو دادم سنسور دریچه گاز رو هم عوض کردم ولی باز هم تو هر حالتی گاز میخوره ممنون میشم راهنماییم کنید دیوونم کرده به خدا

  • نازیلا

    سلام ۲۰۶ v8 مدل ۹۵ دارم وقتی موتور سرد هست و ماشینو روشن میکنم دورموتور میره رو ۲۰۰۰ وقتی حرکت میکنم پا رو کلاج میذارم دورموتور بیشتر میشه وگاها هم میاد پایین.مشکل از چی میتونه باشه؟

  • امیررضا

    سلام وقتتون بخیر
    ماشینم پراید یورو ۴ هم رو گاز هم رو بنزین دور موتور از ۳۰۰۰تا ۴۰۰۰ کپ میکنه بعد خوب گاز میخوره
    صبح ها ماشین رو روشن میکنم تا مرز خاموشی میره و بعد خودش درست میشه تا گرم هم نشه گاز ک میدی حالت خفگی پیدا میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • م

    تیبا۲دارم.دوماهی هست ماشین توسرعتهای پایین..توترافیک که زمان طولانی میمونه..پاروازکلاج برمیدارم که گازبدم..پرت پرت صدامیکنهصدایی مثل صدای فن یاپره…شمع وصافی بنزین تازه تعویض شده..استوپرروبااسپری انژکتور شور تمیزکردم…یک لیترهم انژکتورشور داخل باک ریختم..بنزین سوپرهم زدم فایده نکرده

  • میلاد

    با سلام
    من یه پژو ۸۳ دارم و موتور رو تعمیر اساسی کردم بعد از تعمیر یهو بعضی مواقع ماشین صدایی عجیب میده انگاری از سمت منیفولد یا اگزوز صدا داره (داخل جاده ) و بعضی مواقع موتور بدون صدا کار میکنه خیلی روان و در حد ماشین صفر .
    آیا مشکل برقی داره یا ……؟

  • امیر

    سلام و عرض خسته نباشید
    بنده پژو اس ال ایکس مدل ۸۹ دارم در حال حرکت گاز خودرو به طور مداوم بالا و پایین میشه و تو سرعت پایین که پا رور از روی گاز برمیدارم کله میکنه ، بعدش چراغ دمای خودرو بدون بالا رفتن درجه روشن شد و همزمان چراغ استوپ هم همینطور اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

  • Mnx

    سلام دریچه گاز من شل است و وقتی روبه فرمان میکشم میاد بالا وسمت راست و چپ زیاد نمی رود.
    وقتی پدال را فشار می دهم در حالت عادی تکان نمی خورد فقط زمانی که عقب(سمت فرمان)می برم راحت به اندازه یک انگشت میاید مشکلی دارد ؟ باید درستش کنم یا عادیه ؟
    پارس tu5 ۱۴۰۱

  • علیرضا

    سلام من یه تیبا ۱۴۰۰دارم اولا تا حدود ۱۰۰۰ تای اول خوب بود بعد کم کم اینجوری شد که در دنده یک میخوام راه بیافتم ماشین میلرزه و بعضی وقتا و بیشتر توی دنده دو و در حالت دور ارام مثلا تو ترافیک دارم میرم یهو کپ میکنه گاز رو ول میکنم و بعد از چند ثانیه درست میشه و بیشتر وقتا هم در دنده های یک تا سه وقتی سرگاز توی دور ارام میخوام گاز بدم پدال رو که کمی فشار میدم ماشیم گاز نمیخوره انگار کپ کرده باشه بعد یهو گاز میخوره و یه تنه هم میزنه، لطفا بفرمایید ایراد از چی میتونه باشه؟ ممنون

  • علی

    سلام خسته نباشید
    من ی ۲۰۶ تیپ ۳ از کارخونه تحویل گرفتم
    موقعی که کلاچ میگیرم دنده عوض کنم گاز میخوره
    علتش چی میتونه باشه
    با تشکر

  • مجتبی

    سلام
    مطلب خوبی بود فقط لازم دونستم ایرادش رو خدمتتون عرض کنم که رفع نقص بشه
    تو بخشه علل خرابی فقط اب خوردن درست هست ولی موارد دیگه هیچ ارتباطی به خراب شدن سنسور نداره برای مثال سنسور زاویه دریچه گاز رو گزارش میکنه و گاز دادن زیاد تاثیری روی اون نداره و ارتباطی هم با داخل دریچه نداره تا کثیفی روش اثر بذاره
    و همینطور تو بخش تست که گفتید ولتاژ باید بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ باشه؟؟؟؟ احتمالا مقاومت بین پایه ها مد نظر بوده که معمولا بین ۱ کیلو اهم تا ۵ کیلو هست

  • ابراهیم

    قربان سلام، سایت عالی دارید به این دلیل که موقع خوندن ۳۰۰ تا CM واقعا متوجه این موضوع شدم،
    سعی میکنم از کامنتا درد مشترک رو پسدا کنم ولی گیج شدم، ببینید ماشین من زانتیا ۲۰۰۰ هستش، موتور هم تازه تعمیره، کوئل هم والئو اورجینال جعبه کاهی تازه انداختم حتی نویزگیرشم اوکی کردم که لرزش کمتر بشه، قبل تعمیر شمع و وایر نو بود، بوت وایر تقویتی و شمع پژو سیتروئن، عالی بود ماشین، بعد تعمیر دوستان مکانیک زحمتش و کشیدن، الان وایر معمولی روشه، شمع بوش تک پلاتین تقلبی ولی نو، اکتان هم ریختم حتئ که لرزش کمتر بشه، ولی خیلی فرق کرده، الان مصرفتم تو جاده کفی با ۲۰ لیتر بنزین ۱۰۰ کیلومتر راه میره، اما قبل رو کولر تو شهر ۸تا میخورد، الان مصرفم خیلی بالاست. ماشین صبح ها بعضی وقتا نیش استارت روشن میشه و گاهی با استارت زیاد که عجیبه، ماشین گرم که شد یه حالت نوسان پیدا میکنه، زیر دوره موتور ۱۰۰۰ طبیعیه ولی یهو میخواد بیاد یه خط زیره یک، خاموش نمیشه، لرزشش زیاد میشه، طوری که من صندلیم میلرزه، البته کلا لرزش داره، تا گاز هم ندم برنمیگرده دوره موتور، تو کامنتا خوندم بین دوره ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کپ میکنه یا خفه، دقیق متوجه نشدم، من رو رانا این مشکل داشتم از دوره ۳ به بعد دیگه گاز نمیخورد، سنسوره دوره موتور عوض کردیم خوب شد ولی لین اینطوری نیست که گاز نخوره، به دوره ۲۵۰۰ میرسه در حالت درجااا لرزش بیشتر میشه انگار نمیخواد بره برسه به ۳۰۰۰، یعنی فرمون کامل دستمو میلرزونه، ۳۰۰۰ که رد میشه نرمال میشه راندمانش، تو دور هم الان که خوندم آره ماله منم موقع تعویض دنده، خلاص، دوره موتور طول میکشه بیاد پایین، خیلی نرم میاد در واقع، استپرو دریچه کازم شستم، چراغ چکم دارم، البته فک میکنم ماله سیم کشیه اکسیژنه، چون سوکتشو که تکون میدم چک خاموش میشه. شتاب و نفس قبل‌رو هم ندارم، انجکتور هارو هم سرویس کردم، سنسوره دوره موتور نو هس، آها این تقه ها رو تو دورای پایین منم دارم، هرچقدم آروم گاز میدم ولی باز مقع ول کردن تقه میخوره به عقب، خیلی طولانی شد. خواستم همه چیو بگم که شمام با آگاهی بتونید عیب یابی کنید. شتاب برام مهم نیست الان مصرف خیلی درام شده، تشکر.?

  • میلاد

    سلام وقت به خیر
    پارس سال مدل ۹۳ دارم
    صبح ها یا هر زمانی که ماشین کاملا سرده زمانی استارت میزنم ماشینو روشن میکنم دور موتور حدودا روی ۱۰۰۰ یا ۱۱۰۰۰ میمونه تا ماشین حدودا ۵ دقیقه گرم بشه بعدشدمیاد زیر ۱۰۰۰ و دقیقا روی ۸۵۰ ثابت میمونه
    ولی توی همون چن دقیقه که دور موتور یکم بالاس ماشین کمی لرزش داره و خیلی تو مخه ولی بعد گرم شدن خوب میشه.. البته موقعی هم که گرم میشه دور موتور در حد ۱ میلیمتر بالاپاین میشه خیلی محسوس نیس.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • رامین

    با سلام و تشکر
    من ماشینم کارا ۲۰۰۰هستش گاز سی ان جی نصب کردم روش از وقتی نصب کردم کلا ماشین خوب کار نمیکنه وقتی تو گاز پدال فشار میدم تا هر سرعتی تو هر دنده میره ولی وقتی وقتی پامو از رو پدال بر میدارم ماشین شروع به پس زدن موتور میکنه سنسور دریچه گاز و شمع و وایر ها هم عوض شده ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امیر

    سلام. وقت به خیر
    آیا خرابی در باطری یا دینام باعت نوسان دوور موتور در ecuهای زیمنس می‌شود؟؟؟

  • محمد

    سلام .وقتتون بخیر.
    من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۲ دارم.
    وقتی پدال گاز رو یکدفعه میگیرم ماشین خفه میکنه بعد دور میره بالا…
    مشکلشو پیدا نکردن…

    • منوچهر

      سلام وقت شما هم بخیر
      علل متعددی میتونه داشته باشه از جمله خرابی در سیستم انژکتور ها و سوخت رسانی و یا جرقه زنی که واقعا نیاز به بازدید میدانی داره و پیشنهادم اینه که به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.

  • قاسم

    سلام من پرلید۸۷دارم گازگیرمیکنه رودور۱۵۰۰تا۲۰۰۰وایمیسه گازمیخوره سنسورم عوض کردم درست نشددریچه روعوض کنم یاراهی داره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز رو شستشو بدین و حتما از استپر موتور اصلی استفاده کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام وقتتون بخیر
    ماشین من رانا مدل ۹۱ ماشینم وقتی سرده گاز خوردنش با تاخیر گاز میخوره و تو دنده ۱ و ۲ ریپ میزنه و دور موتورم نوسان داره مصرف سوختم بالاست و خام سوزی هم داره ممنون میشم راهنماییم کنین چندین ماه هست مکانیک ها مشکلش رو نمیتونن پیدا کنن استپر موتور تعویض و انژکتور شسته شده پمپ بنزین عوض شده شمع و وایر عوض شده و سنسور مپ و سنسور دور موتور و دریچه گاز شسته شده
    با تشکر

  • مصطفی

    سلام. بنده پراید صبا مدل ۸۶ برج ۱۲ دارم مشکل افت دور موتور زیاد دارم،هم با کولر هم بدون کولر،سرعت که کم میشه و می‌خوام دنده عوض کنم،بیشتر دنده ۱ یا ۲ افت زیادی داره و میره واسه خاموش شدن،البته بعدش راحت روشن میشه،از موتور گرفته تا کمپرسور کولر،شمع،استپ موتور،و غیره نو شدن یا سرویس شدن،واقعا اذیتم،مشکل چی می‌تونه باشه؟؟؟ سپاس از شما.

  • امید آریا

    دیسک و صفحه تیپ ۵ روشه.
    الان مشکلی که دارم دور متور رو مثلاروی ۳ که ثابت نگه میداری یکدفه افت میکنه میاد رو ۲ بعد از چند ثانیه دکباره میره رکی ۳.پدال گاز رو که فشار میدی ماشین میخاد خاموش بشه ولی خاموش نمیشه.در حال حرکت با دنده ۱ و ۲ به ماشین که گاز میدی گاز نمیخوره ولی یکدفه گاز میخوره .خواهشا کمکم کنین دیگه خسته شدم بخدا

  • امید آریا

    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ دارم

    قبلا صبح ها که ماشین رو روشن میکردم چند ثانیه خوب کار میکرد و بعد شروع میکرد به ریپ زدن.مصرف سوخت زیاد بود.بوی بد از اگزوز میامد جوری که چشم رو میسوزوند.پیش یه تنظیم موتور بردم سوکت سنسور اکسیژن رو باز کرد و ماشین مثل روز اولش کار میکرد.ناچار یه دونه سنسور اکسیژن بوش خریدم تا یک هفته خوب کار کرد.ولی الان دوباره شروع کرده به ریپ زدن.

    روی ماشینم هدرز و سنتر هست

    دیسک و صفحه تیپ ۵ روشه.

    الان مشکلی که دارم دور متور رو مثلا روی ۳ که ثابت نگه میداری یکدفه افت میکنه میاد رو ۲ بعد از چند ثانیه دوباره میره روی ۳.پدال گاز رو که فشار میدی ماشین میخاد خاموش بشه ولی خاموش نمیشه.در حال حرکت با دنده ۱ و ۲ به ماشین که گاز میدی گاز نمیخوره ولی یکدفه گاز میخوره.
    با دنده ۳ و ۴ و ۵ وقتی به ماشین گاز میدی انگار یکی از پشت ماشین رو میگیره ول میکنه

    خواهشا کمکم کنین دیگه خسته شدم بخدا

  • عادل

    با عرض سلام و خسته نباشید من یه پرشیا ۸۸ دارم که الان چند روزه صبح خیلی خوب روشن میشه تو حرکت پامو میزارم رو کلاچ ماشین خاموش میشه و بعضی وقتا دور موتورم میاد روی نیم وچراغ استپ وروغن روشن میشه از سرعت گیر هم رد میشم یلحضه چراغ استپ و چک روشن میشه سنسور دورموتور ایساکوئی انداختم استپرم کروز انداختم شمع و وایرم عوض کردم بازم درست نشد دیاگم زدم خطایی نمیارع ممنون میشم راهنمایم کنید سپاس

  • Adel

    سلام وقتتون بخیر…ماشین من راناپلاس ۱۴۰۱ هست ی مدتی چراغ چکش روشن میشد و رو دور موتور ۳ تمام دنده ها کپ میکرد.۸ ۹ تا خطا میداد از جمله خطای دریچه گاز و رله ها..بردمش نمایندگی شمع و وایر صافی بنزین و حتی دسته سیم موتور عوض کرد سنسور دور موتور و هم با قطعات یدکی چک شد…اما بعد ی مدت ماشین خود به خود تو سرعت کپ میکنه و جدیداا کلاا یکدفعه چه تو سرعت بالا چه پایین خاموش میکنه…هیچ خطایی هم نشون نمیده چراغ چکش هم روشن نمیشه…
    و گاهی کلاا از اول اصلا استارت نمیخوره و با باز کردن سوییچ صدای پمپ بنزین نمیاد…فقط رله پمپ بنزین رو برداشتن تا پایه اش سوخته…مشکلش میتونه به دریچه گاز ارتباط داشته باشه یا نه؟! ایا این یکدفعه خاموش کردن مربوط به پایه رله و فیوزها و سیم کشی اون قسمت ها میشه؟!

  • مجتبی

    سلام می خواستم بدانم سراتو۲۰۰۰ سنسور دریچه گازش چه مدلیه برقی یا سیمی و سنورش خواص برای تحقیق

  • امیر

    سلام.
    خسته نباشید
    ماشین لیفان ایکس پنجاهه.قفل مرکزی ،فلشر،راهنما از کار افتاد،بعد از دو ساعت ماشین رو روشن کردم،ده ثانیه روشن میمونه خاموش میشه.از نمایندگی اومد دیاگ زد خطا داد ،گفت یونیت ایموبلایزره،یکی گفت بی سی امه،مکانیک اومد دید میگه یا دریچه گاز مشکل داره یا ای سی یو،به نظر شما مشکل چیه؟

  • آرش

    سلام ، ماشین من پراید دو گانه کارخانه تازه واشر سرسیلندر اینا عوض کردم صبح ها راحت استارت میخوره و بعد اینکه خاموش میکنم و سرد میشه بعد چند ساعت و دوباره میخوام استارت بزنم ماشینم گاز میخوره و دور موتور تا ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ بالا میره و بعد ۱ الی ۲ دقیقه درست میشه مشکل از چیه؟
    کلافه ام کرده??‍♂️

  • ارمان

    سلام بند پژو پارس مدل هشتادوپنج دارم و نشتی بنزین از سوزن انژکتور ودریچه گاز دارم دیاگ زدم دوتا از سوزن هارو عوض کردم ولی متاسفانه باز همون مشکل نشتی بنزین و بدروشن شدن ماشین و دودسیاه رو دارم کسی اگر میدونه مشکل از کجاست راهنمای کنید ممنون میشم واقعا حسابی کلافم کرده

  • محمدرضا

    سلام و عرض ادب
    بنده سمند ال ایکس مدل ۹۰ دارم و تازه تعمیر کل شده وقتی که میخواد شتاب بگیره حالت پله ای و با ریپ ریز شتاب میگیره که در سربالایی های ملایم این مشکل بیشتر میشه بعضی وقتا هم در حالتی که پارو از رو پدال برمیدارم به همون حالت پله ای یا ریپ گاز کم میشه و در حالت ساکن هم اتاق یکم میلرزه. شمع و وایر و استپر رو عوض کردم و همچنین سنسور دور موتور رو اما درست نشد ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • ریو

    سلام ماشینم ریو ه چند وقتی بود وقتی گاز میدادم دور موتور بالا می موند و یکم طول می کشید تا به حالت نرمال برگرده این مشکل در حالت درجا و هم در حال حرکت بود، سنسور دریچه گاز رو عوض کردم ولی بازم اون مشکل رو داره. راهنمایی بکنین.

    • منوچهر

      دریچه گازتون رو حتما شستشو بدین و خودروتون رو با دستگاه دیاگ پارامتر خوانی کنید تا مشکلش رفع بشه البته باید به تعمیر کار ماهر مراجعه نمایید.

  • حسن

    با سلام
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل سال ۱۳۸۹ دارم..v6 هست
    وقتی موتور سرد هست(فرقی نمیکنه زمستان یا تابستان)
    ابتدای حرکت دور موتور میاد پایین و بعضا خاموش میشه..
    تا چند دقیقه که موتور گرم شد …موتور بد کار میکنه و یک جورایی انگار شکم میزنه
    بعد که گرم شد …تقریبا نرم و عادی میشه.
    ممنون میشم راهنمایی ام کنید

    • منوچهر

      سلام
      خودروتون رو حتما با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد برررسی قراربدین امکان خرابی سنسور دمای آب یا گرمکن سنسور اکسیژن و بسیاری موارد دیگر وجود دارد.

  • یوسف

    با سلام خدمت شما آقا منوچهر
    خیلی ممنون از مطالبتان عرض کنم خدمت شما ماشین بنده
    آردی مدل۸۳هستش وقتی ماشین رو روشن میکنم دور موتور میره ۳۰۰۰بعد شروع میکنه به کم وزیاد
    شدن سنسور دریچه گاز رو عوض کنم مشکل حل میشه خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام
      استپرموتور خودروتون و دریچه گاز رو ابتدا شستشو بدین.

  • محمد رستمی

    درود برشما
    خدا قوت از دوسال پیش تا الان جواب همه رو دادید واقعا دمتون گرم
    میشه بفرمایید من تیبا دارم بعضی وقتا یهو تو دور پایین ماشین خاموش میشه مثلا میخوام یه سرعت گیر و رد کنم یا مثلا تو ترافیک که هستم یهو میبینی خاموش میشه؛علت میتونه همین دریچه گاز باشه؟

    • منوچهر

      سلام
      بله استپر موتور و دریچه گار میتونه یکی از علل باشه که باید ابتدا تمیزشون کنید.

    • اذرپیوند

      ماشین من پراید ۹۲ است . چراغ چک روشن شده بود بردم گفتند سنسور اکسیژن عوض کردم. از زمان عوض کردن سنسور اکسیژن صبح ها که ماشبن رو روشن مبکنم بعد چند ثانیه از روشن شدن ماشین از اگزوزش صدای پپ میاد و دور متور هینیا زیر یک و میره روی یک بعد از چند دقیقه درست میشه. بوی بد خام سوزی هم ازاگزوز میاد که چشم رو میسوزنه. استپر، شم و وایر شمع هم عوض کردم مشکل حل شده. لطفا بفرمایید مشکل از چیه. ؟؟

  • محمدرضا

    با سلام و عرض ادب
    وقت بخیر
    ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم
    بعد از ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر راه رفتن کپ میکرد و گاز نمیخورد تا چند دقیقه
    بردم دیاگی
    گفت سنسور اکسیژن خرابه
    سنسور اکسیژن رو عوض کردم خوب بود
    الان جدیدا بین دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کپ میکنه
    مشکل میدونید چیه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • مهدی

    سلام. ایا سنسور اکسیژن دریچه گاز ۲۰۶ خراب باشد رو برق کویل تاثیر میزاره؟

  • پوریا

    سلام و وقت بخیر
    پراید مدل ۸۹ بعضی مواقع ماشین روشن نمیشه پمپ بنزین کار نمیکنه و باید یبار سوییچا کامل بازو بست کرد که پمپ بنزین روشن بشه و ماشین روشن بشه ایرادش از چی میشه

  • امیرحمزه

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از وقتی که برای جواب دادن به سوالات میگذارید من یه سمند seمدل ۱۳۹۰ دارم مشکلی که داره اینه که وقتی مدتی یه جا پارک هست وقتی شروع به حرکت میکنم تو دور بین ۳۰۰۰تا ۳۵۰۰ یه کوپ میکنه و دوباره حرکت میکنه و فقط هم یکبار اینجوری میشه البته بعضی وقتها موقع ترافیک های سنگین هم این حالتو داره دیاگ زدم پمپ بنزین شمع وایر همه چیز عوض کردم ولی مشکلش هنوز هست البته از موقعی که خریدم این مشکلو داشت ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ایسیو رو چک کنید و بروز رسانی انجام بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سینا

    سلام
    ماشین من ساندرو هست
    بعصی اوقات وقتی ماشین داخل دنده جلو یا عقب میزارم میزان گاز از سطح پایه میاد پایین تر و موتور لرزش پیدا میکنه طوری که اگه حرکت نکنم و ترمز بگیرم گاز بدم گازنمیخوره
    ولی اگه حرکت بکنه به دور نرمال برسه خودش درست میشه عادی کار میکنه
    دریچه گاز ممکن هست خراب شده باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خراب نیست نیاز به شستشو و بازدید دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام وقت بخیر ، من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم اول صبح ماشین روشن میکنم تو حالت درجا اوکی هست ولی زمانی که میخام حرکت کنم اگر سرگاز حرکت کنم خاموش میشه باید پرگاز حرکت کرد لطفا راهنمایی کنین سپاس

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دریچه گار خودروتون رو شستشو بدین و همچنین از سلامت شمع و وایر اطمینان حاصل نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    سمند EFS دارم در سربالایی موقعی که حرکت میکنم بهنگام تعویض دنده مثلا از سه به چهار دور موتور یک لحظه بالا میره حتی تا ۵۰۰۰ و سری برمی گرده سر جاش و شتاب هم در سربالایی نداره البته در کفی مشکلی نداره

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دیسک و صفحه نیاز به تعویض دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام.سمند الxمدل ۸۷در زمان حرکت چراق چک روشن و بعد ۱۵ثانیه خاموش میشود در جاده با دور بالا این اتفاق بارها تکرار می شود.در صورت توقف کم کردن سرعت ودنده کم کردن پس از مصافت زیاد گاهی ماشین خاموش می شود.پس یک یا دو ساعت رانندگی جاده ای گاز ماشین با دور بالای گاز خوردن گیر کرده وبا متوقف کردن ماشین پژمان دادن گاز آزاد می شود. در موقع روشن شدن چراغ چک ماشین یک لحظه کوچک افت سرعت پیدا می کند .استوار عوض کردم و دریچه گاز هم شستشو دادم ولی روشن و خاموش شدن چراق درست نشده.

  • حامد

    سلام ممنون از این پست خوب.
    من مشکلات مربوط به دریچه و سنسور رو داشتم. دریچه و سنسور جدید انداختم. اما هنوز البته با شدت کمتر مشکلات کپ کردن و دیر پایین اومدن دور موتور بعد گاز رو دارم. سوکت سنسور رو که جدا میکنم این مشکلات رفع میشه. چون قطعه تازه بود، پین‌های سوکت رو تست کردم. ولتاژ پین منفی کمی بیشتر از ۵ بود که اگر اشتباه نکنم باید زیر ۵ باشه. حالا مشکل از قطعه جدیده یا از همین پین سوکت یا حالا علت دیگه؟
    ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل از قطعه جدید هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سامان

    سلام وقت بخیر پژو ۴۰۵ دارم موقع تعویض دنده ها دور موتورم بالا وایمیسه و بعدش که دنده عوض میکنم ماشین کپ میکنه صبح هم که روشن میکنم دور موتور رو دوهزار هستش دوبار هم استپر عوض کردم خواستم بپرسم به نظرتون ایراد از سنسور دریچه گاز هستش؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله سنسور دریچه گاز رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام..ماشین ساینا دارم هر وقت کولر ماشین روشن میکنم عقربه دور موتور همش بین صفر و ۱.۲ تقریبا بالا و پایین میره وقتی نزدیک صفر میاد ماشین یه لرزش ریز میفته مثل اینکه میخواد خاموش بشه وقتی کولر خاموشه در حالت درجاگاز میدی امپر دور موتور میاد پایین نزدیک صفر دوباره میاد زیر یک جای خودش و ماشین همش فکر میکنی میخواد خاموش شه دستگاه دیاگ هم گذاشتم بدون خطا بوده واستپر موتور هم عوض کردم خواهشا جواب بدین عیب از کجا میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور دریچه گاز رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    نویسنده مطلب، خدا پدر و مادرتو برات نگه داره…شیرت حلال ….نجات دادی مارو اقا…ماشین تیبا دارم…هزار تا خرجش کرده بودم…باز گاز میخورد…این مطلب رو خوندم…دادم یک مکانینک سنسور دریچه گازشو عوض کرد راحت شدم….قبلش ماشین موقع دنده عوص کردن تو سرعت پایین خاموش میکرد…استوپر عوض کرده بودم جواب نمیداد…یا اینکه دائما گاز میخورد..دستت درد نکنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صائب

    سلام. خسته نباشید
    من ۲۰۶تیپ ۵ دارم موقع استارت زدن ، کمی گاز میخوره بعد دور موتور پایین میاد دو سه بار همین روال بازی می‌کنه بعد چند باری شده خاموشم شده ماشین ، مشکل از کجاست

  • افتخاری

    درود خسته نباشید چند روزی هست وقتی ماشین یه خورده کار میکنه دور موتور یه خورده بالا پایین میشه و چراغای ماشین سو سو میزنه بعد درست میشه دینام درست بود باتری ماشین هم عوض کردم میشه راهنمایی بکنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      اتصال بدنه خودروتون رو تقویت کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام خستە نباشید
    صبح ها مشکل استارت دارم گاهی با تک استارت روشن میشە ولی ٢ـ٣ بار بالا پایین میرە و میزون میشە، گاهی هم چند بار استارت با زور گاز دادن روشن میشە، مغذی پمپ بنزین رو عوض کردم تعمیرکار میگە باید پمپ بنزین کامل عوض بشە ، انژکتور و شمع ها رو عوض کردم ، دریچە گاز رو فقط قسمت بیرونی رو با اسپری تمیز کردم، دیاگ هم میگە سنسور موقعیت میل سوپاپ یا تایمینگ اشکال دارە، ماشینم شورلت سونیک ٢٠١٢
    ممنون بابت پاسخگویتون خستە نباشید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      مشکل خودروتون خرابی سنسور میل سوپاپ هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان جمشیدی

    با سلام و خسته نباسید.ماشین من ال۹۰ است
    استپرموتور خراب شد تعویض کردم بعد از ان
    زمان روشن کردن ماشین بد روشن میشه زمانی که سرد است با تک استارت روشنه میشه.اما زمانی که گرم است روشن میکنی دور موتور نوسانی میشه و باید گاز بزنی تا دور موتور بیاد بالا وبعد ثابت میشه اگر گاز داده نشود ماشین خامومش میشه .دو تا استپر عوض کردم

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سعی کنید قطعه فابریک در بسته بندی شرکت رنو خریداری کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سهیل

    با عرض سلام می خواستم بدونم دریچه گاز رو که در نور نگاه می کنم در بعضی جاها روزنه های مویی از نور دیده میشه در دور پولکی این معمولیه یا باید حتما کیپ کیپ باشه و هیچ روزنه ای دیده نشه دریچه گاز سیمی solex برای ۲۰۶ تیپ ۲ می باشد

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      نیاز به تعویض داره این مورد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    با سلام
    ممنون بابت توضیحات خوبتون.
    یک پراید ۸۵ دوگانه دست دارم که اخیرا چه روی گاز و چه بنزین جون ماشین کم شده و خیلی زمان میبره تا شتاب بگیره. شمع‌های اصلی گذاشتم، وایرامم سالمه، سنسور اکسیژن هم نو انداختم و فیلتر هوا رو هم تعویض کردم اما مشکل همچنان به قوت خودش باقیه! ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دیسک و صفحه خودروتون چند وقته که کار میکنه ؟

  • مصطفی جعفری

    سلام پژوپارس تیوفایو صفر دارم‌. مدتیه بعضی وقتا که روشن میکنم خودبخود گاز میخوره و دور موتور خیلی بالا میره . باید چندبار خاموش روشن کنم که خوب بشه. بنظرتون ایراد از چیه؟ بردم نمایندگی میگه سوکت سنسور دریچه گاز باید عوض بشه، بنظرتون عوض کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      بله تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد فتحی

    سلام من ی ۲۰۶تیپ ۲مدل ۹۱دارم سنسور اکسیژن،شمع و وایر و شستشوی سپزن انژکتور انجام دادم بازم ماشینم کپ میکنهه به طوری که تا خاموش شدن میرسه بعد از اینکه روشن میکنم چند دیقه خوبه باز شروع میکنه کپ کردن خطای سنسور اکسیژن و جرقه زن هم میاره با اینکه اکسیژنشم تازه عوض کردم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سوزن ها و وایر ها رو مجدد چک کنید .
      ایسیو رو بروز رسانی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    درود برشما مهندس
    من پژوپارس معمولی مدل ۸۴ تک سوز دارم مشکل ماشینم اینه که تو حرکت هنگامی که کولر روشنه مخصوصا تو دنده یک و دو وقتی پامو از روی پدال گاز برمیدارم ماشین شدیدا کله میکنه انگار که ماشین یهو افت شتاب شدید میگیره ، بخاطر همین همیشه وقتی کولر روشنه تو حرکت میخوام پامو از روی پدال گاز بردارم مجبورم اول کمی کلاچ را فشار بدم بعد پامو از روی گاز بردارم ، همین باعث میشه تو جاده مخصوصا ترافیک خیلی اذیت بشم طوری که از هرچی ماشین پژوپارس بدم اومد، شما رو به خدا قسم کمکم کنید خیلی دارم اذیت میشم ، اگر براتون ممکنه خواهش میکنم پاسخ رو برام ایمیل یا پیامک کنید، شماره من هم ۰۹۳۹۱۲۸۰۸۷۸
    خیلی ازشما سپاسگزارم

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سنسور فشار هیدرولیک و استپر موتور رو نعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین

    سلام من یک سمند ال ایکس XU7 دارم چند وقتیه زمانی که با هر دنده ای در حال حرکت باشم پامو از روی پدال گاز برمی دارم و دور موتور به زیر ۳۰۰۰ میرسه و دوباره وقتی یهو گاز میدم ماشین ریپ میزنه وحشتناک و اگه آروم گازو فشار بدم کمی ریپ میزنه و آروم آروم موتور دور میگیره .این ایراد زمانی که ماشین کمی گرمتر میشه بیشتر میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ رو با دیاگ چک کنید .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • hamed

    سلام خسته نباشید من یه پارس tu5مدل ۹۶گاز برقی دارم تو حین حرکت یحو گازش ول میکنه و هرچی پدال رو فشار میدم گاز نمیخوره باید ماشین رو خاموش کنم روشن کنم که درست بشه

  • طاهر

    سلام استاد
    ماشین ما ۴۰۵وقتی پارو ازگار برمیداری کله میکنه باید حتما کلاچ بگیری کولر میگیری بدتر میشه دنده ۱,۲ بیشتره.
    یا وقتی دنده ۳به بالا پاتو ازرو گاز برمیداری از دوباره میخوای گاز بدی ماشین کله میکنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دسته موتورها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام
    ماشینم پراید کالبراتوری هستش ،در سربالایی ها ماشین کپ میزنه.پات تو گازه ولی یهو انگار پاتو میزاری تو ترمز .چندین بار به طول ۲ ثانه این حالت تمرار میشه و ماشین سست راه میره.فیلتر بنزین، پنپ بنزین،شمع ها،فیلتر هوا صفر هستن کالبراتور هم سرویس شده ایرادی نداره، ولی باز این مشکل حل نشده

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      کویل رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر صادقیان

    با سلام و احترام
    ماشین من اچ ۳۰ کراس هست. هروقت به شمال می روم ماشین من مشکل گاز نخوردن پیدا می کنه. چراغ چک هم روشن می شه. باید حتما خاموش و روشن کنم تا درست بشه. دیاگ هم زدم ایراد دریچه گاز رو نشون میدهد. ممنوم می شوم بفرمایید چه اقدامی برای ماشینم انجام بدهم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور موقعیت دریچه گاز رو تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • مجید

        سلام
        خسته نباشید
        جک اس ۵ دارم
        وقتی تو سرعت گاز رو ول میکنم یهو کپ میکنه و دیگه گاز نمی خوره
        دیاگ گذاشتم خطا نشون نمی ده

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          سنسور موقعیت دریچه گاز و سنسور پدال گاز رو بررسی کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • mohammad

      سلام ساینا ۱۴۰۰ دارم ماشین بعد از گرم شدن و یک ساعت کار کردن زیاد استارت میخوره البته فقط بار اول جدید صبحها هم اینجوری شده باطری دینام چک شده پمپ بنزین اینرسی فشنگی فن شیر برقی سنسور بالا نمایندگی عوض کرده بازم درست نشده کلافه شدم دیگه

  • امیر صادقیان

    ممنون بابت پاسخ راهگشاتون

  • علیرضا

    سلام
    وقت بخیر
    پراید مدل ۹۱ ایسیو زیمنس ایموبلایزر دار
    فقط ماشین در استارت سرد دور موتور پایین است و ده ثانیه زمان می برد تا دور بیاد ولی خاموش نمی شود لرزش دارد، قبلا با استارت سرد سریعا در سردترین فصل سال دور بالا می رفت
    ولی در استارت های بعدی مشکل ندارد
    قطعاتی که عوض شده و مشکل حل نشده بشرح ذیل می باشد
    تعویض انژکتور+ شمع+ وایر+ دریچه گاز نو ( شامل سنسور دریچه گاز و استوپر کروز بسته شده است مانند اصلی خودش+ تعویض فشنگی آب زیمنش و کروز بسته شده است
    تعویض مپ سنسور + رگالاتور سوخت+ تعویض پمپ بنزین کامل + فیلتر سوخت + تعویض سنسور اکسیژن+ تعویض کوبل دوبل + و سنسور دور موتور و تسمه تایم و تایم گیری شتاب عالی بدون گپ
    ولی مشکل حل نشد کلیه تنظیمات با دیاگ تست شد همه چی سالم است.
    ممنون می شوم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور دمای اب رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • داود

      سلام ایرادت رفع شد یا نه،ماشین منم همین مشکل رو داره و فقط در حالت ساسات ریپ میزنه موتور،نمیدونم ایراد از فشنگی آب هست یا سنسور اکسیژن

  • علیرضا

    علیرضا
    آخرش هم هنوز مشکل حل نشده است
    درضمن فراموش کردم بگم کاتالیست هم نو است

  • علیرضا

    سلام مشکل خودرو حل شد.

  • علی اکبر

    سلام و عرض ادب
    من پراید ۸۹ دوگانه دارم
    شستشوی دریچه گاز و تعویض استپر هم انجام دادم اما مشکل سرجاشه
    مشکل اینه که خودرو هر از گاهی گاز میخوره و دور موتور تا ۳ بالا میاد و بعضی اوقات روی ۳ وایمیسه و گاهی اوقات خیلی یواش پایین میاد ،

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      استپر موتور خودروتون رو تعویض کنید مشکلتون برطرف میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا اصفهانی

    باسلام پژو پارس ۸۶ دارم روشن که میکنم هنوز راه نیفتاده موتور سرد آمپر آب و چراغ استپ روشن میشه فن ها می‌ره رو دوره تند کولرم از کار میفته ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور دمای اب ر با دستگاه دیاگ چک کنید امکان معیوب بودن خود سنسور یا اتصالاتش وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام
    من پارس تیوفایو دارم هنگامی که شروع به گاز دادن و یا بر داشتن پا از روی گاز می کنم ماشین چندتا هندل و ریپ می‌زنه و سپس عادی میشه مشکل از چیه
    این موضوع در سرعت های پایین و ترافیک قابل لمس هست و اذیت میکه اما در جاده مشخص نیست

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      برق و انژکتور خودروتون رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • >/ahref="https://metalyadak.info/"title="متال یدک"

    ترموستات پژو ۴۰۵ که با سمند موتور معمولی و پژو پارس سال موتور XU7 مشترک است دارای درجه‌های مختلفی است که ۷۵ درجه و ۸۳ درجه محبوبیت بیشتری در بین مکانیک‌ها دارند. مارک باباپارت یکی از بهترین تولید کنندگان ترموستات به شمار می‌رود که به صورت اصلی و اورجینال برای خودروهای پژو ۴۰۵ جی ال ایکس، سمند LX موتور ۱۸۰۰ و پژو پارس موتور معمولی محصولات خود را به بازار عرضه می کند.

  • امیر

    سلام من میخوام برای پراید مدل ۸۹دوگانه شرکتی دریچه گاز بگیرم ساژم بگیرم یا زیمنس

  • سپهر

    ممنون بابت توضیحات حرفه ای ومفید شما پراید ۸۳ دارم برای همین دلایلی که گفتین پمپ بنزین شمع وایر استپر دمای اب باچند باردیاگ زدن تعمیرکار همه را تعویض کرده ولی ازتوضیحات شما بالاخره به این نتیجه رسیدیم اونم سنسور دریچه گاز خراب بوده وسپاس از سایت خوبتون 🌹👍👍👍👍