اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مقایسه موتور tu5 و xu7p؛ کدام‌یک بهتر است؟

موتورها به‌عنوان قلب خودرو، نقشی حیاتی در عملکرد و عمر خودروها دارند. در انتخاب موتور مناسب برای خودرو، معمولاً توجه به ویژگی‌ها و عملکرد آنها اهمیت بالایی دارد. هردو موتور TU5 و XU7P، که توسط ایران خودرو تولید شده‌اند، به‌طور گسترده در محصولات این شرکت دیده می‌شوند. اما کدام‌یک از این موتورها بهتر است و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ در این مقاله از کارنامه قرار است به این سؤال پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی موتور tu5

موتور tu5 (تیو فایو) یک موتور بنزینی چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است که سال‌ها پیش توسط پژو توسعه داده شده است. این موتور در خودروهای ساخته‌شده توسط پژو و سیتروئن استفاده می‌شد و اولین‌بار در نسخه تیپ ۵ پژو ۲۰۶ به بازار ایران عرضه شد. این موتور با قدرت و کارایی خوبش شناخته شده است و عملکرد مناسبی را در خودروهای کوچک و خانوادگی ارائه می‌دهد. با توجه به حجم کوچک آن، مصرف سوخت موتور tu5 نسبتاً کم است و در عین حال توان مناسب و راندمان خوبی ارائه می‌دهد. موتور tu5 در برخی از خودروهای تولیدشده توسط شرکت ایران‌خودرو استفاده شده است. برخی از خودروهایی که از موتور tu5 استفاده می‌کنند شامل  پژو پارس ال ایکس، دانگ فنگ h30، رانا، بسیاری از خودروهای قدیمی برند سیتروئن، پژو ۲۰۶، ۲۰۷،۳۰۱، تارا و پژو ۴۰۵ می‌شوند.

مزایا و معایب موتور tu5

مزایا:

  • موتور tu5 به‌دلیل حجم کوچک و استفاده از سیستم تزریق الکترونیکی سوخت، مصرف سوخت کمی دارد. همین باعث می‌شود خودروهای مجهز به این موتور اقتصادی‌تر باشند و سوخت کمتری مصرف کنند.
  • با توجه به اندازه موتور و تکنولوژی به‌کار رفته در آن، موتور tu5 توان مناسبی ارائه می‌دهد. این موتور به‌طور کلی برای استفاده در خودروهای شهری و خانوادگی مناسب است.
  • با توجه به استفاده گسترده از موتور tu5 در خودروهای ایرانی، قطعات یدکی مربوط به این موتور به‌راحتی در دسترس هستند. درنتیجه تعمیر و نگهداری خودرو کم‌دردسر است.
  • خودرو در زمان روشن بودن و همچنین در دور موتورهای نسبتا بالا صدای کمی دارد.
  • نسبت به بسیاری از موتورهای موجود در بازار استهلاک و هزینه نگهداری کمتری دارد.
  • آلایندگی و مصرف سوخت این خودرو نسبت به بسیاری از موتورهای رقیب کمتر است.
  • شتاب و حداکثر سرعت قابل قبولی دارد.

معایب:

  • حجم موتور tu5‌ کم است که البته در مقایسه با سایر محصولات بازار مثل محصولات سایپا خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد.
  • برخی از کاربران کیفیت ساخت موتور tu5 را ضعیف ارزیابی می‌کنند و از خرابی و عمر کوتاه قطعات گله دارند. با این حال، تعمیر و نگهداری مناسب می‌تواند این مسائل را به حداقل برساند.
  • برخی از کاربران معتقدند موتور tu5 در سرعت بالا و در مسافرت‌های طولانی عملکرد خوبی ندارد و برای حفظ سرعت و قدرت لازم، با سختی مواجه می‌شود.
  • موتور tu5 نسبت به قطعات مصرفی بی‌کیفیت بسیار حساس است.
  • در برخی از مواقع مشکلات سیستم سوخت‌رسانی موجب ناپایداری در کارکرد خودرو می‌شود.
  • سوخت بی‌کیفیت، کارایی موتور به‌خصوص در دور موتور بالا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
مزایا و معایب موتور tu5 ممکن است بر اساس شرایط استفاده، نوع خودرو و تغییراتی که در طراحی و بهبود موتور انجام شده است، از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت باشد.

معرفی موتور xu7p

موتور XU7 پلاس نسخه ارتقایافته موتور XU7 و یکی از قدرتمندترین موتورهای ساخت ایران است؛ البته اگر بتوان گفت ساخت ایران! چراکه نسخه اصلی آن یعنی XU7 همان موتور ساخت پژو-سیتروئن ۲۰ سال پیش است. با این حال ایران خودرو به‌دلیل مصرف کمتر سوخت و عملکرد خوب xu7p، تصمیم دارد از این موتور در محصولات جدید خود استفاده کند. سوختن واشر سرسیلندر جدی‌ترین مشکل موتور xu7 بود که در نسخه xu7p برطرف شده است. دیسک و صفحه کلاچ در پژو پارس xu7p بزرگتر شده است. در کل تغییرات اعمال‌شده باعث شده است فرسودگی موتور کاهش یابد و صدای کمتری در کابین شنیده شود. میانگین مصرف سوخت پژو پارس مجهز به موتور xu7p حدود ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و به‌راحتی می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پشت سر بگذارد. در حال حاضر این موتور در پژو پارس جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب موتور xu7p

مزایا:

  • به‌روزرسانی بسیاری از قطعات اصلی این موتور از جمله میل‌لنگ و پوسته یاتاقان نسبت به XU7؛
  • کاهش مصرف سوخت؛
  • کاهش صدا در کابین به‌خصوص در دور موتورهای بالا؛
  • بهره‌مندی از استاندارد یورو ۵؛
  • بهره‌مندی از سیستم خنک‌کنندگی موتور و درنتیجه ثبات عملکرد خودرو؛
  • بهبود شتاب خودرو نسبت به نمونه tu5 حدود ۱ ثانیه؛
  • بهبود گشتاور موتور نسبت به موتور xu7؛
  • استفاده از سرسیلندرهای جدید و رفع مشکل سوختن واشر سرسیلندر xu7؛
  • بهبود شمع و تسمه استفاده‌شده در موتور و درنتیجه عمر طولانی‌تر آن‌ها.

معایب xu7p

  • موتور هنوز با استاندارد‌های جهانی سال‌ها فاصله دارد؛
  • توان موتور نسبت به XU7 کاهش پیدا کرده است؛
  • حداکثر سرعت خودرو نسبت به نمونه tu5 حدود ۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است؛
  • مصرف سوخت این موتور هنوز هم بیشتر از tu5 است؛
  • هزینه نگهداری خودرو بیشتر از نمونه tu5 است.

 

مقایسه موتور tu5 و xu7p از لحاظ ظاهری

اگر به این دو موتور نگاه کنید تفاوت چشمگیری در ظاهرشان نمی‌بینید. به‌عنوان مثال مجرای پلاستیکی ورودی هوا که محفظه فیلتر هوا را شامل می‌شود در هر دو خودرو کاملا مشابه است، اما تفاوت پوشش پلاستیکی سوپاپ بالای سرسیلندر، آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. از نظر ابعاد، سرسیلندرهای TU5 بزرگتر از موتور XU7P است اما در سمت مقابل می‌توان گفت که بلوک سیلندر موتور XU7P بزرگتر است.

مقایسه موتور tu5 و xu7p از لحاظ فنی

موتورهای TU5 و XU7P از نظر فنی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های فنی این دو موتور اشاره خواهیم کرد:

مدل موتور TU5 XU7P
نوع موتور چهار سیلندر-۱۶سوپاپ چهارسیلندر-۸سوپاپ
حجم موتور ۱.۶ لیتر ۱.۸ لیتر
قدرت موتور  اسب بخار۱۰۵  اسب بخار۹۷
گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متر  ۱۴۶ نیوتون‌متر
مصرف سوخت ۶ لیتر ۷ لیتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه ۱۲ ثانیه
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۱۰.۵
سیستم پاشش سوخت انژکتوری چندنقطه‌ای انژکتوری چندنقطه‌ای

 

 

مقایسه موتور tu5 و xu7p از لحاظ استهلاک

طبق ادعای ایران خودرو، ارتقای قطعات و طراحی جدید xu7p باعث استهلاک کمتر آن شده است و هزینه‌های نگه‌داری آن هم به‌دلیل مصرف سوخت کمتر، کاهش یافته است. البته واقعیت این است که مصرف سوخت کمتر به‌دلیل کاهش قدرت خودرو، کار بزرگی نیست!

اگر بخواهیم از نظر هزینه‌های نگه‌داری و استهلاک این موتور را با tu5 مقایسه کنیم، ما هنوز هم به tu5 رأی می‌دهیم، چراکه مصرف سوخت کمتری دارد، قیمت روغن موتور سازگار با آن کمتر است، قطعات آن به‌راحتی یافت می‌شوند و به‌صورت کلی هزینه نگهداری آن کمتر است. البته همه این‌ها ممکن است با افزایش تولید خودروهایی با موتور xu7p تغییر کند.

مقایسه از نظر تمایل به خرید در بازار خودروهای دست دوم

خریداران خودروهای دست‌دوم، معمولا بیش از هر چیزی به هزینه‌های نگه‌داری، استهلاک و فراوانی قطعات اهمیت می‌دهند و این همان‌جایی است که tu5 برتری خود را به‌وضوح نشان می‌دهد. در واقعیت نیز با نگاهی به بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم خواهید دید که تقاضای خودروهای مجهز به موتور tu5 نسبت به موتورهای xu7p بیشتر است.

 

موتور tu5 بهتر است یا موتور xu7p؟

تعیین اینکه کدام‌یک از این موتورها بهتر است، به نیازها و ترجیحات شما، نوع استفاده، عملکرد مورد انتظار و شرایط محیطی که خودرو در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. هر کدام از این موتورها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خود را دارند. اما موتور tu5 به‌دلیل قدرت بیشتر، استهلاک و هزینه نگه‌داری کمتر و تقاضای بیشتر در بازار دست‌دوم‌ها، می‌تواند به‌عنوان موتور بهتر برای اکثریت جامعه در نظر گرفته شود.

انتخاب بهترین موتور بین این دو به میزان اهمیت و اولویت‌های شما بستگی دارد. توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی، از نظرات متخصصان، تجربه کاربران و مشخصات فنی هر موتور مطلع شوید تا بر اساس نیازهایتان تصمیم بهتری بگیرید.

سوالات متداول

۱. شتاب موتور tu5 بهتر است یا xu7p؟

در تست‌های انجام شده، پژو پارس با موتور xu7p بهتر از رقیب خود با موتور tu5 عمل کرده است.

۲. موتور xu7p اقتصادی‌تر است یا موتور tu5؟

با توجه به هزینه‌های نگهداری بالاتر موتور xu7p و دسترسی کمتر به قطعات آن نسبت به موتور tu5، می‌توان گفت که موتور tu5 در حال حاضر اقتصادی‌تر است.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله دیدید موتور tu5 با وجود قدیمی‌تر بودن، عملکرد بهتری نسبت به موتور جدید ایران‌خودرو یعنی xu7p دارد. البته نمی‌توان گفت که این موتور باید انتخاب اول همه خریداران باشد. xu7p هم مزایای خاص خود را دارد که ممکن است برای برخی از خریداران خودرو ارجحیت داشته باشد. شما چطور فکر می‌کنید؟ به نظر شما کدام یک از این دو موتور بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

/blog/tu5-vs-xu7p/amp/
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (26)
نظر بدهید
  • کوروش

    از قدیم گفتن نو که اومد به بازار ؛کهنه میشه دل آزار یا اینکه جنس ؛نو باشه ؛جل گاو باشه.د ر کل کاچی بهتر از هیچ چیز.خدا رو شکر که همینم هست

  • میلاد

    حداقل یه عکس از موتور xu7پلاس میگذاشتید .
    بالاخره شتابش کدوم بیشتره ؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      شتاب اولیه موتور TU5 بیشتر هست دوست من.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • علیرضا ایوبی

        سلام
        من دیروز یک پارس xu7p صفر از ایرانخودرو تحویل گرفتم، حدود ۶۰ کیلومتر باهاش مسیر طی کردم داخل جاده، شتابش واقعا بالا بود، فقط باید حواست رو جمع میکردی خیل شتاب نگیره. یه نیش گاز میدادی چنان شتاب میگرفت که میترسیدی ازش.
        اما همون دیروز با توجه به اینکه از کارشناس تعمیرات ایرانخودرو گفت خیلی این ماشین ها استهلاک دارن و خرابیشون و مراجعه شون برای تعمیرات بالاست، فروختمش و با توجه به بودجه کمی که داشتم یه رانا پلاس خریدم. موتورش tu5 خیلی نرم و بی صدا هست، اما خیلی خیلی نسبت به پارس موتور xu7p تنبل تر هست. ولی با توجه به مصرف سوخت و استهلاک و خرابی کمتری که داره کار مایی که به صورت کارمندی از ماشین کار میکشیم و خیلی رانندگی پرشتابی نداریم رو راه می اندازه.

  • سعید

    با سلام موتور xy7p بسیار بهتر و با صرفه تر از tu5هستش ودر آینده به اثبات خواهد رسید بنده مکانیک خودرو هستم و موتور جدید را تایید میکنم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مش قاسم

    گشتاور از توان مهمتره،وقتی بخوای سبقت بگیری، گشتاور برات کار میکنه، گشتاور که بالا باشه دیگه ماشین را تنبل نمیبینی، قطعات xu7pهم یواش یواش بیشتر میشه، مکانیک ها هم یادمیگیرند،،

  • مش قاسم

    موتور xu7p با ۸سوپاپ بیشتر از ۱۶ سوپاپ گشتاور تولید کرده که فوق‌العاده هست، یکی دو سال دیگه xu8 تولید میکنه، همین بلوک با ۱۶ سوپاپ، میترکونه

  • رسول مزرعه

    شما به ما ماشین بفروشید . هر چی از دوست رسد نیکوست

  • نیکان

    Xu7p هیج جا کم نمیاره دو تا پارس با این موتور داشتم.گاز خورش خیلی خوبه. و صدای موتور خصوصا تتو دور بالا کم شده.

  • اسماعیل

    سلام
    آیا موتور XU7 P خروجی اگزوز خانه ۲ و ۳ کنار هم هستند ؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر نسبت به موتور قبلی یک فاصله ای بینشون ایجاد شده است.

  • محمدرضا بیرامی

    سلام
    دوستان؛ من میخوام پژو پارس بخرم. مونده ام که ماشین xu7p مدل ۱۴۰۱ بخرم یا ۱۴۰۲؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    مرسی

  • محمد

    من دو ساله آریسان موتور جدید xu7p دارم ۱۰۰ هزار تا با این موتور کار کردم
    تعویض روغن طبق دفترچه هر ۱۵۰۰۰ تا انجام میدم
    و چون دوره تعویض ۳ برابره پس هزینش در مجموع خیلی کمتره چون روغنی که استفاده میکنم بهران سوپر رانا 0w20 هست که ۴ لیتریش ۷۰۰ تومنه و بسیار با کیفیت تره وخیلی دوام بیشتری داره
    خدارو شکر مشکل کم کردن روغن اصلا نداره اما سر ۱۵۰۰۰ تا عوض کنید
    مصرف سوختشم به نسبت xu7 خیلی خیلی کم شده
    قدرتشم بیشتره و حتی به نسب پارس tu5 که قبلا داشتم نصرف کمتری داره
    مشکل واشرم حل شده چون منبع انبساط جداگانه داره و کلا موتور از اول طراحی شده دم نخبه های ایرانی که موتور قدیمی رو به این خوبی ارتقا دادن گرم واقعا معرکست
    به نسبت tu5 که خودم قبلا داشتم و مشکل کم کردن روغن داشت خیلی بهتره

    • علیرضا

      منم پارس xu7p دارم یکساله
      و ۴ سالم tu5داشتم واقعا شتاب موتور جدید خیلی بهتره
      ولی مصرف سوخت برابره

      روغن اصلا کم نمیکنه در صورتی که tu5 کم میکرد تعویض روغن هم چون هر ۱۵۰۰۰ تاست هزینش اصلا ب چشم نمیاد

      • یاسر

        مرسی از اطلاعاتت منم سورن پلاس با موتورxu7p از کارخانه خریدم چند روز دیگ ماشین میاد خاستم بفروشمش چون از موتورش ترس داشتم ک خرابی و خرج داشته باشه ولی اطلاعات شما دلگرم کنندس

  • سیدمهدی

    سلام من امروز سورن با موتور ایکس یو پی تحویل گرفتم واقعا موتور عالی داره خیلی پر شتاب پر قدرته قبلش هم سمند ای اف سون داشتم اینقد ملت از ای اف تعریف میکنن من هیچ تفاوتی ندیدم به نظرم موتور ایکس یو پی بهتره

  • سجاد

    با سلام . لطفا کسانی که این ماشین را دارن ( پژو پارس XU7P ) وجدانا خدا ویکیلی بدون تعصب بگین آیا مشکل واشرسرسیلندر حل شده ؟ من خودم پژو ۴۰۵ دوگانه مدل ۹۸ داشتم واقعا ماشین خوبی بود از نظر جاداری – هندلینگ و تعادل در پیچها و جاده ها عالی بود تنها ایرادش که واقعا اذیت میکرد و خرج سنگینی داشت مشکل سوختن واشرسریلندر بود که دیگه جز مصرفی ها به حساب میاد . هر کاری که بگید کردم ولی آخرش واشر را میزد ! حالا میخوام بدونم اگه این مشکل بطور کامل حل شده تا برم بخرم راستش یکی دیگه گزینه هام پارس TU5 بود ولی قیمتش خیلی بالاست که حدود ۱۰۵ میلیون تفاوتشه و توان مالیش را ندارم . خدا خیرتون بده لطفا جواب بنده را بدید . با تشکر فراوان

  • محمد

    ماشینم پژو پارس xu7p elx است‌.
    تحویل برج ۶ سال ۱۴۰۱
    تا الان ۳۵ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم.
    ساکن خوزستان هستم و در تابستون و بدترین شرایط آب و هوایی و گرمای ۵۵ درجه تابستون باهاش رانندگی کردم.
    ۴ سال هم موتور tu7 داشتم.
    صادقانه میگم برای خرید ماشین با موتور جدید , کلی از کارشناسای مختلف مشاوره گرفتم.
    چیزی که واقعا برام جالب بود ، دمای آمپر آب بود که در اوج گرمای تابستون ، در بدترین حالت ممکن تا وسط می اومد.کشش ماشین در گردنه ها با وجود کولر روشن خیلی خوب بود.گشتاور بالاتر نسبت به موتور tu5 باعث میشه نیاز به معکوس در سربالایی کمتر بشه.
    ماشین تا حالا هیچ خرجی نداشته.
    اینقدر موتور پلاس رو با xu7 معمولی مقایسه نکنید…طراحی جدید موتور مشکل واشر سرسیلندر رو حل کرده‌…
    سر و صدای این نوع موتور در دنده سنگین کاملا طبیعیه که با عایق کاری کاملا حل میشه…

    خرید پژو پارس شده مثل طرفداری استقلال و پرسپولیس

    اینقدر جوگیر نباشید…خوب بررسی کنید و بعد ماشین بخرید.
    خدا رو شکر کاملا از انتخابم راضیم…
    و اینکه روغن ۰-۲۰ در گرمترین شرایط خوزستان هم مشکلی برام ایجاد نکرد‌.
    یکم روغنش گرونه‌…ولی حتما حتما فقط ۰-۲۰ استفاده کنید.
    من که از روز اول قید گارانتی رو زدم و ماشین رو اسپرت کردم.
    والا به خدا…مگه چقدر زنده ایم که بذاریم چیزی به دلمون بمونه… 🙂

    و در آخر اینکه ، نوع رانندگی شما با ماشینه که مهمه…
    یا حق

  • محمد

    و مطلب دیگه اینکه ، اگر xu7p موتور بدی بود در ناوگان تاکسیرانی و وانت بار ازش استفاده نمیشد…
    یکی از مهندس های ایران خودرو اینو بهم گفت…
    طراحی xu7p قدیمیه…ولی تغییرات بسیار خوبی روش انجام شده…

    هیچ تعصبی روی ماشین هم ندارم…

    مشکل واشر زدن که شکر خدا حل شده…آلیاژ سرسیلندر هم تغییر کرده…
    اینایی که میگن موتور جدید واشر میزنه ، هیچ دانشی از تغییرات جدید این موتور ندارند…
    در ضمن ، قطعات اصلی موتور ، همون موتور قدیمی است و این باعث میشه هزینه ی تعمیرات موتور کمتر بشه…چون قطعات xu7 معمولی فراوانه و طراحی موتور xu7p به نسبت tu5 ساده تره و تعمیرکارا راحت تر هستند…
    کافیه از چهار تا مکانیک قدیمی که دانش به روزی دارند سوال کنید…
    موتور xu7p پیشنهاد بهتری است…
    یا حق

    • Adnan.nazarkhani

      از هر لحاظی که بگی تیوفایو بهتره شتاب سرعت الان میشه TU5رو تقویت کرد اما xu7p رو تا یه جایی اونم که با کنید مکش میل لنگ هدرز با اینا میشه تقویت کردو ۱۲۰ اسب گرفت اما پژو پارس TU5 الان هرکجا بری میتونی تا خرخره تقویت کنی ببین هرچیم باشه TU5موتور قدیمیه اصل فرانسه هست الان قیمت پژوTU5 850میلیون هستش و xu7p هم ۶۵۰الی۶۷۰ تومان هستش چرا xu7p ارزون تره بخاطر اینکه شاتون.پیستون.یاتاقان.واشر رو همه رو باهم میزنه بعد موتور بدرد نمیخوره که موتوری که همشونه باهم زده باشه
      ولی پارسTU5 نه یاتاقان.نه شاتون.نه پیستون.نه واشر میزنه
      پارسTU5ماشین عالیه از نظر شتاب . سرعت .کیفیت. بدنه . موتور . اصطحلاک.الان بالا گفتن TU5 روغن کم می‌کنه الان اینا اشتباه گفتن الان TU5 خودم حدودا ۱۰۰کیلومتر کلا درب آب رادیاتورش باز مونده موقع ای که چک کردم یادم رفته بود ببندمش ماشین اون ۱۰۰ کیلومتر رو هم رفت هم آمد با اینکه درب آب رادیاتورش باز بود اصلا ماشین معلوم نمیکرد فقط آمپر یکم از وسط فاصله گرفت اونم به مرور یکی دو دقیقه درست شد
      الان خود شما بگین xu7p رو درب رادیاتورشو باز بزاری یا اصلا یکم نبدیش چی میشه میبینی که موتورو باید اوض کنی اره اینو می‌خوام بگم که TU5 هم الان تولید بشه طرفداران خیلی خیلی خیلی زیادی خواهد داشت و الانی که تولید نمیشه خیلی خیلی خیلی طرفداران زیادی داره تو الان xu7p رو آخر اسبی که میتونی به دست بیاری ۱۲۰ یا ۱۳۷ هستش اما TU5 رو کسانی هستند که روی ۲۰۶ تیپ ۲ انداختن هستند که به ۵۲۴ اسب بخار می‌رسانند اگر هم باور نمیکنید تو یوتیوب بنویس TU5 500 اسبی برات چی میاره
      الان TU5نسبت به xu7p خیلی خیلی خیلی بهتره اره

  • اسم

    و آخرین نظر TU5 عالی است تمام تاییدی

  • شهرام

    منم میخوام پژوپارس بگیرم مونده بودم ک TU5 بگیرم یا XU7P ، با صحبت های دوستان خیالم راحت شد ک XU7P اوکی هست البته منظورم این نیست که TU5 خوب نیست و نمیگم ک کدوم بهتره ، من با توجه به بودجه ای میخوام بزارم XU7P رو موافقم و میرم ک بگیرم ، من کارمندی میخوام استفاده کنم.

  • Aref hosseiny

    باسلام پارس xu7p واقعا محشره مدل۱۴۰۱ دارم مونتاژ فارس خداشاهده بازانتیا برابری میکنه سربالایی اصلا نمیفهمه سبقت که درمیای میتونی راحت از۴تاماشین سبقت بگیری واقعا شتاب بالایی داره آمپر آب موتور همیشه خط اول هست یه xu7 مدل۹۸ مونتاژفارس هم داریم اصلا زمین تاآسمون فرق دارن فقط xu7p اگه جاده زیاد میرید از شیراز تازنجان با۱ باک اومد یعنی ۱۳۰۰کیلومتر فقط دوربین هانمیزاره تندتررفت معرکه❤️❤️❤️

  • محمدعارف

    باسلام xu7p خیییلی وحشی هست آدم میترسه گازبده خدایی تا کیلومتر نگاه نمیکنم نمیدونم چنتاداره میره بخاطراین هست که گیربکسش محشره عایق بندی خوبی هم داره آمپر آب همیشه خط اول هستش کم مصرف هست چون یورو۵هست ازشیراز تازنجان که میشه ۱۳۰۰کیلومتر بایک باک اومدم خدایی وقتی سبقت درمیای راحت از ۴تا ماشین سبقت میگیری معرکه هست❤️

  • عاشق پژو پارس

    من خودم عاشق پژو پارس هستم ولی به چند دلیل نمیخرم : پژو پارس معولی یا همون با موتور XU7 که اولا دیگه تولید نمیشه ثانیا دیگه مشکلات موتور XU7 را که همه میدونن مثل واشر زدن وغیره . انتخاب بعدی پارس با موتور جدید XU7P هست که این مدل تازه اومده و هنوز امتحانشو پس نداده و ممکنه همون معایب قبلی XU7 که مهمترینش سوختن واشر سرسیلندر هست را داشته باشه به اضافه هزینه روغن موتور گران ! بهترین انتخاب پارس TU5 هست که دیگه خیالت راحته که یه موتور کم مصرف و کم استهلاکی روش هست و این موتور سالهاست که امتحانشو پس داده و همه ازش راضین ولی قیمت بسیار بالایی داره که هم اکنون قیمتش از تارا هم بیشتره که خیلی مسخره هست ! پس در نتیجه باید قید این ماشین را زد و این آرزو را با خود به گور برد …