اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

راهنمای کامل احراز سکونت مالک خودرو در سامانه سخا

بر اساس قوانین و مقررات در تمامی خرید‌وفروش‌هایی که در بازار خودرو انجام می‌شود، احراز محل سکونت مالک خودرو الزامی است. در واقع، هنگام صدور پلاک جدید، خریدار باید مدارک احراز محل سکونت خود را ارائه دهد. اما چه مدارکی لازم است؟ این مدارک باید به کجا ارسال شوند؟ با خواندن این مقاله به پاسخ این سوالات پی خواهید برد؛ همراهمان بمانید.

منظور از احراز محل سکونت چیست؟

در هنگام تعویض پلاک خودرو، پلیس راهور باید مطمئن باشد که محل سکونت مالک خودرو با شماره دو رقمی پلاک خودرو مطابقت دارد. برای این منظور به سندی به نام سند احراز محل سکونت خریدار خودرو نیاز است. به عبارتی، با ارائه مدارک احراز محل سکونت پلیس راهور مطمئن می‌شود که اطلاعات فرد در سامانه شماره‌گذاری پلیس به‌روزرسانی شده است.

روش‌های احراز آدرس محل سکونت مالک خودرو

برای بهره‌مندی از بیشتر خدماتی که در مراکز شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت انجام می‌شود، به مدارک احراز محل سکونت نیاز دارید. ازاین‌رو ضروری است که پیش از مراجعه به این مراکز، مدارک موردنیاز را به‌همراه داشته باشید.

مدارک احراز آدرس محل سکونت مالک خانه

مالک خودرو باید سند مالکیت خانه را ارائه دهد تا بتواند آدرس مالک را تأیید کند. البته، ارائه قبض خدماتی مثل آب، برق یا گاز هم می‌تواند تأییدکننده آدرس مالک باشد.

مدارک احراز آدرس محل سکونت مستأجران

مالک خودرو، باید مدارک اجاره‌خانه را که به نام خودش است و کد رهگیری و تأییدیه سازمان املاک را دارد، ارائه دهد.

مدارک احراز آدرس محل سکونت کارمندان دولت

کارمندان با ارائه معرفی‌نامه از محل خدمت (سازمان‌های دولتی و نیروهای مسلح) که در آن آدرس محل سکونت درج شده است، می‌توانند برای احراز محل سکونت اقدام کنند.

مدارک احراز آدرس محل سکونت برای کارکنان مشاغل آزاد

افرادی که در حرفه‌های آزاد مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند با ارائه جواز کسب به نام خودشان و یک قبض خدماتی آدرس را تأیید کنند.

مدارک احراز آدرس محل سکونت برای والدین دانش‌آموزان

والدین دانش‌آموزان می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل فرزند را به‌همراه آدرس محل سکونتشان که توسط آموزش‌وپرورش تأیید شده است، برای احراز محل سکونت ارائه دهند.

در صورتی‌که فرد هیچ‌کدام از شرایط بالا را نداشته باشد، می‌تواند از روش‌های زیر برای احراز آدرس محل سکونت خود استفاده کند:

  • ارائه سندی که نشان دهد والدین مالک خودرو در آدرس اعلام‌شده ساکن هستند. این کار از طریق ارائه سند اجاره یا مالکیت خانه (به نام والدین) امکان‌پذیر است.
  • ارائه سند مالکیت خانه به نام همسر و یک قبض خدماتی که محل سکونت مالک خودرو را تأیید می‌کند.

 احراز محل سکونت سازمان‌ها، شرکت‌‌ها و کارخانجات

برای احراز آدرس سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات باید اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد، ارائه شود.

احراز محل سکونت سازمان‌ها، شرکت‌‌ها و کارخانجات دارای شعبه در سایر شهرها

در چنین مواردی نیز باید با توجه به مندرجات اساسنامه و بریده روزنامه رسمی برای احراز محل سکونت اقدام شود.

داشتن پلاک آزاد امانی یا نصبی در سامانه شماره‌گذاری نمی‌تواند مدرکی برای احراز محل سکونت مالک باشد.

برای دریافت برگه احراز محل سکونت چطور اقدام کنیم؟

۱. مراجعه حضوری

با ارائه مدارک احراز هویت مالک خودرو، برگه احراز هویت توسط مراکز تعویض پلاک خودرو صادر می‌شود. ازاین‌رو نیاز است که مالکان خودرو برای دریافت این برگه به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

در هر استانی که هستید، ابتدا از طریق آدرس اینترنتی nobatdehi.epolice.ir نوبت بگیرید. سپس طبق جدول زمان‌بندی، روز و ساعت مناسب را انتخاب کنید و در همان تاریخ در مرکز تعویض پلاک حاضر شوید.

۲. مراجعه به سامانه سخا

بر اساس اطلاعیه‌ای که ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ منتشر کرد، روال احراز سکونت مالکین خودرو تغییر کرده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سخا به نشانی اینترنتی sakha.epolice.ir برای احراز آدرس محل سکونت خود اقدام کنند. یعنی دیگر نیازی نیست که افراد به مراکز تعویض پلاک خودرو، نمایندگی‌‌ها و دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

نحوه احراز نشانی منزل در سامانه سخا

  1. ابتدا به آدرس اینترنتی سامانه سخا یعنی sakha.epolice.ir مراجعه کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.
  2. روی «اطلاعات فردی» کلیک کنید تا به صفحه آن هدایت شوید. در این صفحه، مشخصات و وضعیت تأیید آدرس محل سکونت خود را مشاهده می‌کنید. اگر این اطلاعات با آدرس شما مغایرت داشت یا اصلا آدرسی وجود نداشت، می‌توانید آن را ویرایش کنید. پس از تأیید، آدرس از رنگ قرمز به سبز تغییر می‌کند. آدرس نشانی منزل به رنگ زرد نیز بیانگر در حال بررسی بودن توسط سامانه است.
  3. برای مشاهده وضعیت احراز آدرس محل سکونت خود وارد بخش مشاهده آدرس شوید. اگر وضعیت تأیید، سبز باشد، نشان‌دهنده تأیید شدن آدرس از سوی سامانه سخاست. در غیر این صورت، باید با انتخاب گزینه «ویرایش» آدرس صحیح را وارد کنید.
  4. وضعیت زرد نشان‌دهنده در حال بررسی بودن و وضعیت قرمز به معنی موردتأیید نبودن آدرس است. در این شرایط ممکن است دو حالت رخ دهد.
    • نشانی‌ای که ثبت کرده‌اید با نشانی واقعی‌تان مطابقت ندارد. باید روی گزینه ویرایش کلیک کنید و اطلاعات را تغییر دهید.
    • اطلاعات نشان داده شده با مشخصات محل سکونت شما تطابق ندارد و باید روی گزینه استعلام وضعیت آدرس کلیک کنید.
  5. پس از کلیک روی گزینه استعلام وضعیت، دو حالت زیر رخ می‌دهد:
    • آدرس شما تأیید می‌شود
    • آدرس تأیید نمی‌شود و باید روی گزینه احراز آدرس از طریق پست کلیک کنید تا به سامانه احراز نشانی پست ارجاع داده شوید و به قسمت احراز نشانی مشتریان مراجعه کنید.
  6. در قسمت احراز نشانی پس از تکمیل اطلاعات موردنیاز و پرداخت هزینه یک کد رهگیری برای شما صادر می‌شود. در این مرحله باید منتظر باشید که مأمور اداره پست به آدرس شما مراجعه کند و کد رهگیری را در اختیار او قرار دهید تا درخواست شما را تأیید کند. اکنون می‌توانید به اداره پست مراجعه و وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.
  7. بعد از تأیید آدرس محل سکونت شما توسط پست، با مراجعه مجدد به سامانه سخا می‌توانید روی گزینه استعلام وضعیت کلیک کنید. اگر نشانی تأیید شده باشد، وضعیت آدرس به رنگ سبز درمی‌آید.

در چه مواردی احراز آدرس محل سکونت نیاز است؟

۱. خرید خودرو در سامانه یکپارچه

افرادی که برای خرید خودرو از تولیدکنندگانی مثل سایپا، ایران‌خودرو و … از طریق سامانه یکپارچه خودرو اقدام می‌کنند باید در سامانه احراز نشانی منزل، آدرس محل سکونت خود را ثبت یا در صورت نیاز به‌روزرسانی کنند.

در گذشته خریداران باید با در دست داشتن مدارک احراز هویت مالک خودرو به یکی از نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه می‌کردند تا نمایندگی اطلاعات لازم را برای مراکز شماره‌گذاری ارسال کند. اما در طی چند مدت اخیر این فرایند تغییر کرده و دیگر نیازی نیست که افراد به‌صورت حضوری به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. کافی است به سامانه سخا مراجعه کنند و آدرس محل سکونت خود را ثبت یا به‌روزرسانی کنند.

توجه داشته باشید اگر آدرس موردتأیید نباشد، شماره‌گذاری خودرو انجام نمی‌شود.

۲. تعویض پلاک

از دیگر خدماتی که به احراز آدرس محل سکونت مالک نیاز دارد، تعویض پلاک است. در واقع پلیس راهور باید اطلاعات دقیقی از محل سکونت مالک خودرو داشته باشد تا بتواند شماره دو رقمی پلاک خودرو را با مشخصات محل سکونت مالک مطابقت دهد. درصورتی‌که در اطلاعات ارائه‌شده تضادی وجود داشته باشد، با فرد متخلف مطابق قانون برخورد می‌شود. اگر در سامانه سخا آدرس محل سکونت افراد موردتأیید قرار نگیرد، تعویض پلاک از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

چرا اعلام آدرس جدید محل سکونت مهم است؟

به‌روزرسانی آدرس محل سکونت مالکین وسایل نقلیه ضروری است. مالکینی که آدرس محل سکونت یا شماره تماس آن‌‌ها تغییر کرده است باید هرچه سریع‌تر برای تغییر آدرس خود در سامانه پلیس راهور اقدام کنند. چراکه اگر آدرس جدید اعلام نشود، مکاتبات پلیس با مالک مانند پیامک‌های جریمه رانندگی به دست آن‌‌ها نخواهد رسید.  درصورتی‌که تخلف رانندگی رخ دهد و در سامانه راهور آدرس سکونت به‌روزرسانی نشده باشد، مالک خودرو مجرم محسوب می‌شود و موظف به پاسخگویی به مراجع قضایی خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مدارک احراز سکونت مالک خودرو در شرایطی که مالک خانه باشد یا مستأجر یا حتی در خانه همسر یا والدین خود زندگی کند، پرداختیم. قبل از آنکه اقدام به خرید خودرو دست دوم کنید، حتما به سایت کارنامه سری بزنید تا از قیمت روز خودرو مطلع شوید و گستره انتخاب بیشتری داشته باشید.

/blog/verification-residence-of-the-car-owner/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (71)
نظر بدهید
  • منصور شریفی

    آدرس من توسط مامور پست تایید شده است متاسفانه پس از گذشت ۴۸ ساعت هنوز آدرس تایید شده توسط اداره پست در سامانه سخا تایید نشده است راهکار چیست؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه دست من و شما نیست و باید سایتشون رو بروز رسانی کنند.
      ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • علی

        سلام. من با سخای تایدد شده دوماه گزشته نیسان تعویض پلاک کردم. الان مجدد ماشین عوض کردم . ایا باید مجدد سخا بگیرم یا اسکرین شات اون موقع را دارم قبوله ؟ اعتبارش چند روزه برای تعویض پلاک ؟؟؟

    • میم

      باید پس از اینکه پیانک تایید از اداره پست براتون امود باز تو سامانه مراجعه کنید و اینبار گزینه استعلام وضعیت ادرس را کلیل کنید اونوقت تغییر وضعیت میده و رنگش سبز میشه

      • علیرضا

        ممنونم خدا خیرت بده مشکلم حل شد

      • مهران

        سلام ممنونم از راهنمایی هاتون،طبق مطالب پیش رفتم و کارمو انجام دادم.بازم ممنونم

  • محمدرضا

    آیا احراز نشانی برای مالک (فروشنده) خودرو نیز در سامانه جدید الزامی است؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس

    سلام. فرق تاییدیه احراز هویت پست با تاییدیه احراز هویت پلیس راهور چیه و کدوم معتبر تر هست؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      هر دو معتبر هستند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صفری

    سلام من خونه نبودم مامور پست رفته شما میدونید بعد این چه کار باید بکنم؟

  • Reza

    بابا این مسخره بازیا چیه من باید التماس صاحب پلاک رو بکنم ک بیاد مجدد وکالت بده بخاطر اداره پست؟
    این چ قانونیه؟این چ مسخره بازیه؟مردم بیکار ک نیستن بشینن توخونه تا اداره پست اینکارو کنه

  • سینا رشوند

    منون از توضیحات خوبی که ارائه کردین. خیلی به دردم خورد

  • علی فیضی

    الان بالای ۲ هفته هستش که نمیتونم هزینه استعلام پرداخت کنم.به اداره پست مراجعه کردم گفته خودت نمیتونی برو کافی نت کارت انجام بده،به حرفش گوش کردم رفتم تو کافی نت میگه سایت مشکل داره برو اداره پست برات انجام بده،رفتم اداره پست میگه ما نمیتونیم من خودم ارشد سخت افزار و نرم افزار خوندم،واقعا متاسفم
    کلا این سایت مشکل داره یکی هم نیست یه ساز و کار اساسی تعریف کنه برای این سامانه
    لطفا یه راهنمایی کنید ماشین که ثبت نام کردم آمادست ولی بخاطر این سایت برای احراز نشانی به مشکل خوردم…..

  • سامان

    سلام من معمولا در طول روز سر کار هستم و اخر وقت میرسم خونه در صورت مراجعه مامور پست باید چ کار کنم؟ آیا میشه خودم حضوری برم پست منطقه سکونتم؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      بله حضورا به اداره پست مراجعه نمایدد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد یارمحمودی

    سلام ما دوشب پیش هزینه پرداخت کردیم داخل کافی نت دیروز و امروزم کامل منزل بودیم اما مرتب پیام میاد که مامور پست اومده و ما منزل نبودیم در صورتی که نیومده .باید چیکار کنیم؟کاش یکم واسه پول و وقت مردم ارزش قایل میشدید چون دوباره باید از اول ثبتنام کنیم.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      شما میتونید به مرکز پست مخلتون مراجعه کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • علی

        سلام تو سامانه یکپارچه ثبت ناموخودرو کردم و اولیت من زمستان ۱۴۰۲ هست و هنوز دعوتنامه نیومده ، آیا میشه الان سامانه سخا را برای تایید آدرس انحام بدم یا باید صبر کنم بعد از صدور دعوتنامه ایران خودرو ؟؟

  • امیر

    سلام، آیا مبایعه نامه خرید خانه بعنوان سند سکونت کافی هست؟

  • علی

    برای کپی گرفتن باید چکار کرد؟ آدرس من تایید شده و به رنگ سبز درآمده برای ارسال مدارک نوشته کپی تایید آدرس باید موبایل رو ببرم نمایندگی آین صفحه رو نشون بدم . ؟؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      میتونید اسکرین شات بگیرید از روی گوشی و بعد چاپش کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • آرن

    سلام، برای دریافت پلاکی که قبلا فعال بوده هم نیاز به تایید آدرس هست؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام
    من میخوام ماشین رو بفروشم و فوری به فروشش احتیاج دارم
    خریدار کد سخت نداره و ساکن شهرستان هست
    ساین نوبت دهی خطا میده و بخاطر اینکه خریدار سخا نداره نوبت نمیده
    ما میتونیم حضوری بریم تعویض پلاک و خریدار سند خونه ارایه بده کارمون انجام شه ؟ یا تحت هیچ عنوان تا کد نیاد نمیتونم تعویض پلاک انجام بدم براش ؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان مراجعه حضوری نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد مهدی کوهستانی

    آیا تایید آدرس در سامانه سخا برای احراز سکونت کافی است یا حتما باید اجاره نامه همراه داشت

  • ارشیا

    سلام
    من در منزل دوستم سالهاست که هم خانه هستم و حالا قصد خرید خودرو دارم
    ۱- چگونه میتونم ثابت کنم که اینجا زندگی میگنم؟ هیچ قبضی هم به نام من نیست
    ۲- به صورت کلی با توجه به حذف قبوض کاغذی چه مدرکی برای محل سکونت باید ارائه بدم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      شما باید تاییدیه پست رو بگیرید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صالح

    سلام تو سامانه یکپارچه ثبت ناموخودرو کردم و اولیت من زمستان ۱۴۰۲ هست و هنوز دعوتنامه نیومده ، آیا میشه الان سامانه سخا را برای تایید آدرس انحام بدم یا باید صبر کنم بعد از صدور دعوتنامه ایران خودرو ؟؟

  • محمد

    سلام من یکپارچه نوبتم رسیده تو مدارک مورد نیاز زده اصل فرم دعوتنامه فرم سخا با تاییدیه راهور من با تاییدیه پست احراز شدم چطوری باید تایید راهور بگیرم

  • محمد

    سلام و درود
    من در پست درخواست احراز نشانی دادم و با حضور مامور پست تائید شده و در سامانه سخا به رنگ سبز در اومده. آیا برای تعویض پلاک به موجب مدرک لازم برای احراز نشانی محل سکونت به همین میشه بسنده کرد؟ سند خانه یا اجاره نامه هم لازمه آیا؟

  • ابراهیم

    ای بابا مامورپست ادرسم رو پیدا نمیکنه هر سه روز یکبار بایستی هزینه۵۵هزار تومان رو مجدد واریز کنم
    نه پیگیری داره نه شماره تلفن مامور پست نه کاری میتونم بکنم اخه چطور با این کدپستی نامه و مرسوله بدستم میرسونی اما تایید نشانی رو نمیتونی ادرسم رو پیدا کنی
    حداقل اگه بعد چندین مرتبه نمیتونی ادرسم رو پیدا کنی بامن تماس بگیر من یکماهه تو خونه ام و بژرون هم بخاطر شما نرفتم

  • Farzad

    سلام وقت بخیر
    من آدرسم رو قبلا شهرستان زده بودم داخل سخا نمایندگی ام هر دو یه شهر بود الان آدرسم رو زدم دماوند استان تهران لی نمایندگی ام خارج استان تهرانه آیا پلاک تهران میزنن برام دماوند رودهن پلاک ایرانش چند میشه؟؟ خواهشا زودتر جواب بدید

  • محمود

    یه سوال داشتم، هرسال باید بریم و هزینه پست پرداخت کنیم تا آدرس ما با وجود اینکه ۱۰ ساله در یک آدرس سکونت داریم احراز بشه، واقعا عقلانی هست؟

  • یاسین زمانپور

    سلام من میخوام تعویض پلاک کنم . اگه در سامانه سخا ثبت نام کردم و تاییدیه پستی رو گرفتم. برای تعویض پلاک دوباره باید سند خانه یا فیش آب و برق ببرم یا دیگه نیازی نیست همون سامانه سخا کافیه ؟

  • مهدی

    سلام ، آدرس من توسط پست تایید شده ، برای تعویض پلاک باید اجاره نامه هم ببرم ؟

  • محمود

    سلام عرض ادب.بنده یه پلاک به شماره قم داشتم از قبل ولی ساکن مشهد هستم، میخاستم همون پلاک قبل رو دریافت کنم،قبلا ادرس ثبت نکردم ،الان نیاز به ثبت هست با میتونم برم تعویض پلاک؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله در حال حاضر باید وضعیت ادرستون رو در سامانه پست بروز رسانی و تایید کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام و عرض ادب و خداقوت.
    آیا بعد از احراز از طریق مأمور پست و سبز شدن آدرس در سامانه سخا، بازهم لازم هست که اجاره نامه یا سند مالکیت یا قبض برق و گاز و … به همراه داشته باشیم هنگام مراجعه جهت تعویض پلاک؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر نیازی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام
    وقتی توسط پست محل سکونت تایید شدف بازهم نیاز به ارائه سند هست موقع تعویض پلاک؟

  • رضا

    سلام و عرض ادب
    آدرس من در سامانه سخا تایید سطح پست شده ولی آدرس از سخا به راهور ارسال نشده و ماشین که از سایپا خریداری کردم پلاک نشده باید چکار کنم
    ممنون اگر راهنمایی بفرمایید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید به اداره پست مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • اصغ

    اینا فقط مردم عزیت میکنن ثبت نام کردم فرداش اس اومد مراجعه مامور پست وعدم حضور با اینکه خونه ی ما هیچوقت خالی نمیشه همیشه یکی دونفر خونست بعد اون باز اس اومده تحویل پستچی شد در چند روز جاری مراجعه می‌شود باز پشت سرش اس اومده عدم حضور ،برید خودتونو مسخره کنید هم پول مردم میگیرن هم سرکار میزارین

  • اصغ

    ثبت نام کردم فرداش اس اومد مراجعه مامور پست وعدم حضور با اینکه خونه ی ما هیچوقت خالی نمیشه همیشه یکی دونفر خونست بعد اون باز اس اومده تحویل پستچی شد در چند روز جاری مراجعه می‌شود باز پشت سرش اس اومده عدم حضور ،برید خودتونو مسخره کنید هم پول مردم میگیرن هم سرکار میزارین

  • قاسم

    سلام من برای یه کدپستی احراز نشانی انجام دادم الان گرفتم ویرایش کردم یه کدپستی جدید دادم آیا دوباره باید هزینه احراز نشانی رو انجام بدم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام من چند بار کاربری رو اشتباه زدم میزنه بعلت چندین بار اشتباه وارد کردن قفل شده. چکار باید کنم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      به اداره پست مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام مامور پست ساعت اداری میاد یا اینکه روزهای تعطیل چطور ؟؟

  • آتنا

    با سلام
    من سطح تایید رو توسط پست گرفتم. برای اینکه به سطح تایید راهور تبدیل بشه چه کنم؟ هیچ گزینه ای نداره که بتونم تغییر رو انجام بدم.

  • سعادت

    سلام، احراز نشانی پستی جهت تعویض پلاک تا چه مدت معتبر هست، الآن فرصت مراجعه جهت تعویض پلاک ندارم، یک ماه دیگه برم تعویض پلاک دیگه نیازی به احراز نشانی مجدد نداره؟

  • پیمان

    سلام من سخا دارم ، و تاییدیه ادرس هم پستچی تایید کرده
    و چندماه پیش تعویض پلاک کردم، الان میخام بازم تعویض پلاک برم نیاز هست بازم درخاست تایید ادرس بدم!؟

  • مقدم

    سلام وقت بخیر،
    من الان در جایگاه فروشنده خودرو هستم اما الان لازم هست برای سخا اقدام کنم که هر وقت خودرو رو فروختم و بعدش برای خرید خودرو اقدام کردم دیگه معطل نشم

  • دانیال

    سلام ادمین محترم بنده به دلیل موقعیت شغلی در تهران نیستم.ادرس سخا رو منزل پدری در تهران رو دادم آیا میتوانم با مراجعه به اداره پست شهرستان ادرس ثبت شده رو تایید کنم؟ با تشکر.

  • محمد رضا

    سلام من وقتی کد پستی رو وارد میکنم قرمز میشه و میره داخل مرحله ی خود اضهاری بعدش یاید چیکار کنم که سبز بشه لطفا یکی کامل توضیح بده ممنون

  • مریم

    سلام م ثبت کردم اما پست زده عدم تایید چیکار باید کنم

  • یعقوبی

    سلام وقت بخیر، آدرس من در سامانه تایید شده است، جهت مراجعه به تعویض پلاک می بایست اجاره نامه را به همراه داشته باشم، یا همون تاییدیه پست کفایت می کند؟

  • احد حسینی

    سلام
    یکبار به نام همسرم ثبت آدرس کردیم و پلاک گرفتیم براش ،آیا الان نیاز هست من دوباره ثبت آدرس کنم ؟

  • فاطمه

    سلام اگه کد پنج رقمی که بعد از واریز دریافت نکردیم چیکار کنیم؟ چون مامور پست دون کد قبول نمی کند و با اینکه دوباره واریز کردیم و کد دوم رو تحویل دادیم باز هم قبول نکرد
    بازیابی رو از سایت پیدا نکردم

    • امیر عباسی

      بازیابی کد از طریق سایت پست انجام می‌شود.

  • صیدی

    سلام وقت بخیر ما دوتا شریک هستیم برای یک ماشین سنگین برای تعویض پلاک نیاز هست دو نفرمون احراز منزل انجام بدهیم یا نفر کافی است؟

  • Amir

    سلام من سامانه سخا ثبت نام کردم بعد اینکه تایید شد
    نوبت تعویض پلاک گرفتم خواستم ببینم برای تعویض پلاک کد رهگیری خونه رو می خوان آخه خونه ای که اجاره کردم کد رهگیری نداره؟
    با تشکر

  • داود

    سلام خسته نباشین من سامانه سخا ثبت نام کردم مامور اداره پست اومد تایید کرد تو سامانه سخا هم سبز شد . اگه پرینت بگیرم ببرم نمایندگی اوکی هست یا اینکه نیاز به مهر اداره پست یا سازمان دیگه هم هست؟

  • زری

    سلام من برای احراز نشانی رفتم تو سایت هرکاری میکنم کد تأیید نمیاد

  • Afshin

    درود برشما. برای تمیل ثبت نام خودرو ثبت نامی نیاز به تایید توسط پلیس راهور هستش. در سامانه جایی برای تبدیل سطح “تایید توسط پست” به سطح “تایید توسط راهور” وجود نداره. این قضیه رو چطور میشه حلش کرد؟

  • مهدی

    اگه شناسنامه خریدار صادره همان شهر مرکز تعویض پلاک باشه بازم نیاز هست به تایید سامانه سخا؟

  • زردینی

    سلام وقت بخیر نشانی ما توسط راهرو تایید شده آیا نیاز به تایید از پست و پرداخت هزینه برای پست هست؟؟

  • یاوررحیمی

    سلام خسته نباشید
    من چند روزه که تو سامانه سخا میرم که
    احراز محل تولدو احراز آدرس کنم
    خطا میاره کسی میدونم مشکل چیه
    ممنون از راهنمایی تون

  • مژگان

    پستچی امروز امد اما منزل نبودم چکار باید بکنم