عجیب‌ترین قوانین خودرویی دنیا که از شنیدنشان تعجب خواهید کرد

0 2,270

قوانین رانندگی و نحوه اجرای آنها در کشورهای مختلف متفاوت است و به قانون اساسی و فرهنگ هر کشوری بستگی دارد. حدود ۸۰ درصد از این قوانین در دنیا مشترک هستند، ولی قوانین عجیب و غریبی هم وجود دارند که در برخی شهرها و کشورها اجرا می‌شوند. همراه ما باشید تا این قوانین عجیب و غریب را بررسی کنیم.

عناوین این مطلب

جورجیا؛ انداختن آب دهان ممنوع!

در جورجیا به‌جز راننده کامیون که اجازه دارد آب دهان خود را به بیرون تف کند، هیچ مسافر و راننده‌ای حق ندارد در ماشین یا اتوبوس در حال حرکت این کار را انجام دهد.

آلمان؛ رانندگی بدون لباس؟ قانونی!

آلمان‌ها انسان‌های بسیار منضبط و قانونمندی هستند. آنها در مورد راندن خودرو نیز قوانین هدفمند و سختگیرانه‌ای را وضع و اجرا می‌کنند، اما قوانین عجیبی نیز دارند. طبق قانون مصوب در این کشور، خودرو حریم شخصی محسوب می‌شود و راننده می‌تواند بدون لباس رانندگی کند.

promotion banner

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

آمریکا-آرکانزاس؛ بوق زدن بعد از ساعت ۹؟ ممنوع!

ساکنان آمریکا اگر با ماشین در حال عبورومرور باشند و ناگهان فرزند خود را آن طرف خیابان ببینند و بخواهند با بوق او را متوجه کنند، باید حواسشان به ساعت باشد، زیرا اگر بعد از ۹ شب باشد قطعا جریمه خواهند شد.

کانادا؛ کورس با حیوانات؟ ممنوع!

کورس گذاشتن با حیوانات در بزرگراه ممنوع است. در بخشی از این قانون آمده است هیچ فردی نباید در بزرگراه سوار بر اسب یا هیچ حیوان دیگری مسابقه بدهد.

قبرس- ترکیه؛ نوشیدن و خوردن در حین رانندگی؟ ممنوع!

ساکنان قبرس و ترکیه وقتی در حال رانندگی هستند و احساس تشنگی یا گرسنگی کردند باید نوشیدن چند جرعه آب پشت فرمان را فراموش کنند؛ چون که طبق قوانین قبرس نوشیدن و خوردن پشت فرمان جریمه خواهد داشت. حتی اگر خورو در حال حرکت نباشد و خاموش باشد. اگر این قانون در کشور ترکیه نیز اجرا نشود، رانندگان ۵۶ دلار جریمه می‌شوند.

اسپانیا؛ حضور یک عینک اضافی؟ اجباری!

در همه‌ی کشورهای جهان افراد عینکی باید با عینک رانندگی کنند، اما در اسپانیا افراد عینکی باید یک عینک اضافی در اتومبیل خود داشته باشند. شاید این موضوع به این دلیل باشد که اگر اتفاقی برای یکی از عینک ها رخ داد، عینک دیگر در دسترس باشد.

آمریکا- آلاباما؛ حرکت در خلاف جهت خیابان‌های یک‌طرفه؟ قانونی!

همانطور که می‌دانید خلاف جهت خیابان‌های یک‌طرفه رانندگی ممنوع است. اما در آلابامای آمریکا امری طبیعی است. در صورت مشاهده اتومبیلی که خلاف جهت خیابان‌های یک‌طرفه حرکت می‌کند، افراد نباید عصبانی شوند و دادوبیداد کنند چون منع قانونی ندارد.

استرالیا و آفریقای جنوبی؛ رد شدن از میان حیوانات؟ ممنوع!

در استرالیا به‌خاطر طبیعت زیبا و بکر، دیدن حیوانات در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها امری طبیعی است. پس اگر رانندگان با گله‌ای شیر یا آهو و یا هر حیوانی مواجه شدند اصلا نباید تعجب کنند. فقط کافی‌ست خودروی خود را به کنار هدایت کنند تا حیوانات عبور کنند یا استراحتشان تمام شود و اجازه ندارند از میانشان عبور کنند. در صورت عبور از میان گله حیوانات باید ۱۴۱ دلار را جریمه بپردازند.

حتما بخوانید: با جذاب‌ترین و بامزه‌ترین خودروهای آبی‌خاکی دنیا آشنا شوید

آلمان؛ نشان دادن انگشت وسط؟ ممنوع!

بسیاری از مردم در هنگام خشم با نشان دادن انگشت دست عصبانیت خود را بروز می‌دهند. در آلمان این عمل ناشایست ۵ نمره منفی را در پی خواهد داشت و فقط لازم است ۳ نمره منفی دیگر داشته باشند تا گواهینامه رانندگی آن‌ها توقیف شود.

آلمان و اوهایو؛ تمام شدن بنزین؟ ممنوع!

بزرگراه‌های آلمان به عدم محدودیت سرعت مشهور هستند اما در آنجا تمام شدن بنزین جریمه دارد. البته تنها آلمان نیست که چنین قانونی را تصویب کرده است بلکه اوهایو نیز دارای چنین قانونی است. اگرچه این قانون تنها مخصوص بزرگراه نیست بلکه تمام کردن بنزین در خیابان‌ها نیز ممنوع است و پلیس راننده خاطی را ۷۱ دلار جریمه می‌کند.

بحرین؛ نادیده گرفتن چراغ راهنمایی؟ ممنوع!

در بحرین عبور از چراغ قرمز می‌تواند تا شش ماه حبس و ۱۳۲۶ دلار جریمه در پی داشته باشد.

قبرس؛ گرفتن کنترل فرمان با دو دست؟ اجباری!

قوانین رانندگی در کشور قبرس بسیار سختگیرانه است، مثلا گرفتن کنترل فرمان با استفاده از هر دو دست امری اجباریست. رعایت نکردن این مسئله جریمه خواهد داشت.

مغولستان؛ نشستن راننده به دلخواه در سمت چپ و راست؟ قانونی!

به‌خاطر اختلاف‌نظرهای بسیاری که وجود دارد، صندلی راننده در بعضی از اتومبیل‌های کشور مغولستان در سمت راست و در بعضی از اتومبیل‌ها در سمت چپ تعبیه شده است. تا خریداران بتوانند با توجه به تمایل‌شان خودروی دلخواه خود را خریداری کنند.

آمریکا؛ نداشتن معاینه فنی؟ قانونی!

در ایالت‌های میشیگان، مونتانا و داکوتای شمالی، داشتن معاینه فنی اجباری نیست.

کانادا؛ داشتن بیش از ۱ زنگوله سورتمه؟ اجباری!

افرادی که در کانادا ساکن هستند و از سورتمه استفاده می‌کنند داشتن حداقل ۲ زنگوله برای سورتمه‌هایشان اجباری است. چرا که داشتن ۱ زنگوله سورتمه‌سواران را دچار مشکل می‌کند. طبق قوانین این کشور سورتمه‌ها باید دو یا بیشتر از دو زنگوله داشته باشند.

کاستاریکا؛ مشروبات الکلی در هنگام رانندگی؟ قانونی!

در کاستاریکا نوشیدن مشروبات الکلی در هنگام رانندگی، عملی کاملا قانونی است. حتی با توجه به اینکه ثابت شده که رانندگی در هنگام مستی خطرات زیادی را به‌دنبال دارد و در همه‌ی کشورها مجازات سنگینی در پی خواهد داشت. در کاستاریکا فقط در صورتی مجاز به رانندگی نیستید که مسموم شده باشید.

سوئد؛ روشن بودن چراغ اتومبیل؟ اجباری!

در سوئد همیشه چراغ‌های ماشین باید روشن باشند و شب و روز فرقی نمی‌کند. در صورت سرپیچی از این قانون، جریمه خواهید شد. زیرا در این کشور ممکن است هوا یک‌دفعه بارانی شود.

آمریکا؛ گوریل در اتومبیل؟ ممنوع!

عجیب‌ترین ایالت آمریکا، ایالت ماساچوست است! در ایالت ماساچوست شما اجازه ندارید به همراه گوریل در ماشین رانندگی کنید و با انجام این تخلف جریمه خواهید شد. البته پیدا کردن گوریل اصلا کار آسانی نیست، اما دولت به‌هرحال این قانون را وضع کرده است!

ایتالیا؛ رانندگی در اماکن تاریخی؟ ممنوع!

ایتالیا کشوری با تاریخ و تمدن کهن است که سفر به آن، برای دوستداران تاریخ بسیار جذاب است. ولی در بیشتر اماکن تاریخی، گشت‌وگذار با اتومبیل مجازات خواهد داشت.

حتما بخوانید: ۱۴ شهر دیدنی دنیا که خودرو ندارند!

اسپانیا؛ رادیوی خاموش در پمپ بنزین؟ اجباری!

به هنگام پر کردن باک در پمپ بنزین، رانندگان اجازه ندارند به آهنگ و رادیو گوش دهند. دقیقا معلوم نیست که چرا چنین قانونی وضع شده است اما بالاخره جریمه آن ۹۲ دلار است!

انگلستان- چین- ژاپن؛ آب پاشیدن بر روی عابران پیاده؟ ممنوع!

انگلیس کشوری همیشه بارانی است و این مورد باعث به وجود آمدن چاله‌های کوچک آب می‌شود. گاهی رانندگان، با عبور عمدی از این چاله‌ها، عابران پیاده را خیس می‌کنند. این موضوع موجب شد که پلیس انگلستان، این رانندگان را ۵۱۰۰ دلار جریمه کند. در کشور چین پاشیدن آب روی عابران پیاده منجر به جریمه ۱۰ دلاری می‌شود و در کشور ژاپن نیز، افراد متخلف با جریمه‌ ۵۰ دلار روبه‌رو خواهند شد.

روسیه – دبی- آلمان؛ ماشین کثیف؟ ممنوع!

رانندگی با خودروی کثیف در این روسیه و دبی و آلمان، ممنوع است و شکستن این قانون، در آلمان ۴۰۰۰ دلار جریمه در پی خواهد داشت.

کارولینای جنوبی؛ انباشتن زباله در اتومبیل؟ ممنوع!

اشخاصی که با خودروی پر از آشغال در خیابان عبور و مرور می‌کنند، ملزم به پرداخت جریمه هستند و همراه آن، به مدت ۱ ماه نیز از رانندگی محروم خواهند شد.

ایتالیا؛ بستن کمربند ایمنی سگ؟ اجباری!

در ایتالیا بستن کمربند ایمنی برای سگ یا حیوانات خانگی اجباری است. مردم ایتالیا اگر از این قانون پیروی نکنند، متحمل جریمه‌ ۱۰۰ دلاری خواهند شد و حتی ممکن است مسئولیت داشتن حیوان خانگی از راننده گرفته و به افراد واجد شرایط داده شود.

حتما بخوانید: ۸ واقعیت عجیب در دنیای خودروها که بعید است شنیده باشید

کره شمالی؛ داشتن خودرو برای شهروندان عادی؟ ممنوع!

مردم عادی اجازه رانندگی و یا داشتن خودروی شخصی را ندارند. تنها افرادی که در ارتش هستند می‌توانند خودرو داشته باشند، آن هم فقط خودروهایی که برای آن‌ها مشخص شده است.

کره شمالی؛ داشتن عکس رهبر در خودرو؟ اجباری!

در کره شمالی همراه نداشتن عکس رهبر در اتومبیل ۵ سال زندان به همراه دارد. علاوه بر این، اتومبیل جزو دارایی‌های ارتش کره شمالی خواهد شد.

کره شمالی؛ موسیقی غیرکره‌ای؟ ممنوع!

اگر متوجه شوند که افراد در خودرو به آهنگی غیر از کره‌ای در هنگام رانندگی گوش می‌دهند، به ۵ ماه حبس محکوم خواهند شد.

کره شمالی؛ رفتن به ساحل؟ ممنوع!

همه‌ی سواحل کشور کره شمالی پر از سیم خاردار است، چرا که مردم اجازه ایستادن در سواحل و نگاه کردن به دریا را ندارند حتی به بهانه تفریح. زیرا به گفته رهبر کره شمالی این افراد، قصد فرار و خیانت به کشور را دارند.

کره شمالی؛ مجوز سفر؟ اجباری!

طبق قوانین کره شمالی ساکنان برای سفر کردن به شهرهای دیگر کره شمالی، نیاز به مجوز دارند.

چین؛ مستی؟ ممنوع!

یکی از قوانین جالب کشور چین این است که اگر در حالت مستی رانندگی کنید پلیس شما را مجبور می‌کند که تابلوی «من یک راننده مست و مجرم هستم» به گردن بیاویزید و به مدت ۶ ساعت کنار خیابان بایستید.

چین؛ تصادف با پانداها؟ ممنوع!

اگر با پاندا تصادف کنید، گواهینامه رانندگی شما ۱ سال باطل می‌شود. همچنین باید خسارت پاندا را به دولت بپردازید.

چین- روسیه- ترکیه- فرانسه- سوییس؛ پرتاب زباله به بیرون؟ ممنوع!

در کشور چین رانندگان، اگر در هنگام رانندگی زباله به بیرون پرتاب کنند، باید ۱۵ روز صبح، تا آخر وقت کاری تمام آن منطقه را جارو بکشند. در روسیه در صورت پرتاب آشغال به بیرون از اتومبیل، تا ۵ ماه خودرو توقیف خواهد شد. اگر در کشور ترکیه، زباله به بیرون از اتومبیل پرتاب شود جریمه ۲۲۴ دلاری در پی خواهد داشت. اگر در کشور فرانسه، شخصی زباله‌ای به بیرون پرتاب کند باید تا ۲ ماه خیابان‌ها را جارو بکشد و حداقل حقوق را دریافت کند. در سوییس افرادی که زباله را به بیرون از خودرو پرتاب کنند تا ۱ سال از رانندگی محروم خواهند شد و باید برای دریافت گواهینامه رانندگی مجددا اقدام کنند.

روسیه؛ داشتن بیمه؟ اجباری!

اگر رانندگان خودروها بیمه نداشته باشند، خودروی آن‌ها تا ۵۰ روز توقیف می‌شود.

روسیه؛ تصادف با کلیسا؟ ممنوع!

یکی از قوانین جالب این است که در صورت تصادف با کلیسا، باید به مدت ۱۰ روز نگهبان کلیسا شوید.

روسیه- انگلستان- سوییس؛ نشستن کودکان روی صندلی جلو؟ ممنوع!

در روسیه اگر کودکان در صندلی جلو بنشینند، باید از ابتدا برای آزمون آیین‌نامه ثبت‌نام کنید. اگر مردود شوید، تا ۵ ماه خودروی شما توقیف می‌شود و باید پس از ۵ ماه امتحان گواهینامه رانندگی بدهید. در صورت قبولی، گواهینامه رنگ زرد دریافت خواهید کرد و اگر خودرویتان مجدد توقیف شود، به مدت ۱ سال از رانندگی در روسیه محروم می‌شوید. اما در کشور انگلستان، راننده باید ۱۳۰۰ دلار جریمه پرداخت کند. در کشور سوییس نیز، رانندگان باید ۱ ماه حقوقشان را به‌عنوان جریمه پرداخت کنند.

ترکیه؛ فحاشی؟ ممنوع!

در صورتی که راننده‌ای فحاشی یا با راننده دیگری یا دعوا کند، گواهینامه هر دو راننده به مدت ۲ سال باطل می‌شود.

ترکیه؛ مزاحمت برای خانم‌ها؟ ممنوع!

رانندگان در ترکیه در صورت مزاحمت برای خانم‌ها، باید ۱۶۸ دلار جریمه بپردازند و خودروی آن‌ها، ۶ ماه توقیف و همچنین گواهینامه آن‌ها به مدت ۱ سال ابطال خواهد شد.

فرانسه؛ همراه داشتن الکل‌سنج؟ اجباری!

در فرانسه در صورت وجود بیش از ۰.۰۲ درصد الکل در خون، افراد با پلیس و جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند. زیرا مردم این کشور، به مصرف نوشیدنی‌های الکل‌دار عادت دارند و برای اندازه‌گیری میزان الکل خونشان باید الکل‌سنج به همراه داشته باشند. رانندگانی که این دستگاه را همراهشان نداشته باشند ۱۲ یورو جریمه خواهند شد.

فرانسه؛ رابطه جنسی؟ ممنوع!

در صورت داشتن رابطه جنسی در خودرو و در خیابان‌ها، ابتدا گواهینامه رانندگی به مدت ۱ سال باطل خواهد شد و سپس اتومبیل به مدت ۲ ماه توقیف می‌شود و ۸۰۰ دلار جریمه دارد.

فرانسه؛ اتومبیل دودزا؟ ممنوع!

اگر که اتومبیل دودزا باشد و باعث آلودگی شود و راننده اتومبیل اهمیت ندهد، گواهینامه رانندگی به مدت ۶ ماه باطل می‌شود.

حتما بخوانید: علائم خرابی اگزوز؛ از کجا بفهمیم کی زمان تعویض اگزوز رسیده است؟

انگلستان؛ دعوا؟ ممنوع!

پس از اینکه ۱بار به شما تذکر داده شود اما دوباره هنگام رانندگی دعوا کنید و به کسی صدمه بزنید، تا ۱ سال باید به زندان بروید و مجازات شوید. تا ۴ سال هم نمی‌توانید رانندگی کنید.

سوئیس؛ شستن خودرو؟ ممنوع!

مالکان خودروها اجازه ندارند خودروی خود را بشویند، به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب، ملزم هستند اتومبیل خود را فقط در کارواش بشویند و در صورت عدم اجرای قوانین، مشمول جریمه خواهند شد.

سوئیس؛ بیش از ۱۰ کیلومتر سرعت در ناحیه شهری؟ ممنوع!

در صورت داشتن بیش از ۱۰ کیلومتر سرعت در ناحیه شهری، ملزم هستند ۲۵ روز حقوق خود را به‌عنوان جریمه به پلیس بدهند و دوباره آزمون آیین‌نامه رانندگی بدهند.

آلاباما؛ رانندگی با چشم بسته؟ ممنوع!

در این کشور رانندگی با چشم بسته بسیار شایع است، زیرا رانندگی با چشم بسته برای رانندگان این شهر نوعی چالش و سرگرمی است. از این رو دولت آلاباما، رانندگی با چشم بسته را غیرقانونی اعلام کرده است و در هنگام بروز این تخلف، شما را دستگیر و به حبس محکوم خواهد کرد.

فلوریدا؛ دادن پول پارکینگ برای فیل‌ها؟ اجباری!

طبق قوانین، اگر فیلتان را به یک پارکو متر ببندید باید خرج پارکینگ آن را پرداخت کنید و در صورت نادیده گرفتن این قانون صاحب فیل جریمه خواهد شد. برخی می‌گویند چنین قانونی برای دور کردن فیل‌سواران از فضاهای پارک اتومبیل تعیین شده است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

سخن آخر

در سراسر کشورهای جهان، قوانینی برای آرامش و اطمینان برای شهروندان تعیین شده است و همه‌ی افراد ملزم به اجرای این قوانین هستند و در صورت رعایت نکردن قوانین جریمه خواهند شد. اگر برای شما هم این قوانین جالب بود و موارد دیگری را می‌شناسید، برای ما بنویسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//