اگر سوئیچ داخل ماشین جا بماند چه کنیم؟ / ۷ ترفند برای بازکردن قفل خودرو

2 56,844

جا گذاشتن سوئیچ داخل خودرو ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و معمولا هم زمانی گریبان‌گیرمان می‌شود که عجله داریم! اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، تا انتهای این مطلب همراه‌مان بمانید. می‌خواهیم روش‌های باز کردن قفل خودرو را زمانی که سوئیچ در ماشین جا مانده است، بررسی کنیم.

روش‌های بازکردن قفل خودرو بدون کلید (ویژه قفل‌های مکانیکی)

۱. استفاده از چوب‌لباسی

یک آویز فلزی لباس را باز کنید و آن را به شکل قلاب کوچکی درآورید. از بالای در ماشین، قلاب را به قفل داخلی گیر دهید. اگر اتصال قلاب و قفل به‌درستی ایجاد شود، با بالاکشیدن قلاب، درِ خودرو به‌سرعت باز خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر فاصله بین بدنه خودرو و شیشه آن‌قدر کم است که چیزی وارد آن نمی‌شود، می‌توانید از یک سیخ یا چاقو استفاده کنید و این فاصله را کمی بیشتر کنید. البته، حواستان باشد به خودرو آسیب نزنید!

۲. باز کردن قفل ماشین با اسلیم جم

اگر جزء افرادی هستید که همیشه ابزار و لوازم مختلف ماشین را در جعبه ابزار خود دارند، این روش برای شماست. اسلیم جم (Slim Jim) یک ابزار باریک فلزی است که به‌طور خاص برای بازکردن قفل ماشین به کار می‌رود.

برای باز کردن درب خودرو با اسلیم جم، آن را از شکاف بین شیشه و نوار درب، وارد خودرو و قفل داخلی را پیدا کنید. سپس اسلیم جم را به‌سمت بالا بکشید تا درب خودرو باز شود.

 

تصویرسازی یک مرد در حال باز کردن قفل ماشین با ابزار اسلیم جیم - جا گذاشتن سوئیچ در خودرو

۳. استفاده از نخ یا سیم مفتول

پیشنهاد بعدی استفاده از یک تکه نخ یا سیم است. برای این کار ابتدا تکه‌ای نخ یا سیم را به شکل حلقه گره بزنید. سپس مانند روش‌های قبلی آن را از طریق درز میان شیشه و درب، وارد خودرو کنید و سعی کنید قفل را به حلقه گیر بدهید. نخ و سیم مفتول به‌دلیل عرض کمی که دارند، معمولا انتخاب‌های بهتری برای بازکردن درب ماشین هستند و در صورت استفاده از آن‌ها، نیازی به چاقو و سیخ نخواهید داشت.

 

یک پلیس خارجی در حال باز کردن قفل خودروی ماشین به کمک یک سیم مفتول بلند - جا گذاشتن سوئیچ داخل ماشین

۴. استفاده از کارت بانکی یا کاغذ

این روش باز کردن درب خودرو، برای خودروهایی مناسب است که قفل نسبتا سفت‌تری دارند یا فضای میان شیشه و بدنه ماشین‌شان بسیار کم است. در این ترفند باید یک کارت پلاستیکی (ترجیحا بزرگ) یا چند ورقه کاغذی یا پلاستیکی نازک را وارد فضای خالی مابین بدنه خودرو  و شیشه کنید. حالا با چند بار بالا و پایین کردن و فشار لبه کارت، سعی کنید قفل ماشین را باز کنید.

۵. استفاده از توپ تنیس (!)

خلاقیت همیشه می‌تواند نجات‌دهنده باشد؛ خصوصا در موقعیت‌های بحرانی مانند جا گذاشتن سوئیچ در ماشین! اگر در اطرافتان یک توپ تنیس یا توپ پلاستیکی محکمی وجود دارد، شاید بتوانید از آن برای باز کردن قفل ماشین کمک بگیرید.

برای این کار، توپ تنیس را بردارید و سوراخ کوچکی در آن ایجاد کنید. سوراخ توپ را روبه‌روی سوراخ کلید ماشین بگیرید و به‌سرعت چندبار فشار دهید. این کار باعث می‌شود فشار هوای داخل توپ قفل را بچرخاند و درب خودرو را باز کند. البته در نظر داشته باشید که این روش همیشه کار نمی‌کند و فقط مناسب بعضی از قفل‌هاست.

 

یک توپ تنیس قرارگرفته روی قفل خودرو برای بازکردن قفل با فشار هوا - جا گذاشتن سوئیچ در ماشین

۶. استفاده از پیچ گوشتی و آنتن خودرو

تا‌به‌حال ۵ روش برای باز کردن درب خودرو را معرفی کردیم اما اگر با آن روش‌ها نتوانستید کاری از پیش ببرید، آنتن خودرو می‌تواند به کمکتان بیاید.

اگر آنتن ماشین‌تان قابل جداشدن است، آن را از پایه درآورید. سپس یک پیچ‌گوشتی را بین درز درب و بدنه ماشین قرار دهید و به‌آرامی فشار دهید تا فضایی برای ورود آنتن به داخل ماشین ایجاد کنید. سر آنتن خودرو را از شکاف ایجادشده وارد خودرو کنید. با چندبار بالا و پایین کردن، احتمالا باید بتوانید قفل را باز کنید.

 

۷. بازکردن خودرو از صندوق عقب

آخرین ترفند، کمی با شانس و اقبال شما گره خورده است! اگر پس از جا گذاشتن سوئیچ داخل ماشین، متوجه شدید که درب صندوق عقب باز است، ابتدا باید سعی کنید پوشش صندوق عقب را باز کنید تا به صندلی‌های پشت دسترسی پیدا کنید. حالا باید به‌دنبال یک کابل یا دستگیره اضطراری در بدنه و سقف صندوق بگردید. اگر خودروی شما کابل اضطراری دارد، با کشیدن این کابل می‌توانید قفل درب‌ها را باز کنید. در غیر این صورت، باید سعی کنید پس از بازکردن پوشش صندوق خودتان را به قفل‌های داخلی برسانید و آن‌ها را باز کنید. در این شرایط از یک میله یا سیخ بلند هم می‌توانید برای دسترسی به قفل درب‌ها استفاده کنید.

روش‌های باز کردن قفل خودرو بدون کلید (ویژه خودروهای با قفل اتوماتیک)

جا گذاشتن سوئیچ در ماشین‌هایی که قفل مکانیکی ندارند، دردسر بزرگ‌تری است. این ماشین‌ها در برابر حملات سارقان امنیت بیشتری دارند، اما در هنگام وقوع چنین اتفاقات ناخواسته‌ای تقریبا غیرقابل‌نفوذ هستند.

برای باز کردن درب خودروهایی که قفل مکانیکی ندارند، از روش‌های زیر استفاده می‌شود:

  • خاموش و روشن‌کردن خودرو از راه دور به کمک ردیاب‌های ماهواره‌ای
  • استفاده از رمزگشای رمز عبور یا VATS برای تعیین مقادیر مقاومت الکتریکی خودرو و برنامه‌ریزی مجدد قفل بدون ایجاد آسیب
  • به‌کارگیری تراشه‌های RFID در دستگاه‌های کلیدخوان خودرو
همه این روش‌ها حتما باید توسط افراد متخصص انجام شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجهه با مشکل جا گذاشتن سوئیچ در ماشین، سریعا با امداد خودرو یا کلیدسازی‌های تخصصی خودرو تماس بگیرید.

سخن آخر

این بار در بلاگ کارنامه به سراغ یکی از ناخوشایندترین مشکلات مرتبط با خودرو، یعنی جا گذاشتن سوئیچ در ماشین رفتیم. روش‌های بالا به شما کمک می‌کنند بتوانید بدون داشتن کلید، درب خودرو را باز کنید.

شما می‌توانید نکات دیگری برای باز کردن درب خودرو زمانی که سوئیچ در ماشین جا مانده است، به لیست ما اضافه کنید؟ ما و سایر خوانندگان مطالب کارنامه آماده شنیدن پیشنهادهای ارزشمند شما هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. علی احمدی
    علی احمدی می گوید

    من با استفاده از یک سیم کلفت از کنار شیشه بارها در ماشین خودم را باز کردم خودرو هم ساینا بوده

  2. آرش
    آرش می گوید

    یه راه دبگه هم داره اگه بتونیدکاپوت خودرو روبازکنید
    میتونید با ورداشتن بس باطری ودوباره بستنش باعث بازشدن قفل ماشین میشه میگی نه امتحان کن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.