چرا خودروی صفر کیلومتر باید کارشناسی شود؟

3 3,704

بیشتر مردم سرویس کارشناسی خودرو را برای معاملات خودروهای کارکرده مناسب می‌دانند. در حقیقت این ذهنیت در جامعه وجود دارد که خودروهای صفر نیازی به کارشناسی ندارند چراکه صفر کیلومتر هستند! بر اساس گزارش کارنامه ۲۴٪ خودروهای داخلی و ۲۷٪ خودروهای خارجی صفر که در بازار ایران معامله می‌شوند، در بخش‌های مختلف صدمه دیده‌اند. مالکان خودروهای صفر معمولا زمانی از آسیب‌ها و مشکلات خودرویشان آگاه می‌شوند که قصد فروش آن را داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل افت قیمت خودروها، به تعویض قطعات بدنه و آسیب‌های آن مربوط است. توصیه متخصصان حوزه خودرو این است که با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در سال گذشته و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در هنگام فروش خودرو، قبل از خرید و تحویل خودروی صفر، آن را کارشناسی کنید.

در تصویر زیر، جزئیات ایرادهای خودروهای صفر داخلی و خارجی را می‌بینید:

 

گزارش خودرو های صفر ایراد دار

 

 

وضعیت شاخص قیمت خودروهای داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. ابراهیم
    ابراهیم می گوید

    سلام من یک خودرو با ۲۰۰ کیلومتر کارکرد خریداری کردم بعد از تحویل خودرو کارشناسی بردم خودرو تصادفی بوده بعد از مراجعه به فروشنده او منکر شد وبه من تهمت زد دوباره به کارشناس شورای حل اختلاف مراجعه کردم که به نفع من رای داد ولی فروشنده قصد فسخ معامله را ندارد با شکایت در دفتر قضایی پیگیر ان از طریق قانون میباشم ایا به نظر شما میتوانم معامله را فسخ کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله حق با شما هست و قطعا باید مالک قبلی پاسخگو باشد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  2. سیامک
    سیامک می گوید

    سلام کارشناسی رنگ و شاسی خودرو خصوصا صفر کیلومتر یک کار تخصصی است مطمئنا چطوری پس هم خودرو رو از نمایندگی تحویل بگیریم هم به کارشناسی رنگ ببریم؟! اگر مشکلی داشته باشه یه وقت ماشین آیا نمایندگی زیر بار می ره؟!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.