چه تعداد از خودروهای لوکس مالیات پرداخت خواهند کرد؟

0 1,029

با توجه به گفته‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ۵۵۰ هزار خودرو لوکس باید ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بدهند. این مالیات براساس بانک اطلاعات پلیس راهور در خصوص خودروها و ارزش‌گذاری آن‌ها بر اساس رویه‌ها و استانداردهای موجود مشخص خواهد شد.

چه تعدادی از خودروهای لوکس مالیات پرداخت خواهند کرد؟ – بهمن ۱۴۰۰

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تعداد خودروهایی که مشمول پرداخت مالیات می‌شوند گفت: «از حدود ۱۷٫۵ میلیون خودرو، حدود ۵۵۰ هزار خودرو مشمول پرداخت مالیات هستند که مالیات آنها محاسبه و با ارسال پیامک به مالکان این خودروها اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

گفته می‌شود که اخذ مالیات از خودروهای لوکس در راستای اجرای عدالت اجتماعی است. این مالیات به‌صورتی خواهد بود که مالکان خودروهای لوکس دغدغه‌ای از بابت پرداخت آن نداشته باشند.

مالکان خودروهای گران‌تر از ۱ میلیارد تومان منتظر پیامک مالیاتی باشند – دی ۱۴۰۰

داوود منظور در این خصوص توضیح داد: «افرادی که ارزش خودروی آنها بالای ۱ میلیارد تومان است، باید نسبت به مازاد ۱ میلیارد تومان مالیات بدهند؛ با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات ۱۷٫۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین دریافت شد. آیین‌نامه این مالیات کمتر از ۲۰ روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.»

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: «طبق محاسبات انجام‌شده ۵۵۰ هزار خودرو لوکس مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان خودروهای لوکس پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.»

اخذ مالیات از خودروهای لوکس به سال آینده نمی‌کشد؛ امسال هم باید مالیات خودرو لوکس خود را بپردازید

پیش از این در پیش‌نویس تهیه‌شده از بودجه سال آینده عنوان شده بود که دولت در سال ۱۴۰۱ به‌صورت پلکانی از خودروهایی که لوکس تلقی می‌شوند، مالیات اخذ خواهد کرد.

با توجه به گفته‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به نظر می‌رسد که دولت امسال هم از مالکان خودروهای لوکس مالیات دریافت خواهد کرد و اخذ این مالیات به سال آینده نمی‌کشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.