آموزش وکالتی کردن حساب بانک کشاورزی به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

0 350

حساب وکالتی نوعی حساب بانکی برای تسهیل معاملات بورس و خرید خودرو از سامانه یکپارچه است. در سال‌های اخیر اصطلاح وکالتی کردن حساب بیش از پیش به گوش می‌خورد، اما هنوز این امکان در همه بانک‌ها فراهم نیست. کم‌تر از یک سال است که بانک کشاورزی، امکان وکالتی کردن حساب را برای مشتریان خود فراهم کرده است. اگر شما هم قصد شرکت در معاملات کارگزاری یا خرید خودرو از سامانه یکپارچه یا خودروسازی‌ها را دارید، کافی است حسابی معمولی در بانک کشاورزی باز کنید سپس به کمک راهنمایی که در این مطلب از بلاگ کارنامه برایتان آماده کرده‌ایم، در کمتر از چند دقیقه حساب‌تان را وکالتی کنید.

دلایل وکالتی کردن حساب بانکی

حساب وکالتی نوعی حساب بانکی است که صاحب حساب، به فرد یا شرکت خاصی وکالت می‌دهد به حسابش دسترسی داشته باشد. اگر قصد خرید خودرو از سامانه‌های یکپارچه جانبازان، وارداتی، داخلی و برقی را داشته باشید یا مایل باشید در طرح‌های پیش‌ثبت‌نام خودروسازهای داخلی شرکت کنید، داشتن یک حساب وکالتی برای شما ضروری خواهد بود.

در حال حاضر برای خرید انواع خودرو از سامانه‌های یکپارچه، وکالتی کردن حساب بانکی ضروری است. پس از وکالتی کردن حساب، مبلغ تعیین‌شده در حساب مسدود می‌شود و تا زمان اعلام نتایج، امکان برداشت وجه وجود ندارد.

معرفی سامانه

بانک کشاورزی یکی از چندین بانک ایرانی است که در سال‌های اخیر امکان وکالتی کردن حساب را برای مشتریان خود فراهم کرده است.  اگر در بانک کشاورزی حساب دارید، کافی است وارد سامانه وکالتی کردن حساب بانک کشاورزی به آدرس https://ib.bki.ir/pid186.lmx شوید و فقط به کمک شماره حساب، برای وکالتی‌کردن حساب خود اقدام کنید.

promotion banner

روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک کشاورزی

در حال حاضر دو روش اصلی برای وکالتی کردن حساب بانک کشاورزی وجود دارد:

  1. آنلاین: متقاضیانی که در بانک کشاورزی حساب دارند، کافی است با داشتن شماره حساب خود، وارد وب‌سایت https://ib.bki.ir/pid186.lmx شوند و پس از اعتبارسنجی، نسبت به وکالتی‌کردن حساب بانک کشاورزی خود اقدام کنند.
  2. حضوری: در این روش لازم است به‌صورت حضوری به بانک مراجعه کنید و با ارائه مدارک شناسایی معتبر، از متصدی بخواهید حساب‌تان را وکالتی کند.
توجه داشته باشید که امکان افتتاح حساب وکالتی نه فقط برای بانک کشاورزی، بلکه برای هیچ بانک دیگری وجود ندارد. بلکه باید یکی از حساب‌هایتان را به حساب وکالتی تبدیل کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه

۱. وارد سامانه https://ib.bki.ir/pid186.lmx شوید و شماره ملی، شماره حساب، شماره تلفن همراه و عبارت ۵ حرفی کادر پیش‌رویتان را به‌دقت در محل‌های مشخص‌شده وارد کنید.

صفحه ورود به حساب کاربری وب سایت بانک کشاورزی

۲. کد اعتبارسنجی پنج‌رقمی ارسال‌شده به شماره تلفن همراهتان را در قسمت مشخص‌شده وارد کنید تا عملیات احراز هویت انجام شود.

صفحه ورود کد اعتبارسنجی در وب سایت بانک کشاورزی۳. فرم و نکات اعطای مجوز برداشت وجه از حساب را مطالعه کنید. اگر با شرایط موافق هستید، تیک عبارت موافقت با شرایط و ضوابط را بزنید و روی دکمه سبزرنگ «تأیید» کلیک کنید. (اگر با شرایط موافق نباشید و تیک را نزنید، نمی‌توانید وارد مرحله بعد شوید.)

فرم قوانین و ضوابط اعطای مجوز برداشت وجه از حساب در وب سایت بانک کشاورزی۴. در صفحه جدید، مرکز یا سازمان دلخواه برای اعطای مجوز برداشت وجه را انتخاب کنید و گزینه استعلام را بزنید. در صورت وجود سازمان فعال، امکان اعطای مجوز برای شما فعال خواهد شد.

صفحه انتخاب مراکز اعطای مجوز برداشت وجه از حساب در وب سایت بانک کشاورزی۵. تبریک!‌ شما با موفقیت مراحل ایجاد حساب وکالتی بانک کشاورزی را به پایان رساندید!

سخن آخر

با وکالتی کردن حساب خود در بانک کشاورزی و مسدودکردن مبلغی که خودروساز یا وزارت صمت مشخص کرده، می‌توانید در طرح‌های فروش خودروسازان یا سامانه‌های یکپارچه شرکت کنید. در این مطلب از بلاگ کارنامه سعی کردیم به‌طور کامل نحوه ثبت‌نام و وکالتی کردن حساب بانک کشاورزی را برایتان بگوییم. از شما دعوت می‌کنیم اگر نکته‌ای را جا انداخته‌ایم یا سؤالی در هرکدام از مراحل وکالتی کردن حساب دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر هم به هر دلیلی تمایل دارید حسابتان در بانک دیگری را وکالتی کنید، می‌توانید از راهنماهای زیر کمک بگیرید:

🔗نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سپه از طریق Vbank (تصویری)

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک مسکن به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک رفاه از طریق سامانه محور (تصویری)

🔗راهنمای تصویری وکالتی کردن حساب بانک ملی به‌صورت گام‌به‌گام

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک تجارت به‌صورت اینترنتی (گام‌به‌گام و تصویری)

🔗راهنمای گام‌به‌گام وکالتی کردن حساب بانک ملت از طریق سامانه بستام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سینا به‌صورت اینترنتی و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پارسیان به‌صورت تصویری

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب در بانک شهر به‌صورت تصویری

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سامان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.