راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به‌صورت تصویری

0 994

شرکت در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیازمند داشتن حساب وکالتی است. بانک پاسارگاد، یکی از بانک‌های موردتأیید وزارت صمت است. شما می‌توانید مبلغ تعیین‌شده در اطلاعیه‌های فروش سامانه یکپارچه را در حساب وکالتی خود در این بانک مسدود کنید و در طرح‌های فروش خودروهای برقی، وارداتی، داخلی و جانبازان شرکت کنید. همچنین، برای خرید خودرو از بورس کالا هم به حساب وکالتی نیاز دارید. در این مطلب یاد می‌گیریم چگونه حساب بانک پاسارگاد خود را وکالتی کنیم؛ پس تا پایان همراه‌مان بمانید.

دلایل وکالتی کردن حساب بانکی

شما برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه لازم است حساب خود را وکالتی کنید و مبلغ تعیین‌شده توسط وزارت صمت را در آن حساب مسدود کنید.

وکالتی کردن حساب برای خرید خودرو از بورس کالا هم اهمیت دارد. در این مورد هم باید مبلغ تعیین‌شده در پیش‌پرداخت را در حساب وکالتی خود داشته باشید. این مبلغ پس از ثبت درخواست وکالتی کردن حساب، مبلغ مسدود می‌شود.

همچنین، برداشت از حساب وکالتی هم امنیت بالایی هم دارد. چراکه تا زمانی که در طرح برنده نشوید، پول نزد بانک می‌ماند. در صورت برنده نشدن، مبلغ پیش‌پرداخت از حالت مسدود خارج می‌شود و می‌توانید آن را برداشت کنید.

برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه، اگرچه باید حسابتان را وکالتی کنید، اما پولی به‌صورت خودکار از حسابتان برداشت نمی‌شود.

 

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد

قبل از هر چیز باید بدانید که برای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد، لازم است که حتما در این بانک حساب داشته باشید. درصورتی‌که در این بانک حساب ندارید، باید حضوری به بانک مراجعه و حساب باز کنید. سپس می‌توانید از دو روش حضوری و آنلاین برای وکالتی کردن آن حساب اقدام کنید. این روش‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم.

promotion banner

راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به‌صورت حضوری

اگر می‌خواهید حساب خود را برای خرید خودرو از بورس کالا وکالتی کنید، باید فرمی را از کارگزاری‌های بورس دریافت کنید. پس از تکمیل کردن فرم، به یکی از شعبه‌های بانک پاسارگاد مراجعه کنید. با این معرفی‌نامه می‌توانید درخواست بدهید تا حساب‌تان را به نام شرکت خودروسازی که می‌خواهید از آن خودرو بخرید، وکالتی کنند.

برای وکالتی کردن حساب برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه، تنها کافی است به بانک مراجعه و فرم وکالتی کردن حساب را پُر کنید.

 

راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد در سامانه vbank.bpi.ir

اگر می‌خواهید حساب خود را به‌صورت آنلاین در بانک پاسارگاد وکالتی کنید، می‌توانید از سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که حتما باید در این بانک حسابی داشته باشید و سپس آن را وکالتی کنید. چراکه برای ورود به این سامانه، به کد ملی و شماره تلفن همراه نیاز خواهید داشت.

مراحل زیر را با فرض اینکه از قبل در بانک پاسارگاد حساب دارید، دنبال کنید. اگر حساب بانک پاسارگاد ندارید، هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین می‌توانید حساب باز کنید. نحوه باز کردن حساب بانک پاسارگاد، در این مطلب بررسی نمی‌شود.

۱. وارد آدرس اینترنتی https://vbank.bpi.ir/ شوید.

۲. در صفحه بازشده، روی «ثبت‌نام خودرو» کلیک کنید.

در این مرحله، امکان دارد لازم باشد که سطح احراز هویت خود را ارتقا دهید. بنابراین اگر پیغامی در این‌باره دریافت کردید، احراز هویت را ارتقا دهید تا بتوانید ادامه مراحل را پیش ببرید.

۲. در صفحه جدید (مشابه تصویر زیر)، کدملی، شماره همراه‌تان و متن تصویر را در کادرهای مربوطه بنویسید و «ورود» را بزنید.

ورود به سامانه bpi.ir برای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد

۳. پس از ورود به سامانه، حسابی را که قصد وکالتی کردن آن را دارید، انتخاب کنید.

۴. در پایان، روی «ثبت نهایی درخواست» کلیک کنید.

۵. پایان! حساب شما با موفقیت وکالتی شد!

انجام موفقیت‌آمیز مراحل وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد برای خرید خودرو از بورس کالا، منوط به داشتن کد بورسی سامانه سجام و معرفی‌نامه امضاء و مهرشده از سوی کارگزاری بورس است. شما می‌توانید فرم وکالتی کردن حساب را از ایبیگو دریافت و شماره شبا حساب وکالتی خود را در آن وارد کنید. همچنین باید میزان مبلغ تعیین‌شده در حساب‌تان موجود باشد. درنهایت، شماره شبای حساب وکالتی بانک پاسارگاد خود را باید در سایت خودروساز مدنظرتان وارد کنید.

 

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان به‌صورت آنلاین حساب بانک پاسارگاد را وکالتی کرد؟

بله. برای این کار، به سامانه vbank.bpi.ir مراجعه کنید.

۲. برای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به چه مدارکی نیاز است؟

پر کردن فرم اطلاعات شخصی مانند نام و نام‌خانوادگی، شماره ملی و …، اطلاعات تماس مانند شماره تلفن همراهی که به نام خودتان است و اطلاعات کارگزاری منتخب مانند کد و نام کارگزاری (درصورتی‌که بخواهید حساب را برای خرید خودرو از بورس کالا وکالتی کنید.)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.