راهنمای وکالتی کردن حساب بانک رفاه از طریق سامانه محور (تصویری)

1 902

احتمالاً تا الان بارها عبارت «حساب وکالتی» را شنیده‌اید. بانک‌های متعددی امکان وکالتی کردن حساب را مهیا کرده‌اند که یکی از آن‌ها بانک رفاه کارگران است. برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه به حساب وکالتی نیاز دارید. اگر اطلاعی درباره روند وکالتی کردن حساب بانک رفاه ندارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به‌طور کامل روش وکالتی کردن حساب در این بانک را توضیح داده‌ایم.

دلایل وکالتی کردن حساب

مهم‌ترین دلیل وکالتی کردن حساب بانکی در سال‌های اخیر، تسهیل معاملات بورس کالا و همچنین خرید خودرو از سامانه یکپارچه است. حساب وکالتی در واقع یک حساب بانکی است که صاحب حساب به وزارت صمت یا شرکت دیگری وکالت می‌دهد تا به حساب دسترسی داشته باشد.

برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، وارداتی، داخلی و جانبازان، لازم است حساب وکالتی داشته باشید و مبلغ تعیین‌شده توسط وزارت صمت را تا مدت تعیین‌شده در آن حساب مسدود کنید. فقط در نظر داشته باشید که در این مدت، پولی از حسابتان برداشت نمی‌شود.

توجه کنید که شما نمی‌توانید مستقیماً یک حساب وکالتی افتتاح کنید. به همین منظور، لازم است از قبل یک حساب عادی داشته باشید و آن را به حساب وکالتی تبدیل کنید.

روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک رفاه

بانک رفاه کارگران یکی از بانک‌های تعیین‌شده توسط وزارت صمت برای وکالتی کردن حساب و خرید خودرو از سامانه یکپارچه است. امکان وکالتی کردن حساب بانک رفاه به دو صورت حضوری و آنلاین فراهم شده است.

وکالتی کردن حساب در روش آنلاین از طریق سامانه بانک رفاه انجام می‌شود که در بخش بعد آن را کامل بررسی کرده‌ایم. برای وکالتی کردن حساب به‌صورت حضوری هم باید به شعب این بانک مراجعه کنید.

توجه کنید که با داشتن حساب وکالتی بانک رفاه، امکان معامله در بازار بورس را هم خواهید داشت؛ منتهی باید ابتدا در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام کنید و فرم حساب وکالتی بانک رفاه را از همان کارگزاری بگیرید.

حتما بخوانید: ثبت نام خودروی وارداتی جانبازان 

promotion banner

معرفی سامانه وکالتی کردن حساب در بانک رفاه

بانک رفاه کارگران برای وکالتی کردن حساب، سامانه محور به آدرس https://mehvar.rb24.ir/ را راه‌اندازی کرده است. با مراجعه به این سامانه، می‌توانید به‌راحتی حساب خود را وکالتی کنید.

نحوه ورود به سامانه و وکالتی کردن حساب برای ثبت‌نام خودرو

۱. وارد سامانه محور بانک رفاه به آدرس https://mehvar.rb24.ir/ شوید.

۲. در صفحه بازشده، باید شرکت خودروسازی مدنظرتان را تعیین کنید.

حساب وکالتی بانک رفاه -1

۳. پس از انتخاب شرکت خودروسازی موردنظر، وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید به ترتیب کد ملی، شماره همراه و عبارت امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

حساب وکالتی بانک رفاه-2

۴. در این مرحله باید کد احراز هویت پیامک‌شده به تلفن همراهتان را وارد و سپس روی گزینه «ادامه و تائید» کلیک کنید.

حساب وکالتی بانک رفاه-3

۵. در این مرحله ابتدا یک استعلام گرفته می‌شود و در صورتی که سابقه چک برگشتی نداشته باشید، شرایط استفاده از خدمات حساب وکالتی و لیست حساب‌هایی را که می‌توانید وکالتی کنید، مشاهده خواهید کرد. در این لیست اطلاعاتی مثل کد شعبه، شماره حساب و شماره شبا قابل‌مشاهده است. بعد از اینکه توضیحات مربوطه را مطالعه کردید، برای حسابی که می‌خواهید وکالتی کنید در قسمت عملیات روی گزینه «انتخاب» کلیک کنید.

حساب وکالتی بانک رفاه-4

۶. پس از انتخاب حساب، شرایط و قوانین حساب وکالتی و روش‌های استفاده از آن برای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه نمایش داده می‌شود. برای ادامه دادن مراحل وکالتی کردن، باید این قوانین را بپذیرید (روی مربع کنار متن قرمزرنگ در عکس زیر کلیک کنید) و سپس گزینه «تائید و ادامه» را بزنید.

حساب وکالتی بانک رفاه-5

۷. در مرحله بعد باید یک‌بار دیگر کد احراز هویت پیامک‌شده را وارد کنید تا فرایند وکالتی کردن حساب بانکی‌تان نهایی و حساب عادی‌تان به حساب وکالتی تبدیل شود. در پایان، پیامکی هم با همین مضمون از بانک رفاه روی گوشی همراه خود دریافت خواهید کرد.

حساب وکالتی بانک رفاه-6

۸. حال می‌توانید مبلغ تعیین‌شده در اطلاعیه‌های سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام خودرو را در حساب خود واریز کنید. توجه کنید که تا مشخض شدن نتایج اولویت‌بندی، مبلغ در حسابتان مسدود خواهد ماند و نمی‌توانید آن را برداشت کنید.

برای دریافت جدیدترین اخبار خرید خودرو و وکالتی کردن حساب، می‌توانید در کانال تلگرام کارنامه عضو شوید. تمامی اطلاعیه‌های مربوط به خرید خودرو در سامانه یکپارچه در این کانال منتشر می‌شود.

 

سؤالات متداول

۱. حساب وکالتی بانک رفاه چیست؟

حساب وکالتی بانک رفاه حسابی است که به کارگزاری بورس متصل است و برای انجام معاملات بورسی و خرید خودرو از بورس کالا کاربرد دارد. همچنین مدتی است برای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه هم به حساب وکالتی نیاز دارید.

۲. خدمات سامانه محور بانک رفاه شامل چه مواردی می‌شود؟

سامانه محور بانک رفاه برای تبدیل حساب عادی به حساب وکالتی به‌صورت آنلاین راه‌اندازی شده است.

۳. ورود به سامانه محور بانک رفاه چگونه است؟

برای ورود به سامانه بانک رفاه، کافی است آدرس mehvar.rb24.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

۴. برای ثبت‌نام در طرح‌های فروش سامانه یکپارچه، فرم معرفی‌نامه نیاز است؟

خیر. به‌منظور افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه نیازی به دریافت فرم معرفی‌نامه نیست.

۵. آیا امکان افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه از طریق همراه بانک رفاه وجود دارد؟

خیر. برای وکالتی کردن حساب بانک رفاه، فقط باید از طریق سامانه محور اقدام کنید.

۶. شرط اولیه داشتن یک حساب وکالتی در بانک رفاه چیست؟

برای وکالتی کردن حساب بانک رفاه، باید یک حساب عادی در این بانک داشته باشید. همچنین، نباید سابقه چک برگشتی داشته باشید.

 

سخن آخر

همان‌طور که احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، حساب وکالتی یکی از لازمه‌های خرید خودرو از سامانه یکپارچه و انجام معاملات در بازار بورس کالا است. بانک‌های زیادی ازجمله بانک رفاه، امکان تبدیل حساب عادی به وکالتی را فراهم کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کامران
    کامران می گوید

    سلام یه سوال مهم داشتم خدمتتون
    اینکه که بانک‌ها برای وکالتی کردن بدون موجودی این کار رو انجام نمی‌دادند و ثبت نمیشه
    ولی بانک رفاه بدون اینکه موجودی داشته باشم وکالتی کردن رو لحاظ کرد و من بعدش مبلغ رو واریز کردم به حساب
    آیا مشکلی نخواهد داشت؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.