اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت به‌صورت تصویری

اگر برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کرده باشید، احتمالا می‌دانید که به حساب وکالتی نیاز دارید. هر بانک فرآیند خاص خود را برای وکالتی کردن حساب دارد و به همین دلیل ما این‌بار به‌سراغ بانک رسالت می‌رویم تا نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه را به‌طور کامل بررسی کنیم. اگر شما هم در بانک قرض‌الحسنه رسالت حساب دارید و به‌دنبال وکالتی کردن آن برای ثبت‌نام خودرو هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دلایل وکالتی کردن حساب بانکی

اگر قصد خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، وارداتی، داخلی و جانبازان را دارید، باید حساب خود را در یکی از بانک‌های عامل اعلام‌شده توسط وزارت صمت، وکالتی کنید و مبلغ تعیین‌شده در اطلاعیه‌های سامانه یکپارچه را در آن مسدود کنید.

 

معرفی سامانه

«سامانه پیشخوان مجازی رسالت» به آدرس vbank.rqb.ir، برای انجام امور بانکی به‌صورت غیرحضوری ایجاد شده است. با کمک این سامانه می‌توانید به‌صورت اینترنتی برای وکالتی کردن حساب خود اقدام کنید. احتمالا می‌دانید که پیش از اقدام به وکالتی کردن حساب، باید در بانک رسالت حساب داشته باشید. اگر حساب ندارید، ابتدا باید یک حساب باز کنید. در ادامه به‌طور کامل و مرحله‌به‌مرحله نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت را توضیح می‌دهیم.

 

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک رسالت

به‌صورت کلی دو روش برای افتتاح حساب وکالتی در بانک رسالت وجود دارد:

۱. وکالتی کردن حضوری حساب بانک رسالت

متقاضیانی که قصد دارند به‌صورت حضوری حساب خود را وکالتی کنند، در مرحله اول باید فرم مربوط به ثبت‌نام را از یکی از کارگزاری‌های بورس دریافت و پس از تکمیل، به شعبه موردنظر بانک مراجعه کنند. فرم مذکور شامل اطلاعات شخصی و هویتی، شغلی و مالی (شامل متوسط درآمد، املاک و دارایی) است و باید با دقت کامل تکمیل شود. پس از افتتاح حساب، شماره آن باید در سایت ایبیگو (EBGO) ثبت شود تا امکان انجام معاملات بورسی با آن فراهم شود.

 

۲. وکالتی کردن آنلاین حساب بانک رسالت

۱. به آدرس https://vbank.rqb.ir/pichak/login مراجعه کنید.

۲. صفحه‌ای همانند تصویر بالا برایتان باز می‌شود. در این قسمت باید کد ملی و شماره تماس ثبت‌شده هنگام افتتاح حساب خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی، روی دکمه ورود کلیک کنید.

۳. در مرحله بعد، صفحه‌ جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد کد امنیتی ارسال‌شده به شماره تماس خود را وارد کنید. کد ۶ رقمی را که دریافت کرده‌اید، وارد کنید و دکمه ورود را بزنید.

۴. در این مرحله، ورود شما به سامانه با موفقیت انجام شده است. برای وکالتی کردن حساب و شرکت در طرح‌های ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه، ادامه مطلب را دنبال کنید.

۵. در ستون سمت راست و از بالای صفحه، روی منو کلیک کنید. از منوی بازشده ابتدا گزینه «سپرده» و سپس گزینه «سپرده وکالتی» را انتخاب کنید.

۶. صفحه جدیدی مانند صفحه بالا برایتان باز می‌شود که شامل «موضوع»، «مبلغ»، «کارگزار»، «سپرده» و «شرکت خودروساز» است.

۷. در قسمت «موضوع»، گزینه «خرید خودرو داخلی» را انتخاب کنید.

۸. در قسمت «مبلغ»، مبلغ اعلام‌شده توسط وزارت صمت برای شرکت در طرح‌های فروش خودرو را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای ثبت درخواست باید به‌اندازه مبلغی که انتخاب می‌کنید، موجودی داشته باشید.

۹. در قسمت «کارگزار» گزینه «سازمان حمایت از مصرف‌کننده» را انتخاب کنید.

۱۰. در قسمت «سپرده»، سپرده موردنظرتان را انتخاب کنید.

۱۱. درنهایت، تیک موافقت با قوانین و دکمه «تأیید و ثبت درخواست» را بزنید تا فرآیند وکالتی کردن حساب بانک رسالت برای شرکت در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه تکمیل شود.

سؤالات متداول

۱. مبلغ تا کی در حساب وکالتی مسدود می‌ماند؟

مبلغی که در حسابتان مسدود کرده‌اید، تا زمان مشخص شدن نتایج اولویت‌بندی مسدود می‌ماند.

۲. چطور می‌توانم برای ثبت‌نام خودروی برقی حساب خود را وکالتی کنم؟

برای وکالتی کردن حساب، می‌توانید مطابق روشی که در همین مطلب توضیح دادیم، حساب خود را وکالتی کنید. فقط توجه داشته باشید که باید در زمان اعلام‌شده توسط وزارت صمت برای وکالتی کردن حساب اقدام کنید.

برای دریافت جدیدترین اخبار خرید خودرو و وکالتی کردن حساب، می‌توانید در کانال تلگرام کارنامه عضو شوید. تمامی اطلاعیه‌های مربوط به خرید خودرو در سامانه یکپارچه در این کانال منتشر می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب با روش وکالتی کردن حساب بانک رسالت به‌صورت اینترنتی آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، پاسخ تمام سؤالاتتان را گرفته باشید. اگر هنوز سؤالی درباره این موضوع دارید که بی‌جواب مانده است، حتما در بخش نظرات آن را برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (6)
نظر بدهید
  • احمد

    سلام وقت بخیر
    توی گزینه های ما که روی سپرده میزنیم اصلا وکالتی کردن حساب وجود نداره باید چیکار کنیم؟

    • مهدی

      منم دقیقا همین مشکل رو دارم.

      • ناشناس

        توی نسخه موبایلی هستش.

      • سعید

        قبل از اینکه وارد پیشخوان بشین کنترل+f5 رو بزنید

      • حسین

        نسخه پیشخوان شما آپدیت نیست

      • رضا

        باید وارد پیشخوان مجازی رسالت بشین. این واسه نسخه قدیمی هست.
        لینک:
        /vc_rqbank_ir/#/login
        به جای خط تیره نقطه قرار دهید