بهترین ماشین مناسب خانم‌ها

چه ماشینی برای دختر مناسب است؟

0 36,188

خودرو هم زنانه و مردانه دارد؟ ما که این‌طور فکر نمی‌کنیم. پس حتما می‌گویید چرا مقاله‌ای با عنوان معرفی مناسب‌ترین خودروها برای خانم‌ها تهیه کرده‌ایم. اجازه بدهید که کمی بیشتر توضیح بدهیم. واقعیت این است که ما اصلا موافق جنسیتی‌کردن مفاهیم مختلف نیستیم اما از روی بازار و آمارهایی که وجود دارد، در این مقاله از ماشین‌هایی برایتان گفته‌ایم که در بازار ایرانی از سوی خانم‌ها بیشتر پسندیده می‌شوند وگرنه بدیهی است که هر بانویی حق دارد هر ماشینی را که دوست دارد، سوار شود. در این مقاله می‌خواهیم برایتان از ماشین‌های پراستقبال از سوی خانم‌ها بگوییم و مواردی که از نظر آنها برای رانندگی مناسب و جذاب بوده است. بیایید ببینیم بهترین ماشین مناسب خانم‌ها چه بوده است؟

چه ماشینی برای خانم‌ها مناسب است؟

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها همان ماشینی است که مطابق با سلیقه، بودجه و نیازهایشان است. برای مثال، شغل هرکس نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب خودرو برای او دارد. اگر کسی مدام برای ترددهای شغلی‌اش به خودرو نیاز دارد، احتمالا باید به‌سراغ مواردی با استهلاک کم و دوام بالای قطعات برود. یا اگر شخصی نیاز به سرعت در زندگی روزانه‌اش وجود دارد، احتمالا باید به سراغ خودروهایی چابک و جمع‌وجور برود که در مسیرهای مختلف او را تند و سریع به مقصد می‌رسانند.

پس بحث اصلا و ابدا این نیست که خانم‌ها به دلیل ضعف در رانندگی یا مسائل دیگر، نیاز به خرید مدل‌هایی خاص از خودرو دارند. این بحث‌ها که زنان در رانندگی خوب نیستند از بحث‌های نخ‌نما و کهنه‌ای است که یک جامعه پویا و فرهیخته باید از آن فاصله بگیرد. یادتان باشد که هرکس معتقد است دست‌فرمان خانم‌ها بدتر از آقایان است، فرسنگ‌ها تا رسیدن به سطح روشنی از تفکر فاصله دارد.

اجازه بدهید که به‌سراغ معیارهای انتخاب و مدل‌های محبوب بازار خودرو برویم و از مواردی بگوییم که بیشتر از سوی زنان پسندیده می‌شوند. شاید خودروی دلخواه شما خانم محترم هم در میان این فهرست باشد. آماده‌اید؟

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

promotion banner

معیارهای انتخاب خودرو برای خانم‌ها

همان‌طور که گفتیم، خودرو زنانه و مردانه ندارد. اما ما با نگاهی به خواسته و نیازهای اکثریت بانوان در بازار از مدل‌هایی برایتان گفته‌ایم که بیشتر مورداستقبال واقع می‌شوند.

خانم‌ها بیشتر به‌دنبال خودروهایی هستند که هم زیبایی ظاهری دارند و هم از نظر فنی نیاز به رسیدگی بالایی برایشان وجود ندارد. خودروهای زیبا و کوچکی که چابک هستند هم از انتخاب‌های اصلی خانم‌ها در بازار خودرو به‌شمار می‌روند.

۱۰ خودروی موردپسند بانوان

از جمله خودروهای مورد علاقه بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیبا هاچ‌بک
  • ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک
  • رنو ساندرو
  • کیا پیکانتو
  • پژو ۲۰۶ و ۲۰۷
  • هیوندای i۲۰
  • مینی‌کوپر
  • رنو ساندرو
  • میتسوبیشی میراژ
  • تندر۹۰

در فهرستی که می‌بینید ترتیب خاصی وجود ندارد و فقط از ماشین‌های محبوب خانم‌ها در بازار نام برده شده است.

۱. تیبا هاچ‌بک

اگر بخواهیم ماشین از نظر پارک کردن راحت برای خانم‌ها معرفی کنیم، تیبا هاچ‌بک انتخاب مناسب است. خودروهای هاچ‌بک جمع‌وجور هستند. این خودروها برای کسانی مناسب‌اند که دوست دارند خودرویی چابک و کوچک داشته باشند تا در ترافیک و خیابان‌های شلوغ برای پارک‌کردن و تردد مشکل کمتری داشته باشند. تیبا هاچ‌بک همان تیبا۲ است که صندوق ندارد.

تیبا از محصولات سایپاست و از نقطه‌نظر ایمنی و طراحی گزینه متوسط و خوبی به‌شمار می‌رود؛ دست‌کم از پراید بسیار خوش‌نام‌تر و باکیفیت‌تر است. هاچ‌بک خودروی ایدئالی نیست اما از نظر کیفیت تقریبا متوسط است، ظاهر خوبی دارد و جای کمی می‌گیرد و البته خرج و هزینه‌هایش هم چندان بالا نیست.

۲. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک هم ماشین کوچک برای خانم‌ها است. امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو هم مطلوب‌اند؛ برای مثال، دوربین عقب، آینه‌های برقی و نمایشگر دارد. اتاقک ام‌وی‌ام هم جادار است و در تیپ خودروهای اسپورت قرار می‌گیرد.

البته این را هم فراموش نکنید که اگرچه ام‌وی‌ام خودروی خوبی است و در مقایسه با بسیاری از محصولات ایرانی در صف جلوتری می‌ایستد اما در میان محصولات خود شرکت تولیدی‌اش نسبت به خودروهای دیگر نمرات چندان بالایی نمی‌گیرد و برای مثال، هزینه بیشتری به راننده تحمیل می‌کند و عملکرد ترمزهایش جای ارتقا دارد.

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها

۳. رنو ساندرو

رنو ساندرو را می‌شناسید؛ همان تندر ۹۰ یا ال‌۹۰ خودمان است. البته ظاهرش کمی ارتقا پیدا کرده و ویژگی‌های مثبتی هم برای خرید دارد. اما چرا در فهرست بهترین ماشین مناسب خانم‌ها قرار می‌گیرد؟ رنو ساندرو امنیت خوبی دارد، گیربکس‌هایش عملکرد مطلوبی دارند و اتاقک جادار و بزرگش هم نقطه قوت آن است.

این خودرو هم هاچ‌بک است و طراحی زیبا و مینیمالی دارد. البته این را هم بگوییم که از نقطه‌نظر امکانات رفاهی و جانبی لنگ می‌زند و حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد.

حتما بخوانید: مقایسه ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ال‌۹۰ اتوماتیک

۴. کیا پیکانتو

کیا پیکانتو ماشین دنده اتومات زنانه است که خیلی هم از سوی خانم‌ها طرفدار دارد. این خودرو با ظاهر زیبا، فانتزی و جذابش ویژگی‌هایی مطلوب برای جلب‌نظر بانوان ارائه می‌کند: سنسور پارک عقب آن در کنار گیربکس اتوماتیک باعث رفاه بیشتر راننده می‌شوند.

کیا پیکانتو از نظر ایمنی هم خودروی قوی و مطلوبی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه آپشن‌های متنوعی هم در طراحی‌اش به‌کار رفته است. برای مثال ترمز ABS دارد، فرمانش به سرعت حساس است و سانروف و آینه‌های برقی‌اش رفاه خوبی برای راننده و سرنشینان به‌همراه می‌آورند.

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها

۵. پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ از محبوب‌های بازار و ماشین زنانه شیک ایرانی‌ است. این‌ها فقط بهترین ماشین مناسب خانم‌ها نیستند و در میان اقشار و طیف‌های دیگر خریداران هم طرفداران زیادی دارند. طراحی زیبا، ابعاد جمع‌وجور و مناسب در کنار کیفیت خوب رانندگی، سال‌ها پژوها را در دسته پرفروش‌ها قرار داده است.

این دو مدل از پژو شتاب خوبی دارند، قطعاتشان در بازار وجود دارد و علاوه بر اینکه برای ترددهای داخل شهری مناسب‌اند، از پس جاده‌های برون‌شهری هم برمی‌آیند.

۶. هیوندایi۲۰

هیوندای i۲۰ هم از محبوب‌ترین‌های بازار است. این هاچ‌بک زیبا داستان پرفرازونشیبی را برای حضور در بازار ایران طی کرده است. در سال‌های پیش یعنی زمانی که خودروسازان خارجی پا به ایران گذاشته و وعده‌های همکاری زیادی مطرح شده بود، این خودرو در کشور مونتاژ شد. اما با ماجراهایی که برای برجام پیش آمد، تولید و مونتاژ و… متوقف شد.

با این حال، هنوز هم نمونه وارداتی هیوندا در ایران وجود دارد و اگر با سلیقه و بودجه‌تان سازگاری داشته باشد، گزینه خوبی برای راندن خواهد بود. هیوندای i۲۰ سواری نرم و راحتی دارد، حس‌گرهای مختلف و دوربین پارک عقب آن و ظاهر زیبایش هم از دلایلی است که آن را پرطرفدار می‌کند.

۷. مینی‌کوپر

مینی‌کوپرها از تولیدات جذاب و شیک شرکت خودروسازی مینی هستند. از محصولات این شرکت حتما مینی‌ماینرهایش را به یاد دارید. در سال ۲۰۰۰ میلادی، پس از مدت‌ها، شرکت مینی دوباره اقدام به تولید خودرویی تازه کرد: مینی‌کوپر.

مینی‌کوپر سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد و گزینه جذابی است که در فهرست بهترین ماشین مناسب خانم‌ها به‌حق جای می‌گیرد. شما هم طرفدار این خودروی اصیل و زیبا هستید؟

۸. فولکس‌واگن بیتل

فولکس واگن بیتل هم از آن خودروهای اصیل شرکت فولکس‌واگن است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. فرقی نمی‌کند که خانم هستید یا آقا؛ در هر حال، هر فرد خوش‌سلیقه‌ای از این خودرو خوشش خواهد آمد.

شرکت تولیدکننده فولکس واگن بیتل از پرتیراژترین خودروهای دنیا بوده است. همین یعنی با اتومبیلی طرف هستیم که هم از نقطه‌نظر ظاهر و هم از نظر کارایی و جنبه‌های فنی درجه‌یک است.

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها

۹. میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ ظاهر خوبی دارد، از نظر فنی مطلوب عمل می‌کند و علاوه بر این‌ها، امکانات متعددی مانند کروز کنترل، دکمه استارت، سنسور پارک عقب و… هم برایش در نظر گرفته شده است.

البته این خودرو ارزان نیست و در میان گزینه‌های گران فهرستمان قرار می‌گیرد. ولی اگر بودجه خریدش را دارید، حتما آن را در میان گزینه‌های نهایی‌تان قرار بدهید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد.

حتما بخوانید: گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

۱۰. تندر ۹۰

تندر ۹۰ هم خودروی خوبی است که هم امنیت دارد و هم ظاهری زیبا. این خودرو هم جای زیادی نمی‌گیرد و گزینه چابکی است. تندر ۹۰ هم مدل دنده دستی دارد و هم اتوماتیک. بدیهی است که اگر تندر اتومات را خریداری کنید، کارتان در رانندگی چندین‌وچند برابر ساده‌تر خواهد شد.

البته این را هم به یاد داشته باشید که این خودرو آپشن‌های زیادی ندارد و شاید در مقایسه با هم‌ردیفانی مانند پژو۲۰۷ کمی کم بیاورد. با این حال، تندر ۹۰ هم از خودروهای پرطرفداری است که نظر بانوان را در بازار زیاد به خود جلب می‌کند.

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها

۱۱. ولوو XC40

این شاسی‌بلند زیبا نه‌تنها محبوب بسیاری از آقایان است، بلکه طرفداران زیادی هم در بین خانم‌ها دارد. انتخاب شاسی‌بلند برای خانم که از نظر پارک کردن هم به نسبت راحت باشد، سخت است. این خودرو بالاترین امتیاز یوروانکپ را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد. اگر به دنبال ماشنی جادار و در عین حال راحت هستید، ولوو XC40 انتخاب معقولی است.

از سرویس‌های کارنامه کمک بگیرید

اگر قصد خرید خودروی دست‌دوم  دارید و به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید خودتان اقدام به ورود به فرایند خرید کنید، هیچ ایرادی ندارد. سرویس‌های کارنامه در خدمتتان هستند تا به بهترین شکل و بدون دغدغه خودروی مناسب را پیدا کنید، بخرید و برانید. حتی اگر خودروی موردنظر را از بازار خودروهای کارکرده پیدا کرده‌اید و در خرید شک دارید، باز هم تیم ما در کنارتان خواهد بود.

واقعیت این است که ما در کارنامه برای ایجاد رفاه در فرایند خرید برنامه‌های متنوعی برایتان تدارک دیده‌ایم. کارنامه فهرستی از خودروهای متنوع را به کاربری که شما باشید، معرفی می‌کند و در قالب سرویس خرید خودروی کارکرده با ضمانت کارنامه به شما کمک می‌کند که این خودروها را در فرایندی امن و ساده معامله کنید.

طرف حسابتان خود مجموعه ما خواهد بود و در ضمن ضمانتی ۸۰۰ میلیون تومانی هم برای هر خودرو به شما ارائه می‌کنیم. این یعنی خیالتان راحت باشد که خودروهای موجود در فهرست پیشنهادی کارنامه امن و سالم‌اند و از خریدشان پشیمان نخواهید شد.

مجموعه ما سرویس دیگری با عنوان خرید و فروش خودرو هم ارائه می‌کند. در این سرویس به شما کمک می‌کنیم که خودروی موردنظرتان را پیدا کنید و آن را از ما بخرید. یعنی اگر در فهرست خودروهای کارکرده پیشنهادی‌مان، اتومبیل مناسبتان را پیدا نکردید، کافی است که مدل موردنظرتان را با ما درمیان بگذارید تا فرایند پیداکردن آن را پیش ببریم.

در مرحله بعد، باز هم طرف‌حسابتان مجموعه کارنامه خواهد بود و طی فرایندی سریع و ساده، امکان معامله ماشین دلخواهتان وجود خواهد داشت. خودروهای مذکور از سوی تیم کارنامه ضمانت هم می‌شوند. یعنی کارنامه تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان به شما تضمین می‌دهد که خودرو ایرادی ندارد.

سرویس‌ دیگری هم در مجموعه ما ارائه می‌شود که نامش کارشناسی خودرو است. در این سرویس، خودرویی که قصد خریدش را دارید-حتی اگر در بیرون از مجموعه کارنامه باشد- از سوی کارشناسان خبره و آموزش‌دیده‌مان ارزیابی و کارشناسی می‌شوند. در نتیجه، به شما کمک می‌شود که با خیال راحت و با نظر یک کارشناس ماهر پای معامله بروید.

 

در آخر

بار دیگر تأکید می‌کنیم که خانم‌ها فرقی با آقایان ندارند. هیچ عیب و نقصی هم در رانندگی‌شان نیست که لزوم انتخاب مدلی خاص برای راندن را برایشان به وجود بیاورد.

پس بهترین ماشین برای خانم‌ها، همان ماشینی است که بیشتر به آن علاقه دارند، کاربرد بیشتری برایشان دارد و البته با بودجه‌شان هماهنگ است. خانمی که شما باشید، توانایی راندن هر خودرویی را دارد و لایق سوارشدن بهترین ماشین‌هاست. راستی! از میان گزینه‌های این فهرست، کدام را بیشتر دوست دارید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.