خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی

0 20,339

هنگام خرید خودرو، یکی از اصلی‌ترین موادی که در کنار قیمت، کیفیت ساخت و عملکرد آن مورد توجه قرار می‌گیرد، خوش‌فروش بودن آن است. این خصوصیت در مورد خودروها حکایت از چند اصل مهم دیگر دارد. خودرویی که در بازار به راحتی و کررات خرید و فروش می‌شود، معمولا به خودرویی کم‌هزینه، کم‌دردسر و کم‌استهلاک معروف است. به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد و از بازار خرید و فروش پررونقی بهره می‌برد. این خودروها معمولا در تامین قطعات یدکی و تعمیرات مالک خود را با چالش مواجه نمی‌کنند و اهل خرج تراشیدن برای او نیستند. به همین دلیل معمولا خریداران سعی می‌کنند خودرویی را بخرند که در بازار پرطرفدار باشد و راحت خرید و فروش شود تا ضمن برخورداری از مزایای آن، در صورت لزوم نیز بتوانند به راحتی آن را تبدیل به پول کنند.

دلایل خرید خوش‌فروش‌ترین خودروهای ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی

خودروهای پرفروش و خوش‌فروش در بین نمونه‌های خارجی و داخلی خصوصیات متفاوتی دارند. ضمن اینکه برخی ممکن است نمونه‌های صفر خودروهای خوش‌فروش داخلی را به منظور سرمایه‌گذاری خریداری کنند اما خوش‌فروش‌های خارجی معمولا به این دلیل انتخاب می‌شوند که پرطرفدار بودن‌شان نشان از مزایا و برتری‌های‌شان دارد. به این ترتیب اکنون سعی می‌کنیم برای معرفی خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بازار، آن‌ها را در دو دسته داخلی و خارجی بررسی کنیم.

خوش‌فروش‌ترین خودروهای ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی داخلی

بدون شک خوش‌فروش‌ترین‌ها داخلی‌های بازاریان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پراید ۱۱۱ هستند. پس از آن‌ها نیز پژو پارس، پژو ۴۰۵ و تیبا و ساینا قرار می‌گیرند. اما از آنجا که این خودروها در بازه قیمتی مورد بررسی ما نیستند، سراغ خوش‌فروش‌هایی با قیمت بالاتر می‌رویم. ضمن اینکه در این بررسی، خودروهای مونتاژ داخل نیز  گنجانده خواهند شد.

promotion banner

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

رنو تندر ۹۰E2 و رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک

رنو تندر نود که محصول ایران خودرو است و نمونه پارس خودرویی آن یعنی رنو تندر پارس در ابتدای ورود به بازار کشور به دلیل طراحی نه چندان جذاب و مورد قبول مورد استقبال خوبی قرار نگرفتند. اما در ادامه، عملکرد فنی خوب این خودرو، کیفیت ساخت بالای آن نسبت به تولیدات داخلی دیگر و استهلاک پایین، اعتماد خریداران را جلب کرده و به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شد. به‌خصوص تندر ۹۰E2 که نسخه به‌روزتر و مجهز‌تر این خودرو است. البته اوج موفقیت این خودرو مربوط به نسخه پلاس اتوماتیک می‌شود. این نسخه که با گیربکس JHQ عرضه شد، در سیستم انتقال قدرت خود از کلاچ هیدرولیک در ازای کلاچ سیمی بهره می‌برد و البته به گواه کارشناسان از مشکلات قبلی مونتاژی خود نظیر روغن ریزی در بخش پلوس‌ها رها شد. رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک در حال حاضر یکی از خوش‌ساخت‌ترین خودروهای مونتاژ داخل است که طرفداران بسیاری نیز دارد. البته باید افزود نسخه‌های E0 و E1 تندر نود، چه در نسخه ایران خودرو چه پارس خودرو، به دلیل برخی نواقص فنی مانند نبود کاسه نمد گیربکس و البته امکانات رفاهی محدود چندان طرفدار ندارند. این دو تیپ در حال حاضر تنها به صورت کارکرده در بازار هستند.

خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

دنا پلاس توربو دنده‌ای

دنا از ابتدای ورود به بازار به عنوان خودرویی موفق‌تر و خوش‌ ساخت‌تر از خلف خود سمند شناخته شد. این خودرو که به نوعی نقش فیس لیفت سمند را نیز بازی می‌کند، طی تغییرات یکه روی آن امال شد موفقیت جدی‌تر را تجربه کرد. فیس لیفت این خودرو که در سال ۹۶ وارد بازار شد، با ویژگی‌های بهتر و ظاهر به‌روز‌تر بیش از پیش جلب توجه نمود. وجود ایربگ‌های جانبی و سانروف در یک خودروی داخلی موارد مهمی محسوب می‌شد. البته که برخی از این امکانات از سال ۹۷ به آپشن‌های سفارشی تبدیل شدند اما وجود آنها به صورت استاندارد در دنا پلاس‌های پیش از سال ۹۷، باعث شده است تا این خودرو به عنوان یکی از پرطرفدارترین کارکرده‌های بازار شناخته شود. اما دنا پلاس از سال ۹۷ پسوند جدید توربو را جایگزین آپشن‌های حذف شده خود کرد تا همچنان بتواند یکه‌تاز بازار داخلی باشد. البته باید به این نسخه دنا پلاس توربو اتوماتیک را نیز افزود. اما در واقع نسخه توربو دنده‌ای دنا پلاس در بازار کارکرده و صفر شرایط بهتری را تجربه می‌کند. چرا که به عملکرد و بازده فن بهتر شناخته می‌شود.

حتما بخوانید: مقایسه ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ال‌۹۰ اتوماتیک

رنو ساندرو

این خودرو که از ابتدایی‌ترین ورودی‌ها پسابرجامی است، در اولین پیش فروش خود در ایران‌خودرو توانست آمار قابل توجهی را برای خود ثبت کند. رنو ساندرو که در برخی دیگر نقاط دنیا به داچیا ساندرو شناخته می‌شود، دورگه رنو داچیا است که در کشور ما به دلیل محبوبیت محصولات رنو، نام این کمپانی را برگرده می‌کشد. همین نام و البته کلاس متفاوت آن باعث شده تا ساندرو بدون توجه به امکانات و بازده فنی از ابتدا به یکی از محبوبان خوش‌قیمت بازار تبدیل شود. حتی حالا نیز که قیمت بالای ۴۰۰ میلیونی آن به دور از تصور است، همچنان یکی از پرطرفداران بازار صفر و کارکرده است. جالب اینکه برادر دوقلوی ساندرو، یعنی استپ‌وی هیچ‌گاه نتوانست مانند آن محبوب شود. ساندرو در بین مونتاژی‌ها به کم‌هزینه و کم‌خرج بودن معروف است و البته اینکه قطعات یدکی آن در دسترس‌تر از بسیاری مونتاژی‌های دیگر است. این نکته را نیز مدیون پلتفرم مشترک با دیگر محبوب بازار، تندر ۹۰ و اشتراک برخی قطعات و اجزا با آن است.

برلیانس H320 1.65 اتوماتیک

«برلیانس محبوب است چون زیباست.» به این معنی که به دور از هر نقص و مشکل فنی یا ساختاری، این خودرو در نظر ایرانیان، چهره خوبی دارد، چهره‌ای متفاوت از طراحی‌های خسته کننده و تکراری که بر پایه پراید، پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ صورت می‌گرفت. برلیانس با چهره‌ای نزدیک به محصولات اروپایی، از سال ۹۴ تاکنون به یکی از دلبران سرسخت بازار ایران تبدیل شده است و پس از انتقال خط تولیدش به پارس خودرو، این محبوبیت با اعتماد به تولیدات این کمپانی بیش از پیش تضمین شد. نسخه‌های هاچ‌بک این خودرو که مربوط به سری H300 می‌شود نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار است چرا که اصولا هاچ‌بک‌ها در ایران پرطرفدار هستند. این خودرو در هر دو نسخه اتوماتیک و دستی پرفروش و خوش‌فروش است. نسخه‌های اتوماتیک آن به دلیل امکانات و تجهیزات بیشتر، نسخه‌های دستی آن به دلیل شتاب بیشتر و عملکرد فنی پرشتاب‌تر. البته باید اضافه کرد که برلیانس H320 1.65 اتوماتیک در رنج قیمتی مورد بررسی ما قرار دارد و نسخه دستی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانخوش‌فروش‌ترین خودروهای ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی وارداتی

اگر بخواهیم پای مونتاژی‌ها را به بررسی خودروهای محبوب و پرطرفدار خارجی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی بازار کشور باز کنیم، به طور قطع چری آریزو۵، چری تیگو ۵، ام‌وی‌ام X22 و X33، جک J5 و S3 اعضای مهمی در این لیست خواهند بود. خودروهایی که شاید در ابتدای ورود بازار کارکرده بسیار ضعیفی داشتند اما امروزه، بالا رفتن قیمت محصولات کره‌ای، ژاپنی و اروپایی باعث شده تا بسیار پرطرفدار باشند. البته خدمات پس از فروش مناسب و وسوسه‌انگیز مدیران خودرو نیز در رونق این بازار بی‌تاثیر نیست. اما این اکنون می‌خواهیم به بررسی کارکرده‌های محبوب و همچنان پرفروش بپردازیم تا دریابیم کدام خودروهای وارداتی هنوز هم با قدرت نبض بازار را در دست دارند.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ

تویوتا کمری GLX

تویوتا کمری همواره در ایران به خودرویی خوش‌ ساخت، کم‌خرج و کم استهلاک معروف بوده است. البته این خصوصیات از شاخصه‌های مهم کمری در جهان محسوب می‌شوند. اما همین شاخصه باعث شده‌اند که کمری حتی اگر جنازه هم باشد، در بین خوش‌فروش‌های بازار قرار بگیرد. در حال حاضر (اسفند ۹۹) کمری GLX تولید سال ۲۰۱۰ و پیش از آن را می‌توان با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون خریداری کرد. خودروهایی که شاید آپشن و تجهیزات خاصی ندارند اما بازده فنی آن‌ها همچنان چشم‌گیر است و کیفیت سواری‌شان در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد. این خودرو که با کد XV40 شناخته می‌شود موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر دارند. کمری کد XV40 در دو نسخه پیش و پس از فیس لیفت ساخت استرالیا و ویتنام وارد ایران شد که نمونه پیس از فیس لیفت ساخت استرالیا پرطرفدارتر است.

خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانسانگ یانگ اکتیون ۲۰۱۱

اکتیون در زمانی وارد بازار کشور شد که رقبای خوش‌چهره و جذابی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان یکه تازی می‌کردند. در آن زمان چهره نه‌چندان معمول و تا حدودی غیر عادی اکتیون باعث شد تا چندان مورد توجه نباشد. اما دیری نپایید که این خودرو، به سبب کیفیت بالای ساخت، عملکرد فنی خوب و بازده بالا و البته سواری نرم و راحت، به خودرویی بهتر و مناسب‌تر از اسپورتیج و توسان تبدیل شد. یکی از معضلات سانگ یانگ اکتیون، فروشنده کم و هواخواه زیاد است. بخصوص که نسبت به رقبای خوش‌چهره‌اش هزینه نگهداری پایین، استهلاک کم و سواری همچنان خوبی دارد. البته باید قیمت مناسب‌تر آن را نیز خاطر نشان کرد. اکتیون البته با مشکل تامین قطعات مواجه است اما حضور نمونه‌های هم‌خانواده نسل بعدش کمی این مشکل را تعدیل نموده است.

هیوندای اکسنت

به نظر نبض بازار کارکرده‌های کشور در دست کره‌ای‌ها موجود در کشور است. البته که نمی‌توان منکر محبوبیت بسیاری از آن‌ها به دلیل امکانات رفاهی متعدد و کیفیت بالای ساخت شد. هیوندای اکسنت، از جمله خودروهایی است که در فاصله‌ای طولانی وارد ایران شد و همواره مورد استقبال بود. پیشتر آن را با نام ورنا می‌شناختیم که به صورت مونتاژی در ایران عرضه می‌شد و همچنان در بین باکیفیت‌های خوش ساخت قرار دارد. این سدان سایز کوچک سگمنت B در نسخه‌های پیش و پس از فیس لیفت نسل چهارم خود در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وارد ایران شد که اکنون با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شوند. اکسنت را می‌توان صدان اقتصادی هیوندای دانست که چندان پرآپشن نیست اما مشخصات فنی خوبی دارد و البته نگهداری آن پرهزینه نیست. سن کم‌تر آن و قیمت مناسبش باعث شده تا خودرویی خوش فروش در بازار باشد.

خوش‌فروش‌ترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

 جمع‌بندی

به این ترتیب می‌توان گفت، در ایران خودروهای اقتصادی، با هزینه نگهداری پایین و تامین قطعات راحت، بازار بهتری دارند. عملکرد فنی و کیفیت ساخت و سواری خودرو نیز بر سن آن ارجحیت دارد. در نتیجه خودروهای وارداتی مسن گاهی خودروهایی خوش‌فروش‌تر از تولیدی‌ها و مونتاژی‌های صفر کیلومتر هستند. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.