کدام خودروها رکورددار پرفروش‌ترین خودروهای جهان در تاریخ هستند؟

0 9,125

صدها سال است که خودروها وارد زندگی انسان شده‌اند و از آن زمان تاکنون، میلیون‌ها خودرو در سراسر جهان فروخته شده است. برخی از مدل‌ها برای همیشه از دور خارج شده‌اند؛ اما برخی دیگر هنوز هم بعد از سال‌ها فروش خوبی دارند. اگر دوست دارید بدانید پرفروش‌ترین خودروهای سراسر جهان کدام خودروها هستند و آنها را کدام برندها تولید کرده‌اند، این مطلب را از دست ندهید.

۱. تویوتا کرولا

تویوتا کرولا محصولی از شرکت ژاپنی تویوتا، غول خودروسازی جهان، است. این خودرو تا به امروز پرفروش‌ترین خودرو در طول تاریخ بوده است. اولین کرولا در نوامبر سال ۱۹۶۶ ساخته شد؛ با این حال هنوز هم تولید آن ادامه دارد و حالا نسل دوازدهم آن در بازار موجود است. در تمام این سال‌ها نه‌تنها از محبوبیت این خودرو کاسته نشده، که محبوب‌تر هم شده است. تا کنون ۵۰ میلیون واحد تویوتا کرولا در جهان فروخته شده است.

حتما بخوانید: با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخریم که واقعا بیارزد؟

بیشترین موفقیت این خودرو به‌دلیل محبوبیت بیش از اندازه‌ای است که در ایالات متحده دارد. فقط در سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۱ میلیون واحد این خودرو به فروش رفت و در سال ۲۰۲۱ با اینکه از هوندا سیویک عقب ماند، باز هم ۵ درصد افزایش را تجربه کرد و به فروش ۲۴۸٬۹۹۳ واحد رسید.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

promotion banner

۲. فورد سری F

وانت‌های فورد سری F دومین خودروهای پرفروش تاریخ هستند. این خودرو محصول شرکت آمریکایی فورد است و از سال ۱۹۴۸ تا کنون همچنان به تولید خود ادامه داده است. با اینکه سری F بیشتر از هر جایی در ایالات متحده محبوب است، در آمریکای لاتین و بسیاری از مناطق آفریقا هم فروش خوبی دارد. امروز این خودروهای باری کوچک در سیزدهمین نسل خود هستند. کل فروش این خودرو تا به امروز بیش از ۴۰ میلیون واحد بوده است.

در سال ۲۰۲۱ تعداد ۷۲۶٬۰۰۴ واحد وانت‌های فورد سری F شامل یک مدل هیبریدی و یک مدل به‌روزشده سوپر دیوتی فروخته شده است که نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد کاهش داشته است.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۳. فولکس واگن مدل گلف

گلف محصول شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن است و تا به امروز با فروش بیش از ۳۵ میلیون واحد در سراسر جهان، سومین رتبه پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را به خود اختصاص داده است. این خودرو در سال ۱۹۷۴ عرضه شد و هنوز هم تولید می‌شود. در همان زمان این خودروی خانوادگی محبوبیت زیادی پیدا کرد و مخصوصا در ایالات متحده علاقه‌مندان زیادی دارد. این خودرو در حال حاضر در نسل هفتم خود قرار دارد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۴. فولکس واگن بیتل

بیتل هم محصول فولکس واگن است. بیش از ۲۴ میلیون واحد از این خودرو از زمان ساخت در سال ۱۹۳۸ تا سال ۲۰۰۳ که تولید آن متوقف شد، به فروش رفت. به‌طورکلی عرضه این خودرو در بازار به‌شدت حول تبلیغات نازی‌ها در آلمان دهه ۱۹۳۰ دور می‌زد و به همین دلیل تا حدودی بحث‌برانگیز بود. بیشترین افرادی که از بیتل استفاده می‌کردند نازی‌ها بودند. پس از جنگ جهانی دوم، این خودرو توانست چهره خود را تغییر دهد و به یکی از شناخته‌شده‌ترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای دنیا تبدیل شود. به‌دلیل کاهش فروش در سال ۲۰۰۳ این شرکت تصمیم گرفت تولید این خودرو را متوقف کند.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۵. لادا ریوا

لادا ریوا یک خودرو روسی کلاسیک است که تولید آن از سال ۱۹۸۰ در اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. تا سال ۲۰۱۲ که تولیدش متوقف شد، بیش از ۱۹ میلیون واحد از این خودرو به فروش رفت. البته افرادی که در کشورهای کمونیستی زندگی نکرده‌اند شاید با این خودرو آشنا نباشند؛ اما در شوروی سابق جزو محبوب‌ترین خودروها بود. این خودرو در غرب که نظام سرمایه‌داری بر آن حکمفرما بود، فروش چندانی نداشت، اما بعد از فروپاشی کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی، این خودرو محبوبیتش را در روسیه و کشورهای وابسته به آن حفظ کرد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۶. هوندا سیویک

این خودرو محصول کارخانه هوندا، یکی دیگر از خودروسازی‌های بسیار بزرگ ژاپن، است و در سال ۱۹۷۲ ساخته شد. سیویک با موتورهای قوی و فوق‌العاده‌اش که محبوب رانندگان است، هنوز هم تولید می‌شود و همچنان جزو ۱۰ خودرو پرفروش دنیاست. این خودرو در کلاسی رقابت می‌کند که در آن، تویوتا کرولا و نیسان سنترا سلطه خود را اثبات کرده‌اند.

فروش سیویک در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با کاهش روبه‌رو شد؛ اما از زمان طراحی مجدد و تغییراتی که داشته است، ۱ درصد افزایش را تجربه کرده است و فروش آن به ۲۶۳٬۷۸۷ واحد در سال رسید. به‌طور کلی ۱۸.۵ میلیون واحد سیویک در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۷. فورد اسکورت

اسکورت یکی از خودروهای ساخت شرکت آمریکایی فورد است و تولید آن از سال ۱۹۶۸ آغاز شد. این خودرو هم مانند بسیاری از مدل‌های فورد دارای محبوبیت زیادی بود؛ ولی به‌دلیل کاهش فروش در سال ۲۰۰۴ تولید آن متوقف شد. در این سال‌ها بیش از ۱۸ میلیون واحد از آن فروش رفته است و به همین دلیل جزو پرفروش‌ترین خودروها در تاریخ است.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۸. هوندا آکورد

یکی دیگر از پرفروش‌ترین خودروهای جهان که متعلق به شرکت ژاپنی هونداست. هوندا آکورد که محبوبیت زیادی دارد، برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است. تولید این خودرو قدرتمند همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۸ میلیون واحد از آن فروخته شده است. با اینکه در سال ۲۰۱۵ از بازار بریتانیا کنار گذاشته شد، در بازارهای جهانی موفقیت و محبوبیتش را از دست نداد. این خودرو که همیشه جزو ۱۰ سدان برتر دنیاست، در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ درصد افزایش فروش داشت و به ۲۰۲٬۶۷۶ واحد رسید. البته هنوز هم از تویوتا کمری و سیویک هوندا فاصله زیادی دارد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا Yf و کیا اپتیما

۹. فورد مدل T

فورد مدل T که محصول شرکت آمریکایی فورد است، در زمان خودش جزو محبوب‌ترین خودروها بود. تولید این خودرو از سال ۱۹۰۸ آغاز شد و در سال ۱۹۲۷ پایان یافت. به‌طور کلی ۱۶.۵ میلیون واحد از مدل T در سراسر جهان به فروش رفت. نکته جالب درباره فورد T این است که تمام این ۱۶.۵ میلیون واحد فقط در عرض ۱۹ سال فروخته شده‌اند که به‌مراتب از مدت‌زمان فروش سایر خودروهای این فهرست، کمتر است.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

۱۰. فولکس واگن پاسات

پاسات محصول دیگری از شرکت فولکس واگن است که در سال ۱۹۷۳ به بازار عرضه شد و هنوز هم تولید آن ادامه دارد. تا به امروز، ۲۹ میلیون واحد از این خودروی محبوب در سراسر جهان به فروش رفته است. در سال ۲۰۲۱ تعداد پاسات‌های فروخته شده به ۳۷۵٬۰۳۰ واحد رسید.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی فولکس پاسات، بنز ‏E200 و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

جمع‌بندی

خودروهایی که در این مطلب بررسی کردیم، جزو پرفروش‌ترین خودروهای دنیا بودند و برخی از آنها تولیدشان متوقف شده است. برخی دیگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و نسل‌به‌نسل، با به‌روزرسانی‌هایی در ظاهر خودرو و نیز ارتقای سیستم‌های مختلف آن از جمله قدرت موتور و سرعت، محصولی را به بازار عرضه می‌کنند که پاسخگوی نیاز مشتریانی که به آن مدل خاص علاقه دارند باشد.

از بین این ده خودرو کدام‌یک برایتان جالب‌تر بود؟ دوست داشتید کدام یک از آنهایی که تولیدشان متوقف شده است همچنان در بازار حضور داشتند؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع alltopeverything caranddriver
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.