با پردرآمدترین غول‌های خودروسازی دنیا در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

1 10,679

از زمانی که مهندس آلمانی به نام کارل بنز در سال ۱۸۸۵ میلادی اولین خودرو را اختراع کرد، حدود دو قرن می‌گذرد. خودروها توانسته‌اند حمل‌ونقل را به‌طور چشمگیری متحول و سفرهای کوتاه و طولانی را آسان‌تر و سریع‌تر کنند، به‌طوری‌که تقریبا زندگی بدون وسایل نقلیه روی کره زمین نشدنی به نظر می‌رسد. بنابراین به جرأت می‌توان گفت هیچ اختراعی مانند خودرو نتوانسته است در مدت‌زمان کوتاهی چنین تأثیر سریعی بر بشریت داشته باشد. از آن مهم‌تر، صنعت خودرو به یکی از صنایع بسیار بزرگ جهان تبدیل شده است و در حال حاضر جزو پردرآمدترین صنایع به‌شمار می‌رود. در این مطلب بر اساس جدیدترین داده‌ها، ۱۰ تا از شرکت‌های برتر خودروسازی را از نظر درآمد در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده‌ایم. همه این شرکت‌ها احتمالا برای شما آشنا هستند، اما ترتیب آنها در رتبه‌بندی شاید برایتان جالب باشد.

۱۰. هیوندای موتور؛ کره جنوبی

درآمد: ۸۸٫۱ میلیارد دلار

هیوندای یک تولیدکننده چندملیتی خودرو است که در کره جنوبی مستقر است. این شرکت تمام خودروهای سواری، کامیون‌ها و وسایل نقلیه تجاری‌اش را خودش طراحی و تولید می‌کند. ۴۵ درصد از سهم بازار کره جنوبی در اختیار این شرکت است و البته دو برند خودروسازی جنسیس و کیا هم متعلق به هیوندای موتور هستند.

promotion banner

۹. استلانتیس؛ هلند

درآمد: ۹۸٫۸ میلیارد دلار

استلانتیس ان‌وی (Stellantis N.V.) یک شرکت چندملیتی خودروسازی است و دفتر مرکزی آن در هلند واقع است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ تأسیس شده و حاصل ادغام شرکت ایتالیایی‌آمریکایی فیات کرایسلر با شرکت فرانسوی پی‌اس‌اِی گروپ (PSA Group) است؛ به همین دلیل شاید نامش را نشنیده باشید.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۸. اس‌اِی‌آی‌سی موتور؛ چین

درآمد: ۱۰۶٫۷ میلیارد دلار

اس‌اِی‌آی‌سی موتور (SAIC Motor) یک شرکت بین‌المللی طراحی و تولید خودرو با مسئولیت محدود است و دفتر مرکزی آن در شانگهای چین قرار دارد. این شرکت یکی از چهار خودروساز بزرگ دولتی چین است و در فهرست ۱۰۰ شرکت گلوبال فورچون هم قرار گرفته است. تا سال ۲۰۲۱، از نظر تولید، دومین خودروساز بزرگ چینی و دوازدهمین خودروساز بزرگ جهان به حساب می‌آید.

۷. بی ام و؛ آلمان

درآمد: ۱۱۲٫۸ میلیارد دلار

بی ام و (به انگلیسی آن را بی ام دبلیو هم می‌نامند)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروها و موتورسیکلت‌های لاکچری در سراسر جهان است. این شرکت که در آلمان واقع شده است، کار تولید خودروهای برند بی ام و، مینی (MINI) و رولزرویس را انجام می‌دهد. حمایت‌های این شرکت از رولزرویس باعث شده است که این شرکت خودروسازی بزرگ مجددا به روزهای اوج برگردد. علاوه بر خودرو، بی ام و قطعات یدکی و لوازم جانبی خودروها را هم به بازار عرضه می‌کند و البته خدمات مختلفی از جمله وام خودرو و لیزینگ را هم به مشتریانش ارائه می‌کند.

 

۶. هوندا موتور؛ ژاپن

درآمد: ۱۲۱٫۸ میلیارد دلار

هوندا یک شرکت چندملیتی تولیدکننده خودرو در ژاپن است. این شرکت علاوه بر خودروهای سواری، کامیون، ون و موتورسیکلت هم تولید می‌کند و البته تأمین‌کننده قطعات یدکی خودروها هم هست. سیویک، آکورد، اینسایت هیبرید، پاسپورت، ادیسه و فیت فقط برخی از خودروهایی هستند که این شرکت به بازار عرضه کرده است و جزو مدل‌های معروف آن هستند. بخش خودروهای لاکچری شرکت هوندا، آکورا (Acura) نام دارد. این سازمان خدمات مالی و بیمه‌ای هم به مشتریانش ارائه می‌کند.

۵. جنرال موتورز؛ آمریکا

درآمد: ۱۲۲٫۵ میلیارد دلار

این شرکت چندملیتی خودروسازی در آمریکا واقع شده است و دو دفتر اصلی دارد که یکی از آنها در ایالت میشیگان و دیگری در دیترویت قرار دارند. جنرال موتورز که به‌اختصار آن را GM می‌نامند، خودروها، کامیون‌ها و قطعات یدکی ماشین را خودش طراحی و تولید می‌کند. این شرکت با ساخت چوی ولت (Chevy Volt) در ساخت خودروهای الکتریکی پیشگام بوده است. جی‌ام‌سی (GMC)، شورولت، کادیلاک و بیوک چهار برند اصلی جنرال موتورز را تشکیل می‌دهند. این شرکت وام خودرو هم برای مشتریانش ارائه می‌دهد.

۴. فورد موتور؛ آمریکا

درآمد: ۱۲۷٫۱ میلیارد دلار

شرکت چندملیتی فورد هم که سازنده انواع خودروی سواری، شاسی‌بلند، ون و کامیون است، در ایالت میشیگان آمریکا واقع شده است. فورد تمام مراحل تولید خودروها را خودش انجام می‌دهد و البته خدمات مختلفی از جمله اجاره خودرو و خدمات مالی به مشتریان ارائه می‌دهد. برخی از مدل‌های بسیار معروف ساخت فورد موتور شامل فیوژن، موستانگ، رنجر، اف۱۵۰، اسکیپ (Escape) و اِج هستند.

۳. دایملر؛ آلمان

درآمد: ۱۷۵٫۹ میلیارد دلار

دایملر هم یک شرکت جهانی تولیدکننده خودرو و سازنده انواع خودروهای سواری، ون، آفرود و وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون حمل‌ونقل و اتوبوس است که در آلمان واقع شده است. این شرکت هم جزو شرکت‌های بسیار پردرآمد صنعت خودروسازی به شمار می‌رود. خودروهایی که شرکت دایملر تولید می‌کند برای برندهای مختلفی از جمله دایملر، مرسدس بنز، فوسو، وسترن استار، اسمارت و سایرین هستند.

۲. تویوتا موتور؛ ژاپن

درآمد: ۲۴۹٫۴ میلیارد دلار

تویوتا اولین خودروساز غیربومی در ایالات متحده بود که با ایجاد استانداردهای صنعتی برای کارایی و کیفیت، توانست سهم قابل‌توجهی از بازار این کشور را به دست آورد. این شرکت در ژاپن واقع شده است و تولیدکننده انواع خودرو، کامیون، مینی‌ون و خودروهای تجاری است. برخی از مدل‌های بسیار محبوب آن شامل تویوتا کرولا، تویوتا کمری، فور رانر (۴Runner)، تاکوما (Tacoma) و پریوس (Prius) هستند که این آخری، یک سدان الکتریکی هیبریدی است. شعبه خودروهای لاکچری این شرکت لکسوس نام دارد که واقعا بعید است تا به حال اسم آن به گوشتان نخورده باشد.

حتما بخوانید: ۹ کشور دنیا که حتی فکرش را نمی‌کنید صنعت خودروسازی داشته باشند

۱. گروه فولکس واگن؛ آلمان

درآمد: ۲۵۴٫۱ میلیارد دلار

و اما می‌رسیم به پردرآمدترین شرکت خودروسازی جهان با ۲۵۴ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱. فولکس واگن یک شرکت خودروسازی بسیار دوست‌داشتنی است که انواع وسیله نقلیه سواری، کامیون و وسایل نقلیه تجاری سبک‌تر از جمله اتوبوس طراحی و تولید می‌کند. برخی از خودروهای معروف تولیدشده فولکس واگن که همگی محبوب‌اند، شامل تیگوان (Tiguan)، گلف، جِتا و پاسات هستند. به‌دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک‌تر، این شرکت سال گذشته تولید خودرو فولکس واگن بیتل را که زمانی طرفداران بسیار زیادی داشت، متوقف کرد. دو برند لاکچری معروف زیرمجموعه فولکس واگن، پورشه و آئودی هستند که جزو بهترین برندهای خودرو در جهان محسوب می‌شوند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

جمع‌بندی

با میلیون‌ها خودرو در قیمت‌های مختلف که هر ساله تولید و به بازار عرضه می‌شوند، باید هم صنعت خودروسازی یکی از صنایع بسیار پردرآمد در جهان باشد. در این مطلب ۱۰ مورد از پردرآمدترین شرکت‌های خودروسازی را معرفی کردیم. شرکت‌هایی با قدمتی طولانی که مدت‌هاست در این صنعت جای پای خود را محکم کرده‌اند.

حالا شما نظرتان را برایمان بگویید: چه چیزی باعث می‌شود این برندهای پرافتخار سال‌ها در این صنعت حضوری پررنگ داشته باشند و همیشه میزان تقاضا برای محصولاتشان تا این اندازه بالا باشد؟ منتظر دیدگاه‌هایتان هستیم.

منبع threadinmotion
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مجید
    مجید می گوید

    به خدا و پیغمبر سایپا و ایرانخودرو پول دار ترین و پرفروش ترین خودرو ساز های دنیا هستند….کجای دنیا این همه آدم سف وایمیستن و پول میریزن ماشین بخرن؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.