ملکه الیزابت دوم چه خودروهایی سوار می‌شد؟

0 5,319

ملکه الیزابت دوم به‌تازگی در سن ۹۶ سالگی و بعد از ۷۰سال سلطنت در انگلستان درگذشت. شاید برایتان جالب باشد که ملکهٔ بریتانیا از چه خودروهایی استفاده می‌کرده است. در این مطلب قصد داریم مروری بر مجموعه خودروهای سلطنتی ملکه الیزابت داشته باشیم. با ما همراه باشید.

۱. بنتلی بنتایگا

Bentley Bentayga

خودروهای ملکه الیزابت 2بنتلی یکی از خودروهای لوکس در سطح جهانی است که سال‌هاست محصولاتش را به خانواده‌های سلطنتی ارائه می‌کند. این بنتایگا که در اختیار ملکه الیزابت است، اولین نمونه از این مدل بوده است. بنتایگای امروزی به موتور W12 مجهز است و قدرتی معادل ۶۶۴ اسب بخار دارد. بیشینه سرعت آن بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۹۶ آن تنها به ۳٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد!

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

promotion banner

۲. رنج روور سفارشی کروکی

Custom Range Rover LWB Landaulet

نیازی به گفتن نیست که بیشتر اقلامی که ملکه الیزابت در اختیار داشت به‌شکل سفارشی و منحصرا برای او ساخته می‌شد. این مدل رنج روور جزو برجسته‌ترین خودروهای ملکه الیزابت دوم به‌شمار می‌رود. ازآنجاکه ملکه مدام باید در سخنرانی‌ها و راهپیمایی‌های عمومی شرکت می‌کرد، این رنج روور را به‌شکل کروکی درآوردند تا بتواند بایستد و برای مردمش سخنرانی کند. این خودرو از یک موتور ۳ لیتری توربو دیزل با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن-متر بهره می‌برد و البته به‌دلیل داشتن پیشرانه هیبریدی به یک موتور الکتریکی هم مجهز شده است.

حتما بخوانید: بهترین شاسی‌بلندهایی که در بازار ایران می‌درخشند

۳. رولز رویس فانتوم IV

Rolls Royce Phantom IV State Landaulet

این رولز رویس یک نسخه ویژه از رولز رویس است که فقط ۱۸ دستگاه از آن ساخته شده بود. موتور این خودرو ۵.۷ لیتری است. البته مدل‌های دیگری از رولز رویس هم در اختیار خانواده سلطنتی قرار دارد. در سال ۲۰۰۲ این خودرو به سازنده‌اش بازگردانده شد.

۴. واکسول کرستا (۱۹۶۱)

Vauxhall Cresta PA Friary Estate

خودروی قدیمی دیگری که ملکه الیزابت از آن استفاده می‌کرد واکسول کرستا بود. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده بود که باتوجه‌به نیازهای ملکه امکانات مختلفی را برای او فراهم کند. برخی از این امکانات شامل نگهدارنده چوب ماهیگیری روی سقف، گان رک (قفسه مخصوص اسلحه) و جایگاهی برای سگ‌های ویلز او بودند.

۵. لیموزین بنتلی استیت

Bentley State Limousine

شرکت بنتلی این لیموزین را در سال ۲۰۰۲ به‌مناسبت بزرگداشت ۵۰ سال سلطنت ملکه به او اهدا کرد. این وسیله نقلیه زرهی با لاستیک‌های ضدگلوله بیشترین ایمنی را برای ملکه فراهم می‌کند. موتور این خودرو ۶٫۷۵ لیتری V8 است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. فاصله بین دو محور آن به اندازه‌ای بود که بیشترین فضا و راحتی را در اختیار ملکه قرار دهد. این خودرو درواقع لوکس‌ترین مدل در مجموعه خودروهای ملکه الیزابت دوم است.

با پرابهت‌ترین و بزرگترین ماشین‌‌های دنیا آشنا شوید

۶. کالسکه رویال گلد استیت

Royal Gold State Coach

این کالسکه طلایی خاص‌ترین وسیله نقلیه ملکه الیزابت دوم است و برای اولین بار در سال ۱۷۶۲ از آن رونمایی شد. ملکه این کالسکه را به مناسبت‌های بسیار مهم اختصاص داده بود. احتمال دارد در تاج‌گذاری پادشاه جدید از آن استفاده کنند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

جمع‌بندی

در این مطلب مجموعه خودروهای ملکه الیزابت دوم را دیدیم. همه این خودروها جزو خاص‌ترین محصولات شرکت‌های خودروسازی هستند و البته تنوع کمی در آنها می‌بینید؛ زیرا تعداد خودروسازانی که خودروهایی تا این حد مجهز و سفارشی برای خاندان‌های سلطنتی سراسر دنیا می‌سازند زیاد نیست.

از کدام یک از خودروهای ملکه الیزابت دوم بیشتر خوشتان آمد؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع carblogindia
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.