اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف چیست؟

آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده است که بلافاصله بعد از روشن‌کردن ماشین یا درحین رانندگی به‌مدت چند ثانیه ماشین دو سه بار تکان بخورد یا به اصطلاح ریپ بزند؟ دقت کنید که ریپ زدن خودرو با لرزش خودرو متفاوت است و دلایل آنها یکی نیست.

ریپ زدن خودرو ممکن است در هر شرایطی اتفاق بیفتد، بااین‌حال جز در چند مورد، معمولا دلایل آنها شبیه به هم است.

معمولا رایج‌ترین موارد ریپ زدن، یکی ریپ زدن ماشین در هنگام شتاب گرفتن است و دیگری، ریپ زدن ماشین در هنگام استارت ‌زدن.

تقریبا در همه موارد، ریپ زدن ماشین به معنای وجود مشکلی است که باید به‌سرعت بررسی شود.

دلایل رایج ریپ زدن ماشین چیست؟

اولین شک شما باید به بنزین باشد. وقتی بنزین تمام می‌شود، ماشین ریپ می‌زند، اما اگر باک پر باشد چه؟

اگر باک پر است، یعنی مشکل مهم‌تری در محفظه موتور وجود دارد که بررسی‌نکردن آن به آسیب‌های بیشتر و هزینه‌های بالاتری برای تعمیر موتور خودرو می‌انجامد. در ادامه درباره رایج‌ترین دلایل ریپ زدن ماشین خواهید خواند. همچنین می‌توانید نگاهی به ویدیوی زیر نیز بیاندازید.

۱. مشکل در سیستم اگزوز

سیستم اگزوز، از طریق منیفولد (چندراهه) اگزوز، گازهای خروجی را از سرسیلندر جمع می‌کند و مانند یک قیف، این گازها را به‌سمت بیرون از سیلندرها هدایت می‌کند. در آنجا، گازها از طریق لوله جلویی آزاد می‌شوند و به مبدل کاتالیزوری انتقال می‌یابند. مبدل کاتالیزوری با حذف عناصر مضر گازها مانند مونوکسید کربن و مونوکسید هیدروژن، آنها را به گازهای بی‌اثر تبدیل می‌کند.

در نهایت این گازها به انبار اگزوز (صداخفه‌کن) منتقل می‌شوند که صدای خروج آنها را کاهش می‌دهد و سپس از طریق لوله اگزوز بیرون می‌فرستد.

۲. مشکل در سیستم سوخت

سیستم سوخت، وظیفه ذخیره و تأمین سوخت خودرو را برای کارکردن موتور برعهده دارد. ابتدا سوخت با هوا مخلوط می‌شود، به ذرات ریز اتمی تبدیل شده و در نهایت تبخیر می‌شود. این فرایند در سیستم ورودی موتور اتفاق می‌افتد. سپس این مخلوط در سیلندر موتور فشرده و مشتعل می‌شود و انرژی حرکتی موردنیاز پیستون‌ها را فراهم می‌کند.

علل ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

حالا بیایید علل مشکلاتی را که در این دو سیستم ایجاد شده و به ریپ زدن ماشین منجر می‌شود بررسی کنیم.

۱. نشتی در منیفولد (چندراهه) اگزوز

اگر منیفولد اگزوز که گازهای خروجی را جمع می‌کند نشتی داشته باشد، می‌تواند باعث ریپ زدن ماشین شود. در این وضعیت صدای موتور افزایش می‌یابد، چراغ چک روشن می‌شود و عملکرد اگزوز ضعیف خواهد بود. اگر منیفولد اگزوز ترک خوردگی یا نشتی داشته باشد، رانندگی با آن بسیار خطرناک است، زیرا گازهای داغ فرّار می‌توانند اجزای پلاستیکی اطراف خروجی را ذوب کنند. حتی ممکن است دود اگزوز وارد کابین خودرو شود.

برای رفع مشکل اگزوز ماشین، باید آن را به تعمیرگاه ببرید. درآنجا منیفولد اگزوز را تعمیر یا تعویض خواهند کرد. هر چند تعمیر آن موقت است و به‌زودی باید آن را عوض کنید.

حتما بخوانید: علت جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن آن چیست؟

۲. خرابی مبدل کاتالیزوری

اگر موتور ریپ می‌زند یا بد کار می‌کند و همزمان بوی تخم‌مرغ گندیده به مشام‌تان می‌رسد، مشکل از مبدل کاتالیزوری است. در بیشتر مواقع چراغ چک هم روشن می‌شود.

وقتی مبدل خراب می‌شود، نمی‌تواند هیدروکربن‌های موجود در اگزوز را بسوزاند و بنابراین گوگردی را که موتور آزاد کرده است از بین نمی‌برد. به همین دلیل بوی شدید تخم‌مرغ فاسد را حس می‌کنید. در ابتدا با خرابی مبدل ماشن فقط ریپ می‌زند، اما درنهایت با مسدود شدن کامل آن، دیگر ماشین روشن نمی‌شود.

۳. خرابی سنسورهای اکسیژن

سنسورهای اکسیژن میزان غلیظ یا رقیق بودن گازهای خروجی را وقتی که از محفظه احتراق خارج می‌شوند، اندازه‌گیری می‌کنند. سیستم رایانه اتومبیل از این اطلاعات برای تنظیم میزان سوخت وارد شده به موتور استفاده می‌کند. اگر سنسور کثیف باشد یا از کار بیفتد، سوخت زیاد یا خیلی کم وارد موتور می‌شود و باعث ریپ زدن آن می‌شود.

سنسورهای اکسیژن باید به‌طور مرتب عوض شوند. اگر ریپ زدن به این دلیل باشد، فقط کافی است سنسورها را تمیز کنید یا اگر زیاد آسیب دیده‌اند، آنها را تعویض کنید.

حتما بخوانید: علل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و نحوه روشن کردن آن

۴. انژکتورهای کثیف

انژکتورهای سوخت، سوخت را به‌داخل سیلندرها اسپری یا پاشش می‌کنند. این سوخت با هوا مخلوط شده و مشتعل می‌شود. نازل‌های انژکتور سوخت با گذشت زمان مسدود می‌شوند و باعث ریپ زدن ماشین می‌شوند. اگر مشکل از انژکتور باشد، معمولا ماشین به‌خوبی شتاب نمی‌گیرد و به اصطلاح ماشین جان ندارد.

اگر زود به آن رسیدگی کنید، می‌توان با تمیزکردن انژکتورها مشکل را برطرف کرد. در غیر این صورت، باید آنها را تعویض کنید.

۵. شمع‌های معیوب یا کثیف

شمع باعث اشتعال سوخت در محفظه احتراق می‌شود. اگر درست کار نکند یا کثیف باشد، به‌خوبی نمی‌تواند سوخت را مشتعل کند و ماشین به بدسوزی می‌افتد یا ریپ می‌زند. سرشاخه‌های شمع باید مرتب تمیز و هر از گاهی تعویض شوند.

اگر شمع‌ها هنوز فرسوده نشده‌اند می‌توان با تمیزکردن آنها مشکل را رفع کرد. اگر نه، باید آنها را تعویض کنید.

۶. سنسور جریان هوای کثیف

این سنسور میزان هوایی را که به سیستم انژکتوری سوخت وارد می‌شود اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات به رایانه اتومبیل منتقل می‌شوند و رایانه تشخیص می‌دهد که مقدار مناسب سوخت که باید به محفظه احتراق برسد چقدر است. اگر این سنسورها کثیف شده باشند، اطلاعات اشتباه را به رایانه ارسال می‌کنند و بنابراین نسبت مخلوط هوا به سوخت به‌درستی تنظیم نمی‌شود. در این شرایط ممکن است مخلوط زیاد رقیق یا غلیظ باشد.

۷. نشت در سیستم خلاء

خودرو معمولا یک مجموعه از شیلنگ‌های خلاء دارد که با گذشت زمان ممکن است فرسوده شده و نشت کنند. نشتی در سیستم خلاء خودرو، به بد کار کردن یا ریپ زدن ماشین منجر می‌شود. دلیلش این است که مخلوط سوخت و هوا ممکن است خیلی غلیظ یا رقیق باشد.

اینها دلایلی بودند که معمولا در هر شرایطی که ماشین ریپ می‌زند، مخصوصا در هنگامی که شتاب می‌گیرید یا سرعت‌تان را بالا می‌برید، ممکن یک یا چند مورد از آنها در آن دخیل باشند.

دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن

اما دلایل دیگری هم وجود دارند که بیشتر زمانی که تازه ماشین را استارت زده‌اید و روشن کرده‌اید باعث ریپ زدن ماشین می‌شوند. در زیر به چند مورد از این دلایل اشاره می‌کنیم:

۱. وجود رطوبت در درپوش دلکو

وقتی فقط در آب‌وهوای بارانی ماشین را روشن می‌کنید و ماشین ریپ می‌زند، احتمالا در درپوش دلکوی آن رطوبت وجود دارد. این رطوبت در عملکرد سیستم احتراق اختلال ایجاد می‌کند.

صبر کنید تا درپوش دلکو خشک شود یا اینکه با پارچه آن را خشک کنید. برای جلوگیری از این مشکل، حتی‌الامکان سعی کنید وقتی باران می‌بارد ماشین را جایی سرپوشیده پارک کنید.

۲. آسیب‌دیدگی تسمه تایم

کاپوت را بالا بزنید و تسمه تایم را بررسی کنید. تسمه تایم قطعه‌ای بسیار مهم در ماشین است، اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، ماشین روشن نمی‌شود یا ریپ می‌زند. اگر آسیب دیده باشد باید تعویضش کنید.

۳. کویل معیوب

اگر کویل ماشین مشکل داشته باشد یا جریان کافی را برای وایر شمع تأمین نکند، باعث می‌شود ماشین در هنگام استارت زدن ریپ بزند.

۴. فیلترهای سوخت کهنه

اگر مرتبا فیلترهای سوخت را عوض نکنید، دیگر کارآیی همیشگی را نخواهند داشت. فیلترها اجازه نمی‌دهند ذرات گردوغبار و زنگ‌زدگی به سیستم سوخت وارد شود. بنابراین اگر نتوانند کار خود را به‌درستی انجام دهند، باعث خرابی پمپ سوخت و انژکتورهای سوخت می‌شوند که ریپ زدن ماشین را بعد از استارت در پی خواهد داشت.

حتما بخوانید: علائم خرابی سنسور دریچه گاز و دلایل آن

در این نوشته سعی کردیم شما را با عمده دلایل ریپ زدن خودرو آشنا کنیم که با شناخت آنها، بتوانید سریعا مشکل را برطرف کنید. اما توجه داشته باشید در مواجه با مشکلاتی چون روشن شدن چراغ چک و یا این مشکل، چنانچه نتوانستید آن را برطرف کنید، باید به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مراجعه کرده تا از بروز هزینه‌های سنگین جلوگیری کنید.

حالا شما بگویید آیا تا کنون ریپ زدن ماشین را تجربه کرده‌اید؟ آیا علت آن در بین عللی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم وجود داشت؟ بیشتر در چه زمانی ماشین‌تان شروع به ریپ زدن می‌کرد؟ لطفا برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید.

/blog/car-engine-power-drop/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (767)
نظر بدهید
  • mohsen

    بسیار عالی

    • کارنامه

      ممنون

      • حسین

        سلام ماشین من پراید۱۳۲هستش مدل ۹۰ ولی امپربنزینم ب ۲خونه میرسه ماشینم شروع میکنه ب ریپ زدن دائم بعدش ک بنزین میزنم دیگه ریپ نمیزنه علتش چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          خرابی پمپ بنزین و گرفتن توری پمپ بنزین
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

          • محمد

            سلام وقت بخیر من یه پراید ۱۳۱ دارم که متاسفانه چند ماهی هستش که ریپ میزنه هرکاریم میکنم هرجایی میبرم متوجه مشکلش نمیشن اوایل میگفتن سیستم گاز رسانیت با سیستم بنزینت اتصالی داره درست کن کردم خوب نشد بعد گفتن شمع و وایر رو باید عوض کنی کردم باز نشد
            فیشارو عوض کردم باز نشد
            سوکت چهار سیم رو عوض کردم باز خوب نشد
            پنج ماهه هیچ مکانیک و تعمیر موتوری دردشو پیدا نکرد اوایل خوبه تا نیمساعت و چهل دقیقه اول خیلی نرم و راحت راه میره نمیدونم چرا بعداز گرم شدن ماشین یهو شروع به ریپ زدن می‌کنه و گاها خاموش میشه حین حرکت آیا میدونین مشکلش چیه؟

          • دامون

            پمپ بنزین ضعیف شده. موتورش رو عوض کن

          • خدایی

            سلام وقتتون بخیر ، ماشین من پژو ۴۰۵ هستش یه چند وقتیه که ریپ های زیادی میزنه بردم تعمیرگاه گفت زیر شمع سوم خیس هستش و شمع و عوض کرد برام الان بعد از ۲ هفته دوباره شروع به ریپ زدن کرده و بوی بنزین تو اتاقک ماشین میپیچه (شمع وایر ها مو تازه تعویض کردم ) ممکنه راهنماییم کنید خیلی ممنونم

        • سیاوش

          دانلود میخواد

        • شجاع

          سلام خسته نباشید ماشین من شاهین Gمدل ۱۴۰۰ است دست دوم خریدم ، صبح که استارت میزن روشن میشود ولی بعد روشن شدن ریپ میزند اگر گاز ندم شاید خاموش شود علت چیست ؟ لطفا” راهنمایی فرمایید باتشکر فراوان

          • کارشناس کارنامه

            سلام وقت بخیر
            دریچه گاز رو شستشو بدین و شمع و وایر ها رو بررسی کنید.
            ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • سجاد

        سلام خسته نباشید ماشین من پراید مدل ۸۲ کاربرات هستش ودوگانه فقط روی بنزین ریپ میزنه آمپربنزینمم نصف کمتر باک بنزین سرریزمیشه

      • امید

        سلام مهندس .من یه پژو جی ال ایکس ۹۱ دارم وقتی که دنده یک و دو هستش اروم که میرم ماشین دل میزنه چند بار جلو عقب میشه اما وقتی پر گاز میرم اینجوری نمیشه خاستم ببینم دلیل اروم رفتن و دل زدن ماشین چیه .و چرا پرگاز میرم این اتفاق نمیوفته

        • احسان

          سلام اگه مشکلتون حل شد به منم بگید منم همین مشکلو دارم

        • مهدی

          سلام خودروی پراید انژکتور مدل ۸۵ دارم یک مدت ماشین دور موتورش از ۳ بالانمیره در حال حرکت وقتی گاز میدی دور موتور که به ۳ میرسه انگار ماشین خاموش میشه تا دور موتور به دو رسید دوباره خوب میشه آزاد میکنه و شتاب میگیره بازم دور موتور به سه برسه ماشین دیگه گاز نمیخوره تا دور موتور بیاد پایین به دو برسه دوباره گاز میخوره مگه اینکه یواش بری نذاری دور موتور به سه برسه میره مشکل نداره ولی وقتی ماشین وایساده ودرجا بهش گاز میدی یک موقع دور موتور روی دو ریپ میزنه بعضی وقتا روی دور سه ریپ میزنه وآمپر دور موتور بین دو و سه بازی میکنه ولی قبل از این مشکل دنده پینیون سنسور کیلومتر خراب شده بود کیلومتر کار نمیکرد ماشین تو رفتن وقتی پا از رو گاز بر میداشتی کله میزد باید زود کلاچ میگرفتی که ضربه نزنه ولی یکدفعه این مشکل دور موتور که از سه رد نمیکنه اتفاق افتاد سنسور کیلومتر رو هم درست کردم کار میکنه ولی این مشکل بر طرف نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

          • منوچهر

            سلام وقت بخیر
            سنسور دور موتور و اتصالاتش رو مجددا بررسی کنید مشکلتون حل میشه.

          • محمدحسنی

            سلام سنسور کیلومتر روی کیربکس که روغن میریزن اون مشکل داره یا سیمش سولفاته کرده قطع شده یا خود سنسور خرابه.

      • مهدی

        سلام ..من پراید ۹۸ دارم..دوروز پیش تعمیراساس کردم..ولی دور پایین ریپ میزنه..شمع وایر.کوئل..دستگاه زد..همه کار کردم چیزی نفهمیدم.علت چیه .خستم کرد

        • منوچهر

          سلام به نظر بنده خودروتون رو ریمپ کنید و دریچه گاز رو شستشو بدین اگر جرم داره صافی بنزین رو هم حتما عوض کنید.

          • سعید

            سلام وقت بخیر ماشین من ۲۰۶ تیپ ۳ هستش جدیدا شب تا صبح که در خونس ماشین سرد هستش استارت میزنم روشن میشه ولی میزنم دنده که حرکت کنم ماشین گاز نمیخوره و ریپ میزنه باید هی سر گاز بدم ک یه ذره کار کنه اوکی شه بعد حرکت کنم چن روز پیش هم تو اتوبان داغ ک کرد ماشین دیگ گاز نمیخورد ۱ ساعتی خاموشش کردم بعد روشن کردم راه افتادم اومدم دیگ خاموش نمیشد مشکلش از چیه ممنون میشم بگین

      • مسعود

        سلام ..خودرو من موقع استارت ریپ میزنه و وقتی دو یا سه ساعت تو ترافیک باشه چراغ چک روشن میشه و ماشین شتابش کم میشه و دور موتور از ۴ که بالا میره ماشین کم میاره

    • هومن صدرحسینی

      سلام
      هوندا cr-v
      دارم ۷۵ هزارتا کار،حدود ۲ماه قبل چراغ چک روشن شد،بردم نمایندگی‌گفت چیزی‌نیست متل بنزینا هست،اکتان بریز چندتا باک درست میشه.
      الان ریپ زدن نسبتا شدید موقع شتاب گیری اضافه شد.
      در ضمن هفته پیش‌شمع هارا هم عوض کردم

      • منوچهر

        درود بر شما وقت بخیر
        شما باید میزان پاشش انژکتور ها رو هم بررسی کنید.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • خدایاری

    سلام ماشین روشن میشه بعداز یکی دودقیقه ریب میزند علت چیست

    • behnam.haji198160

      سنسور آب و استپر چک شود.

      • جواد

        سلام من دیروز ماشینمو شمع و وایرشو عوض کردم ولی موقع راه افتادن کمی ریپ‌میزنه علتش چیه دیاگ هم گزاشت دیروز ولی مشکلی نداشت

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          سوزن های انژکتور رو شستشو بدید
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

          • نیما

            سلام ماشین من ۴۰۵ glx وقتی یک و دو دور پایین میرم دل میزنه ولی تو،شتاب عالیه به نظرتون مشکلش چیه؟

        • دامون

          کولر بزن، چراغها رو هم روی حالت نور بالا بزار روشن، فرمونم تا آخر بپیچون و نگه دار دستی رو هم تا آخر بکش بالا حالا بزار دنده و آروم شروع کن به حرکت اگه ریپ زدو تق تق کرد کویل عوض کن همراه با شمع و وایر جدید بعدشم باکت رو بنزین سبز پر کن. موفق باشی

      • محمد یاسین

        سلام خسته نباشید
        ماشینم پژو slx موتور،tu5هست یه مدنیه روشن که میکنم ماشین ریپ میزنه میلرزه و دما هم که وقتی می‌ره بالا فن که روشن میشه به جایی که دما رو بیاره پایین می‌بره بالا ترموستات رو هم عوض کردم ولی جواب نداد…ممنون میشم راهنمایی کنید?

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          احتال خرابی سنسور دمای آب وجود دارد.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • احسان

      سلام و خسته نباشید.پراید انژکتور۸۴به راحتی حتی در سرما روشن می شود و مشکلی در راه رفتن ندارد.ولی وقتی حرکت طولانی می شود دچار افت دور موتور می شود در حد خاموش شدن.و این با سرد شدن هوا دیرتر اتفاق می افتاد.استپر موتور تعویض کردم فرقی نکرد.دیاگ هم مشکلی نشان نمی دهد.پمپ بنزین هم چند ماه قبل ازین مشکل سوخت که تعویض شده.لطفا راهنمایی فرمایید.

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        پمپ بنزین بر اثر استفاده طولانی مدت داغ میکند و از فشارش کاسته می شود.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سهراب

    سلام ماشین من زانتیا ۲۰۰۰ هستش
    موقع روندن چه با سرعت بالا چه سرعت پایین بعضا بیشتر مواقع ریپ میزنه تو سرعت بالا یه لحظه ریپ میزنه چراغ چک روشن و خاموش میشه بعضی مواقع هم کلا ماشین خاموش میشه البته موقع استارت ریپ نمیزنه به چند تا از تعمیر کار هم بردم دیاگ هم زدن نفهمیدن علتش چیه بعضی مواقع هم دور موتور میره بالای ۲۰۰۰ لطفا اگه میتونید بفرمایید عیب یابیش کنم ممنون

    • behnam.haji198160

      دیاگ باید حتما برای نمایندگی مجاز باشد
      شمع و صافی بنزین چک شود.

    • میثم

      سلام ماشین اول صبح هوا سرده چند سانیه ریپ میزنه تا حد خاموشی میره شمع عوض کردم چند روز خوب بود با همونجوری شده وقتی گرمه روشن کنی مشکلی نداره

      • منوچهر

        درود بر شما وقت بخیر
        احتمال خرابی گرم کن سنسور اکسیژن یا سنسور دمای آب وجود دارد.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • مسعود

      سلام داداش سنسور دور موتور روی گیربکس یه نگاهی بنداز ببین پیچش شل نشده…بازش کن تمیزش کن روی پوسته گیربکس روی فلاویل

  • بهروز

    سلام مهندس من ماشینم پراید مدل ۸۴ وقتی موتور سرد استارت میزنم با اولین استارت روشن میشه ولی بعد از ۵ ثانیه شرع میکنه ریپ زدن شما مشگلو تو چی میبینی؟

    • وحید

      سلام وقت بخیر،ماشین من ۲۰۶ اس دی وی هشته، تو حالت عادی ماشین ریپ نمیزنه ولی وقتی کولر میگیرم تو دور تقریبا ۲۰۰۰ و تو ترافیک که پا رو که از گاز بر میدارم ماشین یهو یه استپ ریز داره که میکوبه مثل کُپ کردن، شمع و وایر عوض کردم، شستشو انژکتور کردم و دستگاه هیچ خطایی نشون نمیده،البته ماشین ریمپ شده و سنسور اکسیژنشم گویا حذف شده،یه نشونه دیگه ام هست که ماشین جون سابق را نداره و مثل ۲۰۶ تیپ دو شده.ممنون میشم راهنماییم کنید

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        ریمپ شدن و حذف سنسور عامل این ناک زدن های داخل موتور هست.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • دامون

        اگه آب رادیاتور کم میشه واشر سرسیلندر عوض کن. اگه کم نمیکنه رادیاتور گرفته است. رادیاتور رو باز کن و سیخ بزن. از دور تند و قوی موتور فن ها هم مطمعن شو

  • امین زارعی

    سلام من آردی مدل ۸۴ دوگانه سوز سی ان جی دستی دارم وقتی که موتور گرم میشود ناگهان چراغ چک روشن میشود و ماشین به زور گاز میخورد تا چند ثانیه دوباره خوب شده بعداز ۵ دقیقه دوباره تکرار میشود روی گاز و بنزین فرقی نداره و شهاب ماشین رو میگیره بیشتر شبیه تک کار کردن میباشد لطفا اگه مشکلش رو می تونید ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن سنسور مپ و سنسور اکسیژن عوض کردم باتشکر

    • behnam.haji198160

      تعویض درجه آب رو هم امتحان بفرمایید.

    • Shayan

      سلام من ۲۰۶ مدل ۸۳ دارم ماشین موقع حرکت تو دور موتور پایین انگار خفه میکنه بعنی گاز میدی حرکت نمیکنه و بعضی مواقع خاموش هم میشه بیشتر تو دور موتور پایین و دنده ۲ این اتفاق میوفته

      • منوچهر

        شمع و وایر ها رو بررسی کنید.

  • روح الا

    سلام مهندس من سمند مولتی دارم مدل نود چند روز که ماشین سرد که میشه موقع استارت ماشین شروع به ریپ یا سه کارمکنه باید گاز گازی کنی که خوب بشه عیب چی

    • behnam.haji198160

      سنسور آب خودرو چک شود.

    • حسن طباطبایی

      سلام مهندس عزیز پژو۴۰۵دارم ماشین استارت که میخورد خوب روشن میشه مقداری گاز که میدهم ماشین ریپ میزند درحال حرکت زمانی که گاز میدهم شروع به ریپ زدن میکنه زمانی که دنده ۵ میگذارم وماشین سرعت میگیرد از ریپ زدن می افتد لطفا راهنایی فرمایید متشکرم

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        سوزن ها و شمع و وایر رو بررسی کنید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • مجید

        سلام وقت بخیر
        پراید ۹۳ یورو۴ دارم. حدود یک سالی هست که زمانیکه صبح ها یا شب ها که سرده ماشین رو روشن میکنم از اگزوز صدای پت پت میاد و وقتی هم گاز میدم یکمی زیر ماشین قسمت عقب ماشین انگار میلرزه و گاز دادن انگار با خفه هستش. البته بعد از گذشت ۴ یا ۵ دیقه که ماشین گرم شد اون صدا ها خیلی کم میشه . البته شتاب ماشین در زمان گرم بودن خیلی خوبه. وایرها عوض شدن. شمع ها عوض شدن. کاتالیزور نو هستش. صافی عوض شد. تو دیاگ مشکلی نداره و هر وقت میرسم به تعمیرگاه چون ماشین گرمه تعمیرکار میگه مشکلی من نمیبینم. دو تا سوزن انژگتور هم عوض کردم چون گفتن مشکلی داره. شتاب و پت پت کمتر شد اما… البته همون موقع گفتن که دو تا سوزن دیگه گشاد شدن و مقدار بنزین از دو تا سوزن نو بیشتره. حالا نمیدونم این مشکل مربوط به همون دو تا سوزنه و اونام مشگل دارن یا …. خشک بودن موتور در زمان صبح و پت پت دیوونم کرده. ممنون

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          سوزن های انژکتور رو با دستگاه التراسونیک مورد بررسی قرار بدید و پس از بررسی هر کدام که مقدار کمتری پاشش داشت رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • م

    از سنسور دریچه گاز میتونه باشه ریپ زدن

  • sajjad

    سلام من ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم ماشین خیلی قوی هستش تنها یه مشکلی برام پیش اومده موقعی که پدال گازو فشار میدم میخوام شتاب گیری کنم اولش چند تا ریپ میزنه انگار که یکی ماشینو میگیره ول میکنه بعد اینکه دور موتور بالا میاد درست میشه ماشین دور برمیداره بعضی وقتا کلا ماشین ضعیف میشه از جون می افته انگار که یه وزن سنگینی روی ماشینه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سوزن های انژکتوز و شمع و دیاک رو سرویس کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام من یه ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم یه مدتیه ریپ میزنه ریپ زندنش طوریه که ۳ روز ریپ نمیزنه یه روز چند بار میزنه از پمپ بنزین بگیر تا صافی های بنزین انژکتور تمامی سنسور ها حتی ای سیو ماشینم عوض کردم درست نشده تو ایسیو هم خطای نشون نمیده کسی اگه میدونه باید چیکار کنم ممنون میشم از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد خودروی شما از کویل ها است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    با سلام خودروی پراید ۸۶ جدیدا با روشن کردن چراغ های ماشین وقتی دور گاز به ۲.۵ میرسه شروع میکنه ریپ زدن و چراغ امپر اب هم روشن میشه اما تا چزاغ خاموش میکنم درست میشه ایراد از چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل سیم کشی و قطعی برق رو داره خودروتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام کوییک مدل ۹۸ در دنده ۲ فقط زمانی که کولر هم روشن است وقتی گاز نمیدم به ریپ زدن میافته آیا مشکل از منه یا ماشین؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکلی نیست از افت استپر موتور است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    خودرو ال نود موقع روشن کردن و رانندگی ریپ میزد. یکی از کوئل ها خراب شده بود که با تعویض آن، مشکل ریپ برطرف شد.
    با تشکر از مطلب مفیدتان

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابراهیم کاظم زاده

    سلام ماشین من ۲۰۶ اول که روشن میکنم هما چی اوکی میشه بعد ۴۰ دیقه رانندگی ریپ میزنه و با سرعت پایین میرم وقتی میزارم خنگ میشه بعده چند ساعت دوباره اوکی میشه سوئیچ هم باز میکنم بنزین نمیاد از شیلنگ فقط روشن میشه اونم به زور الان دو روزه روشن میکنم چراغ چک به پنج ثانیه هم نمیرسه روشن میشه خاموش میشه دیاک هم زدم میگن مشکلی نداره خطایی هم نداره مصرف بنزینم دوبرابر شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رحیمی

    سلام
    پراید دارم که با بنزین کار می کند ولی با گاز ریپ میزنه و اکثرا نمیره رو گاز وقتی کولر روشن باشه میره رو گاز کولر خاموش باشه نمیره رو گاز ، رگلاتور و سوزن ها رو هم تعویض کردم ولی مشکل حل نشد نظر شما چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از ریل سوخت گاز هست و با تعویضش مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد کارگر

    عرض سلام و ادب و احترام.. ببخشید من سراتو ۲۰۰۰ سایپا دارم…ماشینم مشکلی نداشت و خوب کار می کرد ولی ۱۰۰ هزار کیلومتر باهاش رفته بودم و کارشناسان گفتند که باید دیگه فیلتر سوخت و شمعها رو عوض کنی چون خیلی باهاش روندی..بعد از تعویض اینها و حدوداً ۱۰۰۰ کیلومتر که رفتم ماشینم شروع کرد به ریپ زدن و پس از زدن بنزین مشکل تا حدودی بر طرف شد ولی متاسفانه زمانهایی که گرما شدید هست وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و زمانهایی که کولر می گیرم زور ماشین فوق العاده کم میشه و مثل قبل نیست..زمانی که شمع و فیلتر فابریک بود این مشکلات رو نداشتم..ممنون میشم راهنماییم کنید..سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید سعی کنید که از شمع و وایر استاندارد و فابریک استفاده کنید تا مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام وقت بخیر ماشین من پژو ۴۰۵ slx tu5 هس ، ماشینم چند وقت قبل وقتی که یک مقدار فشار وارد میشد چراغ چک روشن میشد و ماشین شروع به دل زدن میکرد که بعد از چندبار خاموش و روشن کردن کردن چراغ چک خاموش میشد ،دیاگ هم میزدم ایراد از کوئل میزد که ۲۰ روز پیش کوئل نو خریدم ،از دیروز باز همونجور شده و دل میزنه و بعضی اوقات در حالت درجا ماشین خاموش میشه ،ممنون میشم با توجه به تجربه ای که دارید راهنماییم کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جلال

    سلام مهندس وقت بخیر ماشین من پژو ۴۰۵ هست و شرایط کاری من طوری هست که دائما در سفر هستم و وقتی بیشتر از ۵ ساعت یکسره رانندگی میکنم و ماشین گرم هست ریپ میزنه مخصوصا زمانی که کولر روشن هست حتی در ۴ ساعت هم این اتفاق شروع میشه وایر ها را تعویض کردم و صافی بنزین و سوکیت مربوط به کیلومتر منتها درست نشده اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالش وجود داره که پمپ بنزین بر اثر داغ کردن دچار افت فشار شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • ولی

      سلام وقت بخیر من لیفان ایکس ۶۰ دارم صبح ها که روشن میکنم پت پت می‌کنه گاز هم میخوره سه چهار دقیقه همینطور کار می‌کنه بعد خوب میشه ماشین هر بار که سرد باشه این حالت تکرار میشه علتش چیه؟

      • اذرپیوند

        سلام اگر مشکل ماشین شما حل شده به منم بگین چون منم همین مشکل رو دارم

      • بهزاد

        سلام من یک ماشین پرشیا ۸۱ دارم.
        ریپ میزنه طوری که من داخل ماشین تکون میخورم ولی وقتی یکم گاز میدم رفع میشه و یا وقتی خلاص میکنم رفع میشه

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          شمع و وایر و دریچه گاز رو شستشو بدید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    سلام من ماشینم پراید ۸۴ روشن میکنم بعد ده بیس دقیقه که میرم شروع میکنه ریپ زدن

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و دریچه گاز رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام . ماشین من ۲۰۶ مدل ۸۲ , صبح ها یا بعد از چند ساعت خاموش بودن ماشین رو روشن میکنم ریپ میزنه و بوی بدی از اگزوز میاد . بعد از چند دقیقه که حرکت میکنم دیگه ریپ نمیزنه ‌‌. شمع هارو هم چک کردم اوکیه ، سوزن انژکتورهارو هم شستم اوکیه ‌‌. وایرها هم ظاهرا سالمه ‌. بنظرتون ایراد از کجاست ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دور موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • سعید

        سنسور فشنگی آب هست قطعا

  • وحید دلشادی

    سلام ماشین پراید ۱۳۱ دارم چند وقتی بود ریپ میزد به اصطلاح جون نداشت گاز نمیخورد الان اومدم استارت بزنم استارت میخوره روشن نمیشه برق پشت امپر میاد ایرادش از چیه و هزینش چقدرمیشه ممنون از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و انژکتور ها رو باید بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام ماشینم اردی مدل ۸۵هست ماشین چند وقته ریپ میزنه وقتی صبح روشن میکنم تا ده بیست کیلومتر خوبه بعدش ریپ میزنه چند بار بردم دستگاه زدم شمع نو سیم کشی منیفول نو کرد استوپر نو سوزن شست و شو و تمییز شده مغزی پمپ بنزین با صافی نو شده باز هم ماشین معمولا در سرعت های پایین ریپ میزنه مخصوصا دنده دو و سه…خسته شدم مکانیکها نمیتونن عیبشو بگیرن!!!

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد ماشینتون برقی هست و مربوط به سیم کشی و اتصالات هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • لطیفی

    با سلام و خدا قوت
    ماشین ۲۰۶ صندوق دار مدل ۹۷ دارم که از همان سال دوم مشکل ریپ زدن داره. به این شکل که فقط در تابستان و در هوای گرم و آنهم غالبا در جاده اتفاق میافته یعنی موقع رانندگی انگار یکی از پیستونها کار نمکینه و دور موتور از ۲۰۰۰ بالاتر نمیره و کشش نداره البته در جاده صاف و با سرازیری ازبین میره و در سراشیبی اتفاق میافته و دور مورتور کم شده و بزور گاز میخوره و فقط با دنده یک و با گاز کم ادامه میده و اگه سراشیبی ادامه دار باشه و هوا گرم باشه بتدریج بدتر شده تا خاموش میکنه و همان لحظه و بعد از آنکه روشن کنم مشکل حل میشه و تا حدود نیم ساعت مشکلی نداره و ادامه میده حتی در سراشیبی ولی بعد از نیم ساعت دوباره مشکل شروع میشه. همانطور که گفتم این مشکل در زمستان و یا هوای خنک و سرد اصلا اتفاق نمیافته و در تابستان و هوای گرم هم در شب و اول صبح اتفاق نمیافته و فقط موقعی که هوا گرم باشه و در روز اتفاق میافته. ضمنا شمعها و کویل را هم عوض کردم ولی برطرف نشد. دینام هم مشکلی نداره. جالبیش اینه که موقعی که این اتفاق میافته اگر خاموش کنه و بعد همان لحظه روشنش کنم و راه بیافتم اوایل تا یک ساعت مشکلی نداره و اگر در جاده همینطور ادامه بدم و با هر بار خاموش کردن دوباره روشنش کنم و راه بیافتم در دفعات بعد در زمان کمتری و حتی در نیم ساعت این مشکل تکرار میشه. دیاگ هم زدند و تمامی سنسورها را هم چک کردن ایرادی نداشتند. البته فک میکردم از کویل باشه و تعویض کردم ولی حل نشد البته کویل جدید چینی بود و اوریجینال نبود.
    لطفا راهنمایی فرمایید که مشکل از کجاست ممنون و سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون خطا از دو قسمت میتواند باشد یکی کویل و دیگری خود ایسیو رو توسط کارشناس متخصص مورد بررسی قرار دهید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • شایسته

      سلام ماشین تون درست شد؟

  • وحید

    سلام
    دنا پلاس EF7 دارم وقتی دنده عوض میکنم، به محض اینکه گاز میدم، ریپ میزنه.
    یه ذره شتابش کمه و اینکه وقتی یه ذره سرعت کم میشه، مجبورم حتما دنده کم کنم چون ماشین جون نداره با گاز سرعت رو ببرم بالا.
    مشکل از چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید و سپس شمع و وایر و سوزن انژکتور ها رو هم شستشو دهید مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام ماشین من کوییک هست صفر گرفتم وقتی پس از چندساعتی روشن میکنم دنده عقب میام مشکلی نداره ولی وقتی دنده یک میزنم میخوام راه بیفتم ماشین ریپ میزنه وبعضی وقتها خاموش میکنه مثل زمانی که با ماشین کاربرات همون اول روشن کردی میخوای حرکت کنی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون با دستگاه عیب یاب داگ چک بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • ولی

      سلام وقت بخیر من لیفان ایکس ۶۰ دارم صبح ها که روشن میکنم پت پت می‌کنه گاز هم میخوره سه چهار دقیقه همینطور کار می‌کنه بعد خوب میشه ماشین هر بار که سرد باشه این حالت تکرار میشه علتش چیه

  • یوسف

    سلام عزیز من سمند مدل ۹۵ دارم مولتی تواوتوبان میومدم چراغ چک روشن شد و ماشین کم جون شد بعد وایسادم موقع حرکت دنده ۲ یکم ریب میزنه انگار نفس نداره ممنون میشم پاسخ بدین تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژنتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هانی

    سلام ، من ماشینم هیوندا اکسنت هست، باطری تموم شده رو تعویض کردم حالا بعد از روشن کردن ریپ های ریزی میزنه میشه راهنمایی کنید از چی هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد سیستم برقی هست.
      خودوروتون رو کبار با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرارر بدید.

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پیام

    سلام من نیسان دوگانه کارخانه دارم
    بعضی وقتا روی گاز دور موتور بین دوهزار و سه هزار ماشین ریپ میزنه ایرادش چیه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار ریل سوخت گازتون کم میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام دلیل ریپ زدن ماشین موقع روشن کردن کولر چیه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور فشار گاز کولر و استپر موتور
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرج زاده

    سلام بنده یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم نزدیکه ۲ سالی میشه که اول صبح وقتایی که موتور سرده میخوام حرکت کنم ماشین ریپ میزنه و گاز نمیخوره ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهراد

    سلام من ۲۰۶ دارم روز بعدی که به ماشین استارت میزنم چند ثانیه ریپل میزنه بعد دیگه تا شب درست استارت میزنه ولی باز روز بعدی که استارت میزنم دوباره همین روند ادامه پیدا میکنه. چرا؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کوروش

    سلام خسته نباشید من ۲۰۷ کم کارکرد دارم جدیدا هر از گاهی بعد از استارت دور موتور میاد پایین و گاهیم خاموش میشه فیلتر سوخت عوض کردم پمپ سوختم تست شده سنسور اکسیژنم سالم هست استارت صبح خوبه ولی بعد که ماشین گرم شد گاهی سخت روشن میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پمپ بنزین رو پس از داغ شدن چک کنید ه فشارش تغییر میکند یا خیر .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام.ماشین پراید۸۳ دارم..زمانیکه دپر موتور به ۳ میرسه ریپ میزنه و دور موتور بازی میکنه..کوئل و سنسور دور موتور را عوض کردم درست نشد..اگه امکانش هست راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور کیلومتر و میزان فسار ریل سوخت رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    سلام یه ماشین پراید مدل ۹۰ دارم گاهی اوقات در سربالائی ها چند بار ریپ میزند لطفا راهنمائی کنید مشکل چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا محمودی

    سلام عرض شد
    من ساینا صفر دارم و بعضی اوقات به شدت ریب میزنه
    نمایندگی هم سنسور دریچه گاز، استپر و حتی کامپیوتر ماشین رو هم عوض کرده ولی درست نشده
    به نظرتون باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی و چک کردن توسط دستگاه دیاگ توسط یک کارشناس متخصص رو داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام خسته نباشید من ماشین سمند دارم گاهی در حرکت اولیه مثلا پشت چراغ قرمز در هنگام جراغ سبز که میخواین سریع حرکت کنین ماشین برای لحظاتی کم میاره و خیلی کند حرکت میکنه بعد یهو مشکل برطرف میشه شمع و وایرها فیلتر بنزین و پمپ بنزین و دیسکو صفحه عوض شده ولی مشکلم حل نشده لطفا راهتمایی بفرمایین ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار ریل سوختتون رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • اسحق ریگی

    سلام مهندس عزیز!ماشین من سمندمعمولی مدل۸۴هستش روشن ک میکنم بد کارمیکنه بعدش توی دور پایین ریپ شدید میزنه ولی تخته گاز برم صاف میشه.یعنی همش باید پرگاز برم ممنون میشم راهنمایی کنیین مشکل چیه،

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و سوزن انژکتورهاتون رو بازدید کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • علیسان

        سلام مهندس جان ماشین من ۴۰۵ دوگانه کارخونه هست اول صبحی که استارت میزنم در جا ماشین خوب کار میکنه بعد این که یکی دو کیلومتر حرکت میکنم ماشین خفه میشه گاز نمیخوره بعد که میفته رو گاز ماشین دروس میشه بعد تو جاده که میرم با سرعت مثلا ۱۰۰ تا تو بزین ماشین ریپ میزنه خفه میکنه بعد که گاز بیشتر فشار میدم موتور گاز میخوره میره

  • احسان

    با سلام بنده ۴۰۵مدل ۹۰دوگانه کارخونه دارم که روی گاز صاف کارمیکنه ومشکلی نداره ولی روی بنزین ریپ میزنه درجا مشکلی نداره ودورموتورم راحت میره بالا ولی تو حرکت اصلا کشش نداره وریپ میزنه با کولر که اصلا دیگه حرکت نمیکنه تا دور موتور ۳هزار ۵۰۰همینجوریه ولی دورموتور که از ۳/۵بالاترمیره تقریبا درست میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سوزن ها و شمع و وایر رو تعویض کنید .
      میزان فشار ریل سوخت رو هم بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام ساینا صفر خریدم وقتی روشن میکنم و حرکت میکنم در لحظه های اول ریپ میزنه و میخواد خواموش بشه ولی نمیشه.چند لحظه بعد به حالت عادی بر میگرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نمایندگی مراجعه نمایید خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل لشنی

    سلام خسته نباشید من یه ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم باک ماشین رو که پر میکنم از یه شلنگ سفید جلوی تایر عقب سمت راننده بنزین میریزه بعد بنزین ماشینم که کم میشه تو شتاب گیری دل میزنه تمام فیلتر ها و شمع و وایر ها رو هم عوض کردم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ریختن بیرون بزنین به دلیل پر کردن بیش از حد باک بنزین است.
      فشار پمپ بنزین رو حتما بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • نعمت اله

        سلام مهندس لطفا جواب بدین من ماشین پژو۴۰۵مدل۹۱دارم هنگام دورپایین تو دنده یک و دو میگیره و ول میکنه لطفا راهنمایی کنید

        • منوچهر

          سلام روزتون بخیر این مشکل مرب.ط به برق خودروتون هست .
          سعی کنید اتصالات رو بررسی کنید .
          وایر ها و کویل ها رو روهم حتما چک کنید و از سلامتشون اطمینان حاصل کنید.

  • مرتضی

    سلام یه سمند ef7دارم که مدتی هست که تو دست انداز که میوفتم ماشین ریپ میزنه یه بار هم چراغ چک روشن شد و ماشین خاموش شد همه سوکت های در دسترس و منفی باطری رو هم چک گردم مشکلی نداشت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سوییچ اینرسی و کابل متصل به سوزن های انژکتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Morteza

    سلام بخدا دیگه خسته شدم نیسان مدل ۸۷ دوگانه کارخانه دارم تو گاز بدجور راه که می افتد ریپ میزنه تو بنزین کم اتفاق میافته شمع وایر همه چیزشو نگاه دادم کردن ولی درس نمیشه خواهشن کمکم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ریل سوخت گاز رو تعمیر کنید مشکل برطرف میشه
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احمدی

    سلام سمند ملی دارم ماشین بعد از گرم شدن و وقتیکه تو گاز کار می‌کنه شروه به ریپ زدن میکنه شمع و وایر هم عوض کردم تاثیری نداشته البته بعد از گرم شدن این مشکل ‌پیش میاد و فقط تو گاز

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ریل گاز رو تعمیر کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • هادی

    سلام خسته نباشین،ماشین من اس دی وی دو هست موقع استارت زدن ریپ میزنه چراغ چک و چراغ چک گاز روشن میشه بعد از دوسه دقیقه کار کردن درست میشه علت چیست

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      گرمکن سنسور اکسیژن معیوب است
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام وقت بخیر
    من ی پراید ۸۶دوگانه کارخانه دارم وقتی کلاج وترمز میزنم خاموش میشه رو بنزین هم ریپ میزنه و رو بنزین هم دود می‌کنه علت چیست

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      انژکتورهاتون رو شستشو کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • جعفری

    سلام وقت بخیر.
    آقای مهندس ماشین من سمند EF7 بنزینی است و اشکال آن بیشتر شبیه دُک زدن است تا ریپ زدن. مکانیکها علت آن پیدا نمیکنند پمپ بنزین ـ صافی بنزین ـ شمع ـ فیلترها هم تعویض کرده ام باز دُک میزند. بعضی مواقع هم در حین حرکت خاموش میشود و بایستی حدود نیم تا یک ساعت صبر کرد تا دو باره روشن شود
    پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم. جعفری.

  • فاطمه

    سلام جناب وقتتون بخیر من مزدا دوکابین دارم ‌یک لحظه خوبی کردم کنار جاده برای استراحت بعد که خواستم سوار بشم روشن کنم موتور ماشین تق تق صدا میداد و موتور و حتی کاپوت ماشین تکون می خورد ماشین رو با کفی آوردین تعمیر کار دگه فقط استارت میخوره ریپ مزنه خاموش میشه لطفا راهنمایی کنین خیلی ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمالا صدای یاتاقان های خودرو بوده که در اثر روغن کاری و روانسازی نامناسب خرابی ایجاد شده.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام مهندس
    من پراید مدل ۹۴ دارم دو گانه گاز مایع هست
    بعضی وقتها با بنزین روشن میکنم موقع ایست وقتی استارت میزنم ماشین انگار میخواد خاموش بشه تو حالت حرکت یکدفعه ماشین گاز نمیخوره باید کلاج بگیرم و گاز بدم تا مشکل رفع بشه بنظرتون مشکل از کجاست فقط اول استارت اینجوری میشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      رگلاتور سوختتون و سوییچ کننده اون مشکل داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمدحسین چاکرزهی

    سلام مهندس من پژو ۴۰۵ مدل ۹۵ دارم بعد انداختن واشر سر اگزوز ماشین یه چند ثانیه دل میزنه وصاف کار نمیکنه گاز خورش خوبه تو سرعت بالا خوبه ولی سرعت پایین تو دست انداز اینجوری میشه وار شمع کامپیتور همه کار کردم درست نشده چکارش کنم راهنمایی کنید خواهشا

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر شما مسیر خروجی دود رو تغییر دادین و کوچکتر از حد استانداردش کردین خب قطعا همچین چیزی طبیعی هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Mostafa

    سلام ماشین سراتو دارم متاسفانه ریپ میزنه در حالتی که خیلی ریپ بزنه چراغ چک در حد چند لحظه روشن میشه و مجدد خاموش میشه ، بردم تعمیرگاه شمع ، سنسور و صافی رو چک کرده همون چند ساعت اول که ازذتعمیرگاه اومدم بیرون خوب بود ولی مجددا همون مشکل براش پیش اومد ، به نطرتون مشکل از چی میتونه باشه ، تو استارت ریپ نمیزنه و شتاب ماشین رو هم کم کرده و در عین سنگین حرکت میکنه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسورهای اکسژن+فشار پمپ و ریل سوخت + کویل خودرو رو با دستگاه دیاگ مورد ارزیابی قرار بدید مشکلتون حل میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سما

    سلام وقت بخیر
    ماشین من کیاریو هاچبک هست / معمولا توی سرغت به هنگاک گاز دادن ریپ میزند و گاز حالت قفل میگیرد / نمایندگی هم بردم ولی تشخیص ندادند – ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مدل خودروتون رو ذکر کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • برجعلی واحدی

    ماشین ریپ میزنه موتور لرزش داره سمند موتور ملی هستش
    علتش چیه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم برق خودرو و انژکتورهاتون رو در ابتدا بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام من سمند مدل ۸۵دارم مدتیست پس ازریپزدن خودرو وتعوض شمعهامشکل برطرف ولی مجددا پس از چند روز دوباره شمعها کثیف دور رزوه انهاروغنی ودوباره شروع به ریپ زدن میکنه. لطفا علتش روبگید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کمپرس خودروتون باید برطرف شه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Sajad

    سلام وقت بخیر.من ساینا صفر گرفتم خیلی ریپ میزنه درحال حرکت گاهی هم درجا پت پت میکنه اما وقتی درحال حرکته زیاد.با توجه ب اینکه صفر هست و قطعات نو هست بنظرتون مشکل از کجاس؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه دیاگ بررسی شه تا ایراداتش مشخص بشه لطفا به تعمیرگاه های مجاز مراجعه فرمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد وفادار

    سلام ماشین و تا حرکت میکنم سنگین راه میره تو سرعت بالا خوبه و وقتی ماشین ثابت ایستاده هم موتور بدون هیچ ریپی تمیز کار میکند اگه مقدوره راهنمای کنید متاسفانه زاهدان همه تعویض کارن تخصصی کسی بلد نیست

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحتون نیاز به تعویض داره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام وقت بخیر .من سمند ef7مدل ۹۲ دارم موقع رانندگی شیشه رو پایین دادنی بوی روغن سوخته میاد و تو هر سری تعویض روغن هم ۲ لیتر روغن کم میاد و اکثرا هم با گاز میرونم دلیلش چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      موتورتون روغن سوزی یل روغن ریزی داره و نیاز به بررسی و تعمیر داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ماشین من پراید مدل ۸۵ روی بنزین در حال حرکت یهویی ۳میزنه ۵۰۰متر که میرم دوباره وصل میش .الانم جدیدا از موتور صدایی در میاد که مال میل سوپاپ .مشکل سوال اول از چیه .وایا این دو مسئله میتونه بهم ربط داشته باشه.ممنون از لطفتون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی پمپ بنزین و ریل سوخت وچود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امین

    سلام خسته نباشید ماشین من ساینا مدل ۹۷ هستش وقتی روشن میکنم ریپ میزنه بعد از چند ثانیه خودش شروع میکنه گاز خوردن و درست کار می‌کنه
    اگه موقع ریپ زدن گاز بدم ماشین خاموش میشه باید وایسم تا خودش شروع به کار کردن بکنه
    ممنون میشم دلیلش و بدونم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه دیاگ چک شه عوامل متعددی میتونه داشته باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • شهرتی

    سلام .ماشین من پراید هست که موقع استارت زدن ریپ می زند لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید خودروتون توسط دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بگیرد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام
    پراید مدل ۹۸دارم موقعی که میخوام حرکت کنم ماشین کمی ریپ میزنه،انگار به زور داره راه میره وچراغ چک روشن میشه
    دستگاه زدم ولی نشون نمیده،سوزناشو چک کردم،استپر رو تعویض کردم،ولی هنوز به همین شکله
    در حالت پارک هم اگه گاز بدم چراغ چک روشن میشه
    یه راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی ایسیو و کاتالیستتون وجود دارد و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام من یه ساینا مدل ۹۶ دارم ۵۵۰۰۰ تا راه رفته بعضی وقتها استارت میزنم همون اول یه چندتاریپ میزنه در حد دو ثانیه ولی دور موتور خودش درست میشه و از ریپ خارج میشه ولی مشکل اصلی من اینه زمانیکه با دنده یک میخوام شروع به حرکت کنم باید با دور موتور بالا حرکت کنم وگرنه ریپ میزنه یا موقع رسیدن به سرعت گیرها باید حتما به دو معکوس بکشم بعضی موقع ها به یک وگرنه موتور ریپ میزنه چند وقت پیش باتری خالی کرد باتری به باتری کردم کلا این مشکل برطرف شد تا سه چهار روز ، که رفتم باتریشو عوض کردم ولی الان همون مشکلو داره باتری ۵۵ آمپر هم انداختم یعنی پنج آمپر قویتر به خاطر سیستم صوتی ماشین به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه
    ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام مهندس ماشین من ساینا مدل ۹۸ هست اول صبح که استارت میزنم دور موتور رو ۵۰۰ حدود ۱۰ ثانیه میمونه و ریپ میزنه بعد درس میشه ایراد از چی میتونه باشه
    شمع عوض کردم سنسور اکسیژن عوض کردم دیچه گاز شستم استپر تمیز کردم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی استپر موتورتون وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین

    سلام.۲۰۷ مدل ۹۷ دارم.ماشین اغلب اوقات چراغ چکش روشنه.تو سرعت ۴۰-۵۰ تا سرعت ثابت ماشین دک(ریپ) میزنه.گاز که میدم صدای اگزوز بم میشه ولی شتابش اومده پایین.شمع هم تازه روش عوض کردم.لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن و کاتالیستتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • کاوه

    سلام مهندس. ممنون از راهنمایی هاتون. من ماشینم پژو ۴۰۵ مدل ۸۷. ماشینم خیلی راحت روشن میشه ولی موقع حرکت یا کلا در دور پایین موتور ماشین جون نداره.باید حتما پر گاز حرکت کنم تا اصطلاحا دل نزنه. استپر رو تعویض کردم اما فرقی نکرد. میتونید کمکم کنید؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفخه و انژکتور هاتون رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    سلام مهندس یه پراید مدل ۸۳ دارم توی هر دنده ای دور موتور اگه زیر ۲۰۰۰ باشه شروع به ریپ زدن می‌کنه انگار ماشین سه کار می‌کنه بعد از دور ۲۰۰۰ خوب میشه و مشکلی نداره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم انژکتور و کویل هاتون رو ببرسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    یه سانتافه ۲۰۱۵ دارم در سرعت پایین ریپ میزنه شمع و وایر هم عوض کردم فایده ای نداشت دیاگ‌هم گذاشتم نظر شما چیه؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سلامت انژکتور ها و کویل خودروتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام ماشین من اردی کاربراتوری هست شلنگ برگشت باک باید به کجا وصل باشه بعد ماشینم رو بنزین ریپ میزنه یا اصلا روشن نمیشه کاربراتش رو تعمیر کردم شمع وپلاتینم نو کردم باز ریپ میزنم میتونن از پمپ بنزین باشه چون سوختش مقطع میاد شلنگشو که در آوردم فشاری هم نداشت به اون صورت ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      پمپ بنزین خودروتون نیاز به تعمیر یا تعویض داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام خدمت شما
    بنده یه پارس tu5 صفر دارم
    اولش که روشنش میکنی رو دور ۱۰۰۰تا۲۰۰۰ ریپ میزنه
    و وقتیم حرکت میکنی باید پرگاز حرکت کنی که دور از ۲بره بالاتر وگرنه ریپ میزنه و راه نمیره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در سیستم برقی و یا ایسیو خودرو وچود داردکه باید به نمایندگی های مچار جهت پیدا کردن دقیق و رفع عیب مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    من سمندlx مولتی مدل ۹۵ دارم الان یک ماهی هست که یکی دوبار صبح زود و چندین بار هم تو ظهر وقتی روشن میکنم ماشین ریپ میزند و دور موتور یکدفعه به زیر یک میاد و به محض یکی دوتا گاز کوچیک ایراد برطرف میشد چند جا مراجعه کردم تست واشر سرسیلندر هم گذاشتند دیاگ هم گذاشتم موتور سالم بود استپر را تمیز کردم یک روز خوب بود ولی مجددا مشکل دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • صفایی

    باسلام ماشین بنده تیبا۲ مدل ۱۴۰۰ هست ومشکلی که داره زمانی که روشنش میکنم خوب کار نمیکنه و در هنگام حرکت دوک میخوره البته هردو در بعضی مواقع اتفاق میفته تا حالا چندبارسنسور اکسیژن رو عوض کردم ولی بازهم درست نشده دستگاه هم سنسور اکسیژن رو نشان میده ولی تعویض که میشه متاسفانه درست نمیشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان داره نوع سنسوری که استفاده میکنید تقلبی باشه .
      لطفا از نمایندگی های مجاز خرید کنید.

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • سعید صالح نژاد

    سلام . پژو ۴۰۵ slx مدل ۹۴ دارم
    ماشین اول با روشن کردن کولر ریپ میزد و لرزش شدید داشت که گفتند ارور کوئل میده ولی قبلش شمع عا رو عوض کن اگه درست نشد کوئل رو هم عوض کن . هر دوی این کار رو انجام دادم و بعد از یکی دو ماه بازم همون مشکل ایجاد شد ، دوباره شمع جدید انداختم(گفتند شمع های قبلی تقلبی بوده)با این کار حدود ۲ماه ریپ نزد ولی بازم مشکل شروع شد. این مشکل اصولا حالا که کولر نمیزنم در مواقع شب و وقتی در ترافیک و کارکرد درجا هستم و از برق ماشین( نور چراغ و گرمکن شیشه و..) بیشتر استفاده میشه اتفاق میفته . لطفا راهنمایی ام کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی در سیستم برق خودروتون وجود داره و نیاز به بررسی تخصصی و بیشتر داره علل زیادی میتونه داشته باشه که بعضی از اپنها از طریق دیاگ و بعضی از طریق سیم کشی خودروتون باید بررسی بشه.
      لطفا به نمایندگی های مجاز جهت رفع عیب مراجعه نمایید.

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • علی قربانی

    ماشین من پژو ۴۰۵ وقتی سرده روشن میکنی موتور صاف کار میکنه وقتی حرکت میکنی هم تا سرده قشنگ گاز میخوره راه میره ولی همین که اب رادیات گرم میشه به خط اول میرسه شروع میکنه ریپ زدن حالت تک کار کردن اصلا هر چی پا رو گاز میزاری بیشتر ریپ میزنه تا چراغ چک روشن میشه درست میشه بیشترم تو دنده دو اینجوریه هر جا بردم نفهمید دیاگ میزنن میگن همه چیز حله لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان داره خطا از سنسورهای اکسیژن و کانالیست باشه و برای عیب یابی نیاز به بررسی بیشتر داره.
      لطفا به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

      • شاهین

        سلام خسته نباشید
        من ۲۰۶ صفر دارم رو دنده های پایین ۱ و ۲ وقتی گاز کم میکنم ریپ میزنه ماشین, مشکل چی میتونه باشه

        • منوچهر

          درود بر شما وقت بخیر
          نیاز به بررسی بیشتر توسط دستگاه دیاگ داره و مشکل میتونه از ایسیو یا سیستم برق خودروتون باشه.
          لطفا به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
          سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • وهاب

    سلام من ی ماشین دارم مدل ۸۷ پراید وقتی روشن میکنم استب موتورش گیر میکنه و میخوام حرحت میکمم ریپ میزنه تمام مصرفی هام عوض کردم با دیاگ مشکلش رفع نمیشه احتمال داره ک انژکتورش کثیف باشه قبل از لین مشکل ماشین شتاب نداشت

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین کریمی

    سلام خودرو من برلیانس هست
    در سرعت پایین ریپ میزد اما در سرعت بالا مشکلی ندارد. بنظر شما مشکل از چیست؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در سیستم سوخت رسانی یا جرقه زنی خودروتون وجود داره که نیاز به بررسی توسط دستگاه دیاگ داره.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام درود بند پژو مدل ۸۵معمولی دارم وقتی که آمپر آب به نقطه وسط میرسه دیگه از حالت طبیعی خارج میشه و هی ریپ میزنه و رفته رفته بیشتر میشه و در آخر گاز زیاد نمی‌خوره و خاموش میشه چند جا بردم پمپ بنزین رله دوبل سنسور آب شمعه وایر تعویض کردم ولی همچنان این مشکل برطرف نشده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی از ایسیو و یا قطعات موتور از جمله سر سیلندر وجود دارد لطفا برای بررسی بیشتر و رفع عیب یابی به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام خودرو من پراید ۱۳۱ مدل ۹۶ هستش ، تو هوای سرد ماشین با تک استارت روشن میشه ، ولی میخوام حرکت کنم شروع به ریب زدن میکنه ، باید اروم اروم پامو رو گاز بزارم یا اینکه بزارم ، ۵ دقه درجا کارکنه تا شروع به حرکت کنه‌ تازه بعدشم یه ریب ریز میزنه ، تو بعضی وقتا هم تو حرکت ماشین دل دل میکنه ، میخواستم بدونم مشکل ماشینم چیه ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژنتون و همچنین نوع روغن مصرفی رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • معین نادی

    سلام من ماشین پراید دارم وقتی باسرعت بالا پدال گاز رو رها میکنی ماشین شروع به ریپ زدن میکنه علت چیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید خودروتون توسط دستگاه دیاگ بررسی بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پویا

    سلام وقتتون به خیر ، ماشین من پژو پارس ۹۳ معمولی مدل ۹۳ هستش، تقریبا از بعد عید ، داریم دنبال رفع این مشکل میگردیم، تا الان ، سیم کشی ای سی یو رو بررسی کردیم و خودش رو هم تعمیر کردیم، ۵ ۶ تا رله دوبل عوض کردن ، دو بار سنسور دور موتور هم عوض کردن و باطری ماشین هم که ۶۶ بود رو ۷۴ امپر کردیم ، قطع کن ماشین رو یکسره کردن، چند تا از پایه های رله دوبل هم یکسره کردن ، ماشین نه همیشه ولی در زمان روشن شدن فن ها دچار مشکل میشه در حرکت ریپ میزنه و کپ میکنه تکون تکون میخوره یعنی مجدد حرکت میکنه و مجددا ماشین قفل میکنه به صورت متوالی تا خاموش روشن شه ، بعضی مواقع هم که ماشین ساکن باشه گاز بدی خاموش میشه، سنسور مپ هم عوض کردن، خیلی پیچیده شده ، تابستون این مشکل خیلی خیلی شدیدتر بود کولر رو نمیشد عملا استفاده کرد همیشه دچار این مشکل میشد و خاموش میشد ، وقتی هم به دیاگ میزنی خطای ولتاژ تغذیه رو نشون میده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اصلا نیازی به اینهمه خرج و تعمیرات نبوده مشکل خودروی شما خرابی جعبه فیوز کالسکه ای هست که تعویضش کنید و اصلی بندازید مشکلتون حل میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حامد ص

    خودروی تیبا ۱
    چراغ چک روشن کدخطای سنسور اکسیژن
    سنسورو جابجا کردم بالیی و با پایین بعد یه مدت خوب بود بعد شروع کرد به ریپ زدن
    امکانش هست دلیلش ایسیویی که چینیه
    ماشین ۴۰تا کارکرده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن خودروتون معیوب است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • نیما

    سلام وقت بخیر پراید دوگانه کارخونه مدل ۹۲دارم با دواستارت روشن میشه وقتی هم که روشن میشه ماشین خیلی میلرزه واگزوزش در حالت درجا پت پت میکنه ولی وقتی راه میوفتم قطع میشه و تو سرعت پایین ریپ میزنه مشکلش چیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در سیستم برق رسانی و جرقه زنی خودروتون وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • منصوری

    سلام. ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰هستش. تو سرعت ۵۰به پایین چه تو دنده ۳ و یا ۲ وقتی که پا از روی پدال گاز بردلشته میشود ماشین ریپ میزند به دلیل این مورد چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور اکسیژن یا دریچه گاز و یا کویل خودروتون وجود داره و نیاز به بررسی میدانی داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فریدونی

    سلام ماشین من پارس تیو لایو ۹۴ هست موقعی که هوا سرده ماشین موقع روشن شدن ریپ میزنه و خاموش میشه بعد از چند بار خاموش شدن وقتی که روشن شد دیگه مشکلی نداره فقط موقع سرد بودن هوا اینطوره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور دمای آب و استپر وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یاسر

    سلام وقت بخیر ..ماشینم صبح یا زمانی که چند ساعت که خواب با استارت اول روشن نمیشه با استارت دوم روشن میشه یه لحظه ریپ میزنه تا خاموشی میرع بعد خودشو میگیره بعدش اینکه تو حرکت ریپ دارم یجور دل دل زدن که گاز فشارمیدم برطرف میشه بعضی وقتا هم پامو از رو پدال گاز بر میدارم یه ریپ میزنه؟؟ماشینم پرایده انژکتور لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      عوامل خرابی خودروی شما از استپر موتور -سنسور اکسیژن-سنسور دمای آب و سیستم شمع وایر و کویل خودروتون میتونه باشه که نیاز به بررسی میدانی داره لطفت به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام. ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰هستش. تو سرعت ۴۰به پایین چه تو دنده ۲ و یا ۱ وقتی که پا از روی پدال گاز بردلشته میشود ماشین ریپ میزند البته گاهی اوقات این اتفاق می افتد ولی وقتی بنزین سوپر میزنم همه چیز خوب میشه علت چی میتونه باشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید خودروتون توسط دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه و مورد بررسی قرار بگیره تا مشکل اصلی پیدا بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام من پژو پارس۹۳دارم
    وقتی بنزین سوپر میزنم ماشین ریپ میزنه
    و۳کار می‌کنه و کمی گرم میشه درست میشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سوزن های انژکتورتون رو شستشو بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یاس

    سلام ..ماشینم از اگزوزش بوی خامسوزی بنزین دارد ..ماشین تا وقتی سرده خیلی نرمو روان وقتی گرم میشه ریپ در دنده های ۱تا سه داردو خیلی در حالت فشار گاز میخورد .‌استپر..سنسور دریچه گاز ..کوئلم برسی کردم..پمپ بنزینم درسته.‌شمعو وایر یه ماهه عوض کردم جنس خوب گرفتم..سنسور دور موتور و سرعتم عپض کردم…فشنگی اب هم عوض کردم ..ولی وقتی ماشین یه مسافتی میرم گرم میشه ریپ دو دنده دو ویک دارم دنده سه هم کم ریپ میزنه این ریپ زدن موقعیه که پامو میزارم رو گاز

  • قاسمی

    سلام
    ماشین من هم راحت روشن میشه هم خیلی خوب شتاب بر میداره فقط با یه سرعته ثابت میرم موقع شتاب گرفتن البته شتابه کم ریپ میزنه ولی گازو تخته کنم برای شتاب گرفتن ریپ نمیزنه
    مشکلش چیه؟شمع و دلکو و سنسور کیلومترم عوض کردم درست نشده هنوز

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      انژکتور ها و میزان پاشش پمپ بنزینتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام جناب مهندس خودرو شاهین دارم وقتی که روشن میکنی بعد از ۳تا ۴ کیلومتر ماشین ۳ کار میکنه چراغ چک روشن میشه نمایندگی هرچی میگرده عیبش رو پیدا نمیکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      با توجه به توضیحات شما امکان خرابی در سیستم جرقه زنی و سوخت رسانی و خرابی سنسورهای انژکتور و یا در مواردی معیوب بودن خود توربو وجود داره که بر اثر استفاده از بنزین نامرغوب و عدم استفاده از اکتان بوجود میاد.
      خودروتون برای عیب یابی دقیق نیاز به بررسی میدانی داره و اگر طلاعات بیشتری در اختیارمون بزارید در جهت رفع ایراد کمکتون میکنیم.

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    سلام پژوپارس مدل ۸۲ دارم وقتی روشنش میکنم بعد از چند ثانیه تو حرکت ریپ میزنه بیشتر تو دنده ۱ و ۲ این اتفاق میفته
    شمع ها رو عوض کردم یه مدت بهتر بود

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم جرقه زنی خودروتون باید بازدید بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ماشینم پارس tu5
    روشن که میکنم توی درجا حالت ریپ داره دورموتور یکزره کمو زیاد میشه مثل عطسه خیلی ضعیفه ،ممنون میشم راهنمایم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      انژکتورها رو شستشو بدید و سیستم جرقه زنی رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام مهندس من ماشینم ۲۰۶ صبح با استارت طولانی روشن میشه و حتما باید پدال گاز رو نگه دارم و آروم آروم حرکت کنم تا حدود یک ربع یا بیشتر که ماشین خاموش نشه و حالت درجا با ریپ که میخواد خاموش شه و هی کم میاره کار میکنه و پرت پرت میکنه و کولر میگیرم هی کم میاره مشکل برقی و ایسیو هم نداره مشکل از چه چیزایی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتور رو تعویض کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    با سلام و خسته نباشید . یه مشکلی هست چند ساله باهاش درگیرم . پراید ۸۲ کاربراتوری دارم که هر سال با شروع فصل پاییز که بارندگی هست مخصوصا توی باران ماشین ریپ میزنه انگار جلوشو گرفتن راه نمیره و دور موتور میاد پایین در حدی که کم مونده خاموش شه یکم نگه میدارم گاز میدم درست میشه دوباره راه میفتم . از شما خواهشمندم منو راهنمایی بفرمایین .

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کاربراتور و سوزنهای ژیگلور رو بررسی کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمود

    سلام ماشین پیکان وانت بعداز هربار بنزین زدن در سرعت پایین تو دنده یک خاموش میشه اگه گاز ندم هربار بنزین میزنم تا ۵ساعتی همین مشکل داره بعدش صاف کارمیکنه ماشین علتش چیه ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باک بنزینتون رو از لحاظ داشتن آشغال بررسی کنید.
      فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حیدر کرار

    سلام مهندس ماشین پژو پارس مدل ۸۸ دارم مشکل از روزی شروع شد که جنت رادیات نشتی داد بعد از اون موقع استارت وقتی ماشین سرد هست چند ثانیه سه کار میکند بعدش اوکی میشود دیگه مشکلی ندارد الان به مکانیک که میگم اول میگن از واشر سرسیلندره در ضمن کاتالیست خودرو رو عوض نکردم تا حالا ۹۵۰۰۰ کارکرد داره منو لطفا راهنمایی کنین ماشینو اول پیش چه صنفی ببرم اول برم یعنی برقکار و…. در ضمن هر دو سه روز یه استکان اب کم میشود

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سر سیلندر خودروتون نیاز به تعمیر داره و به مکانیک مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بابک

    سلام قربان من سمند مدل ۸۷ موتور پژو دارم چند وقت پیش سوکت رله دوبل عوض کردم ۳ روز بعد ماشین ریپ میزد یعنی وقتی سرد هیچ موشکلی نداره وقتی گرم میشه ریپ میزنه شمع و وایر و کویل و مپ سنسورم عوض کردم خوب نشد ۳ تا رله دوبل گرفتم بازم درست نشد سوکتشم باز عوض کردم مشکل حل نشد و این ک دیاگ میزنم هیچ خطایی نیست و همه پارامترام چک میکنن میگن سالمه سوزناش وفشار بنزینم چک کردم مشکلی نداشت میشه راهنمایی کنید خستم کرده هرچی خرج میکنم درست نمیشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      جعبه فیوز کالسکه ای و اتصالات و کابل ها رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام مهندس، من یه پراید وانت ۹۶ دارم، وقتی صبح ماشینم روشن میکنم بلافاصله حرکت کنم ماشین ریپ میزنه، یعنی پدال گاز رو فشار میدم اما انگار ماشین جاز نمیخوره، بعضی وقتا در حال حرکت هم پا رو از رو گاز که بر میدارم بعد دوباره گازو فشار میدم ماشین کله میزنه! به نظرتون مشکل چی می‌تونه باشه مهندس؟ اینم بگم سنسور اکسیژن بالا و شمع و وایر و استوپر رو هم عوض کردم! ماشینم فقط کاتالیزور نداره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز رو بررسی کنید.
      کاتالیزور رو هم برای عملکرد بهتر و آلایندگی کمتر دوباره در مدار قرار دهید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام خسته نباشید
    پراید مدل ۸۷ دارم دوگانه فابریک
    ماشینم بعد اینکه تعمیر کردم یه مدت که میخواستم استارت بزنم چک روشن میشد به سختی روشن میشد و روی بنزین ریپ میزد وقتی چک روشن نمیشد خودرو عادی بود.بردم فلش کردم تا چن روز خوب بود حالا دیگه با استارت روشن نمیشه و فقط با هل روشن میشه.توی دور موتور ۳ توی حرکت کله میزنه و ریپ شدید واقعا اذیت میکنه و چراغ چکش با هشدار آمپر دما روشن خاموش میشه..دیاگ هی میزنه خطای دائمی دور موتور اونم عوض کردم بعد مشکل روشن نشدن پیش اومد.واقعا دیگه کم آوردم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      در ضمن خودروتون رو با هل روشن نکنید احتمال خرابی های بیشتر وجود داره.
      به نظرم بهتره به نمایندگی های مجاز برای رفع ایراد مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • yadgar

    سلام من یک روا دارم کە در هنگام شتاب پرت پرت میکنە و وقتی دور متور از ۳ رد میشه دیگە پرت پرت نمیکنه در سربالایی پرت پرت زیادی میکنه ماشین و میگیرە نمیزارە در سربالایی شتاب بگیره این مشکل روز روزه ،روزی خوب میشە ،روز دیگه همین جور پرت پرت میکنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میزان فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • نادر

    سلام وقتتون بخیر پراید مدل ۸۳ دارم ماشین در حرکت بعداز چند دقیقه ریپ میزنه و خاموش می‌شود و موقع کلاچ گرفتن صدا میدهد
    شمع ها وتسمه تایم و صافی بنزین هم عوض کردم علت چی می‌تواند باشد ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کاربراتور خودروتون رو سرویس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • arash

    سلام وقت بخیر ماشین من پراید مدل ۹۱ هست سنسور اکسیژن با سوزن انژکتور با شمع ها رو تعویض کردم اما موقعی که ماشین سرد است وآمپر هنوز بالا نیومده ریپ میزنه بعد از گرم شدن درست میشه مشکل از کجاست.مممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • آقازاده

        سلام من از وقتی که خودروی ام وی ام ۵۳۰ رو ریمپ کردم خودرو موقع گاز دادن ریپ میزنه معمولادر دنده یک و دو . مثل اینکه یک نفر راننده بطور ناشیانه رانندگی میکنه . آیا از ریمپ کردن هستش یا مشکل دیگه ای بعد از ریمپ پیدا کرده . وآیا ریمپ میتونه باعث اینکار باشه . ممنونم . در ضمن قبل از ریمپ اینطور میشد ولی سنسور کیلومتر رو عوض کردم درست شده بود ولی به محض ریمپ کردن دوباره این مشکل رو پیدا کرد .

        • منوچهر

          سلام دوست عزیز باید ریمپ خودروتون رو آپدیت کنید و حتما مجددا عیب یابی سنسورها رو با دیاگ انجام بدین تا مشکل رو پیدا کنید.

  • فخرالدین دادگر

    سلام وقت بخیر بنده لیفان ۸۲۰دارم زمانی که موتور گرم میش ماشین دل دل میکن که بعضی وقتا باعث خاموش شدن ماشین میش تو دنده عقب هم همینطور کلا تو ترافیک و سرعت خیلی پایین اینطور ماشین اتومات و اینکه چراغ چک روشن میش میزن گرمکن اکسیژن ولی عوض کردم دوباره چراغ روشن میش لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن خودروتون رو باید تعویض کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • میلاد

      سلام وقت بخیر
      پراید ۸۱ دارم
      ماشین وقتی روشن میشه شروع به ریپ زدن میکنه و دور موتور میوفتع و خاموش میشه
      بعضی مواقع ۵ دقیقه اول دود میکنه ماشین تا گرم بشه
      لطفا راهنمایی کنید ممنون

      • منوچهر

        درود بر شما وقت بخیر
        دلکو رو تنظیم کنید و ساسات کاربراتور رو هم چک کنید که سالم باشه.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام، من۲۰۶ مدل ۹۰ دارم موقع صبح ریپ میزنه نمیشه گاز داد تا درست شه تست هم بردم میگن خطا نشون نمیده چیکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب ، استپر موتور و اتصالاتشون رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Saeed

    سلام.پراید ۹۲ دارم خطای سنسوراکسیژن میداد که عوض کردم و درست شد,بعد یکهفته بعداز نیم ساعت رانندگی و گرم شدن موتور ریپ میزنه و راه نمیره وخطای سنسور مپ میده وچک روشن و خاموش میشه اما دیاگ که میزنم پارامترهای مپ درست هستن,سنسورمپ رو تعویض هم کردم هنوز مشکلم پابرجاست,بنظرتون مشکل از کجاست ?

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ایسیو رو یکبار از نو پیکربندی انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سروش

    با سلام
    سپاس از مطلب خوبتون
    بنده یک تیبا ۲ دارم که چند روزه یه ریپ‌ریزی موقع حرکت در سرعت کم‌میزنه
    امشب درجا کار میکرد آروم گاز رو فشار دادم و گیر دادم در گاز خیلی کم ماشین یدفعه ریپ میزد وقتی گاز ندم اصلا درجا ریپ نمیزنه صافی بنزین رو هم عوض کردم و مکمل هم ریختم تو باک ولی هنوز همون طوری هست.
    دیاگ زدم همه چی اوکی بود. ممکنه مشکل از برق باشه یا دریچه گاز یا سوزن ها ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی سوزن ها و شمع و وایر بیشتر است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر بنده ٢٠۶ تیپ ۵ دارم مدل ٩٨ در حالتی ک ماشین سرد باشه و حرکت کنم ماشین ریپ میزنه ولی وقتی گرم بشه ماشین مشکلش تقریبن برطرف میشه و گاهی اصلا ریپ نمیزنه.. شمع هاشو عوض کردم بازم مشکل برطرف نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر یا سنسور دمای آب رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام ماشین من تیبا ۲ هستش موقعی که یکم ماشین گرم میشه مثلا یکساعت بعد رانندگی تو ترافیک توی دنده یک موقع حرکت ریپ شدیدی میزنه سنسور اکسیژن هم تعویض کردم ولی برطرف نشده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • احسان

      سلام برای من هم این مشکلو داره اگه راه حلشو پیدا کردین لطفا راهنمایی کنید

  • مهدی قربانی

    سلام مهندس ماشین من پژو ۴۰۵ دوگانه فابریک مدل ۸۷هست وقتی که ماشین سرد هست روشن میکنم اولش که سرده موقع حرکت رو دور موتور ۲۰۰۰ به بالا ریپ میزنه و کم میاره هم رو گاز هم رو بنزین . و بعد که گرم میشه خوبه ولی تو جاده دوباره دمای آب که میاد پایین بعضی وقتها این مشکل را داره روی بنزین بهتره ولی روی گاز خیلی بیشتر میشه ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سر سیلندر خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • افشین

        سلام خسته نباشید
        ماشین من پژو ۴۰۵ هستش موقع شتاب گیری اول دوسه بار ریپ میزنه تا یکم دور موتور بال بره بعد برطرف میشه کمک کنین بدونم مشکل چیه برطرفش کنم
        مثلا وقتی از یک میرم ۲ مجبورم آروم گاز بدم تا کم کم دور موتور بره بالا اگه بخوام سریع گاز بدم ماشین وحشتناک ریپ میزنه

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          سنسور مپ و سنسور دریچه گاز رو بررسی کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام مهندس خسته نباشید یه پراید ۱۴۱ل ۸۷دارم روشن میشه ولی وقتی گاز میدم ماشین کم میاره فرقی نمیکنه تو چه دنده ای .تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      پمپ بنزین و شمع و وایر رو در ابتدا بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • ALI

    سلام ببخشید پراید ۱۱۱ مدل ۹۰ دارم
    یه ریپ ریزی میزنه و روشن میشه تو بعضی مواقع تو سرعت کم ماشین ریپ میزنه بعد چند دقیقه درست میشه بعضی مواقع هم در حالت درجا هم ریپ میزنه بازم تاکید میکنم در بعضی مواقع بیشتر زمانی که موتور داغ میشه مثلا تو سربالایی یا …

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال وجود آشغال در باک بنزین خودروتون هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • صبا

        سلام آقای مهندس ماشین پارس tu5 مدل۹۶ صبح در هوای سرد استارت میزنم خوب روشن میشه بعد ۵ ثانیه بعد شروع میکنه به لرزش و ۳ کار کردن خاموش میکنم و دوباره استارت میزنم اغلب درست میشه شمع ها رو عوض کردم و کوئل و چک کردم سالم بوده
        ممنونم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          خرابی از گرمکن سنسور اکسیژن است.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام خسته نباشید جناب من ماشینم ماکسیما هستش موقعی که حدود ۲ روز ماشین روشن نمیشه بعد که روشن میشه ریپ میزنه بعد خوب میشه ولی شب تا صبح که خاموشه بعد روشن میکنم خوبه به نظر شما مشکلش چیه؟ ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره میتونه عوامل متعددی داشته باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • ارش

    با سلام وقتی بنزین کم میشه ولی هنوز چراغش بنزین روشن نشده چند بار این اتفاق افتاده؛منتهی بعد بنزین زدن حل شده؛ماشین کوییک هست.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شناور داخل باکتون مشکل داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • Majid

        سلام
        وقت بخیر
        ماشین من دنا معمولی هستش وقتی بنزین میزنم ماشین بدکارمیکنه کلاج میگیری یاخاموش میشه یا دورموتور بازی میکنه میخوادخاموش بشه خاموش کردنی هم موتورلرزش زیادی داره وریپ میزنه طوری که دوباره سویچ وبرمیگردونی روشن میشه درضمن چراغ چک روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی وقته هرجام بردم نتونستن درست کنن

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          دریچه گاز رو شستشو بدین سنسور پدال گاز و سنسور دریچه گاز رو بررسی کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام استاد وقت بخیر بنده پراید مدل ۹۸ دارم … ماشین در حال حرکت ریپ میزنه و با کمی فشار گاز بیشتر دور موتور نواسان پیدا میکنه. استپر هم شست و شو دادم… مشکل از چیه…
    کلافه شدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید و پارامترهای پاشش سوخت و جرقه زنی رو توسط کارشناس بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • آرش

    سلام
    پارس مدل ۸۱ دارم ایسیو sl96 … خودرو تو تهران و کرج به خوبی کار میکنه ولی هر وقت شمال کشور میرم بعد از چند ساعت خاموش کردن وقتی دوباره استارت میزنم ماشین بلافاصله خاموش میشه مگر اینکه ده دقیقه گاز بدم یکم گرم بشه تا خاموش نشه .. در اونصورت هم خیلی بد کار میکنه و ریپ میزنه
    دیاگ زدم حتی ایسیو رو تست کردن گفتن مشکلی نداره
    شمع و وایر و استپر نو هم تاثیری نداشت تنظیم موتور هم کردم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن دریچه گاز رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام پراید کاربراتوری دارم وقتی خاموش میکنی اول تر، تر، تر ،تر میکنه بعد خاموش میشه میشه بگید مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سیستم قطع برق در خودروی شما است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • صالح

    سلام وخسته نباشی امروز درحین رانندگی چراغ سلام زدم ماشین ریپ میزد دل میزد علت چیه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون برق دزدی داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • ابراهیم طریقتی

    باسلام.حدود ۶ ماه هست که ماشینم ریپ میزنه یک دفعه شمع و وایر و کوئل و دسته سیم عوض کردم درست نشد. کاتالیزور عوض کردم نشد .سوزن انژکتور رو تمیز کردم نشد. الان خطای موقت سنسور اکسیژن میده نمیدونم باید سنسورای اکسیژنش رو عوض کنم یا نه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله سنسور اکسیژن خودروتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سامان

    سلام خسته نباشید من کیا سراتو ۲۰۰۰ سایپا دارم ماشین در حالت عادی خوبه و ریپ نمیزنه چه در حالت ساکن و چه در حالت شتابگیری تا دور موتور ۴ هزار ولی بعد از دور موتور ۴هزار ماشین ریپ میزنه و یه کپه خاصی داره تا برسه به دور موتور ۵ هزار که دوباره درست میشه و خوب شتاب میگیره تا دنده رو سبک کنه این مشکل در تمامی دندها وجود داره این رو هم اضافه کنم که شمع و صافی بنزین رو هم عوض کردم ولی مشکل حل نشده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سوخت ورودی است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کمندی

    باسلام وخسته نباشد
    ماشین من پراید مدل۸۵ هست وقتی سرازیری میرم پایین ریپ میزند انگار تیکه تیکه میخواهد بیاستد یه جوری کم میاره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سوزن های انژکتور و شمع و وایر رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • شهاب

    سلام خسته نباشید من یه سراتو ۲۰۰۰دارم که گاها ریپ میزنه و صدا اگزوز عوض میشه و ریپ میزنه موتور خودرو یبار جرم گیری رو کار شده ایا از اون میتونه باشه یا مثلا موتور رینگ و پستان یا واشر زده باشه یا که خیر علت از این دسته نیست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون نیاز به بررسی میدانی داره تا ایرادش رو بشه متوجه شد پیشنهادم اینه که به نمایندگیهای مجاز برای طرح ایراد مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    درود بر شما وقت بخیر.
    ماشینم ۲۰۶ tu5 مدل نود و دو هستش
    اول بگم دیسک و صفحه‌م آخراشه،
    توی جاده وقتی ماشین حسابی گرمه، وقتی دنده عوض میکنم و گاز میدم صدای خرخر میده مثل موقعی که ماشین سرده، یا وقتی با دنده مرده حرکت میکنی.
    شتاب ماشینم ، به نسبت ماشین های دیگه کمتر شده.
    بنظرتون دیسک و صفحه ست، تسمه تایمه، سنسورهان یا…. ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحتون رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام ماشین من پرایده مدل ۹۸ موقع حرکت تو دور موتور ۲ تا ۲.۵ ریپل میزنه وقتی دور موتور بالا میره دیگه ریپل نمی زنه شمع و وایر نو انداختم انژکتورشو شستم استپر موتور ام نو انداختم نمیدونم از چیشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو هم بررسی کنید امکان خرابی پمپ هم وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حجت

    سلام من یه وانت پیکان دارم که جدیداً وقتی بنزین میزنم شروع می کنه به ریپ زدن . سوزن انژکتور و شمع و وایر و کویل چک شده و عوض شده . باک هم تمیزه وفشار پمپ بنزین هم خوبه ولی بعداز چند ساعت یا شب تا صبح مشکل برطرف می‌شود تا پمپ بنزین بعدی البته مصرف بنزین هم بالا رفته

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شلنگهای حباب گیر بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    آفرین عالی توضیح دادین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ی م

    سلام. مهندس. ماشینم چند روز صبح هوا سرده موقع استارت پس میزنه. تک کار میکنه. گاز گاز یه دقیقه بعد درست میشه. لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتور رو مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با سلام، پراید مدل۸۳ دارم انژکتور،متاسفانه در یک چاله بدی توی اتوبان افتادم، بعد از اون تو دست اندازها و چاله شروع میکنه به ریپ زدن و باید پا از روی پدال گاز بردارم تا درست راه بره، نظرتون چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی خودروتون ر مورد بررسی قرار بدید و ا سلامت سیم کشی اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mr.Rahi

    درود و وقت بخیر . من ماشین پراید۱۳۱ مدل ۹۱ دارم،زمانی که دنده عقب میزنم مشروع به گاز دادن میکنم ماشین شروع به ریپ زدن میکند و کابین ماشین صدای وحشتناکی میکند.لطفا راهنماییم کنید??

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      علل بسیاری میتواند داشته باشد باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیر و ریپ زدن ارتباطی به دنده عقب ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام خسته نباشین
    من دنا معمولی مدل ۹۷ دارم
    وقتی ماشین توی چاله یا دست انداز میوفته ریپ میزنه و تا پام رو از گاز برندارم و دور موتور پایین نیاد نمیتونم گاز بدم وگرنه ریپ میزنه دوباره
    و کلا گاز دادنش منظم نیس یه حالت دل دل کردن داره
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز خرابی دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عرفان

    با عرض سلام
    جدیداً ماشین ٢٠٧ اتوماتیک من در هنگامی که اصلاً ترافیک نیست و دور موتور بالاست هیچ ایرادی نداره و خیلی عالی کار میکنه اما زمانی که موتور خوب گرم میشه تو ترافیک سنگین تهران قرار میگیرم همش ریپ میزنه انگار که میخواد خاموش بشه و اصلاً جون نداره
    بردمش شمع و کوئل اون رو هم عوض کردم اما همچنان ایراد برطرف نشده به نظر شما ایراد از کجاست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز رو شستشو بدین مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عزتی

    سلام
    من یه ۴۰۵ مدل ۹۱ تکسوز دارم،
    ماشین صبح با چند بار استارت زدن روشن میشه،ریپ میزنه گاز رو نگه میدارم تا گرم میشه ولی وقتی حرکت میکنم دوباره ریپ میزنه،شمع و وایر و استپ موتور هم چک کردم درست نشده،صافی بنزین هم عوض شده،از وقتی انژکتورهارو شستیم بعد از گرم شدن ماشین بوی بنزین هم میاد،ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا از سلامت قرار گرفتن انژکتور ها در محل خودشون و عدم وجود نشتی ها اطمینان حاصل کنید.
      با دستگاه دیاگ پارامتر های سنسور دور موتور و میل سوپاپ رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حیدری

    با عرض سلام وخسته نباشید.خودو من در هوای خشک بسیار خوب کار میکند و بسیار راضی هستم ولی وقتی که به گیلان سفر میکنم ماشینو که خاموش میکنم دو ساعت بعد که ماشین سرد هست میخوام روشن کنم روشن می‌شود ولی آنی خاموش می‌شود یا اینکه پر گاز نگه میدارم موقع راه افتادن ریپ خیلی بدی میزنه لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز و استپر موتورتون رو باید چک کنید و از سلامتش اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • reyhaneh

    سلام وقت شمابخیر- ماشینم تیبا۲ هستش حدودا دو ماه پیش موقع بنزین زدن در داخل باک انژکتورشور ریختن بعد از اون موقع هر وقت بنزین میزنم فقط همون روز ماشین هنگام راه رفتن ریپ میزنه و خاموش
    میشه یکبار هم خاموش شد دیگه روشن نشدولی فردا دیگه خوب میشه تا اینکه مجدد برم بنزین بزنم همون شرایطو پیدامیکنه تا ک فردا خوب بشه….میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات حباب گیر سوخت و کنیستر رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • hassan moradi

    سلام بر شما.بنده یک slx دارم که هراز گاهی چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه وبعصی وقتا با کم شدن دور موتور خاموش میشه
    دیاگ زدم ایرادش از کوئل نوشته بودشده کوئلم خریدم براش باز همون مشکل پیدا شد شمع هارم عوض کردم دوبار باز درست نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن رو برررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام ۲۰۶ تیپ دو مدل ۹۵ دارم وقتی ماشین روشن میکنی در حالت درجا صدای پت پت همراه لرزش موتور همچنین تو حرکت تو دور موتور پایین فقط دور موتور پایین تو همه دنده ها ماشین ریپ میزنه صافی بنزین شمع وایر کوئل تعویض کردم شستشو انژکتور انجام دادم مشکل همچنان برقراره به نظرتون مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین و سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    پژو پارس سال دارم مدل ۹۹خاموش میشدبا بد بختی روشن میکردمش گفتن کامپیوترش نو فلشه عوضش کردم یه هفته خوب بود باز دوباره ماشین که سرده روشن میکنم بعد چند ثانیه ماشین ریپ میزنه مشکلش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب سنسور دور موتور و استپر موتور رو بررسی کنید میتونه شامل علل زیر باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امین ر

    سلام ۲۰۶ تیپ۲ دارم مدل۹۵ با کارکرد۱۰۲ وقتی با خودرو حرکت میکنم تو تمام دنده ها زمان گاز دادن یک لحظه حس میکنم ماشین یک لحظه میگیرن ول میکنن.به صورت نامنظم
    و دنده۲ فک کنم تعداد دفعاتش زیاد باشه.از همکاراتون میگه کویل میزنه شمع هاتو میسوزووه بخاطر قیمت بالاش خواستم نظرتون بدونم.دیاگ میگه ایراد کویل ولی تو ۶۰کارکرد هم اینو زده بود دست شمع کامل عوض کردم. الان شمع تعویض نکردم فقط یدونه معیوب با قدیمی سالم عوض کردم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نظر بنده هم کویل خودروتون معیوب است و نیاز به تعویض دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام درود برشما
    من ام وی ام ۵۳۰ مدل ۹۰ دارم
    جدیدا موقع روشن کردن یا درجا کار کردن ماشین دل میزنه یا یکم گرم میشه یا راه ک میرم باز در حالت خلاص ماشین گاز میخوره خودش دور موتور میره بالا
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز رو مورد شستشو قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ماشین من اچ کراس هستش درحالت ایستادماشین دور موتور میاد ۱/۵۰۰برمیگرد جاش .صبح هم ریپ میزنه چندثانیه دور موتور بالا پاین میشه تا ۱/۵۰۰

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرزاد

    سلام مهندس . دنا پلاس مدل ۹۷ دارم تو سرعت کم بعضی اوقات ریپ میزنه با گاز دادن بیشتر رفع میشه پیش مکانیک بردم گفت از شمع و وایر هست ضمنا چراغ چک هم روشن نیست خاموشه خواستم نظر شما رو بدانم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کارکرد خودروتون رو بیان نکردید ولی با توجه به توضیحاتتون میتونه از خرابی شمع ووایر ناشی بشه این خرابی ها.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    مهندس جان
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۷
    جدیدا آمپر وقتی ماشین ایستاده میره بالا و جوش میاره و شروع میونه به ریپ زدن و سه کار میکنه.
    قبلا دوبار واشر سوزونده
    به نظرتون مشکل چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال داره کانالهای رادیاتور معیوب شده و یا فن خودرو کار نمی کند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام وقت بخیر حم s5اتوماتیک دارم موقع شتابگیری دور موتور به ٣که میرسه یا پر گاز حرکت میکنی ریپ میزنه چراغ چک روشن میشه وقتی بنزین سوپر میزنم okمیشه به نظرتون مشکل چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از بنزین مصرفی است.
      که روی انژکتورها و سنسور اکسیژن تاثیر میگزارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سلیمی

    سلام ماشینم پراید کاربراتور مدل ۸۲ هست
    وقتی سرعت ماشین کم هست تو دنده ۱ ۲ ۳ میخوام شتاب بگیرم ریپ میزنه انگاری ماشین میگره و یهو ول میکنه دلیل چی میتونه باشه،
    تو استارت اول هم چند لحظه خوب کار نمیکنه اکثرا صبح ها؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کاربراتور نیاز به سرویس دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مازیار

    سلام و خسته نباشید فراوان

    ممنون میشم راهنماییم کنین

    من تیبا دارم موقعی که ماشین زیاد پارک میکنم تو خیابون بعدش استارت میزنم روشن میشه خوبه همین که دور موتور میاد پایین یه کوچولو حالت خاموشی میگیره بعدش گرم میشه (ماشین خاموش نمیشه) شمعشم عوض کردم و استپر هم عوض شده ، ممنون میشم راهنماییم کنین ….

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن سنسور اکسیژن مشکل داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام بعد از اینکه تسمه تایم عوض کردم از slx ماشین ۳ کار میکنه یعنی وقتی سرده و روشن میکنم تا چند دقیقه خوبه ولی وقتی گرم میشه شروع میکنه ریپ زدن که همم از صدای موتور مشخصه و هم از خروجی اگزوز.هیچ خطایی هم نداره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا تسمه در سر جای خودش قرار نگرفته باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    باسلام .مدتی هست که وقتی موتور هنوز گرم نشده موقع گاز دادن به ماشین تو دنده ۲و۳ کمی ریپ میزنه ولی وقتی موتور گرم میشه خوب میشه .شمع ووایر تعویض شده سنسور دریچه گاز واستپر عوض شده ماشین تازه شیم بندی شده به نظرتون علت چیه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن سنسور اکسیژن هم در این موضوع دخیل است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر بنده ام وی ام ۱۱۰ دارم ک موقع حرکت دنده یک و دو کپ داره و کار نمیخوره انگار خفه میکنه، مغزی پمپ بنزین صافی بنزین شمع وایر سنسور دور موتور همرو ب تازگی تعویض کزدم متاسفانه مشکل بر طرف نشد دیاگ هم میزنم هر سری یه ایراد میزنه یبار میزنه دور موتور عوض میکنم میزنه اکسیژن باز میزنه سوخت و….کلی خرج رو دستم گذاشته ولی متاسفانه ایرادش هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون بهتره که خودروتون رو به نمایندگیهای مجاز برای رفع ایراد ببرید تا توسط دیاگ مجاز و اپراتور نمایندگی چگ و رفع ایراد بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • نادر

    عالی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام مهندس جان عیدتون مبارک
    ۲۰۶تیپ پنج دارم، در حالت در جا امپر دور موتور نوسان داره و خودرو لرزش داره، به چندتا مکانیک و تست موتور رفتم چک کردن میگن عادی هست تو حساسی، این موضوع خیلی اذیتت کننده شده برام، مدل ۹۰ هست، همه جای ماشین میلرزه انگار ویبره بستن، ممنون میشم نظرتون رو بدونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتورها رو چک کنید تا از سلامتشون کاملا مطمعن شید.
      بعد از اون خروجی اگزوزتون رو چک کنید که آیا هنوز ریپ میزنه خودروتون یا خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس

    سلام وعید شما بخیر ماشین من تیبا هست وروی بنزین ریپ میزنه و روی گاز هیچ مشکلی نداره انژکتور شستشو، شمع تعویض، برنانه ریزی شده روی ماشین تیبا ووایر شمع هم عوض شده اما درست نشده احتمال میدید مال چی باشه؟ با یک استارت هم روش میشه وروی گاز کم نمیاره در حرکت وسرعت!!!!! فقط بنزین واینم بگم هر از گاهی بوی بد دود اکزوز داخل اتاق میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی سوزن های انژکتور جهت استفاده بیش لز حد از سوخت گاز وجود دارد.
      در مورد بوی بد اگزوز هم باید نشتی ها رو بررسی کنید تا مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد مهدی

    سلام . سال نو شما مبارک . یک سوال داشتم
    یک تیبا مدل ۹۴ یورو ۴ دارم.
    مشکلی داره که کسی نتونسته حل کنه
    با دستگاه دیاگ تمام سنسورها چک شده و از نظر دیاگ تمام سنسورها و کل سیستم سوخت رسانی و برقی عالی کار میکنه
    مشکل ماشین اینه و بیشتر توی دنده های یک و دو و سه احساس میشه . وقتی ماشین در حال حرکته گاز ول میکنم و میخوام دوباره گاز بدم یه دل دل میزنه به عبارتی ماشین اون لحظه گاز دادن خودش و میگیره . به نظرتون علت از چی میتونه باشه . ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بایذ ذریچه گاز و میزان هوای ورودی رو برسی کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • خسروذوالفقاری

    سلام پراید ۸۲دارم داخل سر بالایی ریپ میزنه مشکلش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میزان مخلاوط سوخت و هوا باهم سازگاری ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام علیکم، سال نو مبارک، ماشین بنده پیکان ۸۳ انژکتور هست، چند وقتی بود مصرف بالا بود و به ۱۵ رسیده بود، بردم شستشو انژکتور، بعد شستشو، ماشین در حالت سرد، چراغ چک ماشین روشن میشد، که دیدم سوکت سنسور شکسته و درستش کردم، چراغ خاموش شد. ولی بعد این اتفاق ، ماشین خیلی ریپ میزد و به سختی حرکت میکرد، وایر هارو با یه پیکان دیگه تعویض کردم، مشکل حل شد ولی هنوز رو دنده دو و سه هنگام شتاب گیری ریپ میزد ، یه دست وایر نو گرفتم ، خیلی بهتر شده، ولی جرقه سر وایر های ۲ و ۳ بازم ضعیفه، مشکل از چیه؟ شمع ها سوزنی ngk هست و جرقه خود کویل هم ضخیم و آبیه (در ضمن، وایر های اولیه خودم که خراب کار میکرد، رو اون یکی پیکان ۹۵ درصد خوب بود و درست حرکت می‌کنه)

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خود سنسور رو از سالم بودنش اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • منوچهر ح

    سلام روزتون بخیر، من زانتیا ۸۳ دارم، ماشین کاملا نرماله ولی یک روزه میذارم دنده عقب یکم میلرزه و ریپ میزنه انگار سه کار میکنه. مشکل از چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میتونه خرابی از شمع ووایر یا سیستم سوخت رسانی باشه.
      باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کریمی

    سلام ماشین پراید مدل ۸۶ هست که وقتی روشن میشه و شروع به حرکت می‌کنه خیلی ریپ میزنه گاهی هم خاموش میشه مثل پمپ بنزین و شمع وایبر و دور موتورم عوض شده ، اما بازم همین مشکلو داره میشه کمک کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باتوجه به توضیحاتتون میتونه مشکل مستقیما از ایسیو خودروتون باشه لطفا به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون میتونه مشکل مستقیما از ایسیو خودروتون باشه لطفا به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدزاده

    سلام
    سال نو مبارک
    ممنون از اینهمه صبوری و پاسخ و اطلاعات مفید
    من النترا آخر ٢٠١۵ با ٨٠٠٠٠کارکرد دارم
    از سه هفته قبل یه صبح خیلی سرد که بسختی تمام روشن شد، صبح هابا سختی و دل دل کردن و دود سیاه فراوان و بوی بنزین خام روشن میشه
    سه تا نمایندگی بردم دیاگ زدن صافی بنزین و شمعها عوض شدن
    و گفتن موردی دیگه پیدا نکردن شاید بنزین مورد داره
    اما ماشین درست نشده و صبحها همچنان دردناک روشن میشه
    ممنونم راهنمایی کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتور ها و ریل سوخت رو حتما با دستگاه التراسونیک بررسی کنید
      حتما از بنزین سوپر به همراه اکتان استاندارد استفاده کنید حتما مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Habibi

    سلام پژو۴۰۵دارم ماشین درحالت درجاخاموش میشه وتودورریپ میزنه وسربالایی روشن نمیشه دوبل فن ومپ سنسورم عوض کردم فایده نداشت میتونیدراهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور رو باید بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور رو حتما بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت استپر موتور اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Habibi

    دیاگم زدم گفت هیچ مشکلی نداره روگازوبنزین هردویه حالت داره تاروشن میشه خاموش میشه یامیخای حرکت کنی خاموش میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اسپر موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    وقت بخیر.
    ماشین پراید هنگام عبور از رودخانه آب خورد به موتور حالا هنگام شتاب گیری ریپ میزنه. چکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      قطعا باید بادگیری کنید سر شمع ها ،کویل و دلکو رو و از خشک بودنشون اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهزیار

    سلام و خسته نباشید خدمت شما

    یه سؤال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین بزرگوار

    من یه تیبا۲ دارم دو تا مشکل داره:

    اول: اینکه هنگام چرخش فرمان در حالت عادی صدای زوزه میاد و هنگام کولر گیری شدید تر میشه!

    دوم: هنگام روشن شدن ماشین بعد از چند ساعت که پارکه دور موتورو بالا میره تا ۲/۵ بعدش که میاد پایین ماشین حال خاموشی میگیره ولی ماشین روشن میمونه و گرم میشه به حالت عادی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل اول مربوط به سیستم هیدرولیک میشه و میزان روغن هیدرولیک رو و نشتی هاش رو چک کنید .
      مورد دوم هم مربوط به استپر موتور هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • منوچهر

    سلام وقتتون بخیر
    شما دوتا چیز متفاوت رو ذکر کردید .
    الان اگر مشکلتون بالا نرفتن دور موتور از ۳۰۰۰ RPM هست باید سنسور کیلومتر و دنده داخل گیربکس که با سنسور در ارتباط هست رو چک کنید.
    امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • مازیار

      دور موتورو مشکلی نداره هنگام گاز دادن ، هنگام استارت ماشین بعد از چند ساعت که پارک هستش میره خودش رو ۲ تا ۲/۵ بعدش یدفعه میاد پایین ماشین حالت خاموشی میگیره ولی خاموش نمیشه …

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        دریچه گاز و استپر موتور رو کاملا شستشو دهید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهزیار

    ممنونم از شما
    استپر نزدیک ۷ ماهه عوض شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید از سلامتش اطمینان حاصل فرمایید تا مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس رحیمی

    سلام روزتون بخیر
    کویل ماشین رو تازه تعویض کردم. موقع گاز دادن و حرکت با دنده ۳ و ۴ مشکلی نیست ولی به محض برداشتن پا از روی پدال گاز احساس میکنم ماشین حالت ریپ زدن میگیره و اگه گاز ندم سرعت ماشین مدام با ریپ زدن کم میشه. میشه بفرمایین دلیل این چی میتونه باشه مهندس جان.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید و بعد درصدد برطرف کردن ایراد باشید چون این مشکلی که مطرح کردین علل مختلفی میتونه داشته باشه و بستگی به میزان پاشش و سلامت انژکتورها و سلامت شمع و وایر و حتی خرابی پمپ بنزین داره که بابد توسط کارشناس متخصص عیب یابی انجام بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام
    ماشین من پیکان انژکتور هستش، بعد از اینکه ماشین گرم میشه شروع میکنه به تک کار کردن! وایر، شمع، کوئل، ecu، پمپ بنزین و صافی بنزین رو عوض کردم درست نمیشه، تست موتور رو هم انجام دادم فقط سنسور کوبش میاره که میگن پیکان اصلا نداره و پاک میکنن، از اسپری شستشوی انژکتور از طریق دریچه منیفولد استفاده کردم بدتر شد در ضمن وقتی هوا سرده به مراتب کم اتفاق می افته اما وقتی هوا گرمه چون ماشین زود گرم میشه بعد از ۲. ۳ دقیقه شروع میکنه به تک کاردن تا وقتی هم ماشین سرد نشده ادامه داره ، قبلا حین حرکت سوئیچ رو خاموش روشن میکردم تقریبا حل میشد اما حالا هیچ فرقی نمیکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی خودروتون رو هم بررسی کنید احتمال قطعی و خرابی وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام…
    اول جا داره یه تشکر ویژه کنم از جنابعالی به دلیل اینکه همه سوالات مردم شریف کشورمو با حوصله جواب دادین انصافا دمتون گرم…
    مهندس بنده یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۹ دارم مشکلی که داره موقع استارت زدن باید چند ثانیه بیشتر استارت نگه دارم تا ماشین روشن بشه.در بعضی مواقع با نیش استارت روشن میشه یا وقتای که ماشین گرم هست بهتر روشن میشه در بعضی مواقع دیگر هم انگار که ماشین سه روشن میشه و بعد از روشن شدن بلافاصله خوب کار میکنه رفتم تنظیم موتور برنامه could start ریختن روش شاید ۳۰ درصد بهتر شده ولی بازم عیب رفع نشده به نظر شما مشکل از کجاست شمع وایر سنسور اکسیژن پمپ بنزین صافی بنزین حتی فلیر ماشبنم تنظیم کردن بازم هیچ فرقی نکرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      علاوه بر مواردی که خدممتون عرض کردم فشار پمپ بنزین و هم بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام
    ماشین من پیکان انژکتور هستش، بعد از اینکه ماشین گرم میشه شروع میکنه به تک کار کردن! وایر، شمع، کوئل، ECU رو امتحان کردیم سالم هستن. تست موتور هم سنسور کوبش رو نشون میده که میگن پیکان سنسور کوبش نداره و پاک می کنن. تو هوای سرد نسبت به هوای گرم کمتر میشه ولی بعد از گرم شدن شروع میکنه به تک کار کردن. قبلا حین حرکت سودیچ رو خاموش روشن میکردم تقریبا درست میشد یعنی ۵ ۶ کلیومتر میرفت بعد دوباره تک میشد اما الان فرقی نمیکنه، اسپری شستشوی انژکتور استفاده کردم از دریچه منیفولد که بدتر کرده، ممنون میشم راهنماییم کنین.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروی آردی و پیکان دارای سنسور ناک هستند و اگر در دیاگ خطای دایمی میدهد باید تعویضش کنید.
      لطفا برای رفع عیب به کارشناس متخصص مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام..
    اول جا داره یه تشکر ویژه کنم از شما که با صبر و حوصله جواب همه ی دوستان رو دادید دمتون گرم..
    مهندس بنده یه ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۹ دارم که بد استارت هس مثلا اگه حالت طبیعی استارت اینجور باشه که ماشین باید تو دو یا سه ثانیه روشن بشه ماشین من ۵تا ۶ ثانیه باید استارت نگه دارم تا ماشین روشن بشه در بعضی موارد صبح زود با نیش استارت روشن میشه اما بیشتر مواقع باید چند ثانیه بیشتر استارت نگه دارم تا روشن بشه وقتی که موتور ماشین گرم باشه یکم بهتر استارت میخوره ولی باز عیب کامل برطرف نمیشه..و چیز دیگه ای که متوجه شدم اکثر وقتا که استارت میزنم ماشین انگار حالت سه روشن میشه و چند ثانیه سه کار میکنه و بلافاصله درست میشه… پمپ بنزین صافی بنزین شمع وایر باطری همه نو هس و یدونه برنامه could start و ریمپ هم اضافه کردم باز فایده ای نداره ممنون میشم اگه کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید کویل ها و سنسور دمای آب رو بررسی کنید.
      همچنین امکان خرابی در سیم کشی نیز وجود دارد که شما باید با مراجعه به کارشناس متخصص و با استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ و بررسی مقادیر پارامترها در صدد رفع مشکل بربیایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام پراید ۱۳۱ مدل ۹۵ با صدتا کارکرد دارم.
    ماشینبعد روشن شدن ب مدت چند دقیقه وقتی گاز میدم خفه میکنه و ریپ میزنه.این مشکل با بالا اومدن آمپر اب حل میشه.ممنون میشم راهنمایی کنین مشکل از چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتورتون رو بررسی کنید.
      دریچه گاز رو هم سرویس و شستشو انجام بدین مشکلتون حل میشه به امید خدا.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • حسین

      با سلام و درود
      ماشین النود مدل ۸۷ دارم به تارگی موتورش تعمیر شده و یه سوالی دارم از محضرتون اینه که ماشین بعد از نیم ساعت و یا چهل دقیقه رانندگی تو حرکت دل دل میزنه و نمیتونی گازو پر کنی چون ریپش زیادتر میشه این اشکال میتون از چی باشه در ضمن کویل و شمع ها به تازگی تعویض شده
      ممنون

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        امکان خرابی پمپ بنزین وجود داره.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عیسی

    سلام وقت بخیر
    توی دنده ۲ ماشین ریپ میزنه وقتی هم از کولر استفاده میکنم بیشتر میشه . در حدی ک حتما باید بزنم کنار خاموش کنم و از نوع استارت بزنم و گاز زیاد بدم تا بتونم حرکت کنم
    توی دنده یک همراه با کولر هم خاموش میشه وقتی توی ترافیک گیر میکنم
    چند روزی میشه که این اتفاق میوفته
    ماشین پراید مدل ۹۸

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و انژکتورها رو شستشو دهید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    باسلام پراید مدل ۹۰ دارم دنده ۱و۲دور موتور که آرام میرم ماشین دل میزنه در ضمن چند روز پیشدریچه گاز رو شستشو دادم بعد اینطوری شد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تنظیمات استپر موتور رو بهم ریختین.
      بهترین کار این است که به تعمبرکار ماهر مراجعه کنید تا مشکلتون رو با تنظیم موتور حل کنه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ناشناس

    سلام پرایدمدل۸۲کاربراتوری دارم که وقتی موتورگرم میشه ریپ میزنه وحین حرکت کله میکنه البته شمع هاشوعوض کردم وکاربراتورراسرویس کردم اگه میشه دلیلشو بگیدچراریپ میزنه ممنون میشم.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      برق خودروتون ایراد داره و باید توسط تعمیرکار ماهر مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام ی ۲۰۶دارم سر باطری رو برداشتم گذاشتم روشن میکنم درجا میزون کار میکنه ولی گاز میدم ریپ شدید میزنه طوری ک میخاد خاموش بشه درضمن سنسور اکسیژن ی هفتس نو انداختم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیاگ بزنید و سنسور دور موتور و مپ سنسور رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی

    سلام وقت بخیر
    من ۲۰۶ اس دی وی ۸ دارم
    ماشین زمانی که سرده و ابتدا روشن میکنم و پا روی کلاج می‌گذارم شروع میکنه به ریپ زدن ولی کلاج را که رها میکنم خوب میشه
    و این مورد تا زمانی که موتور ماشین ییه مقدار گرم بشه ادامه داره
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید
    ممنون از سایت خوبتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی گرمکن دریچه گاز وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهار

    سلام ساینا ۱۴۰۰ موقع استارت بعضی مواقع دل دل یا ریپ میزنه سه ثانیه ماشین مشکل چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سیستم جرقه زنی و سیستم پاشش سوخت می باشد که باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام، ماشین ۲۰۶ اس دی دارم ، سه سال پیش ریمپ شده و سنسور اکسیژن انتهایی اگزوز رو از مدار خارج کردم، ماشین مشکلی نداشت، جدیدا وقتی سرعت ماشین کمه و یا بعد از تعویض دنده ماشین دل میزنه(ریب میزنه) ، سنسور جلویی و شماها رو عوض کردم بازم ماشین ریب میزنه، میشه لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      نبود سنسور اکسیژن و حذف کاتالیزور عامل این موضوع هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهزاد

    سلام.مهندس من پرشیا ۸۱ دارم.معمولا در دنده یک تا ۳ وقتی دور موتور روی ۲ هست ریپ میزنه.یعتی اروم وقتی میرونم ریپ میزنه.سنسور دریچه گاز.منیفولد هم عوض کردم ولی باز ریپ میزنه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتور ها و فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی عطایی

    سلام
    ماشین من کاپرا۲ مدل ۹۶ هست در ات. بان بعد دوساعت حرکت سرعت ۹۰ به بالا ریپ میزنه
    شمع. وایر. صافی بنزین. سوزنها هم شتشو شدن. دریچه گاز شتشو شده ولی تاثیر نداشت کنیستر هم مکندگی داره و از اول تا بحال تعویض نشده بفرمایید مشکل کجا هست
    سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پمپ بنزین پس از داغ کردن و استفاده طولانی مدت دچار خرابی می شود و معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام مهندس عزیز من پژوه ۲۰۶ مدل ۹۶ دارم مدتی هست که ماشینم خصوصا در دنده دو وسه که تعویض دنده می کنم ریپ می زنه اول که کپ می کرد بعد شمع ووایر ها رو عوض کردم ولی ریپ زدن برطرف نشد ویک بار هم دور موتور دچار نوسان شد و دفعه اول چراغ چک هم به اندازه دو ثاینه روشن شد که بعد تعویض شمع و وایر دیگه چراغ چک روشن نمی شه ول ریپ زدن هنوز هم هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دور موتور و یا سنسور دریچه گاز امکان خرابی دارند که باید حتما توسط دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی و پارامتر خوانی قرار بگیرند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رنگ اوران

    باتشکر ازمهندس عزیزکه واقعا بادقت سئوال هارا جواب می دهند.
    من خودروسمنددوگانه ef7مدل ۹۵ دارم چندروزی هست دردنده ۱ و ۲ریپ میزنه ولی وقتی سرعت گرفت مشکل حل میشه. چکاربایدبکنیم. ممنون ازراهنمایتان.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و انژکتور ها رو مورد بررسی و شستشو قرار بدید مشکل خودروتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی

    سلام.کوییک مدل ۹۹ دارم.ماسین وقتی سرده روشن میکنم و حرکت مکنم حدود یکی دو دقیقه اول ریپ میزنه.البته شدت ریپ زدنش زیاد نیست ولی قشنگ منوجه میشم.ممنون میشم دلیلش رو بگید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بهتره یه تایم دو دقیقع ای رو به گرم کردن خودروتون بدید و سپس با دور ارام شروع به حرکت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مصطف

    سلام شاهین صفر خریداری کردم تو استارت اول ریپ میزنه گاها هم خاموش میشه ولی بعد گرم شدن مشکلی نداره.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      همه شاهین های موجود در بازار یه مشکلی توی شمع و وایر ها دارن که توسط سایپا فراخوان شده و باید به نمایندگی برای رفع عیب مراچعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سالار

    سلام وقت بخیر ۲۰۶ اس دی وی ۸ مدل ۹۰ با ایسیو ۷.۴.۵
    ایراد کپ خودرو در دور موتور۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ و کم شدن کشش خودرو و عوض شدن صدای اگزوز به مقدار زیاد بعد از این دور موتور خودرو به حالت عادی برمیگرده
    سنسور اکسیژن مپ سنسور سنسور دور موتور تعویض شده شستشوی انژکتور انجام شده کویل جابه جا شده که کویل خودم روی خودرو دیگر مثل ساعت کار میکنه شمع تعویض و بازدید شده فشار پمپ بنزین گرفته خودرو ریمپ شده و لوازمی هست
    دیگه هر جایی رفتم ولی مشکل حل نشده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سالار

      در ضمن دریچه گاز هم به صورت امتحانی تعویض شد ولی مشکل حل نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل میتونه از همون ریمپی که روی ایسیو انجام دادین و از خود ایسیو هم باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سالار

    در ضمن دریچه گاز هم به صورت امتحانی تعویض شد ولی مشکل حل نشد

  • نیما مختاری

    سلام ببخشد ماشینم وقتی دور میزنم با دنده دو سرعت که کم میشه بعد شروع به گاز دادن میکنم در هنگام گاز دادن ریپ میخوره وایر شمع هم عوض کردم نشد مشکل از چیه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتور ها و دریچه گاز رو شستشو بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Aydin

    سلام وقت بخیر
    ماشینم سمنده مدل ۸۲ پژو موتور دور موتور بالای ۲۰۰۰ ریپ میزنه و شمع ها رو هم عوض کردم حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دریچه گاز و انژکتورها رو شستشو و سرویس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا هاشمی

    سلام من پراید مدل ۸۴ دارم قبلا وقتی صبح زود ماشین را روشن میکردم ماشین یکی دو دقیقه ریپ میزد وقتی ماشین داغ میشد خوب میشد اما الان روشن میکنم ریپ زدنش شدید شده مشکلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتور خودروتون رو سرویس و چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    تویوتا ۲۴۰۰ در سرعت ۱۰۰ به بالا ریپ می زند ولی دریچه دوم کاربراتور یکم باز میشود از دریچه دوم می شود که ریپ بزند

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام وقتتون بخیر تویوتا ۲۴۰۰ در سرعت ۱۰۰ به بالا ریپ می زند ولی دریچه دوم در گاز دادن یکم باز می شود آیا از دریچه دوم می شود که در سرعت ۱۰۰ به بالا ریپ بزند ممنون از شما اگه میشه راهنمایی کنید ?

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست ونیاز به سرویس و بازید دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام
    پارس تیوفایو مدل ۹۹ دارم صبح روشن میکنم ماشین پت پت میکنه چند ثانیه اول دستگاه زدم هیچ خطایی نداره موقع گرم شدن ماشین خوب کار میکنه ممنون میشم کمکم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن دریچه گاز و شمع و وایر و همچنین گرمکن سنسور اکسیژن میتونه باشه .
      خودروتون رو توسط دستگاه عیب یاب دیاگ چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Alishan

    درود بر شما، من حدود ۴ ساله که مشکلی در موتور ماشینم که پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ هستش دارم که هیچکس نمیتونه رفع عیبش کنه، وقتی اول صبح ماشین با تک استارت روشن میشه ولی خوب کار نمیکنه و ریپ میزنه و وقتی یکدفعه گاز میدم ماشین کپ میکنه و مثل حالت خفگی میخواد خاموش بشه ولی بعد از چند دقیقه که موتور گرم میشه دیگه مشکل برطرف میشه،یکی گفت ایراد وایر ها و شمعها هست همه رو هم نو کردم نشد، دیاگ هم می‌گذارم هیچ خطایی نمیده، یکی گفت انباری اگزوزه عوص کردم نشد، یکی گفت سنسور مگه عوص کردم نشد یکی گفت استپر خرابه تعویص کردم درست نشد، حالا یکی میگه سنسور د یچه گازه یکی میگه سنسور اکسیزنه، کلی سنسور بیخودی تعویص کردم حدود ۲ ملیون تومن الکی هزینه کردم، ممکنه راهنمایی کنید لطفا؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ببینید دوست عزیز تمام مواردی که در کامنتتون بهش اشاره کردید میتونه عامل این خرابی و ریپ زدن باشه و خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و توصیه بنده به جنابعالی این هست که به نمایندگی و یا تعمیرگاه های مجاز جهت پیدا کردن و رفع ایراد ها اقدام نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    با سلام پراید مدل ۸۸ دارم حین رانندگی کیلومتر شمار همش افت میکنه حتی درجه بنزین از کار میفته یهو چراغش روشن خاموش میشه ماشین هم تو دنده ۳ و دنده ۴ ریپ میزنه تو دنده دو هم این اتفاق کمتر میفته بعضی موقع ماشین کلا خاموشه اما عقربه ها وسط میمونن ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی و کلاستر ( آمپر کیلومتر ) خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام وقتتون بخیر
    ماشین ریو مدل۸۸ تسمه تایمش کنده شده کل موتور تعمیر اساسی شده، بعد تعمیر بعضی وقتا خوب کارمیکنه بعضی وقتا ریپ میزنه یعنی دو یا سه کار میکنه، و حرکت نمیکنه، شمعها و وایرها هم عوض کردم بعدش دیاگ هم زدم گف مشکلی نداره بنظرتون عیبش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دور موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا ثقفی

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ دو ۸۹ هست صبح وقتی روشن میکنم خوب کار میکنه بعد یک دقیقه ریپ میزنه و گاز نمیخوره بعد نیم ساعت حرکت درست میشه سنسور اکسیژن و سنسور مپ و شمع و وایر و فشار ریل سوخت و دریچه گاز رو چک کردم ولی حل نشده ممنون میشم جواب بدین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کویل ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • خلیل آزاری

    سلام ماشین من ۲۰۶تیپ دو هستش وقتی روشنه موقع حرکت توی دور باالا ریپ میزنه و پت پت میکنه دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی شمع و وایر میتونه یکی از دلایل خرابی باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام وقت بخیر.من یه روآ ۸۷ دوگانه کارخانه‌ای دارم هر موقعی که بنزین میزنم بعد از بنزین زدن ماشین نه روی گاز میره و نه روی بنزین راه میره و پشت سرهم پت پت می‌کنه جون نداره راه بره انژکتورهاش هم شستم مشکل از کجا میتونه باشه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سوییچ سوخت گاز و ریل گاز می باشد که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهنام

    سلام روزتون بخیر
    پراید ۱۱۱ مدل ۹۱ دارم . حدود ۳ ماهه صبح زمان روشن کردن ریپ میزنه دور موتور روی نیم میاد علامت دینام هم چشمک میزنه تا حدود ۳۰ ثانیه بعد درست میشه. هر وقت ماشین سرد باشه این داستان هستش .
    اینا همه رو چک کردم :
    شمع تعویض ، وایر سالم ، استپر ، سنسور اکسیژن ، سنسور مپ ، دور موتور ، فشنگی آب ، تعویض روغن و فیلتر ها ، فیلتر بنزین ، اکتان ، باطری نو ، فشار بنزین و برگشتش ، فیلر ، تنظیم تایم ، شارژ دینام
    دیگه موندم چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید .

    با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتورتون رو مجددا چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید ینده ساینا صفر دارم وقتی ماشین روشن میکنم اول یه گاز میخوره . بعدشم پت پت ریز میکنه نه که خاموش شه ولی خو رو اعصابه دور موتور حالت خلاص زیر ۱ هستش و ریز بازی میکنه . وقتیم دارم حرکت میکنم گازو که ول میکنم ضربه میزنه گاهی اوقات . ماشین زود داغ میکنه و فنش همیشه روشنه وقتیم خاموش میکنم بعد پنج دقه سویچ میارم رو باطری دوباره فنش روشن میشه. حتی در حد پنج دقه با ماشین جا به جا شم دما تا خط وسط میاد بالا و فنش روشن میشه . نظراتو که خوندم مثکه ساینا های صفر خیلاشون این مشکلو دارن به نظرتون مشکلش از کجاست ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی متاسفانه بسیاری از موارد این مشکلات دیده شده که با توجه به کارکرد و صفر بودن خودروها بهتر است که در تایمی که هنوز گارانتی دارید برای رفع مشکلتون به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    باسلام
    بنده پارس ۹۳ دو گانه دارم که زمانی که تو سرعت کم رانندگی میکنم مثلا تو ترافیک ماشین تو دور ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ وقتی گاز میدی تکون شدید میخوره شمع و وایر و سوزن انژکتور تعویض شده و تاثیر نداشته ضمنا یه بار هم قبلا ریمپ شده ممنون میشم راهنمای بفرماید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان داره از ریمپ غیر اصولی این اتفاف بیفتد به علاوه اینکه حتما دریچه گاز رو شستشو بدین و از سلامتش اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی حسینی

    سلام وقتتون بخیر مهندس ماشینم ۲۰۶ مدل ۸۳ تیپ ۵ هست ماشین ۸ سال خواب بوده و الان تعمیر موتور اساسی شده حتی سنسور اکسیژن هم نو انداختم دوماه از تمامی خرجا گذشته ماشین میزون کار میکنه در جاده باز و خلوت ولی به ترافیک که میخورم تو سرعت پایین خوبه ولی ترافیک باز که میشه گاز نمیخوره و خفه میکنه و خاموش میشه دوباره استارت میزنم تا نیم ساعت حدودا درسته ممنون میشم راهنماییم کنید در ضمن در این حالت دود سیاه هم میده هم بوی اگزوز خام سوزی رو نشون میده و ماشین سه کار میکنه ماشین سیم کسی موتوری هم کامل تعویض شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کویل ها و شمع و وایر رو بررسی کنید.
      بهتره خودروتون توسط یه فرد ماهر و متخصص دیاگ زده بشه و پارامتر خوانی رو انجام بده تا ایراد دقیقش مشخص بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی حسینی

    سلام وقتتون بخیر مهندس ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۳ دارم ۸ سال خواب بوده تازه تعمیر اساسی شده و سیم کسی موتور تعویض شده وقتی ترافیک طولانی بالای ۲۰ دقیقه ماشین تو سرعت پایین ترفیک خوبه ولی اگزوز لرزش داره سه کار میکنه و موقع گاز دادن خغه میکنه و خاموش میشه و بعذ از روشن شدن حتی بعد ترافیک هر ۲۰ دیقه این حالت میشه و بوی خام سوزی میده سنسور اکسیزن ۲ ماهه تعویض شده ولی درچه گاز دوده سیاه داره و با اسپری انزکتور تمیز نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید شمع ، کویل و وایر رو بررسی کنید همینطور از صحت و سلامت عملکرد سوزنهای انژکتور اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر کاظمی

    سلام وقت بخیر، بنده ی آردی ۸۴ انژکتور دوگانه دستی دارم ، این اوایل خطا سنسور اکسیژن میداد ، خطارو هم موقع تعویض سوخت ب بنزین مینداخت ، شبیه ساز داشت منتها تاثیر نداشت بردم متخصصش دیاگ زد و کلا ماشین درست شد گفت شبیه ساز دیگه نیاز نیست ، ب گفته خودش پارامتر رو تغییر داد، حالا مشکل جدیدی ک دارم ماشین رو گاز خوب کار میکنه ،رو بنزین ریپ میزنه و تک کار میکنه درضمن چراغ چک مدام خاموش و روشن میشه ،بردم همون متخصص دیاگ زد خطای افت ولتاژ کانکتور شمار یک میداد، امولاتور رو کلا با سیم کشیش تعویض کرد درست نشد ولی نمیدونم ماشین سرد شد یا از شانس اون بود ماشین درس کار کرد ،خطاهای افتاده رو پاک کرد تموم الان بعد دو روز امروز بنزین زدم استارت رو ک زدم دوباره همین مشکل اومد
    اینم بگم ک اکثرا با گاز میرونم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی و قطعی در سیم کشی وجود داره.
      لطفا به فرد ماهر و متخصص مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    با سلام
    پراید۸۹دارم صفه تازع عوض کردم واسش
    ولی بازم تو حرکت اول شدید لرزش دارع
    انگار دنده مرده میخای حرکت کنی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحه جدید هم معیوب است و هرزگردی دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    با سلام مهندس جان بنده ساینا مدل۹۹ دارم موقع روشن شدن و درجا کار کردن مشکلی نداره فقط بعضی مواقع موقع حرکت اولیه ماشین حالت پس کشیدن و گرفتگی موقع گاز خودن داره و بعضی مواقع هم خیلی به ندرت خاموش میشه و تا مدتی روشن نمی شه دوباره خودش خوب میشه دستگاه هم زدم همه چیز خوبه لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و استپر موتور و دریچه گاز رو شستشو بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    سلام و‌ممنون از ایت خوبتون و جوابدهیتون ، من ۲۰۶ اس دی وی هشت دارم مدل نود ، جدیدا بین دور موتور ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماشین ریپ های خیلی بد میزنه وانگار از عقب ماشینو گرفتن و نمیذارن بره ولی بعد از دور موتور ۳۰۰۰ که رد میکنه شتاب عالی میگیره و‌شمع و وایر تعویض شده و دیاگ هیچی نشون نمیده.ممنونم اگه راهنماییم کنید ??

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید انژکتور ها رو با دستگاه التراسونیک شستشو بدین و صحت عملکرد و سلامت رو بررسی کنید.
      همینطور دریچه گاز رو کاملا شسنشو بدین تا مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام مرسی از راهنماییتون.
    ماشینم روشن میکنم خیلی خوب روشن میشه ولی درحالت درجا گاز میدم ول میکنم ماشین دور موتور میافته و میره زیره ۱ ریپ میزنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور خودروتون رو تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان

    سلام من راین v5 دارم چند وقته که ماشین موقع شتابگیری ریپ میزنه . چراغ چک هم روشن میشه لطفا بگید مشکل چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان داره سنسور اکسیژن خودروتون معیوب باشه و یا مشکل از شمع و وایر باشه که برای عیب یابی بهتر باید خودروتون با دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    با سلام، تیبا۲ مدل ۱۴۰۰دارم، اوایل صبح هنگام سرد بودن موتور و پس از استارت زدن، حدود چند دقیقه ، ۳ کار می کنه و پت پت میکنه، بعد از گرم شدن موتور ، خوب میشه، فیلتر بنزینشم عوض کردم ولی فایده نداشت، چند تا نمایندگی هم بردم، دستگاه گذاشتن و چیزی نشون نداد، میگن مشکلی نیست، ممنون میشم از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از گرمکن دریچه گاز و یا استپر موتور میتواند باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • امیر

        سلام
        Slx tu5دارم مدل ۹۶
        ماشین که گاز رو وقتی ول میکنی خودشو میگیره یا دل میزنه دلیلش چیه؟

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          دریچه گاز رو شستشو بدین.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          سیستم سوخت و انژکتور رو با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بدین.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام مهندس
    ماشین ۴۰۵ glx دارم
    وقتی که ماشین رو روشن میکنم موتور لرزش داره
    در حال حرکت هم دور موتور از ۲ که بالاتر میره ماشین عطسه و ریپ میزنه
    شمع هارو عوض کردم ولی مشکل حل نشد
    چیکار کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با دستگاه دیاگ چک کنید و انژکتور ها رو شستشو بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • بابک

    علت ریپ زدن خفیف موتور در حالت درجا کار کردن چیست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      علل مختلفی از جمله عدم عملکرد صحیح شمع ها و انژکتورها و کثیفی فیلتر بنزین میتونه دخیل باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام من سمند ای اف سون دارم ماشینم بعد از نیم ساعت کار کردن سه میشه و با خاموش روشن کردن ماشین درست میشه ایراد کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون ر با دیاگ چک کنید قطعا سیم کشی در قسمتی ایراد دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فیوز کالسکه ای خودروتون رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • چکامه

    سلام من تیبا مدل ۹۳ دارم
    ماشینم اگر یه مدت روشن باشه، بعد مثلا برم تا جایی خاموشش کنم و این خاموش از ۵ دقیقه بیشتر طول بکشه، موقع دوباره روشن شدن شروع می‌کنه ریپ زدن و دور موتور واسه خودش کم و زیاد می‌شه و حتی خاموش می‌شه.
    دفعه‌ی پیش هر کاری کردم درست نشد و ماشین گاز نمی‌خورد اصلا یه یک ساعتی وایسادم تا اوکی شه.
    اینبار ولی تو ترافیک بودم واسه خودش ریز ریز کار کرد با دنده یک رفتم و یک دو سه دقیقه خاموشش کردم و وایسادم درجا اوکی شد. (البته اینبار یه صدای تق و تقی هم ایجاد شد)
    از اون‌جایی که چند وقت پیش هم اگزوزش رو کامل عوض کردم ولی مخزنش که کج و کوله شده بود رو فقط صاف و صوف کردم، ممکنه از اون باشه؟
    تعمیرکار بردم نشون دادم تشخیص نداد گفت شاید پمپ بنزینش باشه اون رو باید عوض کنی که فلان قدر هزینه‌شه
    شما می‌تونین دقیق‌تر بهم بگین لطف

  • رضا حسینی

    سلام وقت بخیر.ماشین من پرایده و تازگیا هروقت سرگاز میرم هی ماشین شلو سفت میکنه و به اصطلاح ریپ میزنه.بنظرتون مشکل از کجاس؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتور ها رو شستشو بدین و شمع و وایر رو در صورت نیاز تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام، تیبا۲ مدل ۱۳۹۴ دارم، من ماشینمو دیاگ زدم قطعات هیچ مشکلی نداشت، تست باتری و دینامم انجام دادم سالم بودن، کابل تقویت بدنه هم زدم، استپرشم عوض کردم، باتریم ۷۰ آمپره ۶ ماهه خریدم، صافی هوا رو هم عوض کردم، دریچه گازشم تمیز کردم، با این حال وقتی ماشین سلو کار میکنه زیر یک هست، وقتی فن روشن میشه و بعد از اون چراغای جلو، مه شکن جلو و عقب و … رو روشن میکنم یه کم رو سلو تاثیر میذاره و ماشین در سلو به پت پت میفته. لازم به ذکره که قبل از اینکه استپرش رو عوض کنم ماشین خاموش میشد بعضی وقتا ولی الان فقط پت پت میکنه، میشه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پاسختون رو توی کامنت قبلی عرض کردم خدمتتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام، تیبا ۲ مدل ۹۴ دارم، مدتیه وقتی ماشین درجا کار میکنه و فن روشن میشه دور موتورم کمی میاد پایین و ماشین به پت پت میفته، این اتفاق در شب که چراغها روشنه بیشتر میفته و اگر مه شکن عقب و جلو، فلاشر و … رو هم روشن کنم کمی روی دور موتور تاثیر میذاره، قبل از اینکه استپرش رو عوض کنم به جای پت پت، گاهی اوقات ماشین در حالت سلو خاموش میکرد، دیاگ زدم و در بررسی عملکرد هیچ قطعه ای مشکل نداشت، دینام و باتری رو هم بردم پیش باتری ساز چک کرد سالم بودن، باتری رو ۶ ماهه خریدم،استپرشم عوض کردم، دریچه گازشم تمیز کردم، شمع و وایرهاشم تازه عوض کردم، انژکتورشم تازه شستشو دادم، اگر میشه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حتما استپر رو مجددا چک کنید و از اصلی بودن جنس استپر موتور مطمعن شید.
      سنسور دریچه گاز رو هم اتصالاتش رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ماشینم النوده ۴۰هزار تا کار کرده همه چیزاش فابریکه چند وقت بود وقتی زیاد گرم میکرد وقتی خلاص میکردی خاموش میکرد چند دقیقه فنش روشن میشد بعد خنک میشد دوباره درست میشد تا وقتی دوبازه گرم کنه الان تازگیا جونش کمتر شده و اون قدرت سابق رو نداره وقتی زیاد گرم میکنه ریپ میزنه اگه یکم دیگع گرم کنه موقعی خلاصش کنی خاموش میشه و باید وایسی تا دوبازه فن کنه دیاگم زدم مشکلی نداشت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ممکنه ایرادی در سیم کشی خودروتون و در رله ها وجود داشته باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • dashrahid

      سلام ۴۰۵ دارم دوگانه کارخانه روی بنزین چراغ چک روشن میشه و خودبهخود میره روی گاز وقتی شیر گاز رو قطع میکنم روی بنزین ماشین ریپ میزنه و چراغ چک روشن و خاموش میشه علتش رو بگید تا دوستان دیگه هم مطلع بشن ممنون

  • سیروان

    سلام.من پرایددارم وقتی روشن میکنم شتاب نداره و از سربالایی،بالا نمیره.بعد از مدتی که موتور گرم شد،دیگه مشکلی نداره،اوایل فقط ریپ میزد وشتابش مشکلی نداشت ولی الان کلا ماشین تا گرم نشه راه نمیره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خروجی پمپ بنزین رو بررسی کنید همچنین از سلامت دیسک و صفحه اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام النود ۹۶ دارم ۴۰هزار تا کارکرده همه چیزاش فابریکه چند وقت پیش وقتی داغ میکرد وقتی خلاصش میکردی خاموش میکرد بعد ۱۰دقیقه فن میکرد خوب میشد دوباره داغ میکرد خاموش میشد الان چند وقته قدرتشم کمتر شده و دیگه اون جون سابق رو نداره وقتی خیلی داغ میکنه خلاصش میکنی ریپ میزنه یکم دیگه دآع کنه خاموش میشه باید بزاری دوباره فن کنه

  • حامین

    سلام وقت بخیر.
    ماکسیما دارم توی سرعت بالا ریپ میزنه و ماشین خاموش میشه.گاهب اوقات هم وقتی ایستادم خود به خود خاموش میشه.مشکل از کجاست؟ممنون از راهنماییاتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتور ها و سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین .
      حتما به تعمیرکار متخصص برای رفع عیب مراجعه نمایید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرقربانی

    سلام وقت بخیر من یه ۲۰۶تیپ پنج دارم یه چندمدته هنگامی که ماشین روشن میکنم بعضی اوقات کوپ می‌کنه ،امروز که سرد بود روشن کردم اولش خوب بود یهو دیدم ریپ میزنه وقتی راه افتادم چندمتر رفتم ماشین از حالت زیپ در اومد ،علتش چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب ذیاگ مورد بررسی قرار بدین چون میتونه علل مختلفی داشته باشه هم داخل سیستم جرفه زنی و هم در سیستم پاشش سوخت.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام پژو تیپفایو دارم ماشین ریپ شدید میزنه به طوری که از گاز خوردن میفته بدون روشن شدن چراغ چک و بعد از ده دقیقه خاموش بودن درست میشه هر چند هزار کیلومتر یک بار اینطور میشه و بعد از چند بار خاموش کردن درست میشه آیا مشکل از پمپ بنزین هست در دستگاه که زدم زد سنسور اکسیژن ولی آیا این سنسور با این قدرت اختلال ایجاد میکنه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  • Mehrdad

    سلام من ۴۰۵مدل ۸۸ دارم موقع درجا کارکردن رپ می زنه و پرت پرت می کنه سنسور اکسیژن دریچه گاز استپ موتور و شمع ها رو تعویض کردم سوزن ها رو هم تو دستگاه گذاشتم سنسور مپ رو هم تعویض کردم فقط مونده وایر ها تو دور بالا مشکلی نیست

  • زهرا

    سلام روز بخیر
    ماشین من مدتی ریپ میزنه وزمانی که دنده رو چهار میکنم ماشین جون نداره
    سنسور اکسیژن رو عوض کردم
    اما همچنان ریپ میزنه و انگار ماشین خفه کار میکنه

  • علی

    سلام ماشین من ۲۰۶ یه وقتایی توی سرعت بالا ماشین ریپ میزنه یا کپ میکنه و علامت باطریش روشن میشه و دور موتور بالا نمیاد کار که میزنم دو سه بار روشن میکنم خاموش میکنه بعدش بعد چند بار روشن کردن درست میشه تعمیرگاه میبرم چک میکنه میگه در حال حاضر مشکل نداره به نظر شما مشکل از چیه

  • مهدی

    سلام.وقت بخیر..ماشین من پراید یورو ۴ هستش
    روی گاز هیچ مشکلی نداره ولی روی بنزین موتور اصلا شتاب نداره و انگار مثل موتور های قدیمی روی ساسات هستش میتونید مشکلشو بگید بهم ممنون میشم در ضمن پمپ بنزینم ضعیف بود عوض کردم اما بازم همین مشکلو دارم

  • سیناعاطف

    سلام تیبا دو دارم فقط در حالت درجا ریپ میزنه صدای پیس پیس از موتور میده برقی اصلا مشکل نداره دیاگ هم نشون نداد فقط درحالت درجا استپرموتور هم عوض کردم شمع وایر چک کردم سوزن هم شستشو دادم

  • احمدی

    سلام،پراید مدل ۹۰ دارم شمع و وایر نو هستش، سنسور اکسیژن و کویل هم سالم هست.کاتالیزور هم سالمه.سوزن انژکتور و سیستم سوخت هم چک کردم و شستشو شو دادیم ولی بازهم در حالت سکون موتور صدا میده و ریپ میزنه ولی نه خیلی .در ضمن صفحه کلاچ هم تعویص کردم. سرعت و شتابش به شدت کمه مشکل چی هست؟
    متشکرم

  • علی قشقایی

    پژو ۴۰۵tu5مدل ۹۶از زمانی که خریدم چراغ چک روشن میشه و آنچنان مشکلی نداشت ولی حالا بعد از طی سی کیلومتر که گرم میشه خیلی دل میزنه و دهها بار مکانیکی بردم همه جورا از سنسور و کویل و پمپ بنزین و شمع تعویض شده ولی باز هم عیبش رفع نشد و خسته شدم خواهشمندم راهنماییم کنید

  • حمید

    سلام من ماشین پراید دارم وقتی ماشین رو خاموش میکنم پت پت می‌کنه بعد کامل خاموش میشه البته تو تابستون وقتی که دمای ماشین هم بالا باشه این جوری میشه لطفاً راهنمای کنید مدل ماشین هم ۹۰هست

  • محمد

    سلام خسته نباشید…ماشین من پراید مدل ۹۰ هستش …رو بنزین خوب حرکت میکنه اما رو گاز دل میزنه و حتی گاز نمیشه داد با اینکه تازه سوخت گاز زدم!!!مشکلش چیه؟

  • Javad

    سلام و وقت بخیر پراید ۱۱۱ مدل ۹۵ در هنگام حرکت بعد از یکی دو ساعت کار کردند در حین کار یهو ماشین ریپ میزنه دو سه باری یه لحظه چراغ چک روشن میشه کولر هم از کار میافته علت چی میتونه باشه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی و رله های خودروتون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام من پراید ۸۶ دارم وقتی چراغ چک خاموشه ماشین ریپ میزنه چراغ چک روشن میشه خوب کار میکنه این تو حرکت هم تعمیر میزاره جون راه رفتن نداره بعضی مقعه هم خوب کار میکنه

  • زهرا

    سلام ماشین پراید مدل ۹۷دارم موقع روشن کردن یه صدایی کم زیاد میشه وموقع حرکت هی ریپ میزنه دیاک زدم گفتن چیزی نیست سالمه ولی هنوز میزنه واز سرعتشم کاسته میشه مشکل از کجاس با سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتورها و شمع و وایر خودروتون رو طبق کیل.متر پیموده شده اگر نیاز به تعویض داره تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شهابی

    با سلام و خسته نباشید
    من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم چند روز پیش واترپمپ ماشینو تعویض کردم ولی بعد از تعویض ماشین بعد از کار کردن در حالت درجا ریپ های خیلی کم بصورت تکون های چند ثانیه یکبار حس میشه دلیل چه چیزی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بدین خودروتون رو ولی ارتباطی به تعویض واتر پمپ نداره.
      امکان تایم نبودن خودروتون هم وجود داره که باید مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • mansor

        سلام من پژو ۴۰۵ GLIدارم مدل ۸۴ چند روز که روشن میشه اکثرا اول صبح ها دو سه دقه ریپ میزنه بدش خوب میشه سوزنها شتشو دادم صافی بنزین تعویض شده استپرموتور شتشو دادم مصرف سوختشم صدی ۱۲ بود اورد روی ۹ بازم بد روشن میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  • محمد یعقوبی

    سلام لطفا لطفا جواب بدید ماشبنم پراید ۱۳۱ مدل ۹۰
    ماشینم ریپ میزنه ولی اصن معلوم نمیکنه نیم ساعت بعد از روشن شدنش باشه یا ۶ ساعت بعد از روشن شدن تو سرعت بالا کولر روشن کنم یا ضبطم روشن باشه ضبط خاموش میشه بعد روشن میشه کولر ام موقع حرکت روشن باشه ماشین ریپ میزنه امروز حالت سکون بالا بر شیشه رو زدم دیدم ی ریپ کوچیک زد موتور ،
    ایرادش چیهه؟؟ اینم‌بگم صبطم خانوش باشه کولرم نگیرم معلوم نمیکنه چه مدت از رانندگی بگدره تا ریپ بزنه انگار برق کم میاده مشکل چیه؟؟

  • امید

    سلام مهندس. ماشینم ۲۰۶ مدل ۸۲. همیشه با دوتا استارت روشن میشه. چند وقته دور موتور ک میاد زیر دو و میخام شتاب بگیرم گاز نمیخوره ماشین تا گاز را ول کنم و دنده کم کنم. ریپ هم میزنه گاهی وقتا توی دور پایین. سر پیچها به نظر ریپ زدنش بیشتر میشه.

  • علی

    سلام من پرلید مدل ۹۸ یورو چهار دارم تازه خریدم ماشین بعداز چند ساعت خاموشی مخصوصا صبح ها بعد استارت زدن ماشین ریپ میزنه دنده عقب که میگیرم بعد که یکش میکنم ریپ میزنه آهسته حرکت میکنم بعد چند دقیقه که ماشین گرم میشه دیگه ریپ نمیزنه ولی درجا بازم خوب کار نمیکنه محکمم که گاز میدم دود سیاه میکنه مشکل از کجاست وایر با شمع هم عوض کردم درست نشده

  • مهدی

    سلام ماشین من پراید مدل ۸۹ اه وقتی دور موتور هنگام شتاب گرفتم از ۳.۵ بالا تر می‌ره ماشین شروع به ریپ زدن میکنه وقتی گاز رو تا آخر فشار میدم دور موتور ماشین میاد پایین و بعد از چند ثانیه به زور سرعت پر می‌کنه سهم های ماشین هم نو اه

  • رضایی

    سلام وقت بخیر یه ۴۰۵ دارم الان چند ماهه درگیر این ریپ زدن ماشین تو روشن شدن هستم وقتی استارت میزنم چه ماشین سرد باشه چه گرم سه تا ریپ پشت سر هم میزنه دستگاه گذاشتم چند جا خطایی نداشته و سنسور منیفولدم تعویض کردم شلنگی که به سنسور منیفولد و موتور وصله رو هم تعویض کردم البته یکم از قبلیش باریکتره یکمم شتاب ماشین نصبت به قبلش تغییر کرده موتور تعمیر کامل شده قبل از تعمیر این مشکلو نداشت شلنگی که پاره شده بودا تعویض نکردن چد روزی ماشین ریپ میزد بعو فهمیدیم مال شلنگه عوضش کردیم الان موقع استارت ریپ میزنه باید چیکار کرد ممنون

  • رضایی

    و بعد از تعمیر موتور یه صدای پق پق از داخل موتور میاد البته نزدیک ماشین که میشی معلوم نیست اما تو یه جایی مثل مغازه که باشه از ماشین فاصله بگیری شنیده میشه دلیلش چیه

  • رضا

    سلام من ام وی ام ایکس۳۳دارم موقع گرم شدم ریپ میزنه ازپمپ بنزین گرفته تاشمع موتورعوض کردیم فقط گیربکس مونده تعمیرنشده موقع سردی موتوراصلاریپ نمیزنه هرچه گرمترمیشه ریپش زیادمیشه ممنون میشم راهنمایی کنین

  • ایمان

    سلام وقت بخیر. مهندس جان من ۲۰۶دارم گاهی اوقات خیلی کم انگشت شمار روی دست انداز محکم که میزنم یهو دور موتور کم میشه ولی خاموش نمیشه ماشین کنار جاده که میزنم دوباره حرکت میکنم مشکلی نداره

  • سعیده

    سلام وقت بخیر
    من یه ۲۰۶ مدل ۹۸ دارم که ۳۰ هزار کار کرده
    یه مدتی هست که موقعی که ماشین سرد بد استارت میخوره یا خاموش میشه یا پر پر میکنه چندتا گاز میزنی درست میشه بعد هیچ مشکلی نداره خوب کار میکنه وقتکه ماشین گرمه استارت میزنی مشکلی نداره
    شمع و باطری عوض کردم درست نشد و اینکه توی دیاگ هم خطایی نشون نمیده
    چند وقت یه بار هم آب رادیاتور ‌کم میشه نمیدونم به خاطر کولر یا نه و اینکه اخر ابشو پر کردم واشر سر سیلندر هم چک کردن گفتن مشکلی نداره
    نمایندگی ایران خودرو بردم اونا هم هیچی نمیدونن

  • سعیده

    چند روز بعد اینکه شروع کرد به بد استارت خوردن و خاموش شدن اولین بار بود که فهمیدیم آب رادیاتور کم میکنه کامل آبش خالی شده بود و آمپر هشدار میداد ولی تو این سه سال اصلا چکش نکرده بودم همونی که تو کارخونه بود
    الان تا اخر آب ریختم توش ولی باز یه مقدار کم شده بود
    همسرم میگه که قبلا هم یه کم موقع استارت زدن یه کم پر پر میکرده ولی اینطوری نبوده که بد استارت بخوره و خاموش شه خیلی سریع درست می‌شده

  • محسن

    سلام و عرض ادب.ببخشید یه پراید مدل۸۸ انژکتوری دارم ظهرهای تابستان زمانی که هوا خیلی گرمه دوسه ساعت که ماشین و کولر روشنه قاعدتاً دمای موتور بالاست ماشین رو که خاموش میکنم ۵دقیقه بعد که روشن میکنم ماشین تک استارت ولی با ریپ شدید روشن میشه دوتا گاز میدم خوب میشه دلیلش چی میتونه باشه. ممنون ضمنا اینجور موقع ها باک ماشین هم خیلی گاز برمیداره

  • محسن

    سلام وقتتون بخیر بنده تیبا۲ صفر دارم با ۱۴۰۰تا کار چند روزیه اول صبح استارت میزنم ماشین روشن میشه چند ثانیه ایی به پت پت میفته تا مرز خاموش شدن میره ولی خاموش نمیشه بردم نمایندگی دیاگ زد هیچ خطایی نشون نمیده کاریم نکردن برام

  • محمد

    سلام وقت بخیر من یه پراید ۱۳۱ دارم که متاسفانه چند ماهی هستش که ریپ میزنه هرکاریم میکنم هرجایی میبرم متوجه مشکلش نمیشن اوایل میگفتن سیستم گاز رسانیت با سیستم بنزینت اتصالی داره درست کن کردم خوب نشد بعد گفتن شمع و وایر رو باید عوض کنی کردم باز نشد
    فیشارو عوض کردم باز نشد
    سوکت چهار سیم رو عوض کردم باز خوب نشد
    پنج ماهه هیچ مکانیک و تعمیر موتوری دردشو پیدا نکرد اوایل خوبه تا نیمساعت و چهل دقیقه اول خیلی نرم و راحت راه میره نمیدونم چرا بعداز گرم شدن ماشین یهو شروع به ریپ زدن می‌کنه و گاها خاموش میشه حین حرکت آیا میدونین مشکلش چیه؟

    • Ali

      سلام پرایدم مدل ۹۲ معمولی،وقتی بخوام سریع گاز بدم شتاب بگیره ریپ میزنه…اما آروم آروم گاز بدی مشکلی نداره…بیشتر توی سرعت بالا این اتفاق میوفته؛
      به نظرتون ایراد کجاست؟؟؟

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        شمع و وایر و دلکو رو بررسی کنید.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام ماشینم پارس ۸۹ هست همچیش خوبه فقط وقتایی که ماشین روی بنزین هست و میخای شتاب بگیری دوموتور که ازسه ردمیشه ماشین سنگین میشه وانگار کسی گرفت‌ش حالت ریپ زدن میگیره ولی روی گاز خوبه. شمع وایر صافی بنزینم نو کردم فاییده نداشت

  • امیر

    سلام مهندس پارس سال ۸۷دارم ماشین هرزگاهی ریپ میزنه همراه با روشن و خاموش شدن چراغ چک بعضی وقتا هم زیاد ریپ میزنه و کلا خاموش میشه روی دیاگ خطای کوعل نشون داد و دود سفید زیادی از داخل موتور بلند شد و کوعل سوخت که تعمیرکار حاظر هم متوجه نشد دود از کجا بوده بعد از اون شمع وایر شمع کوعل عوض کردم و ای سی یو هم مشکلی نداره هرجا میبرم متوجه مشکلش نمیشن راه حل چیه

  • مهدی تیموری

    با سلام .بنده ماشنم ۴۰۵مدل۸۱انژکتوره
    ماشینم توی دور های پاین دور های بین ۲تا۳ونیم یه لحظه میگرع ول میکنه کپ میکنه انگار شمع و وایر هم عوض کردم درست نشد .شتاب ماشین عالیع توی تخه گاز هیچ مشگلی ندارع ولی سرگاز میرم دور پاین دل دل لحظه ای میکنه ممنون میشم راهنمایس کنید

  • حسین

    سلام خسته نباشید من ی سورن پلاس دارم دوهفته است تحویل گرفتم الان موقعی ک ماشین سرد ماشین ریپ میزنه و بعضی وقتا تو سرعت یدفعه گاز نمیخوره

  • صادق

    درود مهندس
    پارس سال ایسیو زیمنس دارم ،وایر،شمع،کوییل،سنسور اکسیژن،کاتالیزور،استپ موتور تعویض کردم ولی خودرو هنگامی که کولر روشن میکنم موقع شروع به حرکت بدگاز میخوره وکپ میکنه حتی بعصی مواقع موقع شتاب گرفتن دل میزنه ویه لحظه ماشین کپ میکنه ،علت چی میتونه باشه،دستگاه هم چیزی نشون نمیده

  • امین

    سلام پراید یورو چهار مدل ۹۸ وقتی ماشین سرده اکثرا و یا هنگامی که سرعت کم میرم رو دنده دو اکثرا،ماشین دکه میزنه.شمع وایر عوض شده سنسور اکسیژن ام همینطور‌.

  • مسعود فریدونی

    سلام خسته مباشید
    ماشین من پراید مدل ۹۴ هستش
    من با ماشینم کار ک میکنم بعد از بیست سی کیلومتری ک حرکت میکنم دچار ریپ زدن افت شتاب میشه تا جایی ک باید بزنم بقل خاموش کنم دیاره استارت بزنم حرکت کنم کولر ک بزنم زودتر اتفاق میفته پمپ بنزین سافی بنزین سنسور دور موتور تعویض روغن تعویض فیلتر هوا رو انجام دادم ولی بی فایدس همچنان ممنون میشم اگر بتونین کمک کنین

  • مرتضی

    سلام بنده تیبا ۲دارم که مرتبریپ شدید میزند بطوری که خلاص میکنم خاموش میشود مغزی پمپ بنزین وشمع و وایرم عوض کردم احتراق یا عطسه درست شده اما همچنان ریپ میزند ممنون میشم توضیح دهید

  • امید

    سلام خوبی داداش گلم ، ماشین من پراید مدل ۸۷ هست دوگانه‌سوز کارخونه ، جدیداً میخوام استارت بزنم سنگین میزنم بیار و سوییچ رو میبندم دوباره استارت می‌زنم بازم سنگین میزنم استارت و بار سوم استارت طولانی روشن میشه با لرزش و دور کم و یه دود آبی همزمان از اگزوز خودرو من بیرون میاد یه چند ثانیه کار می‌کنه دور موتور درست میشه این منو کلافه کرده باتریم مشکل ندارد انژکتورام شستم ، شمع و وایرامو چک کردم هم اوکی هست من فقط مشکلم استارت زدن زیاده بعد که میرم تا یه مسیر کوتاهی چند ثانیه خاموش میکنم دوباره استارت می‌زنم بازم همینه بخدا اسیر شدم هیشکی بلد نیست دردشو من امید هستم از پاکدشت

  • نوید

    سلام وقت بخیر
    خودرو من‌ ساینا هستش وقتی استارت میزنم تک استارت روشن میشه ولی پس از چند ثانیه ریپ میزنه و بیشتر اوقات خاموش میشه و معمولا تو حرکت دنده ۲و۳ خفه میشه و ریپ میزنه مشکل میتونه از کجا باشه

  • مرتضی

    سلام درود ماشین ۱۳۲ مدل ۹۰ ماشین ریپ میزد رفتم باطریسازی شمعی دور موتور عوض کرد الان میخام حرکت کنم یا سرعت گیر دنده دو یک ماشین نا نداره حرکت کنه

  • موسی

    سلام، ماشین من پراید مدل ۹۷عه و ۷۵هزار تا کار کرده، وقتی گاز میدم (چه خلاص، چه موقع شتاب‌گیری) دور موتور که از ۲۰۰۰ رد میشه ترتر می‌کنه. مشکلش از کجاست؟ ممنون.

  • سهیل

    درود وقت بخیر من یه پراید کاربراتوری دارم صبح های زود وقتی ب ماشین استارت میزنم روشن میشه در حالت خلاصی درجا گاز میدم ماشین ب تپ تپ کردن میوفته و همین که به دنده میزنم حرکت میکنم خوب میشه بنظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟ ممنون میشم در این مورد راهنماییم کنید??

  • محمد رضایی

    سلام ماشین من پراید مدل۹۸ هست چند روزی هست که ماشین در دنده های پایین مخصوصاً یک‌و‌ دو شدیدآ ریپ و تکان تکان میده ماشینو .کل باک رو‌خالی کردم و تهشو‌تمیز کردم سوزن انژکتور و دریچه گاز و سنسو مپ و میل سوپاپ و همه چی رو هم شستشو دادم و‌تمیز کردم ولی باز مشکل رفع نشد نظر شما چیه کلافه شدم

  • محمد رضایی

    به نظر شما پمپ بنزین ایراد نگرفته.ماشین رو‌ دیاگ بزنی باید پاشش سوخت رو‌چه عددی باید مقدارش باشه

  • مصیب

    سلام.مهندس بنده سوناتا دارم.وقتی که تو حالت d یا r میزارم و پام روی ترمز هست ماشین یه کم ریپ میزنه.اما بعد رها کردن پدال ترمز و حرکت کردن ماشین دیگه مشکلی نداره.این مشکل بعد از بنزین زدن برام پیش اومد.ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید.

  • امید

    سلام عرض ارادت مهندس من ماشینم سمند مدل ۸۲ هست موقع کولر زدن ماشبن بعد از ده الی بیست دیقه شروع میکنه به ریپ زدن کوئل عوض کردم شمع و وایر عوض کردم یدونه سوزن گفتن عوض کردم سوکتای سوزنو عوض کردم سنسور مپ سنسور دریچه گاز و استوپر و پمپ بنزینم عوض کردم ولی بازم درست نشده میشه راهنماییم کنید

  • محمدرضا حسینی

    سلام تیبا دارم وقتی تو هوای گرم از ماشین حدود یک ساعت کولر میگیرم ماشین کم کم شروع به ریپ زدن میکنه و کولر رو خاموش میکنم بعد چند دقیقه ماشین درست میشه و ریپ نمیزنه لطفا راهنمایی فرمایید

  • رضا

    سلام.خسته نباشید.ماشین من از ده استارت پنچ‌تاشو بد استارت میخوره استارت میزنه موتور تکون میخوره در حد چند ثانیه بعد روشن میشه بیشتر جاهاشو چک کردم ولی درست نمیشه.شب ک خاموش میکنم صبح با یه نیش استارت روشن میشه ولی تو طول روز اذیت میکنه.۲۰۶ تیپ۲مدل۸۵ممنون میشم جواب بدین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استارتتون باید باز بشه و ذغال و دنده استارت رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • یوسف

    سلام. وقت بخیر
    پژو ۴۰۵ دوگانه کارخانه دارم. چند هفته قبل بخاطر خرابی فولی میل لنگ، تسمه تایم رد کرد و مجبور شدم موتور تعمیر کنم. بعد تعمیر مصرف بنزین بالا بود و تست بردم و تا حد خیلی کم مشکل حل شد و فقط سنسورها رو تمیز کرد. منتها بعدش متوجه شدم تو حرکت و جاده ماشین ریپ خفیفی داره. بعد چند روز با گاز هم امتحان کردم دیدم در موقع کار با گاز هم ریپ میزنه. البته اینم بگم استارت یه کم دیر میزنه و ماشین گرم باشه کلا با استارت زیاد روشن میشه یا باید دوسه بار استارت بزنم البته قبل تعمیر هم همینطوری بود. موقعی که ماشین سرده ریپ نمیزنه و وقتی آمپر آب بالا میره ریپ زدن موقع تعویض دنده و حرکت شروع میشه و جدیدا هم ریپ با لرزش خفیف حین حرکت هست. موقع کولر هم ماشین کلا از جون میفته. البته دینام هم مشکل داشت که تعویض کردم.

  • هادی

    سلام من ۴۰۵ مدل ۹۰ دارم،سر صبح که میشه ماشین با ریپ روشن میشه،جایی مثلادر آفتاب باشه کمتر میزنه،ولی تو سایه یا شب تا صبح خاموش باشه سر که روشن می‌شه ریپ میزنه،در حال حرکت هم موقع شتاب گیری همینطور هست،سوزن ها شستم،شمع وایر نو انداختم،پمپ بنزین نو کردم،دیاگ انداختم،استپر شستم، ولی خوب نشد،ممنون میشم راهنمایی کنین..

  • Amir

    سلام خسته نباشید پراید ۱۳۱ یورو ۴ دارم آمپر ماشین ۵چراغ میشه فن و رادیات نو هست مشکل از چیه؟

  • حسین بابایی

    سلام وقت بخیر ایتاد من پراید ۱۴۱مدل ۹۰دارام مشکلم از بعد عوض کردن ثافی بنزین شروع شد که تو کل روز هرموقع که ماشبن را روشن می کنم پد پد می کنه گاز می دم همین ژور واینکه پشت دست انداز هم همین طور دنده ۵هم اولش خوبه ولعد کم میاره باید ۴کنم دیگه شمع و وایر وکول را هم عوض کردام اولش پد پد مبکنه ولعد تو حرکت خوبه فقط اون موقها که گفتم این طوری میکنه لژفا راهنماییم کنید بر طرفش کنم ممنون

    • سجادقاسمی

      سلام خسته نباشید ماشین من پراید۸۶ هستش صبحها وبعضی موقعا که ماشین سرده خوب استارت میخوره ولی بعد سی ثانیه یایه دقیقه شروع به پرت پرت میکنه وتامرزخاموشی میره وگازنمیخوره انگار خفه میشه مشگل ازچی میتونه باشه بی زحمت

  • Yaser

    سلام خسته نباشید یه پراید مدل ۹۱دارم وقتی استارت سرد میزنم با تک استارت روشن میشه ولی لحظه روشن شدن دور موتور تا ۳میره بالا و بعد ۵ثانیه دور موتور میاد رو پانصد ۳ثانیه پرت پرت میکنه خوب میشه خودش مشکلش چیه؟

  • رضا

    سلام ماشین من پارس تیوفایو ۱۴۰۱ میباشد ۳۷ هزار کار کرده و در حال حرکت ریپ میزنه مشکلش چیه ممنون.

  • Zahra

    سلام
    تیبا ۲ مدل۱۴۰۰، چند روز بعد روشن شدن در حد ۲۰ثانیه ریپ میزنه و بعد درست میشه،چراغ چک هم روشن نمیشه.لطفا راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایرتون رو چک کنید و از سلامت استپر موتور اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • فواد

    سلام ببخشید مهندس یه سمند ای اف سون دوگانه کارخانه دارم مدل ۹۰تو شتاب گیری دنده ۲و۱ریپ میزنه و ماشین کشش نداره چراغ چکش بعضی موقعه روشن میشه و بعداز خاموش و روشن کردن درست میشه لطفاً راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین ابتدا میتونه از قسمتهای زیادی این مشکل بروز کنه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • فواد

    سلام ببخشید من یه سمند ای اف سون دوگانه کارخانه مدل ۹۰دارم در دنده ۱و۲ موقع شتاب گیری در دور موتور ۳۰۰۰به بالاریپ میزنه و ماشین اصلأ کشش نداره بعضی موقعه هم چراغ چکش روشن میشه ولی با خاموش و روشن کردن درست میشه لطفاً راهنمایی فرمایید

  • علیرضا

    با سلام
    خودرو ۴۰۵مدل ۸۳ بد استارت میخورد که متوجه شدم از دریچه گاز بنزین چکه میکنه.. بنظرتون مشکل از کجاست
    چون امروز صبح استارت میخورد ولی روشن نمیشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ور.دی و خروجی بنزین رو لطفا چک کنید و مطمعن بشید که نشتی ای وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محمد

    سلام وقتتون بخیر
    سمندlxمدل۸۶ دارم وقتی یواش حرکت میکنم ریپ میزنه تند که میرم بهتر میشه
    سوزن هاشو شستم وشمع هاشو عوض کردم اگسوزشوچک کردم ولی هنوز ریپ میزنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال قطعی کویل ها و یا خوب تمیز نشدن شمع ها وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • علیرضا

    سلام وقت بخیر ، یه مشکلی دارم من وقتی در حالت عادی نیم کلاج میکنم ماشین اوکی هست ریپ نمیزنه اما وقتی مدت طولانی از ماشین استفاده میکنم مثلا بعد از یک ساعت ، زمانی که در ترافیک هستم یا میخوام با نیم کلاج حرکت کنم ، ماشین در نیم کلاج همش ریپ میزنه . مشکل از چی میتونه باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار به سیستم برقی خودرو به جهت ولتاژی که در استفاده طولانی مدت میکشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

      • محمد

        سلام وقت بخیر
        پراید مدل ۹۵ دارم یورو ۴
        بعد چند ساعت ک روشنش میکنم تک استارت روشن میشه ولی لرزش داره انگار جون نداره.شمع وایر صافی بنزین روغن شست و شوی دریچه گاز ایناهم انجام دادم.
        بعد یک دقیقه گرم شدن ماشین هیچ لرزشی نداره.علت چیه؟

  • مجید

    سلام
    من موقعی که از دنده ای به دنده دیگه می رم همون اول ریپ می زنه یا به اصطلاح دل می زنه و ماشین سنگین حرکت می کنه. سپاسگزار می شم اگه علت رو پاسخ بدید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر رو بررسی کنین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مصطفی

    سلام
    ماشین آردی دارم ،وقتی تو سرعت گاز رو فشار میدم ،یه صدای خر خر میده و سرعت می‌ره بالا قطع میشه, اگه گاز رو برای شتاب فشار ندم این صدا رو نمیده
    علتش چیه؟!

  • اش

    با سلام و تشکر از سایت عالی تون. من تیبا ۲ دارم الان مدتی هست فقط وقتی ماشین سرد هست اولش وقتی میخوام سر گاز برم یا پام‌رو از روی پدال گاز بر میدارم ماشین دل دل نمیزنه فقط دنده یک و دو اینطوری هست و بعد از گرم شدن کامل ماشین این مشکل برطرف میشه ،و البته به تازگی شمع و وایر و کویل رو طبق سرویس دوره ای عوض کردم و جنس درجه یک و استاندارد انداختم ولی مشکل همچنان پابرجا هست،

  • اشکان

    با سلام و تشکر از سایت عالی تون. من تیبا ۲ دارم الان مدتی هست فقط وقتی ماشین سرد هست اولش وقتی میخوام سر گاز برم یا پام‌رو از روی پدال گاز بر میدارم ماشین دل دل نمیزنه فقط دنده یک و دو اینطوری هست و بعد از گرم شدن کامل ماشین این مشکل برطرف میشه ،و البته به تازگی شمع و وایر و کویل رو طبق سرویس دوره ای عوض کردم و جنس درجه یک و استاندارد انداختم ولی مشکل همچنان پابرجا هست،

  • حسام

    سلام پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ صبح روشن میکنم سفت و یکم پرصدا روشن میشه بعد روی گاز فقط میخوام گاز بدم یک ریپ کوچیک میزنه دور موتور بالا رفت خل میشه تا دنده ۴ عست دور پایین پدال فشار میدم دور بگیرم ریپ ریز دو سه تا میزنه کلا لوازم کازش سرویس شده و حتی شمع و وایر و کویل هم نو هست له نظر خودم امکانش هست از شیم باشه و نظر شما جیه و اینکه تو دور خلاص دور موتور بعضی وقتها تا سه یا دو هزار میاد با خاموش و روشن کرد حل میشه یا دور بالا ببرم احتمال داره از باطری باشه….

  • یوسف یزدانی

    سلام.من هنگامی که اول صبح ماشین رو روشن میکنم تا سه چهار دقیقه از زیر ماشین صدای پت پت میاد و همین که ماشین گرم شد صدا قطع میشه.و موقعی که ماشین داغ شده و خاموش میکنم دوباره اون صدا تا خنک شدن ماشین از زیر ماشین میاد.فقط صدا از موتور ماشین نبود.از سمت عقب صدا میاد.اکه میشه راهنمایی کنید

  • سیدد

    سلام
    من یراید ۸۷ دارم که با کولر و چراغ روشن ریپ میزنه البته زمانی کلاچ رو میگیرم و دوره ماشین زیر یک میاد
    شمع و وایر عوض شده
    استپر و مپ هم عوض شده
    فشار پمپ بنزینم گرفتیم
    ممکنه از انژکتور ها باشه
    چون ماشین در حالت عاد
    ی هم دوره زیر یک میاد .
    و موقع گاز دادن جهش میکنه
    به طوری که برخی اوقات تیکافی شده
    دریچه گازوسرویس کردم و منافذ کنار پولکی رو با چسب درست کردیم
    باتری هم نو انداختم و سیم اتصال بدنه هم داره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی رو باید چک کنید همچنین سنسور فشار گاز کولر نیز میتونه ایراد داشته باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    سلام خدا قوت
    پراید صبا دارم با کولر در زمان ترمز و کلاچ(در سرعت ۶۰ به بالا)خاموش میکنه دوره ماشین افت میکنه به زیر یک
    (زیر ۶۰ تا خاموش نمیکنه فقط یکم ریپ میزنه)
    و داخل دیاگ خطایی نمیاره
    در ۱۰ دقه اول دوره که بالای یکه و سرعت زیر ۶۰ تاست ماشین خاموش نمیکنه
    وقتی موتور گرم میشه اینطوری میشه
    استپر و شمع و وایر تعویض شده
    دریچه گاز و سوییچ کولر هم بررسی شده
    خواهشا راهنمایی فرمایید
    سه ماهه درگیرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی سیم کشی و ضعیف شدن برق رسانی به شدت وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • امید

    سلام روز بخیر
    پرایدم
    در عادی دوره اش زیر یک می باشد و لرزش دارد
    سنسور دور ارام رو عوض کردم درست نشد فیلر گیری هم انجام دادم اندکی دوره به یک میرسه لرزش قطع می شود ا

  • علی

    سلام ۴۰۵slxتیو۵ هست ماشین.مدتیه وقتی ماشین تو ترافیک قرار میگیره و داغ هست چراغ چک روشن میشه و شروع به ریپ زدن میکنه.هرکاری بگین کردیم درست نشده.کوئل و شمع تعویض شده.صافی بنزین.سنسور اکسیژن سنسور موتور روغن کاتالیزور و منبع اگزوز .دیگه خسته شدم لطفا راهنماییم کنین

  • افرا

    سلام مهندس من یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴ دارم
    تو دنده ۱ و ۲ بیشتر دنده ۱ ماشین ریپ میزنه
    اما تو دنده های بالا مشکلی نداره به نطرتون مشکلش چیه

  • حسین

    سلام ممنون میشم کمک کنید من کوییک صفر تحویل گرفتم فقط۲۰ کیلومتر کار کرده و ابندی هم نشده هنوز روزا برای بار اول استارت میزنم روشن میشه و در حد۳ ثانیه ریپ میزنه و دیگه عادی میشه تا اخر شب هم اصلا هر بار استارت بزنم اینطوری نمیشه دلیلش چیه؟

    • علی

      سلام.منم همین مشکل رو با کوییک صفر دارم با ۱۴۰ کیلومتر کارکرد.ولی ریپ زدنش تا حد خاموشی هست

  • محمد

    سلام خسته نباشید ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم وقتی هشتاد نود کیلومتری که میرم و ماشین گرم میشه می‌خوام گاز بدم ماشین دل میزنم و راه نمیره سرعت ماشین به چهل پنجاه کیلومتر میرسه

  • محسن

    سلام بنده پراید ۱۳۲ se دارم مدل ۹۴ با ۸۰تا کار کرد صبح ها وقتی استارت میزنم بعد کار می‌کنه بعد از ۱۰ دقیقه بهتر میشه. شمع وایر سنسور اکسیژن و میل سوپاپ و همچنین شستشوی انژکتور رو هم انجام دادم ولی مشکل رفع نشده ممنون میشم راهنمایی کنین

  • شهریار

    سلام خسته نباشین
    ی کوییک دارم چند روزه که وقتی پارو از رو گاز ور میدارم و دوباره فشار میدم ریپ میزنه دلیلش چی میتونه باشه
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  • سجاد

    سلام خسته نباشید ماشین من درجا دل میزنه ولی شروع به حرکت میکنم خوب میشه یا یکم گازو نگه میدارم خوب میشه ولی باز ول میکنم از دوباره شروع میکنه ب دل زدن ۴۰۵ جی ال ایکس

    • Saeed

      سلام خدا قوت
      ۲۰۶ اس دی مدل ۹۰ تیپ ۲ ، چند روز ممکنه بگذره بدون ریپ زدن اما اگر شروع بشه دیگه باید وایسم بست باتری رو جدا کنم تا برای ده دقیقه مشکل حل میشه.
      تا حالا به کمک تنظیم موتوری سنسور دور ، مهره روغن ، شمع وایر ، یکی از سوزن انژکتورها تعویض شده و ای سی یو هم یکبار تعمیر کردم ، سوکت هاش هم تعویض کردم.، جالب اینست که هر بار که تعمیر میکنم تا یک هفته ۱۰ روز عالی هست اما مجددا ریپ زدن شروع میشه
      در ضمن فیش سنسور اکسیژن که قطع کنم هیچ اثری نداره چه در حین ریپ زدن چه در حالت عادی
      فیش فشنگی روغن هم که قطع میکنم هیچ تاثیری در درجه روغن یا کارکرد خوردو ندارد، خطائی نشون نمی‌دهد در دیاگ، تعمیرکاران از این مورد عاجز موندند.

  • طاهره

    سلام پژو ۴۰۵دارم مدل ۸۵ ماشین روغن سوزی داشت کامل تعمیر شد اکثر قطعات رو عوض کردم بعد از تعمیر رفتم بیرون شهر شش نفر سوار ماشین بودن تو سربالایی ماشینم جون نداشت درحال خاموش شدن بود فقط با دنده یک و سرعت ۳۰تا ۴۰ حرکت میکرد مجبور بودم با این سرعت برم چون ترافیک هم بود بعد از اون ماشینم تو دنده دو و سه و دنده عقب تو ترافیک و مواقعی که بنزین از خط وسط رد میشه بیشتر ریپ میزنه سیم های داخل کاپوت جلو رو کامل عوض کردم کمتر شده ولی کاملا رفع نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

  • غفاری

    ضمن عرض ادب و احترام.
    پراید یرو ۴ هنگام سرد بودن موتور چه در تابستان چه زمستان بعد ۲۰ ثانیه کار به مدت ۳۰ ثانیه تک کار میکند (شبیه به ایراد کوئل) و حرکت نمی‌کند. و در فصل سرما هم تا آمپر آب کاملاً با نیاد ریپ میزند.
    بیش از ۱۰ تست موتور نشان دادم که سنسور اکسیژن عوض کردند، درچه گاز را تمیز و تنظیم نمودند. شمع و وایر چک کردند ولی متأسفانه ایراد رفع نشد.
    چند روز هم هست که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز (ماشین همچنان در دنده ۳ و ۴ و ۵ و بدون گرفتن کلاچ و در سرعت متوسط) موتور شدید به لرزه و تکان می‌افتد(شبیه قطع و وصل کردن). و دود سیاه هم در هنگام گاز زیاد از اگزوز بیرون میزند.
    دستگاه دیاگ هم چیزی نشان نمیدهد.
    ممنون میشوم از راهنمایی‌های حضرتعالی. لطف عالی مستدام.

    • حمید

      سلام خسته نباشید ماشین من ساینا صفر ۱۴۰۱ هست چند روزی هست ماشینم دل میزنه دلیل چی میتونه باشه

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        برای رفع ایراد و برررسی خودروتون به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شهرام

    سلام خسته نباشیدمن ام وی ام ایکس ۳۳ دارم تازه تعمیرموتورکردم الان وقتی تودنده یک ودو هست ریپ میزنه
    سوزن واینهاش تمیزشدن بعضی وقتها تودنده دوگازه میخوره شتاب موتورکم میشه علت چی میتونه باشهممنون میشم جواب بدین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پارامتر کویل و انژکتور ها رو مورد بررسی قرار بدین امکانش وجود داره که خرابی از اون قسمت باشه ولی حتما باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حمیدرضا

    سلام خسته نباشید
    من ۲۰۷ اتومات مدل ۹۷ دارم امروز صبح استارت زدم ماشید درست کار میکرد ولی بعد ۲ دقیقه ماشین شروع کرد به ریپ زدن شدید و چراغ چک هم روشن شد و چشمک میزد یک کیلومتر که رفتم همینجوری بود بعد خاموش کردم دوباره روشن کردم درست شد بعضی وقتا پشت چراغ قرمز هم ریپ میزنه

  • محمد

    سلام وقت بخیر من وقتی باسرعت پایین حرکت میکنم دنده١یا٢ ماشین دل میزنه علتشو چیه ممنونم

  • مهدی

    سلام مهندس
    خسته نباشد
    من پرشیادارم مدل ۸۷ دوگانه بیرون
    صبح ها دیر روشن میشه حداقل با ید چهارتا استارت بزنی کلا ریپ میزنه مگر اینکه دورموتور ازچهار رد کنی خب گاز نمی خوره بامکس گاز می خوره درکف بیشتراز ۱۴۰راه نمیره
    ولی روگاز ریپ کم میزنه خب گازمیخوره درکف ۱۷۰تا راه میره
    پمپ بنزین سنسور مپ سنسور دریچه گاز شمع وایر سوزن رله دوبل همشو عوض کردم به دیاگ هم میرم چیزی نشون نمیده درستم نمیشه
    اگه امکان هستش یه راهنمایی بفرمایید.
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دلیلش مصرف سوخت گاز و کم جون شدن موتور خودروتون هست که به دلیل مصرف و خشکی گاز رخ داده و در خودروهای دوگانه سوز طبیعی هست.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی صادقی

    سلام ماشین کوییک درآوردم از سایپا ۷هزارتا کارکرده موقعی که میرم استان برمیگردم ماشین در حالت درجا ریپ میزنه بدریپ میزنه راستی امپربنزینم هم خوب کار نمیکنه ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سیاوش

    با سلام و خسته نباشید.
    خودرو من پژو روآ دوگانه سوز مدل ۸۶ صبح هنگام استارت زدن کمی ریپ میزنه مشکل چیه؟؟؟ بعد از گرم شدن درست میشه …

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو حتما با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین و سپس از سلامت سنسور دمای آب و اتصالات و شمع و وایر اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی جوان

    سلام مهندس وقت بخیر،پراید ۹۶دارم زمانی که ماشین سرد هست روشن میکنم بخوام حرکت کنم سرگاز ریپ میزنه حتما سه چهار دقیقه باید وایستم موتور گرم بشه،گرم بشه ریپ دیگه نمی‌زنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر هست که در روزهای سرد سال یک توقف چند دقیقه ای رو برای گرم شدن خودرو اختصاص بدین اما اگر اسن فاصله بیشتر شد و طولانی تر شد حتما باید شمع و وایر و اتصالات سیستم جرقه زنی و همین طور سنسور دمای آب رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام مهندس ممنون از کمک و همکاری شما
    من ماشینم دنا است موقع شتاب گیری خودرو ریو میزنم و احساس میکنم مصرف سوختم هم بالا رفته اگه ممکنه راهنماییم کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پاسخ سوالتون رو براتون ارسال کردم.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی ک

  • رضا

    ببخشید غلط املایی داشتم کلمه ریپ میزنه درسته

  • رضا

    سلام خودرو من دناست موقع شتاب گیری ماشین ریپ میزنه اگه ممکنه راهنماییم کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا خودروتون رو با دسنگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین و سپس فیلتر بنزین ، سوزن های انژکتور و شمع ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی ک

    • امیرطاها

      سلام ماشین کوییک دارم ۶ماه پیش موتور سیفون ماشین عوض کردم. الان چراغ بزنین روشن نشده ریپ میزنه.

  • پرهام

    سلام خودرو پارس مدل ۸۳ دارم تقریبا دوساله ماشین ریپ‌ میزنه پیش چند تا تعمیرکار و برقکار برده شده ولی مشکل حل نشده ، شمع و واریر شمع و دینام و استپر عوض شده ، ولی چند دقیقه بعد از استارت ، ماشین شروع به ریپ زدن میکند و در حالت درجا پشت چراغ قرمز نزدیک به خاموش شدن است و زمانی که سرعت ماشین پایین می اید و کلاچ و ترمز گرفته میشود جهت تعویض دنده، چراغ چک روشن میشود ، بعضی مواقع در حالت درجا و برای حرکت باید گاز زیاد بدهم تا ماشین خاموش نشود ، ممنون میشم‌راهنمایی لازم را بفرمایید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حتما فشار کمپرس داخل هر سیلندر رو توسط تعمیرکار ماهر چک کنید و از سلامتش اطمینان حاصل بفرمایید.
      درچه گاز و کویل های خودرو رو حتما چک کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام
    من پیکان وانت مدل ۹۰ دوگانه کارخانه دارم چند روزه صبحا بد روشن میشه یه دقیقه باید استارت بزنی تا روشن بشه وقتی هم روشن میشه ماشین ریو میزنم و بد کار می‌کنه گاز رو هم ک رها میکنم ماشین خاموش میشه وقتی هم ک ماشین گرم میشه چراغ روغن میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی از استپر موتور و یا سنسور دمای آب است لطفا بررسی و از عملکردشون اطمینان حاصل بفرمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • مهدی

        سلام خسته نباشید ماشین من تا وقتی که سرده هیچ مشکلی نداره به محض این که گرم میشه شروع میکنه به ریپ زدن و خیلی شدید، در حال حرکت و ایستاده ماشین رو به خاموشی میره ماشین پراید مدل ۸۳ انژکتور کیلومتر نیمه انژکتور، سوزن ها شسته شده وایر ها تعویض شده شمع ها تعویض شده و در حالت دیاگ زدن هم هیچ مشکلی نشون نداده

    • مجید

      سلام وقت بخیر جناب ماشینم توسرعت پایین قبلا ریپ میزد الان توسرعت بالا وپایین فرقی ندارد ریپ میزنه شمع وایرشمع صافی بنزین همه را عوض کردم پمپ بنزین رفتم نشون دادم سالمه چراغ چک روشن نمیکنه دستگاه دیاگ گذاشتم عیبی ندارد

  • عالیقدر

    یکی از علل اصلی ریپ زدن خرابی سنسور دریچه گاز هست،قبل از تعویض مینوفیلد و اجزای دیگر سنسور دریچه گاز رو چک کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      درست میفرمایید که باید حتما توسط دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیرد.
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام وقت بخیر ماشین من بیشتر دست انداز که رد میکنم ریپ میزند شمع وایر شمع صافی بنزین همه اینا عوض شده پمپ بنزین نشون دادم سالم چراغ چک روشن نمیکنه دستگاه گذاشتم میگه چیزی نیس

  • علیسان

    سلام مهندس جان ماشین من ۴۰۵ دوگانه کارخونه هست اول صبحی که استارت میزنم در جا ماشین خوب کار میکنه بعد این که یکی دو کیلومتر حرکت میکنم ماشین خفه میشه گاز نمیخوره بعد که میفته رو گاز ماشین دروس میشه بعد تو جاده که میرم با سرعت مثلا ۱۰۰ تا تو بزین ماشین ریپ میزنه خفه میکنه بعد که گاز بیشتر فشار میدم موتور گاز میخوره میره

  • سید رضا

    سلام
    من یه پراید ۸۸ دارم باید با دنده یک سرعت زیادی بگیرم تا بزنم دنده و قبه دنده ها هم همینطور اگه سرعتم یه کم کمتر ماشین عقب جلو میشه

  • حجت

    سلام.پراید ساژم دارم.رو گاز و بنزین ریپ میزنه.وایر و شمع .استپر هم عوض کردم.دینام هم تعمیر کردم درست نشد.سوزن انژکتور هم عوض کردم.
    کمک لطفا

  • میلاد نجفی

    سلام و خسته نباشید
    ماشین من سمند EF7 دوگانه مدل ۹۵ هستش در دور های ارام ریپ میزند علتش چی میتونه باشه ؟

  • مجید

    سلام من اریسان مدل ۹۶ دارم
    موتور تعمیر اساسی شده
    ماشین اول صبح که روشن میشه تا چند کیلومتری خوبه بعدش که موتور گرم میشه موتور خفه میکنه
    نکته اول اینکه ماشین رو گاز سی ان جی مشکلی نداره
    نکته دوم پمپ بنزین شمع و وایر سنسور ضربه سنسور کیلومتر سنسور مپ سنسور اکسیژنای بالا و پایین سنسور دریچه گاز دسته سیم سوزنای انژکتور همه عوض کردم خستم کرده بازم درست نشده اتصال بدنه هم چک شده رله ها چک شده اصلا خود تعمیر کارا موندن مشکلش چیه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • مجید

    سلام من اریسان مدل ۹۶ دارم
    موتور تعمیر اساسی شده
    ماشین اول صبح که روشن میشه تا چند کیلومتری خوبه بعدش که موتور گرم میشه موتور خفه میکنه
    نکته اول اینکه ماشین رو گاز سی ان جی مشکلی نداره
    نکته دوم پمپ بنزین شمع و وایر سنسور ضربه سنسور کیلومتر سنسور مپ سنسور اکسیژنای بالا و پایین سنسور دریچه گاز دسته سیم سوزنای انژکتور همه عوض کردم خستم کرده بازم درست نشده اتصال بدنه هم چک شده رله ها چک شده ایسو ماشین تستی عوض شده اصلا خود تعمیر کارا موندن مشکلش چیه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • اشکان

    سلام پراید من ۸۳ هست الان یک هفته بود پراید بنده فقط درحال حرکت تو راه ریپ میزد ابتدا از دنده ۲ شروع شد بعد چند روز بدتر شد یعنی تو هر دنده ای این عمل میشد . البته ریپ زدن درحال حرکت میتونه خیلی ازجاها باشه مثلا خرابی شمع یا وایر یا پمپ بنزین یا سیستم احراق یا بین بنزین هوا ترکیب شده … خلاصه بردم پیش باطری ساز گفت از طرف بنده مشکلی نداره چک کردم بردم پیش یک مکانیک خوب مشهور ایشون رله ماشین رو عوض کرد فرداش دیدم باز درست نشد برگشتم پیشش وایر هارو عوض کرد باز درست نشد البته آمپر من خراب بود اون درست شد اما باز مشکل زیپ من اینطوری موند . پس فرداش سنسور دور موتور قهوه ای رو عوض کرد باز نتیجه نگرفتم خلاصه خیلی اذیت میشدم تو راه به هرکی میگفتم نمیتونست درست کنه . آخرش مکانیک زنگ زد گفت زود بیار احتمالا از سوکت هاش باشه بردم سوکت هاشو عوض کرد درست شد . شاید این اتفاق هم برای شما بیفته نرید کلی مثل من هزینه کنید بعد بفهمید از سوکت هاشه .مرحله اول بگین هم سوکت هاشو نگاه کنه هم وایر سپس درست نشد شمع ووو …
    امیدوارم از تجربه ای که تو چند هفته کردم براتون تجربه باشه

  • هادی

    سلام
    پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ دارم
    مبدل کانالیزو نداره سنسور دوم اکسیژن هم حذف شده
    ی مدت هست که رو دور موتور ۲هزار ریپ میزنه دنده ۲ یا ۳
    شمع و وایر کویل تعویض شده
    ریمپ بود که برنامه کارخانه ریختم
    اما بازم ریپ میزنه و اگزوز تق تق دود داره
    مشکل کجاست؟ زیر دستگاه هیچ نشون نمیده

  • محمد

    سلام
    من یه پژو روا مدل ۸۶ دارم چند وقته که وقتی روشنش میکنم در حالت درجا ریپ میزنن اصلا دور موتورش یه جا نمی‌مونه هی بالا پایین میکنه ارزشش هم زیاد شده صداشم بیشتر شده (وقتی در همون حالت درجا یکم گاز میدم دور موتور می‌ره روی ۲۰۰۰ درست میشه)…
    توی حرکت هم دور موتور به ۳۰۰۰ میرسه ریپ میزنه کم میاره گازش میاد پایین
    در ضمن سر شمع ها هم خیس میشن (روغنی)
    لطفاً راهنمایی کنید تشکر

  • sshaho

    سلام خسته نباشید
    تیبا مدل ۹۳ دارم،از لوله اگزوز صدای پت پت میاد فرقی نمیکنه ماشین گرم یا سرد باشه،زیر ماشین یکمی میلرزه لطفاً راهنماییم کنین

  • Saeed

    سلام خدا قوت

  • هادی

    سلام مهندس
    کوییک ۱۴۰۱ دارم /در حالت سلو موقعی که همه چراغها را روشن میکنم / موتور به لرزه می افته
    مشکل دوم/تو دنده ۱و ۲ موقعی گه گاز ندم ماشین شروع میکنه به پت پت کردن) اما خاموش نمیکنه
    شمع و وایر شمع تعویض شده انژکتور بازدید

  • امیری

    سلام وقتتون بخیر، بنده ۴۰۵ مدل ۸۲ انژکتور دارم. مشکلی که داره، اینه که وقتی ماشین روشنه و خلاص هستش (چه قبل حرکت چه توی ترافیک) موتور صداش کم و زیاد میشه به اصطلاح نفس نفس میزنه. و موقع حرکت شتاب خیلی کم شده. شمع و وایر اینا رو تازه عوض کردم ولی جواب نداد متاسفانه

  • محمد

    سلام عرض ادب
    ۲۰۶ تیپ ۵ دارم مشکل شدید کپ کردن و ریپ زدن در حال حرکت داشت
    مشکل کپ در حین حرکت با حذف سنسور اکسیژن برطرف شده تا حدودی
    اما ماشین حالت ساکت ریپ میزنه و بد کار می‌کنه
    از کوئل تا شمع و سنسور مپ رو هم تست کردم از اونا نبوده
    مشکل از چه چیزی می‌تونه باشه ؟
    آیا از حذف سنسور اکسیژن میتونه باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله حذف سنسور اکسیژن موجب خام سوزی و بد سوزی در سیستم احتراق می شود.

  • کامران

    سلام وقت یخیر من ماشینم ۱۳۲مدل ۹۶هستش چندروز پیش تسمه تایم ودینام عوض کردم ودر ییچه گاز روسرویس کردم به محض اینوه ماشین وروشن کردم دور موتوربه ۴هزاررسید که بارسوندن خودم به متخصص برق خوردرو مشکل رو باتعویض سنسوردریچه گازحل کردم ولی بعدازعوض کردن سنسوردریچه گاز ماشین تودور ارام ریپ میزنه ودرموقع شتاب گیری یه مکث کوتاه چندثانیه ای داره مممون میشم راهنمایی کنین

  • احمدرضا

    سلام ماشینم پراید ۸۶اول روشن کردن که موتور سرد هست چند ثانیه ریپ میزنه بعد خوب میشه ودرجاده آمپر آب یک خونه میاد بالا ولی داخل شهر آمپر آب سریع از وسط رد میشه ممنون میشم اگه مشکلی داره که برطرف کنم

  • علی

    با سلام خودروی زانتیا دارم که چن روز شروع کرد به ریپ زدن هر دیاگی زدم فایده نداشت خطایی نشون نداد سوزن انژکتور رو شستم با دستگاه شمع وایر نو عوض کردم پمپ بنزین نو گرفتم هم سنسورها رو چک کردیم مشکل نداشت دیسک صحفه هم سه ماهه عوض کردم حتی تایم دوباره گرفتم مشکلی نداشت هیچ مشکلی نداشت بالاخره متوجه شدم کیفیت بنزین مشکل داره صافی که یه هفته گرفته بودم شکستنش تا سیاه شده پره یکی دیگه انداختم اونم همینطور مکمل بنزین ریختم به ۶۰لیتر بنزین و صافی نو گرفتم شد ۳تا صافی بالاخره حل شد مشکل .

  • ابوالفضل

    سلام خدا قوت من پراید ۸۶ دارم تو بنزین ریپ میزنه تو دور موتور پایین اصلا یجوری ریپ میزنه کم مونده صندلی بشکنه علت از چی می‌تونه باشه تو گاز خیلی خیلی کمتر زیپ میزنه یعنی در حد صفر پمپ بنزین و هم بردم تست سالمه فشارشم خوبه بی زحمت راهنمایی کنید

  • کامران

    سلام وقتتون بخیر پرایدمدل ۹۶دارم که موقع حرکت ماسین کپ میکنه حتی موقع گازدادن قشنگ چندثانیه مکس میکنه بعدشتاب میگیره این وضع هم تو دور بالاست هم دور ارام واینکه شمع و وایر هارو تازه عوض کردم دریچه گاز هم تازه سرویس شد بنظرتون مشکل از چی میتونه باسه؟ممنون میشم راهنماییم کنین چون چندتا جابردم نفهمیدن مشکلشو

  • سجادقاسمی

    سلام خسته نباشید ماشین من پراید۸۶ هستش صبحها وبعضی موقعا که ماشین سرده خوب استارت میخوره ولی بعد سی ثانیه یایه دقیقه شروع به پرت پرت میکنه وتامرزخاموشی میره وگازنمیخوره انگار خفه میشه مشگل ازچی میتونه باشه بی زحمت

    • منوچهر

      شمع و وایر رو چک کنید همچنین دریچه گاز و استپر موتور رو تمیز کنید .

  • احمد

    سلام ماشین ال نود دارم ماشین روشن می کنم می خواهم حرکت کنم ریپ میزنه گاز نمی خوره حرکت نمی کنه چراغ چک روشن هست زیر دستگاه بردم خطا پاک کرد چند روز خاموش بود دوباره روشن شد شمع عوض کردم استپر تمیز کردم باز هم خوب نشد شرمنده میتونه راهنمایی کنید

  • بابک

    سلام خسته نباشین عرض ادب
    دوستان من ب یه مشکل برخوردم اگه کسی میتونی راهنماییم کنه ممنون
    بنده ماشینم ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۰ هستش از تهران خریدم زیرش بینی زیر موتور نداره ارتفاشم پایین
    من ماشینم بعضی موقع ها ماشین جلوی گازش گرفته میشه چراغ چک روشن میشه ماشین تک کار میکنه
    یا بعضی موقع تو دور موتور که میبرم بالا شتاب بگیرم تو یه جای میگیره جلوی گاز رو بعدا ول میکنه بخصوص موقعی که دنده ام رو سبک نکردم از سرعت گیر اینا رد میشم
    بعد روشن شدن چک ماشینو خاموش می‌کنم چند ثانیه باد روشن می‌کنم اولش تک کار میکنه دو ثانیه بعد گاز میدم بعد چراغ چک میره و درست میشه لطفا راهنماییم کنی از چی

  • مهدی

    سلام ماشین من هیوندا ورنا است
    چند روزژ است که شروع کرده به ریپ زدن بردم مکانیکی میگه مشکل از صافی بنزینه که عوض کرد ولی فرقی نکرد الان
    باید چیکار کنم به نظرتون؟

  • محمد

    سلام.من پراید مدل ۹۸ دارم.یک ماه نمیشه گازسوزش کردم.روی گاز پت پت میکرد بردم ۱ قطعه نصب کردن برای تقویت برق بهتر شد.ولی چند روز خوبه یهو یکی دو روز پت پت میکنه.روی بنزینم انگار ماشین خفه ست و گاز نمیخوره موقع پر کردن گاز.کاتیلیز ماشین خورد شده چند وقت پیش عوض نکردم.باقی چیزارو عوض کردم

    • محمد

      در ضمن روی گاز وقتی کلاچ میگیرم دور موتور میوفته و میخواد خاموش شه.روی بنزینم کلاچ میگیرم پر گاز میشه

  • علی

    سلام
    من یک پراید ۸۳ انژکتوری دارم
    گاهی اوقات همون اول که روشن می کنم ریپ می زنه و باید ماشین رو خاموش کنم و چند دقیقه صبر کنم و دوباره روشن کنم تا مشکل برطرف بشه
    البته بعضی مواقع این کار را باید چندبار انجام دهم تا مشکلش برطرف بشه …
    دیاگ که گذاشتم فقط به سنسور اکسیژن خطا داد .
    به نظرتون مشکلش چیه ؟
    آیا با تعویض سنسور اکسیژن مشکلش برطرف می شه ؟
    و آیا سنسور اکسیژن قابل تعمیر هست ؟
    ممنون

  • کامیار

    سلام خسته نباشید
    ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ هستش موقع رانندگی وقتی گاز میدم به ماشین ریپ میزنه اگه تو سرعت پایین هم مخصوصا دنده ۲ یدفه پر میکنم ریپ زدن شدید میشه و چراغ چک شروع به چشمک زدن میکنه و روشن میشه
    وقتی ماشین رو خاموش روشن میکنم چراغ چک خاموش میشه ولی باز ریپ زدن ادامه داره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      سلام
      شمع و وایر و انژکتورها رو مورد بررسی قرارر بدین مشکلتون حل میشه.

  • مرتضی

    سلام
    خودرو دنا معمولی دنده ای مدل ۱۴۰۰ تا الان ۴۲۰۰۰ تا کار کرده
    یه دو ماهی هست، اولی ک دنده عوض میکنم مخصوصا روی دنده ۱ و ۲، یا مثلا روی سرعتگیرها سرعت رو کم میکنم و میخوام با دنده ۲ حرکت کنم، صدای خرخر یا تق تق کمی میاد. مگر اینکه پرگاز برم. دنده مرده نمیرم، چون رانندگیم تغییری نکرده و صدایی ک میاد جدید هست. مصرف سوخت هم رسیده به ۱۳ لیتر! ماشین آنچنان ریپ نمیزنه ک مشخص باشه ولی صدای خرخر رو متوجه ش میشم. شمع ها رو هم ۲۰ کیلومتر قبل عوض کردم. سرویس های دوره ای رو مرتب هر ۶۰۰۰ کیلومتر انجام میدم. چند بار هم اکتان کاسپین زدم، هر دو باک یک باک سوپر میزنم از اولی ک ماشین خریدم. بنظر شما مشکل چیه؟
    تشکر از شما

    • منوچهر

      سلام صدا میتونه از شیر سی وی وی تی و یا حتی مربپط به سر سیلندر باشه که باید این مورد توسط تعمیر کار ماهر مورد بررسی قرار بگیره.

  • سیدحمید

    درود استاد ک وقت میزارید.
    بزرگوار ی مشگل داشتم و نیازمندراهنمایتون.
    ماشینم سمند۸۳هستش.پنج سالی خواب بودبعدازاینک سرپاش کردم.
    هرازگاهی ک استارت میزنم برای پنج ثانیه ریپ میزنه واگ یسرگازبدم خفه میکنه.مشگل همیشگیش نیست و گاهی اوقات اینجوری میشه.ممنون میشم راهنمایی کنی.
    راستی.
    بعضی وقتاهم تموم دنده هابدجامیخوره.ولی گاهی اوقاتم دنبه ای میره سرجاش??

    • منوچهر

      دورد
      دریچه گاز و استپر موتور خودروتون رو شستشو بدین همچنین سنسور مپ رو بررسی کنید.

  • سعید شمس

    سلام من یه اردی ۸۴ انژکتور دارم وقتی ماشینم بعد از چند ساعت که استارت میزنم به تلپ وتاپ میفته و گاز نمیخوره بعدش خوب میشه علتش چیع

    • منوچهر

      سلام شمع و وایر خودروتون رو بررسی کنید همچنین سیستم سوخت رسانی خودروتون.

  • قاسمی

    سلام وقت بخیر،
    کوییک ۹۹ دارم که ۵۰ هزارتا کار کرده
    بعضی مواقع با استارت دوم یا چند ثانیه ای روشن میشه
    وقتی ماشین تازه روشن شده در هنگام شتاب گیری ریپ میزنه
    امروز هم ریپ زدنش شدیدتر شده بود و در هنگام کاهش سرعت و رفتن توی یک فرعی کلا خاموش کرد
    استپر و سوکت رو عوض کردم ولی مشکل حل نشد

    • منوچهر

      سلام شمع و وایر رو مورد بررسی قرار بدین.

  • مهدی

    سلام یه پراید ۸۵ دارم اول صب با یه استارت روشن کردم رفتم خیابون ده دقیقه بعد خواستم روشن کنم دیدم استارت نمیخوره فقط صدای تق تق میومد حالت جرقه ولی برق میومد پشت صفحه خلاصه با هل روشن شد دو دقیقه بعد دوباره خودبخود به ریپ ریپ افتاد خاموش شد و دوباره امتحان کردم همین اتفاق افتاد و خاموش شد خلاصه یه باتری ساز آوردم گفت باتری خالی کرده شارژش کرد درست شده فعلا و خاموش نمیشه ولی سوالم اینه ماشینی که باتریش خالی بشه و با هل روشن میشه مگه میشه دوباره با ریپ رپ خاموش بشه!!!!؟؟؟ یعنی کار باتری روی ماشین پس فقط برای روشن شدن ماشین نیست؟؟؟؟ یعنی اون خودبخود خاموش شدن که اتفاق میوفتاد بعد چند دقیقه کوتاه و دوباره خاموش میشد هم از خالی بودن باتری بوده؟؟؟یا مشکل دیگه ای هم داره؟؟؟
    لطفا جواب بدهید

  • مهدی

    سلام خسته نباشین
    یه پراید ۸۵ دارم اول صب با یه استارت روشن کردم رفتم خیابون ده دقیقه بعد خواستم روشن کنم دیدم استارت نمیخوره فقط صدای تق تق میومد حالت جرقه ولی برق میومد پشت صفحه خلاصه با هل روشن شد دو دقیقه بعد دوباره خودبخود به ریپ ریپ افتاد خاموش شد و دوباره امتحان کردم همین اتفاق افتاد و خاموش شد خلاصه یه باتری ساز آوردم گفت باتری خالی کرده شارژش کرد درست شده فعلا و خاموش نمیشه ولی سوالم اینه ماشینی که باتریش خالی بشه و با هل روشن میشه مگه میشه دوباره با ریپ رپ خاموش بشه!!!!؟؟؟ یعنی کار باتری روی ماشین پس فقط برای روشن شدن ماشین نیست؟؟؟؟ یعنی اون خودبخود خاموش شدن که اتفاق میوفتاد بعد چند دقیقه کوتاه و دوباره خاموش میشد هم از خالی بودن باتری بوده؟؟؟یا مشکل دیگه ای هم داره؟؟؟
    لطفا جواب بدهید

  • رضا

    سلام پراید صبا دارم.وقتی استارت میزنم،ماشین که روشن شد یه ریپ کوچیک میزنه. و شتابش هم خیلی کم شده.علتش چیه؟

  • کیارش

    سلام سمند ef7 تک سوز دارم مدل ۱۴۰۰ ماشین از همون اول تو دنده ۱ در دور های ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ ریپ میزنه و باید یا کلاچ بگیری گاز ندی یا دنده بدی به ماشین نمایندگی هم بردم گفتن برنامه میدیم ecu درست میشه ولی درست نشد، علت چیه و راه تعمیر چیه ماشین از صفری دست خودمه

  • حکیم

    سلامپراید مدل ۹۵ تک دارم وقتی صبح روشن میکنم راحت روشن میشه ولی موقع حرکت بدکار میکنه انگار که میخاد خاموش بشه وقتی که به سرعت گیر میرسم نده کم میکنم ماشینم جون نداره.از وقتی بخاطر افزایش شتاب برنامشو عوضکردم این اتفاق افتاد
    استپر.عوض کردم .

  • مهدی

    سلام موتور ریپ میزنه و گاز میخوره ای سی یو رو با دست تکون میدی خوب میشه حالا نمیدونم مشکل از کجاست ۲۰۶ تیپ ۵ مدل نود و پنج

  • Davood

    سلام.من یه کوییک مدل ۴۰۰ دارم که ۲۹۰۰۰ تا کار کرده،جدیدن وقتی سر گاز حرکت میکنم و میخوام شتاب بگیرم ماشین چند ثانیه ریپ میزنه و بعد دور میگیره،از امروز تو دنده سه و چهار هم وقتی با دور ۳ و ۴ هزارتا ممتد میرم یه چند ثانیه انگار ماشین از جون میوفته و بعد درست میشه،بنظرتون علت چیه؟

  • مرتضی

    سلام اقای مهندس خداقوت
    من سمند۸۲دوگانه سوزدستی دارم روی گازهیچ مشکلی نداره ولی موقعی که میرم بنزین میزنم داخل باک بعدروی بنزین روشن میکنم توحرکت ماشین چندتاریپ میزنه تعمیرگاه هم بردم فشارشکن بنزین عوض کردبازهم خوب نشد
    دیاگ هم زدسیم کشی هاراچک کردعیب ماشین بازهم برطرف نشدباتشکر

  • امیرحسین اسدی

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۶
    نیم ساعت اول که ماشین سرد هستش خوبه ولی بعدش افت شتاب و کشش پیدا میکنه و با دنده ۵ سرعت ۱۳۰ ۱۴۰ تا بیشتر گاز نمیخوره
    دنده یک و دو که سر گاز میدی ماشین دل میزنه
    توی صافی توی دنده ی ۳ و ۴ ماشین گاز میخوره ولی زور نداره . توی سربالایی ها بیشتر مشخص میشه و توی معکوس کشیدن ها زور و کشش نداره و مثل دنده مرده گاز میخوره . گاز میخوره ولی زور نداره
    سنسور دور موتور
    پمپ بنزین
    اگزوز
    دیسک و صفحه عوض شده
    و کاتالیزور ماشین هم برداشته شده
    دیاگ میگه ایراد خطا در سیگنال فاز و خطا در سیستم کویل یا مجموعه جرقه زنی
    و سر صبح هم که ماشینو روشن میکنم چند دقیقه خام سوزی داره و بوی بنزین از جای اگزوز میاد
    به نظرتون ایراد از کویل و سنسور اکسیژن هستش ؟

  • امیرحسین اسدی

    شمع و وایر ها هم عوض شدن و سوزن انژکتور ها رو هم شستشو دادم

  • غفاری

    سلام وقت بخیر، در حین رانندگی چراغ چک روشن میشه و ماشین شروع به ریپ زدن میکنه البته نه همه مواقع. هرزگاهی این مشکل پیش میاد.

  • غفاری

    سلام وقت بخیر، سمند دوگانه موتور ملی دارم. دو هفته ای میشه که گاها چراغ چک روشن میشه و ماشین شروع به لرزش میکنه و گاز نمیخوره. دیاگ زدیم خطای سنسور ضربه و خطای ولتاژ پایین باتری داد. این مشکل همیشه پیش نمیاد و گاهی اوقات اینجوری میشه. با این خطای دیاگ،سنسور ضربه را باید تعویض کنم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر شما باید افت ولتاژ رو برطرف کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین رستمی

    سلام من سمند اف سون دوگانه مدل ۹۰ دارم به محض گرم شدن موتور سلو کارمیکنه خاموش میکنم دوباره روشن میکنم خوب میشه برق کوعل رو تقویت کردم شمع عوض کردم انژکتور رو شستشودادم باز هم سه کار میکنه هردو سنسور اکسیژن بالا و پایین رو حذف کردم باز هم خطا کوعل میده بردم دوباره چکش کردن چند روز نگذشته باز هم سه کار میکنه منو راهنمایی کنین ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      فشار پمپ بنزینتون رو در زمان داغ شدن باید چک کنبد ضمن اینکه حذف سنسورهای اکسیژن هم کار درستی نیست و میتونه از علل خرابی باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی بهمنی

    سلام درود من ماشینم سمند ۹۸ ۱۸۰۰ هست تا نیم ساعت اول که ماشین روشن میکنم خوب کار میکنه اما بعدش وحشتناک ریپ میزنه و دور موتور بالا نمیره و فقط اروم میشه باهاش رفت دور موتور ۲۰ . ولی به محض اینکه انژکتور شور یا بنزین سوپر میزنه درست میشه اما بازم ماشین کنده مثل اولش نیست
    شمع و وایر شمع و مغزی پمپ بنزین بوش عوض کردم سوزن انژکتور ها هم شستم دیگه کلافم کرده نمیدونم چیکارش کنم.البته بعضی گفتن مغزی جواب نمیده باید کامل پمپ بنزین عوض کنم

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خرابی میتونه از پمپ بنزین خودروی شما باشه ولی باید زمانی که داغ میشه پمپتون فشلر خروجی رو چک کنید و بعد تعویضش کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیارش تیموری

    سلام من پراید دارم ریپ میزنه ولی سوکت سنسوراکسیژن روقطع میکنم خوب میشه ضمن اینکه صافی و شمع و کویل رو تعویض کردم و سوزن هم شستشو دادم ولی باز ریپ میزنه و قدرت ماشین در سربالایی هم بشدت میاد پایین.سنسور اکسیژن رو قطع میکنم خوب میشه،لطفا راهنمایی کنین،توی دیاگ هم سنسور رو سالم نشون میده

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی سیم کشی سنسور وجود داره لطفا بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احسان سعادت

    سلام. ۲۰۶ تیپ دو دارم مدل ۹۵ . البت تعمیرکارا هرچی براش عوض کردن تابحال یا تیپ ۳ بوده یا ۵ . خلاصه ماشین ریپ میزنه. درحالت ایستاده موتور و اگزوز معلومه لحظه ای تکون هایی دارن. شمع و وایر و صافی بنزین رو عوض کردم. انژکتور رو سرویس کردم ولی هنوز همونطور هستش و توی حرکت شهری سر میزنه و میگیره و ول میکنه و تا کلاج نگیرم درگیری داره . لطفا جواب بدین از چی میتونه باشه؟ از کویل- کثیفی بنزین-یا ایراد مکانیکی هستش یا برقی؟ موتوری مطمئنم هیچ مشکلی نداره. لطفا راهنمایی کنین.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خودروتون رو باید با دستگاه دیاگ دقیق پارامتر خونی کنید تا ایرادش مشخص بشه این مشکل بیشتر مربوط به برق خودروتون هست با توجه به توضیحاتتون و میتونهمربوط به سنسورها باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام مهندس جان من پراید مدل۸۳ انژکتور دارم
    در دور موتور پایین دنده ۲و ۱ ماشین ریپ میزنه اما در دور بالا مشکلی ندارد علت از چی میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صافی پمپ بنزین رو تعویض کنید و شمع و وایر ها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سامان

    سلام من ۱۱۱ مدل ۹۳ دارم وقتی دنده دو و سه رو پر میکنم که برم دنده بعد ریپ میزنه . ته گاز دنده دو و سه ریپ بیشتره. ممنون میشم مشکل رو بگید ؟؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور اکسیژن و شمع و وایر رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سید مصطفی

    سلام وقت بخیر
    من ماشینم تیبا صندوق دار هستش سال ۹۲ چند روز پیش هوا که بسیار گرم شده بود در حال حرکت با سرعت ۸۰ الی ۹۰ تا در اتوبان شروع به ریپ زدن و حرکت ماشین کند کند شد بطور که ایستاد. هرچه تلاش کردم حرکت کند ریپ می زد و حرکت بسیار آهسته با ریپ بعد از ایستادن و خنک شدن ماشین سالم سالم شد انگار اتفاقی نیفتاده . مغزی بنزین را عوض کردم دوباره در گرما در حین حرکت این اتفاق افتاد وقتی کولر را زدم ماشین کپ کرد خاموش شد چند لحظه صبر کردم و دوبار استارت زدم و دیگر اتفاقی نیفتاد بعد از آن جلوی مکانیکی اینبار گذاشتم ماشین درجا کار کند که بعد از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه باز چند بار خود به خود خاموش کرد و مجدد استارت زدم روشن شد . باتری ماشین را عوض کردم به درخواست مکانیک دیاگ زدم تاثیری نداشت .

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز مشکل شما میتونه از سیم کشی خودروتون و یا حتی مربوط به نودهای داخلی ایسیو باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • پری

    سلام خسته نباشیدمن ۲۰۶تیپ۲مدل۸۹خیلی ریپ میزنه سنسوراکسیژن وشمع ووایر وپمپ بنزینم عوض کردم هنوزم ریپ میزنه کلافه شدم لطفا راهنماییم کنید مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      کویل ها رو چک کنید امیدوارم مشکلتون حل بشه. حتما با دستگاه دیاگ هم بررسی کنید مقادیر رو.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • پیمان

    سلام
    یکی از علت های ریپ زدن ماشین میتونه خراب شدن سنسور دریچه گاز هم باشه. ولی قبلش دیاگ بزنید که مطمئن بشید

  • میثم

    سلام خسته نباشید..من پراید مدل۹۶دارم ماشین وقتی سرده روشن که میکنم ۴تا۵ثانیه ریپ میزنه بعد درست میشه.مشکل از کجاست؟

  • Amir hossein

    سلام من یک تیبا ۲ مدل ۹۸ دارم
    من کاتالیزور رو خالی کردم
    سنسور های اکسیژن هم درست هستش هم ۱ هم ۲ اما ماشین شرو کرده به ریپ زدن

  • یا ضامن آهو

    سلام و احترام مهندس ماشینم دنا موتور ef7هست مدل ۹۷ حدودا دو ماه هست خریدم اولا صبح ها ماشین ک روشن میشه دور موتور تا ۱۰ثانیه حدودا از یک بالاتر و بعد از ۱۰ثانیه برمیگرده رو حالت طبیعی آقا ماشینم موقعی ک می‌خوام در دنده دو شتابگیری بکنم لرزش اتاق ودنده دارم مثل دل دل زدن وقتی ک موتور سرده خیلی کمتر هست اما داغ و ماشین بعد ازدمدتی دل دل می‌کنه و نمیتونم با دنده یک توی ترافیک رانندگی بکنم یهو می‌پره خالی می‌کنه چراغ چکم روشن شد سرباطریو نیم ساعت بر داشتم خاموش شد دیگه مدتیه روشن نشده اما این ناک زدن و لرزش اتاق اذیتم می‌کنه دلیلش چی می‌تونه باشه شمع سنسور دریچه گاز یا وایر ممنون کمکم بکنید کولر ک میگیرم خیلی بدتر میشه

  • علیرضا

    سلام
    پژو ۴۰۵
    صبح ها موقع استارت مشکلی ندارم
    ولی وقتی ماشینو خاموش کنم و بعد از چند دقیقه استارت بزنم ماشین ریپ میزنه و چراغ دینامم چشمک میزنه و بعد از چند ثانیه ماشین صاف میشه
    اصولا بیشتر وقتایی که ماشین فن زده و بعد خاموش شده

  • فاطمه

    سلام خسته نباشید پراید کاربراتور دارم وقتی پامو از روی گاز برمیدارم ماشین ریپ میزنه علتش چیه؟

  • میثم

    سلام.پراید یورو۴ دارم وقتی ماشین سرده روشن که میکنم ۴یا۵ ثانیه ریپ میزنه.توروخدا اگه مشکلشو میدونید کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سنسور دمای آب و استپر موتور رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یوسف

    سلام وقت بخیر
    ببخشید ماشین من کوئیک مدل ۱۴۰۱، هر چند وقت یک بار توی دنده ۱ و ۲ ریپ میزنه یا جون نداره و وقتی تو سرعت بالا یا نزدیک سرعت گیر ها سرعت رو کم میکنم ماشین خاموش میشه یا سر پیچ ها…. از اگزوز هم همین مواقع یه دود سیاه میاد بیرون… میشه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خودروتون از نظر سوخت اصطلاحا غنی هست.
      باید سنسور انژکتور سنسور اکسیژن رو با دستگاه دیاگ بررسی کنید و مواردی که ایراد دارند رو تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    ماشین من چند روزه وقتی که ماشین سرده استارت می زنم ریپ می زنه ،تپ تپ می کنه و دور آمپر به نیم می رسه، درحالی ک قبلا وقتی ماشین سرد بود دورآمپر بالای یک یود یک ذره گاز می خورد و بعد گرم شدن دورآمپر یک می شد ولی این چند روزه وقت سرد بودن دور آمپر یهو میاد پایین و ریپ می زنه وقتی چندتا گاز می دم یهو درست می شه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سنسور دمای آب و دریچه گاز رو بررسی کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • SADEGH

    با سلام.کیا پیکانتو دارم بعد از بنزین زدن معمولا ماشین تو سرعت ۶۰ تا دل دل میکنه و دور موتور بالاتر نمیره بعد از یکم رانندگی درست میشه.علت ممکنه جی باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      از بنزین سوپر یا بنزین معمولی با اکتان استفاده کنید.
      برای نگهداری بهتر خودروتون میتونید از سرویس دوره ای کارنامه استفاده کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    منوچهر عزیز سلام وقتت بخیر

    عرضم به خدمتت بنده ۲۰۷ مدل ۹۰ دارم و مشکلم اینه که روزهای اول خرابی ماشین وقتی گاز میدادم و شتاب میگرفتم و دور موتور به ۲.۵ یا ۳ که میرسید یهو انگار یه چیزی جلوی شتاب ماشینو میگرفت انگار ۵ تن بار به ماشین اضافه میشد و ماشین صدای خفگی میداد ولی گازشو میخورد و دور موتور که به ۴ هزار که میرسید دوباره جون میگرفت و به قولی وحشی گاز میخورد و زمانی که بار داشتم و ماشین سنگین بود یا سربالایی میرفتم و کولر روشن بود این مشکل شدید تر میشد تا زمانی که الان دور موتور هنگام شتابگیری وقتی به ۲.۵ یا ۳ که میرسه علاوه بر اون بار سنگین که عرض کردم روی ماشین میومد حالا دل دل هم میزنه و توی دنده یک این اتفاق کمتر میوفته و بیشتر برای دنده های بالا تر این اتفاق میوفته و دور موتور که از ۴ تقریبا رد میشه کمتر دل میزنه و شتاب گیریش تازه شروع میشه و ماشین هم اینجور مواقع که انگار خفه گاز میخوره و بعضی وقتا صدای خرناس میده و انگار نفسش گرفته میشه در ضمن زمستون های خیلی سرد ماشین با ده تا استارت روشن میشه اینجوری که ماشین استارت میخوره و روشن میشه ولی بلافاصله بعد روشن شدن خاموش میشه تا هفت هشت بار هم تکرار نشه ماشین روشن نمیشه و بعضی مواقع وقتی ترمز میگیرم تو زمستون ماشین وقتی وا میسته خاموش میشه البته خیلی کم و نادر این اتفاق میوفته!

    این مشکل دل زدن و مشکل روشن نشدن توی زمستون از نظر شما چی میتونه باشه

    با سپاس

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      مواردی که عرض کردین قسمتیش مربوط به فشار پمپ بنزین میشه و قسمتی مربوط به شمع و وایر و انژکتورها و خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره تا ایرادش برطرف شه و دیگه اذیتتون نکنه.
      چون بایذ با دستگاه دیاگ به طور دقیق پارامتر خوانی انجام بشه و ایرادها برطرف بشن .
      پیشنهادم اینه که به نمایندگیهای مجاز و یا تعمیرکار حرفه ای مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • محمد

      با تشکر از راهنماییت منوچهر عزیز
      کویل ماشینو عوض کردم مشکلش رفع شد فقط یه ایراد دیگه پیدا کرده اونم اینه که بعضی اوقات تا ماشین رو روشن میکنم بلافاصله درجا خاموش میشه و دوباره باید روشنش کنم و شتاب ماشین نسبت به کویل فابریک خودش یه درصدی کاهش پیدا کرده

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        خوشحالم از اینکه ایراد خودروتونبرطرف شده .
        در موردی که اشاره کردید متاسفانه از قطعه اصلی استفاده نکردید.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهزاد

    سلام من پیکان وانت بنزینی دارم مدل ۸۹ باک حدودا۴۵لیتر میگیره ۴۰لیتر میزنم مشکل نداره حواسم نیست پر میکنم ریپ میزنه خفه میشه روشن نمیشه اگزوز دود میکنه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      شلنگهای باک خودروتون مشکل داره و نیاز به تعویض دارند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام.خاموش شدن ماشین تو حرکت یا پشت چراغ قرمز از چی می‌تونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سیستم برق و سیم کشی خودروتون رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Ghasem

    آقا ۲۰۶ تیپ دو تا. سربالایی راه نمیره ریپ میزنه چراغ چک خاموش روشن میشه منیفولد اگزوز مثل ذغال سرخ و آتشی میشه تاکید می‌کنم فقط تو سربالایی این مشکل داره کاتالیست تازه تعویض شده تسمه تایم چک شده سنسور دور موتور تعویض شده شمع و وایر سالم چک شده سالمه و موقع روشن کردن و خاموش کردن موتور لرزش داره کسی تا حالا به این مشکل خورده ؟

  • احمد

    سلام ماشین ۴۰۵ دوگانه دارم با گاز خوب کار می کند ولی روی بنزین ریپ میزند و صبحها هم روشن نمی شود چند تا استارت می خورد تا روشن شود خیلی خرجش کردم ولی درست نشده است لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

  • عبدالستار

    سلام مهندس پژو پارس دارم مدل ۸۳ ی مشکل داره چند جا نشون دادم ولی هنوز درست نشده در جا خوب کار نمیکنه دور موتور هم پایینه از اگزوز پت پت میکنه تو مسیر خوبه استپر تعویض کردم مارک کروز گذاشتم شمع و وایر شمع هم تعویض کردم تقویتی گذاشتم دریچه گاز هم شستشو دادم سوزن هم شستشو دادم تنظیم موتور هم زدم خطا نداره موندم مشکل از کجاست فشار سوپاپ هم زدم سوکت یکی از سوزنها طرف راننده اولین سوکت رو بیرون میارم نسبت به بقیه سوزنها موتور لرزش نمیگیره خیلی کم سوکت میکشی تقریبن بعد ۵ ثانیه موتور خیلی کم لرزش میگیره و دور موتور میره بالا بعد که سکوت سوزن میزارم میاد پایین بعدشم پایه ۱۱ رله دوبل یکی سوختگی داره رله دوبل هم تعویض کردم البته این سوختگی مال خیلی وقت پیشه که قبلا خوب بوده راهنمایی کنید ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      میزان فشار کمپرس پیستون در سیلندر ها رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صادق

    سلام وقتتون بخیر.
    پراید مدل ۹۰ دارم اول صبح که روشن میکنم دور موتور میره رو ۲ بعد از حرکت ماشین سرعت بالا مثلا ۸۰ تا ریپ میزنه بعضی وقتها هم کم میاره انگاری که خاموش میخواد بشه..؟؟؟ مشکلش چیه لطفا؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دریچه گاز و استپر موتور رو شستشو بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام ماشین من ام وی ام ۱۱۰ اس هست،در منطقه مازندران دچار ریپ زدن شدید میشه اما در تهران درست کار میکنه،هم سنسور اکسیژن تعویض کزدم هم کاتالیزور عوض کردم اما درست نشد،هیچ تعمیر کاری هم نتونست مشکلمو حل کنه متاسفانه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • فرشید

    سلام عرض ادب

    مشگلی ک دارم پراید دوگانه سور کارخانه مدل ۸۷
    ۱۳۲ کلا
    وقتی کولر میگیرم ماشین کپ میکنه حتی موقع حرکت دنده ۱ یا ۲ شروع میکنه ب ریپ ریپ کردن جوری ک خاموش میشه
    مغزی پمپ بنزین نو انداختم نشد
    استپر تعویض کردم نشد
    دیگه مجبور میشم کولر رو خاموش کنم گاز چندتا محکم بدم درست بشه

    مخصوصا صبح ک استارت میزنم استپر کارخودشو انجام ساسات میکنه بعد ک از ساسات میوفته و باید روی ۱ بایسته شروع میکنه ب ریپ ریپ کردن و خاموش میشه اما با استارت بعدی درست میشه
    بنظر شما از چی میتونه باشه

    حتی شمع و وایرها هم نو انداختم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور فشار گار کولر و دریچه گاز رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علي

    قبل از بررسی ها سیستم برق ماشین و محکم بودن کلیه اتصالات را بررسی کنید ابتدا دنبال تعویض هیچ قطعه ای نباشید و هزینه نکنید.
    اتصال منفی بدنه را بررسی و تقویت کنید سیمهایی که بین دینام و باتری است خوب محکم باشند زنگزدگی نداشته باشند
    سیمها سوخته و ضعیف نباشند
    اتصالات مثبت و اتصالات رله دوبل را چک کنید محکم باشه اثار سوختگی در ترمینالها نباشه سیمهای مثبت اصلی یا خروجی مثبتها با بدنه در ارتباط نباشه
    اگر برق مشکل داشته باشه اکثر سنسورها و ecu دچار خطا میشن شک نکنید

  • حسین

    سلام وقت بخیر من پراید کاربرات دارم چند وقتی امپر ماشینم میرفت بالا
    تمام ماشینو عوض کردم از واشر سرسیلندر گرفته تا رادیات و فن و شستشوی لوله ها
    اما بازم این اتفاق میوفته مخصوصا تو سربالایی یا هنگام کولر گرفتن
    چند روز پیش ب طور اتفاقی یکم دلکو رو تغییر دادم جاشو تا صاف تر کار کنه بعد این موضوع افزایش امپر تشدید شد ممکنه ب دلکو ربط داشته باشه اگه اره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر امکانش نیست.
      موتور خودروتون نیاز به تعمیر داره متاسفانه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام مهندس جان
    من سراتو وارداتی ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۰ دارم
    مدتی هست در حال رانندگی ریپ میزنه
    چراغ چک هم روشن هست جدیدا هم بعضی مواقع موقع گاز دادن صدای انفجار میده ، سنسور میلنگ موتر را هم عوض کردم ولی خوب نشد ،دو سه باک بنزین سوپر هم زدم ولی تغییر ی نکرد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • محمد رضا

    فرق ریپ زدن شمع و وایر با ریپ زدن سورن انژکتور چیه ؟

  • پرویز

    سلام
    ماشین پراید ۸۵ دو روز هنگام خاموش کردن و روشن مجدد استارت میخورد و روشن‌ نمیشد .فیوز داخل کاپوت رو دراوردم زدم جا روشن شد.
    روز سوم باز هم تکرار شد و روشن‌نشد.
    چک‌کردم دیدم سیفون صدا نمیده .چک کردم سالم بود .برق نمیرسید .
    گفتند رله دوبل عوض کن ..انحام دادم و روشن شد ولی کمتر از یک دقیقه ماشین کم میاره و خاموش میشه.
    صافی بنزین هم نو هست .
    ماشین اولش روشن‌میشه و گاز میخوره ولی یک دقیقه نمیشه کم‌میاره و دیگه گاز نمیخوره. پر پر میکنه و خاموش.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی پمپ بنزین خودروتون وجود داه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    با درود. ماشین من پارس دوگانه کارخانه مدل ۹۶ هست. ماشینم موقعی توی دنده یک یا دو هست داره باز خودش میره، یه ذره که پدال گازو فشار بدم میپره و موقعی هم که گاز رو ول میکنم به همون اندازه کپ میکنه و یهو وایمیسته. کلا رو بنزین بیستر اذیت میکنه و دل دل میکنه. توی دیاگم چیزی نشون نمیده. سنسورم تازه عوض کردم. ممنون میشم راهنمایی کنین.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سوزن انژکتور ها رو شستشو بدین و یا در صورت خرابی تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حمزوی

    سلام وقت بخیر ببخشید من پراید مدل ۹۰ دارم در حال حرکت دنده ۱و ۲ خیلی ریپ میزنه دنده ۳و ۴ هم در سر بالاییها ریپ میزنه یه مدت خوبه بعد یه مدت دیگه دوباره ریپ میزنه چکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      شمع و وایر و انژکتور ها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ناصر

    با سلام خودروی سمند ef7
    بنده ریپ می زد وچراغ چکش هم روشن می شدبردم سیم کش یکی از کوئل را عوض کرد یک روز بعد باز ریپ زدای سی ایسو را تعمیر کردند باز دو باره همان خرابی تکرار شد اینبار یکی از کوئل ها ترکیده بود وایسو هم ترکیده بود دوبارهایسیو را تعمیر کردند بالاخره درست نمی شود وعلتش را نتوانستند پیدا کنند حتی دسته سیم کوئل را هم عوض کردم باز هم حل نشد

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل از ولتاژ بالایی است که وارد مدار میشود و شما باید این مورد رو توسط تعمیرکار ماهر حل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل محمدی

    سلام مهندس وقتتون بخیر
    من تیبا۲ مدل ۹۵ دارم رفتم تسمه تایمش رو تعویض کردم و ریمپ کردم ماشینم رو الان تو دور بالای ۴۰۰۰شروع می‌کنه به ریپ زدن علتش چی میتونه باشه ؟قبل تعویض تسمه تایم و ریمپ کردن اصلا ریپ نمیزد
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      علتش ریمپ کردن غیر اصولی خودروتون هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر.ماشین بنده پرایدمدل۹۵ هست یورو۴..متشین بنده دوگتنه هستش روی cngهیچ مشکلی نداره عین ساعت کار میکنه اما وقتی روی بنزین میزنم دور موتور میاد روی نیم و ریپ میزنه گازمیدم خاموش میشه همه چیزبرقی از سنسور تا چیزای دیگه شمع وایر بررسی شده مشکلی نبود…یعنی روی بنزین نمیشه تکون بخوره ماشین ……..مشکل از کجا میتونه باشه بزرگکار؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل از سوزن انژکتورهای خودروتون هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سینا

    سلام خسته نباشید
    بنده دنا دارم با ایسیو me17
    وقتی صبحا استارت میزنم ماشین ریپ میزنه و باید چن ثانیه گاز بدی تا کار کنه وریپ زدنش از بین بره
    بقیه مواقع هم اصلا جون نداره و راه نمیره خصوصا تو دور های پایین صافی بنزین و فیلتر ها عوض شدن شمع و وایر نو هس فشار پمپ هم اندازه گرفتن گفتن سالمه و کاتالیست نداره ماشین
    هیچ چراغ خطایی هم پشت امپر روشن نمیشه وقتی ریپ میزنه مشکل از کجاست به نظرتون خواهشا جواب بدید

  • میلاد

    سلام. خسته نباشید. سمند ای آف مدل ۹۰ یک ماه میشه تعمیر موتور کردم . چند روزه ماشین توی دور پایین زیر ۲ هزار ریپ میزنه . دور موتور ۲ هزار بالا تر خوبه . فقط زیر ۲ هزار . شمع و وایر و استریپر و چک کردم . مشکل چی می‌تونه باشه ؟ ممنون میشم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      انژکتور ها و دریچه گاز رو بررسی کنید. .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام تو دنده ۲ یا ۱ وقتی گاز میدم و پدال گازو رها میکنم ماشین ریپ میزنه ماشین تیبا علت چی میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید برق و انژکتور رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سیامک

    امکان داره آب بخوره دینام و این اتفاق بیفته ؟

  • سیامک

    با سلام -ماشین بنده ۲۰۶ مدل ۹۱ می باشد .سنسور دور موتور در هوای بارانی و خیس وقتی خیس میشه ماشین کات آف میکنه و ریپ میزنه -راهکار چیست ؟ ممنون مشم راهنمایی کنید -تعمیر کار بردم گفت هیچ کاری نمیشه انجام داد و نباید بزاری خیس شه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      محل اتصال رو بررسی کنید و درصورت خرابی درستش کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهمن

    سلام.خسته نباشید.من پراید انژکتور مدل ۹۰ دارم ۱۳۱ SL هست.وقتی بارون شدید میاد ماشین شروع به ریپ زدن میکنه خاموش نمیشه ولی کلا استپ میزنه بعد دوباره گاز میخوره.سنسور دور موتور،شمع و وایرها و سمی کشی رو هم درست کردم ولی باز هم حل نشد.
    پمپ بنزین ماشین هم خرابه ممکنه از اون باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله باید نسبت به تعویض پمپ بنزین اقدام نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهمن

    سلام خسته نباشید.من پراید ۱۳۱ SL مدل نود دارم انژکتور.موقع بارندگی شروع به ریپ زدن میکنه ولی خاموش نمیشه فقط استپ میزنه و بعد گاز میخوره دور موتور تا نزدیک صفر میاد .سنسور دور موتور و شمع و وایرها هم تعویض شده.سیم کشی رو هم درست کردم ولی باز هم ریپ میزنه.پمپ بنزین ماشینم خرابه احتمال داره مشکلش همین باشه؟ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله باید نسبت به تعی
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • فردین

    سلام من یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم یه مدته موقع استارت زدن زمانی که موتور سرده یکم پرت پرت میکنه بعد ۲ ثانیه خوب میشه . آیا مشکل واشر سر سیلندر داره؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکل از سر سیلندر نیست و شما بهتره شمع و وایر و انژکتور ها رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • نادر حسنی

    سلام خسته نباشید
    من ماشین سمند ef7 دارم
    ماشین من ریپ میخوره موقعی که توی حرکته
    بعد این اتفاق یه بار میفته یه بار نه
    یعنی همون باری که ماشین ریپ میزنه یه بار ماشین خاموش روشن کنی اوکی میشه دیگه ریپ نمیزنه
    برق کار کلا لوازم برقی ماشین مثل شمع کوئل و.. تست گرفته همه چیزش اوکی بوده حتی ECU
    واقعا نمی‌دونم مشکلش چیه حتی خوده برق کار ماشینم این همه تست گرفت به هیچ جا نرسید
    لطفا منو راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی در سیم کشی خودروتون وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کامران

    باسلام

    ماشین ۲۰۷ بعد از نیم ساعت روشن بودن و حرکت شروع کینه ماشین دل بزنه و در سرعت بالای صد بیست تا دل نمیزنه و جالب اینکه تا ماشین گرم نشه دل زدن و ریپ زدن ندارم و تمام قطعات مثل پمپ بنزین و سنسور دور موتور .و امثالعم عوض شده ولی تاثیری نداشته

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ و کویل ر مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • اشکان

    سلام خسته نباشید
    پارس سال مدل ۹۹ دارم، هنگامی که ماشین سرد هست و استارت میزنم صدای پت پت میاد و گاهی اوقات خیلی جزئی ریپ میزنه، دریچه گاز و انژکتور ها سرویس شده، شمع و وایرشمع تعویض شده، ماشین فابریکه دستکاری نشده، مشکل از کجاست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام مهندس
    ماشین سمند ef7 تو دور پایین وقتی پدال گاز رو بیشتر فشار میدم ریپ ریپ میزنه باید یواش یواش دور موتور و بالا بیارم تا ریپ نزنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      شمع و وایر و سنسور دریچه گاز رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • متین اونق

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه .من پراید مدل ۸۳ انژکتور دارم چند وقتی هست شبا وقتی چراغ های ماشین رو روشن میکنم ماشین کلا ریپ میزنه نمی خواد حرکت کنه وقتی تو روز سوار میشم عین ساعت کار میکنه دلیلش از چی میتونه باشه .ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ایراد از سیکشی خودروتون و همچنین استپر موتور خودروتون هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید
    خودرو ال ۹۰ بنده چند روزه بعد اینکه دور موتور بالای ۴۰۰۰ میره ریپ میزنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور دریچه گاز و مپ سنسور رو مورد بررسی قرار بدین مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ماشین پراید ۱۳۲ مدل ۹۸هست.
    ماشین من منطقه سردسیر هست خیلی خوب کار میکنه اصلا ریپ نمیزنه .کارم منطقه گرم سیری هست اونجا ک میرم ریپ میزنه همش چراغ چک خاموش روشن میشه گاز ک بدی ریپ میزنه ولی تو منطقه سردسیری عالی کار میکنه