علت لرزش خودرو و روش‌های عیب‌یابی این مشکل

312 551,693

همه خودروها به‌طور طبیعی کمی لرزش دارند و این به‌دلیل چرخش مداوم میل گاردان، چرخ‌دنده‌های گیربکس و سایر بخش‌های متحرک موتور است. اما اگر این لرزش‌ها شدید باشند، به‌طوری‌که ماشین را تکان دهند، نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب درباره دلایل لرزش و روش‌های رفع لرزش ماشین صحبت خواهیم کرد. البته فراموش نکنید که با بررسی به‌موقع اجزای ماشین و نگهداری صحیح از آن می‌توانید به پیشگیری از به لرزش افتادن ماشین خود کمک کنید. بد نیست نگاهی هم به ویدیوی زیر بیاندازید.

وقتی ماشین لرزش دارد، کدام قسمت‌ها باید بررسی شود؟

شایع‌ترین دلایل لرزش خودرو، وجود مشکل در لاستیک‌ها، چرخ‌ها، ترمز، کلاچ، فرمان، سیستم تعلیق، محورها و در نهایت موتور است. بیایید ببینیم هر یک از آنها چه مشکلی ممکن است داشته باشند که باعث لرزش خودرو می‌شوند.

ابتدا باید تشخیص دهید که لرزش از کجاست و دقیقا چه زمانی شروع می‌شود. هر نوع لرزش، نشانه‌ای است که به شما برای یافتن علت اصلی آن راهنمایی می‌کند. برای مثال، آیا لرزش‌ها فقط موقع شروع به حرکت یا شتاب‌گرفتن اتفاق می‌افتد یا وقتی ترمز می‌گیرید؟ آیا لرزش خودرو را در سرعت زیاد احساس می‌کنید؟ وقتی شتاب می‌گیرید و سرعت‌تان را افزایش می‌دهید، لرزش هم بیشتر می‌شود؟ پس از تشخیص باید جایی را که احتمالا باعث مشکل شده است بررسی کنید.

۱. لاستیک‌ها

شایع‌ترین دلیل لرزش خودرو، وجود مشکل در لاستیک‌های ماشین است. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

  • خارج شدن لاستیک از حالت تعادل یا بالانس

اگر لرزش ماشین در سرعت بالا (مثلا ۹۰ کیلومتربرساعت) تشدید می‌شود، اما در سرعت پایین محسوس نیست، مشکل از بالانس نبودن لاستیک‌هاست. لاستیک‌ها را بررسی کنید و ببینید آیا روی سطح آن در برخی نقاط، آج لاستیک کاملا صاف شده است؟ اگر پاسخ مثبت است، لاستیک‌ها بالانس نیستند.

رفع مشکل

اگر میزان صافی سطح لاستیک کم است، می‌توانید لاستیک‌ها را بدهید بالانس کنند. اما اگر آسیب زیادی به آنها وارد شده است و کاملا فرسوده هستند، تعویضشان کنید.

حتما بخوانید: علل استارت نخوردن ماشین و نحوه برطرف‌ کردن آن

  • کم باد شدن لاستیک‌ها

لاستیک کم باد هم می‌تواند باعث لرزش خودرو در سرعت بالا شود. اگر لاستیک را بررسی کردید و دیدید آج آن صاف نشده است، میزان باد آن را بررسی کنید. البته این مشکل فقط باعث لرزش خودرو نمی‌شود؛ اگر مدتی طولانی با لاستیک کم باد رانندگی کنید ممکن است حتی بترکد.

رفع مشکل

لاستیک‌ها را بدهید تنظیم باد کنند.

 

  • وجود ناهمواری در لاستیک‌ها

لاستیک‌ها در دست‌اندازهای جاده‌ای به‌مرور شکل یکنواخت و کروی خودشان را از دست می‌دهند. برای مثال ممکن است نخ آنها موج‌دار شود یا در یک طرف ساییدگی پیدا کنند. این ناهمواری یکی دیگر از دلایل لرزش خودرو در سرعت بالا است.

رفع مشکل

بسته به‌میزان آسیب‌دیدگی می‌توانید لاستیک‌ها را تعویض کنید یا اینکه بدهید آنها را تراز کنند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

  • خرابی لاستیک‌ها

اگر لاستیک از شکل افتاده یا از رده خارج شده باشد، اگر آج آن از بین رفته یا تسمه‌های داخلی آن از بدنه لاستیک جدا شده باشند، ممکن است در سرعت پایین (کمتر از ۳۰ کیلومتربرساعت) خودرو لرزش داشته باشد.

احتمال دارد لاستیک از ابتدا در کارخانه معیوب تولید شده باشد یا اینکه به‌دلیل دست‌اندازهای جاده به این روز افتاده باشد.

رفع مشکل

در این مورد راهی برای تعمیر لاستیک وجود ندارد. فقط باید آن را عوض کنید.

حتما بخوانید: علائم خرابی گیربکس؛ ۱۱ نشانه وجود اختلال در گیربکس ماشین

  • آسیب‌دیدگی رینگ‌ها

یکی از دلایل احتمالی لرزش خودرو رینگ‌ها هستند. بد رانندگی کردن، با سرعت زیاد از روی سرعت‌گیرهای بزرگ ردشدن و افتادن در چاله‌ها و دست‌اندازها، ممکن است باعث خم‌شدن رینگ و آسیب به لاستیک‌ها شود که لرزش خودرو را در پی دارد.

رفع مشکل

باید رینگ‌ها را عوض کنید.

 

  • کم بودن مقاومت چرخشی لاستیک‌ها

این لاستیک‌ها که فاق کوتاه هم نامیده می‌شوند، بیشتر در ماشین‌های هیبریدی و EV به کار می‌روند. این لاستیک‌ها مقاومت و کشش را کاهش می‌دهند و مخصوصا سر پیچ‌ها، فرمان‌پذیری بهتری به خودرو می‌دهند. بااین‌حال رانندگی با آنها برای بیشتر رانندگان دشوار است، به‌همین‌دلیل کمتر پیش می‌آید کسی از این لاستیک‌ها استفاده کند. اگر درهنگام عبور از کوچک‌ترین دست‌انداز در جاده لرزش را در اتاق ماشین احساس می‌کنید و چنین لاستیک‌هایی دارید، بدانید مشکل از آنهاست.

رفع مشکل

این درواقع مشکل به حساب نمی‌آید، اما اگر لرزش خودرو ناراحتتان می‌کند، لاستیک‌های فاق کوتاه را با نوع معمولی لاستیک جایگزین کنید.

علت لرزش خودرو

۲. چرخ‌ها

بعد از لاستیک‌ها شایع‌ترین علت لرزش خودرو چرخ‌ها هستند. بیایید ببینیم برای چرخ چه مشکلی پیش می‌آید که خودرو می‌لرزد.

  • نامتعادل بودن و آسیب‌دیدگی چرخ‌ها

هنگامی که با ماشین در چاله یا دست‌انداز با عمق زیاد می‌افتید، اگر به لاستیک‌ها آسیب نرسد، ممکن است چرخ‌ها از حالت بالانس خارج شوند یا آسیب ببینند. البته تشخیص این مشکل برای شما تا حدودی دشوار است و باید مکانیک آن را بررسی کند. اگر فکر می‌کنید مشکل این است، به تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

رفع مشکل

مکانیک با دستگاه مخصوص، تعادل چرخ‌ها را بررسی می‌کند. اگر از حالت تعادل خارج شده باشند آن را برطرف خواهد کرد. اما اگر آسیب‌دیدگی شدید پیدا کرده باشند باید چرخ‌ها را تعویض کنید.

حتما بخوانید: زمان تعویض صفحه کلاچ و علائم هشداردهنده آن

  • انحراف چرخ‌ها

وقتی چرخ‌ها از چرخش دایره‌وار کامل خودشان انحراف پیدا کرده باشند، لرزش خودرو را حس می‌کنید. برای اندازه‌گیری میزان انحراف به دستگاه مخصوص نیاز است. این دستگاه مدرج، کوچکترین انحراف را پیدا می‌کند.

رفع مشکل

بسته به درجه انحراف، معمولا ساده‌ترین راه‌حل، خرید چرخ جدید است.

 

  • فرسودگی بلبرینگ‌های چرخ

اگر لرزش را در فرمان ماشین احساس می‌کنید این احتمال وجود دارد که بلبرینگ‌های چرخ فرسوده یا آسیب‌دیده باشند. بلبرینگ‌های چرخ معمولا به‌اندازه عمر ماشین دوام می‌آورند، اما اگر کارتان طوری است که دائما درحال رانندگی هستید، مسافت‌های طولانی را می‌روید و برمی‌گردید یا رفتارتان با ماشین در حال رانندگی درست نیست، عمرشان کوتاه می‌شود.

رفع مشکل

باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل بلبرینگ‌‌ها را برطرف کنند.

promotion banner

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

۳. سیستم ترمز

پس از لاستیک یا چرخ، بیشترین دلیل لرزش خودرو به اجزای سیستم ترمز برمی‌گردد.

  • وجود مشکل در روتور/ دیسک ترمز

اگر ضخامت روتور یا دیسک‌های ترمز تغییر کرده باشد، تاب برداشته یا از حالت دایره‌ای خارج شده باشند، هنگام ترمزگرفتن ماشین لرزش خواهد داشت. یعنی هربار که پدال ترمز را فشار می‌دهید، لرزش را احساس می‌کنید. دیسک ترمز حتی ممکن است به‌دلیل ساییدگی یا پارگی شدید تاب بردارد و باعث لرزش ماشین شود. ممکن است لنت‌ها هم آسیب دیده باشند.

رفع مشکل

دیسک‌ها یا سایر اجزای آسیب‌دیده ترمز باید تعویض شوند.

 

  • چسبندگی کولیس به دیسک ترمز

اگر کولیس ترمز به دیسک ترمز بچسبد، هنگامی‌که بیشتر از ۷۰ کیلومتربرساعت سرعت دارید، لرزش را در غربیلک فرمان احساس می‌کنید. همچنین بعد از توقف، ممکن است بوی سوختگی احساس کنید.

رفع مشکل

کولیس ترمز باید تعویض شود.

 

  • تغییر شکل درام ترمز

درست مانند دیسک ترمز، درام ترمز هم ممکن است از حالت دایره‌ای خارج شود. در این صورت وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید، علاوه بر لرزش فرمان، صدای خراشیدن یا جیغ‌کشیدن احساس خواهید کرد.

رفع مشکل

درام ترمز باید تعویض شود.

حتما بخوانید: علائم خرابی سنسور دریچه گاز و دلایل آن

۴. کلاچ

یکی دیگر از علت‌های لرزش خودرو مشکل در سیستم کلاچ است. کلاچ‌گرفتن در ابتدای حرکت و تعویض دنده به دنده ۱، برای عوض‌کردن دنده‌ها و در هنگام ترمز کامل ضروری است. از بین اینها، معمولا لرزش ماشین هنگام حرکت و زمانی اتفاق می‌افتد که به اصطلاح نیم کلاچ می‌گیرید (دنده را به دنده ۱ تغییر می‌دهید و آرام پای خود را از کلاچ برمی‌دارید). البته لرزش خفیف طبیعی است، اما اگر لرزش شدید باشد نشانه وجود مشکل در کلاچ است.

علت لرزش ماشین درهنگام نیم کلاچ به چند عامل برمی‌گردد که ازجمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تمام‌شدن صفحه کلاچ

  • تمام‌شدن دیسک

  • فرسودگی یا ساییدگی فلایویل

  • مشکل در فنرهای سیستم کلاچ

رفع مشکل

ماشین را به تعمیرگاه ببرید. آنها با بررسی سیستم کلاچ، قطعه معیوب را تشخیص داده و آن را تعویض یا تنظیم خواهند کرد.

علت لرزش خودرو

۵. فرمان خودرو

سیستم فرمان هم ممکن است باعث لرزش خودرو شود. مشکلات مربوط به آن عبارت‌اند از:

  • شل ‌بودن یا فرسودگی اجزای فرمان

با گذشت زمان، بسیاری از اجزای فرمان فرسوده یا شل می‌شوند. اگر هنگام رانندگی در مسیر منحنی یا پیچ‌ها، غربیلک فرمان می‌لرزد اما در مسیر مستقیم مشکل ندارد، انتهای تای رادها فرسوده شده است.

برای رفع مشکل لرزش فرمان، چه سیبک باشد چه انتهای تای راد، آنها را تعویض می‌کنند.

 

  • خرابی فرمان هیدرولیک

اگر مشکل از فرمان هیدرولیک باشد، ماشین در پیچ‌ها می‌لرزد اما در مسیر مستقیم مشکل ندارد.

رفع مشکل

بررسی کنید مایع هیدرولیک تمام نشده باشد یا از جایی نشت نکند.

حتما بخوانید: انواع روغن موتور خودرو و مقایسه آنها

۶. سیستم تعلیق

ازآنجاکه سیستم تعلیق به سیستم فرمان متصل است، منطقی است که در مرحله بعد سراغ سیستم تعلیق برویم.

  • هم‌تراز نبودن سیستم تعلیق

اگر هنگام رانندگی در چاله یا دست‌انداز افتاده باشید و سیستم تعلیق ماشین از حالت تراز خارج شود، در هر سرعتی (چه بالا چه پایین) لرزش ماشین را احساس می‌کنید.

رفع مشکل

باید سیستم تعلیق را بدهید تراز کنند.

 

  • شل‌شدن اجزای سیستم تعلیق

اگر خودروی شما فقط گاهی اوقات در سرعت خاصی (برای مثال هر بار در سرعت ۷۰) می‌لرزد، ممکن است اجزای سیستم تعلیق یا بلبرینگ‌ها شل باشند. یکی از نشانه‌های دیگر آن این است که وقتی با سرعت‌گیرها برخورد می‌کنید لرزش افزایش پیدا می‌کند و تازمانی‌که خودرو متوقف شود همچنان ادامه دارد.

رفع مشکل

برای این منظور مکانیک باید بررسی کند که آیا همه اجزای سیستم تعلیق به‌درستی وصل شده و در جای خود محکم هستند یا نه.

 

  • ساییدگی اجزای تعلیق

اگر اجزایی مانند سیبک‌ها و بوش‌های بازوی کنترل در سیستم تعلیق ساییدگی داشته باشند، ممکن است هم در سرعت‌های بالا و هم هنگام ترمزکردن، لرزش را احساس کنید. وقتی این دو مورد با هم هستند، احتمال را به ساییدگی اجزای سیستم تعلیق بدهید.

رفع مشکل

برای این مشکل باید مکانیک بررسی کند که کدام یک از اجزای سیستم تعلیق پوسیده شده یا ساییدگی دارد و همان را تعویض کند.

علت لرزش خودرو

۷. اکسل یا محور

آخرین قسمتی که قبل از موتور باید بررسی شود محورها هستند. سه بخش در محورها باید به‌عنوان علت لرزش ماشین بررسی شوند.

  • خم‌شدن محور

رانندگی در مسیر چاله‌چوله می‌تواند خسارت زیادی به ماشین وارد کند که به‌مرور زمان خودش را نشان می‌دهد. یکی از این مشکلات، خم‌شدن محور یا اکسل است. اگر لرزش ماشین هنگام گاز دادن در سرعت بالا به‌منظور افزایش سرعت اتفاق می‌افتد محور خم شده است. هرچه سریع‌تر رانندگی کنید، لرزش بیشتری را احساس می‌کنید. علاوه‌برآن در سربالایی هم ممکن است ماشین لرزش داشته باشد.

رفع مشکل

مکانیک می‌تواند محور خم شده را دوباره صاف کند یا اگر زیاد پوسیده باشد آن را تعویض کند.

 

  • آسیب‌دیدگی میل گاردان یا میل‌لنگ

میل گاردان با سرعت زیاد می‌چرخد و نیروی موتور را به محور‌ها و چرخ‌های عقب در ماشین‌های دیفرانسیل عقب (یا محورها و چرخ‌های جلو در ماشین‌های دیفرانسل جلو) منتقل می‌کند. اگر این میله خم شده باشد یا آسیب‌دیده باشد، ممکن است باعث لرزش شدید ماشین شود.

رفع مشکل

میل گاردان یا میل‌لنگ فقط باید تعویض شود و نمی‌توان آن را تعمیر کرد.

 

  • فرسودگی مفصل‌های محور یا اکسل CV

اتصالات محور CV در انتهای این محور لاستیکی هستند و پوشش آکاردئونی‌شکل دارند. اگر این پوشش پاره شود، امکان ورود خرده‌ریزها، گردوغبار و آلودگی سطح جاده را به درون اتصالات فراهم می‌کند و باعث آسیب‌دیدگی آنها می‌شود که لرزش خودرو را به دنبال دارد. علت لرزش خودرو در سربالایی همین مشکل در مفاصل اکسل CV است.

رفع مشکل

اگر این اتفاق برای اتومبیل‌های دیفرانسیل جلو (عقب) رخ دهد، باید محورهای محرک جلو (عقب) را تعویض کنید.

حتما بخوانید: علت جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن آن چیست؟

۸. موتور

آخرین بخشی که برای لرزش ماشین باید بررسی کنید موتور است. بعضی از قسمت‌های موتور ممکن است به دلایلی باعث لرزش خودرو شوند.

  • فرسودگی شمع‌ها

شمع‌های کثیف یا فرسوده می‌توانند باعث شوند موتور در یک یا چندسیلندر دچار بدسوزی یا احتراق ناقص شود. اگر ماشین در حالت ایستاده یا در سرعت‌گرفتن می‌لرزد دلیلش همین است.

رفع مشکل

ساده‌ترین راه‌حل این است که شمع‌ها را تعویض کنید و سیم‌کشی مربوط به آنها را هم بررسی کنید.

 

  • وجود مشکل در فیلترها و ورودی‌های سوخت و هوا

اگر فیلترهای هوا مسدود، کثیف یا آسیب‌دیده باشند، اکسیژنی که برای فرایند احتراق لازم است کاهش می‌یابد و این نیز به‌نوبه خود به کاهش مقدار سوخت موجود منجر خواهد شد، زیرا جریان سوخت به مقدار هوای ورودی مربوط می‌شود. به‌دلیل کمبود هوا و سوخت در موتور، ماشین می‌لرزد. همین امر درباره فیلترهای سوخت مسدودشده هم صادق است.

اگر مشکل از احتراق ناقص باشد، متوجه لرزش ماشین در حالت ایستاده و درجا خواهید شد. گاهی ممکن است در هنگام شتاب‌گرفتن هم ماشین بلرزد یا اول به‌خوبی حرکت کند و مدت کوتاهی پس از حرکت لرزش شروع شود.

رفع مشکل

برای رفع این مشکل گاهی انجام تغییرات جزئی در سیستم سوخت رسانی خودرو کافی است. برای مثال تمیزکردن یا تعویض فیلترها می‌تواند مشکل را رفع کند.

 

 

  • شل یا جداشدن شیلنگ‌ها

اگر هر کدام از شیلنگ‌ها ازجمله شیلنگ حامل مخلوط سوخت – هوا، حامل مایع خنک‌کننده رادیاتور یا خلاء ترک خورده، شکسته یا شل شده باشند، موتور درست کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود که ماشین دچار لرزش شود.

رفع مشکل

به آسانی می‌توان با تعویض شیلنگ‌های مشکل‌دار یا محکم‌کردن اتصالات شل‌شده در شیلنگ‌ها، این مشکل را برطرف کرد.

 

  • شکستگی دسته موتور

دسته‌های موتور بین موتور و بدنه خودرو قرار دارند و لرزش موتور را جذب می‌کنند. اگر هر یک از دسته موتورها شکسته باشند، لرزش موتور را در اتومبیل احساس خواهید کرد. برای مثال، علت لرزش دسته‌دنده در دنده ۲ یا ۴، شکستگی دسته موتور است.

یادتان باشد که اگر مشکل از دسته موتور باشد، لرزش ماشین در حالت ایستاده به‌شکل قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. این نشانه می‌تواند به شما در تشخیص این مشکل کمک کند.

رفع مشکل

تنها راه رفع این مشکل تعویض دسته موتور است.

حتما بخوانید: علل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و نحوه روشن کردن آن

  • معیوب بودن تسمه تایم

تسمه تایم وظیفه همگام‌سازی دریچه‌های ورودی و دریچه اگزوز را با حرکت پیستون‌ها به‌عهده دارد. هر مشکلی در تسمه تایم یا اجزای آن، باعث می‌شود کالیبراسیون دقیق انجام نشود و موتور لرزش داشته باشد.

رفع مشکل

برای رفع این مشکل کافی است تسمه تایم را که آسیب دیده یا شکسته است عوض کنید.

در این نوشته سعی کردیم شما را با دلایل لرزش خودرو آشنا کنیم که با شناخت آنها، بتوانید سریعا مشکل را برطرف کنید. چنانچه شما هم تجربه‌ای در زمینه لرزش خودرو دارید که دانستن آن می‌تواند به کاربران کمک کند، با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
312 نظرات
  1. عابدی
    عابدی می گوید

    سلام.وقت بخیر.مطالب مفید و ارزشمندی ارائه کردید.ممنون.یادم میاد سال۹۰ یک پژو۴۰۵از ایران خودرو خریدم.این ماشین در دنده یک و دو هنگام حرکت دچار لرزش زیادی در قسمت جلو ماشین بود.از بس که این ماشینو به خیلی از مکانیکها نشون داده بودم دیگه خسته شده بودم حتی به نمایندگی هم بردم نتوانستند تشخیص بدهند.در آخر که قصد فروش ماشین داشتم ،آدرس فردی را در یکی از نمایندگیها به من دادند و گفتند که این شخص حرف آخر و میزنه.رفتم پیشش تا ماشینو دید گفت که حتما در دنده یک و دو لرزش شدیدی دارد.بهش گفتم :آره.ایشون گفتند:یک دور از فنر های جلو ماشین را ببر،مشکل شما حل میشود.و واقعا هم همان شد که ایشون گفتند.
    چونکه در مطالب ارائه شده شما ندیدم بنظرم آمد که شاید این تجربه برای شما مفید باشد.
    ممنون از مطالب ارزشمندتان.

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما در میان گذاشتید.

      1. پیمان
        پیمان می گوید

        سلام ماشین من ام وی ام ایکس ۳۳ هستش هنگام حرکت اگر با گاز متوسط حرکت کنم چند تا لرزش کوتاهی داره ولی یکم پر گاز حرکت کنم اون لرزش در حرکت رو نداره راهنمایی کنید. مرسی

      2. بهروز ابراهیمی
        بهروز ابراهیمی می گوید

        سلام من سوزوکی دارد و سرعت ۸۰لرزش زیاد دارد ایا از پلوس است

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقت بخیر
          امکانش هست ولی اول بالانس چرخ ها رو چک کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

        2. جواد
          جواد می گوید

          سلام چقت بخیر من ماشینم پارس هست چند ماه پیش رفتم رینگ لاستیک عوض کردم بعد از اون از سرعت ۱۴۰ به بالا میره اتاق ماشین خیلی میلرزه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

        3. جواد
          جواد می گوید

          سلام چقت بخیر من ماشینم پارس هست چند ماه پیش رفتم رینگ لاستیک عوض کردم بعد از اون از سرعت ۱۴۰ به بالا میره اتاق ماشین خیلی میلرزه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

          1. کارشناس کارنامه
            کارشناس کارنامه می گوید

            سلام وقت بخیر
            لاستیک ها رو مجددا بالانس کنید مشکلتون حل میشه.
            مشکل میتونهداز خود جنس لاستیک هم باشه.
            ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

          2. احمد
            احمد می گوید

            مشکل از رینگ های عقب هست
            باید چرخ های عقب بالانس بشن.

    2. علی
      علی می گوید

      کدام فنر را لطفا دقیق بگید

  2. بهنام
    بهنام می گوید

    عالی بود خیلی ممنون ???

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      ممنون از نظرتون

  3. عباس
    عباس می گوید

    عالی بود ممنون

  4. جمشید
    جمشید می گوید

    سلام من ۲۰۶ اس دی دارم سر سرعت ۳۰تا۵۰ تا شدید اتاق میلرزه …گیربکس باز کردم پلوس جلو بندی لاستیک نو و… خلاصه کلی خرج کردم واقعا از شدت عصبانیت قصد فروشش داشتم …الان که پیام این دوست رو خواندم گفتم من هم حرف ایشان رو تایید میکنم .
    حالا من چطور فهمیدم که ارتفاع باعث افتادن لرزش شد …یه روز برای سالگرد فوت برادرم رفتیم باغ بهشت برگشتنی ۳نفر بزرگسال به همراه من و خانمم سوار شدیم برگردیم اولین بار ۵ نفر بزرگسال سوار ماشین میکردم …گاز دادم دیدم ماشین دیگه لرزشی نداره اصلا باورم نمیشد که چطور ممکنه با افزایش وزن و کاهش ارتفاع ماشین مشکل حل بشه…..

  5. مجتبی
    مجتبی می گوید

    سلام .ماشینم پرایده‌.دنده فلایویل دیسک و صفحه تازه عوض کردم شروع حرکت با دنده یک ماشین میلرزه نمیدونن باید چیکار کنم

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      جنس صفحه کلاچ خوب نیست.

      1. مهدی ن
        مهدی ن می گوید

        با سلام ..ماشین بنده هایما ۷هستش در سرعت ۳۰تا ۴۰دارای لرزش هستش ..بزدم نمایندگی تستهای رو انجام دادن آخرش به پولوسها پی بردن ..ایا لرزش خودرو در سرعت کم به پولوس ربط داره .؟؟؟لطفا راهنمای بفرمایید ..

        1. سامان
          سامان می گوید

          ماشین من هم هایما ۷ است اگه مشکل رو پیدا کردید میشه به منم بگید نمایندگی زیر بار نمیره

  6. ارش
    ارش می گوید

    با سلام ,ماشین بنده ساینا هست ,بعد از اینکه ساعتی در گِل کردم و فشارو گاز,,حالا ماشین به سرعت ۸۰که میرسه شروع به لرزش شدید فرمان اتاق میکنه ,با سرعت بالا لرزش بیشتر میشه,
    میشه کمکم کنید عیب از چی هست

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      احتمال زیاد اول دیسک صفحه و سپس پلوس چرخ دچار آسیب شده باشه

    2. حسین
      حسین می گوید

      اگه منظورت اینه که تو گِل رفتی باید از داخل رینگ های ماشین گلهای داخلو بشوری تا بالانس بشه

  7. مهرداد
    مهرداد می گوید

    سلام ماشین من ۴۰۵هس .همه ای موارد ذکر شده سالم هس..اما در سرعت ۸۰تا ۱۰۰میلرزه و بعد از سرعت ۱۰۰لرزش تمام میشه..دنده هم برایش فرقی نده در چه دنده‌ای باشه.. لطفاً راهنمایی کنید

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      چرخ‌های جلو بالانس شود.

  8. حمید
    حمید می گوید

    سلام و وقت بخیر،
    نکات خوب و قابل توجهی در سایت شما بود و همه آموزنده.
    من یک بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۰۶ دارم ومدتی هست که، تو ناهمواری جاده ویا دست انداز عقب ماشین به چپ و راست بی تعادل میشه ویا به عبارتی گیج میزنه، به نظر شما مشکل از کجاست، باتشکر فراوان از راهنمایی شما،.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اکسل و سیستم تعلیق عقب باید توسط کارشناس متخصص عیب یابی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. حسن
      حسن می گوید

      سلام ماشین من پراید هستش سر پیچها و دست اندازها عقب ماشین گیج میزد کمکهای عقبو عوض کردم درست شد

  9. m.salimi
    m.salimi می گوید

    سلام وقت بخیر ، ماشین من کوییک هست ، موفع ایکه ماشین سرده هنگام راه افتادن ماشین نمیلرزه ولی یک ساعت بعد از گرم شدن ماشین موقع راه افتادن با دنده یک ماشین میلرزه و بعد از اینکه راه راه افتاد لرزش قطع میشه .علت از چیه ، ممنون میشم راهنماییم کنید . سپاس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحتون ایراد داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. هادی
      هادی می گوید

      ماشین منم کوییک صفره.دقیقااااه همینجوریه.اگه کسی علت رو میدونه لطفا راهنمایی کنه

      1. Aydin
        Aydin می گوید

        کوییک ها تقریبا همشون حتی صفر مشکل دیسک و صفحه دارن و این لرزش با تعویض دیسک و صفحه حل میشه

    3. ahmad
      ahmad می گوید

      و جدا از اینکه ممکنه مشکل از رینگ ها باشه احتمال این چند مورد
      ضعف اتصال منفی بدنه
      فرسودگی شمع و وایر شمع
      اطمینان از سلامت دینام
      تست فشار پمپ بنزین
      تست کویل
      وجود داره
      …..

  10. مهدي
    مهدي می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده یه ٢٠٧ مدل ٩۶ دارم
    چند روزی هست هنگام کولر گرفتن در سر بالایی یا سنگین بودن ماشین در شروع حرکت مخصوصا در دنده یک ماشین خیلی فشار میاره تا حرکت کنه و هنگام حرکت غیر از لرزش ماشین صدای عجیبی مثل اینکه سر پلوس هرز بچرخه میاد بعد با زور حرکت میکنه
    بعید میدونم مشکل از صفحه کلاچ باشه چون صدا از سمت چرخ ها میاد
    ضمنا بگم که چند وقتی هست که رینگ سایز ١٧ انداختم و خیلی مراعات ماشین رو میکنم
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سر پلوس ها و اتصالات به چرخ ها از جمله بلبرینگ چرخ ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. ahmad
      ahmad می گوید

      سلام…توضیح اول اینکه گیربکس ماشین شما با توجه به سایز رینگ فابریک طراحی و مونتاژ شده و رینگ بزرگتر و یا خارج از سایز فابریک مشکل هایی نظیر
      اشتباه نشان دادن سرعت کیلومتر
      بالا رفتن مصرف سوخت
      و همینطور بهم خوردن نسبت ضریب دنده های گیربکس و سایز رینگ باعث افت قدرت و شتاب ماشین میشه.

  11. مرتضی
    مرتضی می گوید

    سلام وقتتون بخیر ، دقیقا منم مشکل همین دوست که ۴۰۵ دارن رو دارم و سرعت ۸۰ به بالا لرزش جوریه که جلوی ماشین تکون میخوره و کمی هم فرمان لرزش و ضربه داره ، خلاص کردم در سرعت بالا و بازم لرزش خودرو و فرمان باز هم بوده همه چیز رو دادم چک کردن دسته موتور و ماهک و تسمه تایم و دینام دادم عوض کردن و چرخ های جلو رو بالانس زدم ولی بازم لرزش داره و اینکه در حالت ایستاده لرزش ماشین جوری زیاده که آینه بغل رو نگاه میکنم توش همه چی تار هست از شدت لرزش و پیش هر مکانیکی میبرم یه چیزیی میگه و من از ترس اینکه بدتر نشه نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لرزش در سرعت بالا فقط مربوط به تخم مرغی بودن یا بالانس نبودن چرخ های عقب هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. هوشنگ
        هوشنگ می گوید

        سلام.وقتتون بخیر.ماشین پراید دارم مدل۹۵(۱۳۱)..دور موتور درحالت عادی و درجا کارکردن زیر یک هست منظورم تقریبا ۸ دهمه..ولی احساس میکنم صدای موتور کمی زیاد شده نسبت به قبلا درحد۱ الی۲ درصد..همینطور لرزش ماشین..درحالت تعویض دنده هد یا سرعت بالا اینطور نیست . ممنون میشم راهنمایی بکنید

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          شمع و وایر خودروتون رو اگر تعویض نکردید بررسی کنید و نوع روغن مصرفی رو هم چک کنید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. ناصر
      ناصر می گوید

      لرزش با فرکانس بالا در حالت خلاصی در مسیر مستقیم باشه از خلاصی بیشاز حد سر پلوس ها میشه نباید لقی در سر پلوس ها باشه

  12. کبارش
    کبارش می گوید

    با سلام. ماشین من ۴۰۵ slx هستش.تو سرعت بالای ۱۲۰ فرمان ماشین میلرزه و هر چقدر سرعت بیشتر میشه بیشتر میلرزه.میشه راهنمایی کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لاستیکهای خودروتون رو بالانس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  13. عباس
    عباس می گوید

    سلام من یه پراید دارم وقتی کولر روشنه ترمز که میکنم ماشین دچار لرزش شدید میشه ولی کمپرسور خاموش میکنم درست میشه مشکل از کجاست؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتورتون رو باید سرویس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  14. امین
    امین می گوید

    سلام دوستان عزیز و کارنامه ..من پراید دارم مدل ۸۸ بینه سرعت صد تا صدوبیست فرمانم میلرزد هرکار کردم بالانس اینا و غیره درست نشد ..البته تو سرپایینی کم میشود و یکم سربالایی بیشتر ..درضمن هر وقت عقب ماشینم سنگینتر هست لرزشش بیشتر میشود داشبوردمم میلرزه ..و به صدو بیست میرسه پامو از روی گاز برمیدارم تا وقتی به صد نمیرسه میلرزه ..لطفا کسی تجربه داره راهنمایی کنه تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگهای چرخ و اکسل عقب رو بررسی کنید به علاوه این که از سلامت لاستیکها و تخم مرغی نشدن آنها اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  15. R
    R می گوید

    سلام دو روز پیش یک مسافرت دو روزه رفتیم پنج شنبه جمعه، امروزیکشنبه ماشین میلرزه ، چه ایستاده چه در حرکت ماشین پراید و اینکه طوری میلرزه ک داشبورد اینا کلا صدا میده و کلی ز سرعت ماشینم گرفته ، علتش چیه؟
    ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و انژکتور ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  16. رضا کریمی
    رضا کریمی می گوید

    سلام من نیسان وانت دارم
    موقعی که روشن میکنم اولش جیغ میکشه و موتورش میلرزه بعد توی حرکت هم موقع تعویض دنده جیغ میکشه مشکلشو پیدا نمیکنم
    ممنونم اگه راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      چک کنید ببینید صدای جیغ از تسمه ها و بخاطر سفت بودن بیش از حدشون نیست؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  17. علی
    علی می گوید

    سلام ماشین من پراید۱۳۲ سرعت ۱۰۰ به بالا داشبورد و اتاق به لرزش میوفته علتش چیه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      رینگ و لاستیکهاتون رو بالانس کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  18. حسین
    حسین می گوید

    سلام ماشین من پراید هست ، یه مدت دائما بلبرینگ چرخ عقب خراب میگرد تعمیرکار گفت درام‌ها خراب شدن ، درام‌ها رو همراه با بلبرینگ‌ها تعویض کردم از اون به بعد از ۴۰تا به بالا ترمز که میگیرم سر عقب ماشین به شدت میلرزه ، گفتن ممکنه درام جدید تاب داشته باشه باز تعویض کردیم اما درست نشد، تا حالا چندجا بردم ایرادش رو پیدا نمیکنن

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اکسل عقب رو باید تعمیر یا تعویض کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  19. رضا عموری
    رضا عموری می گوید

    سلام بنده یک پراید صبا دارم از نظر فنی همه چی اوکیه تنظیم فرمون انجام دادم لاستیک نو بالانس بردم مکانیک گفتن همه چیش خوبه ولی بعد از بیس سی کیلو متر رانندگی ماشی یهو فرمون میکشه سمت داست و شروع میکنه لرزش بعد از ایست کامل میکنم بعد حرکت میکنم بدون انجام هیچ کاری این لرزش میره دوباره همین تکرار میشه موقعه کشیدن فرمون و لرزش یعنی ادم ناشی باشه ماشین چپ میکنه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      جعبه فرمون خودروتون مشکل داره که باید برای بررسی به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. پیام
        پیام می گوید

        سلام وقت بخیر
        من رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ با ۱۸۰۰۰ کیلومت دارم در حالت درجا و حرکت دور موتور ۱۵۰۰ هنگام گاز دادن لرزش موتور زیاد است جوری که اتاق و پدال ها لرش دارد. دسته موتورها و اگزوز و زیر. باتری هم چک کردم. ماهک ها و تمام لوله ها و کابل های اتصال به بدنه هم چک کردم ولی ایرادش برطرف نشد
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. کارشناس کارنامه
          کارشناس کارنامه می گوید

          سلام وقت بخیر
          با توجه به توضیحاتتون مشکل فقط از دسته موترها هست چون موتور با اتاق برخورد دارد لطفا مجددا چک کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  20. Mohammad
    Mohammad می گوید

    سلام
    ماشین تو سرعت ۹۰تا به بالا میلرزونه وقتی ام که ترمز میگیرم لرزش بیشتر میشه
    تا حالا دوبار دیسک و بلبرینگ و لنت عوض کردم
    یک بازم تراش دادم دیسک چرخ و
    بالانس هم کردم لاستیک هارو
    بازم درست نشد
    چندجا ام ماشین رو بردم
    خواستم ببینم به نظرتون مشکل از چی می‌تونه باشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      مواردی که عرض کردین به علاوه اکسل و چرخهای عقب تنها مبتونه این اتفاق رو ایجاد کنه.
      پس مجددا و به صورت صحیح بررسی رو انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. علی
      علی می گوید

      این مشکل رو من هم داشتم. چند بار دیسک عوض کردم یه بار هم سیلندر بازم تاب انداخت به پیشنهاد مکانیکم کلا سگدست و دیسک و سیلندر و لنت و بلبرینگ و یه قطعه دیگه هم بود که یه جورایی چرخ دنده داشت و میرفت داخل سگدست که الان اسمش یادم نیست رو نو خریدم و اون یکی ها رو فروختم رفت تا الان که مشکلم دیگه حل شده. البته این مشکل بنظرم میتونه از رینگ ها هم باشه

      1. امیر
        امیر می گوید

        مشکل من توی دنده ۳ هست وقتی دنده ۳ میدم ماشین زیرش شروع میکنه لرزیدن و فرمان هم میلرزد جلوبندی هم کامل نو کردم پلوس و غیره بازم مشکلم حل نشده

  21. حسن
    حسن می گوید

    سلام ماشین سمند اس آی دارم موتورتازه تعمیر کردم ولی موتوردرجا لرزش دارد وصدای ریپزدن موتور دارد درحالت ایستایی چکار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون رو با دستگاه دیاگ بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. Ahmad
      Ahmad می گوید

      سلام پژو۴۰۵هنگام ایستادن فرمان چپ وراست میچرخونی لرزش دارد مشکل از کجاست ممنونم

  22. رضا
    رضا می گوید

    پرایدکاربراتی بعداز سرعت ۸۰ تکان تکان میخورد بعضی اوقات باسرعت بیشتر کردن رفع ولی درمواردی باافزایش سرعت این تکان افزایش میابد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      لاستیکهاتون رو بررسی و بالانس کنید مشکلتون حل میشه
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  23. هادی
    هادی می گوید

    سلام
    خودروی من پیکان وانت هست وقتی ماشین از دور ۲۰۰۰ میخواهد به ۲۳۰۰ برسد اگر پر گاز نروم ماشین چند تکان میخورد پر گاز رفتنی تکان نمیخورد مشکل از چیست لطفا جواب بدید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم سوخت رسانی رو باید بررسی کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. سام
      سام می گوید

      سلام وقت به خیر من پراید مدل۸۸ دارم گیربکسم رو تعمیر کردم صفحه رو کوبیدم و دیسک هم نو گرفتم الآن در دنده ۲ ماشین میلرزه چه در زمانی که از دنده ۱به۲ می روم چه در زمان معکوس ۳به ۲ ماشین میلرزه ممنون میشم کمک کنید

  24. حسن
    حسن می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین بنده پراید هست مدتی هست که در سربالایی وقتی سرعت به هشتاد میرسه ماشین لرزش پیدا میکنه .بنظر شما علت از چیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی سیستم جلوبندیتون وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  25. دانش
    دانش می گوید

    با سلام.بعد از تعویض لنت و دسته موتور ماشینم لرزش زیادی داره مخصوصا در سر بالایی ها و هر چی سرعت بیشتر میشه لرزش هم بیشتر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      چرخ ها و مجددا دسته موتورها رو بررسی کنید از سفت بودن تمام پیچ ها اطمینان حاصل نماید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  26. همایون
    همایون می گوید

    ممنون از راهنمایی های خوب شما

  27. مشهور
    مشهور می گوید

    سلام
    ببخشید من ماشینم رواس و تو سرعت ۸۰ تا ۶۰ اگ ماشین تو دنده نباشه ماشین بشدت میلرزه و اگ تو دنده باشه لرزشش ب طور قابل توجهی کم میشه
    هردو چارشاخه گاردانو عوض کردم حتی گاردانم دادم بالانس ولی هنوزم همونه
    لطفن بگین چیکا کنم?

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی و مشکل از شفت خروجی گیربکس هم هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  28. علی مهری
    علی مهری می گوید

    باعرض سلام ماشین پرایددراول که راه می افتم خوب است اماچندکیلومترکه میروم سرعتم را کمتر میکنم بازدوباره می‌خوام سرعتم را زیادتر کنم گاز میدم موتوروبدنه ماشین میلرزداگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی از دسته موتورها یا پلوس ها و یا چرب بودن دیسک و صفحه میتواند باشد .
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. پوشیده
      پوشیده می گوید

      منم کوییک دارم نظرات رو دیدم دقیقا همینطوریه بعد از گرم شدن رو دنده یک میلرزه خصوصا توی ترافیک کل ماشین شروع ب لرزش میکنه میشه لطفا راهنمایی کنید

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        دقیقا مشکل این خودروی شما هم مانند بقیه خودروها به علت استفاده از متریال بی کیفیت و یا خرابی دیسک و صفحه می باشد.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  29. امیر
    امیر می گوید

    سلام ماشین من نیسان سرعت ۴۰ تا ۶۰ لرزش داره
    جلوبندی صفر گاردن صفر و لاستیک هم بالانس ولی بازم لرزش داره کسی راهنمایی داره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      امکان ترک داشتن شاسی عقب یا استفاده از لاستیک نامرغوب در حودرو وجود داره و نیاز به بررسی بیشتر داره.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  30. mo
    mo می گوید

    mo
    سلام سمند ef7 مدل ۹۹ دارم دورموتور از۳ تا ۳.۷ لرزش در جلوی ماشین حس میشه طوری که ماشین عقبی درآینه واضح نیست لطفا راهنمائی فرمائید
    سپاس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      درود خودروتون نیاز به بررسی بیشتر توسط تعمیرکار داره و میتونه ایراد مربوط به قسمت جلوبندی و یا گیربکس باشه.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. محمد
      محمد می گوید

      سلام من ماشینم پراید یور۴ زمانی که موتور سرده خیلی می لرزه حتی فرمون هم ی لرزش شدیدی داره بعد از این که گرم شد لرزش کاملا قطع میشه مشکل از چیه مدل۹۸هم هست توی حرکت کردن هم هیچ لرزش ندارن فقط زمان سرما و راه افتادند و زمان سلو

  31. hamid seilani
    hamid seilani می گوید

    سلام ماشین من پرایده و روی سرعت ۱۰۰تا میلرزه وقتی سرعت بالاتر میره لرزش تموم میشه یااا خیلیی کم میشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان بالانس نبودن چرخ های غقب وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  32. ALIREZA
    ALIREZA می گوید

    سلام بنده امروز سوار ماشین شدم بعد موقع حرکت از توی موتور یه صدایی افتاد و ثقتی خاستم حرکت کنم انگار موتور ماشین میلرزید بعد از راه افتادن صدا و لرزشش کلا قطع شد مشکل از کجا میتونه باشه بنظر شما؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی دسته موتور ها هم میتونه باشه ولی به بررسی بیشتر نیاز داره.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  33. یونس
    یونس می گوید

    سلام وخسته نباشید..من یک سمند ef7 مدل۹۱ دارم وقتی که با دنده یک یا دو حرکت میکنم و پام رو از رو گاز برمی دارم سرعت ماشین با تکان خوردن های مکرر کم میشه تا به سرعت خود دنده میرسه انقد تکان می خوره که خیلی وقتا کلاچ میگیرم و با ترمز دور ماشین و کم می کنم
    خیلی اذیتم میکنه نمی دونم مشکل کجاست ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان داره خرابی مربوط به دسته موتورها و یا دنده های داخل گیربکس باشد و نیاز به بررسی بیشتر میباشد.
      لطفا به تعمیرگاه های مجاز جهت بازدید و رفع عیب یابی اقدام نمایید.
      سپاس از لطفتون، درکنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. مسعود
        مسعود می گوید

        سلام داداش خوبی؟
        منم همین مشکلو دارم اگه حل شده لطفاً راه حلش رو بگو به من

  34. سامان
    سامان می گوید

    سلام وقت بخیر.من یک پارس دوگانه دارم مدل ۹۹ .وقتی ملشین گرم میکنه یعنی بعد نیم ساعت یکساعت رانندگی شهری وقتی میخام حرکت کنم نیم کلاچ دنده یک ماشین لرزش شدیدی پیدا میکنه و اصلا جون نداره حرکت کنه انگار دنده سه هستش.ولی درحالت عادی که ماشین سرد هست مشکلی نداره..ماشین خونگی هست و کلیومتر زیادی هم نرفته حدود ۷ هزار تا بعد از یکسال.. آیا نیاز به تعویض دیسک و صفحه کلاچ داره؟؟بعد یکسال صفحه کلاچ شامل گارانتی نمیشه و نمیخام با آزمون خطا قطعات تعویض کنم و هزینه بندازم رو دست خودم..ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      چون بعد از گرم شدن این اتفاق میفته میتونیم درصد زیادی رو به خرابی دیسک و صفحه اختصاص بدیم.
      خودروتون نیاز به بررسی بیشتر داره و لطفا به نمایندگیهای مجاز جهت عیب یابی مراجعه نمایید.
      سپاس از لطفتون، درکنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. رضا
      رضا می گوید

      با سلام ، رضا هستم سمند اف سون مدل ۹۵ دارم به تازگی صفحه کلاج عوض کردم (صفحه لئوا سبز ) انداختم ولی موقع حرکت اولیه ماشین می لرزد علت چیه؟

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        دیسک و صفخه حودروتون مشکل داره.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      2. Ahad seyfi
        Ahad seyfi می گوید

        ماشین من هنگام حرکت صدای تق تق و جرجر از لاستیک جلو سمت راننده میاد فرمونو هم چرخوندم ولی صدای سرپلوس نیست ماشین پرایده

  35. امیر
    امیر می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من یک روا دارم در دوره موتور ۱.۵تا ۲.۵ارزش داره.یا تکان تکان حرکت می‌کنه تمام لاستیک ها .پولوس ها و جیربکس.ها تعویض شده خلاصه نمی دونم عیبش کجاست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      میل گاردان و دیفرانسیل خودروتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  36. علی
    علی می گوید

    سلام من یه ۴۰۵دوگانه دارم تو گاز شتابش از بنزین بهتره سوزن انژکترو عوض کردم ولی درست نشده ماشین هم یکم لرزش داره تو شتابگیری هم مکس داره

    ممنون میشم راهنمایی بکنین هر تعمیر گاهی میرم بیخودی هزینه میتراشن

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در سر سیلندر خودروتون به علت استفاده طولانی مدت از گاز وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  37. عباس
    عباس می گوید

    سلام وقتتون بخیر من پژو ۴۰۵ دارم سرعت ماشین از ۱۰۰کیلومتر بر ساعت که بیشتر میشه لرزش خودرو شروع میشه و هرچی سرعت بیشتر بشه لرزش بیشتر میشه در حدی که با سرعت ۱۴۰کیلومتر بر ساعت کلا ماشین میره رو ویبره انگار لاستیک ها و رینگ هارو عوض کردم کلی هم پول دادم برای جلوبندی و چرخ ولی هنوزم مشکل لرزش خودرو حل نشده به نظر شما مشکل از کجاست چجوری میشه درستش کرد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در جعبه فرمان خودروتون وجود داره به علاوه این ک لاستیکهاتون رو هم حتما بالانس و بلبرینگها رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  38. محمد رضا
    محمد رضا می گوید

    سلام ببخشید من ماشینم وانت نیسانه بلبرینگ کلاچش خراب بوده تعویضش کردم الان ماشینم موقع حرکت میلرزه بیشتر دنده ۲ و۴

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی دیسک و صفحه و میل گاردان وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  39. shirazi
    shirazi می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید . بنده ماشینمو که ۲۰۶ هست برده بودم صافکاری چند روز که زدگی ها رو درست کنه بعد از چند روز که ماشینو گرفتم هنگام حرکت ماشین به شدت تکون داره جوری که اجساس میکنی رو صندلی اتوبوس هستی بالا و پایین میشی ..تکون ها در قسمت عقب خیلی بیشتره ! اگر ممکنه راهنمایی کنید . امکان داره تو تعمیرگاه اتفاقی برای ماشین افتاده باشه ؟!

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. سعیدفولادی
        سعیدفولادی می گوید

        سلام من ماشینم جک جی۵ هستیکماهی میشه صفحه کلاچ موعوض کردم ولی تازگیا وقتی میخام ازی دوربرگردون دوربزنم احساس میکنم ازسمت موتورم یک صدای تق تق کردن مبادبه گوش که شبیه صدایی که کم گازمیدیم به ماشین وموتورمیخادخاموش بشه

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          مطمعن هستید که صدا از سمت چرخ نیست و از موتور هست ؟؟؟
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  40. رضا
    رضا می گوید

    سلام ماشین من mvm x22 at هست
    تو دنده عقب به شدت لرزش میفته به اتاق
    علت چی میتونه باشه .
    فقط توی دنده عقب این حالت پیش میاد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در حالت ترمز گیری این اتفاق میفتد دیسک های ترمز رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  41. هادی
    هادی می گوید

    با سلام ماشینم پرایده اول صبح که سرده مشکل لرزش ندارم ولی بعد ک ماشین گرم میشه با شروع با دنده یک یا دو لرزش داره مشکل از کجاست مجبور میشم در گازترحرکت کنم ک لرزش نداشته باشه تو جاده شتاب زیادی ندارم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحه خودروتون معیوب است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  42. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام من تیبا ۲ دارم جلوبندی صفر بالانس هر ۴ چرخ انجام دادم لاستیک هم جابجا کردم نو هستن ماشین تو سرعت ۱۰۰ تا به بالا ۱۳۰ فقط فرمون می لرزه زیاد هم می لرزه چیکار کنم خسته شدم کمک کنید راهنماییم کنید ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل از لاستیکهای ایرانی خودروتون هست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  43. کارن
    کارن می گوید

    درود من یه پارس صفر دارم از موقع تحویل وقتی ترمز میگیرم اتاق ماشین یه صدایی میده و میلرزه هرچه شدیدتر بزنم روی ترمز صدا بیشتر میشه و پدال یخورده زیر پام میلرزه . قبل اینکه بره روی ای بی اس میگم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک های جلو نیاز به تعویض دارند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  44. نیما
    نیما می گوید

    سلام من یه پراید مدل ۸۳دارم در سرعت حدودا هشتاد یا نود تا یهو شروع به لرزش می‌کنه ولی وقتی پای خود را از روی گاز بر میدارم ماشین از لرزش می افتد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سه شاخه پلوس رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. کوییک سوار
        کوییک سوار می گوید

        گسلام خسته نباشید کوییک ۱۴۰۰دارم فرمون ۹۰به بالا میزنه به۱۴۰هم برسه بازم میلرزه ایینه وسط میره رو ویبره بالانس درجا کامپیوتری زدم لاستیک رو با زاپاس عوض کردم هیچجوره درست نمیشه چیکاار کنم

  45. یونس
    یونس می گوید

    با تشکر از مطالب مفیدتون.
    من سمند ال ایکس دارم، سه ماه پیش بلبرینگ کلاچ تعویض کردم، بعد از آن موتور ماشینم رو دور موتور ۲۰ به لرزش میوفته ، یکم بالا بره یا پایین بیاد لرزش قطع میشه، فرقی هم نمیکنه در حال حرکت باشم یا ایستاده باشم، چه تو دنده چه خلاص لرزش دارد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر در همه حالات لرزش دارید ابتدا باید دسته موتور ها ر بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  46. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام و درود
    استادان گرامی من پارس ال ایکس دارم
    موقع گاز دادن بین سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ ماشین میلرزونه قبل و بعدش عالیه حتی تا ۱۷۰ هم رفتم و اوکی بود
    چه در دنده ۳ باشه چه ۴ در کل در موقع گاز دادن ماشین هم صفره بوده ۲۰ تا کار کرده
    ممنون میشم راهنمایی بکنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت رینگ و لاستیکها و بالانس بودن تمام چرخ ها اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. مسعود
      مسعود می گوید

      منم همین مشکلو دارم فقط وقتی گاز میخوره میلزه ماشینو که خلاص میکنی هیچ گونه لرزشی نداره توی سر بالایی ها که فشار بیشتری میاد روی ماشین بیشتر میلرزه

  47. علی
    علی می گوید

    با سلام ممنون از سایت خوبتون
    من یک تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰دارم و کلن ۸۰۰۰هزارتا رفتم باهاش
    آچار کشی هم نشده تا به حال
    تقریبا یک ماهی هست
    که ماشین توی ابتدا که سرده روشن میشه هیچ لرزه ای نداره
    ولی یه نیم ساعت که میگذره توی دنده یک که میزاری کلاچ ول میکنی میلرزه
    ولی توی دنده های دیگه نه
    در ضمن اصلن هم قدرت ماشین کم نشده
    صفحه زمین رو میکنه و قدرتش کم نشده اصلا
    اینم اضافه کنم که در بازدیدی که از چرخای جلو داشتم جک زدم زیرش بعد چرخوندمش چرخا انگار جام هستن و خیلی سفت ،سریع هم وایمیستن
    خلاصه که میخواستم راهنمایی بدید بهم
    مشکل از چی میتونه باشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل فقط از دیسک و صفحه خودروتون هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  48. علی
    علی می گوید

    سلام خدمت اساتید..من یک سمند موتور پژو مدل ۹۷دارم وقتی گاز میدم دور موتور بین سه تا چهارصدای خیلی شدیدی داره وتوی جاده هم لرزش داره رانندگی باهاش خسته کننده است .چند جا بردم جلوبندی سازی .همه گفتند جلوبندی سالمه.حتی لاستیک ها رو عوض کردم.بالانس کردم ولی فایده نداره.همونجوری صدا ولرزش داره..لطفا راهنمایی کنید خداییش خسته شدم ممنون از همگی

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اتصالات دسته موتور رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون. لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. سید مهدی میرهادی
      سید مهدی میرهادی می گوید

      سلام.وقت بخیر
      من یه پراید ۸۶ دارم وقتی دنده ۳ پور میکنم شروع به لرزش میکنه بردم مکانیکی گفت سشاخ پلوس دورست کرد ولی باز شروع به لرزش کرد البته این سری گیج میزد چیکار باید بکنم

  49. امید
    امید می گوید

    سلام وقت شما بخیر.من یه ۴۰۵دارم چند وقتی هستش سرعت ۷۰به بالا شروع به لرزش میکنه وفرقی نمیکنه که چه دنده ای باشه البته بعضی وقتا نمیلرزه اما این چند روزه اکثرا میلرزونه به نظرتون از چی میتونه باشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      سر پلوس ها و دیسک و صفحه رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  50. ارشد کریمی
    ارشد کریمی می گوید

    سلام وقت شما بخیر استاد گرامی
    من یه پرشیا دادم مدل ۹۱وقتی ماشین سرده ینی یک ساعت یا دوساعت تو شهر سوارش میکنم هیچ ایرادی نداره ولی وقتی ۲ ساعتو رد میکنه میزنم ه دنده ۱ یجور لرزش میفته انگار دنده ۳ یا ۴ هس یجوری میلرزه میترسم موتور بیفته زمین راهنماییم کنی ممنون میشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحتون باید مورد تعمیر قرار بگیره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. پارسا انصاری
        پارسا انصاری می گوید

        سلام ممنون از سایت خوبتون
        من یک پیکان مدل ۷۹ کاربراتوری دارم که هنگام گاز دادن در دنده ۳ یا ۴ برای افزایش سرعت به شدت لرزش داره و وقتی گاز را رها میکنم لرزش از بین میرود لطفا راهنماییم کنید

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          میل گاردان رو چک کنید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  51. خورشیدی
    خورشیدی می گوید

    سلام. ماشینم سمند هستش چند وقتی که در حالت ایستاده اتاق و فرمان همه میره رو ویبره لرزش داره.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      سلامت دسته موتورها رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  52. شهرام
    شهرام می گوید

    سلام.ماشین پرایده چند وقت پیش تو فاصله ۱ متری چرخ های جلو هنگام پارک از جلو به جدول خیابان برخورد کرد و باعث شد که ی چرخ ۲ سانتی عقب تر بره و به گلگیر نزدیک بشه.ماشین انحراف به چپ پیدا کرده بود و با میزان فرمان هم درستو حسابی نمیشد تعادل نداشت.بردم شاسی کشی همون سمت چرخ راننده رو برام انجام دادو چرخ رو سرجای خودش برگردوند .جلوبندی هم نو کردم البته چرخ سمت راننده زاویه کمبر گرفته بود که با پرس پایه کمک برطرف کردن .بالانس هم کردم .ماشین از اون روز لرزش داره تو فرمون هم احساس میشه و موقع حرکت تکون تکون میخوره تو سرعت کم به قول معروف رو دست اندازها میرقصه .از چیه دوستان چیکار کنمش .ماشین مثل قبلش نیست حرکت چرخ داخل اتاق احساس میشه.جلوبندی ساز میگه ایرادی نداره .راستی ی صدایی هم از کلاچ میاد ک وقتی کلاچ میگیرم قطع میشه .خیلی کمه البته

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      صدای کلاچ که احتمالا مربوط به خرابی بلبرینگ کلاچ خودروتون هست.
      لرزش هم میتونه علل مختلفی از جمله تخم مرغی شدن لاستیکهای ایرانی یا خرابی رینگ و … موجبش باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  53. احمد ستوده
    احمد ستوده می گوید

    سلام شمع و وایراتونو چک کنید.

  54. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیر لیفان x50 اتومات دارم وقتی گاز میدم سرعت ۵۰ به بالا ماشین میلرزه پامم از رو گاز برمیدارم تو سرعت های بالا بازم ماشین لرزش داره ایراد از چیه بنظرتون؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      رینگ و لاستیک رو بالانس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. ایمان
      ایمان می گوید

      سلام
      ۴۰۵دارم از موقع حرکت تا سرعت بالا زیر پا میلرزونه دلیل چیست

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        سر پلوس و میله پلوس و حتی دیسک و صفحه میتونه عامل خرابی باشه.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  55. مسعود
    مسعود می گوید

    سلام وقت بخیر من یه پژو ۴۰۵ دارم همه چی خوبه سرعت از ۱۴۰ به بالا میلرزه جوری که از آینه وسط پشت سر معلوم نیست تا ۱۸۰ همینطوره بالای ۱۸۰ یکم کمتر میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  56. Jebril
    Jebril می گوید

    با سلام و تشکر بابت راهنماییهاتون. بنده دیسک و صفحه تیبا ۲ رو یک بار عوض کردم پشت ترافیک ها تو نیم کلاچ همش می لرزید بعد از چندین ماه دوباره دیسک و صفحه رو عوض کردم سیکو انداختم الان وقت حرکت می لرزه …. سیم کلاچ رو عوض کردم تن آپ بردم و شمعها رو عوض کردم ولی مشکل سرجاشه….

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل هرزگردی و لرزش فقط مربوط به دیسک و صفحه وکلاچ میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. بهروز
      بهروز می گوید

      سلام دوست عزیز
      مشکلتون رفع شد؟

    3. shirzadkord
      shirzadkord می گوید

      سلام ماشین من پرشیا مدل ۹۱هستش ازسرعت ۹۰به بالا احساس میکنم ماشین لرزش دارع میکوبه بالانس هم کردم جلوبندی هم بردم هیچ فایده ای نداشته

  57. رستمی
    رستمی می گوید

    سلام
    جک اتومات دارم که موقع استارت موتور مشکلی تداره اما به محض قرار دادن ماشین در حالت درایو یا حرکت صدا ولرزش زیادی از جلوی ماشین شروع میشه وبا شروع حرکت دنده ها به راحتی تعویض شده صدا کم میشه و با گرفتن ترمز و ایستادن دوباره صدا تشدید میشه
    با رسیدن آمپر به وسط و گرم شدن و گردش آب صدا کلا قطع میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      روغن گیربکس رو تعویض کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  58. ارش
    ارش می گوید

    سلام من یک ساندرو دارم یه لرزش تو سرعت ۴۰ تو قسمت عقب اتاق هست . فکر میکنم بعد که افتادم تو دست انداز اینجور شده . بنظر شما ایراد از کجاست . تنظیم باد هم کردم فایده نداشت

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت رینگ و لاستیک ها اطمینان حاصل نمایید و حتما بالانس انجام بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. ارش
        ارش می گوید

        سلام بالانس انجام دادم درست شد

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          خوشحالم که تونستیم کمکنون کنم و مشکلتون رو حل کنیم.
          کنار خانواده بزرگ کارنامه بمونید و ما رو و همراهی کنید.

  59. محمد
    محمد می گوید

    سلام خسته نباشید ۴۰۵ تیوفایو دارم ماشین گ به ۸۰ میرسه خودرو شروع میکنه ب لرزش بعد تو سرعت۹۰ یا ۹۵ ول میشه
    لاستیک جلو عوض کردم بالانس هم کردم درست نشده باید چکار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لاستیکهای غقب رو هم باید بالانس میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  60. basir1422
    basir1422 می گوید

    سلام،
    از وقتی صفحه کلاچ تعمیر شده(تعویض نه) هنگام حرکت دنده ۱ لرزش داره ماشین
    اما شتابش خوب شده
    به نظر مشکل از چیه؟ پراید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از همونتعمیر هست به جای تعویض که دیسک با صفحه مچ نیست و باعث هرزگردی میشود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  61. رضا
    رضا می گوید

    سلام خدمت استاد.
    من یک تیبا نو خریدم ۱۳۰۰ تا راه رفته موقعی که موتر سرده استارت میزنم موتور یه صدای تق تق میکنه بعد یکم گرم میشه صدا کمتر میشه.تو حالت ایستاده کمی ماشین به لرزش افتاده تسمه هارو چک کردم شل نبودن و سر جاشون بودن با نور نگاه کردم امکان داره مشکل از کثیفی روغن و فیلترها و شمع باشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امان نرسیدن روغن به سرسیلندر و امکان خرابی بوش گژنپین وجود داره که باید کارشناس و متخصص نظر بده بهتره به نمایندگی مجاز مراجعه کنید چون خودروتون نیاز به بازدید میدانی دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. سامورایی
        سامورایی می گوید

        سلام.
        من یه کوییک اس مدل ۱۴۰۰ دارم، ۱۶ تا کارکرد.
        استارت که میزنم، ماشین رو روشن کنم، عقربه دور موتور می‌ره بالای۱ یعنی بین ۱ و ۲ قرار میگیره، بعد به مرور میاد پایین، به ۱ که میرسه یهو لرزش به ماشین می افته و سر دنده و داشبورد و ماشین دچار یک لرزشی میشه و عقربه زیر ۱ میمونه و لرزش ادامه داره، و یک صدایی مثل صدای پمپ آکواریوم از موتور ماشین میاد داخل کابین .
        شمع وایر استاندارد اوریجینال انداختم، روغن و فیلتر ها رو همه رو عوض کردم.
        سنسور اکسیژن اصلی انداختم، دسته موتور ها رو چک کردم ، ولی صدا و لرزش قطع نشد…نمی‌دونم مشکل چیه اگر کسی می‌دونه ممنون میشم راهنمایی کنن، پیش نمایندگی بردم برای اینکه از سر خودشون وا کنن، گفتند طبیعیه.
        البته بگم ماشین فقط در حالت درجا اینجوریه، خین حرکت قطع میشه…
        یکی بهم گفت احتمالا این لرزش به خاطر نصب درگیره …
        میخواستم ببینم صحت داره این حرف یا نه…؟!؟!

  62. میثم
    میثم می گوید

    سلام ماشینم L90 وقتی ماشین در حال حرکته فرقی نمیکنه تو چه دنده ای باشه یه لرزش کمی احساس میشه که داشبورد و قطعات داخل اتاق رو میلرزونه و صداشون درمیاد ولی به محض اینکه پامو میزارم روی کلاچ و خلاص میکنم ماشینو کاملا ساکت میشه و کوچکترین صدایی نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سه شاخه پلوس و پلوس ها رو بررسی کنید و از سلامتشون اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  63. Alex
    Alex می گوید

    درود پرایدم وقتی سرعت هفتاد به بالا گاز میدم میلرزه ولی اگر خلاص کنم توی سرازیری با صدتا هم نرم بدون لرزش. لرزش موقع گاز دادن توی سرعت بالای هفتاد علتش چیه؟ اگر هزینه درست کردنشم میدونید بفرمایید سپاسگزارتون میشم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سه شاخه پلوس و میله پلوس رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  64. امین
    امین می گوید

    سلام ماشین بنده پژو پارس سال مدل ۹۲ هستش توی دور موتور یکو نیم و ۳ ونیم خیلی لرزش داره ب حدی ک خسته میشم ازش تموم دسته موتورها رو عوض کردم دیسک و صفحه نو جلوبندی نو ولی باز میلزره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه ایراد تولید و مونتاژ است و طبیعی هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  65. علی
    علی می گوید

    سلام وقتتون بخیر.من پراید دارم وقت سرعتم دقیقا میشه روی ۱۰۰ ماشین لرزش خیلی زیاد داره.لاستیکم نو.بالانس کردم.ممنونم از شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سه شاخه پلوس رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  66. امیر
    امیر می گوید

    باسلام
    ال۹۰ مدل ۹۲ با ۱۰۰ کارکرد دارم.
    جدیدا در جا که کار میکند شروع به لرزش می‌کنه انگار ویبره داره.
    شمع ها،و وایر شمع عوض شد.استپر عوض شد دو قوطی .انژکتور شو به باک اضافه شد.دستگاه دیاگ هیچ خطایی نشان نمیده.منتهی همچنان لرزش هست و بعضاً دور موتور از ۵۰۰ اندکی بالای پایین میشود..استپر اصل فرانسه خریداری شد و به ماشین هم تعریف شد.دیگر علتش را نمیدانم.
    ممنون از راهنمایی

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مربوط به بنزین مصرفیتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  67. J
    J می گوید

    سلام وقت بخیر /من یک ساینا دارم وقتی حرکت و سرعت پاین هستم ماشین لرزش دارد ولی وقتی سرعت از ۵۰به بالا باشد لرزش از بین می‌رود

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بالانس بودن رینگ و لاستیکها رو اطمینان حاصل فرمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  68. جواد
    جواد می گوید

    سلام.خسته نباشید. بنده که کوئیک صفر خریدم از سمت نمایندگی به سمت خونه میرفتم که دیدم ماشین تو سرعت ۹۰تا ۱۰۰ بدجور فرمون میلرزه. رفتم چرخ ها رو بالانس کردم. ولی تغییری نکرد.به چندتا جلوبندی رو نشون دادم ولی کسی ایراد رو نفهمید.به خود نمایندگی هم بردم. میگه چرخ ها بالانس نیستن.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی لاستیک ها و تخم مرغی شدنشدن به علت خوابیدن بیش از حد در پارکینگ وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  69. کیا
    کیا می گوید

    سلام خسته نباشید،ماشینم اتومات هست جک جی فایو تو سرعت ۷۰ب بالا وقتی گاز میگیرم احساس میکنم ماشین زیرپام میلرزه ولی وقتی پامو از رو گاز برمیدارم لرزش تموم میشه،ممنونم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      رینگ و لاستیک رو بررسی کنید و از سلامت و بالانس بودنشون اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  70. کیوان
    کیوان می گوید

    سلام خسته نباشید ، ممنون از لطفی که به مردم میکنید،یه سوال داشتم ماشینم تیبا ۲هستش دیروز دیسک و صفحه عوض کردم روش والو بود الان شرکتی زدم موقع حرکت دنده ۱و۲ خیلی لرزش داره،ممنون میشم راهنمای کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از دیسک و صفحه ای هست که تازه بستید احتمالا ائایلش چرب هست ولی اگر برطرف نشد معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  71. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۰۶ مدل ۸۳ دارم که بین سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ هنگام گاز دادن ماشین میلرزه
    ۳ شاخ پولوس هارو عوض کردم
    بالانس کردم چرخارو
    و هرچی ک مربوط به پولوس شد رو چک کردم
    بازم درست نشد
    علتش چیه؟
    ممنون از شما و سایت خوبتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      آیا تا بحال خودروتون تصادف شدید هم داشته که موجب آسیب رسیدن به شاسی ها بشه ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  72. مجتبی
    مجتبی می گوید

    با سلام به همه شما دوستان
    راستش من سایناs1400دارم متاسفانه وقتی ماشین درجا کارمیکنه لرزش دنده وفرمان رو کاملا حس میکنم وقتی در حرکته دنده وفرمان به حدی لرزشهای ریزوسوزنی ایجاد میکنه که دست رو بی حس میکنه به نمایندگی مراجعه کردم گفتن همگی اینطوری هستن درصورتی که از دارندگان ساینا اس پرسیدم این وضعیت روتجربه نمیکنن کسی هست بدونه درد این ماشین چیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه کیفیت پاببن مونتاژ خودروی شما علت این نواقص هست و برای رفع ایراد باید کلا همه چی رو از نو مونتاژ کرد که امکانش وجود نداره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  73. سارا
    سارا می گوید

    سلام وقت بخیر. ماشینم ۲۰۶ مدل ۹۰ هست. وقتی پامو روی گاز میزارم حتی اندک (سرعت ۶۰ به بالا) لرزش زیادی زیر پام احساس میکنم. در همان سرعت پایم را از روی گاز برمیدارم لرزش قطع می‌شود. علت ممکن است چه چیزی باشد؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی از سر پلوس ها یا گلدانی یا میله پلوس میتواند باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  74. امین
    امین می گوید

    با سلام
    ضمن تشکر از لطف جنابعالی در پاسخگویی
    بنده یک سوزوکی ویتارا اتوماتیک دارم،سرعت که به ۸۰ میرسه لرزشی در اتاق شروع میشه و وقتی به ۱۱۰ میرسه لرزش خیلی کم میشه
    لاستیک ها رو بالانس کردم اما هیچ تغییری نکرد.
    من تازه ماشین رو خریدم ، ضمنا وقتی تو دست انداز میفته یه ضربه از زیر دسته دنده میخوره و بقول معروف یه صدا اب هویج رو رو دسته دنده احساس میکنم
    مثلا به نظرم میاد گیربکس از زیر به دسته دنده ضربه میزنه.
    گیربکس هم ظاهری نگاه کردم ،دسته گیربکس سالم بود

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون امکان خرابی و تاب داشتن میل گاردان و یا چهار شاخه ها وجود داره که برای رفع عیب نیاز به بررسی میدانی دارد.
      بهتر هست به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  75. احمد
    احمد می گوید

    سلام ام وی ام ۳۱۵دارم دقیقا فرمان در سرعت ۴۰ لرزش زیاد دارد بقیه سرعت ها نه.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید (بدنه نه فرمان رو عرض کردم )تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا سلامت رینگ و لاستیک ها رو اطمینان حاصل کنید که لاستیک ها به حالت تخم مرغی تغییر شکل نداده باشند.
      پس از آن به تعمیرکار برای بررسی سیستم تعلیق و لاستیکهای طبق و میل موجگیر مراجعه نمایید مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  76. مجبد
    مجبد می گوید

    سلام خسته نباشین
    ماشین من سورن پلاس ۱۴۰۰،
    تازگی بین سرعت ۷۵ تا ۸۰ در حال شتاب ماشین شدید میلرزه، به محض برداشتن پا از روی گاز لرزش قطع میشه، یعنی درحالت خلاص لرزش نداره، درضمن قبل از لرزش داخل چاله افتادم که منجر به ترکیدن لاستیک شد مجبور به عوض کردن لاستیک شدم، سپاس از شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا باید از سلامت رینگ و لاستیک جدید و بالانس بودنشان اطمینان حاصل کنید و اگر همه موارد اکی بود و عیب برطرف نشد نهایتا با توجه به توضیحاتتون سیستم تعلیق رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  77. ارش
    ارش می گوید

    عالی بود
    ماشین من سراتو شرکتی هست در سرعت ۸۰ لرزش شروع میشود و تا سرعت ۱۰۰ارام آرام لرزش از بین می‌رود.
    پا از گاز برمیدارم سرعت ۸۰لرزش قطع می‌شود
    سربالایی ها و یا وقتی ماشین سنگین هست بیشتر می‌شود این لرزش

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا از سلامت رینگ و لاستیکها و بالانس بودن چرخ ها اطمینان حاصل نمایید و سپس اگر مشکلنون حل نشد باید سراغ بررسی بلبرینگ چرخ ،پلوس ها و متعلقات آن بروید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  78. حمید
    حمید می گوید

    سلام بنده یه سمند دارم رینگ اسپرت کردم ماشینو از ۱۱۰تا به بالا لرزش داشت معمولا نمیرفتم بالای ۱۱۰ تا و یک سال بعد خسته شدم درشون اووردم حالا رینگ ولاستیک معمولی نو گذاشتم ولی گاها لرزش داره البته بیشتر مواقع تو ۱۱۰ به بالا ۴ چرخ بالانسه سیستم تعلیق چک کردم جعبه فرمون هم سرویس شده فقط به گیربکس سرک نکشیدم دلیلش چی میتونه باشه .با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لاستیکهای عقبتون رو چک کنید که تاریخ مصرف داشته باشندو به حالت تخم مرغی تبدیل نشده باشند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  79. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من تیبا دو مدل ۹۶ دارم دوتا مشکل داره. موقع چرخاندن فرمان تو سرعت کم خصوصا دنده عقب یه صدای تق تق از سمت چرخ ها و فرمان میاد(چند وقت پیش لاستیک میل موج گیر عوض کردم برای مشکل دیگه ای که بر طرف شد بعد اون این صدا ایجاد شد)
    یه مورد دیگه ام اینه که سر پیچ های مثل خروجی اتوبان ها اگه دست انداز بیوفته ماشین یک لحظه عقب ماشین گیج میزنه مشکل از کجاست به نظرتون؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اکسل عقب خودروتون باید مورد بررسی قرار بگیره.
      همچنین در قسمت جلو خودرو سیستم تعلیق رو بررسی کنید که تمام متعلقات آن به درستی متصل باشند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. بیگلو
        بیگلو می گوید

        سلام خسته نباشید بنده یه ۲۰۷تحویل گرفتم همون روز اول موقع شتاب گیری دنده یک و دو لرزش داشت سر دنده و کابین بعد بردم دوتا پولوس هاشو عوض کردن ولی مشکل حل نشد بعد یک ماه دوباره بردم هردو پولوس هاشو بازم تعویض کردن ولی الان بازم موقع شتاب گیری لرزش رو داره سر دنده بیشتر .ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. کارشناس کارنامه
          کارشناس کارنامه می گوید

          سلام وقت بخیر
          امکان خرابی در میله پلوس ها و یا دنده دشلی وجود دارد که نیاز به بازدید میدانی و بررسی دارد.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  80. بهنام
    بهنام می گوید

    سلام. من یه سمند ال ایکس دارم رو دور موتور ۲۰ تا ۳۰ کابین ماشین به لرزه در میاد و اصطلاحا صدای بوره می ده. خیلی رو اعصابه. جلوبندی و فنر و دسته موتور بالا و پایین و سیستم اگزور و واشر گلو و شمع ها رو هم تعویض و سرویس کردم. اما مشکل برطرف نشد . در اصل سقف ماشین می لرزه. یه تودوزی هم نشون دادم میگه ممکنه شیار های سقف ستون ول کرده باشه. واقعا نمی دونم باید چی کار کنم .

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر فقط یک نقطه هست که لرزش دارد مانند سقف ، باید فقط اتصالات اون قسمت رو مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.با

  81. حبیب
    حبیب می گوید

    سلام من یک پیکان وانت دارم درسرعت ۸۰ به بالا شروع میکنه به لرزش صفحه کلاج راهم تازه عوض کردم باچهارشاخ گاردون بازم لرزش قطع نشده به شدت اتاق را می لرزونه ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت رینگ و لاستیک ها و بالانس بودنشون حتما اطمینان حاصل فرمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  82. taimaz
    taimaz می گوید

    سلام دوستان لطفا جواب بدید
    من تازه دیسک و صفحه عوض کردم اما موقع حرکت توی دنده یک ماشین دچار لرزش شدید میشه..

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر پس از چند ساعت از استفاده هنوز هم لرزش دارد ، دیسک و صفحه جدید معیوب است و نیاز به تعویض مجدد دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. بهروز
      بهروز می گوید

      دوست عزیز مشکلتون رفع شد؟

  83. عباسعلی زمانی
    عباسعلی زمانی می گوید

    سلام . وقت بخیر
    من یک ۴۰۵ _ ۲۰۰۰ دارم که کلا توی حرکت خیلی ریز میلرزه . قسمت زیر ماشین و دست دنده
    لاستیکهام بالانس
    مشعلیهای پلوس را نو کردم
    صفحه کلاچ هم سالم
    زمانی که لرزش زیادتر میشه وقتی گاز میدم دور موتور عادی و کیلومتر هم خوب و شتاب خوبی داره
    اما وقتی لرزش کمتر میشه وقت گاز دادن دور موتور بی حد بالا میره اما کیلومتر نه
    این اضافه و کم شدن لرزش معمولا خودبخود اتفاق میفته
    اما وقتی لرزشش بیشتر میشه شتابش بینهایت میشه
    البته لرزش را خودم احساس میکنم یا اگر کسی فنی و وارد بغل نشسته باشه متوجه میشه.
    لرزش هم خیلی کم به فرمان منتقل میشه و به ندرت
    ممنون میشم از تجربیاتتون استفاده کنم

  84. عباسعلی زمانی
    عباسعلی زمانی می گوید

    سلام
    من یک ۴۰۵ _۲۰۰۰ دارم که زیر ماشین بصورت ریز میلرزه
    رینگ و لاستیک سالم
    جفت مشعلیهای پلوس نو هست
    صفحه کلاچ هم سالم
    لرزش وقتی که کم هست دور موتور بی حد میره بالا اما کیلومتر نه
    وقتی لرزش بیشتر میشه دورموتور عادی میشه ولی ماشین شتابی پیدا میکنه که خودم میترسم گاز بدم
    لرزش به فرمان منتقل نمیشه و بیشتر توی دست دنده مشهود هست.
    این تغییر لرزش به صورت خودبخود کم و زیاد میشه و زمان و حالت خاصی نداره.ممنون میشم از تجربیات دوستان استفاده کنم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      فلایویل خودروتون معیوب است و نیاز به تعویض داره تا مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. عباسعلی زمانی
        عباسعلی زمانی می گوید

        سلام
        یک تعمیرکار هم بهم گفت که مشکل گیربکس داری ولی گفت اشپیل گیربکس اگر درست تلفظ کنم خورده شده و لق کرده . آیا اینم درسته و تازگی یه مواقعی توی دنده مرده اگه پام رو کلاچ باشه یک لحظه صدایی مثل صدای موقعی که استارت با فلایویل درگیر میشه میده

  85. علی
    علی می گوید

    سلام. من یه ماشین ۲۰۶ اس دی دارم که تو دنده ۴ موقعی که گاز میدم لرزش پیدا کرده. ممنون میشم راهنماییم کنید…

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی سه شاخه پلوس یا مشعلی و حتی تاب داشتن محور پلوس وجود دارد که باید توسط تعمیرکار ماهر مود بررسی قرار گیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  86. مهرانی
    مهرانی می گوید

    سلام و خسته نباشید ۴۰۵ دوگانه کارخانه که کفخواب هست ولی فنرهای چرخ های جلو رو برش دادند برای ارتفاع بیاد پایین ماشین در حالت درجا اتاق و فرمان و داشبرد همه میلرزه همینکه سرعت یکم میره بالا کمتر و قطع میشه و سرعت ۰ به بالا لرزش نداره جلوبندیو کامل سرویس کردم شمع هارو عوض کردم ولی فرقی نکرد پیش یه تعمیرکار بردم گفت چیزی نیس ولی دسته موتورت چفت اتاقت بسته شده و از اون دسته موتورهای اشغال هست برای همون میلرزونه میگم لرزش بیشتر حالت درجا هست سرعت میگیری کمتر میشه و سرعت بالاتر قطع میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  87. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقت بخیر
    پژو ۴۰۵ دارم ماشین مثل ساعت بدون هیچ لرزشی کار میکرد فقط نیاز داشت واشر سرسیلندر عوض بشه اما کل قطعات موتور رو به جز شاتون و میل لنگ عوض و نو کردم، قطعاتی مثل سرسیلندر کامل،بوش،پیستون،رینگ پیستون،واشر،یاتاقان متحرک،کارتل و اویل پمپ و شمع عوض شدن بعد ماشین دچار لرزش موتور در حالت درجا هست لرزش خیلی شدید هست در حدی که صندلی شاگرد کاملا لرزشش مشهوده، اینه ها،فرمون، کلا لرزش موتور زیاده، و همینطور زیر پام بعضی وقتا حس میکنم یه چیزی مثل دلپیچه تکون بخوره بیادو بره، ماشین اصلا همچین چیزایی نداشت باخودم میگم چه اشتباهی کردم به خاطر یه تعویض واشر بیخود بقیه چیزارو عوض کردم، حالا لطفا میشه بگید مشکل از چی هست؟! یک ماه قبلش تنظیم موتور انجام شده سنسور اکسیژن و وایر و استپرموتور عوض شده سوزن ها شسته شده میدونم مشکل از اینها نیست چون اگر از اینها بود باید بعد از تعویضشون مشکل پیش میومد که نیومد که اتفاقا خیلی هم نرمتر شد بدون هیچ لرزشی.
    چه قطعه ای از موتور مشکل داره که بعد از تعویض همه چی لرزش گرفت؟ فقط شاتون و میل لینگ عوض نشد که حتما نیازی هم نداشته‌. ممکنه از شمع باشه؟ شمع هم نو مارک دنسو انداختم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      امکان لرزش میتونه به علت شیم گیری غیر اصولی و حتی سر هم نکردن سر سیلندر و موتور به روش استاندارد اتفاق بیفته.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. پوریا
      پوریا می گوید

      سلام ماشین شاهین هست ، فقط تو ترافیک که ماشین گرم میشه فقط تو دنده یک لرزش داره ، لطف میکنید راهنمایی کنید

  88. کیان
    کیان می گوید

    سلام دنا مدل ۹۸ دارم کلا ۴۰۰۰کارکرد داره ار صفری تا حالا دست خودم بوده متاسفانه تو سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ تو این بین قسمت جلو اتاق میلرزه بعد ۱۰۰ دیگه کاملا قطع میشه مخصوصا تو دندهای ۳ و ۴ که دور موتور بالای ۳هزار باشه میلرزه قشنگ زیر پات احساس میکنی فرمان ماشین نمیلرزه اصلا ضمنا وقتی دست میزنی سر دنده اونم لرزش داره همزمان با اتاق انگار گیر بکس هم در گیر میشه .چرخارو هم بالانس کردم فایده نداره .
    فقط یک مورد هست موقع ساکن ماشین روشن باشه حالت ویبره داره به نوعی که قابل دید نیست فقط با دست احساس میبشه فرمان .حتی اینه بغل راننده میلرزه به محض گاز دادن قطع میشه خودم مشکوک به دسته موتور هستم هر چند ماشین صفره. به نظرتون چه مواردی باید چک بشن

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون حتما از سلامت دسته موتورها و دسته گیربکس اطمینان حاصل کنید مورد دیگه ای نمیتونه توی این امر دخیل باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. مسعود
      مسعود می گوید

      سلام دوست عزیز منم همین مشکل لرزش در ۸۰-۹۰ رو دارم اگه مشکلت حل شده راهنمایی کن بیزحمت مشکل منم حل بشه هرجا بردم هرکسی یه چیزی میگه ادم وارد پیدا نشد

  89. اسماعیل
    اسماعیل می گوید

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ تیپ ۵ دارم بین سرعت حدودا ۹۰ تا ۱۱۰ موقع پر کردن گاز واسه رفتن به دنده ۵ چرخ جلو سمت شاگرد لرزش شدیدی داره علت چی میتونه باشه؟
    ممنون از راهنماییتون

  90. پوریا
    پوریا می گوید

    سلام ماشین شاهین هست ، فقط تو ترافیک که ماشین گرم میشه فقط تو دنده یک لرزش داره ، لطف میکنید راهنمایی کنید

  91. رضا حقی
    رضا حقی می گوید

    سلام . ویتارا ۲۴۰۰ دنده دستی مدل ٨۹ دارم . دوسه ماه پیش دیسک و صفحه عوض کردم . اخیرا متوجه شدم در سرعت بالا وقتی که کاز نمیدهم لرزش و صدای خفبفی از سمت موتور شنیده میشه و به محض گاز دادن لرزش و صدا قطع میگردد ، علت چیست ؟ تشکر

  92. بهراد
    بهراد می گوید

    سلام ماشین من سمند ef7مدل ۹۶هست دقیقا روی دور موتور ۲۵۰۰تا ۲۷۰۰ماشین یه لرزش داره وقتی از پایین می‌ره بالا فقط لرزش و بعد قطع میشه وقتی از بالا میاد پایین لرزش همراه با یه صدا غرش ریز هم هست.بلبرنگ چرخ رو هم عوض کردم ،لطفا اگه اطلاعاتی دقیقی هست به بنده بفرمایید .سپاس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لطفغا بگید در حالت در جا این اتفاق میفته یا در حرکت تابتونم بهتر رهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  93. جواد
    جواد می گوید

    سلام وقتتون بخیر ممنون از راهنمایهای خوبوتون.ماشین من ۴۰۵ ازوقتی فنرهای ماشین رو بریدم وکوتاه کردم تودنده یک ودودسته دنده وماشین میلرزه بعد دنده دودیگه لرزش نداره ممنون میشم راهنمایی کنید.

  94. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام وقت بخیر.
    خودروی بنده رانا مدل ۹۷ هست.
    لاستیک هارو عوض کردم داشبورد میلرزید و مجددا بالانس کردم و خوب شد. الان بعد از پیموندن ۱۰۰۰ کیلومتر مجددا لرزش داشبورد در سرعت های بالا رو دارم.
    لازم به ذکره طبق سمت راننده رو عوض کردم و احساس میکنم لرزش داشبورد هم فقط از سمت راننده است هر چند تا به حال در سرعت بالا در سمت شاگرد خودرو نبودم که تست کنم.

    1. Armin
      Armin می گوید

      سلام وقت بخیر.
      من رانا پلاس تحویل گرفتم ۱۴۰۱
      کلا هزار تا هم کارکرد نداره تو دنده ۲ سرعت یک نواخت لرزش داره سرعت تو همون دنده زیاد میکنم لرزش بیشتر میشه و بقیه دنده ها ۳ ۴ ۵ فقط تکون تکون میخوره دنده تو هر سرعتی .و ی چیز دیگه تو همه دنده ها تو دست انداز ها هم میرم لرزش بیشتر میشه . ولی لرزش فقط تو سر دنده ن تو خود ماشین مشکلش کجاست

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        تا مقدار زیادیش طبیعی هست و متاسفانه به علت استفاده از متریال نامرغوب و بی کیفیت هست.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. ahmad
      ahmad می گوید

      چرخ های عقب بالانس کنید درست میشه

  95. یاسین
    یاسین می گوید

    سلام
    ماشینم تیبا۲هستش تو حالت درجا یه لرزش خفیف داره وقتی کولر میگیرم لرزش خیلی شدید میشه مشکل از چی می دونه باشه

  96. یاسر شجاعی
    یاسر شجاعی می گوید

    سلام
    ماشین من سوناتا ۲۰۱۴ هستش
    مدتی هست در زمان حرکت خصوصا در سرعتهای پایین یه حالت لرزشی به مدت چند ثانیه ایجاد می شود که این لرزش و کوبش رو هم سمت شاگرد هم احساس می شود و قطع می شود
    بیشتر در زمان اوج گرفتن این حالت رو داریم

  97. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    ماشین من پراید مدل ۹۱ هست
    بعد یه مدت رانندگی فقط و فقط زمانی که پا رو از روی گاز برمیدارم ماشین از زیر لرزش پیدا میکنه انگار که مثلا اگزوز بلرزه
    نمیدونم برای چی هست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات اگزوز رو بررسی کنید که به اتاق برخورد نداسته باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  98. همایون
    همایون می گوید

    با سلام و احترام
    ماشین من پژو پارس سال مدل ۱۴۰۰ هست و به تازگی تحویل گرفتم. کلا ماشین ۱۱ هزار کیلومتر کار کرده‌.
    مدتیه که ماشین موقع شروع به حرکت و نیم کلاچ دنده ۱ لرزش داره. این لرزش توی سر بالایی خیلی شدید هست جوری که به سختی ماشین حرکت میکنه‌. این مشکل از ابتدای تحویل ماشین نبود و شاید حدودا بعد کیلومتر کارکرد ۸۰۰۰ این مشکل ایجاد شد که اولش هم خفیف بود ولی الان نسبتا شدید شده‌.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید‌.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر احساس هرزگردی میکنید حتما از سلامت دیسک و صفحه اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  99. کوییک سوار
    کوییک سوار می گوید

    گسلام خسته نباشید کوییک ۱۴۰۰دارم فرمون ۹۰به بالا میزنه به۱۴۰هم برسه بازم میلرزه ایینه وسط میره رو ویبره بالانس درجا کامپیوتری زدم لاستیک رو با زاپاس عوض کردم هیچجوره درست نمیشه چیکاار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      کنس چرخ ها و هر ۴ لاستیک رو ررسی کنید.

  100. شهرام
    شهرام می گوید

    سلام و وقت بخیر، مدتی هستش موقع دنده عقب ماشین شدید لرزش داره، ماشین sd هستش ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام دیسک چرخ ها رو بررسی کنید.

  101. میلاد
    میلاد می گوید

    سلام خسته نباشید. ببخشید من پرایددارم از دیروز میزدم دنده عقب و کلاچ ب ارامی خیلی کم رها میکنم و گاز میدم موتور ماشین شروع و لرزش خیلی شدید و لگد انداختن میکنه و اصلا حرکت نمیکنه امروزم دنده ۱میزنم همینجوری میشه

  102. سعید
    سعید می گوید

    سلام خودرو من ۲۰۶ اس دی هست در هنگام حرکت و دنده عقب خودرو لرزش کمی دارد علت چیست . ممنون از سایت خوبتون

  103. سامان
    سامان می گوید

    سلام.من یه سراتو ۲۰۰۰ Td مدل ۲۰۱۰ دارم.ماشین که سرد مشکل نداره اما گرم میشه شروع به لرزش میکنه وقتی کولرم هم میگیرم کامل بدنه میلرزه؟

  104. علی
    علی می گوید

    سلام پرشیا دارم تو دنده ۲ و ۴ میلرزه کل اتاق . مشعلیهارو عوض کردم بازم لرزش داره راهنمایی بفرمایید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال کچل شدن دنده ها و یا تاب داشتن محور پلوس نیز وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  105. vahid
    vahid می گوید

    سلام
    یه تیبا۲دارم،کلا هم ۲۰هزار کار کرده
    زمانی ک با سرعت زیر ۶۰میری، اتاق ماشین تکون میخوره یا به اصطلاح کله کله میکنه.، تکون میخوره باز قط میشه باز تکون.. انگار که جاده موج داره، بالانس و کمک های ماشینو چک کردم بنظر مشکلی هم نبود.. هرمکانیک یه چی میگه..
    یکی میگه کمک های ماشین خشکه و موج جاده رو نمیگیره (حتی تو سرعت ۲۰ در جاده صاف صاف هم تکوناش احساس میشه!!)، یکی میگه تایراها بیضی شدن چون زیاد خواب بوده ماشین، یکی گفت رینگ تاب داره، یکی میگه از برقشه!!! خودمم فک کردم شاید تایراش مشکل داره چون از زمستان پارسال که ماشینم زیادی تو گاراژ خواب بود، گفتم شاید تایرا بیضی شدن، اما زمانی ک تو حرکتی و تو دنده هست، این تکون ها حس میشه اما وقتی با همون سرعت و تو حرکت ماشینو خلاص میکنی، دیگ ماشین تکون نمیخوره…(فقط زمانی ک تو دندس!!) ممنون میشم راهنمایی کنی، انقد رو اعصابمه ک میخوام ماشینو بفروشم دیگ.. چون عصبیم کرده انقد ک تکون میخوره… در ضمن تو سرعتای بالا مثلا ۱۰۰ احساس نمیشع دیگه… و اینک وقتی پا از روی پدال گاز بر میدارم (خلاص نمیکنم) و سرعت ماشین در حال کم شدنه بازم ماشین کله میزنه..

  106. محمد
    محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    من پراید ۱۱۱ مدل ۸۹ دارم که از وقتی خریدم همه چی اوکی بود یه روز اومدم ترمز بگیرم هم اتاق به لرزش میافتاد هم فرمان سریع رفتم دیسک های ترمز با بلبرینگ چرخ ها و لنت ها رو تعویض کردم
    لرزش فرمانم قطع شده ولی ترمز زیر پا دل میزنه و در سرعت حدود ۱۰۰ هنگام ترمز گرفتن یه لرزشی از عقب میاد
    که رفتم پیش مکانیک گفت کاسه هاتو بده تراش ، خوب نشد ، کاسه های عقب و لنتهارو هم عوض کردم یکی از بلبرینگ چرخ های عقب هم مورد داشت عوض کردم بازم لرزش دارم
    قبل از همه ی اینکارها رینگ های عقب تاب داشت دادم تاب گیری کردن ، رینگ های جلو را دادم بالانس رو کار کردم بازم لرزش از عقب ماشین حل نشده هنگام ترمز لرزش دارم هم وقتی در سرعت بالا دستی رو یکمی میارم بالا از عقب لرزش شدید احساس میشه و تا الان کلی هم هزینه کردم لطفا راهنمایی کنید

  107. الهه
    الهه می گوید

    ماشینم ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر هست. معاینه فنی بردم گفتن سنسور اکسیژن کار نمیکنه. ماشین زود زود خاموش میشه و سربالایی قدرتش خیلی کمه وچراغ چک اخیرا روشنه و خود ماشین و موتورش صبحا موقع روشن کردن شدیداً لرز داره
    ممکنه همه اینا به خاطر مشکل سنسور اکسیژن باشه؟؟

  108. سام
    سام می گوید

    سلام من لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ دارم موقع گاز دادن لرزش خیلی ریز داره داره تو سربالایی که میخوام برم به ماشین گاز میدم رو ۱۰۰ سرعت کل ماشین میلرزه انگار زلزله اومده وقتی تو همون سرعت گازو ولمیکنم لرزشش قطع میشه تو سرعت پایین اصلا لرزش نداره تو حالت ثابت گاز میدم هیچ لرزشی نداره. بعداروم اروم گاز بدم تا سرعت ۱۲۰ تا لرزش نداره اما یهو تو ۱۰۰ سرعت بخوام پدالو فشار بدم به لرزش در میاد کل ماشین

  109. مجید
    مجید می گوید

    با سلام
    من اوایل امسال یک تارای اتوماتیک خریدم و بعد از حدود دو ماه سوار شدن متوجه شدم در دست اندازها با هر سرعتی ماشین عین گهواره تکان می خورد یا بهتر بگم وقتی روی دست اندازی می رود علاوه بر بالا پایین شدن که طبیعی است عین قایق روی آب به چپ و راست هم تکان می خورد و در سرعتهای بالا در جاده باعث اذیت سرنشینان عقب می شود و کاملا غیر طبیعی است. من حدود ده سال هست که ماشین ریو و پارس و دنا و تیبا داشته ام و صدها بار بین تهران و اصفهان در مسیر و داخل شهرها رانندگی کرده ام و چنین تجربه ای نداشتم. البته در سرعت کم فقط راننده متوجه می شود ولی در سرعت بالا همه سر نشینها متوجه می شوند چند بار هم مراجعه کرده ام ولی نمایندگی تمام موارد رو چک کرده و می گوید هیچ مشکلی ندارد و من مانده ام و تکانهای غیر طبیعی…. لطفا دوستان راهنمایی کنند. سپاس

    1. ahmad
      ahmad می گوید

      کمک فنر ها ایراد دارن.با جایگزین با نمونه اصلی مشکل رفع میشود

  110. محمد غلامی
    محمد غلامی می گوید

    سلام ماشین هم در حالت درجا و هم در حالت حرکت تو هر سرعتی فقط با گاز دادن که دور موتور به عدد ۲۰۰۰ برسه شروع به لرزش میکنه و وقتی چه دورموتور از ۲۰۰۰ بیشتر بشه و چه کمتر لرزش قطع میشه .
    مشکل از کجاست؟
    تشکر از شما و سایت خوبتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتورهاتون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  111. یاسر
    یاسر می گوید

    سلام ۲۰۶ تیپ ۵ دارم موقعی که گاز میدم برای مثال درجا تا گاز میخوره ماشین لرزش نداره اما تو‌کم‌شدن‌دور موتور لرزش ایجاد میشه،تو سرعت بالا اصلا لرزش خاصی نداره،قشنگ لرزشو از سقف حس میکنم،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتور ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  112. رضا دادجو
    رضا دادجو می گوید

    من وقتی در سرعت ۱۴۰ یا ۱۲۰ میرم ترمز میگیرم ماشین به اینور اونور میره لطفا بگین ازکجاس مشکل

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی دیسک ترمز ها هست حتما این مورد رو بررسی کنید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  113. سعید
    سعید می گوید

    سلام
    خودرو ایکس۲۲ صفر هست
    فقط موقع خاموش کردن ماشین یه تکون میخوره و یه صدای تق خیلی ضعیف بعدش میده.
    در بقیه موارد نه لرزش داره موتور نه تکون میخوره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتورها رو چک کنید.امکان دارد با آپدیت ایسیو و تیسیو هم مشکلتون برطرف شود.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  114. میلاد
    میلاد می گوید

    سلام
    ۱۱۱ مدل ۹۶ دارم گاهی اوقات دنده عقب که میزنم ماشین هیچ حرکتی نمیکنه و با صدای تق تق بلند و لرزش همراهه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  115. امین
    امین می گوید

    پارس ۸۸ دارم. موقع رانندگی تک سرنشین تو دنده ۳ به بعد وقتی که گاز میدم ماشین میلرزه ولی به محض اینکه پا رو از گاز برمیدارم لرزش قطع میشه. موقع رانندگی با سرنشین هم اصلاً لرزش نداره. مشکل از چی میتونه باشه؟

  116. Mehran
    Mehran می گوید

    سلام وقت شما بخیر بنده پراید مدل۹۰ دارم تو سرعت ۱۱۰ به بالا موتور و اتاق لرزش بشدت زیاد داره تا حدی که به صورت کامل توقف کنم تا لرزش قعط بشه ،این لرزشه بصورت مقطعی هستش و همیشه این اتفاق نمی افتاده پیش هر مکانیکی رفتم یه نظری دادن یکی میگه واسه دسته موتوره یکی میگه سه شاخه پلوسه یکی میگه کله پلوسه ناگفته نمونه که در زمان حرکت تو دنده یک که کلاچ رو ازاد میکنم موتور یه تقه میزنه

  117. پیمان
    پیمان می گوید

    سلام ماشین من ایکس ۳۳هستش هنگام حرکت لرزش مختصری داره ولی اگه یکم پرگاز حرکت کنم لرزش نداره ممنون میشم نظر بدید

  118. پرویز
    پرویز می گوید

    سلام شب بخیر من رنو ال۹۰ دارم خودرو صدای مثل ویبره ریز در زیر پدال گاز وفرمان داره البته درحال حرکت

  119. رضا
    رضا می گوید

    سلام
    پژو TU5 کارکرد ۳۰۰۰۰ شروع حرکت لرزش و عدم شتابگیری برا حرکت باید چندتا نیم کلاج انجام بدم تا حرکت کنه البته وقتی که ماشین سرده این مشکل و نداره.ممنون

  120. پورمحمد
    پورمحمد می گوید

    سلام دوست عزیز من ماشینو تازه خریدمپارس مدل ۹۶ تک گانه .ماشینم بین ۳۰تا ۵۰کیلومتر لرزش داره و تو سربالایی بیشتر احساس میشهالبته رینگ ولاستیکم نو و بالانس شده ودیسک صفحه هم تازه عوض کردم ولی بازم لرزش داره البته کمک های جلو ماشینم حرفه ای هستن می خواستم ببینم ماشین ایرادش چیه

  121. ابی
    ابی می گوید

    سلام وانت پیکان مدل ۹۰دارم لاستیک جلو نوانداختم بالانس هم زدم ولی ماشین ۸۰ب بالالرزش داره سرعت بیشتر میشه بیشتر میلرزه.قبل ازتعویض لاستیک این جوری نبود لطفا راهنمایی کنید درضمن لاستیکایی ک قبلاجلو بودن انداختم عقب

  122. شهاب
    شهاب می گوید

    سلام خیته نباشید ممنون از سایت خوبتون کیا سراتو ۲۰۱۰ وارداتی در حالت ایستاده لرزش نداره بعد یه مدتی که با ماشین راه میفتم با گاز دادن و شتاب گرفتن در سرعت پایین ۲۰ الی ۴۰ کیلومتر ماشین شروع به لرزش میکنه و گازو قط میکنم لرزش قط میشه یا اینکه سرعت به بالای ۵۰ میرسه لرزش قط میشه ممنون میشم راهنمایی کنید پمپ بنزین و شمع و وایر تعویض شد و انژکتور شتشو داده شد

  123. سعید
    سعید می گوید

    سلام جک S5 اتومات دارم کلا ۲۰ هزار تا هم بیشتر نرفتم ولی تقریبا از ۱۵ هزار تا مشکل لرزش در سرعت های ۱۱۰-۱۴۰ را دارم. در سرعت بالاتر از ۱۴۰ لرزش کم می شه. ماشین مشکلی نداره و سالم هست دلیل چی می تونه باشه؟ کلا یکبار چرخ جلو را باز کردم و البته بالانس کردم.

  124. حامد
    حامد می گوید

    سلام ماشین من اتومات cvt هست .قتی ماشینو تازه حرکت دادم و ماشین هندز سرده و گیربکس سرده، موقع شلوغی و ترافیک وقتی برای شروع حرکت پامو از روی ترمز برمیدارم ماشین خیلی اوقات خیلی شدید میلرزه. وقتی مقداری راه میرم و گیربکس گرم میشه این مشکل رو ندارم یاسینی کم میشه مشکل از چیه؟
    بعضی اوقات لرزش اینقدر زیادمیشه که ماشین لحظه ای وایمیسته و مجدد شروع بحرکت میکنه

  125. محمد
    محمد می گوید

    سلام پژو پارس سال دارم گاهی بین سرعت ۳۰تا ۶۰ فوق العاده شدید میلرزه انگار که داری یه مسیر پر از چاله چوله رو میری ولی تو سرعت پایین و سرعت بالای ۶۰این لرزش ها قطع میشه بنظرتون مشکل از کجاس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام رینگ و لاستیک خودروتون رو حتما چک کنید که لاستیک خودروتون تخم مرغی نشده باشه.

  126. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب سایت، من ال ۹۰ سال ۸۷دارم چند وقته صبح ماشین سرد هست فرمون میلرزید کل جلوبندی رو تعویض کردم کمی بهتر شد ولی در سرعت تا ۸۰ رودری و داشبورد کلا میلرزه و بعد از ۸۰ تا قطع میشه ،مسیری که میرم چاله چوله داره که البته کل جاده ها داره خواستم بگم که تو چاله هم افتاده نمیدونم چقدر میتونه کمکتون کنه، لطفا راهنمایی بفرمایید

  127. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام. من الان سه بار دیسک وصفحه عوض میکنم و باز هم تو دنده یکو دو ماشین میلرزه حتی فلایویلو هم عوض کردم باز مشکل برطرف نشد دیسکو صفحه هم جنس خوب انداختم باز هم درست نشد بنظر شما مشکل از کجاست؟ دسته موتورارو هم عوض کردم ولی نشد

  128. حامد
    حامد می گوید

    سلام،بنده یه سمند موتور ملی دارم که در دور۳۰۰۰در هر دنده ای که باشه لرزش وصدایی شدید از اتاق خودرو میاد دوستان اگه تجربه ای دارن ممنون میشم راهنمایی کنند در ضمن دسته موتورها رو بررسی کردن ودسته موتور پایین رو عوض کردم

    1. احمد
      احمد می گوید

      سلام منم همچین مشکلی دارم لطفا اگه مشکل رو فهمیدید به منم اطلاع بدید
      ممنون

  129. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام پراید صبا بعد از تعویض دیسک و صفحه بعد از یک هفته دنده یک لرزش شدید افتاده علت چیه ؟ پدال کلاچ هم سفت و خلاصی زیادی داره تقریبا
    ممنون

  130. سعید
    سعید می گوید

    سلام خسته نباشید ممنون بابت مطالب مفیدتون.من۲۰۶ هاچ‌بک دارم ماشین چ درجا موقع گاز دادن چ توی حرکت موتور ب شدت میلرزه طوری دست دنده و فرمون و همه چی ب لرزش درمیاد صدای موتدر زیاد شده اصن کلافه شدم البه یه جا دیسک صفحه عوض کرده بودم بعده چند روز ک دنبال ایراد این لرزش بودم متوجه شدم مکانیک پیچهای دسته موتور رو نبسته اونارو بستم لرزش یه ذره کمتر شد ولی بازم هست و روانیم کرده ممنون میشم کمکم کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام طبق توضیحاتتون مشکلل فقط از دسته موتور های خودروتون هست و باید اونا رو مجددا بررسی کنید.

  131. حسین
    حسین می گوید

    سلام پراید۱۳۱ دارم چراخها بالانس لاستیکم خوب وضعیتش رینگ هم خوبع یهو شتاب برمیدارم شروع ب لرزش میکنه اتاق زیر پا بعد پارو لرزداره وپدال گاز بر میداری قطع میشه کلافه کنندست ماشینم در هنگام شتاب یهو پارو برمیداری صدا تق هم از چرخها هم از گیربکس مشهوده علت چیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام
      سزپلوس ها و دنده دیشلی ها رو باید مورد بررسی قرار بدین.

  132. علی
    علی می گوید

    با سلام،ماشین من ۴۰۵ میباشد،وقتی بهش شتاب وارد میکنم ویا در سرعت ۷۰به بالا که میشه،از قسمت جلو خودرو لرزش میکنه
    تمام نکات ذکر شده را انجام دادم
    میشه کمک کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام میله پلوس ها رو بررسی کنید.

      1. Amir
        Amir می گوید

        سلام من یه پژو ۴۰۵ دارم در حالت ایستاده لرزش داره وقتی گاز میدم نمیلرزه ممنون میشم مشکلشو بگید

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقت بخیر
          میتوه خرابی از شمع و وایر و یا در اخر مربوط به سر سیلندر خودروتون باشه.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  133. اذرپیوند
    اذرپیوند می گوید

    سلام پراید ۹۲ دارم ماشین در حالت درجا لرزش،داره ولیخرکت که میکنم حل میشه مشکل از چیه؟ شمع و وایر عوض و انژکتور ها بررسی شدند و شستشو داده شدند حل نشده!!. لطفا راهنمایی کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام دسته موتورها رو چک کنید.

  134. محمد
    محمد می گوید

    با سلام ، ۲۰۶ تیپ اتومات
    در سرعت ۷۵ تا حدود ۹۰ ، با فشردن پدال گاز از بخش جلوی خودرو و زیر پا لرزش حس میکنم به نحوی که انگار جاده موج دارد

    * در سرعت های بالای ۹۰ و زیر ۷۵ به این صورت نیست
    * تمامی موارد جلوبندی اخیرا ۲ مرتبه تعویض شده ، گیربکس کامل تعمیر شده ، چرخ ها بالانس شده ، عقب و جلو تعویض جابه جایی صورت گرفته

    اما مشکل همچنان باقی است

    ممکن هست از پلوس باشد ؟

  135. محمد
    محمد می گوید

    سلام من ماشینم پرایدهر از گاهی دائمی نیست تو سرعت ۹۰تا۱۰۰تا لرزش فرمان دارم جلوبندی جعبه فرمان لاستیک رینگ جلو و عقب هم نو هست خلاصم ک میکنم باتو اون محدود سرعت لرزش دارم ۱۰۰ک رد میکنه لرزش قطع میشه همیشگی هم نیست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      خرابی اسفالت و سطح جاده هم مد نظرتون باشه اگر مشکلتون همیشگی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  136. بهراد
    بهراد می گوید

    سلام عرض کردم ماشین من ام وی ام ۵۵۰ دندس توی دنده ۲و ۳ وقتی گاز میدم و گازو ول میکنم ماشین صدای عجیبی میده و به محض گرفتن پدال گاز قطع میشه صدا ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتن به گوش میرسه اگر از قسمت زیر خودرو هست مربوط به اگزوز میشه چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. امیر
        امیر می گوید

        سلام بنده یه آریسان وانت دارم دفرانسیل عقب زوزه افتاد تعویض کردیم پیش یه دف سازی ماهر این گاردون به لرزش افتاد به اندازه ای که جک زدیم با چشم معلوم بود از بالانس در اومده بود بردم گاردون ساز بالانس زد تاب اش رو گرفت دوباره ماشین بالای نود تا کل اتاق میلرزه فقط یه نکته ای رو بگم که بین دنده چهار. و پنج که کلاج میگیرم برای تعویض دنده دوباره کل ماشین میلرزه خسته شدم کسی رو پیدا نکردم سر در بیاره

  137. محمد
    محمد می گوید

    سلام. یه ال ۹۰ مدل ۸۹ دارم وقتی ماشین روشن و سرده بی صدا و راحت کار میکنه بعد تقریبا چهل دقیقه یک ساعت بیشتر زمانی که ماشین ثابت میشه شروع میکنه به لرزیدن. تقریبا پونزده ثانیه میلرزه بعد آروم میشه باز. بعد چند دقیقه دوباره همین اتفاق میوفته. دور موتور هم یه بازیه خیلی جزیی داره. مثلا روی زیر یک هست که تا یک میاد و دوباره برمیگرده. مننون میشم راهنماییم کنید.

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      دریچه گاز رو شستشو بدین .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  138. مصطفی
    مصطفی می گوید

    سلام تارای صفر ولی در سرعت ۷۰ تا ۸۰ لرزش داره قبل و بعدش نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      از سلامت بالانس لاستیک ها اطمینان حاصل نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  139. رضا باقری
    رضا باقری می گوید

    سلام. خسته نباشید . یه سمند ای اف سون دارم موقعی تو جاده میخوام شروع کنم سرعت بالا ببرم (دور موتور و دنده ها رو بالا ببرم )کابین و داشبورد و دسته دنده میلرزه ولی سرعت از حدود ۱۰۰ رد میشه بی هیچ لرزشی میره .و لرزش دنده هم در سرعت بالا کم میشه بیشتر دنده ۲ و ۳ میلرزه به نظرتون مشکل چیه . ممنون از سایت خوبتون

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      از بالانس چرخ ها و رینگ ها و سلاکت پلوس ها ومیل پلوس ها اطمینان حاصل فرمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  140. آریا
    آریا می گوید

    سلام
    من هیوندا i20 2015 دارم که در حالت عادی لرزش نداره ولی به محض روشن کردن کولر کمی ماشین درجا شروع به لرزش می کنه (مخصوصا وقتی روی D میذاریم دنده رو متوجه لرزش و صدای موتور میشیم و در حالت N یا P خیلی محسوس نیست) و زمانی که کولر روشن هست در سرعت حدود ۸۰ به بعد لرزش اتاق اتفاق میفته و کاملا محسوسه ولی اگر کولر روشن نشه اصلا محسوس نیست. جلوبندی چک شده، سه تا دسته موتور تعویض شده ( البته فکر میکنم از جنس اصل هیوندا استفاده نشده)، شمع ها تعویض شده، چرخ ها بالانس شده (البته لاستیک ها قدیمی نیست ولی متاسفانه کویر تایر هست و خیلی بی کیفیته) و فیلتر هوا هم تعویض شده. می خواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      دلیلش تا قسمتی میتونه دسته موتورهای غیر فابریک و حتما از محل اتصال کمپرسور کولر به صورت دقیق روی موتور توسط تعمیرکار ماهر اطمینان حاصل نمایید.

  141. حسام
    حسام می گوید

    سلام و عرض ادب وقت بخیر ماشین بنده پراید ۱۳۱ هست دقیقا زمانی که سرعت از ۱۰۰ رد میشه فرمان شروع میکنه به لرزش و وقتی که مثلا از سرعت ۱۲۰ ترمز میگیرم لرزش ماشین شدید میشه و انگار تعادل نداره در ضمن چند روز پیش برای لرزش استارت اول صبح تنظیم موتور انجام دادم و استپر و شیر برقی هم تعویض کردم و لاستیک ها هم بالانس شده ممنون میشم بفرمایید مشکل از کجاست؟ باتشکر

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      چرخ ها رو بالانس کنید و دیسک ها رو هم تعویض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  142. اشکان
    اشکان می گوید

    سلام من یک پراید صبا مدل ۸۹ دارم ، از سرعت ۴۰ به بعد اتاق و فرمان بدجور میلرزه لاستیک های جلو رو بالانس کردم نشد رینگ رو دادم تاب گیری بدتر شد، تو سربالایی ها که دیگه اتاق داره کنده میشه از بس میلرزه ولی خلاص که میکنم تو سرعت ۸۰ تا لرزش ول میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      پلوس ها و میل پلوس ها رو چک کنید چرخ های غقب رو هم بالانس کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  143. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام ماشین پارس دارم موقع حرکت خیلی میلرزونه باید با گاز بیشتر حرکت کنم .موقع پا از روی گاز برمیدارم ودباره پدال گاز رو فشار میدم تق تق صدا میده پلوس ها رو هم تازه عوض کردم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      دسته موتور ها رو چک کنید و از سلامتشون اطمینان حاصل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  144. رامين منجزي
    رامين منجزي می گوید

    سلام و احترام
    سپاس از مطالب مفید شما در پاسخ به پرسش‌ها
    من ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۹۰ در سرعت ۹۵ در قسمت زیر پا لرزش احساس می‌کنم که با افزایش سرعت کمتر میشه ولی حتی در سرعت ۱۴۰ هم به صورت کامل رفع نمیشه. رینگ و لاستیک ها نو هستش و چرخ های جلو تازه بالانس شده و چرخ های عقب هشت ماه پیش بالانس شده. لاستیک های جلو کویر و عقب بارز.
    ۱. آیا علت لزرش از به هم خودن بالانس چرخ هاست؟ چرخ ها چند وقت یکبار باید بالانس شوند؟
    ۲. متفاوت بودن کارخانه سازنده لاستیک های جلو وعقب میتواند عامل این نقص باشد؟
    ۳. آیا بروز این نقص دلیل دیگری دارد؟
    سپاس از توجه شما

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ۱ همیشه علت لرزش از بالانس نیست شما باید برای هر چهر چرخ از یک نوع لاستیک با یک گل همسان و یک سایز استفاده کنید.
      ۲- بله امکانش هست.
      ۳-بله امکان خرابی پلوس ها هم وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  145. Omid
    Omid می گوید

    سلام ماشین در دور موتور دو تا سه میلرزه داخل کابین صدا میده بخصوص داشبورد سمند ef7

  146. حامد
    حامد می گوید

    سلام بنده رانا پلاس پانا دارم ۵۰۰۰ تا کار.
    ماشین لرزش دنده داره . بردم نمایندگی میگه تو ماشین های ۶ دنده طبیعی هستش.
    میشه راهنمایی بفرمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.