اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کارنامه کارشناس مطمئن شما در برابر کلاهبرداری‌ها

در این روزها که قیمت خودرو افزایش یافته، خیلی از افراد دیگر توان خرید خودروی صفر را ندارند و به سراغ خودروی دست دوم می‌روند. این موضوع به خودی خود بد نیست. اما اتفاقی که در این میان می‌تواند این کار را از یک معامله لذت‌بخش به یک اتفاق ناگوار تبدیل کند، سودجویی و کلاهبرداری‌‌های شیادان این بازار است. کلاهبرداران از این وضعیت بازار به نفع خود استفاده کرده و خودروهای مشکل‌دار را با قیمت‌هایی کذایی به فروش می‌رسانند.

اما سرویس کارشناسی خودرو کارنامه به میدان آمده تا به خریدارانی که می‌خواهند معامله منصفانه و درستی داشته باشند کمک ‌کند که فریب کلاهبرداران را نخورند و بتوانند متناسب با بودجه‌شان خودروی دلخواه خود را خریداری کنند.

با این وجود خیلی از خریداران اصرار دارند که خودشان شخصا اقدام به معامله خودو کنند. آنها با خود فکر کنند که اطلاعات فنی خوبی داشته و برای معامله نیازی به استفاده از کارشناسی خودرو ندارد. ولی باید بدانند که ترفند‌ها و حیله‌هایی که افراد سودجو برای فریب آنها به کار می‌برند بسیار زیرکانه است و صرفا به پوشاندن عیوب فنی خودرو محدود نمی‌شود.

در این نوشته قصد داریم شما را با گوشه‌ای از ترفندهایی که ممکن است کلاهبرداران از آن استفاده کرده و باعث متضرر شدن‌ خریداران شوند آشنا کنیم.

۱. پنهان ساختن ایرادات خودرو

اولین ترفندی که در بازار خرید و فروش خودرو رایج است و ممکن است خود شما هم با آن روبرو شده باشید، پنهان‌ کردن ایرادات فنی خودرو است. احتمال دارد که هر چقدر هم که شما مهارت داشته باشید باز یکسری از این ایرادات از چشم‌تان پنهان بماند. فراموش نکنید که گاهی این ایرادات فنی صرفا خسارت مالی به‌وجود نمی‌آورد و ممکن است منجر به خسارات جانی شود و سلامت شما و سرنشینان خودرو را تهدید کند.

اما نگران نباشید کارشناسان کارنامه با ابزارهای پیشرفته‌ای که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند مو را از ماست بیرون کشیده و تمامی جوانب را بررسی کنند.

حتما بخوانید: آشنایی با سرویس فروش سفارشی کارنامه

۲. تعویض قطعات اصلی

ترفند دیگری که شیادان بازار خرید و فروش خودرو به کار می‌گیرند این است که اول یک ماشین سالم را نشان‌تان می‌دهند، سپس موقع معامله قطعات آن را تعویض می‌کنند، شما هم با این خیال که زیر و روی ماشین را حسابی بررسی کرده‌اید، پای میز معامله می‌نشینید. آن وقت بعد از مدتی متوجه می‌شوید که قطعات خودروی‌تان در همان مدت زمان کوتاه تعویض شده، که البته دیگر کار از‌ کار گذشته است. اما خیال‌تان راحت باشد، کارشناسان کارنامه حواس‌شان به این مورد هم هست تا از این بابت نیز دچار دردسر نشوید.

۳. بازارگرمی جعلی

ترفند دیگر کلاهبرداران، نمایش صف دروغین خریداران جعلی است. آنها طوری وانمود می‌کنند که خودروی‌شان کلی خریدار دارد و اگر شما سریعتر تصمیم به خرید نگیرید، به فروش می‌رسد. شما هم که از همه جا بی‌خبر هستید ممکن است تصمیم عجولانه و غیر منطقی برای خرید بگیرید.

۴. دستکاری در قولنامه

شگرد دیگر شیادان این است که بندهای قولنامه را طوری تنظیم می‌کنند که به نفع خودشان باشد. در این صورت شما بدون آنکه متوجه شوید چیزی را امضا می‌کنید که به ضررتان تمام می‌شود. اما کارشناسان کارنامه نمونه‌ای از یک قرارداد بی‌طرفانه در اختیارتان قرار می‌دهند که با خیال راحت می‌توانید آن را امضا کنید.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

۵. جعل شماره شاسی خودرو

از دیگر شگردهای سودجویان در بازار خودرو جعل کردن شماره شاسی روی قطعات خودرو است. آنها قطعات یک خودروی تصادفی که قصد فروشش را دارند با قطعات یک خودروی سرقتی تعویض کرده و حتی شماره شاسی را روی آن حک می‌کنند. قطعا شما هر چقدر هم وارد باشید، قادر به تشخیص آن نخواهید بود. اما کارشناسان کارنامه که زیر نظر خبره‌ترین اساتید آموزش دیده‌اند، این کار را با مهارت تمام برای‌تان انجام می‌دهند.

در نهایت کارشناسان خودرو کارنامه به عنوان مرجعی خبره، ۴۳۵ نقطه از خودرویی که قصد معامله آن را دارید بررسی کرده و گزارشی کامل از وضعیت سلامت فنی به همراه بازه قیمتی آن، به شما ارائه می‌دهند. در آن صورت شما با یک دید همه‌جانبه، آگاهی بیشتر و خیال راحت می‌توانید اقدام به خرید کرده و تجربه معامله‌ای لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

اگر می‌خواهید با جزئیات سرویس کارشناسی خودروی کارنامه بیشتر آشنا شوید این نوشته را بخوانید.

/blog/car-market-scams-karnameh/amp/
آشنایی با کارنامه
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (2)
نظر بدهید
  • فرید

    واقعا خدماتی که کارنامه ارائه میده من برای خرید ازشون کمک گرفتم واقعاااااا راضی بودم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید