راهنمای پیگیری خودروی ثبت‌نامی سایپا به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

5 104,408

متقاضیان خرید خودروهای سایپا در دومین طرح سامانه یک‌پارچه خودروهای داخلی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی‌شان نزد بانک‌های اعلام‌شده بلوکه کردند. قرعه‌کشی اولویت‌بندی نوبت‌ها انجام شد و مدتی است که فراخوان واریز وجه خودروهای ثبت‌نامی آغاز شده است. اگر شما هم برای خودروهای سایپا ثبت‌نام کرده بودید و می‌خواهید از وضعیت خودروی خود مطلع شوید، این مطلب دقیقا برای شماست. همراه‌مان بمانید؛ می‌خواهیم مراحل پیگیری وضعیت خودروی ثبت‌نامی سایپا را قدم‌به‌قدم برایتان بگوییم.

آشنایی با سایت‌های شرکت سایپا

شرکت سایپا خدمات خود را از طریق چند وب‌سایت زیرمجموعه خود ارائه می‌دهد:

  • سایت رسمی شرکت سایپا: به آدرس https://www.saipacorp.com/ که در آن اطلاعاتی درباره گروه سایپا، تحقیق و توسعه، محصولات، فروش، مرکز امور مشتریان، مالکین خودرو، حاکمیت شرکتی و راه‌های تماس با شرکت درج شده است.
  • سامانه فروش خودرو سایپا: به آدرس https://saipa.iranecar.com/public/home که در آن اطلاعاتی مانند برنامه‌های فروش، اطلاعیه‌ها و طرح‌های جاری سایپا قرار داده می‌شود.

 

راهنمای پیگیری خودروی ثبت‌نامی سایپا

برای پیگیری وضعیت خودروی ثبت‌نامی سایپا گام‌های زیر را دنبال کنید:

۱. وارد سایت https://www.saipacorp.com/ شوید. به انتهای صفحه بروید و روی گزینه «وضعیت خودروی مشتری» کلیک کنید.

وضعیت خودروی مشتری سایپا

۲. در صفحه جدید، شماره پذیرش، شماره درخواست،‌ کد ملی، شماره شناسنامه و کد را وارد کنید. سپس، دکمه «مشاهده وضعیت» را بزنید تا وضعیت خودرو برایتان نمایش داده شود.

پیگیری وضعیت خودروی ثبت‌نامی سایپا از طریق کد ملی و شماره مشتری

promotion banner

استعلام نتیجه قرعه‌کشی‌ها

اگر از طریق سامانه یکپارچه در قرعه‌کشی ساپا ثبت‌نام کرده‌اید، نتایج قرعه‌کشی را هم می‌توانید در همان سامانه ببینید. با ورود به حساب کاربری‌تان در این سامانه متوجه می‌شوید چه خودرویی و برای چه تاریخی برنده شده‌اید. در نوبت دوم طرح فروش سامانه یکپارچه، موعد تحویل برخی خودروها پاییز و زمستان ۱۴۰۲ و برخی ۱۴۰۳ اعلام شد. خودروسازان به‌ترتیب اولویت برای برندگان پیامک واریز وجه ارسال می‌کنند. هروقت پیامک واریز وجه دریافت کردید، معمولا ۷۲ ساعت وقت دارید وجه پیش‌فروش را واریز کنید. واریز نکردن وجه موردنظر در بازه زمانی مشخص، به‌منزله انصراف شما از خرید تلقی می‌شود.

 

راهنمای ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری سایت سایپا

۱. وارد سایت فروش سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/public/home شوید و از قسمت بالای صفحه سمت چپ، روی گزینه «ورود/ثبت‌نام» کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در سایت سایپا - ورود و ثبت‌نام

۲. در صفحه جدید، فرم ورود/ ثبت‌نام برایتان نمایش داده می‌شود. اگر قبلا در سایت ثبت‌نام کرده‌اید، با وارد کردن کد ملی، کلمه عبور و تصویر امنیتی، می‌توانید وارد حسابتان شوید. اگر قبلا ثبت‌نام نکرده‌اید، روی «ثبت‌نام» کلیک کنید تا فرم زیر برایتان نمایش داده شود. اطلاعات موردنیاز را وارد کنید و دکمه «ثبت‌نام» را بزنید.

*حواستان باشد شماره تلفن همراه باید فعال و به نام خودتان باشد. 

راهنمای ثبت نام در سایت سایپا - فرم ثبت‌نام

۳. کد تأییدی را که دریافت کرده‌اید، در قسمت مشخص‌شده وارد کنید. تصویر امنیتی را هم در قسمت مربوطه بنویسید و دکمه «صحت‌سنجی کد تأیید» را بزنید تا ثبت‌نام‌تان نهایی شود.

راهنمای ثبت نام در سایت سایپا - دریافت کد تأیید

۴. تبریک! الان باید وارد حساب کاربری‌تان شده باشید. در اینجا می‌توانید داشبورد، سوابق خرید، پرداخت‌ها، درخواست‌ها را ببینید و برای تکمیل ثبت‌نام وکالتی یا واریز وجه قرعه‌کشی اقدام کنید.

راهنمای ثبت نام در سایت سایپا - ورود به حساب کاربری

پیگیری تأخیر در تحویل

در برخی مواقع خودروی شما به دلایل مختلفی، در تاریخ مشخص‌شده، تحویل داده نمی‌شود. در چنین حالتی خودروساز موظف است مبلغی را به‌عنوان جریمه دیرکرد به شما پرداخت کند. این مبلغ به شماره حسابی که به خودروساز داده بودید، واریز می‌شود. طبیعتا هرقدر خودرو دیرتر به شما تحویل داده شود، مقدار جریمه دیرکردی که توسط خودروساز واریز می‌شود، بیشتر است.

 

سؤالات متداول

۱. اگر در قرعه‌کشی سایپا برنده شویم اما مبلغ آن را واریز نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

نام‌تان از لیست برندگان حذف می‌شود و افراد رزرو جایگزین می‌شوند. البته، قوانین مربوط به واریز وجه، ممکن است در طول زمان تغییر کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر، حتما با نمایندگی‌های سایپا در این‌باره صحبت کنید.

۲. آیا می‌توانیم از قرعه‌کشی سایپا انصراف دهیم؟

بله، می‌توانید انصراف دهید. در روش پیش‌فروش در صورت انصراف، عودت وجه مطابق ضوابط شرکت صورت خواهد پذیرفت.

سخن آخر

در این مقاله نحوه پیگیری نتایج ثبت نام سایپا را بررسی کردیم. شما در سامانه یکپارچه چه خودرویی ثبت‌نام کرده بودید؟ وجه خودرو را واریز کردید؟ به نظرتان چرا بسیاری از مردم از خریدشان انصراف می‌دهند؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌تان را برایمان بنویسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. رسول
    رسول می گوید

    علت انصراف بعضی از افراد گرانی بیش از حد و خودسرانیه شرکت خودرو ساز هست و مردم توانایی پرداخت مابقی پول را ندارند

  2. مسلم
    مسلم می گوید

    سلام خانم من طرح جوانی جمعیت برنده شده کد پذیرش را ازکجا باید بگیریم

  3. قمری
    قمری می گوید

    سلام من شماره پذیرش ثبت نامم رو ندارم برای پیگیری وضعیت خودرو باید چکار کنم؟

    1. امید
      امید می گوید

      سلام شما باید برید نمایندگی انتخاب شده و واریز وجه کنید و تشکیل پرونده بدید تا بهتون شماره پذیرش تعلق بگیره

  4. مهدی
    مهدی می گوید

    شماره پذیرش با شناسه درخواست رو گم کردم از کجا میتونم پیدا کنم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.