قیمت خودرو کاهش می‌یابد، به یک شرط‌!

0 10,122

با توجه به گفته‌های دبیر انجمن قطعه‌سازان شرط کاهش قیمت خودرو ارزان شدن مواد اولیه مورد استفاده قطعه‌سازان است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

۸۰ درصد بهای تمام شده خودرو را بهای مواد اولیه و قطعات تشکیل می‌دهند. شرط کاهش قیمت خودرو کاهش قیمت مواد اولیه است. مواد اولیه‌ای که در بورس عرضه می‌شوند. این در حالی است که قیمت خودرو دستوری است. در واقع قطعه‌سازان مواد اولیه خودرو را گران خریده و به خودروسازان ارزان می‌فروشند چراکه قیمت‌گذاری‌ها از قائده دستوری پیروی می‌کنند.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

مازیار بیگلو در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای موجود در بازار گفت:

در حال حاضر بحث قیمت‌گذاری خودروها مطرح است. قیمت خودرو باید به گونه‌ای تعیین شود که هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده از شرایط موجود راضی باشند و از آن نفع ببرند. برای قیمت‌گذاری خودرو طرح‌های مختلفی مطرح شده که یکی از این طرح‌‌ها مراجعه به بورس است. این طرح به شرط آنکه قطعه و مواد اولیه قطعه‌سازان و خودروسازان نیز در بورس عرضه شوند ایده مناسبی به نظر می‌رسد و به احتمال قوی سبب کاهش قیمت خودرو در طولانی مدت خواهد شد.

کاهش قیمت خودروها چقدر خواهد بود؟

گفته می‌شود در صورت کاهش قیمت مواد اولیه قیمت خودرو نیز تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی نگه‌داری خط تولید قطعات مورد استفاده در خودروها بسیار سخت است. اولویت اصلی فعلی نگه‌داشتن خطوط تولید است که این موضوع نیز نیازمند تامین سرمایه است. اگر قطعه‌سازان به موقع‌ پول دریافت کنند می‌توانند سرمایه خود را نگه‌داشته و از ضرر و زیان خارج شوند.

بیگلو قطعه‌سازان را مخالف آزادسازی قیمت خودروها دانسته و عنوان کرد: «اگر قیمت خودرو آزاد شود به ضرر قطعه‌سازان است، ما به دنبال آن هستیم که قیمت تمام‌شده خودرو و تمامی تجهیزات مرتبط با آن کم شود، با آزاد ‌شدن قیمت‌ها شاهد رشد بهای تموم شده وسایل نقلیه موجود در بازار کشورمان خواهیم بود که این موضوع قطعا نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.»

promotion banner

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.