گران‌ترین شاسی‌بلندهای جهان چه شکلی‌اند؟

0 6,974

اصطلاح شاسی‌بلند یا (SUV) طیف وسیعی از وسایل نقلیه را در بر می‌گیرد، ولی به‌طور کلی خودروهای شاسی‌بلند دو مشخصه اصلی دارند: برای رانندگی آفرود مناسب هستند و چهار چرخ متحرک دارند. شاسی‌بلندها وسایل نقلیه بادوام‌تری نیز هستند و فضای داخلی زیادی دارند. تمام این مزیت‌ها موجب می‌شود که این خودروها محبوبیت زیادی داشته باشند. با توجه به محبوبیت بالای شاسی‌بلندها تعجبی ندارد که مردم حاضرند پول زیادی برای خرید آنها خرج کنند. در ادامه ۱۰ شاسی‌بلند گران را که تابه‌حال به فروش رسیده‌اند، معرفی می‌کنیم و با گران‌ترین شاسی‌بلند جهان آشنا می‌شویم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۱۰. لندرور رنج‌روور اس‌وی اوتوبیوگرافی ال‌دبلیو‌بی (Land Rover Range Rover SVAutobiography LWB) ۲۰۲۱

قیمت: ۲۱۳,۸۸۰ دلار

این خودرو در سال ۲۰۲۱ عرضه شده و ویژگی منحصربه‌فرد آن این است که با موتور دیزلی موجود است. این خودرو دارای سیستم صوتی ۱۷۰۰ واتی است.

اولین رنج‌روور در سال ۱۹۷۰ عرضه شد. حتی در آن زمان نیز این خودرو یکی از لوکس‌ترین شاسی‌بلندها به شمار می‌رفت. اکنون و در قرن بیست‌ویکم رنج‌روورها گزینه‌ای محبوب برای کسانی هستند که خودروهای لوکس و تجملی علاقه دارند.

این شاسی‌بلند مدل ۲۰۲۱ دارای جزئیات گران‌قیمت زیادی است و با چند سیستم قدرت مختلف، ازجمله نسخه هیبریدی، نسخه V8، توربودیزل و غیره موجود است. فضای داخلی آن دارای چند صفحه‌نمایش لمسی، سیستم ناوبری داخلی و کابین عایق‌بندی‌شده برای کاهش صدای ترافیک است.

با وجود قیمت بالا، تجربه راننگی با این خودروی شاسی‌بلند عالی نیست و احساس رانندگی با خودرویی لوکس را به فرد نمی‌دهد.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - لندرور رنج‌روور اس‌وی اوتوبیوگرافی ال‌دبلیو‌بی

promotion banner

۹. بنتلی بنتایگا اسپید (Bentley Bentayga Speed) ۲۰۲۱

قیمت: ۲۴۷,۷۲۵ دلار

این شاسی‌بلند در سال ۲۰۲۱ عرضه شده و ویژگی منحصربه‌فرد آن صفحه‌نمایش لمسی ۱۰٫۹ اینچی است. این شاسی‌بلند در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۷ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

اگر ماشین شاسی‌بلند سریعی می‌خواهید، بنتلی بنتایگا اسپید برایتان مناسب است. بنتلی بنتایگا اسپید مدل ۲۰۲۱، همان‌طور که از نامش پیداست، می‌تواند قبل از رسیدن به حداکثر سرعت ۱۹۰ مایل بر ساعت (۳۰۶ کیلومتر بر ساعت)، تنها در چند ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. این خودرو با وجود چنین سرعتی، تجربه رانندگی نرم و روانی دارد که بخشی از آن به‌دلیل جزئیات داخلی لوکس و مجللی مانند کنترل‌های آب‌وهوا برای سرنشینان و فناوری دستیار راننده (driver-assistance) است که شما را در لاین مناسب نگه می‌دارد.

با قیمتی نزدیک ۲۵۰ هزار دلار شاید تصور کنید که تمام ویژگی‌های گران و شیک این خودرو استاندارد باشند. ولی در واقعیت، خریدار باید چند هزار دلار بپردازد تا مواردی مانند سیستم صوتی نعیم (Naim) را اضافه کند.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - بنتلی بنتایگا اسپید

حتما بخوانید: بهترین شاسی‌بلندهایی که در بازار ایران می‌درخشند

۸. لامبورگینی اوروس (Lamborghini Urus) ۲۰۲۱

قیمت: ۲۶۳,۱۸۲ دلار

ویژگی منحصربه‌فرد لامبورگینی اوروس که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است، برخورداری از سیستم کنترل صوتی است. این شاسی‌بلند دارای موتور توربوشارژ V8 با قدرت ۶۴۱ اسب بخار است.

این خودروی شاسی‌بلند بسیار گران است و مدل ۲۰۲۱ آن بیش از ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد. ولی دراِزای این پول زیاد، چه‌چیزی دریافت می‌کنید؟ اول، یک موتور توربوشارژ V8 با قدرت ۶۴۱ اسب بخار، قدرت این خودروی لوکس را تأمین می‌کند. با وجود این موتور لامبورگینی اوروس می‌تواند تنها در ۳٫۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. فضای داخلی آن نیز از امکاناتی مانند سیستم کنترل صوتی، صفحه‌نمایش لمسی برای کنترل مواردی مانند سیستم تهویه هوا و یک سیستم صوتی اختیاری با ۲۱ بلندگو برخوردار است.

گرچه بیشتر مردم با شنیدن نام لامبورگینی به یاد خودروهای اسپورت می‌افتند، لامبورگینی در ابتدا تراکتور می‌ساخت. این شرکت در سال ۱۹۶۰ گسترش یافت و تولید تجهیزات تهویه هوا (AC) را شروع کرد و سرانجام در سال ۱۹۶۳ خودرویی را عرضه کرد.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - لامبورگینی اوروس

۷. فرود برانکو (Ford Bronco) سفارشی ۱۹۷۴

قیمت: ۲۹۹,۹۹۹ دلار

ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو که در سال ۱۹۷۴ عرضه شد، اضافه‌شدن گیج کلاستر دیجیتالی داکوتا است. رنگ سفارشی نیز به ویژگی‌های این خودرو افزوده شده است.

نمی‌دانیم چه‌کسی این خودرو را خریده یا فروخته است، ولی می‌دانیم که قیمت آن کمی کمتر از ۳۰۰ هزار دلار بوده است. فورد برانکوی سفارشی ۱۹۷۴ برای فروش در فلوریدا ارائه شد. به خریداران علاقه‌مند، خودروی شاسی‌بلندی ارائه شده که هنوز هم ظاهر دهه ۷۰ را داشت، ولی به‌روزرسانی‌هایی مانند سیستم صوتی جدید قیمت آن را بالاتر برده بود.

فورد برونکو علاوه‌بر رنگ سفارشی و گیج کلاستر دیجیتالی داکوتای جدید، از پله‌های جمع‌شونده برقی و گیربکس ۶R80 شش‌سرعته نیز برخوردار بود. نخستین خودروی فورد برانکو در سال ۱۹۶۵ عرضه شد. جالب است که برانکو نخستین خودرویی بود که به‌طور خاص SUV نامیده می‌شد.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - فرود برانکوی ۱۹۷۴

۶. رولزرویس کولینان ۲۰۲۱

قیمت: ۳۳۰ هزار دلار

این شاسی‌بلند که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، دارای اپل کارپلی (Apple CarPlay) است و نامش برگرفته از یک الماس بزرگ است. اپل کارپلی روشی هوشمندانه و ایمن برای استفاده از آیفون در ماشین است که به شما امکان می‌دهد در جاده‌ها تمرکز خود را حفظ کنید. وقتی آیفون خود را به کارپلی متصل می‌کنید، می‌توانید تماس بگیرید، پیام ارسال و دریافت کنید، به موسیقی گوش دهید و کارهای فراوان دیگری را انجام دهید.

تاریخچه رولزرویس به زمانی برمی‌گردد که در سال ۱۸۸۴ فردی به نام هنری رویس (Henry Royce) کسب‌وکار مکانیکی را ایجاد کرد. هنری رویس بعدها در سال ۱۹۰۴ اولین ماشین خود را ساخت. او پس از مدت کوتاهی با چارلز رولز لندنی، مالک یک شرکت فروش خودرو، ملاقات کرد. آنها تصمیم گرفتند شراکتی تشکیل دهند که در آن هنری اتومبیل بسازد و چارلز نیز اتومبیل‌ها را بفروشد. به‌این‌ترتیب رولزرویس متولد شد.

امروز رولزرویس کولینان ۲۰۲۱ با قیمت خیره‌کننده ۳۳۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. این خودروی شاسی‌بلند از موتور V12 برخوردار است و اندازه بزرگی دارد. این شاسی‌بلند ۷۲ اینچ (۱۸۳ سانتی‌متر) قد و ۲۱۰ اینچ (۵۳۳ سانتی‌متر) طول دارد که موجب می‌شود سرنشینان فضای بسیار زیادی در محیط داخلی لوکس و مجلل آن داشته باشند.

رولزرویس به‌دلیل تولید خودرو شهرت دارد، ولی این شرکت در اوایل دهه ۱۹۷۰ چند هواپیما نیز ساخته است.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - رولزرویس کولینان ۲۰۲۱

حتما بخوانید: با پرابهت‌ترین و بزرگترین ماشین‌‌های دنیا آشنا شوید

۵. رضوانی تانک ایکس (Rezvani Tank X) ۲۰۲۰

قیمت: ۳۴۹ هزار دلار

رضوانی تانک ایکس در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است. نام این خودرو فقط یک تاکتیک بازاریابی نیست. این ماشین شاسی‌بلند در واقع بیشتر شبیه تانک است تا ماشینی معمولی. رضوانی تانک ایکس ۲۰۲۰ از امکانات عجیبی مانند سپر حفاظتی در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی (EMP) نیز برخوردار است. این سپر حفاظتی، در صورت حمله، از لوازم الکترونیکی خودرو محافظت می‌کند. این خودرو از سیستم دید در شب و بخش‌های چرمی دست‌دوز نیز برخوردار است و تمام این ویژگی‌ها رضوانی تانک ایکس را به خودرویی خاص و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کنند.

رضوانی تانک ایکس علاوه بر ویژگی‌های نظامی‌اش یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژر و لاستیک‌های ۳۷ اینچی (۹۴ سانتی‌متری) آماده برای آفرودینگ دارد. درمجموع قیمت تانک ایکس تقریبا ۳۵۰ هزار دلار است. البته این قیمت مدل پایه است و با کمی ارتقا و بهبود امکانات، قیمت آن هزاران دلار بالاتر خواهد رفت.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - رضوانی تانک ایکس

۴. دو میلیونمین لندروور دیفندر

قیمت: ۶۰۰ هزار دلار

این شاسی‌بلند که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است، روی صندلی‌هایش عدد ۲ میلیون گل‌دوزی شده است. نکته جالب درمورد این خودرو این است که بخش‌هایی از آن را افراد مشهور مونتاژ کرده‌اند.

لندروور دیفندر خودروی بسیار محبوبی است. آنقدر محبوب که وقتی دو میلیونمین دیفندر به حراج گذاشته شد، یکی از خریداران حاضر شد ۶۰۰ هزار دلار بپردازد تا آن را مال خود کند. با توجه به اینکه این مدل معمولا حدود ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، این خودروی شاسی‌بلند چه ویژگی خاصی داشت که موجب فروش آن با این قیمت شد؟ آنچه این خودرو را منحصربه‌فرد می‌کرد، این بود که افراد مشهوری مانند بر گریلس (Bear Grylls) و چهره‌های مهمی مانند پسران بنیان‌گذار این برند در مونتاژ آن شرکت داشتند. این نام‌های بزرگ همگی به روند ساخت این اتومبیل پیوستند تا موفقیت دیفندر را جشن بگیرند.

رهبر تیم مهندسی لندروور اصلی، آرتور گادارد (Arthur Goddard)، تمام مسیر استرالیا تا لندن را طی کرد تا خروج این شاسی‌بلند ویژه از خط مونتاژ را تماشا کند.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - لندروور دیفندر

۳. برانکوی سفارشی رایان بلنی (Ryan Blaney’s Custom Bronco)

قیمت: ۶۵۰ هزار دلار

ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو که سال عرضه آن ۱۹۷۴ است، استفاده از طراحی مدرنی از چرخ‌های رالی است. برانکوی سفارشی رایان بلنی به‌نفع مؤسسه خیریه آلزایمر فروخته شد.

رایان بلنی راننده ناسکار (NASCAR) است و با بنیاد خانواده رایان بلنی نیز همکاری می‌کند. ناسکار انجمن ملی مسابقات خودروهای ارتقایافته است که بزرگ‌ترین برگزارکننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. بنیاد خانواده رایان بلنی سازمانی غیرانتفاعی است که از اهداف و آرمان‌های مرتبط با چیزهایی که خانواده بلنی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، پشتیبانی می‌کند.

در اوایل سال ۲۰۲۰ رایان تصمیم گرفت فورد برانکوی سفارشی ۱۹۷۴ خود را به حراج بگذارد تا برای تحقیق و مراقبت‌های بهداشتی بیماری آلزایمر پول جمع‌آوری کند (پدربزرگ بلنی قبل از مرگ در سال ۲۰۰۹ به بیماری آلزایمر مبتلا بود). این خودروی شاسی‌بلند سفارشی آبی تیره است و دارای طراحی مدرنی از چرخ‌های رالی است که در آن برای طراحی تمیزتر از مهره‌های مخفی استفاده شده است.

این خودروی سفارشی به قیمت ۶۵۰ هزار دلار فروخته شد و طبق گزارش‌ها رکورد جهانی گران‌ترین فورد برانکوی فروخته‌شده را به ثبت رساند.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - برانکوی سفارشی رایان بلنی

بهترین ماشین مناسب خانم‌ها؛ بانوان چه ماشین‌هایی را بیشتر می‌پسندند؟

۲. اولین نسخه فورد برانکو (Ford Bronco) ۲۰۲۱

قیمت: ۱,۱۰۰,۰۰۰ دلار

این شاسی‌بلند که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، اولین نسخه تولیدی از نوع خود است. مردم واقعا فورد برانکو را دوست دارند. هنگامی که اولین فورد برانکوی ساخته‌شده به حراج گذاشته شد، بالاترین رقم پیشنهادی برای خرید آن یک میلیون و صد هزار دلار بود. این خودرو دارای شماره VIN 001 (یعنی اولین خودروی تولیدی نوع خود) و جزئیات استانداردی مانند موتور ۲٫۷ لیتری V6 بود. فورد تنها ۷۰۰۰ دستگاه از این نسخه‌های اولیه را تولید می‌کند و پیشنهاددهندگان حراجی از این انحصار هیجان‌زده شدند.

گرچه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار پول زیادی برای خرید یک شاسی‌بلند است، این پول برای هدف بسیار خوبی هزینه شد. به گزارش مجله آمریکایی کار اند درایور (Car and Driver) این مبلغ به بنیاد ملی جنگل (National Forest Foundation) و اَوت‌وارد باوند (Outward Bound) اهدا شد. این سازمان‌ها بخشی از تلاش‌های فورد برای بیرون‌بردن بیشتر مردم در طبیعت هستند.

این خودروی شاسی‌بلند خاص بیش از یک میلیون دلار فروخته شد، ولی قیمت معمول این مدل فقط حدود ۶۰ هزار دلار است.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - اولین نسخه فورد برانکوی ۲۰۲۱

۱. کارلمان کینگ (Karlmann King)

قیمت: ۳,۸۰۰,۰۰۰ دلار

کارلمان کینگ که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، گران‌ترین خودروی شاسی‌بلندی است که تابه‌حال وجود داشته است. با قیمت بالای ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، این خودروی شاسی‌بلند با اختلاف گران‌ترین شاسی‌بلند جهان است. این شاسی‌بلند منحصربه‌فرد توسط یک شرکت طراحی چینی و تیمی از سازندگان در اروپا ساخته شده است. کارلمان کینگ به‌صورت سفارشی برای مشتریان ساخته می‌شود و برای حفظ انحصار، فقط ۱۲ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

به‌گفته وب‌سایت کارلمان، این شرکت ۱۸۰۰ نفر را استخدام کرده است که تنها با هدف ارائه نسخه‌ای بسیار سفارشی از کارلمان کینگ کار می‌کنند تا ماشینی که آرزویش را دارید، واقعا خودروی منحصربه‌فردی باشد.

حتما بخوانید: با نقلی‌ترین و کوچکترین ماشین‌های جهان آشنا شوید

هر سفارش با شاسی یک فورد F-550 شروع می‌شود که نامی قابل‌اعتماد در بخش کامیون است. کارلمان به خود زحمت چندانی نمی‌دهد که روی اجزای سیستم تعلیق یا گیربکس کار کند و کینگ آن از یک موتور ۶٫۸ لیتری V-10 نیرو می‌گیرد. چیزی که کارلمان ارائه می‌دهد، بدنه‌ای شبیه الماس تراش‌خورده است که از یک جنگنده رادارگریز الهام گرفته و ظاهری خشن به کینگ می‌دهد.

کارلمان نسخه ضد‌گلوله‌ای از بدنه خودرو را نیز ارائه می‌دهد که قیمت بیشتری دارد. گرچه سفارشی‌سازی این خودرو در اروپا انجام می‌شود، می‌توان زره ضد‌گلوله را در ایالات متحده نصب کرد.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

اما این فضاهای داخلی مجلل است که درنهایت پولتان را برایش خرج می‌کنید. تنها با دو صندلی در عقب، فضای زیادی برای پاهایتان خواهید داشت. این فضای داخلی مجلل از نورهای محیطی، سقف نورپردازی‌شده به‌شکل آسمان پرستاره، میزهای بازشو و یک بار شامپاین برای استراحت در حین لذت‌بردن از رانندگی نیز برخوردار است. اگر هوس قهوه کنید، یک دستگاه قهوه‌ساز نیز آنجاست و تلویزیون صفحه‌تخت و دستگاه پلی‌استیشن نیز وجود دارد تا در طول مسیر سر خودتان را گرم کنید. همه‌چیز از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی قابل‌کنترل است.

وزن امکانات رفاهی موجب سنگین‌شدن خودرو و کاهش سرعت آن شده است. حداکثر سرعت کارلمان کینگ ۸۷ مایل بر ساعت یا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. ولی وقتی چند میلیون دلار برای خودرویی ضدگلوله می‌پردازید، بدون شک برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نخواهید داشت.

گران‌ترین شاسی‌بلند جهان - کارلمان کینگ

کلام آخر

در اینجا با گران‌ترین شاسی‌بلند جهان و ۹ شاسی‌بلند دیگری آشنا شدیم که با بالاترین قیمت‌ها فروخته شده‌اند. خودروهای لوکس و خاصی که علاوه بر تزئینات و امکانات تجملی و زیبا قدرت و استحکام بالایی نیز دارند. به نظر شما این خودروها ارزش پولی که برایشان پرداخت می‌شود را دارند؟ خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات، دیدگاه خود را درمورد این ماشین‌های شاسی‌بلند خاص و قیمت‌های عجیبشان بگویید.

منبع interestingengineering rarest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.