اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی در سایپا

سایپا با همکاری پژوهشگاه وزارت ارتباطات و مرکز فناوری اطلاعات زیر نظر خود توافق‌نامه‌ای را به امضا رسانده است که در پی آن اولین خودرو هوشمند ایرانی تولید خواهد شد.

در این توافقنامه همچنین بر روی برنامه‌ها و اهداف طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و سیستم خودران خودرو؛ توسعه قابلیت‌های خودروهای متصل و ارائه بسترهای رایانش ابری و همچنین طراحی و تولید نمونه قطعات مجهز به فناوری پیشرفته الکترونیکی توافق شده است.

از آن جهت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا برای تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی انتخاب شده است که این مرکز یکی از بزرگترین مراکز تخصصی تحقیق و توسعه در حوزه خودرو در کشور است. سایپا مدعی است که به کمک امکانات و تجهیزات این مجموعه می‌تواند در زمینه‌های طراحی، توسعه و تکوین خودرو گام بردارد.

همچنین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زیرساخت‌های لازم برای طراحی و تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: خوش ‌فروش‌ترین خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون کدام‌ها هستند؟

خودرو هوشمند چیست؟

خودرو هوشمند به وسیله‌نقلیه‌ای گفته می‌شود که بتواند با کمک داده‌هایی که در اختیار دارد و یا بعدا در اختیار می‌گیرد و بر پایه آموزش‌هایی که دیده است تصمیم‌گیری کند. اکثر خودروهای هوشمند از فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.

کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل و تسلا در حال کار کردن بر روی هوشمندسازی وسایل‌نقلیه هستند که اتفاقا به موفقیت‌های چشم‌گیری نیز در این حوزه دست یافته‌اند.

/blog/first-iranian-smart-car/amp/
اخبار خودروهای جدیداخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید