شرایط کارشناسی موتورسیکلت در کارنامه

0 211

بالاخره کارشناسی موتورسیکلت هم به لیست خدمات کارنامه اضافه شد تا خریداران و حتی فروشندگان موتورسیکلت، راحت‌تر اقدام به خرید و فروش کنند.

برای انجام فرآیند کامل کارشناسی موتورسیکلت، رعایت شرایط زیر الزامی است. لطفاً موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و قبل از حضور کارشناس کارنامه، آن‌ها را فراهم کنید.

مدارک موردنیاز که باید همراه داشته باشید

اصل کارت یا اصل سند موتورسیکلت

اصل بیمه‌نامه شخص ثالث

همچنین برای انجام تست رانندگی، مالک موتورسیکلت یا نماینده قانونی وی باید در محل کارشناسی حاضر باشد.

شرایط ضروری موتورسیکلت و محل کارشناسی

  • موتورسیکلت باید تمیز (در حد کارواش) و خشک باشد.
  • محل کارشناسی دارای نور کافی باشد.
  • هنگام بارندگی، محل کارشناسی باید مسقف باشد.

توجه داشته باشید که:

اگر قصد لغو درخواست کارشناسی موتورسیکلت را دارید، تا ۲ ساعت قبل از زمان تعیین‌شده می‌توانید درخواست خود را لغو کنید. اگر لغو درخواست در کمتر از ۲ ساعت مانده به زمان کارشناسی انجام شود، از مبلغ پرداختی شما ۱۵۰ هزارتومان کسر و باقی‌مانده مبلغ در قالب کد تخفیف به شما بازگردانده می‌شود.

مدت زمان انتظار کارشناس در محل، برای آماده شدن شرایط کارشناسی، ۱۵ دقیقه است.

در صورت مغایرت اطلاعات موتورسیکلت، زمان و … در پیامک ارسالی از سوی کارنامه، لطفا با شماره ۰۲۱۷۹۲۳۷ تماس بگیرید. اگر تا ۱۵ دقیقه از زمان دریافت مغایرتی از سوی شما اعلام نشد، به منزله تایید اطلاعات ارسال‌شده است و کارشناس راس ساعت ذکر شده، در محل حاضر خواهد شد.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

promotion banner

شرایط کارشناسی موتور سیکلت کارنامه

برای انجام کارشناسی حتما باید شرایط زیر فراهم باشد تا کارشناس بتواند موارد فنی و بدنه موتورسیکلت را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد.

  • تمیز و خشک بودن موتورسیکلت

برای بررسی سلامت بدنه و ارزیابی رنگ، موتورسیکلت باید تمیز و خشک باشد. حتی اگر از قبل هم این شرایط را برای بازدید آماده نکرده‌اید، تا ۱۵ دقیقه پس از رسیدن کارشناس فرصت دارید موتورسیکلت را تمیز کنید. البته به یاد داشته باشید اگر در این مدت موتورسیکلت آماده نشد، درخواست لغو می‌شود و کارشناس محل را ترک می‌کند. در این شرایط ۱۵۰ هزارتومان از هزینه کارشناسی کسر و مابقی مبلغ در قالب کد تخفیف عودت داده می‌شود.

  • مدارک کامل موتورسیکلت

قبل از آغاز کارشناسی، باید مدارک مالکیت موتورسیکلت بررسی شود. مالک یا نماینده قانونی وی، باید اصل بیمه‌نامه شخص ثالث و اصل کارت یا اصل سند موتورسیکلت را برای شروع فرآیند کارشناسی و تست رانندگی به کارشناس ارائه کند.

  • فراهم بودن نور کافی برای کارشناسی

قبل از ثبت درخواست کارشناسی موتورسیکلت، حتما از مطلوب بودن میزان نورِ محل کارشناسی مطمئن شوید. نور محیط باید به گونه‌ای باشد که بررسی رنگ و بدنه موتورسیکلت، دقیق و بدون خطای دید انجام شود.

  • پارک موتورسیکلت در محل مناسب

برای بازدید کارشناس نیاز است که اطراف موتورسیکلت حداقل یک متر از هر سمت خالی باشد تا کارشناس بتواند با تجهیزات خود، آزادانه از بخش‌های مختلف موتورسیکلت بازدید کند.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

نکات مهم درباره فرآیند کارشناسی موتورسیکلت

رعایت این موارد می‌تواند به انجام هرچه بهتر کارشناسی موتورسیکلت شما کمک کند.

اعلام دقیق نشانی و زمان کارشناسی

هنگام درخواست سرویس کارشناسی موتورسیکلت، باید نشانی دقیق محل بازدید را ثبت کنید. تغییر نشانی بعد از اعزام کارشناس، درخواست جدید تلقی شده و هزینه آن دریافت خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید، بعد از رسیدن کارشناس به محل موردنظر، ۱۵ دقیقه برای حاضر شدن مالک و آماده شدن شرایط کارشناسی، صبر می‌کند. در صورت عدم حضور مالک در این مدت و یا نبود شرایط لازم برای انجام کارشناسی، درخواست لغو و کارشناس محل را ترک می‌کند. در این صورت ۱۵۰ هزارتومان از هزینه پرداختی کسر و مابقی در قالب کد تخفیف برای شما محفوظ می‌ماند.

طرح مشکلات احتمالی موتورسیکلت

در صورت اطلاع داشتن از مشکلات احتمالی موتورسیکلت، کارشناس را از ابتدا در جریان قرار دهید.

فقط موتورسیکلت درخواست‌شده کارشناسی خواهد شد

زمانی که درخواست کارشناسی موتورسیکلت را ثبت می‌کنید، مشخصات موتورسیکلت موردنظرتان را هم اطلاع می‌دهید. بعد از اعزام کارشناس، ارزیابی فقط برای همان موتورسیکلت انجام خواهد گرفت. اگر می‌خواهید موتورسیکلت دیگری را هم کارشناسی کنید، باید درخواست جداگانه‌ای برای آن ثبت کنید.

پرداخت هرگونه هزینه اضافی به کارشناس ممنوع است

کارنامه به‌طور دقیق، هزینه فرآیند کارشناسی را به شما اعلام می‌کند. و این هزینه از راه‌های مشخص‌شده باید پرداخت شود. بنابراین، لازم نیست که هیچ‌گونه هزینه اضافی به کارشناس پرداخت شود. اهدای هدیه، انعام و هرگونه پرداختی دیگری به کارشناسان مجموعه کارنامه ممنوع است.

 برقراری ارتباط با کارشناسان ممنوع است

ارتباط شما با کارشناسان کارنامه باید از مجرای مجموعه صورت بگیرد. هرگونه تماس و برقراری ارتباط با کارشناسان تیم ممنوع است. بعد از اینکه فرآیند کارشناسی به پایان رسید، باید فقط و فقط با خود کارنامه در ارتباط باشید و پرسش‌ها و مشکلات احتمالی‌تان را با پشتیبانی شرکت در میان بگذارید، نه کارشناسان. اگر خارج از دایره قوانین شرکت با کارشناس در ارتباط قرار بگیرید، کارنامه حق کارشناسی را برای خود ضبط خواهد کرد و پیگیری‌های قضایی هم در رابطه با آن صورت خواهد داد. (مشاهده قوانین سرویس کارشناسی کارنامه)

ضمانت کارشناسی موتورسیکلت

کارنامه تا ۲۴ ساعت از تاریخ کارشناسی، بدنه موتورسیکلت را تا ۵۰ میلیون تومان ضمانت می‌کند.

در این رابطه نکاتی هست که حتما باید به آنها توجه کنید:

ضمانت‌نامه ۵۰ میلیونی شامل موارد فنی و اقلام مصرفی مانند لنت ترمز،‌ روغن ترمز، فیلترها، لاستیک و … نمی‌شود.

تعویض آینه‌ها و چراغ‌ها تأثیری در قیمت موتورسیکلت ندارد. بنابراین اگر آسیب این بخش‌ها توسط کارشناس گزارش نشود، دلیل بر نقص کار کارشناس نیست و شرکت مسئولیت و تعهدی در قبال آن ندارد.

عیوبی که در سرویس‌های دوره‌ای به‌ وجود می‌آیند، شامل ضمانت نمی‌شوند.

کارنامه نسبت به تعویض شدن قطعات فنی مسئولیتی ندارد. همچنین هرگونه آسیب، تصادف، تعمیر، دستکاری، تعویض قطعات یا تغییر شرایط موتورسیکلت پس از انجام کارشناسی، موتورسیکلت را از ضمانت خارج می‌کند.

کارنامه نسبت به جابه‌جایی آپشن‌ها و لوازم توسط مالک یا هر شخص دیگری بعد از کارشناسی موتورسیکلت مسئولیتی ندارد.

کارنامه نسبت به بخش‌ها و مشکلاتی که دیده نمی‌شوند، مانند وجود موارد غیراستاندارد در روغن موتور یا گیربکس، ایراد در زیر شاسی و …  مسئولیتی ندارد.

مواردی که با چشم دیده شوند مثلا وجود خط‌وخش یا مشکل در آج لاستیک شامل ضمانت نمی‌شوند.

کارنامه تنها عملکرد سیستم‌های فنی را ارزیابی می‌کند و در برابر مواردی مانند قطعات و لوازم دست دوم به ‌جای اصلی تعهدی ندارد.

ضمانت‌نامه شامل آیتم‌های ذکرشده در گزارش آنلاین است و در صورت نامناسب بودن شرایط، مثلا نبود نور کافی، تمیز نبودن موتورسیکلت در حد کارواش و نبود فضای کافی برای بررسی موتورسیکلت یا عدم اجازه مالک برای بررسی وسیله نقلیه، آیتم مذکور از ضمانت خارج می‌شود.

در آخر

استفاده از هر نوع خدماتی نیاز به رعایت قوانین مربوط به آن دارد. مجموعه کارنامه هم با در نظرگرفتن قواعد و قوانینی سعی دارد که روند کارشناسی موتورسیکلت را با حفظ کیفیت حداکثری در مسیری درست و مشخص پیش ببرد. این قواعد و چارچوب‌ها در نهایت، به نفع مشتریان خواهد بود و این امکان را به آنها می‌دهد تا در فرایندی قابل‌پیگیری و مطمئن به خواسته‌هایشان برسند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.