جهش دوباره قیمت‌ها در بازار؛ بی‌تفاوتی بازار نسبت به خبر واردات خودرو

0 334

به نظر می‌رسد خبر واردات خودرو تاثیر خاصی بر روی روند این روزهای بازار نداشته و شرابط بازار همچنان ملتهب است. ابن التهاب که ناشی از نوسانات اخیر نرخ ارز است به حدی است که قیمت خودرو لحظه‌ای تغییر می‌کند و دیگر نه خریداری تمایل به خرید دارد و نه فروشنده‌ای حاضر به معامله می‌شود.

بازار خودرو ار اواسط مرداد ماه تا همین روزهای نخست مهرماه تقریبا بدون تحول ویژه‌ای بود، به طوری‌که حتی در بازار برخی خودروها، کاهش قیمت هم دیده می‌شد. حتی در ابتدای آبان‌ماه دولت تن آزادسازی واردات خودرو به مرحله عملیاتی رسیده و اسامی هفت شرکت واردکننده اعلام شد. اتفاقی که انتظار می‌رفت سبب بهبود وضعیت بازار خودرو شو اما چنین نشد. سوال اینجاست که دلیل این بی‌تفاوتی بازار در چیست؟

بی تفاوتی بازار به خبر واردات خودرو

یکی از کارشناسان بازار خودرو در این خصوص گفت: «تقریبا اعلام خبر واردات خودرو، هیچ تاثیری بر بازار خودرو نداشت چرا که امرروز بازار هوشمندتر از گذشته عمل می‌کند و به خوبی می‌داند که سناریویی که هنوز جزئیات انجام آن، نظیر تعداد و چگونگی تامین مالی مشخص نیست با اجرا فاصله دارد.»

حتما بخوانید: پیش‌بینی قیمت خودرو

وی ادامه داد: «وقت آن رسیده تا بپذیریم که مهمترین عامل موثر بر هر نوع بازاری، سیاست‌های کلان اقتصادی و شرایط تحریمی کشور است. دولت باید بپذیرد که بازار دیگر به وعده‌های کوتاه مدت و سطحی واکنش مثبت نشان نمی‌دهد.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد که انتشار خبر ورود فرآیند واردات خودرو به فاز جدید یا اتخاذ نوع سیاستی در شرابط فعلی تاثیر خاصی بر روی بازار خودرو نخواهد گذاشت و دولت باید در ابتدا فکری به حال بازار ارز کند.

حال باید منتظر ماند و دید که افزایش ناگهانی قیمت دلار در طولانی مدت بر روی قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها که در گذشته نیز شاهد رخ دادن آن بودیم مجددا تکرار خواهد شد؟ آیا خودرو این کالای لوکس داخلی برای بخش بزرگی از جامعه بیش از پیش دور از دسترس قرار خواهد گرفت؟

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.