نگاهی به مشخصات سدان اقتصادی سهند سایپا با ظاهری جذاب و امروزی

3 14,019

سدان اقتصادی سهند سایپا نخستین بار در تابستان و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به طور عمومی معرفی شد. این ماشین در کلاس B ساخته شده و در واقع نسخه فیس لیفت ساینا به حساب می‌آید.

خودروی ارزان‌قیمت و جمع‌وجور سهند در دو مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک ساخته شده و قرار است در سال‌ آینده روانه بازار شود. طراحی این ماشین را می‌توان جزو یکی از بهترین ابتکارات سایپا در نظر گرفت، چون نمای عقب و جلو سهند اصلا با ساینا قابل مقایسه نیست. سهند یک خودروی جوان‌پسند است و ظاهری اسپرت و تهاجمی دارد.

مشخصات سایپا سهند

حتما بخوانید:

شرایط فروش محصولات ایران خودرو

حجم پردازی و ناهمواری‌های متعدد، ظاهری عضلانی را به سهند بخشیده است. چراغ‌های کشیده تا روی گلگیر، قاب بزرگ چراغ‌های مه شکن و جلوپنجره با الگوی کندویی عناصر اصلی نمای مقابل را تشکیل می‌دهند. نمای عقب نیز با چراغ‌های کشیده و مه‌شکن‌های تعبیه شده در سپر تزئین شده است. همچنین پلاک خودرو به جای درب صندوق عقب روی سپر نصب می‌شود.

سهند ایران خودروسدان اقتصادی سهند سایپا به موتور M15 پلاس مجهز است که به لطف فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، قدرت و گشتاور آن بهبود یافته و سوخت کمتری مصرف می‌کند. سهند وزن بیشتری نسبت به ساینا دارد که این موضوع موجب بهبود پایداری و عملکرد سیستم تعلیق می‌شود.

حتما بخوانید:

شرایط فروش محصولات سایپا

خودروی ارزان‌قیمت سایپا قرار است در دو تیپ متفاوت در دسترس خریداران قرار گیرد. تیپ یک به عنوان مدل پایه دارای امکانات کمتری است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم سنجش باد تایرها، تنظیم صندلی راننده در شش جهت متفاوت و شارژر USB‌ موبایل اشاره کرد. ولی تیپ ۲ سهند علاوه بر این امکانات عمومی شامل تجهیزاتی همچون نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، فرمان با دکمه‌های کنترلی، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دورنگ و سانروف می‌شود.

اگر سایپا از متریال و مواد مرغوب در ساخت سدان جدید خود استفاده کند، بدون شک سهند به محض عرضه وارد لیست پرفروش‌ترین خودروهای ایران خواهد شد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. محمد
    محمد می گوید

    ماشین خوبیه اگر موتوری شبیه ۲۰۶ روش باشه. و البته قیمت ۱۴۵ ملیون

    1. علی عطایی
      علی عطایی می گوید

      من که ی روا فکستنی دارم هیچ موقع هم نمیتونم ماشین بروز سوار شم با خرج سه تا بچه

  2. امیرعلی
    امیرعلی می گوید

    نسبت به کلاسش وهمچنین رده قیمتیش ماشین خوبیه.طراحی برزی داره.موتورش هم چندین ساله جواب پس داده واقعا کم خرج وکم اصطهلاکه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.