سدان برقی بایک توسط دیار خودرو وارد بازار داخلی می‌شود

0 390

سدان برقی بایک EU5 دیار خودرو با هدف حمایت از خودروهای پاک و کم‌مصرف و همین‌طور در راستای کمک به پیشرفت و برقی‌سازی صنعت خودرو کشور به‌زودی روانه بازار ایران می‌شود.

با آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌های متعددی برای عرضه خودروهای خارجی به بازار داخلی اقدام کردند. دیار خودرو چندی پیش به‌طور رسمی خبر ورود نسخه بنزینی بایک U5 را منتشر کرد و حالا در راستای کمک به برقی‌سازی صنعت خودرو کشور، دست روی سدان برقی بایک EU5 گذاشته است.

مروری بر مشخصات بایک EU5

سدان برقی بایک EU5 دیار خودرو از یک موتور برقی با قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌‌متر استفاده می‌کند. یک مجموعه باتری ۴۸.۳ کیلووات ساعتی هم مسئول تأمین انرژی این پیشرانه است تا این خودرو با یک‌بار شارژ بتواند مسافتی برابر با ۴۰۱ کیلومتر طی کند.

باتری‌های این خودرو با جریان عادی برق ظرف مدت ۹ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود، اما با شارژ سریع می‌توان ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد. طول سدان بیجینگ EU5 به ۴۶۵۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۳۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۵۱۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن هم به ۲۶۷۰ میلی‌متر می‌رسد.

امکانات ایمنی این خودروی پاک شامل دو عدد ایربگ، سنسورهای هشداردهنده میزان باد تایرها، ترمزهای ABS، EBD، HDC، HHC، EBA، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار خروج از خط، سیستم کنترل پایداری، سنسور هشدار مانع در قسمت عقب و سیستم کروز کنترل می‌شود.

سدان برقی بایک EU5 دیار خودرو از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی هم حرفی برای گفتن دارد. آینه‌بغل تاشو با قابلیت تنظیم برقی، ترمز پارک برقی، صندلی‌های راحت و خوش‌ساخت با روکش چرم، دیلایت، گرمکن صندلی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی و … در لیست امکانات ماشین ذکر شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.