مالکان خودروهای لوکس چگونه باید مالیات خودرو خود را پرداخت کنند؟

0 1,869

دولت قصد دارد از خودروهای لوکس مالیات دریافت کند اما نحوه دریافت این مالیات چگونه است و مالکان خودروهای لوکس برای پرداخت آن باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

در طی دو هفته اخیر پیوسته اخبار ضدونقیضی در خصوص مالیات خودروهای لوکس شنیده می‌شد در نهایت رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که دولت امسال از مالکان خودروهای لوکس مالیات دریافت خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه پرداخت این مالیات توسط مالکان خودروهای لوکس صحبتی به میان نیاورد اما گفت مالکان خودروهای مذکور باید منتظر پیامک سازمان امور مالیاتی باشند.

نحوی پرداخت مالیات خودروهای لوکس:

اما اگر شما مالک یک خودرو لوکس هستید به شما توصیه می‌شود که منتظر پیامک سازمان مالیاتی کشور بوده و پس از دریافت آن با مراجعه به تارنمای مالیاتی، نسبت به ثبت‌نام و افزودن اطلاعات خود اقدام کنید. در این مرحله شما می‌توانید با کامل کردن اطلاعات خود نسبت به پرداخت مالیات خودرو موردنظرتان اقدام کنید. لازم به ذکر است که اگر از این روش استفاده نکنید هنگام نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کرده تا بتوانید خودرویتان را منتقل کنید.

از سازمان مالیاتی نیز خبر می‌رسد سامانه‌ای برای مالیات نقل و انتقال خودرو طراحی شده که می‌توان از طریق آن نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرد.

در همین راستا یکی از معاونین سازمان امور مالیاتی کشور گفت: «انتقال‌دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با ورود به سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو خود اقدام کنند. در صورتی که انتقال‌دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به آن‌ها و یا انتقال سند جلوگیری می‌شود

گفته می‌شود سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم‌اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی نیز در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

این سامانه هم‌اکنون به نشانی my.tax.gov.ir در دسترس بوده و مراجعه‌کنندگان به آن می‌توانند از طریق پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو خود را پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک پرداخت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.