شایعه آغاز فروش لیزنگی محصولات ایران خودرو و سایپا؛ چه اتفاقی در صنعت خودروسازی رخ داده است؟

0 539

مدیر صنایع خودرو وزارت صمت در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرد که از سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی اکثر تولیدات ایران خودرو و سایپا فراهم خواهد شد.

شایعه آغاز فروش لیزنگی محصولات ایران خودرو و سایپا؛ چه اتفاقی در صنعت خودروسازی رخ داده است؟ – ا آبان

چه اتفاقی در صنعت خودروسازی رخ داده است که زمزمه‌های آغاز فروش لیزینگی‌ محصولات ایران خودرو و سایپا به گوش می‌رسد؟

به نظر می‌رسد وضعیت صنعت خودروسازی رو به بهبود است و گواه این ادعا نیز سخنان اخیر مدیر صنایع خودرو وزارت صمت مبنی بر آغاز فروش لیزینگی خودروسازان داخلی است. بنابر گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس در شش ماهه امسال، رشد فروش در حوزه صنایع قطعه سازی به حدود ۴۸ درصد و رشد تولید به حدود ۲۷ درصد رسیده است. در واقع در حوزه تامین مالی این صنعت، برخلاف سال‌های گذشته که بانک مرکزی ورود می‌کرد، تاکنون خبری منتشر نشده است.

برهمین اساس نیز به نظر می‌رسد راهکارهایی نظیر تامین مالی صنعت خودروسازی به روش غیر تورمی اوراق گام، توسعه صادرات خودرو به عنوان مثال به ونزوئلا و ارمنستان و نیز حذف خودروهای بعضا پرطرفدار ارزان مانند پراید، سمند و پژو ۴۰۵ و… تا این لحظه جایگزین نکردن خودرویی با این قیمت‌ها برای آنان تاکنون موفق بوده است.

سال آینده شاهد فروش لیزنگی محصولات ایران خودرو و سایپا باشید – ۳۰ مهر

براساس گفته‌های وی محصولات سایپا دیگر به صورت ناقص تولید نشده و این خودروساز آمار فروش خود را افزایش داده است. افزایش تولید سایپا به صورتی بوده که محصولات این گروه خودروسازی از فرآیند قرعه‌کشی حذف شده و به همین جهت نیز به زودی شاهد فروش اقساطی این محصولات به همراه تسهیلات خواهیم بود.

حتما بخوانید:

شرایط فروش محصولات ایران خودرو

عبدالله توکلی لاهیجانی در این خصوص ادامه داد: «در حال حاضر تولید خودروهای کامل در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۸۸ درصد افزایش داشته است چراکه جریان تولید در خودروسازان تثبیت و نظمی در حوزه تامین فراهم شده است و دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص نیستیم. ایران خودرو هم همچون سایپا در مسیر خروج از فرآیند قرعه‌کشی قرار دارد و به زودی شاهد اتمام تعهدات معوق و تولیدات ناقص این خودروساز خواهیم بود.»

حتما بخوانید:

شرایط فروش محصولات سایپا

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که شاهد فروش اقساطی و لیزینگی خودروهای ایران خودرو و سایپا در ماه‌های آینده باشیم؟ اظهارکرد: «به تدریج خودروهای دیگر نیز به فرآیند فروش اقساطی اضافه خواهند شد؛ در قدم نخست ایران فروش خودرو از فرآیند قرعه‌کشی را حذف خواهد کرد؛ سپس بعد از دنبال کردن سیاست افزایش تولید به سمت فروش لیزینگی خواهند رفت. این مسیر برای سایپا نیز برنامه‌ریزی شده است.»

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.