فیس لیفت جدید هایما S5 ابتکار اخیر ایران‌خودرو

0 4,575
نسخه‌ جدید هایما S5 با چهره‌ای متفاوت نسبت به مدل قبلی عرضه می‌شود. فیس لیفت جدید هایما S5 دارای جلوپنجره بزرگ کهکشانی است و چهره به‌روزتری به خود گرفته است.

هایما S5 به‌عنوان کراس اوور جمع‌وجور و شهری ایران‌خودرو، بارها به‌دلیل دماغه حجیم و نداشتن هارمونی در نمای جلو، مورد انتقاد قرار گرفته است. این محصول در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره چندضلعی می‌شود که با حاشیه و نوارهای افقی کرومی تزئین شده است. این جلوپنجره با کمی فاصله در میان چراغ‌های اصلی درشت و کشیده قرار دارد. البته این طراحی متعلق به سال ۲۰۱۴ است و در آن زمان، طراحی جذاب و زیبایی به‌شمار می‌آمد.

ولی شرط ماندگاری در بازار، پیشرفت در راستای روندهای روز و سلیقه مشتریان است. به همین منظور، ایران‌خودرو فیس لیفت جدید هایما S5 را با جلوپنجره متفاوت به نمایش گذاشته است. هایمای جدید در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره بزرگ با حاشیه کرومی و همچنین طرح کهکشانی و خطوط باریک کرومی می‌شود که لوگوی هایما در وسط آن درج شده است.

هایما اس۵ با جلوپنجره کهکشانی

از لحاظ مشخصات فنی احتمال می‌رود پیشرانه به‌کاررفته در مدل قبلی به فیس لیفت جدید هایما S5 هم انتقال داده شود، چون قوای محرکه موتور، یکی از مهم‌ترین مزایای هایما S5 به حساب می‌آید. هرچند مشتریان علی‌الخصوص قشر جوان به‌شدت منتظر عرضه این محصول با گیربکس اتوماتیک یا حتی دستی هستند.

هایما S5 در حال حاضر به یک پیشرانه کوچک ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ مجهز است که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این وجود، ترکیب لگ اولیه توربو با تأخیرهای معمول در گیربکس CVT باعث شده خودرو شتاب کندی داشته باشد، اما سرعت‌گیری تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فیس لیفت جدید هایما S5 علاوه‌بر ظاهر، از لحاظ تجهیزات و امکانات هم ارتقا پیدا می‌کند، هرچند که در حال حاضر هم به‌عنوان یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای موجود در بازار شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.