برخورد شدید پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی

0 1,535

سرهنگ رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران از توقیف ۲ میلیون خودرو فاقد برگه معاینه فنی در نیمه اول سال جاری خبر دارد. برخورد پلیس با خودروهای دودزا و آلاینده، اخطاری برای آن دسته از رانندگان است که از مراجعه به مراکز معاینه فنی چشم‌پوشی می‌کنند.

پلیس راهور تهران به شیوه‌های متعدد، از جمله دوربین‌هایی که در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده‌اند، خودروهایی را که فاقد برگه معاینه فنی هستند، شناسایی و اعمال قانون می‌کند.  طبق گزارش سرهنگ رازقی، در نیمه ابتدایی سال جاری آمار برخورد با این تخلفات حدود ۲ میلیون خودرو بوده است.

بحثِ نداشتن معاینه فنی و برخورد با خودروهای دودزا به‌طور جدی توسط پلیس دنبال می‌شود. برخورد پلیس با خودروهای دودزا بدین‌صورت است که در صورت تشخیص، خودروی موردنظر متوقف و به تعمیرگاه اعزام می‌شود. سپس پلاک تعمیری به خودرو تعلق می‌یابد تا نواقص آن برطرف شوند. درنهایت، خودرو توسط کارشناسان پلیس راهور مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد و تنها به شرط رفع کامل نواقص، پلاک اصلی تحویل راننده خواهد شد.

«وسایل نقلیه» عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران!

آلودگی هوا، یکی از معضلات اصلی شهر تهران به‌شمار می‌آید که به سبب ترافیک و تردد وسایل نقلیه به‌وجود آمده است. تقریبا ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه از جمله خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها وسایل نقلیه عمومی بوده و تنها ۳۰ درصد آن به فعالیت کارخانه‌ها و … مربوط می‌شود.

 در نیمه دوم سال با توجه به پدیده وارونگی هوا، آلودگی شدیدی مخصوصا در ماه‌های آذر، دی و بهمن مشاهده می‌شود، تا حدی که حتی مدارس هم تعطیل شده و درگیری افراد با بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی افزایش می‌یابد. بنابراین جای تعجب ندارد که برخورد پلیس با خودروهای دودزا در شش‌ماهه دوم سال جاری شدت یابد و از تجهیزات بیشتری برای شناسایی خودروهای متخلف استفاده شود.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران، اگر شرایط خودرو پس از اخذ برگه معاینه فنی تغییر یافته و دچار نقص شود، آنگاه در صورت شناسایی، برگه معاینه باطل شده و راننده موظف است هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر ماشین و دریافت مجدد تأییدیه از سوی مراکز معاینه فنی اقدام کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.