قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار آزاد مشخص شد

0 4,627

با تحویل نسخه‌های دنده دستی تارا در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شاهد مشخص شدن قیمت این خودرو در بازار آزاد هستیم.

دی ماه سال گذشته بود که ایران‌خودرو طرح پیش‌فروش برای دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا ارائه داد که بر اساس آن نسخه دنده دستی تارا حدفاصل تیر ماه تا دی ماه امسال به حواله‌داران آن تحویل داده می‌شد. در همین راستا نیز نخستین سری دنده دستی این خودرو شهریور ماه امسال به دست خریداران آن رسید. تحویل نسخه‌های دنده اتومات نیز از مهر ماه تا دی ماه سال جاری خواهد بود.

آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگانی که در قرعه‌کشی تارا دنده دستی برنده شده بودند در ابتدا مبلغ علی‌الحسابی برابر با ۱۴۳میلیون و ۵۵۰هزار تومان پرداخت کردند. با تعیین قیمت کارخانه‌ای تارا دنده دستی (معادل با ۲۹۰میلیون و ۴۷۲هزار و ۹۰۰تومان) از سوی شورای رقابت، الباقی مبلغ خودرو (۱۴۶میلیون و ۹۲۲هزار و ۹۰۰تومان) نیز از حواله‌داران آن دریافت شده و در نهایت این محصول چند هفته پیش به دست خریداران آن رسید.

در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ و درست چند هفته پس از تحویل نسخه‌های دنده دستی تارا به حواله‌داران آن، قیمت این محصول در بازار آزاد بسته به رنگ آن بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. سود حاصل از ثبت‌نام تارا دنده دستی برای حواله‌داران این خودرو بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

تارا دنده دستی چه مشخصاتی دارد؟

تارا در نسخه دنده دستی به یک موتور ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ مجهز است که می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. یک دنده دستی ۵ سرعته نیز نیروی تولیدی پیشرانه این سدان را به چرخ‌های جلو آن منتقل می‌کند.

از جمله امکانات تارا در نسخه دنده دستی می‌‌توان به کروز کنترل، سیستم کمک راننده ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز، دی لایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، ۲ کیسه هوا راننده و سرنشین، آینه‌های جانبی برقی و … اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.