نیمه دوم امسال منتظر دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور باشید

0 717

زمانی که بهمن‌موتور بیلبوردهای تبلیغاتی خود را برای نخستین بار بر روی بزرگ‌راه‌ها و محورهای مواصلاتی پایتخت نصب کرد انتظار می‌رفت که ۴ محصول جدید با برند دانگ‌فنگ راهی بازار کشورمان شود. حالا پس از عرضه و معرفی فیدلیتی و دیگنیتی نوبت به سدان فست‌بک دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور رسیده است تا هرچه زودتر معرفی و عرضه شود.

دانگ‌فنگ D53 که در بازار چین با نام آئولوس شناخته می‌شود به احتمال قوی جایگزین خودرو مزدا ۳ در خطوط تولید بهمن‌موتور خواهد شد و بر اساس اخبار واصله، نیمه دوم امسال معرفی و سپس راهی بازار خواهد شد.

دانگ‌فنگ خودرو آئولوس Aeolus را در ماه مه سال ۲۰۱۹ معرفی کرده و از ماه سپتامبر در ۴ تیپ مختلف راهی بازار چین کرد. تنها در دو سال میلادی گذشته نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه از این سدان در بازار چین به فروش رسیده که آمار فروش نسبتا خوبی محسوب می‌شود.

دانگ‌فنگ D53 بهمن‌موتور چه مشخصاتی دارد؟

انتظار می‌رود که زیر کاپوت این سدان، یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر قرار گیرد. احتمالا یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه نیز این خودرو را همراهی خواهد کرد.

از جمله امکانات و تجهیزاتی که انتظار می‌رود در این سدان دیده شود می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل و رادار نقطه کور اشاره کرد.

از آنجا که بهمن‌موتور هنوز به صورت رسمی از دانگ‌فنگ D53 رونمایی نکرده است تمامی اطلاعات و مشخصات ارائه شده از این خودرو بر اساس نمونه‌های تولیدی آن در بازار چین بوده و اصلا دور از انتظار نیست که نسخه نهایی عرضه شده در بازار کشورمان مشخصات دیگری داشته باشد.

بهمن‌موتور هنوز در خصوص قیمت نهایی این سدان فست‌بک صحبتی به میان نیاورده است اما انتظار می‌رود که برچسب قیمتی آن چیزی بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان باشد. در این حالت دانگ‌فنگ D53 رقیب جدی‌ای برای چری آریزو ۵ توربوشارژر و چری آریزو ۶ خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.