نقد و بررسی هوندا PCX160؛ اسکوتر شهری ایده‌آل و کم‌مصرف

0 772

هوندا PCX160 یکی از محبوب‌ترین اسکوترهای موجود در بازار ایران است که در دسته موتورسیکلت‌های شهری بالارده قرار می‌گیرد. این اسکوتر به‌دلیل عملکرد مطمئن، مصرف سوخت کم، فضای ذخیره‌سازی فراوان و سواری راحت، به انتخابی ایده‌آل برای رفت‌وآمدهای شهری تبدیل شده است، در این مطلب از کارنامه قرار است نگاهی نزدیک‌تر به این اسکوتر ژاپنی جذاب داشته باشیم. با ما همراه باشید.

طراحی هوندا PCX 160

هوندا PCX160 ظاهر شیک و مدرنی دارد و می‌تواند علاقه‌مندان به اسکوترهای لوکس را مجذوب خود کند. در نمای جلویی PCX160، شاهد چراغ‌های LED جلو کشیده و Vشکل هستیم که ظاهری مدرن و تهاجمی به این اسکوتر داده‌اند. نمای جانبی، خطوط عضلانی بدنه را به نمایش می‌گذارد و به‌خوبی حس قدرت و پویایی را القا می‌کند. رینگ‌های ۱۴ در جلو و ۱۳ اینچی در عقب، به جذابیت ظاهری PCX160 افزوده‌اند.

پنل ابزار PCX160 دیجیتالی است و اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، میزان سوخت، مسافت طی‌شده و ساعت را به راکب نشان می‌دهد. خوشبختانه طراحی فرمان کاملا مینیمال و کاربردی است که علاوه‌بر راحتی استفاده، ارگونومی خوبی هم دارد.

به‌لطف طراحی حجیم بدنه، صندلی‌های بزرگ و راحت و همچنین محفظه‌ای با حجم ۸ لیتر زیر زین خواهید داشت. همچنین، در قسمت جلویی هم فضایی برای قرار دادن وسایلی مانند کیف پول و تلفن همراه وجود دارد. با وجود بزرگ بودن بدنه موتور، هوندا PCX 160 بسیار آیرودینامیک است و درنتیجه مصرف سوخت کمی دارد.

اگر به‌دنبال اسکوتری با ظاهر شیک و مدرن هستید، این موتورسیکلت گزینه مناسبی برای شماست.

مشخصات فنی هوندا PCX 160

قلب تپنده PCX160، پیشرانه ۱۶۰ سی‌سی با eSP+ جدید است که قدرتی معادل ۱۵.۸ اسب بخار و ۱۱.۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نسبت به مدل قبلی ۱.۲ اسب بخار و ۰.۵ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌هد که شتاب‌گیری و کشش بهتری در سربالایی‌ها خواهد داشت. حداکثر سرعت هوندا PCX160 بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است که برای یک اسکوتر شهری و مسافت‌های کوتاه کاملاً ایده‌آل است.

 

سواری و عملکرد هوندا PCX 160

هوندا PCX160 در عمل چگونه است؟ این اسکوتر ژاپنی در اکثر مواقع سواری نرم و راحتی دارد. سیستم تعلیق، به‌خوبی ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند و هندلینگ آن هم چابک و مطمئن است. PCX160 در پیچ‌ها ثبات بالایی دارد و ترمزها هم عملکرد مطمئنی از خود نشان می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های جدید PCX 160، سیستم کنترل کشش (HSTC) است که به‌طور قابل‌توجهی به افزایش ایمنی رانندگی در جاده‌های لغزنده کمک می‌کند. در صورت کاهش چسبندگی چرخ عقب، این سیستم به‌طور خودکار قدرت موتور را کاهش می‌دهد و از هرزگردی چرخ و سُر خوردن اسکوتر جلوگیری می‌کند.

 

مصرف سوخت هوندا PCX

مصرف سوخت هوندا PCX 160 چقدر است؟ هوندا ادعا می‌کند که PCX160 مصرف سوخت ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد که آن را به یکی از کم‌مصرف‌ترین اسکوترهای موجود در بازار تبدیل می‌کند.

هوندا PCX160 از نظر عملکرد، فراتر از انتظار ظاهر می‌شود. پیشرانه قدرتمند، مصرف سوخت کم، سواری نرم و راحت، هندلینگ خوب، این اسکوتر را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند.

امکانات و آپشن‌های هوندا PCX

هوندا PCX 160 به امکاناتی مثل استارت بدون کلید، پورت USB با ظرفیت ۱۲ ولت، ترمز ABS و سیستم idling-stop مجهز شده است. سیستم idling-stop، عملکردی مشابه اتوهلد در خودروها دارد؛ به این صورت که در زمان ایست کامل، موتور خاموش می‌شود و با گاز دادن، مجددا شروع به کار خواهد کرد. به‌طورکلی این محصول هوندا آپشن‌های رفاهی و ایمنی مناسبی دارد که البته در این رده قیمتی، نباید دور از انتظار باشد.

 

قیمت

اسکوتر PCX 160 حدود ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و با این رنج قیمتی، اسکوتر گرانی به حساب می‌آید.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

 

سخن آخر

هوندا PCX160 با طراحی جذاب، عملکرد قدرتمند، ویژگی‌های جدید متعدد و مصرف سوخت کم، یک انتخاب عالی برای راکبان اسکوتر به‌شمار می‌رود. این اسکوتر به‌خصوص برای کسانی که به‌دنبال یک اسکوتر شهری شیک، راحت و کم‌مصرف هستند، ایده‌آل است. نظر شما چیست؟ آیا حاضرید ۳۴۰ میلیون تومان برای این اسکوتر پرداخت کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.