اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

فک پلاک خودرو و نکات مهم قانونی آن

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید درهنگام فروش خودروی خودتان انجام دهید این است که پلاک خودرو را که به نام شماست جدا کنید. این کار را به اصطلاح فک پلاک خودرو می‌نامند. تاریحچه فک پلاک از آن جا شروع شد که فروشندگان خودرو دست دوم به‌خاطر جرایم مالک جدید به دردسر می‌افتادند.

فک پلاک خودرو به چه معناست؟

پلاک هر خودرو متعلق به مالک آن است و پلیس راهنمایی و رانندگی از شماره پلاک، برای ردیابی مالک در صورت سرقت، تصادف یا هر مشکل دیگری استفاده می‌کند.

به‌همین‌دلیل تا زمانی‌که فک پلاک ماشین فروخته شده خود را انجام ندهید، مسئول مستقیم تمام جرایم و تخلفاتی هستید که مالک جدید خودروی شما با پلاک شما انجام می‌دهد. بنابراین شما باید پیگیر باشید نه او.

تا چه زمانی می‌توانیم فک پلاک خودرو را انجام دهیم؟

در اصل باید هر چه سریع‌تر این کار انجام شود، بااین‌حال محدودیت زمانی ندارد. تنها مشکل آن این است که هر اتفاقی بیفتد عواقبش دامنگیر فروشنده مالک پلاک است، با اینکه خریدار خودرو را تحویل گرفته و در حال استفاده از آن است. بعد از فروش ماشین و زدن سند و پلاک به نام شخص دیگر، مدت زمان غیرفعال شدن پلاک خودرو و حذف از سامانه راهنمایی و رانندگی حداکثر یک روز است.

قانون جدید فک پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱

بعد از سال‌ها اختلاف نظر بین سازمان امور مالیاتی و دفاتر ثبت اسناد از ۶ فرودین امسال، مالیات مربوط به نقل و انتقال خودرو تنها از طریق پرداخت مالیات در «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» امکان‌پذیر است. قانون جدید دو مرجع دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک را مورد حکم قرار داده است. قانونگذار این دو مرجع را تکلیف می‌کند که در زمان تعویض پلاک و ثبت سند انتقال، مالیات مربوطه را اخذ کنند. هر کدام از این دو مرجع زودتر مالیات را اخذ کند، دیگر الزامی برای مرجع دوم در گرفتن مالیات وجود ندارد.

مدت زمان نگهداری پلاک فک‌شده

در تبصره ماده ۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مقرر شده است تا راهنمایی و رانندگی پلاک‌های فک‌ شده را حداکثر تا ۱ سال نگهداری کند، ولی درصورت مراجعه نکردن صاحب قبلی و بلااستفاده ماندن پلاک، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه‌‌های شماره‌‌گذاری، پلاک ‌های مذکور بلااستفاده به افراد متقاضی جدید اختصاص داده خواهد شد. بنابراین مدت اعتبار پلاک فک شده فقط ۱ سال است.

آیا حضور فروشنده در هنگام فک پلاک ضروری است؟

در اصل باید هم خودتان به‌عنوان فروشنده و هم خریدار اتومبیل با هم برای فک پلاک در مراکز تعویض پلاک خودرو حضور پیدا کنید. بااین‌حال اگر به هر دلیلی نمی‌توانید خودتان همراه با خریدار بروید، می‌توانید وکیلتان را به جای خودتان بفرستید یا اینکه وکالت را از طرف خودتان به‌شکلی رسمی به خریدار بدهید. توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی این است که برای جلوگیری از پیامدهای وکالت دادن، شما به‌عنوان فروشنده بهتر است چند ساعت وقت بگذارید و خودتان حضوری بروید تا کار فک پلاک را انجام دهید. ممکن است خریدار به هر دلیلی کار فک پلاک را پشت گوش بیندازد و مدتی با پلاکی که به نام شماست تردد کند.

مراحل فک پلاک را چطور باید انجام دهیم؟

برای انجام فک پلاک خودرو، همراه با خریدار به مراکز فلاک پلاک خودرو مراجعه کنید. در بدو ورود، به شما برگه‌ای می‌دهند که نوبت و شماره باجه مربوطه در آن ثبت شده است. خودرو را در محلی که راهنمایی‌تان می‌کنند پارک کنید. در باجه موردنظر مدارک لازم از جمله مدارک شناسایی (اصل کارت ملی و شناسنامه) خودتان و خریدار، سند خودرو، برگ سبز خودرو و سایر مدارک مربوط به آن را باید ارائه دهید.

خریدار باید سند خانه یا قبض آب، برق، گاز یا هر مدرک دیگری که ثابت کند ساکن همین شهر است همراه داشته باشد. همچنین باید کارت عابر بانکی داشته باشد زیرا در مرکز تعویض پلاک، هزینه‌های مربوط به تعویض پلاک و پست مدارک خودرو را به‌صورت نقد دریافت نمی‌کنند. فرم‌های مربوطه را پر کنید. برگه کارشناس را که باجه به شما ارائه می‌دهد به کارشناس مرکز تحویل دهید. آنها خودرو را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مشخص شد خودرویی که مدارک آن دستتان است همین خودرو است، گواهی فک پلاک را صادر می‌کنند.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

با این مجوز باید به انبار پلاک بروید. در آنجا پلاک شما را جدا می‌کنند (فک پلاک) و پلاک جدید را می‌سازند و به خریدار تحویل می‌دهند. در این صورت شما به‌عنوان فروشنده خیالتان از بابت فک پلاک راحت می‌شود. اگر در مقام خریدار این مطلب را می‌خوانید، پس از فک پلاک برایتان پلاک جدید را می‌سازند و نصب می‌کنند. اگر قبلا خودرویی داشته‌اید و فک پلاک را انجام داده‌اید، چنان‌چه یک تا سه سال از تاریخ آن گذشته باشد، پلاک‌تان در انبار موجود است و سریعا نصب می‌شود. اگر مدت زمان بیشتری گذشته باشد، می‌توانید همان پلاک قبلی خودتان را استعلام کنید و آن را دوباره برایتان می‌سازند که یکی دوساعت طول می‌کشد. درصورتی‌که اولین بار است مالک خودرو می‌شوید، شماره پلاک جدیدی به شما تعلق خواهد گرفت.

استعلام پلاک فک شده چگونه انجام می‌شود و چه فرقی با استعلام پلاک دارد؟

همان‌طور که گفتیم، گاهی شرایط طوری است که شما به‌عنوان فروشنده خودرو زمان یا امکان حضور در هنگام فک پلاک را ندارید و به خریدار وکالت می‌دهید یا وکیل می‌گیرید که از طرف شما فک پلاک را انجام دهند. بااین‌حال از کجا بدانیم که پلاکمان فک شده؟ پس از دادن وکالت، پیگیری فک پلاک خودرو فروخته شده خود را فراموش نکنید و ببینید خریدار یا وکیلتان واقعا این کار را انجام داده است یا نه. برای استعلام فک پلاک خودرو از طریق اینترنت کافی است به سایت پلیس راهور مراجعه کنید. با وارد کردن کد ملی خودتان یا خریدار در بخش پیگیری وضعیت می‌توانید اطلاع از وضعیت فک پلاک داشته باشید.

استعلام فک پلاک ماشین فروخته شده با استعلام پلاک خودرو که درست برعکس است و از طرف خریدار صورت می‌گیرد، متفاوت است. خیلی‌ها این دو را اشتباه می‌گیرند. استعلام پلاک باید قبل از امضای مبایعه نامه انجام شود. درحالی‌که فک پلاک پس از آن صورت می‌گیرد و دراصل خودرو به خریدار تحویل داده شده است. شما به‌عنوان خریدار، با استعلام پلاک می‌توانید از سرقتی بودن خودرو یا هر مشکل دیگری که مربوط به آن پلاک باشد اطلاع یابید.

ازآنجاکه سایت پلیس راهور فک پلاک به‌دلیل مسائل امنیتی آفلاین است، بهترین و سریع‌ترین روش برای استعلام پلاک و نیز پیگیری وضعیت فک پلاک، حضوری به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.

حتما بخوانید: ۱۵ اشتباه رایجی که به سلامت ماشین‌تان ضربه می‌زند

شکایت فک پلاک خودرو به چه معناست؟

هنگامی‌که به‌عنوان فروشنده به خریدار برای فک پلاک وکالت می‌دهید، در آن مدت‌زمانی را تعیین می‌کنید که خریدار باید در آن بازه زمانی، نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کند.

اگر از طریق پیگیری وضعیت فک پلاک یا به طریقی دیگر، متوجه عدم فک پلاک توسط خریدار شدید که به هر دلیلی طی مدت تعیین‌شده اقدام به فک پلاک نکرده است و با پلاک شما تردد می‌کند، اصطلاحا دعوای فک پلاک ایجاد می‌شود. در این شرایط فروشنده باید به مراجع قضایی مراجعه و دادخواستی را مبنی بر توقیف پلاک فک نشده تسلیم کند. بدیهی است اعلام چنین موردی به پلیس راهنمایی و رانندگی نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت. پلیس به صرف ادعای شما پلاک را توقیف نخواهد کرد. بنابراین باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.

در صورتی که خریدار هستید، می‌توانید تنها با تعویض پلاک، اقدام به رفع شکایت فک پلاک نمایید.

مدارک لازم برای دادخواست فک پلاک

  • قرارداد فروش؛
  • سند مالکیت خودرو؛
  • اظهارنامه و نتیجه ابلاغ آن؛
  • کارت ملی خواهان.

هزینه دادخواست فک پلاک حدوداً ۵۰۰ هزار ریال تا دو میلیون ریال است.

چنانچه شما هم در زمینه دعوای فک پلاک خودرو تجربه‌ای دارید، آن را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

توصیه می‌کنیم اگر خواندن این مقاله برای شما مفید بود، سری به دیگر مقالات ما مانند  راهنمای خرید خودروی دست دوم و نکات نوشتن قولنامه ماشین بزنید.

/blog/remove-license-plate/amp/
نکات حقوقی و قانونی معامله خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (224)
نظر بدهید
  • ناشناس

    برگه سبز به اسم یکی است و سند خودرو به اسم دیگری ما بادشخص اول طرفیم یا با دومی

    • کارنامه

      سلام
      شما با هر دو شخص طرف هستید.

      • بیرانوند

        سلام من یه پراید خریدم پلاک نداره ( فک پلاک شده پلاکارو تحویل تعویض پلاک داده )مدل۹۶حالا میرم تعویض پلاک میگن معاینه فنی لازمه میرم معاینه فنی میگن پلاک لازمه چکار کنم!؟؟؟

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          باید به تعویض پلاک مراجعه کنید و هیچ خودرویی طبق قانون بدون پلاک اجازه تردد ندارد و امکان توقیف خودروتون بسیار زیاد هست.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

        • علیرضا

          با سلام
          من ۷سال پیش از سایپا ماشین خریدم،چند روزه که ماشینمو فروختم،آیا پلاک از اسم من درومده که من بتونم در خردادماه در سامانه یکپارچه برای خرید خودرو ثبت نام کنم؟

          • منوچهر

            سلام بله.

      • مصطفی

        سلام وقت بخیر. من سال ۹۱ نیسان فروختم تازه متوجه شدم ماشین هنوز بنامم هست وهیچگونه مدرک واطلاعاتی از فرد خریدار ندارم. لطفا راهنمایی بفرمایید باید برای فک پلاک چکار کنم

  • سیدسامرند

    من ماشینمو به یه شهره دور دست فروختم.یک۱ماه وفت خواستن تا تعویض پلاکش کنند.الان من هرروشی گفتن انجام دادن آخرش موفق نشدم.لطفا بزرگواری کنید مشکلمو حل کنید.الان میترسم برم خودرو ثبت نام کنم چون برای ثبا نام جدید خودرو استعلام میکنن هرکس پلاک انتظامی به اسمش باشه واقدام به ثبت نام کرده باشه دیگه تا ۳سال دیگه از خرید و ثبت نام خودرو حزف و ممنوع و اجازه خرید بهش نخواهند داد.بخاط این میترسم خریدار ماشینم‌هپوز تعویض پلاک نکرده باشه و ازهیچ راهی موفق به استعلام نشدم.کممممممک
    ۲۸۷۲۲۸۷۹۲۲
    ۲۲۷ی۳۷ایران ۲۷ هر کس تونست به منه بینوا کمک کنه مرسی از دوستان همیشه در صحنه یه گلم

    • کارنامه

      سلام
      شما باید برای شماره پلاک مذکور شکایت‌نامه پر کنید. پلیس بر اساس شکایت شما، خودرو را هرجا ببیند متوقف می‌کند. در این صورت می‌توانید صاحب جدید را برای تعویض پلاک مجبور کنید.

    • رضا

      از طریق دفتر بیمه نامه خودرو بر شناسایی فرد که ماشین دستش هست پیگیری کنید

  • مهدی

    سلام و وقت بخیر
    پدر من یه پلاک داشته که بیش از ۱۰ ساله فک شده میشه من اون پلاکو بگیرم؟

    • behnam.haji198160

      خیر پلاک به نام پدرتون خورده و قابل‌انتقال نیست.

  • علی

    سلام علی رغم اینکه پنجاه روز است خودرو فروختم و در حضور خودم فک پلاک انجام شد اما درسایت پلیس راهور برای پیگیری وضعیت فک پلاک با وارد کردن کد ملی اطلاعاتی نمایش داده نمیشود.
    به خاطر آفلاین بودن سایت پلیس راهور است یا مشکلی وجود دارد و اینکه از کجا مطمئن شوم آن پلاک دیگر مربوط به من نیست؟

    • behnam.haji198160

      پلاک همیشه به‌نام شماست. فقط چون روی خودرویی نصب نیست، اطلاعاتی هم نشان نمی‌دهد.

  • ابراهیم

    سلام. ببخشید من قصد فک پلاک با فروشنده دارم اما متاسفانه کارت ماشین را گم کرده ام. آیا هنگام فک پلاک، ارائه کارت ماشین نیاز هست؟ اگر فروشنده و مالک خودش در هنگام فک پلاک حاضر باشد کارهای فک پلاک انجام خواهد گرفت و مشکلی ندارد ؟؟؟؟

    • behnam.haji198160

      هنگام فک پلاک احتیاجی به کارت خودرو نیست.

  • محمد

    سلام…آیا من خریدار هم میتوانم فروشنده را به فک پلاکش الزام کنم؟ فروشنده من نمیاذ فک پلاک کنه تا من پلاک جدید بزنم و سند رو بنام خودم منتقل کنم.وکالتنامه برای انتقال سند دارم اما داخلش اون وکالت اختیاری برای فک پلاک ندارم.

    • behnam.haji198160

      می‌تونید با شکایت، از تردد خودرو با پلاک خودتون جلوگیری کنید و خریدار رو وادار به تعویض پلاک نمایید.

      • امیرحسین شاهیان

        سلام من خودرو هنگامی که ماشین ایران خودرو در سند رهن بود فروختم الان کار هایی فک رهن را انجام دادم ام و سند دست هم هست خریدار از دادن پول ماشین اجتناب میکنم من چکاری میتوانم برای خوابوندن ماشین میتوانم انجام دهم ؟

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          خرید و فروش خودروی سند در رهن غیر قانونی است.
          اما شما الان صاحب خودرو میباشید و میتوانید با طرح شکایت خودرو رو متوقف کنید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

        • موسوی

          سلام
          من ۱۵ سال پیش پیکان فروختم . حتی سند هم انتقال ندادم چه بریه به فک پلاک . اون موقع رسن نبود . الان تو سایت به نامم هست ‌. میخوام فک کنم ولی هیچ نشانه ای از خریدار ندارم و شاید چندین دست گشته باشد . پلیس ۱۰ میگه از طرق قضایی اقدام کن ما نمیتونیم مشخصات و ادرس بدهیم . ایا راه راحت تری هست !؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . ممنونم

          • منوچهر

            سلام
            خیر باید حتما از طریق قضایی اقدام کنید.

  • اشکان

    سلام بنده ماشین رو فروختم به یک شهر دور و ایشون اقدام به تعویض پلاک نکردن و بنده هم درخواست توقیف دادم و ماشین الان توقیف شده حالا خریدار میگه بیا وکالت بده برم فک پلاک کنم. راه قانونیش چجوریه و من اگر بهش وکالت بدم میتونه ماشین رو با پلاک من مجددا ببره بیرون؟

    • behnam.haji198160

      بله با وکالت مجدد می‌تونن هم خودرو رو مجدد ازاد کنند و هم تعویض پلاک کنند.

  • امیر

    ماشین من از سال ۹۸ فک شده چجوری استعلام دلیلش رو بگیرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از مراکز تعویض پلاک
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    باسلام بنده خودرویی راخریداری کرده وبعدازمدتی بصورت قراردادمبایعه نامه به شخصی ثالث فروختم ومدت تعویض پلاک را۴ماه قیدکردم که ایشان بعد۲سال مراجعه کرده درخواست انتقال سندراازمن داردباتوجه به گذشت زمان وارتفاع قیمت صاحب سندشکایت توقیف پلاک نموده وازانتقال سندامتناع میکندومطالبه مالی دارد../؟چه بایدکرد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نظر بنده بهتر است به شورای حل اختلاف مراجعه کنید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مریم

    سلام
    ماشین من چند دست فروخته شده
    نفر آخر می‌خواد فک کنه ، ولی شنیدم به کسی که ازش خریداری کرده بدهکاره
    آیا من بدون توجه به این موضوع میتونم وکالت فک پلاک بدم و پلاکت رو بگیرم ؟ یا ممکنه دعوای اونها برای من مشکل ساز بشه ؟
    چکار کنم خیالم راحت باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از اون نفر استعلام بگیرید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • الیاس

    با سلام من ۲ ماه است که ماشین فروختم و با توجه به ارائه وکالت تعویض پلاک خریدار اقدامی نکرده است و اعتبار وکالت به اتمام رسیده است و دستور توقیف پلاک دادم ایا می توانم بهنگام توقیف پلاک را از روی ماشین ور دارم و خودرو را بدون پلاک تحویل دهم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی این امکان هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • بهروز

        سلام ماشین من بعلت فک پلاک توقیف شد رفتم از صاحب ماشین وکالت گرفتم چطور الان رفع توقیف کنم پلاکشو از پارکینگ در بیارمش از شهرستان بستن پلاکشو

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          به پلیس +۱۰ مراجعه کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شهرام امیدی

    سلام من ظرف یه روز یه خودرم خریدم و خودرو قبلیم رو فروختم حالا میخوام بدونم آیا میتونم در یک روز پلاک فک شده از خودروی قبلی رو به خودروی جدیدم الحاق بدم؟؟؟ یا باید چند روزی بگذره؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سارا

    سلام من ماشین خود را فروختم و طرف مقابل ازم وکالت گرفته که بره کارهاشو انجام بده و فک پلاک کنه.به من گفته وکالت دو ماه به من بده منم طبق اطمینان وکالت نامه رو نخوندم و ایشون وکالت دائم ازم گرفته که زمان نداره.فک پلاک هم هنوز نکرده و پلاک به اسم منه.چیکار کنم میشه راهنماییم کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید برگه رو مطالعه میکردین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام.من وکالت بدون مدت به بنگاهی دادم واسه سند زدن.الان خودرو رو فروختن،ولی خریدار با پلاک من تردد میکنه و فک پلاک نمیکنه.ممنون میشم بگید چه کار کنم که فک پلاک کنن.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      نباید وکالت بدون مدت میدادید به خریدار.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقت بخیر
    من به تازگی ماشین پدر فوت شده ام را بنام خودم زدم و رفتم مرکز تعویص پلاک و یه پلاک فک شد کس دیگه رو بمن دادن ( من کلا پلاکی نداشتم از اول و این اولین پلاکم بود که میگرفتم) الان متوجه شدم این پلاک که قبلا مال کس دیگه بوده بدهی عوارض شهرداری و بدهی ازاد راهی داره
    الان من باید چیکار کنم؟؟؟
    چرا پلاک شخصی که فک شده و دارای بدهی بوده تو انبار بوده و حالا بمنی که تاحالا پلاک نداشتم پلاک نو ندادن و این پلاک رو دادن؟؟؟؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به پلیس راهور مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • اقا سید

    سلام علیکم
    من خودرویی را فروختم ک متاسفانه مبایعنامه نکردم و همین جوری فروختم . و این خودرو دست به دست شد تا اینکه خودروی در جاده چپ کرد . الان بعدچند سال پلاک هنوز ب اسم من هست و مدارک از خودرو هم دست کسی ک الان ماشینو داره … هر کاری میکنم نمیاد فک پلاک کنه … من بدون مدارک ماشین و مبایعنامه چطور می توانم درخواست شکایت کنم…
    خریدار اول را نمیشناسم و ماشین دست ب دست شده … لطفا راهنمایی کنید .
    با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف جهت ایراد شکایت مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • اتوسا عریضی

    سلام من یک ماه که ماشینم ا فروختم ولی صاحب جدید فک پلاک نکرده و یکبار هم پلیس راهور یه استان دیگه به من زنگ زد و گفت ماشینتون فلان جاست بیان بردارین
    من بدون هیچ مدرکی از خودرو فقط بیمه بدنه دستمه میتونم برای فک پلاک اقدام کنم؟

    • بهمن حامدی‌نژاد

      متاسفانه خیر

  • محسن

    سلام. وکالت دادم به کسی تا فک پلاک کنه روی ماشینی که خودم وکالتی خریدم و فک پلاک نکردم. حالا اون بنده خدا خریدار نهایی رفته فک پلاک، بهش گفتن پلاک رنگ شده و یا مخدوش شده برای فرار از جریمه، حالا تکلیف چیه؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کارتون غیر قاونی بوده و باید به دادگاه مراجعه نمایید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدیار

    با سلام بنده یه ماشین خریدم بنام خانمم زدم وکالت تعویض پلاک رو هم بنام ایشون صادر کردن. متاسفانه بدلیل شرایط کرونا و بارداری خانمم نتونستیم تو مدت مجاز بریم واسه تعویض پلاک وتاریخ وکالت منقضی شده. حالا ماشین رو توقیف کردن وبردن پارکینگ.
    من اولا میخاستم بدونم باید نوبت اینترنتی واسه تعویض پلاک بگیرم یا فک پلاک؟
    دوما اگه بخام انتقال بدم به نام خودم پلاک بگیرم باید چکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      نوبت تعویض پلاک بگیرید و وکالت رو هم مجددا باید به نام خودتون اخذ کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Hossein

    سلام وقت به خیر.برای فک پلاک حتما باید ادرس داشته باشتم؟ادرس خونه ب اسم خودم باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مدارک احراز سکونتتون نیاز هست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • زواره

    درود بر شما
    من نزدیک به ۲ ماه پیش در مرکز تعویض پلاک اتحاد، ماشینمو به یه بنده خدایی فروختم و همونجا مراحلش رو بطور کامل انجام دادم حتی خودم پلاک فک شده رو تحویل انبار دادم و پلاک جدیدِ خریدار رو گرفتم بهش تحویل دادم. ولی بعد از گذشت ۲ ماه از فک پلاک همچنان برام جریمه های به روز میاد و توی سایت راهبر هم می گه پلاک فک شده ای به نام شما وجود ندارد!!!!
    چه باید بکنم؟ از کجا بایستی پیگیری کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به پلیس راهور مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی ملایی

    سلام من ماشینومو فروختم وخریدار رفته تعویض پلاک کرده پلاک قبلی من آدرسش تهران رسالت بوده ولی الان من اومدم شهریار ساکن شدم میتونم از پلاک قبلیم استفاده کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      طبق مدارک احراز سکونت پلاک به شما تعلق میکیرد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • متين كدخدايي

    سلام،من یک سال پیش ماشینمو فروختم،یه ماشین دیگه خریدم با پلاک ماشین قبلیم،الان می خوام ازتخفیفای بیمه شخص ثالث پلاک ماشینم استفاده کنم باید چیکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به نمایندگی بیمتون مراجعه کنید انجام میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد خلیلی

    سلام
    من در حدود یک ماه خودروی خود را فروختم و در شهریار (حومه تهران) فک پلاک شده است، الان ماشین جدیدم را که خریدم برای تعویض پلاک از مرکز اتحاد نوبت گرفتم، باتوجه به وجود پلیت پلاک قبلی من در شهریار، آیا امکان درخواست پلیت جدید در مرکز اتحاد را دارم (قطعا هزینه ساخت را پرداخت خواهم کرد) یا باید حتما به شهریار بروم و پلیت قبلی را بیاورم به مرکز اتحاد؟؟
    ممنون که پاسخ می دهید، بسیار سردرگم شده ام.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر نیازی به مراجعه شما به شهریار نیست و با کمی تاخیر پلاکتون در اتحاد صادر میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام و درود
    من یه چند ماهی میشه که ماشین خریدم ولی فروشنده ماشین اقدامی برای تعویض پلاک نمیکنه چند بار هم بهش زنگ زدم میگه باید ۲ تومن بهم بدی که بیام تعویض پلاک الان هم رفته روی ماشین شکایت گذاشته من باید چیکار کنم ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف جهت طرح شکایت مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • محمد

        سلام خسته نباشید
        من وکالت تعویض پلاک و فروش را دادم درسال۹۹
        وخودم به مرکز تعویض پلاک نرفتم
        الان استعلام پلاکم رو میگیرم میزنه
        پلاکی بااین کدملی ثبت نشده
        ممکنه بنده رو راهنمایی فرمایین
        که چون خودم نرفتم یعنی پلاکم فک نشده
        واینکه ممکنه پلاک رو خریدار برداشته باشه ؟

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          استعلام رو مستقیما از خود مرکز تعویض پلاک باید بگیرید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام. من خودرو خودم رو فروختم. به خریدار وکالت دادم تا یکماه آینده پلاکش رو عوض کنه. الان یکماه دیگه گذشته و پلاک رو جدا نکرده. بابد چیکار کنم؟ از پلیس+۱۰ اقدام کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      از شورای حل اختلاف اقدام کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    ایا در فرم نوبت دهی فک پلاک، وقتی کدملی مالک را درخواست کردند میتوان کدملی وکیل مالک را قید کرد یا نه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمود

    سلام وقت بخیر .بنده خودرویی در سال ۱۳۹۰ خریدم بعد از چند ماه خودرو رو برگردوندم به فروشنده که اشتباهی کردم قبول کردم خود فروشنده کارهای فک پلاک رو انجام بده از اون سال که من خیالم راحت بود که فک انجام شده پیگیری نکردم ولی متاسفانه متوجه شدم پلاک بنده فعاله و طرف داره با پلاک من تردد میکنه الانم دسترسی بهش ندارم و نمی دونم کجاست دادگاهم رفتم گفتن مدرک بیار .منم خلاصه از طریق کدپستی ادرس طرفو پیدا کردم که تو سیرجانه. با کد ملیشو باید چیکار کنم که بتونم پلاکو توقیف کنم؟ممنون میشم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به مراجع قضایی جهت طرح شکایت و توقیف پلاک مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • mitra

    سلام خسته نباشید من ماشین فروختم به یک شهر دور وکالت تعویض پلاک دادم گفتن میریم چندبار خودم نوبت براشون گرفتم نرفتن بعد از اتمام وکالت خریدار نه گوشی جواب میده نه چیزی از مدت تعویض پلاک هم گذشته رفتم شکایت کنم آدرس ها رو اشتباه داده برای ثنا
    ماشین رو برده تعویض پلاک هم نمیکنه گوشی هم جواب نمیده باید چیکار کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      از طریق مراجع قضایی برای توقیف پلاکتون اقدام کنید
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • mobina

      پلاک خودتون رو توقیف کنید ، میگیرنش

  • مج

    سلام من یه ماشین از کسی گرفتم به کس دیگه فروختم هیچ هیچ وکالت و قولنامه ای هم نوشته نشده،حالا فروشنده میگه چون خریدار نیومده تعویض پلاک کنه من یه مقدار پول میخوام تا بیام تعویض پلاک کنم میخواستم بدونم من این وسط پام گیره؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      شما عمل خلاف قانون رو انجام دادید و بدون نوشتن فروش مال غیر انجام دادن و باید مورد رو حل کنید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • الی

    سلام ماشین جدید که خریدم تعویض پلاک بهم ی پلاک داد که پلاکش خلافی داره؟باید چیکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به خود مرکزی که پلاک رو تعویض کردید و برای حل مشکلتون به مدیر فنی مرکز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • بهروز

    سلام من پلاکم در مرکز دیگری فک شده با مراجعه به مرکز دیگر همون پلاک رو برام میزنن؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله با چند ساعت معطلی امکانش وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • بهروز

    سلام من پلاکم در مرکز دیگری فک شده با مراجعه به مرکز دیگر همون پلاک رو برام میزنن؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله با چند ساعت تاخیر امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • عرفان

    سلام من قولنامه دستی نوشتم وخریدارنمیادتعویض پلاک بایدچیکارکنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • عليرضا

    سلام و خسته نباشید.
    من خریدار ماشینی بودم که چند بار دسته به دست شد و بعداز پنج ماه متاسفانه نتونستم اقدام به فک پلاک کنم و صاحب برگ سبز خودرو شکایت کرده و ماشین من هم توی پارکینگ هست و الآن هرچی بهش میگیم بیا تا فک پلاک کنیم نمیاد.
    باید چیکار کنیم؟آیا ما مرتکب جرم شدیم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید از شخصی که خودرو رو خریداری کردید سند زدن رو طلب کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید یزدی

    سلام من نوبت زدم برا تعویض پلاک و کد ملی داداشمو دادم ولی الان ک نوبت تعویض پلاک رسیده تصمیم عوض شده میتونم بزنم ب نام خودم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با سلام وقت بخیر بنده ماشینمو با یکی معاوضه کردم اون شخص تهران تشریف دارن من ارومیه هردومون وکالت تعویض پلاک دادیم بهم ولی بعدا من از ماشین جدید خوشم نیومد و دادم نمایشگاه و یه ماشین دیگه ورداشتم و قرار شد که هر وقت ماشینو فروختن بنده به عنوان وکیل برم تعویض پلاک حالا همون تهرانه میگه که فک پلاک کن میخواسم بدونم امکانش هست که اول ببرم فک کنم پلاک طرف رو بعدا که نمایشگاه فروخت ماشینو برم و انتقال بدم ماشین رو؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله دقیقا باید همین کار رو انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    باسلام و خسته نباشید من یه پلاک دقیقا اوپ روزی که من وقت تعویض پلاک گرفتم اونم فک میشه میخواستم بدونم اون پلاک رو میدن به من یا پلاک جدیدصادر میشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      پلاک قبلی رو میدن
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام روز بخیر، بنده یه ماشین داشتم و فروختم و مراحل فک پلاک و… رو طی کردم الان که میخوام خودرو ثبت نام کنم میگه پلاک فعال دارید، خواستم بدونم دلیلش چیه؟ اصن میشه ثبت نام کنم یا ن اخ میگن خودرو جدیدم بخرم همون پلاک قبلی رو بم میدن.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ۲۴ ساعت
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فاطیما

    سلام،ماشین من به نام خودمه،میخام ماشین جدید ثبت نام کنم که یکی از شرایطش نداشتن پلاک فعال هست، اگه ماشینو به نام همسرم کنم تا چه مدت طول میکشه در سایت راهور به نام ایشون بشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ۲۴ ساعت
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • عارف

    سلام من دوسال پیش ی ماشین فروختم دوبارهم وکالت دادم ب خریدار ولی برا تعویض پلاک اقدام نکرد الان هرکار میکنم نمیاد برا تعویض پلاک اصلا نمی‌دونم کجا وچیکارداره می‌کنه الان من باید چیکار کنم کدوم مرجعی برم و شکایت کنن

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به پلیس راهور و شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Mahmood

    سلام ی ساله ماشین فروختم الان کدملیم که توسامانه میزنم. جواب میده با این کدپلاک فک شده نداریم. این یعنی پلاک فعاله؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام وقتتون بخیر من ماشینو تعویض پلاک نکردم چون صاحب پلاک ونمیتونستم پیدا کنم تا دوروز پیش صاحبش رفته توقیف پلاک کرده الان ماشین پارکینگه دیروز از صاحبش وکالت کاری و وکالت تعویض پلاک گرفتم ولی الان رفتم راهنمایی اونجایی که درخواست توقیف کرده رفع توقیف کنن میگن باید بری پلاکو بیاری اینجا پارکینگم پلاکو بمن نمیده مامورای راهنماییم که خودشون نمیرن الان من باید چیکارکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      نیازی نیست شما فیزیکی پلاک رو ببرید جایی.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Zeynab

    سلام ما یک پیکان داشتیم دو سال پیش فروختم و طرف اومد قرارداد دستی نوشتیم و ۹تومان ۷داد و دو تومان ماند گفت که دو روزه میارم که الان دو سال شد شکایت کردیم برای فک پلاک قیمت به روز میتوان کرد و یا ماشینو پس بگیریم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به قولنامتون بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • زینب

    سلام
    من تیر امسال یه ماشین فروختم و وکالت دادم به خریدار تا فک پلاک کنه بعد من دیروز رفتم تو تهران من دیدم تا ۸دی برای پلاکم عوارض اومده و استعلام فک پلاک گرفتم دیدم هیچ پلاکی با کد ملیم فک نشده الان چیکار کنم؟ هیچی هم ازش ندارم فقط تو اسناد رسمی ازش آدرس هست که اونم نمیدونم بهم میدن یانه
    ممنون میشم جواب بدین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با در دست داشتن قولنامه به پلیس راخور برای طرح شکایت و توقیف ماشین اقدام کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پیمان

    سلام من یه ماشین پلاک تهران دارم که فروختم و می‌خوام فک پلاک کنم در کرمانشاه
    همون روز هم من یه ماشین جدید تعویض پلاک می‌خوام بکنم یا نهایت یه هفته بعدش
    آیا میتونم همون پلاک تهران رو از تعویض پلاک کرمانشاه بگیرم یا باید برم تهران برای گرفتن همون پلاک قبلی. سپاس از پاسخگویی شما.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به مدارک احراز سکونتی شا دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • رضا

      سلام من دوساله ماشین فروختم خریدار نمیاد تعویض پلاک‌ بکنه هیچ مدرکی ازش ندارم فقط پلاک به اسممه باید چکارکنم توقیف بشه

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        برای حل مشکلتون باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید اونجا با طرح شکایت میتونید مشکلتون رو حل کنید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امین

    سلام
    یک سوال داشتم مبنی بر اینکه، بنده یک ماشینی دو سال پیش فروختم و خریدار هم فک پلاک کرده. الان خودم ماشین خریدم به گمان اینکه همان پلاک قبلی را برام نصب میکنند. ولی پلاک جدیدی به نام من زدند. چطوری میتونم پلاک قبلی را پیگیری کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکانش وجود نداره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ناصر

    سلام من خودرو رو با یه نفر قولنامه کردم از طرف نمایندگی ایران خودرو به عنوان کارشناس اومدن مدارک دست من مونده پولو کامل داده ماشینو برده حالا میگه وکالت بزنم به نام یکی دیگه که مشتری نمایندگی میشه آیا با وکالت دادن به کسی که قولنامه هم باهاش ننوشتم و نمیشماسمش مشکلی ایجاد میکنه واسم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به اون شخصی داره که باهاش معامله انجام میدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام
    وقت بخیر
    تابحال هیچ پلاکی به نامم نبوده . برای تعویض پلاک که رفتم پلاکی که قبلآ استفاده شده رو بهم دادن ، میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • صالحی

    من ماشینمو تهران فروختم پلاکمم برای تهران الان مقیم مشهد هستم خریدار تعویض پلاک نمیرودجریمه مکرر برام میاد رفتم برای توقیف پلاک میگن بایدبری تهران راهی هست اینجا انجام بدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام
    من ۲ سال پیش فک پلاک کرده ام، آیا پلاک هنوز بنامم هست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید از پلیس راهور استعلام بگیرید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    با عرض سلام
    من سه چهار ماه قبل یه ماشین خریدم،اون با وکالت از مالک فروخت به من،وکالت تا ۲۳ برج ۹ بود که تموم شد،و مالک شکایت کرد و چندروز قبل ماشین رو گرفتن و رفت پارکینگ،با نامه و فلان بدون حضور مالک پلاک،پلک ها رو کندیم و بردیم تحویل انبار پلاک دادیم،برگه ی ترخیص از پارکینگ هم گرفتم و درواقع ماشین آزاده ،منتها ماشین چون بدون پلاک بود حرکت ندادم ،حالا میخام برم برای پلاک اقدام کنم ،مستقیم به من پلاک میدن یا به نام اون که وکالت داشته پلاک میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پلاک رو به نام کسی صادر میکنند که از مالک وکالت تعویض پلاک گرفته است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • الهام

    سلام من دوسال پیش ماشینم رو فروختم فک پلاک هم انجام دادم بعد از دو سال برای من اخطار پرداخت عوارض سالیانه میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استعلام تاریخش رو بگیرید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من یه ماشین فروختم ولی تعویض پلاک نکرد توقیف هم زدم ماشینش هنوز توقیف نشده چکار باید کنم

  • حسین

    با سلام وقت بخیر ببخشید من دو سال پیش ماشینم فروختم و فک پلاک شده و پلاک دو سال داخل تعویض پلاک هست الان قصد خرید ماشین دارم آیا میتونم همون پلاک قبلی بگیریم آخه شنیدم طبق قانون جدید بعد از یکسال پلاک میره تو بلاک لیست ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید از مرکز تعویض پلاک استعلام بگیرید که پلاکتون هنوز داخل انبار موجود هست یا خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مریم حسینی

    سلام وقت بخیر ،من دو تا پلاک بنامم دارم ولی وقتی رفتیم تعویض پلاک برای ماشینمون گفتیم یکی از همون پلاکها رو میخوایم گفتن چون آدرستون قبلا تهران بوده الان کرجین بهتون نمیتونیم پلاک قبلی ها رو بدیم و یه پلاک جدید بهمون دادن ،الان تکلیف اون دو تا پلاک چی میشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا به شخص دیگه ای تخصیص داده باشند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهرام

    سلام. من ماشین خریدم مقدار خیلی کمی از ثمن معامله باقی موند. فردا فروشنده قرار بود بیاد محضر نیومد و اسناد خودرو رو نیاورد.دست برادرشه و اونم به گفته خودش تا دو هفته نمیاد. حالا فروشنده می‌تونه ماشین رو توقیف کنه؟چون مبایعه نامه ی خودشو پاره کرد دید ضرر زیان زیاد نوشته بودم.و اگه توقیف کرد من میتونم از توقیف در بیارم با توجه به قولنامه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام . من ماشینی را که چند دست گشته تا به من رسیده را خریداری کرده ام . و نفر آخری که خریده ام برگه فک پلاک بهم داده . به نظر شما این برگه قانونی است یا امکان جعل هست .و یا آشنا داشته برگ گرفته باید چکار کنم ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر پلاکی که روی خودر هست تعویض شده برگه قانونی است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مراد

    من ماشین فروختم.وکالت هم زدم واسه تعویض پلاک.متاسفانه ماشین و دزدیدن وبعدش تصادف کرده و فوت کرده.آیا والدین متوفی میتونن به من شکایت کنن.ممنون میشم راهنماییم کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش وجود نداره خیالتون راحت باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بنیامین

    سلام خسته نباید بده یه ماشین فروختم پلاک به اسم پدرم بود یکسال پیش این خریدار تعویض پلاک نکرده دوسه دست چرخیده والان مشخص نیست دست کی هست قول نامه رو هم گم کردیم بخواییم پلاک رو پس بگیریم چ بایدکنیم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید به شورای حل اختلاف برای طرح شکایت مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عرفان

    موقع فک پلاک موتور سیکلت, پلاک قبلی رو میدن دست مالک قبلی یا ضبط میشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر در انبار پلاک نگهداری می شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عسگر

    سلام عرض ادب .چهار سال پیش یه ماشین خریدم موتورش دست کوپ در اومد بعد شکایت و دادگاه ثابت کردم نفری که ازش خریده بودم فرار کرد ماشینم قولنامه نگه داشتم .چند روز پیش پیداش کردم ماشینشو توقیف کردم خلاصه خرج تعمیر و تعویض موتورو گرفتم بعد چهار سال تازه وکالت گرفتم الان صاحب اصلی خودرو پلاکهاشو میخواد .از یه طرف اگه تعویض بلوک یا سیلندر بکنم ۳ماه طول می‌کشه تا هزینشو بریزم ایران خودرو برام بفرستن تا موتورو جم کنیم بعد بریم تعویض پلاک..از یه طرفم اصلا وقت نامیده توقیف کرده پلاکهارو….موندم چه کنم..میشه پلاهارو بکنم بدم بهش یا مشکل قانونی داره..لطفاً راهنمایی بکنید.متشکرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکل قانونی داره و باید از طزق مراجع قضایی این مشکل رو حل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • Sokot

        سلام وقت بخیر/من ماشینمو چند وقت پیش فروختم خواستیم تعویض پلاک بریم طرف تصادف کرد ماشین رو داده اوراقی فک پلاک انجام نمیده چیکار باید بکنم میگه ماشین اوراق شده چطور ببریم تعویض پلاک رفتم راهنمایی گفتن پلاکت فعاله نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          باید اون شخصی که ماشین رو بهش فروختید بابتدا برای اوراق خودرو به مرکز تعویض پلاک مراجعه میکردند و کارهای اسقاط رو انجام میدادن و پلاک رو فک میکردن و سپس جهت اوراق اقدام میکردند.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیا

    سلام

    من بعد از فروش خودرو چندین بار پیام جریمه برام اومده چون یک ماه برای تعویض پلاک به خریدار فرصت داده بودم الان خریدار جریمه ها رو پرداخت میکنه ولی چون پلاک به نام من بوده من به عنوان راننده پر خطر شناسایی شده ام و نمره منفی برای من در نظر گرفته شده آیا راهی هست که نمره منفی های گواهی نامه من پاک بشه؟ متشکرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر متاسفانه هیچ راهی وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Hossein

    سلام من ماشینو فروختم وکالت دادم به خریدار ک مال یه شهر دیگه اس ک فک پلاک کرده
    الان من ماشین خریدم همون پلاک قبلی رو برام میزنن ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی در صورت موجود بودن پلاک خودروتون امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام و خسته نباشی حضور کارشناسان محترم . من دو سال پیش خودرویی رو فروختم. مراحل فک پلاک هم انجام شد. الان چرا پس از این مدت هنوز خودروی فروخته شده در لیست اموال و داراییهای من ثبت شده است. (البته در سامانه استعلام یارانه که مرا از دهک ۹ به ۱۰ تغییر دادند و از لیست یارانه بگیران حذف کردند.) چگونه این خودروی فروخته شده از لیست اموال و داراییهای من حذف شود ؟؟ ممنون میشم که راهنمایی می کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه درصدی از اطلاعات سامانه برای سال ۹۹ می باشد و هنوز بروز رسانی کامل در این سامانه انجام نشده است.
      شما میتوانید با ثبت بازبینی در همان سایت مجددا برای بررسی اقدام نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهروز

    سلام وقت بخیر..من ۲سال پیش ماشینو فروختم الان استعلام فک پلاک گرفتم میگه فک پلاکی مشاهده نشده..الان نه وکالت نامه دارم نه مبایعه نامه نه برگ سبز..چطوری میتونم فک پلاک کنم؟؟تشکر از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ راهنماییتون میکنن که چه مراحلی رو باید انجام بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام
    ببخشید اگر پلاک را فک کنیم و ماشین را ب نام کس دیگر بزنیم، همان لحظه پلاکمان غیرفعال میشود، ؟
    برای ثبتنام در ایرانخودرو که شرط عدم داشتن پلاک فعال هست ، میپرسم.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله طبق اعلام های قبلی.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام، موقع نوبت گیری برای تعویض پلاک روی دستورات علامت ضربدر ❌ خورده، و نمیتونم نوبت بگیرم
    این به چه معناست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این بدین معنی هست که شما اطلاعاتتون رو به صورت اشتباه وارد کردین لطفا با دقت بیشتری فرم ها رو مطالعه و پر کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Ali

    سلام خسته نباشید
    من میخوام توی قرعه کشی خودرو ثبت نام کنم اما پلاک فعال دارم و سند خودرو هم به نام منه ، آیا میشه فقط پلاک رو به نام همسرم کنم و سند به نام خودم باقی بمونه و بعد ثبت نام کنم
    و بعد اینکه پلاک غیر فعال شد بعد از گذشت چه مدت میشه ثبت نام قرعه کشی کنیم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      بلافاصله میتونید ثبت نام کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کریمی

    با سلام و وقت بخیر من ماشین فروختم و فک پلاک کرد تو سایت راهور که میرم می زنه هنوز بنام شما فک پلاک ثبت نشده والان مهم خودرو می خوام ثبت نام کنم خطا میده میشه راهنمایی بفرمایید چیکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سایت راهور هر کمی با تاخیر آپدینت میشود لطفا کمی صبر کنید.
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • Bahram

    سلام
    من۱۰ سال پیش ماشین رو فروختم و از سال ۹۰ از اون ماشین هیچ خبری نیست شکایت قضایی و نامه توقیف هم هیچ نتیجه ای تاکنون نداده.معلوم نیست منهدم یا اوراق و یا…حال چگونه باید پلاک رو فک کنم هنوز بنام من درسیستم راهور فعاله…اگر این ماشین و صاحبش هیچ وقت پیدا نشه چطوری باید پلاکم رو فک کنم.ممنون که جواب درستی به من بدهید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تنها راهی که برای شما هست اینه که به مرجع قضایی مراجعه کنید و با طرح شکایت و حکم قاضی پلاک رو از سامانه در بیارید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام خسته نباشید من ۱۰ سال پیش یه خودرو پراید فروختم چند بار اخطار دادم برو تعویض پلاک
    الان رفته تعویض پلاک گفتن که ماشین دوتیکس یعنی خودش تصادف کرده ماشین و داغون کرده حالا ماشین دوتیکه شده میخواد ماشین و اوراق کنه پلاکمم فک نمیشه چیکار باید بکنم آیا؟؟؟؟؟

  • نرگس

    سلام وقت بخیر همسر من بدون اجازه ماشین رو برده و برای من پیامک خلافی میاد کجا باید پیگیری کنم برای توقیف یا فک پلاک . ماشین بنام منه

  • نرگس

    سلام وقت بخیر همسر من بدون اجازه ماشین رو برده و برای من پیامک خلافی میاد کجا باید پیگیری کنم برای توقیف یا فک پلاک . ماشین بنام منه. دادگاه و مراجع قضایی پاسخگو نبودن

  • وحید

    سلام خسته نباشید من پنج ماه پیش خودرویی را به شخصی که خود را دایی شخصی مینامید فروختم و ایشان بعد از بیست روز با همکاری محظر از من وکالتناه مه ای یکماه خواستن ومن چون هفت میلیون پولم را از ایشان نگرفته بودم مجبور شدم وکالت بدم چون میخواستم خودرو ثبت نام کنم اما پنج ماه ایشان هر روز بهانه ای اوردن و بلاخره بع ار پنج ماه با شکایت بنده فک پلاک کردن و به من گفتن خودرو رو به پارکینگ نفرست تا فک پلاک کنم. خواستم ببینم حالا من میتوانم از ایشان ضررو زیان بگیرم یا نه؟ ممنون از زحمتتان

  • وحید

    سلام خسته نباشید من پنج ماه پیش خودرویی را به شخصی که خود را دایی شخص دیگری مینامید خودرویی فروختم و ایشان بعد از بیست روز با همکاری کارمند محظر از من وکالتنامه ای یکماه خواستن ومن چون هفت میلیون پولم را از ایشان نگرفته بودم مجبور شدم وکالت بدم چون میخواستم خودرو ثبت نام کنم و به فک پلاک نیاز داشتم اما پنج ماه ایشان هر روز بهانه ای اوردن و بلاخره بعدار پنج ماه با شکایت بنده فک پلاک کردن و به من گفتن خودرو رو به پارکینگ نفرست تا فک پلاک کنم. خواستم ببینم حالا من میتوانم از ایشان ضررو زیان بگیرم یا نه؟ ممنون از زحمتتان

  • امیرحسین

    سلام من سال ۹۶موتور سیکلیت فروختم
    هرچی هم از اون زمان گفتم تعویض پلاک کن نکرد منم دانشجو بودم دیگه فراموش کردم پیگیری کنم
    الان بعد از ۶سال گفتم بهش نمیاد میخوام فک پلاک کنم مدارک ک موتور به اون طرف فروختم ندارم ولی کپی کارت موتور و پلاک و برگ سبز دارم میتونم برم فک پلاک کنم

  • ما شا اله

    سلام
    در سال ۸۴ یک ماشین پراید که وام بانک سپه بود وام را گرفتم و ماشین را بدون اینکه ببینم توسط واسط فروش رفته نه سندی دیدم و نه تعویض پلاک الان در سال ۱۴۰۰ برگه جریمه با پلاک همان ماشین برایم آمده است . با توجه به اینکه فقط شماره پلاک را دارم چگونه باید توقف ماشین را داشته باشم و به کجا مراجعه کنم .

  • کاظم

    سلام بنده ماشینم را فروختم ودر شهری غیرازشهر خودم پلاکم فک شد،بعداز دوروز ماشین خریدم،حالامیتونم پلاک خودم را از شهر خودم بگیرم؟

  • Sh.s

    سلام خسته نباشید.ببخشید من یه ماشینی خریدم وکالت یک ماهه داشتم به ی دلایلی نتونستم پلاکو تعویض کنم صاحب اصلی ماشین فک پلاک کرد و ماشین توقیف شد به هر نحوی شد ماشینو ترخیص کردم بدون پلاک الان نمیتونم ماشینو تکون بدم و صاحب اصلی سند حاضر نیست دوباره وکالت بده. من از یکی دیگه ماشینو خریدم نه صاحب اصلی معایبه نامه بین اونی که ماشینو به من فروخته با صاحب اصلی سند ندارم اما معایبه نامه بین خودم و فروشنده وجود داد.شکایت تنظیم الزام سند زدم قاضی رای داده که چون معایبه نامه بین اون دوتا رو ندارم پرونده رسیدگی نمیشه و بسته شد مهلت تجدید نظر داده. الان من باید چیکار کنم تو تجدیدنظر چی بگم؟؟

  • شاهین

    درود من یه ماشین میخام بخرم، طرف میگه پلاک هارو نیاز دارم نیام برا فک پلاک میشه توضیح بدید ایا قانونی یا نه

  • زهره

    سلام. من دو ماه پیش یه ماشین از یه نفر خریدم یه هفته پیش فروختمش.تعویض پلاک هم انجام دادم.الان میتونم داخل سایت ایرانخودرو یا سایپا شرکت کنم یا باید چند سال بگذره تا شرکت کنم.ممنون میشم جواب بدین ?

  • علیرضا بیابانگرد

    سلام من ماشینمو فروختم و فقط کارت ماشین و کارت سوخت دست طزف مقابل هست الان یه مبلغی مونده نمیده کارت سبز و سند خودرو دست خودمه ایا میتونم پلاکو توقیف کنم و مجبورش کنم ک مابقی پول منو بده یا خیر

  • حسین

    سلام.بنده خودروی صفر از سایپا خریدم الان پلاک فکی به من دادن و متوجه شدم که روی این پلاک بدهی عوارض ازادراه هستش که مالک قبلی نداده.مگه موقع تعویض پلاک این عوارضو از طرف نمیگیرن؟الان من چجوری مالک قبلی رو پیدا کنم و این بدهی رو ازش بگیرم؟

  • فرهان

    سلام یک سوال داشتم من میخوام خودروم رو به نام یکی دیگه بزنم اونوقت پلاک ماشین تعویض میشه حالا باز پلاک فعال به نام من میمونه ؟؟؟

    • منوچهر

      خیر

  • zohreh

    سلام وقت بخیر. ببخشید من پدرم ماشینشو ب نام من زده. پلاک هم ب اسمم هست. اگ تعویض پلاک انجام بدم. میتونم واسه قرعه کشی ثبت نام کنم یا باید ۴ سال بگذره.ممنون میشم جواب بدین ?

  • بهناز

    سلام من پلاک ماشینم تهران هست به اسم خودمم هست اگه ماشین مو عوض کنم میتونم از پلاک قدیم خودم استفاده کنم

  • میثم حدادی قهساره

    با سلام.
    بنده ۴ماه پیش یه پراید از یه نفر خریدم و تمام پول و حساب هم باهاش تسویه کردم. بعد از گرفتن ۱ماه وقت برای فک پلاک،بنده به دلایلی(عمل پا و بستری شدن) نزدیک ۲ماه و نیم نتونستم برم واسه فک پلاک.
    حالا من هر چی با فروشنده تماس میگیرم یا جواب نمیدند،یا دارند بهونه میگیرند و نمیاند که وکالت بدند که من برم واسه فک پلاک. در صورتی که هیچ حسابی هم با هم نداریم و تسویه شدند.
    راهی هست که من بتونم بدون حضور فروشنده برم و ماشین و فک پلاک کنم و پلاک جدید و برگ سبز بنام خودم بگیرم. لطفاً راهنمایی کنید.ممنون.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سخت میشه کارتون ولی باید به شورای حل اختلاف برای گرفتن الزام به پلاک مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

    • آرین

      سلام وقت بخیر
      من یک ماه پیش یک خودرو صفر خریداری کردم مدارک از قبیل سند کمپانی، بیمه نامه و کارت خودرو اومده اما برگ سبز نیومده آیا میشه بدون برگ سبز فک پلاک کرد؟
      با تشکر

  • آرین

    سلام وقت بخیر
    من یک ماه پیش خودرویی رو خریدم و کارت ماشین، سند و بیمه نامه صادر شده اما برگ سبز هنوز به مالک خودرو نرسیده آیا میشه بدون داشتن برگ سبز و داشتن مدارک ذکر شده فک پلاک را انجام داد؟
    با تشکر

  • حمید

    با درود
    ماشینی را فروختیم الان پنج سال گذشته و حالا مشکل چک برگشتی دارم و حکم توقیف رو پلاک خودرو خورده دارنده خودرو چکار میتونه بکنه
    ممنون

  • احمد شیرازی

    من اتومبیلی خریدم سه ماه وکالت گرفتم که فک کنم و منظر فک پلاکی اتومبیلی که فروختم ماندم تا فک بشود این مرحله طول کشید حالا بیمه اتومبیل خریداری شده تمام اگر بیمه کنم. کلا بعد فک روی پلاک فک شده می‌رود و در صورتی که من خودم پلاک اتومبیل فروخته شده ۱۰ سال تخفیف دارد لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • جواد

    سلام من مراجعه کردم به مرکز تعویض پلاک و اونجا بهم گفتن که پنج روز دیگه پلاکت میاد من تو این پنج روز میتونم بدونه پلاک با همراه داشتن برگه سبز تردد کنم

  • ابوالفضل

    سلام
    من دو هفته پیش پلاک رو زدم به نام کس دیگه ای میخاستم ببینم الان پلاک فعال به نامم نیست چون میخام ثبت نام کنم برای فروش ویژه ایران خوردرو.
    مشکلی نداره برای ثبت نام و یا اینکه اگر برنده قرعه کشی بشیم برای تحویل ماشین مشکلی پیش نمیاد؟
    در کل چند وقت باید بگذره از زمان واگذاری پلاک که پلاک فعال نباشه به نامت

  • علیرضا

    سلام،برای شکایت جهت عدم تعویض پلاک ازسوی خریدار گفتین باید سند خودرو را ارائه نماییم،خب همه مدارک را که جهت تعویض پلاک به خریدار دادم چطور پس باید شکایت کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بهترین کار این است که شما زمانی که کارهای وکالت رو انجام میدین حتما یک کپی یا عکس از مدارکتون به همراه داشته باشید تا در صورت بروز چنین اتفاقاتی به ان مستدلات استناد کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • علی

      از سامانه ثبت من میتونی پداش کنی

  • محمد

    سلام بنده ماشینی خریداری کردم و فروشنده وکالت تعویض پلاک بمدت یک هفته داد و من بدلیل مشکلات شخصی نتوانستم اقدام به تعویض پلاک کنم و الان ماشینم توقیف بعلت شکایت صاحب پلاک و الان که زنگ میزنم بهش میگم بیا تعویض پلاک کنیم نمی‌آید و میگه به من زنگ نزن چگونه اقدام باید کرد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      برای حل مشکلتون بایستی به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید و با طرح شکایت مورد رو پیگیری و پیش ببرید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محمد

    سلام. من حدود ۷سال پیش یه پراید از کارخونه گرفتم و به سرعت فروختم و فک پلاک انجام ندادم. الان چیکار باید بکنم?

  • محمدرضا

    سلام ممنون میشم واضح پاسخ بدید
    من یک ماشین خریدم
    و قولنامه دستی دارم
    و از کسی که خریدم خودش صاحب سند نیست اونم وکالت داشته
    حالا صاحب سند نمیاد وکالت بده چیکار کنم

  • محمد

    سلام خریدارخودروفک پلاک نمی کنه ودرقولنامه زمان انتقال سندنوشته توافقی اگه تقاضای توقیف کنم مشکلی پیش نمیادبرای من؟وکالتم نگرفته

  • میترا

    سلام ده سال پیش یه پراید داشتم که فروختمش.. نگو طرف طبق وکالت نامه من نرفته پلاک و فک کنه.البته توی سیستم که میزنم طرف پلاک و باطل کرده و الان یه پلاک دیگه فعاله بنامم. هیچ مدرکی هم ندارم اصلا نمی‌دونم اون طرف پلاک جدید فعال کرده یا کسی دیگر.به ساختمان قضایی مراجعه کردم میگه یا باید سند ماشین باشه یا وکالت نامه.حتی یادم نیست کدوم محضر رفتیم.الان برای فک پلاک باید چیکار کنم

  • مهشاد

    سلام و من ۱۰ روز قبل ماشینم را فروختم و یکماه به طرف مهلت دادم واس تعویض پلاک . دیروز جریمه سرعت غیر مجاز واسم اومده . و به خریدار زنگ زدم گفتند واسه یکی دیگه فروختم ! چه کاری میتونم بکنم ؟

  • س

    با سلام
    من دانشجو زاهدان هستم و ساکن خوابگاه و شناسنامم برای شیراز هست و میخوام اینجا ی ماشین فک پلاک کنم اگه بخوام پلاکم برای زاهدان باشه باید چه مدرکی ببرم با کارت دانشجویی و اینا نمیشه؟ یا برگه اشتغال ب تحصیل؟
    اگه نتونم پلاک اینجارو بگیرم برای پلاک شیراز چی میتونم انجام بدم و نیاز ب چه مدرکی دارم؟

  • معصومه نیازی

    سلام بنده میخواستم ماشینم رو بنام دخترم بزنم،دخترم گواهینامه نداره و۱۲ساله هست میخواستم بدونم که منع قانونی وجود داره یا خیر گفت ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

  • مهدی

    سلام.بنده چند ماه پیش یه موتور به یه مهاجر افغان فروختم.ومدارک هم بهش دادم.به شرط اینکه یکی رو پیدا کنه واسه تعویض پلاک وسند زدن.حالا نه کسی رو پیدا کرده ونه گوشیش رو جواب میده.به نظر شما باید چکار کنم

  • حسین

    من یک سال پیش از خریدار شکایت توقیف و فک پلاک کردم ولی بعد از گذشت ۱ سال هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.
    برای سوزاندن و یا غیرفعال کردن پلاک ماشین چه کار باید انجام بدم؟

    • منوچهر

      سلام شما باید صبر کنید تا خودرو توقیف بشه و بعدش اقدام کنید.

  • ریحانه

    سلام من دو سال هست ماشینم رو فروختم
    خریدار واسه تعویض پلاک نیومد
    شکایت کردم ابلاغیه فرستادم جواب نداد
    شکایت قضایی گذاشتم ولی متاسفانه ماشین توقیف نمیشه چون جریمه هایی که میشه واسم اس ام اسش میاد
    چیکار باید بکنم

    • منوچهر

      سلام راهی نیست باید منتظر بمونید تا خودرو در محلی توسط پلیس توقیف بشه.

  • بهرام

    سلام وقت بخیر
    من میخوام ماشین جدیدم همون پلاک قبلیرو داشته باشه
    خریدار ماشین قبلیم فک پلاک انجام دادن
    میخواستم بدونم چقدر طول میکشه که من بتونم همون پلاک رو موقع تعویض پلاک بگیرم؟
    خریدار تو تعویض پلاک چیتگر رفته من میخوام اتحاد برم

  • بهروز

    در سال ۱۳۹۶ یکدستگاه L90 پارس خودرویی از نمایشگاه خریداری کردم و در سال ۱۴۰۰ فروختم و در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ هم فک پلاک شده. با توجه به اینکه از آن تاریخ خودرویی به نام من نبوده آیا امکان ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید داخلی/واردات خودرو را دارم؟ ممنونم

  • علی

    سلام وقت بخیر
    من یه ماشین فروختم حدود یکسال پیش الان دست به دست شده و صاحب ماشین فعلی هرچی بهش زنگ یا اس ام اس بهش میدیم جواب نمیده که بیاد وکالت بهش بدیم یا سند بزنیم بنام همینجوری یکسال مارو دارن پاس میدن مدارک فقط کپی برگه سبز دستمه لطفا راهنمایی کنید به کجا مراجعه کنیم

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      برای حل مشکلتون شنبه به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یونس

    سلام
    من ماشینمو فروختم ،همون روز یه ماشینه دیگه گرفتم،آیا میتونم همزمان باخریدار ماشینم برم مرکز فک پلاک از ماشینی ک فروختم فک پلاک کنم بزنم رو ماشین جدیدی ک گرفتم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهاره

    سلام میخاستم پلاک پراید خودمو به پلاک ماشین جدیدم انتقال بدم باید چیکار کنم البته ماشین جدیدمو تازه بردم تعویض پلاک و پلاکش عوض شده و کارت ماشین جدیدمو هنوز ندارم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید و هر دو خودرو رو همزمان ببرید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • hamedmonam

    سلام من دوسال پیش ماشینم را فروختم او نم فروخت به یک دگه الان پلاک تعویض نشده من توقیف پلاک دادم خریدار میگه توقیف بردار من بیام تعویض پلاک راهننایی هم میگه اگه برداری دگه نمیتونی دوباره توقیف کنی من چکار کنم خوهشا راهنمایی کنیید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بهتره به صورت توافقی با ایشان به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام ببخشید من یه بار پلاک رو توقیف کردم از طریق راهور ولی طرف گفت بیا از پارکینگ آزادش کن که ببرم تعویض پلاک ولی نرفته الان دوباره میتونم برم از طریق راهور توقیف کنم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمود

    سلام وقت بخیر من به تازگی ماشین فروختم با پلاک تهران ولی الان کرج زندگی میکنم یه خودرو دیگه گرفتم همون پلاک خودم که برای تهران بود به من میدن یا تعویض میشه

  • مرتضی اسماعیلی نژاد

    سلام خسته نباشید من یه ماشین سال ۹۰ فروختم یه مبایعه نامه غیر رسمی هم نوشتیم طرف رفت ۱۰ روز بعد بیاد بریم تعویض پلاک . دیگه نیومد و جواب تلفنم نمیده. الان مبایعه نامه رو هم گم کردم باید چی کار کنم

  • کامبیز

    سلام
    بعد از چند روز از فک پلاک میتوان دوباره همان پلاک را دریافت کرد؟

  • Samira

    سلام من ۴روز پیش خودروی صفر رو به ی مرکز عاملیت فروش خودرو فروختم و اونا هم گفتن ۳الی ۴روز دیگه تماس میگیریم بری دفتر خونه و به خریدار اصلی وکالت بدی تا بره برای تعویض پلاک هنوز تماس نگرفتن ولی همش داره برام پیامک های عوارض آزادراهی میاد باید چیکارکنم توروخدا راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه خودروتون رو سوار شدند قبل از اینکه شما نقل و انتقال رو انجام بدین.
      باید فورا نزد دفتر فروش برید و نسبت به نقل و انتقال اقدام نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهراد

    سلام دوستان کسی میتونه راهنماییم کنه بخدا دیگه کم اوردم
    من ماشینو ۱۰ساله فروختم به اشنا وکالتم دادم بره واسه تعویض پلاک ولی نمیره و بازی در میاره میتونم پلاکامو واکنم از رو ماشین خودم ببرم تحویل تعویض پلاک بدم لطفا اگه راهی هست بهم بگین فقط حوصله شکایت کردن ندارم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر باید با ایشون به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید و پلاک خودروتون رو تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • عابدی

    سلام. ۱۰سال پیش یه خودرو از نمایشگاه خریدم که بعد از چند ماه آگاهی تماس گرفت و گفت خودرو سرقتی بوده و ماشین رو از ما گرفتن و گفتن برید از کسی که خریدید شکایت کنید. من از نمایشگاهی شکایت کردم و پول رو پس گرفتم.
    روش کار سارق این بود که یه ماشین اوراقی رو به صورت قانونی میخرید و یه ماشین مثل اون رو سرقت میکرد و شماره شاسی ماشین اوراقی رو رو ماشین دزدی حک می کرد.
    حالا بعد از مدتها وقتی استعلام میگیرم پلاک هنوز به نام من هست. چون پلاک در سیستم روی ماشین اوراقی که دیگه وجود خارجی نداره نصب شده…
    حالا چه طور میتونم پلاک رو از روی ماشینی که اصلا وجود نداره فک کنم.
    با تشکر

  • نیما

    سلام. وقت بخیر ضمن سپاس.
    من دو سال پیش تاکسی ام را فک پلاک کردم، الان برای همون پلاک فک شده دایما برام پیام میاد که بدهی آزادراه دارید و هر هفته بیشتر هم میشه، چی کار کنم!؟ الان اون پلاک فک شده باز هم صاحبش من هستم.

  • زهرا

    سلام وقت بخیر برای درخواست عدم فک پلاک باید به کلانتری مراجعه کرد؟